Javítási könybe mi lehet. : -Kanbika behorpasztotta a jobb első sárvédőt -Az oroszlán letépte a fél abroncsot, igaz a durranástól az állat szája szét szakadt, ezért elpusztult. -A sofőr fűtés bedöglött, mert véletlen belesűlt pár denevér.... -Az fényezést egy gepárt színesítette ki ... stb... x'Đ
A Transport în comun România bukaresti szekciója szerint a régi pofásakból 500 db (4100-4599), a face liftesekből 600 db (4600-4999, 6200-6299) került állományba (az aktuális helyzetről kimutatást nem találtam).
Ilyenkor sajnálom, hogy (többek között) Romániából nincs annyi adat, mint pl. a lengyelektől buszok adatai, nyomonkövethetőseg szempontjából. (De ez az OFF vasútra is ugyanígy igaz.)
Itt 851-ről írnak, holott, ha jól tudom, ezret vettek.
Köszönöm szépen, ezzel tisztában vagyok. Nem tudom, érezhető volt-e az irónia a hozzászólásban! :-)
De ez érdekes. Van már selejtezett Citarojuk, aminek rátették a homlokfalát, vagy a Merci szimplán ilyen szinten beszállt a helyi géppark karbantartásba?
Azt nem tudom, BPO topiktárs pontosan mire gondol, de hogy értsd a lényeget: az M41 2143-as mozdony az első korabeli színtervek szerint lett (retro jelleggel) lefestve 2003-ban, noha az már abban a korban érkezett, amikor már a később használatos színek voltak a gépeken.
Én mondjuk nem értem, hogy miért pont egy ilyen felújított gépen kell "retrózni", bár ezek az archaikus elemek ezen a buszon szerintem már újkorában se voltak rajta. A BKK logó meg totális képzavar ezen a "retro" homlokfalon.
amúgy az a fehér paca nem kéne rá az elejére.. vagy ha pacázni akartok, akkor kétoldalt, az A tengely fölé.. az azonosítókat meg a B, és C tengely fölé... ha már retro feelingre mentek külsőleg :D
Gyakorlatilag eltörölték. Elméletben lehet 40féle képpen mondani. Eddig is volt forgalmi vizsga előtt egy kis műszaki rész, meg egy kevés rutin, de volt, hogy nem, vizsgabiztosa válogatta, lehet, hogy van olyan, aki most is végigviszi ugyan azt, amit eddig kellett, de van olyan is, hogy csak mennek a forgalomba oszt' kész.
Persze, mint írtam papíron lehet, hogy úgy van ezt nem tudom. Számomra eltörölték, nem a vizsgával lett volna gondom, hanem a díjával. Ha ötezerrel kevesebb már az is jó.
Nemcsak külön napon, de nekem úgy volt (99) hogy talán a 2. vagy 3. alkalom után volt rutin, és a végén a forgalom. De 1. rutin óráról már én vezettem vissza forgalomban.
"De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye)..."
Megint egy olyan dolog, amit a médiákból az egész ország rosszul "vett le" (persze a "tálalással" is gondok voltak).
A "rutin" (járműkezelési) vizsga nem szűnt meg, csak egybeolvadt a forgalmi vizsgával. Ugyanúgy lett, mint régen volt. Én 1982-ben vizsgáztam, az úgy nézett ki, hogy kocsiátvétel (elindulás előtti teendők), rutinpálya a Népligetben, egy-két feladattal (célmegállás, beparkolás jobbra-hátra, megfordulás Y-ban), majd rögtön ki forgalomba (Vajda Péter-Delej utcák, jobbkezezés és társai). Aki a rutinpályán megbukott, már ki se vitték a Ligetből, lehet újra próbálkozni. Tulajdonképpen ez a rendszer jött vissza, csak az szűnt meg, hogy külön napon, külön vizsgajelentéssel lenne a járműkezelés és a forgalom.
Láttam legutóbb, hogy ugyanazon a rossz helyen van a mosónál és szembelévő ajtót (aminél át tudnál hajtani) még mindig elálják a csarnokban, vagy kívül.
A foton látható Ik 256-os a bukaresti közlekedési vállalat (RATB) busza, ahol ma az autóbuszpark többségét Mercedes Conectok, illetve Citarok teszik ki, igy valoszinű, azért kapott ilyen homlokfalat, elég furcsa látvány, de történnek ilyenek. Látszik, hogy Bukarestben volt javitva a busz.
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy ennek ellenére (hogy több minden lenne) legyen olcsóbb :D
Vagy fel kéne ébrendni? :(
Buszosnál még nem igazán tudom mi a helyzet, de autós jogsinál egyértelműen csak a pénz az, ami számít. Akinek van, annak van jogsija is. Ez sajnos nem tetszik.
Lehet, hogy nem elsőre megy át, a hülye gazdagék fia, de aki pl. 3x megbukik KRESZből, azt én 1 évig nem engedném a közlekedésbe. Lehet azt mondani, hogy "de már megtanulta", én erre válaszként azt mondanám, hogy bemagolta. Az meg nem egyenlő, mivel az ember fejéből a bemagolt dolgok 2hét alatt kimennek.
De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye) megbukik az illető 5x. 6.-ra átmegy. Ez nem azt jelenti, hogy megtanulta, és már 100%-osan tudja kezelni az autót, hanem hogy 6közlekedési helyzetből 5öt nem tud megoldani.
Természetesen aki elsőre átmegy, az sem tudja kezelni még, de talán mégis jobban, magabiztosabban mondható, hogy átment a vizsgán.
De a sávtartó, automata parkolást segítő, hegymenet aszisztensz' rendszereket is tiltanám befelé. Aki nem tud parkolni, az ne vezessen, de még utasként is csak hátra üljön :)
Megint eltértem a témától, a topik témájától, de buszos téren nincsenek tapasztalataim, így olyat írok, amibe kicsit jobban belelátok. Ha zavar, szóljatok!
Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:
- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)
- óvatossága?
- intelligenciája?
Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.
----------------------------------------
Lehet.
ahogy ma már képeznek ki csak szimulátoron Airbus-320-as pilótát úgy, hogy életében nem vezetett kisebb repülőgépet mindjárt a 160 üléses gép amin életében először felszáll.
----------------------
A "C" kategóriás gyakorlat azért is jó ha van, mert a kezdők balfaszságait az eber fia nem személyszállító buszon követi el hanem régebben Roburon, IFA-n, manapság Ivecon vagy MB-n.
Ezek a tükörtörések, meghúzások, lerobbanások lámer problémákkal, jobb ha 7,5 tonnás akármivel történnek meg veled mint 40-60 utassal a hátad mögött.
A buszvezetéshez még több pálya alkalmassági vizsgálatot csináltatnék.
Nem annyira az ügyesség vagy annak hiánya a fontos.
az ügyesség gyakorlattal bepótolható.
A felnőttség, érettség a legfontosabb a buszvezető kiválasztásban.
- kerülje a hirtelen elhatározásokat.
- az átlagnál legyen sokkal nyugodtabb, halvérűbb,
- legyen szélsőségektől mentes gondolkodású,
- kritikus helyzeteket NE akarjon mindenképpen megoldani,.
Ezek a legfontosabbak.
az összes többi, tárgyi tudás, rutin, ügyesség, műszaki hozzáértés megtanulható.
Hasonló a helyzet. 2 év B után 0km C majd D és rögtön mélyvíz. De mint itt is 20 napokat dolgozik az ember. havi szinten kb 2000km tisztán városi vezetés, amivel elég hamar bele lehet rázódni, de kell hozzá érzék is. Kollégám állítólag nemzetközizett is C-vel meg D-vel mielőtt idejött, mégis a tolatással hadilábon áll, míg én már az átvizsgálóból 1 lendülettel tolatok ki. Az átvizsgálót meg szerintem nem kell neked ecsetelnem. Én kifejezetten élvezem ha "játszani" kell a busszal. Szeretem a kihívásokat.
Egyébként gondoljunk csak bele! Aki trolira megy 21 évesen szinte friss B kategóriával? És mégsi elvezeti a szűk belvárosi utcákon a buszt. C kategória mint feltétel a D-hez leginkább a dízel technika miatt volt szükséges azok szerint akik a jogszabályokat így hozták meg (legalábbis én így emlékszem egy nagyon régi BKV oktató filmben ami a trolisoknak készült, régen láttam már...). És nem méretek miatt.
Én a Honvédségnél csináltam meg a C-s jogsit, majd a forgalmi vizsga után én teherautót többet nem vezettem (hazudok, mert pár éve biztonságból úgymond jött egy E kategória...). Sőt tovább megyek, akkor még autóm sem volt (családban sem nagyon), így ha volt összesen 1 ezer km a lábamban amikor kézhez vettem a D kategóriát, sokat mondok.... Ezután jött 10 év 6 hónap buszozás menetrendszerintin, különjáraton maszeknál (mellékes, ez a mai napig megvan). Lentebb írtam, hogy nagyon sokáig szóló busszal dolgoztam, amíg nem raktak csuklósra. De hazudtam. Második héten dolgoztam, mire délutánra bementem és két csuklós tartalékot kivéve nem volt semmi, egy 280-assal vettem fel a munkát. A forgalmista pedig kiküldött olyan vonalra, ahol a vezénylővel mentünk végig a Volán Ladájával (Volán Taxis időkből maradt...) egyszer (oda meg vissza). Város ismerettel sem nagyon rendelkeztem, nagyszüleim éltek csupán a városban (persze sokat buszoztam meg minden, de nem tudtam az adott helyeken a tippeket, trükköket hogyan forduljak, stb). 23:45-kor raktam le a buszt a telepen. Nagyjából mire kiértem a Finomszerelvénygyárhoz (Berva), már éreztem a kocsi végének a mozgását (a 260-hoz képest).
Soha nem volt saját hibás balesetem, koccanásom (hülye autós miatt, aki nem adta meg az elsőbbséget, meg vak kolléga miatt aki beletolatott a buszomba volt több is), sem helyi járaton, sem helyközin, sem távolságin, sem különjáratban. Nem törtem meg egy buszt sem, soha nem húztam meg sem a 260-as méretét, sem a Volvo 7700-at sem az utolsót ami még hosszabb ideig a kezeim közé vettem (Ikarus V187). Soha egy utastól sem hallottam vissza, hogy állatul vezetek, senki nem szólt be emiatt (egyébként is kevés konfliktusom akadt az utasokkal).
Konkrétan a kérdésedre nem tudok válaszolni, mi kell hozzá. Én szinte nulla vezetési tapasztalattal ültem be a busz Volánja mögé, azon tanultam meg vezetni, kezelni a helyzeteket. Talán mert a rutin hiányzott az átlagnál is óvatosabb, körültekintőbb voltam? Nem tudom. Azt sem tudom, ha szállítok évekig sódert, akkor milyen lett volna. Egy biztos: lett volna már valamennyi vezetési tapasztalatom és nem egyből a busz kormányánál kerülök a mélyvízbe.
Autót a mai napig havi szinten maximum 2-szer ha használok (nejem használja a kocsinkat), teherautót/nyergerst a tanfolyamok óta szinte nem is, autóbuszt pedig jelenleg hetente/kéthetente különjáratot.
Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI.
Ha hivatásos gépkocsivezető akarsz lenni, akkor valóban nem, de ha pl fejlesztőmérnökként csapatsz teherautóval, busszal, akkor elég a sima C, illetve D is ;)
Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:
- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)
- óvatossága?
- intelligenciája?
Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.
Szóval alsó hangon félmillió körül van, ha mindent megcsinálsz elsőre. Aztán dolhozhatsz 120-130 nettóért - a hülyének is megéri, nem? :P
Ezt nézhetjük többféleképpen is. A buszvezetés egy elég veszélyes üzem, nagy értékű a jármű önmaga is, de ez teljesen jelentéktelen, az utasok épsége semmiben sem mérhető érték. Ezek a vizsgák azért eléggé megszűrik az embert. Én hála Istennek, ezeken a tanfolyamokon, vizsgákon nemigen találkoztam olyan emberrel akire kapásból rámondtam volna, hogy na ne, de azért akárki mégse üljön oda, én úgy gondolom. Az sajnos, egy másik dolog hogy ezek a képzések mennyire költségesek, de gondoljunk csak az orvosokra például. Ők mennyit tanulnak, és fizetnek azért hogy orvosok lehessenek... És sajnos ők sincsenek megfizetve...
Az az ördögi kör, hogy ahhoz, hogy mehess D-re, lennie kell C-nek, de a C-hez, meg kell a B. Így "rákényszerülsz" a kategóriák lerakására. De véleményem szerint ez így nagyon is helyes. Csak nagyon drága. Nekem volt szerencsém mindenféle támogatás nélkül megcsinálni ezt. Ment is a tanya, nyári keresetem, meg nagymama spórólt pénze is hogy teljesüljön az álom...
Ne dőljetek be ennek a kósza hírnek! Valamelyik Volán hirdetett így felvételt, hogy B kategóriával venne fel embereket, és kiképezné őket buszvezetővé. Viszont képzési időnek közel fél évet jelölt meg, holott egy "szimpla" D tanfolyam csak pár hét. Tehát erősen gyanítható - s mivel a jogszabályi háttér nem változott, továbbra is B-C-D sorrendben, egymásra épülnek a kategóriák, biztosan így is van -, hogy itt kombinált C-D tanfolyamról van szó, természetesen aláírt több éves "hűségidővel", a képzések költségét valamelyest ledolgozandó. De mivel ezt a felvételi hirdetésen nem tüntették fel, elkezdtek menni a továbbgondolkodások, hogy "jé, most már nem is kell C az autóbuszhoz?" De igen, továbbra is kell...
Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI. Tehát kapásból 350e-nél járunk. Feltéve ha van biztos állásod és a C-vel nem kívánsz dolgozni mert akkor mehetsz D-re és akkor csak a D GKI-t csinálod meg. C GKI után a D kiegészítő már "csak" 90e. A D 200e alatt szerintem nagyon optimista. Én a C+GKI-t munkaügyin keresztül csináltam ott valami 360e körüli összeget láttam szumma de kellett a PÁV meg egyéb apróság ami tovább emelte. A D+GKI (kieg.) ha jól emlékszem 300e körül jött ki. Igaz ebben volt egy forgalmi vizsga bukta (hosszú történet) de ugye egy forgalmi vizsga valami 30e! A lényeg hogy marha drága még úgyis hogy esetleg mindenen átmész elsőre.
Olvasgatom itt ezt a beszélgetést, elég érdekes. Egy B-kategóriás jogosítványból kiindulva mennyibe kerül, mire valaki menetrend szerinti buszt vezethet?
igazat adok buszosjocónak.nekem is meg van D-re,csak még nem mertem elmenni jelentkezni:1.nincs lóvé személy szállitó tanfolyamra.2.biztosnak tűnő helyem van.3mifelénk békés megyében biztos túljelentkezés van
Hmm... Hozzászólnék a témához, mint fiatal, még csak nézelődő akárki.
Eddig biztos voltam benne, hogy én leteszem a buszos jogsit, hát mit nekem az. Gondoltam. Aztán megismerkedtem a pénzzel, merthogy 13-14 évesen még nem nagyon tudja az ember, hogy mit is jelent ez, de talán még most sem tudom.
A pénz volt az egyetlen, amivel nem is foglalkoztam, ám mindig tudtam, hogy csak ez fog visszatartani, mert a többi (remélem nem hangzik úgy, mint ha nagyzolnék) a KRESZ, a vezetés maga, menni fog, ahogy motorral is ment, ahogy (mostmár "házon belül") a kocsival is megy. Remélem így lesz minden más, nagyobb vassal is.
De ez, hogy gyakorlatilag fél éves fizetésből lehet letenni 24 évesen, ez erőteljesen (elnézést) f@szság.
Remélem azért majd sikerül, egyben biztos vagyok, hogy mindig kellő alázattal, odafigyeléssel fogok vezetni, mégha az áramot vezetem akkor is :)
Ha megengeded, pár mondatban kifejteném a véleményem, illetve tapasztaltom az általad felvázolt témával kapcsolatban, megpróbálok rövid lenni, hogy ne terheljem a topicot. Off következik.
-Először is, nagy hiba a korcsoport szerinti általánosítás. Ha egy ember fiatal, az sok vállalkozó, vezető szemében egy a feladatra alkalmatlan ember, netántalán még hülye is. Pozitív ellenpélda erre egy közúti szállításban tevékenykedő vállalkozó példája, aki a 0 km-es vezetőket részesíti előnyben, mert azok még nincsenek "elrontva"... No comment.
-Saját tapasztalat, láttam már fiatal srácot nagyszerűen gépészkedni, illetve öreg rókát bénázni...
-A sajnálatos baleset, illetve az autó rongálása sajnos nagyban függ a szerencsétől is, ez szintén nem csak korhoz "kötött" dolog...
Az autóval való törődésről meg csak annyit, hogy összeteheti a két kezét az, aki állandó autót kap, plusz addig megy is ez, még az ember lelkes, de a lelkesedést a legtöbb helyen nagyon gyorsan kiölik az emberből, egy darabig még a megszállottság, hajtja viszi az embert, de idővel az is elmúlik, és nem tudom, hogy ez kinek jó, miért jó? Miért baj az egy másik ember szemében, lehet az kolléga, vagy vezető beosztású ember, ha valaki magas nívón próbálná végezni a hivatását. Sajnos ezek a dolgok nem egyediek, nem csak kimondottan egy helyen történnek így, de választ ezekre a kérdésekre senki nem tudott még adni. Viszont, mindenhol meg találja az ember azokat az embereket, akikkel együtt lehet dolgozni, és így szebbek a napok, és öröm is van a munkában.
a meszólós emberekkel nem kell foglalkozni! Egerben igen nagy divatja van, vagyis volt ennek amikor ott voltam. 'rája.* Ha Neked úgy tetszik, úgy érzed jól magad munka közben, menetközben. Ha jóérzéssel tölt el a szép csili-vili busz amikor kinézel a tartózkodó ablakán és látod, hogy milyen szuper, akkor csináld. Magadnak csinálod, az utasoknak. A legtöbb utast nem érdekli, de mindenki szívesebben száll fel egy olyan buszra ami tiszta kívülről bizalmat sugároz a szolgáltatóval szemben, mint egy szakadt koszos kohószökevényre.
Én a honvédségnél csináltam meg :D Akkoriban szinte mindenki ott rakta le, minimum a C-ét. De mostanában aki önköltségi áron szeretné megcsinálni (főleg vidéken), annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Pár éven belül bizonyos térségekben komoly gépkocsivezető hiány lesz (nem csak busz). Önköltségen nem csinálja meg szinte senki, mert nagyon drága, a munkaügyön keresztül pedig nagyon megszigorították (például: akinek már van érettségije és mellé akármilyen OKJ-ja, nem mehet pl semmilyen képzésre, csak minimum 18 havi regisztrált munkanélküliség után...). Rohadt drága és az árát sem hozza be (kezdő fiatal kap 100-110 ezer körül, ami teljesen átlagos, de a tandíj bekerülési költségéhez képest szegényes...).
Én is szívesebben alkalmazok olyat aki most kezdi és fiatal, 30 alatti. Sajnos az idősebbekkel 10 esetből 8-szor probléma van (legtöbbször az alkoholizálás...). Viszont volt a fiatalabbakkal is problémám már, a munkaügyi hivatallal közösen kiképeztük, alkalmaztuk. Nagyon lelkes volt a srác, érdeklődött, kérdezgetett. Aztán egy kicsit beleszokott. Elkésett a munkából. Egyszer előfordul, elalszik. Kétszer előfordul, nem ébreszt a telefon, az óra. Harmadjára már szóvá teszem, szóbeli figyelmeztetés, de még mindig elmegy. Na de az amikor rendszeresen 8 óra körül szól be, hogy "jó reggelt, de beteg lettem". Egyszer-kétszer még ez is elmegy, mert most mikor szóljon reggel 3-kor, amikor én 7 órától dolgozom. De amikor ez hetente előferdül, az már nem tetszik, de mindig hozza rendben a táppénzes papírt... De volt olyan is aki rendre elaludt a Volán mögött, mert buli, vagy nem aludt eleget. Ha 5 perce volt, elaludt. Forgalmiszolgálatos végállomáson nem volt gond, mert a forgalmista rászólt és indult. De volt amikor kerestük 3 órája a busszal együtt. Egy kiseső végállomásra ért ki, 45 perc kiálás, szundikál egyet... de ott zajos volt, hangos az út forgalma, ezért egy onnan 300 méterre lévő földútra tolatott rá, 50 métert és ott aludt be (nem ébredt fel a telefonra...).
Anno a C-t így csináltam, de utána úgy gyűjtögettem a D-re majd kerültem ide. Én úgy vagyok vele ,hogy szeretnék tanulni ezért ha javít is a busz azt szeretném tudni mit hol hogyan csinálnak hogy működik. Lehet a kelleténél lelkesebb is vagyok. Most a felni lefestése miatt cukkolnak, merthogy rááldoztam az időm, hogy minek ennyit foglalkozni vele stb. Szeretem a rendet, a tökéletességet. A jól állapotú busz rozsdás felnikkel minden csak nem kerek, egész.
Az a baj, hogy nagyon óckodnak a fiataloktól, pedig aki egyből a jogsikorhatártól kezdi, az valószínűleg nem csak bohóckodni megy.
Annyi az egész, hogy meg kell neki mutatni jobban dolgokat, mint a jogsin, meg ha van műhely, akkor néha kiállási időben tanítgatni erre-arra a szerelővel, mi micsoda.
Senki sem úgy születik, hogy mindent tud, csak ezt a Volánokat nem érdekli, a maszek meg elvárja, hogy valaki "adj uram isten" mindent tudjon a sofőr.
Szerintem sokkal jobb a csuklós, nagyobb az emberek tisztelete feléd, és jobb a munkásjáratok miatt is.
Mondjuk mi válogathatunk a felvételesek között*! És nem friss jogsisokat veszünk fel, bár már ezzel is volt rossz tapasztalat...
*: minden héten kapunk postán, személyesen naponta legalább 1 önéletrajzot, valamint naponta érdeklődnek telefonon, van akinek már telefonból ismerem a hangját, nevét annyit telefonál a szerencsétlen, de nem tudom felvenni, mert nekünk nem kell ember... most.
Nem tudom másutt hogy megy. Mi nem engedünk senkit csuklósra egy jó ideig. Maximum akkor ha új felvételes van és csak csuklóson van hely csak és a régebbiek közül szólóról nem akar átülni csuklósra valaki....
"Felhígult a szakma..."
Bizonyos kerültekben Budapesten illetve pár megyeszékhelyi munkaügyi központtál a munkanélkülieket előszeretettel képzik C-re, D-re. Teljesen ingyen.... na így kerülnek be ezek. Aki meg elhivatott lenne, esetleg ez az álma, és még helyt is állna annak meg évekig tart összegyűjteni a rávalót, mert nem teheti meg, hogy hónapokra munkanélkülire menjen és elkezdje a képzést ingyen vagy pár ezerért (maximum az orvosit, PÁVot kell kifizetni meg a vizsgadíjat, maximum 50 ezer, míg másnak ennél 10-szer többe van...).
Csuklósra, ilyen hamar? Érdekes, ennyire nincs ember Egerben? Én annak idején amikor ott elkezdtem vezetgetni (még a mérnöki gyakorlat alatt kialakítottam pár kapcsolatot, de nem kellettem sehohová mint mérnök, így a rokonok elszállásoltak és jobbhíján vezetgettem), én 1,5 évig a legszakadtabb 260-assal (BRF-826, a régi rendszámát nem emlékszem, műszaki előtt 2 héttel kaptam meg, le is cserélték a rendszámát), utána jött Németországból két patent kis 260-as, az egyik tartalék lett (972 vagy ilyesmi, még mostanába is látok róla fotókat ugyanott áll, mint annakidején, lassan 20 éve, csak átalakult a busz), na a DZC-238-at megkaptam egy idősebb kollégával, Csontos Misi bácsival. 4 év után rákerültem a "halálbuszra". Ez is egy németből szerzett busz, a BPC-776... ez volt az a híres-hirhedt busz, amineka Volánja mögött a buszállomásnál lefordult a vezetőülésből a gazdája (szívroham, helyszínen meghalt), majd 2 hétre rá a kollégáját várták dolgozni, ő az ágyában hunyt el éjjel ugyanebben (Isten nyugosztalja őket!). Ez a szerencsétlen busz 1,5 évig állt tartalékosként, senkinek nem kellett. Akkor egy nagy piás Béla bátyám volt ott a helyis főnök (szerintem már nyögdíjas...), na ő megkérdezte nem-e gondolom. Gondolom, csak rendbe kell rakni a buszt, mert így nem, meg kézi váltóból elég volt, Prágásat kéne bele, ha megoldható, akkor ráülök... Rendbe raktam, a helyköziektől átjött egy vén matuzsálem kommunista a maga 2x évével a Volánnál és benyúlta a buszt. Na az öreg a buszt egy év alatt teljesen hazavágta, le is selejtezték. Akkor már nem voltam ott. A korábbi kollégámmal Misi bácsival még elmentem átvettük a C60-ast (emlékszem szabadságot kértem a főnöktől, hogy el tudjak menni és is Székesfehérvárra a többiekkel a buszért, annyira kíváncsi voltam milyen is az a C60 meg C80), ez volt '99 augusztusa. Szeptember 1-jével felmondtam, mert már júlisban átadtak ideiglenesen helyközi üzemre egy szakadt 266-osra, és kaptam egy olyan fordát, amiben jóformán egésznap Heves, Átány, Kömlő, Tiszanána térségét jártam. Nem esett jól hajnali és esti/éjszakai sötétben, sok arra a dakota. Úgy volt, hogy átmenetileg szeptemberig, akkor visszajön a tanítási idős mentrend és akkor kellek a helyire megint. Helyette augusztus 23-án közölték velem, hogy kapok egy jó állapotú 256.44-est, meg egy fordát és végleges egri helyközi tartalék, 90%-ban megegyező fordával. Köszöntem abból nem kértem.
Váltó:
kinek mi. Ha a ZF jól van beállítva akkor pörgős ügyes kis technika, de akkor is rángat. Ezt én sem szeretem. A VOITH meg elhúzza az 1-est nagyon azt sokan azért nem csípik, de én is azt szerettem, mert soha nem siettem sehová. Egerben akkor egy VOITH-os kocsi volt, ami gyárilag azzal jött még a 90-es ével elején (AVC-934) és akkor kapták meg az első buszok a ZF váltót (BKV-tól selejtezett Egerben felújítot vackokat amúgy) Mezőtúron.
Rajta kívül Miskolcon még ilyen a BPR-177 és a GJA-066. Pár bolygóajtós is hasonló ajtóképletűre lett átalakítva vázcseréjekor, Miskolcon a BPR-184 és a JOB-671, illetve Sátoraljaújhelyen a BPR-635 és BPR-639. Rajtuk kívül is voltak még, de már selejtezték őket (ráncajtóval a BPH-157 és a JOB-673, valamint bolygó ajtóval a JLA-386).
A levegőrendszer tud érdekes dolgokat produkálni. Majdnem két évig szenvedtem segédlevegő termelési problémákkal, míg végre rájöttek, hogy a pótkocsi fékerőszabályzó fossa el a levegőt. A szomorú az, hogy előtte így közlekedett a kocsi forgalomba és egy évvel eladása előtt ezzel volt tele a hibalistája. Nem bírták megcsinálni akkor.
Ez a fiam nickje,én lejöttem a fórumokról,mert basztattak és elegem lett,régen pár éve igazi szaktopik volt ez.
A karácsony előtti hozzászolónak üzenem,legyen boldog én már csak Facebook-on vagyok elérhető ott viszont a idővonalamon láthattok sok-sok képet a gépről.
Köszönöm,mindenkinek aki kitart mellettem továbbra is.
előbb utóbb az lett volna. sőt egy kollégám ki is hagyta a csuklóst. bc11 után v134. nem volt más lehetősége. engem is hívtak oda de maradtam még a 992-n. a v134nek még van ideje, ennek már nem sok.
Most ezzel mi van? Valaki olvasta, hogy az IKARUS-nál a rendszerváltozás táján a Mercedessel is szóba került az együttműködés és utólagos jelleggel beindult a képzelőereje! :-)
Amikor időm adta akkor próbáltam is ott lenni. Szélvédőt nem nyomták ki sikával pl pedig felírtam hogy beázik, meg hasonlók, de alapjaiban rendberakták a buszt csak ki kell gányolni mert merő retek meg por. Kész lett volna ma minden csak vizsga előtt szúrt szemet nekik valahogy, hogy egy ülés lába el volt törve a C tengely felett.
A váltót ne is mond, 5 napja fregózok, de már nagyon elég volt a fregoliban lévő ZF-ből, amit megrángat meg kapcsolgat. 1 éve hogy voith-os buszokkal dolgozok (fél év BC11 Credo azóta 280-as), de nem is vágyok vissza a ZF-esekre.
Majd megtanulod, hogy műszaki szemlekor ott kell lenni végig a busszal, magadnak szerlni, vagy lesni amit csinálnak. Még akár a szabadidőd kárán is, ha ennyire fontos a busz. A vizsgáztatásra felkészüléskor mindig csak elcsesznek valamit. Utána nagy nehezen rendbe rakod, beáll a busz a kezedre úgymond, aztán jön megint a szemle. :))) Nekem egyszer a váltóba nyúltak bele, de nagyon. Csak a garázsból a végállomásig mentem vele, de éreztem, hogy ez nem jó. Indulásig volt még vagy nagyedórám, kicsit belekukkoltam a dolgokba. Hát ne beleraktak a buszba egy szakadt lestrapált vackot? Ekkor voltam még csak úgy egy éve buszos, ez volt az igazi első "saját" kocsim. Garázsba persze elküldtek a francba, végülis kiderült, hogy egy sokkal fiatalabb kocsiba rakták át a váltót, ebbe a régi rozsdás vacakba meg jó lesz a sz@r váltó is.
elvileg gatyába rázták a buszt most mégis hamarabb megy ki belőle a levegő ráadásul leállításkor nyomja a levegőt megint így alig akar leállni 6-7bar körül.
A kezdet kezdetén a segédlevegőt nem termelte fel a csuklósom.
Leállításhoz segédlevegőre van szükség, azt tanácsolták tegyem B I -be a Prágát attól leáll. Aztán a későbbiekben lemásztam és benyomtam az adagolókart, az mégse a váltót gyepálja.
Addig jó, míg itt kérdezel, minthogyha az út szélén állsz, és vársz a mentésre. Csak a mondandó elé oda kell írni: Egy kérdés:
Kályházás már csak azért is jó, mert télen a motorban a "tömbök" idővel nem repednek majd meg. Arról nem is beszélve, hogy jeget sem kell kaparni a szélvédőről, mire fellöki a levegőt a gép, addigra annyira megolvad, hogy vagy le tudod törölni sima vízként, vagy ablaklehúzóval.
Tavasztól őszig nem kell a napfényben nézegetned, ahogy megcsillan egy pár erősebb karc azon a régebbi szélvédőn.
Meglep, hogy egy kocsin két tábla található, de talán erre is van megfelelő válasz. Az enyém ez, a motortérben 250 67 1986 0705 van. Elöl meg 250 59 1986 705 található. A 250 a típúst, 67 a kivitelt, 1986 az évszámot, 0705 pedig az adott évben addig legyártott boszra utal. a első tábla 250 a típúst, 59 a títúson belül az ajró-ablak elrendezést jelölné, 1986 az évet, 705 pedig addig legyártott ajtó-ablak elrendezésre utal.
Akapaszkodot nem felejtettem, de nagyon elvoltam havazva. Megtalálom a modját, hogy jússon el hozzád.
nekem semmi bajom veletek csak épp attól tartottam hogy ezzel leírtam magam nálatok. ma pl kolléga bejött én meg a kiállásomat áldoztam rá a felnik rendbetételére hogy lefessék. amúgy a voithos ave-992 az. holnap műszakizik.
Az nagyon helyes! Én is mindig így tettem, ha hajtottam a vasat. Főleg akkor lehet patent állapotban tartani a gépezetet, ha egyedül dolgozol vele. Még elmegy akkor is ha a váltód kicsit odafigyel. De én a birka türelmem miatt a vezénylőktől mindig a legbunkóbb parasztokat kaptam meg. Kitakarítottam a buszt ha éjjel végeztem, bementem 15 perccel hamarabb hajnalban, másnap meg délután veszem át a kocsit és ugyanolyan okádék a munkahelyem, mint volt.... néha elmegye az embernek a kedve tőle. Volt amikor kaptam egy 15 éves 280-ast, kipucoltam a retekből. Műszakilag is rendbe rakattam. Kiírtottam belőle az egeret(!), kidobtam a sofőr ülás mögül nem tudom én hány kg. uborkahéjat, 1 szemetes vödörre való maghéjat mindenhonnan, megcsináltattam rajta mindent amit engedtek vagy én tudtam saját kezűleg, leműszakiztattam, kilakatoltattam, kérvényeztem a fényezését (addig jártam a nyakára az illetékesnek, amíg megunta és engedélyezte...). A belső teret saját maga súroltam ki, pótolgattam amit kellett, lefestettem a felniket.... stb. Erre az első nap a főnök csókos haverja a 2x éve ott buszozgató alkoholistának megtetszett, esti sörözésnél lebeszélte a főnökkel, másnap már az övé volt a garázs addigra lett legpatentebb kocsija, én meg ott álltam a jóval fiatalabb, de teljesen széthullot nyugati remekmű előtt, amiért ha új lett volna (vagy egy másik jobb állapotúért) összetettem volna a fél kezem..... aztán a közepébe az egésznek, előszedtem a fiókból a diplomámat, leporoztam és kerestem üres pozíciót irodán.
Én is pisogva olvasom csak. Ritkán szoktam olvasgatni, inkább csak a képeket nézem, de ha Nekem válaszoltak/kérdeztek volna vissza, vállat rántok, ha tudok írok neki egy levelet, ezt a fórumot meg hagyom a csudába. Szerintem, de csak ez a magánvéleményem: ahogy láttam a felhördülő bunkó stílus azoktól jött akiknek az adatlapjuk alapján több száz, ezer hozzászólása van. Nem pont nekik kellene példát mutatni és inteligens formában megnyilvánulni, megzabolázni a ficsúrokat? Részemről a közösség így teljesen újként itt "bemutatkozott". Mit mondjak? Nem hozta meg a kedvem ahhoz továbbra sem, hogy napi szinten benézzek erre a portálra, esetleg ha véleményem, észrevételem van azt megosszam, esetleg fotókat töltsek fel. Nagyon nem.
Hoppácska! Gondolhattam volna. A 4-es sz. Volánnál ez bevett szokás volt még a 90-es évek közepén, de még később is. Részt vettem használt BKV ZF váltók eladásában nekik, az egyiket gallyra vágták így 3 hét alatt. :)))) Utána még egyet, meg egy VOITH váltós C80-ast is az első telén.... szerintem ez még ma is bevett gyakorlat ott, nem véletlenül pont Egerben tanácsolták ezt neki. Valami nagyokos "sofőr" amelyiknek már millió km van a lábába, meg xx éve Egerben tekereg...
Egy valamit tisztázzunk mielőtt legyilkoltok. Épp hogy igyekszem rendben tartani a buszt és vigyázni rá, de ha akkor tudom hogy ezt ennyire nem szabad még véletlenül sem próbáltam volna ki, mert mint mondottam rutinos kollégáktól hallottam ezt.
Viszont azt nem szeretem, mikor hallom, hogy a fordulat már olyan alacsony,egyáltalán nem húz felfelé, és ha visszaváltana se lenne semmi baja a busznak, nem pörögne annyira, ellenben kicsit dinamikusabban menne felfelé.
Persze, lehet, hogy ezt megdönti a sofőr tapasztalata, miszerint akkor se menne jobban, de én így látom, utasként. :)
Én csak azért megyek lassan felfele mert szimplán lusta a busz. Az előző kollégája az adagolót visszaállította a fogyasztás miatt. Nem is hajtom éppen emiatt, 1500-ra beáll a fordulat aztán annyival kapaszkodunk fel. jobban nem fog menni max a motor lesz széthajtva. Azért furcsállom most ezt a motor melegítést 900-as fordulattal, mikor a Csikyn kevésbé óvatos sofőrök 17-1800-as fordulattal bőgetik a motort közben meg 20-szal sem kapaszkodik a busz tehát a váltó ott még jobban kapja az ívet és ezt napi sokszor.
nem küldtem szét helló. zárjuk már le a témát. párszor kipróbáltam semmi több. a busznak semmi baja.
de egy valamit nem értek ha már mindenki anyáz engem. Olyankor mi van ha emelkedőn kell legalább 1-2 percig felfele másznom kitömve? azt sem szabad? Akkor nem kap hasonló vagy még nagyobb terhelést a váltó? Én mindössze az alapjárattól 2-300-as fordulattal többel járattam egy kicsit a motort. Nem én találtam ki, hanem mondták. Még majdnem én voltam a hülye hogy kályházom a buszt. Van aki csak alapjáraton hagyja a motort sebesség mellett. Azt mondták 1000 felé nem szabad menni gondolom nem ok nélkül.
Valaki meg tudja mondani, hogy a közelmúltban Romániába szállított (Bukarest: 1991 és 1993) 260-asok szériajele mi volt? A fővároson kívül még Craiovában lehetett látni hasonló kocsikat.
Lenne egy kérdésem? A 250-es Ikarus alvázszámát tartalmazzó tábla a motortérben van ahogyan lennie kel, de a homlokfali ajtót felnyitva szintén van egy heggesztet tábla. Az milyen azonosításra szolgálna?
OFF: Tűzoltóágnál bevan kötve a vízmelegítő, ami állandóan melegen tartja a vizet/motort, ráadásul, nekem úgy mesélte egy nyugalmazott tűzoltó parancsnok, hogy jobb helyeken ezt a vízmelegítőt ki sem kell húzni az áramból, amikor a sofőr gyújtást kapcsol, feltekeri magát a vezeték. (mint a porszívóknál). Nem vagyok biztos benne, h minden így van, ahogy leírtam, de én így tudom.
nem 1 kollégától hallottam ezt ezért bátorkodtam kipróbálni párszor. mindígis a kályházás híve voltam és maradok ezekután is. 0°C alatt mindíg belövöm a kályhát hogy motorindításnál legyen vagy 40°C-os a víz.
Túlfeszített ékszíj miatt tönkrement spanoló csapágy.Különösen a négytárcsás spanoló csapágya tud nagyon hangos lenni.A hiba egyszerűen megállapítható,ékszíjak sorban le és kiderül hol a bűnös. A belinkelt videón is rendesen nyüszít a busz spanoló csapágya.
Szerintem rendesebb cégeknél temperált csarnokban állnak a használaton kívüli buszok, flexibilis tömlővel bekötve a központi nagynyomású levegőrendszerbe.
Kifelejtetted, hogy a turbódízeleknél meg kimondottan emeltebb alapjáraton kell tenni a kenés miatt.
Akkor hallanád, hogy a Volánoknál mit csinálnak, ahol nincs hétvégén javítás, csak vasárnap éjjel, szombat délben leraktak, azt vasárnap éjjel is nyélgázon lökik fel a levegőt. Ezért is olyan ócskák néha a tömegközlekedésben használt buszok.
Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám, mert az meg a váltónak tesz rosszat, hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Lehet még a retarderrel is vizet melegíteni, ami olcsóbb.
ha meg hideg van. belököm sebességbe és úgy pörgetem 900-1000-es fordulattal és a víz is melegszik. hamarabb felhúzza a vizet mintha kályháznék. igaz ez automatánál játszik csak.
amúgy ti hogy látjátok? én eddig a kályházás híve voltam de mondták páran hogy hatékonyabban lehet melegíteni ha behúzott westing mellett belököd D-be és úgy járatod picivel többel mint alapjárat.
Autóbuszoknál (dizel motor) azt tanították, hogy hideg motornál nem pörgetjük.
Ha levegőt kell termelni hideg motorral akkor nem az alapjárati 400-600 fordulat/percen tesszük ezt mert ilyenkor nincs elég olaj a hengerfalakon és károsodnak a hengerfalak és a persely (ha perselyes a motor) hanem kb. 900-1000 fordulat percen.
Ezért volt évtizedekig csavarhúzós reggeli indítás....................:-)))
Az 1500 fordulat feletti levegő termelés, vagy bármilyen más hideg pörgetés pedig szakmai bunkóság.
Jó meglátás. A négyütemű motorokra pedig fokozottan érvényes. Hideg motort nem illik felpörgetni.A hengerfejek sem szeretik, ill. a kenőolajnak nincs meg a megfelelő viszkozitása, a szivattyúzhatóságáról nem is beszélve.
A gázpedál rugdosásáról pedig nem akarok csúnyát írni, de szépet nem tudok.
Egy kérdésem lenne, és tényleg kérdés, nem szúrkálódás, stb..
Én a kétüteműből indulok ki, mivel az van, azzal vannak tapasztalataim.
Szóval ott nem jó, ha a hideg motort túráztatjuk, pörgetjük, mert a henger eléggé szeret kopni ilyenkor, stb, mittudomén, szóval én elindulás előtt kb 1-2 percet szoktam alapjáraton hagyni, hadd pöfögjön.
Ez dieselnél hogy van? Itt is hasonló a felállás, vagy itt annyira nem számottevő?
(tényleg csak egy kérdés, szeretnék kicsit megismerkedni a dízel gépekkel is. :) )
Ami egy 260-as hangját adja főrészben, az leginkább a híd, meg a retarder, nem? A motornak inkább csak a "dorombolását" lehet hallani, az meg valószínűleg hasonló lenne egy másik MAN motor esetében is.
Lenne egy teljesen fura/hülye elméleti kérdésem; egy teszem azt 260-asnak mennyivel lenne másabb hangja egy új típusú MAN motorral?
Persze gondolom elég más, mint egy Rába D2156/D10-zel, de azért viszonylag azonos működésű motoroknak (ugye a D2156 is MAN licensz) azonos fordulatszámban/azonos buszban, tehát azonos körülmények között hasonló hangjuk van, nem?
Tudjátok miért bontotta le a felikon kft az Ikarusban a présüzemet meg a festőüzemet meg még egy két dolgot? Hát azért mert a XVI. kerületi önkormányzat 2012.01.01-től a duplájára emelte az ipari ingatlan adót!!! No comment.
Korabeli fényképek, ( ezen a GE 06 71 és rendszám rokon társait értem) és hitelesíthető emlékezések nyomán lesz helyreállítva, ahogy meg tudtam.
A hűtőrács ( fényszóró tartó keret) ennél a járműnél már matt fekete volt, és csak a középső harmadban volt perforálva. Találtunk ilyen donort is cégen belül, már csak jóindulat kell hozzá, hogy ki legyen cserélve pl az is.
Harmincadik rekordját készül megdönteni Sinka Zsolt erőművész. A különleges tehetséggel és erővel megáldott szentesi fiatalember nem ismer lehetetlent: eddigi rekordjaival is bebizonyította, hogy nincs olyan jármű, amit ne lehetne emberi erővel elmozdítani!
Húzott már el csupán a fogai segítségével autót, teherautót, sőt vasúti mozdonyt is. A mintegy 90 tonnás MÁV-mozdonyt bemelegítésképpen húzta el a Nyugati-pályaudvar egyik vágányán 2012 decemberében. Néhány nappal később emelte a tétet: a mozdony mögé kötöttek egy személykocsit is, a 140 tonnásra hizlalt szerelvényt 20 méteren keresztül húzta maga mögött!
A magyar rekorder nem éri be szimplán járművek húzásával: sportmotort tart vissza, driftautókat élő láncszemként tart vissza, égő cserepeket és Ytong-téglákat tör, ha éppen arra van szükség.
Következő attrakciójára 2013. február 23-án szombaton kerül sor. Ezen a napon a Parlament előtt egy 16 tonnás Ikarus BKV-buszt fog elhúzni a fogaival!
De ez neki nem elég: szüksége van 80 önkéntesre, aki vállalja, hogy megnehezíti Zsolt feladatát, és a buszon ülve részt vesz a rekordkísérletben! Így a jármű súlya több mint 20 tonna lesz! Ezzel Zsolt új Guinness-rekordot fog felállítani, hiszen jelenleg a legnehezebb foggal húzott jármű egy csupán 9 tonnás busz!
Várunk mindenkit sok szeretettel Budapesten a Kossuth térre szombaton 11 órára!
Aki a buszra is fel szeretne szállni, kérjük, jelezze a foggalhuzas@gmail.com email-címen!
Hmm... Nem lakom közel, és nem is valószínű, hogy el megyek, de kérlek tedd ki ide is, amit facebookra! Nekem pl. nincs facebookom, nem is lesz, de érdekelhet rajtam kívül olyan embereket, akiknek szintén nincs.
Most jönnek majd a jellegrajzok, mára az összes 211-esem (211.01, 211.51, 211.52 és 211.53) Forrásuk az ominózus alkatrészkatalógus. Ennek jó darabig krumpli és pinceszaga volt, mivel ott tárolták elötte, de egy bő év után már nem érezni semmit. Már csak a lapszéli foltok árulkodnak a múltról. De félre a történetekkel, íme a rajzok:
20 éve a Szentendrei múzeumnak ajándékoztam, és ott vannak kiállítva. Volt egy fehér és egy piros. Lehetne csinálni. Van egy üvegtárgy készítő a közelemben. Az üveglapot megmelegíti és ráhajtja a mintára. A férjének autószerelő műhelye van a bolt mellett. Jó barátom, majd rákérdezek erre.
Vázrajztáram zárásaként jöjjenek a 266.25 anyagok: Nagyon köszönöm a műhelyvezetőnek, hogy annak idején bíztatott és kezembe nyomta ezeket. Azt mondta: "Majd egyszer pont egy ilyent fogsz modellezni és ezek jól jönnek." vázrajzok és üregvédelmi ábrák.
Sziasztok. Van pár Villtesz éjjeli fényem. Ha jól tudom Ikarusba volt ez a típus. Villtesz 1.390. Két db komplett lámpa, egy tartalék búra és egy másik lámpa repedt búrával.
Köszi, hogy megosztottad! Én ilyet keresek a 263 és 283 típusokról már nagyon rég óta. Volánokat is kerestem, de azt mondták nincs ilyenjük. (284 és 282 is jó lenne, meg persze minden típusról)
Nos akkor kezdem a rajzokkal, igaz nem jellegrajzok, hanem táblaképek. Nekem nagyon tetszettek mindíg, mikor a tanító néni felrakott párat a táblára mágnessel, a rövid történetük, hogy mikor egy régi általános iskolában tanítottam, nyáron padlást kellett takarítani és én megmenekítettem őket meg még egy Csepel pótkocsis szerelvény képét. Hát igen, mi nem csak azt tanultuk meg annó, hogy "a" mint autóbusz, hanem a főbb fajtáikat is.
Miért ne láttam volna? Ez nem olyan udvar hogy kerítésen kívülről kell sasolni meg fotózni, hanem simán odamehetsz mellé aztán simogathatod is. :-) D Úgyhogy aki elég közel megy az láthatja hogy elöl és hátul is megvan a rendszám. De ez hogy még rajtavan ez azt is jelentheti hogy talán fog még közlekedni?
Az az udvar a Kossuth Művelődési Központ udvara, de szerencsére senki nem szól hogyha oda bemész és általában munkanapokon nyitva is van.
Linkelem a térképen, a busz még a műholdas térképen is látszik tehát meg fogod találni.... :-) : Google maps Cegléd
(Cegléd, Kossuth tér 5./a)
Maga a B épület főbejáratán keresztül is átlehet menni az udvarra (főbejáraton be, aztán végig egyenesen a folyosón szembe az udvar), vagy hátulról a kocsibejárónál is belehet surranni a Petőfi utcáról. Sőt onnan egyszerűbb is meg kevésbé feltűnő.
Hogy mennyire fotózható az attól függ hogy mennyira parkolják körbe személyautókkal. Ma pl felvásárlás volt, azért voltam ott aztán kíváncsiságból beszöktem az udvarra. Nincs digifényképezőm, csak fényképezős mobilom, de még azt sem vettem elő annyira körbe volt parkolva. De talán ha olyankor mész mikor nincs semmi vásár, felvételi, rendezvény stb akkor talán jobban fotózható.
A rendszám is rajtavan, mindenféleképp megéri szerintem annak aki arra jár benézni mert ki van vonva a forgalomból, innentől csak idő kérdése hogy mikor adják le ócskavasnak. :-( Szerencsére én havonta járok arra. :-)
A mai napon láttam az ADT-468 rendszámú könyvtárbuszt Cegléden a szokásos "udvarában". Fotózni nem volt mivel, sőt előtte parkolt egy autó így nem is látszódott rendesen. Sajnos már mint írtátok megszünt a könyvtárbusz szolgáltatás, a buszon a polcok is üresek de szerencsére még nem vágták szét és még ott meg is tekinthető kivülről akit érdekel.
Rendszám: ADT-468 Gyártmány: IKARUS Típus: 260-90 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egyelőre a felnik ilyen színűek,a buszt meg a régi "volán-szürke"színre szeretnénk.A teteje pedig nagyon picit sárgás lesz.(de nagyon halványan).Ez a terv. :)
Pedig az az, már tudom, mért volt olyan ismerős! Árpád út a Duna felé, Állami Áruház mh. (most Újpest-kp.) A 43-as még 280-asokkal is járt ott pár évig (GE>BU-04-xx) a 80-as évek elején.
tavaly novemberben Pesterzsébeten, egy, a Tátra térhez közeli kis utcában fotóztam a buszt (vélhetően a tulaj házának közelében), nem messze, a Jókai Mór utcában állt tőle az AVC-492. (szóval szvsz eladták.)
Általában délutáni műszakban amig volt délutáni műszak.
A vázkészítésben dolgoztak. Igen egyszerű munkákat végeztettek velük.
Például a tetőlemez peremezése, amikor a vázállítóból kijött félkész vázra rátették a tetőt, majd ennek peremét egy gumi/fa vagy valamilyen más kalapáccsal rágörbítették a vázra.
Ott arra felé (frankofon nyelvterület) igen népszerű az amit most keresel itt. Évente több száz ilyen kocsit helyeznek forgalomba, és sok száz cserél gazdát.
Komoly háttériparág gyártja - sorozatban - az ilyen mozgó boltokat, mozgó elárusító helyket.
Engem a 250.59-röl érdekelne alváz és váz szerkezeti rajzok. Ha van, Alkatrész Katalógus az is érdekelne részben vagy egészben. Az ülés erendezésről, a beépített szekrényről és a hűtőről is érdekelne rajzok. Kapcsolási raj is érdekel, mert egy 250-es felújításhoz keresek dokumentációt. Ami nekem vannak azok nem jók.
Tényleg, lenne-e igény, hogy a neten nem létező jellegrajzaim illetve vázrajzaim közzé tegyem? (biztos vagyok benne, hogy lenne olyan is, ami létezik neten csak kicsiben) Cserébe én is szívesen látnék hasonlóakat.
Köszönöm..méretben jó lenne,de sokat esziknapi 100km le klne nyomnia..igy kompromisszumot kell kötni..de azért köszi..kissebb motoros kéne jóval..max 4000 ig
Sziasztok!Szeretnék infót gyüjteni.Mozgó árusításhoz keresek midi buszt.Találtam egy ilyen típust:ikarus 546..vagy valami hasonló paraméterekel rendelkezőt keresek.
Sajna nem találom h.hol lehet vásárolni,lizingelni ilyeneket.Már napok óta keresem és semmi.Van sokkal drágábbért merci vagy iveco de erre a célra nincs szükségem azokra a szolgáltatásokra és minőségre amit kínálnak.Ezért esett a választásom erre a típusra.Az utasüléseket amúgy is kiveszem.CSak 2-3 személy fogja használni.
Ha tudtok..segíthetnétek..Ti még is csak vágjátok ezt a témát
A 250/256-osokon gyárilag szerelt fényszórók gyártmányát, típusát meg tudná valaki mondani? Főleg a sima búrás távolsági fényszóró lenne érdekes. Köszi előre is.
Annak idején, amikor (OT) a HÉV MIX-eseket újították fel, akkor azt mondták, azért kapták az újabb, csúnya négyszögletes lámpatesteket, mert nem találtak eredetit. Az eredeti az pont ez volt, az Ik31-ről.
"mer akkora lúzer volt aki addig megcsinálta hogy az fájt."
Szerintem aki lúzer,az TE vagy. Észrevehetnéd már végre,hogy ezekkel a cselekvéseiddel csak hülyét csinálsz magadból. Én azt tanácsolom neked,hogy húzd meg magad,de nagyon,és csendben figyeld az eseményeket,sokak életét megkönnyítenéd ezzel. :)
Sajnos itthon is ugyanez megy... Az egyik helyen kb az udvaron rohad szét a tizenegykét éves, korszerűbb gép, máshol meg a 25-30 éves roncsokkal szenvednek.
Csuklósra néhány nagyobb várost kivéve nincs szükségük. Nem kevés 280-as lett szólósítva ugye arrafelé... nem véletlen. Új városi csuklóst Moszkvában, Szentpéterváron állítanak forgalomba, máshol évente jó, ha pár tucatot. Egy ekkora országban... mentsük meg a 415-öst, Moszkvától délre, keletre divat. De ott is csak erősen kényszerből. Ahol meg elvetemült fanos cég van, ott meg úgy is 200-as van, meg felújítósdi játszanak. Pl. Jekatyerinburg. Lakat+fény lassan az összes 283-asuk. Igaz a napokban kikukázták a maradék .33-asokat. 94-es, agyonporladt gépeket. Nincs is több nekik.
Hetekig lehet pepecselni ezzel. Ráadásul szem előtt vannak ezek nagyon. A Németh László-nak egy karosszériás barátom csinálta meg a lámpakeretét, mert nem volt meg neki.
Köszönjük ó Nagy Mester! Ha már ilyen rettentő büszke vagy a hatalmas művedre, amit a társadalom okulására elkövettél, megtennéd, hogy nem fals adatokat használsz? Konkrétan az általad oly találóan megfogalmazott "elég szépen" megcsinált Ikarus Classic család bekezdésben találtam a kb. fél másodperces megtekintés során hibát, de lehet hogy akad máshol is. Ja, ne kérdezd hogy mi az, nem szeretném elvenni ama érdemet, hogy önálló munkával tökéletesre csihold a mérvadó források legjobbikának számító magyar Wikipediát.
Köszönöm szépen a válaszodat ! A HR 05 LCB-re gondoltam egyébként a kérdésemben, és csak utánna néztem, hogy 06-ot írtam véletlenül. A többi rsz ismerős a Tramclubról, mindnek megvan a magyar megfelelője. Az AVE-233 (HR 05LCB)-al együtt még ment Csíkszeredára 4 db 260.43-as is ,de legfrissebb infóm szerint ők átkerültek egy másik megyébe.
Szórják ki a 2001-es kocsikat, az ember szíve szakad meg.
Egyébként meg Oroszország szerte vannak olyan kényszerkendácsolásból működésben tartott rettenetek százával, amik már ránézésre félelmet keltenek az emberben...
Nem ám azok helyére kerülnének a moszkvai selejtek, ááá...
GMY-395, 396... A 392-ről leszedték, csak a fene se érti minek, akkor be kellett, hogy foltozzák valahogy a lyukakat, hogy ne bóklásszon bele a wasszer...
Tegyük fel, valamilyen információt felraksz a honlapodra, amit mai fejjel mindenki, még a szakma is úgy tud, ahogyan fent van. Pár év múlva kiderül valami ellenkező adat, ami miatt utólag mindenki röhög, de mondjuk nincs kijavítva. És ezt valami madár a jövőben lefitymálóan szóvá teszi.
Na igen, ezekről beszéltem. A HR06GUE ha jol látom magántulajdonban van, mert egy román különjárat van felirva. Az Ik. 280 asok Hunyad megyében lettek fotozva a HD Hunyadot jelent és ahogy elnézem a buszokat a dévai helyi közlekedési vállalat (Devatrans) vásárolta meg. Ha már ex. SZV-s kocsik után kutatsz, ird be http://tramclub.org/viewtopic.php?t=257 itt rengeteg ikarust láthatsz ex. SZV-t is
Te se leszel már hülyébb ahogy elnézem. Ezzel mondjuk nincs feltétlen baj (mondjuk ha nem itt lennél hülye, az jobb lenne...), csak ne magadból indulj ki, és ne nézz másokat is annak.
HáBéról azt állítani, hogy ne tudná hány darab 438-as van, az finoman szólva is meredek.
Csikszereda és környékén ma 5 ex. szabolcsos kocsi dolgozik.
3 Ik. 260.32 az egyik az általad emlitett HR06CLB erről fotom sajnos nincs, a másik a HR06YSF foto a HBweb, erdélyi buszoknál, a harmadik a HR07PKW
1 IK. 256 HR06RSR ez átfényezve
1 IK. 250 HR07NWA - ez utobbi 3 buszrol fotot találsz a busportonline nevű honalpon a külföldi buszok romániai részén. A 256-os-hoz nincs feltünteteve, hogy ex. SZV-s de láttam benne SZV-s régi dijszabási tájekoztatot, logot. Ezenkivül voltak még ik. 226-osok és 1 260,43 de azokat rég nem láttam valoszinü eladták vagy leállitották ne tudom.
Az a szöveg alig 11-12 éve van ott fent, akkor még nem volt minden kismókusnak ámítógépe és Internete, hogy mindent három kattintás után megtudhasson...akkor főként a személyes ismertségek és sok időt felölelő kutatómunkákat jelentette az ismeretszerzés.
Ezt a 78-as körzet c. fílmet már nagyon vártam mert nem nagyon ismételték, és el is felejtettem, hogy a Sztankay buszos!!! A "megint nincs szóda az meg van! :-)
Lehet, hogy hihetetlennek tünik, de az általam felsorolt buszok többsége a mai napig közlekedik Csikszereda és környékén. Az ex. Szabolcsos Ik. 226-ost rég nem láttam, a soföre most ugyancsak ex. Szabolcsos 260,32 es tipussal dolgozik. lehe, hogy eladtákmás más üzemegységhez került. A 256-os HR06KHZ-t sem látam rég valoszinü javitás alatt van. A legöregebb 79-es 256-os helyköziben közlekedik, a mai fenyezése hasonló a 06KHZ -hoz, mivel egy szolgáltatóhoz tartoznak. A másik ex. Kisalföldes 256-ossal utaztam tegnap, ez 1980-as évjárat. A másik szintén ex. kisalföldes 266-os 1981 es évjárat. A HR15YTA (ma egyszerübb fényezéssel) 1991-es évjárat dolgoznak helyközi forgalomaban. Ez utobbi közbe beugrik pár belföldi rövid különjáratra, a busz 8-10 évvel ezelött hetente 1 vagy 2 alkalommal megtette Csikszereda-Szeged-Kecskemét-Budapest vonalat, masik vonalon pedig Győrig is közlekedett menetrendszerinti nemzetközi járaton.