Ha már 256 hadd kérdezzek egy hülyét amatőr lelkesedőként: én azt gondoltam 11m, kilincses ajtó 255, 11m pneu-s ajtó 256. A korábbiak szeint viszont nem ez áll meg.
Arrafelé jól értenek a kendácsoláshoz. Ez természetesen eredetileg nem így nézett ki. Ez egy Ikarus IK 4-es, de nem a mi Ikarusunk, hanem a jugoszláv Ikarus-Zemun gyár terméke, melyet 1982-ig gyártottak. Eredetileg - pontosabban már befalazott hátsó ajtókkal, de még változatlan homlokkal - így néztek ki:
Valami selejt 284-ből csináltak műhelybuszt? Ahogy látom románia, nem kizárt hogy oda került vasként hozzájuk egy selejt 284 :/ túl profi az eleje hogy kókány legyen :S de várom infot :)
Az első néhány évben még 5 sebességes ASH váltóval épültek. "Faülés" alatt nem tudom mit értesz, ezek a távolsági, különjáratos célra épült gépek, ehhez igazodó ülésekkel.
Igen, nekem is eszembe jutott, hogy május környékén sokkal nagyobb valószínűséggel lehetnek. Most ráadásul még a havazás miatt is mondhatja egy kirándulócsoport, hogy inkább nem indul útnak...
Emlékszem, hogy az akkor még új 435-ösökben ('96-98) ki lehetett kapcsolni. Egyik télen az első hó hatására a most hétfői jelenetek voltak. A Kábelgyári buszöbölből csak pörgő kerékkel tudott kijönni a sofőr..
Tavaly nyáron láttam ezt a buszt utoljára Cegléden, de már akkor jelentkeztek rajta a rozsdafoltok szépszámmal. Ha azóta nem végeztek rajta valami felujítást elég rozsdés lehet (remélem nem így van).
Attól még lehet, hogy eredetileg Pécsnek készült, bár összesen csak annyit tudok róla, hogy a képek már ceglédi korában készültek, és ma is Cegléden van.
én azt tapasztaltam, hogy ilyenkor télen nem nagyon jönnek Pestre a magán buszok, hacsak nincsen valami tüntetés (ld. tavalyi békemenet, ahol szinte minden típus előfordult, kivéve a 400-as sorozatot), vagy valamilyen Magyarország elleni mérkőzés, fesztiválok, stb.
ellenben május-június környékén szinte minden nap volt 250-es vagy 256-os, mivel általában akkor vannak az osztálykirándulások.
Értem, köszönöm! Vegyes érzésekkel olvastam az utolsó sorodat. Tény, hogy nemcsak a Volán-társaságok, hanem a magán 250/256-osok száma is nagyon megcsappant az elmúlt években, de azt gondoltam, hogy Pesten azért jó eséllyel találni még belőlük néhányat (a Budapest Sightseeing-eseken kívül), mondjuk a Városliget környékén. Szerencse nélkül is.
Ha bele fog férni az időmbe, megnézem majd a 654-es járatot. Aznap egyébként amikor láttam KTY-742-t Győrben, a Kunság Volán is meglepett, KAZ-141 jött 12:40-kor Dunaújvárosból.
hétköznap (és vasárnap) a Népligetbe szokott menni a 654-es járat, azon csak Kunság Volános 256-os van. :-) (+ néha 260.32-es, az általában vasárnap.)
hétköznap 14.40-kor érkezik, és 15.00-kor indul a Népligettől. útvonala: Népliget - Üllői út - Határ út - 5-ös út - Tass.
+ ott vannak még a Budapest Sightseeing feliratú, zöld színű 256-osok, amik az alábbi (értelemszerűen) zöld útvonalon mennek. most azt hiszem, óránként indulnak az Erzsébet térről, az egykori Volán-pu. mellől.
abban pedig igazat adok, hogy az 56-osok terén (vagy a Műcsarnok mögötti parkolóban vagy a Damjanich utca környékén) és a Közlekedési Múzeum körül (azaz a bejáratánál lévő szervizúton és a Hermina úton a Zichy Mihály út és a Kós Károly sétány között) lehet találni maszek 250-est/256-ost, de ez nem mindennap fordul elő. ha utazásod napján találsz egyet-kettőt, akkor szerencséd van. :-)
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Budapest mely pontjain lehet a legnagyobb valószínűséggel 250-essel vagy 256-ossal találkozni? A képek alapján az 56-osok terére és a Közlekedési Múzeum környékére mindenképp elnézek majd. Elsősorban persze magánra számítok (ha lesznek, remélem). A Népligetben gondolom nagyon ritkák már.
Köszönöm előre is!
És egy decemberi kép Győrből, a Kisalföld Volán utolsó 256-osáról:
Én úgy tudom, hogy a MALÉV kocsijai kéziváltósak voltak mind. '85-ben bolygóajtó, ZF váltó, 86-ban ráncajtó, ASH váltó. Az, hogy ebből mi a .15 és mi az .51, erről egyebet nem tudok mondani. :)
A Malév eleinte 280.15-ösöket szerzett be, ami csak a festésében tért el a miskolciaktól, aztán kitalálták a speciálisan reptéri forgalomra kialakított belső berendezésű 280.51-est mindkét oldalon egysoros ülésekkel és a plafonon középen egy harmadik kapaszkodóval teljes hosszában.
Ha már itt tartunk: tudja-e valaki ezeknek az utolsó kocsik VOITH váltóknak a pontos típusát, valamint azt a fajtát, amit a 200-asok anno a vázcserével együtt kaptak az MVK-nál?
Van-e lényeges különbség az Ikarus 280.15 és 280.50 között?
Nem a 280.15 és a 280.51 közötti különbségre gondolsz? Azok között lehet összefüggés a Maléves kapcsolatuk által. Ebből a szempontból összehasonlíthatók egymással.
Hol akadtál 280.50-esre? Ez az altípus nem ugrik be nekem, és most hirtelen a feljegyzéseimben sem találok róla semmit. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs ilyen, de ha van akkor szedjük össze a paramétereit, ha lehet.
Tehát, ha valakinek van infója a 280.50-es altípusról az legyen szíves dobja be a közösbe.
(Ilyenekre gondolok, hogy évjárat, ajtók típusa, elrendezése, motor, váltó, futóművek, ülő- állóhelyek száma, esetleg bármi említésre méltó jellegzetesség, illetve reláció)
Ez kib@szott durva, hogy ott állt egy csomót és alig romlott az állapota :) :) neki nem volt sok dolga vele csak a külsővel, ha jól láttam akkor a másik videon ugyan ez van csak pirosban már? :D
Totalcarnál azért írták ezt,mert még életükben nem vezettek se buszt,se teherautót. Beismerték,hogy csak egy B kategóriás jogsijuk van,asszem a Robinak van egyedül C-je,de az sem hivatásos.
Ennyit erről.
Buszokban nem lehet a kipörgésgátlót kikapcsolni,legalábbis a credokban tuti. Ez a hátrányuk is.
A CO2 hegesztés is megteszi az a leg egyszerűbb és ha jól van beállítva az előtolás/áramerősség, akkor tökéletes lesz a hegesztési folyamat, a többi már a kezelő személyen múlik. (karosszéria lakatos vagyok) :)
Látszik, hogy ki mit vezetett, vagy nem vezetett -még- hóban. Sok esetben a kipörgésgátló működése gátolja meg a buszt abban, hogy kiszabaduljon a hó fogságából...
Ott sem fenékig tejfel az élet. Attól, hogy Skandiának hívják azt a pár országot, attól a hónak ott is ugyanolyan tulajdonságai vannak, a busz ugyanúgy megcsúszik rajta, gumitól függetlenül.
Ezek vázrajzok, csak majdnem a külső méretet adják ki, mert még hozzájön a burkolólemez. Van 280-ashoz is, A korábban említett Ipari szakkönyvtár sorozatban megjelent könyvben található,
Egyébként minden dícséret illeti azt a garázsmestert, akivel úgy 2000 környékén a Volánnál találkoztam. Ő nyomta a kezembe őket, mondván, ha majd egyszer makettet készítek, legyen a 266-oshoz kellő rajz. (Valamit már tudhatott)
Üdvözletem! Ezeket a méret rajzokat (melyekről készíted modelled) meg kaphatnám tőled digitális formában? 3D modellezésre használnám fel a szabadnapjaim folyamán. Megköszönném :) U.i.: Ha több esetleg van 280-as ról is az sem gond nagy szükség lenne.
Megnéztem, úgy tűnik csak jobban át kellett volna néznem a 260-280-as részt. Viszont ami nincs a könyvben, és érdekelne; ez a busz létezik még? Jó, mondjuk egy '77-es 280-asnál már nem biztos, hogy megvan még, csak úgy kíváncsiságból kérdezem.
Kerek számok a bibliából: az 50.000 busz egy 180-as volt, a Szovjetunióba ment 1971. november 5.-én, akárcsak a 100.000 autóbusz 1977 márciusában, ami már 280-as volt.
Nem tudom. Igazából azért kérdezem, mert tavaly sikerült megszereznem azt a kis medált, amit a 100 000. buszhoz tartozik, és kíváncsi lennék, melyik busz ez. Hogy ez a 100 000. Ikarus, vagy a 100 000. 200-as, azt nem tudom, mindenesetre egy 1977-es évszám, és egy 280-asra hajazó kis kép van a hátoldalán.
Győr a "protováros" Ikarusból ! Anno a 284 is itt volt, az első 415-ös, meg a 200 000. Ikarus is (CCP-293) De itt van az első Rába Premier, az első Credo ! Jól állunk ! Már csak veteránból kellene erősíteni , az 55-ös mellé !
Én innen vettem az infót ! Ezen az oldalon a kép fölött a 604 proto felirat szerepel ! Akkor ott a tévedés ! Tehát a győri a 604-es és az Old Ikarus-os a 603-as ? http://www.old-ikarus.hu/
A képen látható 604-nél nagyobb beugrás van kihagyva a díszrács felső élének közepénél mint a győri képen lévő kocsinak ! Nem hiszem, hogy ugyanaz a kocsi lenne !
Én is arra gondoltam, de a 604-nek más a viszonylatjelzője a szélvédő fölött és van valami magasítás a tetején a kabin közepétől hátrafelé ! Szóval nem tudom !
Üdv, ez az Ikarus 604 1959-ből. Városi autóbusz volt, két ránc ajtóval. Igen ez egy proto volt, gyártásba ez a fajta nem került, a 620-630 egyszerűbb homlokfalat kapott.
Lehet, hogy volt már, de nekem máma mondta, hogy reggel látta a Duna TV-n. 2008-as fölvétel 2010-es földolgozása (ha jól értelmeztem a végén a kiírást).
Igen, valóban jó lenne ez a könyv, de ahogy láttam mindenhol 9000 körül van, ami hát nekem -még ha ikarus is- eléggé sok lenne, szóval marad az, hogy olvasok szorgosan, és ha van valami "új" információ, azt kimásolom magamnak word-be. :) Meg persze nézegetm a linkelt oldalt.
____________________________
Viszont lenne itt még valami.. :)
Gondolkoztam, hogy kéne valami a szoba falára, vagy egyéb részére, ami ikarus. Embléma, lámpa, valami jellegzetes. Nézegettem a vaterát, de nem igazán tetszettek, amik ott voltak.
Szóval ha valakinek lenne valami használhatatlan, vagy fölösleges (stb) ilyesmije, és megválna tőle egy jelképes összegért/sörért/bármi hasonlóért az kérem jelezze! :)
Volt a buszok.fw.hu, de amióta megszűnt ingyenesnek lenni a freeweb, megszűnt teljesen az oldal. Már régóta nem frissült, de újra feltöltésre került amikor lejárt. Azóta nem töltötte fel újra senki.
Szép halkan olvasgatom a fórumot, és most kérdés merült fel bennem.. :)
Van e olyan íromány, ami kicsit összeszedettebben ír típus jellemzőket?
Mert olvasgatok itt, de jó lenne, ha tudnék egyszerre több infót is, esetleg képekkel tolni az agyamba. :) Ha esetleg valaki szedett össze ilyesmit, vagy létezik... :)
Örülök neki,a helyzetjelzőkben néz ki jól a LED + a magasságjelzőkben,próbáld ki.
Más :írtad van törökfüttyöd,ha működik csinálnál nekem kb félperces felvételt és elküldenéd.Először csak éppen pöccintve,aztán szépen egyre jobban felpörgetve.Van pár buszos kollégám,beraknám csengőhangnak ha hívnak .Köszi.
a "magánszemélyek küszködnek" alatt egészen pontosan azt értettem hogy magánszemélyek raknak helyre Ikarus-okat,pedig jó lenne ha minden Volán társaság legalább 1-1 buszt félre tenne az utókornak...nem csak selejtezni selejtezni...
EZ A MAGÁNSZEMÉLYEK KÜSZKÖDNEK KIJELENTÉS SÉRTŐ: A.R B.S E.GY SZ.ZS B.A -RA nézve, ők már rendberaktak ikarusokat, nem is akár hogyan, és nem küszkötek.
pár napja lőttem, de csak most raktam fel telóról.
a műszerfalizzók nem ledesek lettek. a kék jól néz ki de még dupla teljesítmény mellett is sötét. ezért maradtunk annál hogy sima cseresznyeizzó egy kis hőálló üvegfestékkel befestve. :) Ezzel is jól néz ki.
Hogy lehetséges az a XXI. században, hogy egy mára már megszűnőfélben lévő világhírű Ikarus gyár, egy "világváros" tömegközlekedését lebonyolító Rt. - amely az Ikarus gyakorlatilag összes típusát használta- ne legyen képes megőrizni a jövő számára, legalább 1-1, híres, sok éven át futott típusát? Miért van az, hogy magánszemélyek küszködnek azzal, hogy sikerüljön nekik néhány Ikarus típust "életben "tartani?
Pártunk és Kormányunk általában az általa létrehozott hivatalok mozaiknevét a teljes nevéből vezeti le (pl.: NMHH). Kivételt képez az adóhivatal; Nemzeti Adó- és Vámhivatal, amely NAV nevet kapott. Ezt szokták Nemzeti ÁVH-nak becézni.
Szia. Ezeket a méreteket találtam felírva a jegyzeteim között.
Mintha keresztirányban is szűkülne kicsit, vagy csak optikai csalódás, már nem emlékszem pontosan, mindenesetre a 100-on kívül más méret nem volt felírva. Ha addig nem tisztázódik kb. 2 hét múlva pontosan le tudom neked mérni.
Én az OFF HÉV ablakkeret belső méreteket hazafele vettem le utazás közben. Volt nálam egy beméretezett rajz, csak be kellett írni az értékeket. Nem mondom, néztek rendesen, de nem érdekelt. :))
Fóton nincs, kábé másfél évig láttam, eleinte még az AOA rendszámával (le is fotóztam), később kapta a sárgát. Jó ideje nem látom, de járt nálunk mindenféle jószág. Láttam Transman-csíkos 263-ast, azt mostanság is, de csak pár napig, és a hátsó lámpái nem gyáriak. Volt szürke-fehér 260-as is, de szerintem amióta van valami alacsonypadlós Neoplan (vagy mi), azóta én csak a 412-est, a 268-ast, és azt látom helyiben. Szóval, így, zavarosan ennyi.
Sikerült kikölcsönözni ezt a könyvet. Nézegettem, ha futómű laprugóval nincs is benne, de legalább a kötegek szerkezete, méretei benne vannak (lső, hátsó egyaránt. A többit összekombinálom valahogy.
Amúgy a lámpabúrát és a hangszórót próbáltam ma megfigyelni a helyi járaton (280-as ráncajtós) De csak viszonyítani tudom a méreteiket. Azért kissé feltűnő lenne a tömött buszon centivel méregetni. :-) A vészcsengő az pici, 1:24-ben meg pláne az lesz.
és ha tényleg 96-ban épült, akkor hiába felújítás, azért nem tudna ez teljesen megfiatalodni... persze én enm bánnám ha valaki látna benne fantáziát, és hazahozná, megcsinálná, de err sztem kevés az esély.
Rendszám: mgh-613 Gyártmány: IKARUS Típus: 365.00 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A Cinkotás infó a hbwebről van, a BKV buszosban is szóvá tették, de amikor rákérdeztem a helyes megoldásra, akkor csesztek válaszolni. Végülis sokkal könnyebb fikázni, mint segíteni.
De most komolyan, ott az email címem, mennyibe telne jelezni. Persze sokkal jobb poén itt röhögcsélni rajta.
Tehát akkor ismét kérdezném, honnan selejtezték a 17-59-et? Ha kapok választ, azonnal javítom.
Van itt még 260-280-as robbantott ábrás alkatrészkatalógus is. De a lényeg benézek majd a könyvtárba, ugyanis létezik egy kötet az Ipari szakkönyvtár sorozatban, ami a buszokkal foglalkozik, hátha lesz benne laprugós melső futómű is.
Addig is elkezdtem tervezni a tetővázat. Ehhez szeretnék egy kis mérést kérni.
a szofita izzós utastérlámpa, a hangzsóró, valamint a vészjelző csengő átmérőjére lenne szükségem.
Járt ő Cinkotán, csak nagyon rég, valamikor 2002-2003 körül talán és viszonylag rövid ideig. Asszem akkoriban a 00-24, 00-30 és más cinkotások voltak Délpesten cserébe.
1, elkezdtem összeírni a legyártott Ikarus 260.20, 260.30, 280.30 és 280.40 buszokat, az évenkénti darabszámot az Ikarus bibliából vettem. A 260-asok nagyjából megvannak, de a 280-asoknál nagyon nagy az eltérés a volánoknál összeszámolt és a könyv adatai között (20-30 db differencia) Lehet-e olyan, hogy keveredik a könyv és beleszámolt egy-két C80-ast is?
Van még egy megoldás egyik ismerősöm alkalmazza izzók helyett 4-5 LED-es panelt szerel az átlátszó búrák alá, eltérő szögekben állnak benne a ledek, hogy teljesen kitöltsék a búra területét (fényben) és elég erősen világítanak. Megoldása pár RGB szabályozók, 24/12V-os átalakító, RGB LED panel 4-5cm vagy 10cm, házilag is elkészíthető, ha műszaki boltba besétálsz és megkére eladot hogy adja meg miket kell venned. Tulajdon képpen pár a hátsó (FÉK/Index/tolatás az 3 potméter (szinek miatt) az első izzók az nem LED-ek, de az oldalsó és hátsókat lehet szabályozni szín szerint. Szóval érdemes beruházni rá. Nem egy nagy költség a ledek tovább bírják túlfesz, nem igazán sérti. bírják a strapát.
U.i.:Ha átlátszó búra van, akkor kell RGB panel/vezérlés. Így egy kiállítással a színek is állíthatóak :D :P Ha gyári festett búra van, akkor megteszi a sima ledpanel és a 12 v-os feszültség.
Lehet kapni 7-8-10mm-es fehér meleg/hideg ledet is, egy dimmert beszerelve a pult alá szabályozhatóak a fényerejeik. http://www.anrodiszlec.hu/index.php/cPath/68 Ajánlom a ledvilágításokkal kapcsolatos oldalakat, szivargyújtó vagy egyébről is átinvertál 24/12 vagy 12/24-re. Egy dimmer szabályozó közbeiktatásával, nappal is jól láthatóak! :)
Itt van kapásból kettő, ugyebár az elsőnél a szovjet/FÁK festése miatt (ami nem is stimmel sem elöl, sem az ajtón) rögtön az első kerekekre téved az ember szeme, és akkor látja meg a csúnyaságot, a másiknál is elég gyorsan feltűnik. http://arsenixc.deviantart.com/art/Ikarus-bus-206720812
Ennek az izzónak nincs valami típusszáma ami alapján a neten tudnék kutakodni? Mondjuk szofitát sem találtam 24V-os 5-10W-os kivitelben csak kéket pirosat meg fehéret. borostyánt nem, így az irányjelzőt megoldottuk egy kis üvegfestékkel. Hátul kicserélték még régebben az irányjelző búrát fehérre, aztán ezt most tovább vittem azzal hogy a szélső irányjelzők búráit kicseréltem a csuklóban lévő fehérre. vagány lett :) Igazi classic Ikarusnál már ez is kivitelezhetetlen mert egyedi a búra formája oldalt.
Lehet kapni színes műszerfal izzókat a camionos boltokban,de azok festett üvegűek,egy idő után leég a festék és marad a hagyományos fénye.(+elég drágák is )
Ezt úgy lehet,módosítani,hogy rakatni kell a vill. szerelővel egy olyan megoldást,hogy nappal csak a tompított világítás működjön a többi lámpa ne üzemeljen.Nem bonyolult megoldani,egy külön kapcsoló + egy relé +meg egy kis hozzáértés.
Egyedül ezt nem lehet még LED-es kivitelben kapni,a többit már igen.
Ha LED izzót raksz bele,az már eleve kicsit kékes fényű lesz,tehát jól mutat este a műszerfal,hátránya,hogy nincs akkora fényereje,tehát kicsit haloványabb lesz .
Köszöntem. Tachográf az ami a Ikarus buszok nagyrészében. Kienzle. Hét elején szervezkedek is :) Utána már csak a felniket kell majd műszakinál rendbe rakatni mert néhol nagyon csúnya :/. Főleg a jobb oldala ahol jobban kapta ezt a sós létyót is. Ezért nem is erőltetem most. Majd kora tavasszal a műszakinál.
Köszönöm, valami efféle tippem volt nekem is de nem voltam benne biztos. A Trilex első kerekek nézegetésekor láttam aztán meg én is, hogy a kerékagy közepében az orosz felirat van. Most találtam egy 677M busz kezelési karbantartási utasítást abban keresgélek tovább.
Egy típusú izzó kell mindegyik műszerbe. Ahogy írtad, a légfeszmérőkbe 1-1db, a fordulatszám-mérőbe 1 db, a kombinált műszerbe egy csomó (ha jól emlékszem szumma 8), de a háttérvilágítást kettő adja, a hagyományos Ganz/KMGY sebességmérőbe 2db megy. Különböző tachográfokat passzolom.
Egy kérdésem volna műszerfallal kapcsolatban. Kiégett a fordulatszámmérő izzója amit most ki akarok cserélni. Jó, műhely adnak másikat, de én egy kicsit csinosítgatnám a drágát. 280-asról van szó. BA9s izzó való abba ahogy néztem. A műszerfal kékre van festve ezen apropóból szeretnék kék megvilágítást bele. :) Kérdésem a következő az adott műszerekbe milyen izzó fajta kell?
Persze hogy másfajta, mert azt másik liaz gyártotta.
Te a cseh LIAZ (LIberecké Automobilové Závody / Libereci Autógyár) billencsben keresed a mellsőhidat, azt viszont a szovjet-orosz LiAZ / ЛиАЗ (Likinskiy Avtobusnyi Zavod / Ликинский автобусный завод / Likinoi Autóbuszgyár) szállította az Ikarusnak.
2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két[...] Bővebben!Tovább »
Ha azt mondom, hogy Ikarus, az emberek kilencvenkilenc százalékának egy busz ugrik be. Aztán van még 0,9%, akik tudják, hogy babakocsit is gyártott, sőt autóval is próbálkozott a valamikor jó hírű vállalat. Azt azonban én is döbbenettel vettem tudomásul, hogy versenyautót is[...] Bővebben!Tovább »
Hála égnek én már kifutottam ebből. :) 24 évesen 2011 őszében tudtam le a D-t. AAU-400-on tanultam. Az egy nagyon patent kis busz. Azóta volt szerencsém egy 260-asat vezetni 3 hónapig, utána kivették alólunk kollégával szétváltak útjaink, ő csuklós én meg mentem Credora... 5 hónap szenvedés után nyár közepén lehetőség volt csuklósra átlépni. Most az AVE-992-vel dolgozok, de úgy vagyok vele hogy erről csak selejtezéskor szeretnék lejönni. :) Hívtak engem az egyik legújabb IkarusV134-re is, de nemet mondtam rá ami miatt páran hülyének is néztek. Jó ez a busz, rendben van, az 5 hónap alatt 5 napot állt ebből 4-et rögtön a terhelésadó hibája vitt el még szeptemberben, azóta szinte folyamatosan megy.
Annyi nehézséged adnak most,hogy jan. 19-től már csak 24-től rakható le a D. Ezzel nem tudom,mit akartak elérni,aki a mai világban ezt megcsinálja,az tuti nem egy hobbysofőr. Így meg csak a fiatalok maradnak le megint a régi buszokról,mert ott még megtanulsz vezetni,ha kifogsz egy jó öreg csókát,aki mögött van technikai tudás mind vezetésről,mind az Ikarusokról. Szép történetekről nem is beszélve.
A 266-osba építeném a futóművet és a vázat, eközben leltem rá egy 405-ös jellegrajzra a MIDI buszos prospektusban. Tudom, hogy kerestétek.
Visszatérve a 266-osra, elkészült a 6 gumiabroncs végre, jöhetnek a futóművek. Aki rendelkezik RÁBA hátsóhidas rajzokkal, és az első futómű rajzával azt megköszönném. Trilex kerékről már akadt pár rajz.
Futóművileg pedig a következőképp állok. Nem tudom ezt használhatom-e a 266-oshoz?
Ikarus 260.06 a 250es tipuslap angol nyelvű a 280as pedig német!!!
ez van írva hozzá:
Dimensions:
Length : 11990mm
Width : 2500mm
Height : 3170mm
Wheel Base : 6330mm :):)
D 20 köszönöm a gyűjteményem folyamatosan bővül a jövő héten újabb 15 darab kártyanaptár érkezik,valamint Ikarus 180asból érkezik 15 darab nagyobb méretű képeslap is :) a rendszám sajnos nem olvasható!:(
Jól ismerem a belinkelt fotót, és a mavités kocsi sorsát is, és áldásom rá! A Sallai, bár jogos, de lerágott csont, azt is jól ismerem, és én is bejáratos voltam oda, és meg van a véleményem a múlt mint gumikerekes járművek nemtörődöm hozzáállása miatt. Csak nem értem, mit akarsz 2013-ban érteni ha BKV-t említed? Ennyi vaskerekű megmozdulás ami az elmúlt időszakban volt, erről álmodni sem mertünk nem rég. Az hogy gumiéknál" nem maradt szinte semmi, az örökség.
Mert már én is segítek. A Sallai autóbusz javítóba is elmentem, amikor még ott álltak a régi veterán járművek és jeleztem, hogy szeretnék segíteni a buszok restaurálásában. Mondták, hogy erre van ember! Nem is menekült meg egy sem, de még az üzemet is széthordták. Komoly fényező fülke volt ott, és volt múltja az üzemnek. Most raktár, és a sárkány center kebelezi be nemsokára.
250-esnél véletlenül a típuslapon nincs rajta,hogy a 4 kopoltyú miatt pontosan milyen magas? Kinyomható tetőablakokra 3080 mm ír,annyit tudunk. Ezek sokkal feljebb vannak. Köszi!
Én még nem hallottam olyanról, hogy "megdorgálták" volna azt, aki nem a kék ingjét vette fel, hanem egy olyat, ami esetleg neki jobban tetszett. A nyakkendővel is ugyan ez a helyzet.
----------------
Attól függ melyik korban, melyik cégnél.
Minél jobban megy egy cégnek annál jobban követeli meg a nyakkendőt + egyenruhát.
A BKV-nál is volt olyan időszak, hogy necces trikó (Ik-620 vagy Ik-556) és szigorúan fehér ing+nyakkendő mert különben irgum-burgum (pl.1984-1989).
Hát ez az, hogy nem 100%-ig pontos. Vannak buszok, amik hónapokig, néha évekig munka nélkül állnak, és ennek ellenére ugyanúgy vissza tudnak kerülni a rendszerbe, mint amilyen hirtelenséggel végzik más buszok a bontóban. Sosincs egy fix szám. Ezért nem lehet darabszámra pontosan becélozni a választ, és még kevésbé illik arra rákérdezni.
Tök jó, hogy megmenekült, meg minden, de ahogy elnézem egy mindenféle tömegközlekedési eszközökből álló gyűjtemény n+1-edik darabja lett, kérdés, hogy így mekkora figyelem, pénz, idő, akarat jut majd rá.
Én még nem hallottam olyanról, hogy "megdorgálták" volna azt, aki nem a kék ingjét vette fel, hanem egy olyat, ami esetleg neki jobban tetszett. A nyakkendővel is ugyan ez a helyzet.
Visszaemlékezve srác koromban nyáron félmeztelen vezették a buszt a sofőrök. A 620-as fülkében dög meleg volt, de volt akin lyukacsos pólóing volt. Nem volt szervókormány, és klíma sem. A motor mellettük ontotta meleget a 30 fokban. Fel is akasztotta volna magát műszak végére a nyakkenőjével, a buszsofőr, ha kötelezték volna.
Olvasgattam ezt a nyakkendős témát.... Én tizenéves fejjel úgy látom, hogy nem fontos, legalábbis számomra nem.
Sokkal inkább a modora a sofőrnek, a vezetési stílusa, és a hozzáállása. Persze, nem azt mondom, hogy egy szakadt farmer, meg egy lyukas, olajos, saras póló.. De egy normális farmer, meg egy ing is bőven megteszi. A nyakkendőt még be is tiltanám :) (....) Az sem jó, ha teljesen egyenruhában vannak a sofőrök, ha meg ilyen "hivatalosan" öltözködnek az egyenesen zavaró számomra.
Talán inkább az az oka, hogy a kérdésre túl sok kompetens ember nem lesz, aki nagy megbízhatósággal fog megerősíteni vagy céfolni, és még csak 1 nap telt el egy évváltással együtt :)
Kolléfa. Badar módon belementem a téma boncolgatásába, itt hol az Ikarusokról kellene szólnia mindennek! Jobbom nyújtom most Néked, elnézésedet kérem! A többiektől is!
Elkezded beírogatni a rendszámokat szép sorban, AAA-001 -től Mxx-xxx -ig (úgyis látod ha már nincs több) és amelyiknél 200-as Ikarust dob ki típusként, azt bemásolgatod egy Excelbe (vagy csak húzol egy strigulát egy papíron) nem lesz ugyan 100% pontos, de ad egy elég jó közelítést:)
"És annyi hozzáfűznivalóm lenne a dologhoz: forgalmistaként, vezénylőként, buszvezetőként, garázsmesterként, üzemvezetőként eleget harcoltam a pályám 32 éve alatt ostoba, műveletlen, bunkó, lusta, igénytelen sofőrrel. "
Pályafutásom 37 éve alatt eleget harcoltam,ostoba,műveletlen,bunkó,lusta,igénytelen forgalmistával,vezénylővel,garázsmesterrel,üzemvezetővel !!
Kolléga,abban a korban,világban ez megengedett volt(atléta,cigi).Nem tartom helyesnek jómagam sem,de akkor ez elment.Manapság 50fokos fülkében gagyi kínai nejlon ingben és nadrágban bőrkiütésekkel tűzdelve dolgozunk havi 250 órát is akár.
Továbbá azok a csak általános iskolát végzett sofőrök nemritkán napi 4-5 defektek is megszereltek,ha kellett motort javítottak az ország esetleg világ másik részén.6 esetleg 8 elemivel!Az akkori út és időjárási viszonyról ne is beszéljünk. Jómagam negyedik vezér-igazgatom és negyedik aut.áll.vezetőm szolgálom.Volt olyan is köztük kinek kommunikációja irántunk csak csesztetésből állt.Jelenlegi közvetlen főnökömmel viszont mondhatom szinte baráti közvetlen kapcsolatban állok.A tiszteletet így is meg lehet adni a főnöknek.Hidd el más a munkahelyi légkör ha nem csak csesztetésből áll a kommunikáció,a problémákat sofőr nyelven is meg lehet beszélni,csak ezt a nyelvet nem sokan beszélik a főnökök közül.
Jól mondod, az, hogy valami 29 éves az nem jelenti azt, hogy reteknek kell lennie, csak a legnagyobb baj, hogy manapság ami 29 éves az vagy tartalék fűtés és minden egyéb nélkül vagy fordás és szintén egy lelakott autó, legtöbb cégnél csak az új kocsikon várják el a nyakkendő használatát, a főnök nem haragszik meg ha az ing mellé felveszi a nyakkendőt egy 200-asba de nem kötelező.
Egyszerűen arra akarok kilyukadni, hogy vannak esetek mikor kínszenvedés nyakkendőbe ingbe végigdolgozni a napot egy olyan kocsival aminek, nem, hogy forgalomban de még bontóban sem lenne a helye.
Attól hogy egy 260-as 29 éves, még nem kell hogy úgy nézzen ki mint a hányás, nem minden cég BKV. Van ahol az öreg vas is teljesen kulturált megjelenésű, és illik hozzá egy nyakkendős sofőr.
Társaságot inkább nem kérdezek tőled de itt van több cég is, itt is kötelezik az embereket a nyakkendőre, minek? Egy 29 éves 260-asba mi ráknak nyakkendő?
Nem tudom hanyas vagY, de a magam 52 évével kikérwm magamnak ezt a hangnemet. Ha 20 lennék akkor is. Köszönöm.
És annyi hozzáfűznivalóm lenne a dologhoz: forgalmistaként, vezénylőként, buszvezetőként, garázsmesterként, üzemvezetőként eleget harcoltam a pályám 32 éve alatt ostoba, műveletlen, bunkó, lusta, igénytelen sofőrrel. Volt amelyiknek a borotvát s habot adtam a kezébe, volt amelyiket elzavartam fürdeni. Az állomány jó részét megtanítottam nyakkendőt kötni. És hasonlók. Persze voltak nagyon rendesek, inteligensek, 6 elemivel is, de azért nem ez volt a jellemző.
Az én üzemvezetőségem alatt nem volt nyakkendő nélkuli sofőr, tábla nélküli busz.
Meg egyebek sem.
Persze azt is tudom, hogy az egyik megyszékhelyen amikor ott hagytam a helyi üzemet pezsgőt bontott egy pár fős klikk, akikkel mindig összerúgtam a port. Pedig csak annyit vártam el tőlük, hogy józanul, ne másnaposan vegyék fel a munkát. Egy autóbuszvezető ne legyen alkoholista. Ki is pucoltam az olyat az állományból.
Nálam mindenki tudta hol a helye. Mindenkinek megadtam a tiszteletet. Ha visszakaptam, nem volt gond. De egyébként egyik beosztottal sem ittam meg a pertut soha. Nem szerettem, ha keverik a szezont a f@.zommal.
Sziasztok! Az alábbi listámat esetleg ki tudnátok egészíteni? Próbáltam összeszedni,hogy összesen hány "öszvér" 256-os volt volántulajdonban, eddig ennyit sikerült összeszedni. Minden segítséget köszönök! Illetve annyi kérdésem még lenne, hogy körübelül ezeket mikor építették át? Erről infót nem találtam sehol.
:), ne köszönd, én még utaztam faroson, és 180-ason gyerekként ahogy 424-es is húzta a vonatom, másképp látom a világot mint a huszonévesek. A márka szeretetével a 280-asok fertőztek meg, de azért van bőven laprugós élményem is. Arra emlékszem, hogy nagyanyámnak 4 elemije volt, igaz Ő már 92 éves lenne... mellesleg én is most érettségizem estin, mert fiatalon hülye voltam, de azt hiszem a végzettségnek semmi köze az egyéni értelemhez és intelligenciához (ebben a legjobb 5%-ba tartozom a jelenlegi 8 általánosommal....).
Az a baj, hogy nem gondol bele, hogy a '70-es évek elején egy középkorú melós milyen végzettséggel rendelkezhetett pl.... igaz az az idő még nekem is korai, de a portásbácsink sofőr volt ekkoriban és sokat mesélt az akkori körülményekről... Valamikor a vége felé kapott 280-ast és nem győzött áradozni róla. Egy ilyen fotót nem a mai viszonyokkal kellene összevetni.
Te miről beszélsz , te jóisten? Bírom az ilyen ostoba hozzászólásokat. Több most a tanulatlan büdös bunkó, főleg az egyetemeken, főiskolákon mint akkoriban, jobb, ha ezzel tisztában vagy. Gondolom a te őseid mind grófok és hercegek voltak, kétkezi munkás egy sem volt köztük.
Ezek a sáfőrök a jó kis 620-asokon gyúrtak nem szteroid droidok voltak. Volt ott a fülkében nyáron vagy 60fok meleg, szervo semmi, a kuplung is olyan volt, hogy műszak végére bedurrant a lába az embernek. Sőt az 556-180-asok is kemények voltak. A FAÜ csuklósokról és a 60-asokról nem is beszélve. Gondolom nagy "flash" volt, mikor megjöttek a 260-asok.
Nyílván az ikarusok miatt nem unja. Mondjuk Ikarus-Ikarus, ugyanakkor ez valóban nem egy GTA topik, ráadásul a ,,butított" 280-as modell szerepel a képen.
most hirtelen ezt találtam ez ugyan pont az. Ha a BSK-790 ami most alul szürke, díszléc alatt sárga csík, felette fehér azt most is szoktam néha látni Győrben. Másik nem rémlik de akkor gondolom olyan lehet mint a BSK azon a régi képen.
Azt sem mindig sikerül nekik felvenni. De legalább nem atlétában és egyéb igénytelen cuccokba jelennek meg.... van olyan cég ahol ezt nagyon komolyan veszik, már a nyakkendő hiánya miatt is megreguláznak (persze nem mindenkit...), van ahol pedig a formaruha teljes hiányát is elnézik. Utóbbi többnyire azon cégeknél akik nem is adnak, vagy adtak de nagyon régen s mára elhasználódott (ill. nincs ruha/cipő pénz, amin a sofőrnek kell magára csináltatnia, vennie előírt színben, formában).
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Keresek egy képet, amit vagy ide vagy a Kisalföldes topicba töltött fel egy illető 1-2 éve. Egy Győr környéki illetőségű, egészségügyben érdekelt 280-as volt a képen, alul, a díszcsíkig sárga, felette fehér fényezéssel és egy ajtótlan, napos kép van róla feltöltve. Nem a BSK-790-re gondolok, bár szerintem hasonló lehet ez is. Se a rendszámra se a helyszínre nem emlékszem.
A MÁV-nak nem igazán volt kapacitása a nem villamosított mellékvonalak ellátására. Ezért az Ikarus-szal kooperálva megalkották az Ikarus 260 sínautóbuszt. Egyetlen kisérleti példányban. A kis fogyasztás miatt esett a választás főleg erre a buszra, ill. a hazai mivolta szerint, ill., beválása esetén a gyorsabb legyártás miatt (ne feledjük, ekkor még az Ikarus nagyüzemben ontotta a gyárkapun az ilyen típusokat, így a tervezett 10-15 átalakításra szánt busz legyártása megtörténhetett volna akár egy nap alatt is). Nem nagy általakítást alkalmaztak, ha jól emléksztem ezt Pusztaszabolcson csinálták. Később az Ikarus eleve így gyártotta volna, nagyobb számú megrendelés esetén.
Pusztaszabolcs - Szfehérvár vonalon tesztelték. A vonatokhoz képest könnyű tömegével indokolták a kísérlet eredménytelenségét. Gondolk voltak a fékkel és a kanyarodással is...
Az ilyen és ehhez hasonló pacákok miatt (volt) évtizedek óta, hogy a buszvezető egy tróger alak, tanulatlan paraszt, stb. Persze mára már nyögdíjba mentek azok akiket 6 általánossal a volán mögé engedtek...
Az általad említett típusokon nem széria tartozék az ikerfényszóró. Ezek városi-elővárosi típusok, bármelyik altípusukat is nézed. A duplalámpa alap esetben a magasabb felszereltségű és komfortfokozatú - főleg távolsági, túrista típusok, illetve azokon belül is a komolyabban felszerelt altípusaik jellemzője.
Kutattam egy kis Ikarus 260/266/280 történelmet (amik érdekelnek), de kissé összezavarodtam. Elvesztem az altípusok világában, pl. fogalmam sincs, hogy a homlokfali sima vagy duplalámpás kivitel mitől függ, egyáltalán van-e benne valamilyen szabályszerűség. Egy-két óra alatt utána tudnék nézni, de így mégis csak egyszerűbb. :) Köszi!
Csak azért kérdeztem, mert a KPM 2007-ben megszűnt, Azóta van NKH illetve már annak is van utódja, kormányhivatal formájában. De nem is ők intézik, hanem a Magyar Közút Zrt. Én amikor túlméretest vezetek, akkor itt szoktam intézni:
Erre szakosodott túlméret szállítmányozással foglalkozó cég intézi, és túlméretes szállítmányt biztosító felvezető autó is szükségeltetik. Sajnos most már 9 éve úniós ország vagyunk, ami az eu-s jogharmonizációs csatlakozás végét is jelzi, ergo az átvett jogokat alkalmazni kell./és büntetni/
az elképzelhető, hogy ahol renszeresse pótot húztak vele, azokon volt - de, náluk nem volt egyen se, télen, nagy hidegben, amikor nemigen akartak indulni rendszeressen "betoltunk" őket egy másikkal, és ebben a formában nem lehetett volna......
Tudom hogy működik, az én járgányom is volt már P-vel mozgatva (van forrásom ahonnan tudok kérni ha kell, és valóban igazolni kell hogy azzal a szervezettel van valamilyen jogviszonyom).
Göd lesz az és a fotós Ikarusok, ha minden igaz. Ex-Hajdú Volános Ikarus 263-asokból vannak átalakítva. 2-3 db van ha jól tudom. Nemrég váltották le a kiöregedett Ikarusaikat velük.
Nem tudom, hogy közületek bárki tud róla, illetve ha igen, van-e róla fotója.. (Közelről!/ belülről?!) De Dunakeszi, vagy Göd (nem tudom pontosan behatárolni) de a Pesti úton (végig így hívják) Vác felé, bal oldalt egy kertben sajnos típusra nem behatárolható Ikarus jármű (260-szerű, de nem BKV-s) állomásozik-pihen, ismeretlen céllal (nem most került oda). Ha erről bármit is tudtok, illetve nyitott kapukat döngetek, kérlek tájékoztassatok , és bocsássátok meg hiányos ismereteim, illetve hogy nem olvastam vissza. :))
Már épp' pötyögtem volna az azt firtató hozzászólásomat, hogy mi lehet veled, hol tart a makett?:) Ezzel csak szerettem volna jelezni, hogy ha nem is reagálunk semmit az itteni a bejegyzésedhez, akkor is figyeleljük páran, legalábbis én úgy gondolom, hogy nem vagyok ezzel egyedül!