40 ezer forintét vettem, az első 1GB-os pendrájvomat ... vagy 15-20 éve. Az akkor olyan egyhavi átlag fizetés kürül volt. Nos akár hiszed, akár nem a technikai dolgok árai változhatnak. Sőt eléggé gyorsan is. Lásd akkus-villany autók árait nemsokára.
Ahogyan az USA és más hadsereg és a katasztrófa védelem is tele van szabványos konténer áramfejlesztőkkel. Nem kihívás hasonló hidrogén előállító konténerek készítése. Sőt az ilyeneket lehet ott fogják gyártani. Aztán ezeket hajón,kamionon bárhova el lehet szállíitani.
Sehol nem tudod tankolni (ev könnyebb ügy, ha van napelemed), ha mégis tudod, akkor majdnem annyiba kerül a km mint egy belsőégésűvel. De legalább drága, USA-ban 25 millió körüli ára van.
Ausztráliában nagyon is kelendő termék lehet. Nagy része száraz félsivatag. Ott az az autó, amelynek víz, vagy vízpára jön ki a kipufogójából ... aranyat ér. Napsütés van bőven. Hely is napcelláknak, hidrogén tartályoknak. A teremgarázs parkolók szűkössége sem gond az ország /kontinens 99%-ban. Lehet gyártani nagyobb autókat is.
"Ausztráliában forgalomba kerül az első hidrogénes autó,
amelyet mindössze 5 perc alatt fel lehet tölteni a töltőállomásoknál.
Az autó 900 kilométert tesz meg teli tankkal,
és mozgás közben tisztítja a levegőt.
Ez az autó a Hyundai Nexo.
Az autó hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, amely az elektromos áram előállításához a gázt egy membrános szerkezeten vezeti át, ahol az találkozik a külső környezetből vett levegővel, ami egy elektromos motort hajt meg."
Szépen nő az eladott darabok száma, ha tetszik, ha nem neked. Nem dogmák, zöld szemellenző, vagy vallás miatt, hanem használati előnyök miatt veszik világszerte az értelmesebb vevők, akik tudják mire és hogyan használják autójukat...
Persze értem, akinek 1000km-t kell egy seggel naponta megtennie, annak van ez kitalálva, bár szerintem ennek még 1000km hatótávja sincs...De nekik meg még mindig ott van a 2,0 TDI
Nem lenne az, ha kihajították volna belőle azt az 1,5 TSI-t, meg a DSG-t, helyette raktak volna bele még 40kWh akkut, meg egy kicsivel nagyobb villanymotort, vagy ebből kettőt...
itt ez an nyomorék új Skoda Superb Hydrid. 51.350,00EUR, amiért van már Model Y (igaz az nem kombi, de annyiért van Astra kombi is elektromos)
25,7 kWh-s akkuja van, ezzel 100km a WLTP hatótávja, ami arra enged következtetni, hogy csapnivaló a hatásfoka. Ennyi árammal a tesla 150-el is mehet 100km-t vagy éppen 90-el majdnem a dupláját. Ez már ugyan gyorstölthetö, de az is csak 50kW, 25 perc alatt van 80%-on, vagyis kapsz 80 km-t hahahaha. Az elektromos teljesítménye 116 PS...az 1800 kg-hoz...hát nem tudom...nekem ez nagyon kecske ennyiért.
Igen, a hülyeséget messze viszi a szél, hiába nyomod...Egyszerüen ez olyan mint kecskét bszni. Én elhiszem hogy valakinek bejön, de ettől még köszönöm, nekem nem. Egyszerüen nem látom be, mi értelme van annak, hogy legyen az autómban egy belsőégésű motor, váltó, ami helyet foglal, súlya van, szervizigényes, csak azért hogy egyszer vagy kétszer egy hónapban beinduljon, cserébe van egy olyan elektromos funkció, ami 10 éve is gáz volt, mert sem hatótáv, sem töltési sebesség sincs, így nagyon macerás tisztás elektromosan használni...Értem én hogy lehet, meg müködik, akár csak a kecske, de minek?
400 Le elektromos módban? mennyire jellemző ez egy átlagos plug in hybridre?
- nem csak 200 le, villamosan, de bőven elég...
A lassan tölt nem hátrány, csak a sima elektromosnál ami tízszer gyorsabban tölt? Tényeg?
- tényleg, mivel bármikor elindul a benzinmotor, ha kell, így nem kell várakozni
Aha hatásfoka ugyan az mint a sima villanynak, persze, úgy is hogy feleslegesen cipel egy nagy belsőégésű motort váltóstól, - ember legalább olvasd el amit leírtam: benzinmotor+ 3rőátvitel nem nehezebb az EV-k többlet akkujánál...
- ez itt alaptalan zöldség: "meg fűti annak is a hűtővízét, hogy meg ne förmedjen amikor be kell indulni a belsőégésű motornak, szükség esetén...biztos van az a börgözös kocsma ehol ezt el lehet adni"
(hibrid autók évtizedek óta járják azutakat, megbízhatóan, ez sem más, csak kicsit nagyobb akkuval, motorral)
Jó példa erre a Nissan(Infiniti) VQ37 motor, tök megbízható a világból is kimenne, de beleraktak egy párszáz ft-os papír tömítést a vezérműház alá a blokkra(oil gallery gasket), létezik hozzá utángyártott, meg gyári updatelt verzió. Csapágyas lesz a motor ha ez átszakad és mindegyikben elöregszik mert egy fos.
Ha ilyen motoros autót vesz az ember amihez nem volt hozzányúlva, akkor azzal kell kezdeni hogy motor ki, szétszed, ez a tömítés kicserél és mehet tovább. Mindenesetre hihetetlen hogy egy alapvetően jó motor is a pár ft-os szar alkatrésztől kuka lesz.
Rendben lévő kis játékató ez azért csak inkább. Bár csak felületesen néztem meg a méreteit, meg a megadott hatótávját. A forma szép, de ekkora méretben a japánok és a kinaiak is kihoznak, fele ennyiért is 4 ajtós, 4 személyes elektromos autókat is. Igaz csak a saját piacaikra. Ez meg nagyon 2 személyesnek néz csak ki, semmi csomagtérrel. Tudom, nem az autó drága, csak Magyarországon nincsenek hozzá igazítva a tömeg keresetek. Tehát ha nagyon megfutná ... játékautónak biztosan kellene a leányunknak és imádná is néhány évig. Ameddig messzebb, meg többen, meg több csomaggal is nem akarna vele valahová menni. Amikor ilyen alkalmakra már nem szeretné elkérni a mi nagyobb kocsiainkat, mert az más ... hanem a saját stílusában szeretne kicsit azért nagyobbat.
Ja javíts ki, ha te már alaposabban tanulmányoztad. Tehát mi csak azért vennénk esetleg némileg nagyobbat és jobbat kezdő elektromos autónak, hogy aztán ne kellejen két év múlva kicsit nagyobbra cserélni. Persze így is úgy is másod, vagy harmad autó lenne csak. Jellemzően helyi kisvárosi kószálásra. Arra meg elvileg a korábbi itt feltett 2 milliós járgány is megfelelne. Ezzel mondjuk már rá lehet menni autóútra, meg pályára is. De ottmár csak az esetleges ütközések miatt sem ártana kicsi még is nagyobbacska.
Sajnos ... néhány fillér spórolás miatt, sokszor még az alapból jó benzines motorokat is tönkre vágják. Elméreteznek, alul méreteznek benne alkatrészeket, vagy falvastagságokat. Műanyagot raknak oda, ahova nem lenne szabad. Nehezen hittem magam is el, ameddig bele nem futottam egy saját tapasztalatba. Igen ... éppen garanciaidő után fél évvel esett szét a motor. Egy 7 ezer forintos alkatrész miatt. Ami néhány száz forint gyártási költség lett volna kicsit erősebbre megcsinálni. Igen haza vittem a kiszerelt és kicserélt alkatrészeket és otthon elbogarásztam, meg elméricskéztem velük. Meg is írtam a netes naplómba és több mint százezren olvasták.