Ráadásul ez az ügy már egyszer lefutott. Évekkel ezelőtt berakták ugyanezt a képet ugyanerről a roncsgyűjteményről, aztán mindjárt el is kezdett csápolni a sok csíra, hogy de szeretnék megnézni, fotózni, meg tudomisén. Mint most. És akkor megint végigrágtuk ugyanezt: a kérdéses roncstelep az illetékes gyűjtőnek (a nevét se tudom egyébként) valószínűleg a magánterülete, de ha mégsem, a létezése a magánügye akkor is, és addig jó, amíg nem publikus, hogy hol tárolja a vasait.
Most ne haragudj te se,és Alpino se,de lehet hogy már öreg vagyok,de ilyenekre nem gondolok.Nekem elég egy egyszerű,rövid válasz,és kész.Ha itt vagyok,figyelek,és válaszolok.
Szerintem csak elkerüldendő az esetleges balhét, veszekedést írta mindezt... valóban utána lehetne olvasni annak akinek válaszolsz. Tudom könnyebb egyből klaviatúrát ragadni és írni, de az ilyen felesleges félreértések elkerülhetőek lennének pár perc kattintgatással, olvasással, keresgetéssel.... nem hiszem, hogy annyira nehéz lenne.
Rákattintasz a nickemre, megnézed, hogy merrefele és mit szoktam kommentelni, és mindjárt nem feltételezel ostobaságokat a másikról. De semmi gond, tegnap például Pannon Volán-dolgozónak hittek. Az sem vagyok, meg roncsgyűjtő sem.
Ja akkor félreértettem bocsi! De ettől függetlenül ez egy valamilyen ik60-as kocsi, látszanak a lámpák helyei, azt nem mondom h csuklós de nem is pót, az biztos.
dede nézd meg jobban még a lámpahelye is látszik, Ponyi János erre kérdett rá először, ez lenne a 436-os csuklós IK60! a 443-as mellett ezek szerint ez is túlélt mindent.
"BU-86-67-es, amikor a tulajdonosa egy másik topikban le is írta, hogy az ővé, és ha akarja akkor fel is gyújthatja. Mellesleg 1000-szer rosszabb állapotban van, mint ameddig a GJSZ udvarán rohadt éveken át."
Rosszabb állapotban? Megvétele után egy picit ki lett pofozva és gurultak is vele párszor, egyszer nekem is volt szerencsém "lógni" rajta. Azóta nem történt módosítás? Illetve még egy csuklós BKV 280-asról tudok, amit közlekedés barát vett meg, róla azt hallottam, hogy buszt vezet a 3 bötüs cégnél.
Amennyire a képről meg lehet állapítani a tulajdonosa nem igazán törődik velük, csak megvette őket és letette valahova.
Másfelől az őrzése az ő feladata, és nincs szükség fórumcsendőrökre, hogy megmondják mit lehet vagy nem lehet feszegetni, kérdezni, érdeklődni.
Nagyon rossz dolog, hogy egy kisebb csoport (akik anno ugyanígy szereztek meg minden információt, csak az ő kérdéseikre nem olyan válaszok születtek, mint amiket most ugyanők másoknak adnak) minden létező információt próbál eltitkolni mindenki elől ráadásul ezt úgy adja elő, hogy a tulajdonost és annak tulajdonát védi.
Inkább a tulajdonos védje meg a saját tulajdonát.
Most ki fogom verni a biztosítékot, de az, hogy valaki megmentési célzattal megvesz egy járművet/roncsot, az nem jelent semmit, és erre a legjobb példa a BU-86-67-es, amikor a tulajdonosa egy másik topikban le is írta, hogy az ővé, és ha akarja akkor fel is gyújthatja. Mellesleg 1000-szer rosszabb állapotban van, mint ameddig a GJSZ udvarán rohadt éveken át.
Gondolom a tulajnak nem hiányoznak a gyüjtőgető-fanok, akik a nagyszobafalon szeretnék viszontlátni az ikaruslogókat, a számítóképükön az ICO-kapcsolókat, a kertibudiban a féklámpát, stb. Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha a köztudomású helyen tárolt BPO-103 is időről időre megfogyatkozott volna lyen téren, míg kezelésbe nem vették.
Nahát, nem mondod! Képzeld, miután leírtam, észrevettem, hogy hibás, de ha már megesett, inkább nem javítottam, mert kíváncsi voltam, hogy élsz-e a potyára kapott okoskodási lehetőséggel. És igen!
'90-es? Azok a Kravtex-es tákolmányok az '50-es, '60-as évek színvonalát súrolják - de erősen alulról. És hogy mennyit kell szervizelni, mennyire megbízhatóak? Na ebben is simán verik az '50-es évek konstrukcióit. Részemről hálás vagyok az utóbbi pár év beszerzési stopjának, hogy legalább addig nem terjednek a volántársaságoknál, mint gaz az útszélen.
Igen. Pontosan ezek a dolgok alapozták meg azt, hogy az Ikarus 200-as sorozat akkora karriert futott be a világon, mint amit igen kevés más típusról lehet elmondani. Ehhez kellettek az alapozó, tapasztalatszerző évek és a "kísérleti kocsik".
Kicsit félreértettél, és kissé a válaszod is érdekes hangneműre sikeredett, de nézd, ha Neked ez így rendben van, akkor legyen, és örülj is neki, hogy te ilyen korrektül megtudsz válaszolni dolgokat. Természetesen én vagyok a hülye, aki egy kicsit kedveli még a buszainkat, de nem probléma, lehet degradálva írni erről több oldalról... csak kérdem én, hogy minek? Megér egyáltalán ennyi időt ráfordítani egy hozzászólásra? :) Tudom, meg.
Becsülöm, hogy ennyit tudsz, de kicsit túlzás, amerre elvitted a hsz.-t...
Érdekes, hogy erről mennyire másként vélekedik az úriember (4:36-tól). És akkor az ilyen homlokegyenest ellenkező véleményekből próbálja meg eldönteni az egyszeri közlekedésbarát, hogy mi az igazság :P
- Az Ik-556/180 sorozat nem volt a legsikerültebb konstrukció,
- a ma elsősorban média, másodsorban rajongói tábor által istenített Ik-55/66-osnál a buszvezető még 40-50%-ban (nem elírás) szerelő volt és nem csak vezető.
- az Ik-250/255 első szériáit úgy tudtuk jól üzemeltetni, hogy 30 napos hónapban 10-20 alkalommal volt műhelyben. Igaz a műhelyi kapacitásokat is erre méretezték. Ezek az első szériák 6-9 évesen már selejtek voltak.
- A RÁBA 2156-os motorok az első 10 évben 1969-1979 kb. 150.000 km-t futottak (átlagban) felújítás nélkül. Utána csere.
- Az Ik-260/280 majd az Ik-415 első járművei nullszériák igen rossz hatásfokkal üzemeltek.
Mindezek a tapasztalatok kellettek ahhoz, hogy később tízezres sorozatok készülhenek megbízható üzemre.
Ebben a szétsíbolt, semmire nincs /nem marad/ pénz országban akkora jóság
üzemeltetni az agyonelektronizált, csiszolt márvány símaságú utakra való
autóbuszokat, hogy ihaj...
Majd' minden volántársaságnál van már divatalacsonypadlós elektronikai túlbonyolított cucc.
Mivel ezeknél még az ajtó csukódásának sebességének módosításához is laptop kell,
a megfelelő programmal és egy tetves szelep is csillió pénzbe kerül, ezért az öreg kocsik
sokszor már szinte vállalhatatlanul el lettek/vannak/lesznek hanyagolva.
Egy öreg, de jó állapotú, tiszta buszra a laikus is szívesebben mászik fel ugye.
A néhai hazai gyár kényszer alacsonypadlós konstrukciós kompromisszumoktól terhelt kreálmányaitól eltekintve nem maradt ki járat, mert az ajtóvezérlő elektronika elkúródott, s letilt az egész kóceráj.
Ott, ha nem tetszik, ahogy záródik az ajtó, egy db csavarhúzóval lehet állítani.
AP-s kocsikból érdekelne engem is több tucat 20-onéves, ami jelenleg is fut és olyan kiképzést kap, mint Pesten a Panama Zrt-nél a járműpark.
Persze most lehet jönni az 1992-es LE MAN-okkal...
Hihetetlen, hogy ennyire elvárás lett az AP; minden második ember nyomorék?! Elektronika: ahány széria, annyi program; a BK Zrt-s Volvo-k programja pl.: nem jó az exathéni kocsikhoz...
De ez a világi elvárás; ne legyen olyan tartós, minél kevesebben értsenek hozzá igazán és fogyasszon többet kevesebb károsanyag kibocsátás mellett...
Agyrém.
Sz'al tessék tovább répázni az Ikarus-ra, de a Föld tovább forog...
Az Ikarusokat szinte fillérekből fent lehetett tartani. Egy felújítás sem volt túl nagy költség. Vázcsere is megoldható volt.
Manapság ez már nem így megy. Drága, bonyolult elektronika kerül szinte minden buszba. Az alacsonypadló miatt rengetek indokolatlan kompromisszumot kell kötni, így a váz sem mindig kapja meg a megfelelő merevítést (lásd a 412-eseket).
A Credo pedig a mai buszok roburja. Full fapad, full igénytelenség. Túl sok kompromisszum, ami a többi gyártónál nem jellemző, vagy nem érzi ennyire az utas és/vagy az üzemeltető. Van néhány cél, ami a tárkoldában szempont: alacsony ár (-> alacsony minőség), alacsony fogyasztás (-> kis kerék, kis teljesítmény -> hóban alig használható, a klíma sem javít érdemben a levegőn nyáron), gyors és olcsó szervizelhetőség (-> minimális "luxus", kevés elektronika, olasz beszállító). Éppcsak azt nem veszik észre, hogy már nem a '90-es években élünk...
Ha annyival jobb lenne bármelyik nyugati márkánál, amennyire nyomatod, hogy jobb volt, akkor ezt odaát is tudták volna. Ja, hogy másképp tudták? Biztos mindenki hülye, leszámítva az Ikarus-fanatikusokat.
és mert mai gyártmányok
Jó nagy szarban is lennének a járműgyártók, ha a tervezett avulás ugyanazon követelményei alapján kellene járműveket tervezni, amelyeknek megfelelően a háztartási gépeket tervezik. Tudod, mi mindenen megy keresztül egy bevezetni tervezett busztípus a prototípus-fázisban, mielőtt piacra kerül? Tudom, vannak azok a jópofa képek a boruláspróbákról a Gördülő Legendákban - na, az kábé a tizede, huszada annak a nyúzópróbának, ami manapság jellemző. És nem spórolják meg, és nem az a vezérelv, hogy csak a típusbizonyítvány meglegyen, aztán úgyis megveszi valaki... Ezt egyszer el lehetett játszani a 417-esekkel Wuppertalban. Egyszer. Többször nem.
elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni
Naná, egy Ikarus-szal ilyesmi még csak véletlenül sem történhet, a 412-esek pedig kizárólag az Irisbus sötétben ólálkodó szabotőreinek aknamunkája nyomán szoktak leégni. Sőt, még Pörbölynél is meghamisították a történelmet, mert valójában a mozdony csak úgy lepattant a 266-osról.
Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem?
Bármilyen technika elmegy ugyanennyit, amit ugyanígy életben tartanak.
Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom.
Óriási különbség van Ikarus-rajongás és Ikarus-fanatizmus között. Az előbbinél tudod a helyed a világban, az utóbbinál meg azt hajtogatod, hogy a világ a hülye.
Tudod miért? Mert nem Ikarus, és mert mai gyártmányok. Persze, elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni, a pár másik érdekes márkáról nem is beszélve... Mindegy, majd meglátjuk... nem véletlen kérdőjellel írtam, engem nem izgatnak, én utaznék bármikor a kis csoda buszainkkal, de felőlem jöhetnek a németek járművek is, teljesen mindegy. Az tény, hogy mennyit ment a szovjet metró + a ZIU is, illetve ezek mellett a legtöbbet használt Ikarus buszaink is. Ja, hogy öregek, meg nagyívben nem érdekli őket senki? Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem? Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom. :)))
Thökölyn már csak a Hernád utca - Dózsa között van kockakő. A Hungária - Mexikói út közötti rész még necces, meg talán a Bosnyák tér egy része. Szerintem a Blaha és Erzsébet-híd közötti rész pl. sokkal rosszabb, főleg az Astoria - Ferenciek, meg a Baross tér..
"Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen),"
95-ben pontosan így voltam én is,kár lenne szépíteni.Kínlódás volt velük a müszak egy 3 éves 260-ashoz képest.
Ezekre emlékszem,amiket vezettem:88-06,88-08,88-38,53-15,53-47,53-53,53-54,ez utóbbit az utolsó üzemnapjan vittem ki a 103-asra,akkor már nosztalgiából..
Most meg már alig várom,hogy a 01-03-at kipróbálhassam:)
Istenem, milyen gyönyörűek azokon a képeken! :))) Ha ezt tudom, én is küldök párat. Sajnos tényleg igazatok van, hogyha jönnek a Mercik (talán 5-10(?) évig bírni fogják?), akkor mehetnek a kukába a Mi Ikarusaink... :(
Ahová be van bökve a térképen, ott vagy álcaháló alatt van, vagy egyéb módon elrejtve. Elvileg nem exAlbás, vagy régebbi fehérvári selejt, ami eddig dugva volt. Valamint egy 280-ast nem így kéne fotóval illusztrálni.
Bár nem volt valami hú de patent gép nálunk az egyetlen prágás 260 mert fregoli volt már mikor idekerültem és mivel egyedüli volt sok gond volt a váltójával. Ettől függetlenül boldog voltam/vagyok hogy volt szerencsém prágás 260-ast hajtani még ha csak pár alkalommal is. Sajnos prágás busszal már csak más városban vagy nosztalgiázás közben találkozhatok. Ennyiből szeretem a polgári találkozót. Ott van szerencsém mindig viszonthallani a 2 exMVK-s buszt. :)
Én utasként utaztam, és nem vezettem ezeket a buszokat, de az ajtajuk tényleg csiga módra nyílt és záródott. A 620-as 2 másodper alatt csukta be az ajtajait! És ami érdekes, hogy gyenge volt, mert menet közben, ha jeleztem, de nem akartam leszállni, akkor csak meghúztam az ajtót a rászerelt foggantyúval, és már el is aludt a kontróllámpa. Leszállásnál meg lehetett segíteni a nyitást, és a levegő még nem volt az ajtón, de már elkezdtük a leszállást. A lépcsőn állva meg divat volt a barna műbőrben kapaszkodni amik a harmónika ajtók között voltak, és zárt állapotban egy hosszú tarajt képeztek.
Emlékszem egyszer a 13-asra kellett pótlás és a Szent Imre térről jött át a tartalék, a 15-84 volt ha jól emlékszem de az tuti hogy valamelyik Prágás. (ez nem sokkal azelőtt volt hogy kidobták az utolsókat)
A lerobbant 13-as kelenföldi sofőrje ragaszkodott hozzá hogy hadd vezesse ő egy kört:D A sofőr aki áthozta a fülkeajtóban állt végig. A srác meg bubuztatta és fülig ért a szája:D
Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen), ma pedig a BPO-103 igazi kuriozum, vagy akar a polgari talalkozon a Pragas vasak, melyeken szinte mindenki utazni/nosztalgiazni vagyik. Ugyhogy magam mindig kellemes es szivemhez kozeli emlekkent fogom orizni ezeket a kocsikat, akarcsak a 180/556 parost. Igaz, nem dolgoztam veluk, de manapsag is csak IK200-assal vagyom dolgozni, Volvoval soha. Lehet 40'C vagy barmilyen kulso korulmeny...
Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.
...tehát akkor semmi akadálya működőképessé tenni a buszt egy D2156-al, és még a szegecsszámlálók, HÉV tehervagon-küllő-nyilvántartók se háboroghatnak.
Láttad volna, ahogy cincálták. A markoló csipegette a kanalával. Most menj fényképezni 260-ast, és 280-ast, mert nemsokára amikor megérkeznek a Merci buszok, akkor az Ikarusokat elkezdik kidobálni.
20 centivel sodort jobbra és balra a hátulja. Talán ezért van a 280-asok kereke hátrébb. Azok is sodornak a kanyarokban, de kicsit kevesebbet. Itt látható a kormányzás.
Nem értettem miért ilyen, de ez a magyarázat annak idején soha nem jutott az eszembe. Kösz, jó pap holtig tanul (ha csak valami tökéletesen haszontalan dolgot is :-)))
A 180-as hátul jobban kilógott, mint a 280-asok. Nem lógott ki jobban a kanyarban, mint az eleje (bár sokan úgy hitték), de nem volt tanácsos amikor az eleje elhaladt, közelebb lépni. Egyszer láttam, hogy a Margit hídra rákanyarodó 6-os jól mellbe vert egy bátor pofát. Akkor még csak zebra volt ott, nem volt lámpa.
Az NDK-ban a 180-asok hátfalára rá volt nagy betűkkel írva: "Achtung, schwenkt aus!"
Ha nem jár túl nagy áldozattal, akár D2156-os motorral is fel lehetne éleszteni - ha az nem túl típusidegen. Melyikből volt több? Csepel vagy Rába-MAN motorosból?
Csak ezen a felén volt ilyen támaszkodó. Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz. A másik felén sima keret volt, az volt a kényelmes.
Érdemes figyelni a hírdetőtáblát. Ívelt aluminium lemez volt és két oldalt végig futott. Erre ragasztották a papír reklámokat.
Voltak kapaszkodók fent, és mind a két oldalt. Fehér furnér teteje volt minden járműnek. Az összeillesztéseknél fehér, kék, és piros műanyag csík volt a díszlécben.
A Szentendrei 180-as teteje minden szinten rossz! Tessék összehasonlítani. Nem kis hibát követtek el.
Hát igen, amiben lehet törekedni kell azért az eredetiségre. Amiből van.
Nekem egy 75-ös Trabim van, igyekszem minnél eredetibre, nagyrészt az is, de van pár olyan dolog ami egyszerűen égen-földön nincs... Bár ezek inkább apróságok.
Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.
nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20.
Azt tudom, hogy fékezéskor előre esett az egész, és akik kapaszkodtak a csuklóban azok is megdőltek mint a Pisai torony. Majd induláskor vissza állt minden. Nagyon labilis volt. Sokat utaztam a csuklóban, mert lehetett támaszkodni, de más volt a kalauz miatt a két oldal, és a kalauz felöli nyomta az ember hátát, hogy előre lásson a kalauz. A jegykezelők után sem változtattak ezen.
Mert folyamatosan két gyerek után kellett futkározzak a múzeum egész területén ;)
Fél füllel én is ezt hallottam, bár nem értem, hogy a múzeumot miért zavarná, ha a tulajdona statikus kiállítási tárgy helyett mozgó jármű lehetne (ugyanis azt hallottam, hogy mereven elzárkóznak ettől)...
Az a legkisebb baj, hogy nem eredeti! Inkább az üzemképessége, és az üzemeltetése a fontosabb.Tudva, hogy Közlekedési Múzeum tulajdona. Ez a nem eredeti, meg nem így nézet ki, az idő múlásával egyre érdektelenebb. Látva a mai nosztalgia utazóközönséget, azt sem tudja miről van szó. Ilyennel utaztam, ilyen járt az utcánkba, és keverik az időpontokat, a típusokat meg sorolhatnám! A most feljövő generációt főleg nem is érdeklik a részletek. Régi és kész!
Az egy hetes munkát azt el kell felejteni. Az egy év is kevés. A nagy baj az, hogy a belseje sem eredeti, de a 180-as is hagy magaután kivánni valót. Egy múzeumban lévő jármű amit mutogatnak, az miért nem olyan mint ahogy közlekedett? Megtévesztik a látogatókat, és azok meg elhiszik, hogy úgy nézett ki ahogy most látják. Szomorú vagyok, hogy nem pótolják a hiányosságokat.
Amúgy előbb-utóbb csak lesz belőle valami. Az MB Travel is felajánlotta nekik 2 vagy 3 éve hogy ők saját költségen rendberakják, cserébe hogy hétvégente beállhasson az 556-os is a kabrió mellé, ettől még ugyanúgy maradt volna a múzeum tulajdona. A kabrió egyik sofőrje akkor azt mondta hogy tulajdonképpen szerinte egy hétvégés meló lenne üzemképessé tenni, olyan sok dolog nem is kéne hozzá.
Ha jól tudom, akkor az 556-ba az Akúti tervezet és a Csepel Autógyár által épített Csepel 618-s motor van benne. A motor hathengeres fekvő 180 LE szívó motor, a hengerek a Rábával ellentétes oldalon vannak. Úgy emlékszem, hogy jó pár évvel ezelőtt működő képes volt, csak hengerfejes lett és úgy kellett vissza vontatni a múzeumba. A lökhárítón a sérülések akkor keletkeztek.
Most voltam Szentendrén (a 180-assal), és tanúja voltam, hogy a busz fiatal ám annál lelkesebb személyzete állapotfelmérést végzett az 556-oson... csak érdeklődés volt ez ezek szerint, vagy esetleg elképzelhető, hogy hosszútávon avalami konkrétabb is fog történni?
Az akkori logika szerint az első nagyjavítás előtt kivágták a kocsikat, és vettek helyettük újat. Megtehették, hiszen az Ikarus ontotta a buszokat, pénz is volt bőven, a vidéki városok meg örültek a fővárosból levetett cuccnak. Mondjuk a 180/556-os család épp kivétel volt, abból mintha nem is nagyon adtak volna el vidékre.
Ez a kocsi valóban azért maradhatott meg, mert lőbusznak alakították át, így elkerülte a lángvágót. Miskolcon újították fel. Motorikusan eredeti? Ez a család jópár típust "elfogyasztott", ha jól tudom ebben sima D2156 van, tehát korhű.
Hogy az 556-os miért nem megy, az rejtély számomra is.
Sajnos egyáltalán nem a BKV jófejségéről van szó, hiába hangsúlyozzák, hogy felújították. Ott van a kutya elásva, ahogy említik is, hogy egyetlen múzeális busz... na igen, mert a többi valóban múzeális értékű (sőt, felbecsülhetetlen) buszt sikerült pár százezerért eladniuk vagy csak szimplán szétvágniuk jó pár évvel ezelőtt... :( A Hungária krt. úthoz közel levő telephelynél még van pár kincs, de több nem igazán. Oda sem engednek különösebben senkit, még nyíltnapokon sem.
Bocs hogy egy nem szakavatott válaszol, de mint laikus erre csak ezt tudom linkelni, összehasonlításképp. Elnézést ha már ismerted ezt a remekbeszabott videót. :)
Nagyon hasonló minden. Gondolom a csuklós rész érdekelte az Ikarust. A 180-as az első gyárban készült csuklós! A régi buszoknak a DUTRA dömper önrakodó forgórésze volt középen. A nagy csapágyról beszélek. A hátsórész meg ami volt, TR 5, M5, 60-as. Egy komolyat szerettek volna, és ezt nézték ki. Nem volt választék akkor.
Felső tükörrel, és vastag díszléccel létezett a tiedhez hasonló modell. 20 darabos szállítások voltak, és 5 féle jármű volt amik szemmel láthatóan is eltértek egymástól.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, így összeszedve nagyjából értem...
Pedig olyan jó érzés volt azt hinni, hogy ez egy magyar dolog taljesen... :)
Igazából azért írtam három szerelőt mert kb fél éve olvastam egy cikket, és nem emlékeztem, hogy most ők kik, s mik voltak, de arra igen, hogy a cikk szerint egyértelműen magyar találmány a csukló, és ők csinálták először a világon.
Ráadásul egyikük Rózsa László akkor a cég főmérnöke.
A három "feltaló " = Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla.
Ők nem feltalálták a csuklósbuszt hanem jól, üzemszerűen alkalmazták.
Mérnöki zsenialitásuk az egyszerűségben, a könnyű gyárthatóságban és a még könnyebb üzemeltetés feltételeinek kialakításában rejlik.
A csuklós busz "találmánya" az 1930-as évek legvégére tehető.
A háború miatt akkor ezt nem forszírozták, hisz épp csúcson járt az egyszerűen gyártható autóbusz pótkocsi divat.
Több cég is kísérletezett csuklós buszokkal az 1950-es években.
Magyarországon a FAÜ = Fővárosi Autóbuszüzem ( a BKV majd csak 8 évvel később alakul meg) csinált kísérleti csuklós autóbuszt 1960-1961-ben.
Körülbelül a magyarokkal egyidőben készült el a cseh Skoda 706 RO csuklós változata.
A kettő között a különbség, hogy míg a FAÜ csuklósa utóbb sok száz példányban épült meg Pécsen illetve a Sallaiban a Gyömrői úton, addig a Skoda 706 RO csuklósa protótípis maradt, csak később az RTO változatból építettek - nem sok - csuklóst.
Nem magyar találmány és először valóban három ember alkotta meg nálunk de nem az Ikarusnál hanem a FAÜ-nél. Viszont ők is asszem mérnökök voltak, nem szerelők. A Henschel busz az Ikarusnak kellett.
Jók ezek a képek, főleg az utolsó kettő. Ő a kiállítot busz volt az Expo-ban?
5047 090-5: Bizony, ez a Moszkva térről (új nevét nem is említem :)) indul, és a múzeumba viszi az utasokat, ahogy a kolléga linkelte a BKV honlapjáról.
Eddig azt hittem, hogy magyar találmány a csuklós busz. Olvastam a neten, hogy ezt 3szerelő nevéhez fűzik. Illetve magyarország image filmjében is szerepel a csuklós busz, mint találmány.
Akkor ez tévhit? Vagy hogy van ez? Valaki leírná kicsit bővebben, vagy adna egy linket?
Csak egy kérdésem lenne.Felimeri valaki ezt a buszt?Nem tudok megállapítani,milyen tipus lehet.A fortepan.hu oldalon a Dunaújvárosi képek között szerepelt.
"Nincs esetleg olyan vizuális dokumentáció a jeles esemény folyamatainak pillanatairól, melyek nem bekapcsolt centrifugára letett lyukkamerával készültek?"
Ha lesz ilyen,azt biztos nem én készítem.
A mobilom ennyit tud félhomályban.Ráadásul olyan-nem megfelelő-szögben kell fotóznom,hogy ne látszódjon a környezet.
01-40-es Ikarus 260 új motort kapott, vagy csak rendesen ki lett tisztítva? Igencsak szép és nagyon csendes hangja volt ma (belülről és kívülről is)...
Azért mondjuk egy félkész állapot bemutatása jó minőségben inkább kíváncsivá teszi az embert a végeredményre.. de semmiképp sem váltja ki az élőben megsimogatni akarást..
Valahol jogos, de nem tudom mi a jobb, látni és követhető módon megjeleníteni itt a fórumon a folyamatot, vagy élőben a kész kocsival találkozni, simogatni és élményutazni? :) Döntsétek el!
Nincs esetleg olyan vizuális dokumentáció a jeles esemény folyamatainak pillanatairól, melyek nem bekapcsolt centrifugára letett lyukkamerával készültek?
Vagy annyira szupertitkos a dolog hogy nem is lesz ilyen?
Lehet ő egy ablakfogantyú miatt nem nézne meg egy filmet, mert nem hiteles.. mondjuk ilyen alapon a Белый Бим - Черное ухо talán MÉG hiteles alkotás az Ikarusos jelenettel. :)
szerencsétlenek örültek hogy össze tudtak túrni ennyi buszt, átfestették a csapatszállítót is, meg még olyan zsigulira is vadászniuk kellett ami eredeti..
ott van alatta világosan leírva hogy amit találtak ikarust azt tették járóképessé, és vitték a forgatásra, motor nélküli rozsdakupacokat találtak kb.. most próbálok találni bármit a minisorozatról, de eddig csak 3 trailert találtam.
Oda van írva, hogy egy viszonylag friss filmforgatás képei, és az is hogy alig tudtak szerezni sárga Ikarust, nemhogy olyat aminek stimmel az ablakfogantyúja:)
Mellesleg az egyik képen eleve 263-as van, az akkor még nem is nagyon volt (illetve csak a két ráncajtós, nem a bolygós)
Szia, értem, köszönöm a válaszod! :) Szóval egy kis ráhagyással lassacskán 2 éve, nem semmi. Helyileg merrefelé vagytok, esetleg belehet nézni, netalántán segíteni valamilyen úton-módon, már ha egy átlagos utcai ember 0 hozzáértéssel tud?! :)
Subaruwrxsti:Szia! Munkaórát nem számoljuk,de valószínűleg nem lenne kevés... :) 2011.08.31-én hoztuk el haza,azóta csináljuk. Egy kép az akkori állapotáról:
OT 34-41:Szia!Minden nap dolgozunk rajta. Ha van időm,akkor teszek fel képeket. Ez eddig még csak alapozó rajta.
FAV 20:Szia!Megvannak furatok,amivel a díszek vannak felfogatva.
Azért egyetlen kör után egy alapos sugármentesítő mosás szerintem elég tisztává tehette őket hogy továbbra is járjanak Kiev utcáin..
Apropó
próbáltam képeket keresni az evakuációról.. és belebotlottam egy viszonlyag friss filmforgatás "krónikájába"
- For buses, which evacuated people from Pripyat (and most of them were yellow Ikarus), we searched all over Ukraine and neighboring countries like Belarus, - says Anna. - Collecting from all sides - Kharkov, Kiev, Sumy ... But the problem is that in many cities these buses were removed from the route a long time ago. Many of them have been turned into a pile of scrap metal - cut up, without engines. And we had not only to find these buses, but also to make sure that they were able to arrive to the shooting area and work in the frame.
Tehát nulla, azaz 0 db Ikarus van a roncstemetőben?
Ezt teoretice senki nem meri kijelenteni, hiszen teljesen pontos adatai senkinek nincsenek. De az biztos, hogy az Ikarusok csak egy kört mentek a városban, azaz nem szennyeződtek annyira, hogy a roncstemetőbe küldjék őket.
Semmi probléma a képekkel, tényleg van egy sárgás beütésük, dehát... ez legyen a legnagyobb probléma, nem lehet tökéletes minden. :) Jó, hogy lekaptad Őket, én örülök neki. Még Debrecenben láttam ráncajtós 280-ast, kicsit megdobbant a szívem, mert ott aligha járkálnak már Ikarus buszok.
torqmatic: Az Obus és a Kiepe sem szokott sehol megjelenni, pont ezek a furcsák. :) A BKK logó kicsit elüt a buszok/trolik/villamosok bármely másik részétől, de ez van. A Budapest felirat már valamivel korrektebb, ennyi baj legyen. :) A Kiepe egyébként miért került az elejükre?
Mi a furcsa rajta? Gyárilag van rajta egy típusjelzés, egy Obus és Kiepe felirat, fölötte pedig a pályaszám, valamint a BKK logó és egy Budapest matrica (utóbbi kettő mondjuk nem kéne, de sajnos minden új beszerzés és a felújított járművek egy része is megkapja).
Köszönjük a képeket. Meg lehet tudni, mikor dolgoztatok rajta utoljára, és a fotók készítése közvetlenül előtt milyen munkákat végeztetek rajta? Fényezést látunk a képen? Egy lelkes forumozó vagyok, nem értek régi buszok felújításához, restaurálásához.
Felújítottak pár Ikarus 435-ös trolit, múltkor néztem az Örsön a 80-as indulójánál, hogy az elején tele van a kis logókkal... nem nagyon néztem meg közelebbről, de 3-4db is lehett. Furcsa, hogy erre költ a BKV, mert sejtem, hogy egyébként nem 1-1 vezető díszitgeti.
Az Ikarus "folyósbetűs" emblémával rendelkező kollégáról tud valaki valamit, jobban van esetleg? :) Nekem a legutóbbi az a hozzászólás, hogy még rosszul van.
cdjbatyo: Kb. mennyi munkaóra van benne? :) Ha kész lesz, biztos, hogy egy csoda lesz. Mire és hol lesz majd használva, ha lehet tudni? :)
Szegecs: nem akarok kötözködni, de az ismert videokon jól láthatóan ott fordulnak bent a városban az Ikarusok a házak tövében!
norbee: az ismert elmondások alapján az Ikarusok visszatértek Kijevbe, ezért a roncstemetőkban buszok közül a LAZ-ok maradványai nyugszanak. Én olvastam olyat is, hogy ezek után a kijevi üzem már nem állította őket vissza forgalomba, mert "nem lehetett őket használni". Tehát, ha ki is vonták őket, azok nem a Zónában végezték. Bár ki tudja, mi van ott, amiről senki nem tud! :-)
Kollega lejjebb azt írta "...igazából nem nagyon láttam Ikarust. A roncstemetőben szinte nincs is..." Ez számomra azt jelenti, hogy van, de elenyésző mennyiségű. Képet viszont én sem láttam roncs Ikarusról, csak mentés során készült filmfelvételt. Tehát nulla, azaz 0 db Ikarus van a roncstemetőben?
Rengeteg képet néztem az evakuálásról, meg a roncstemető képeit, igazából nem nagyon láttam Ikarust. A roncstemetőben szinte nincs is, csak LAZ-ok főleg.
BPO-103 felújítására gondolva, honlapomon a számtípusok ismertetését kiegészítettem azzal a típussal (C1), amelyet alighanem ő is viselt az oldalán újkorában (06-71).
Remélem, nem attól a kortól idegen típusú szám fog kerülni rá - mint ahogy 45-31-re sajnos ilyen került:(
A padló biztos, hogy nem szürke csillámos volt, mert emlékszem, hogy amikor kicsi voltam és nálunk még az első szériás 415-ösök mentek, akkor egy másik vonalon már az újabbak, és nagyon rácsodálkoztam a csillogó padlóra.
Egyébként nem tudom, kinek milyen emlékei vannak a régi 415ösökről, de nálunk állandó baj volt a szíjakkal... Valahogy mindig elszakadtak, és állandóan cserélni kellett őket. Ha új buszos jött a vonalra, akinek el kellett magyarázni, hogy merre menjen, mindig azt mondták neki, hogy csak kövesse az eldobált ékszíjakat, mert annyi volt belőle az úton.
az első bkv-s 415.04esek, még az átalakítás előtt milyen színű padlóval készültek? már akkor is a szürke csillámos, vagy még fekete "pöttyös", esetleg sima fekete? a szegélyek azonos színűek voltak (lépcsők élén, kerékdoboknál)?
esetleg akad kép a nyitott vezetőfölkéről, vagy máshol közlekedő 415ösök hasonló vezetőfülkéjéről? volt bármilyen elválasztó a sofőr mellett, vagy csak a korlát?
Mint régi volános én is szeretem a régi buszokat talán valakit érdekel ,esetleg megmenthető.
Találtam egy régi busz pótkocsit ,mint ez szokott leni fészernek van használva(de nem használják) tető alatt van szerintem menthető Képet sajna nem tudok jelenleg feltenni de igyekszek majd helyileg Heves-megyében Parádon található ha valakit érdekel csörgessen meg és segítek megtalálni a tulajokat(én se tudom kik mivel a pót egy zárt kerti részen van , de tuti kideríthető) A számom 06205509981
ugye a 415.00, ami bkvnál kezdett még az első 415ösök hátfalával készült
a 415.01, még sárga fehér korában szintén,
a két ajtós 415.02 szintén
a 415.03, a szürke-narancs-piros állapotában milyen hátfallal volt szerelve?
a 415.07nek, a keletberlini fényezése idején már a széria hátfala volt? törtfehér volt hasonlóan a 200asokhoz, vagy hófehér? gyárilag barna műbőr borításúak az ülései?
a 415.09nek az eredeti sárga fehér fényezése idején milyen hátfala volt?
és végül a 415.11nél szintén ez a kérdés..
ha esetleg valakinek lenne fotója ezekről, azt megköszönném.. akár a belső terükről is..
Rendben, ezesetben én kérek elnézést. :) Nem tudod, hogy esetleg írott betűset is tudnak gyártani? Bár az írásodból úgy gondolom, hogy igen.
Bár nem Ikarus, de BKV-s szinten hasonló: az orosz metrókocsik mennek eladásra, szétvágásra, 1-1db típus megy a múzeumba, és ennyi... se búcsúztató, se semmi... sajnálom, hogy ugyanúgy lesz@rja a BKV az egészet, mint a szétvágott jó régi Ikarus buszokat... pedig azellen még a VEKE is nagy hanggal volt. :(
A 6454-es 405-ös lassan kész lesz, dolgoznak rajta. A 6451-es is Varsó közelében van, egy afféle közlekedési múzeum tulajdonában. A maradék hármat (6450, 6452, 6453) még a kétezres évek elején adták el keletebbre, közülük került elő ez a két ukrán példány.
Szerintem mindenki nevében mondhatom, ahogy emailben is említettem: Jobbulást kívánunk! Az egészség az első.
Buszospist i: Elég érdekes hirdetés, nem tudom, hogy vajon a hirdető látott-e már az újabb fajta emblémából is egyáltalán egyet, mert hogy semmiben nem egyezik (max a méretében), az biztos...
Írtatok sokan. Előnyben részesítem a kollégákat, akik a saját buszukat szeretnék díszíteni, nekik természetesen félreteszek annyit amennyit gondolnak a buszra (előlre, hátulta mittudom én hová még).
Türelmet kérek... még ez a hét sem jó. Akiknek írtam azok tudják, hogy ennek EÜ. okai vannak... és most már kicsit komolyabb is mint eddig.
Amikor a nyárfákról jön a sok szösz az katasztrófális. Ezért is jobb a mostani idő. Csináljatok sot fotót, a festésről. Tartalék festéket meg az elején tegyetek el.
Itt sem izzadni munka közben,de festeni lehet.Nekünk az alja RAL 7034,a teteje pedig RAL 1014 lesz. Ti mit fogtok fújni,csak nem azt,aminek ugyanolyan a hátsó lámpája,mint a mi 31-esünké?
Pozsonyban március elején rossz műszaki állapota miatt az utolsó 412-est (#4141) is kivonták a forgalomból (eredetileg 3 volt belőle Pozsonyban).
Az első 412-es 1998-ban érkezett a városba, Pozsonyligetfalu városrész vásárolta a közlekedési vállalatnak, hogy a 370-es (iskolásokat kiszolgáló) vonalon szállítsa vele a mozgáskorlátozott gyerekeket - egészen 2011-ig szolgált ezen a vonalon. A másik két buszt 2001-ben vásárolta Pozsony. A Solarisok megjelenéséig (2006) az egyedüli alacsonypadlós járművek voltak a városban.
Hidd el sokkal rosszabb állapotban van, mint a 01-03. Azt a váz maradékot, ami a 156-ból megmaradt, ha elmozdítanánk a helyéről, szépen méterenként darabokra hullana. Az MTB82-es megmaradt váza "jobb" állapotnak örvend, mint előbbi... :/ Én is örülnék, ha legalább már arra lenne akarat, hogy reprodukálni lehessen - és olcsóbb lenne - egy volt autóbusz kasztnit felújítani és átalakítani 280.91-esre, mint a 156-os kocsit rekonstruálni. Nem beszélve arról, hogy szakmailag nem lenne teljesen korhű, mivel ZIU5-ös villamos berendezést a cégnél nem találsz már, legfeljebb egy ZIU9-es villanymotorját és segédüzemeit lehetne alávágni, igaz a hatás nagyjából ugyan az maradna.
Én pedig azt nem tudtam, hogy aranyárban mérik. Legalábbis az eladója. Aki esetleg még "versenyezne" érte, hétezernél jóval drágább. Én kiszáltam, ha esetleg van valakinek elfekvőben 7 ezret tudnék max adni érte.
Nem vagyok irigy, csak karosszéria lakatos szemmel nézem. Nagyon tetszik ahogy épül a busz, és a jószándék vezérel, amikor megjegyzést fűzök a javításhoz. Sokszor érdemes rám hallgatni, nem rontok, hanem javítok, és segítek.
Ami nem menthetetlen,az minden marad az eredeti.Ebből a típusból talán a legöregebb busz,ezért kicsivel több dolgot kellett cserélni.De amiket cseréltünk,azokat is az eredeti mintájára.Annak sok értelme nem lenne,hogy csak a külsejét kicsit átspriccelem valami jó fedőképességű festékkel aztán annyi.De így legalább nyugodtabban ölük bele,hogy tudom azt,hogy sehol sincs kókányolás.
A hullámra díszléc jön, úgyhogy nem fog látszani. De miért is ezen vagyunk kiakadva? Örülni kell az újító javító szándéknak! Mellesleg az a lényeg , hogy ebből a verzióból ez az egy van CSAK!!!!!!!!!!! Első szériás tető ablakos alu ágyas üvegekkel.
Amit a cd batyóék restaurálnak, minden eredeti. Viszont az általad berakott képekből, konkrétan a második nem is létezett, csak átépített verzió, illetve az egyik képen a 31-es fenekén idegen négyzet lámpatest van, ami kókány nem eredeti. A korai 31-es típusnál keskeny 350-es hidak voltak, hidropneumatikus kombinált fékkel elöl hátul. Középen széles díszlécekkel, az ablakok alumínium ágyban voltak, iletve a hátsó lámpák nem integrálva voltak, hanem egy szabályos ovális csónakban voltak benne. Némelyik típusnál hátul is volt járatszám tábla, ill. a pótkerék egy két korai verziónál kint volt. Elöl az irányjelző a szemöldökben volt.
(Pár egyéb helyen láttam már átlósan futó vízjelet, kis méretben, ismétlődve. Még az is jobb lenne, mint ez a kettévízjel... Eredeti kép: 5552px X 3682px)Azt elvileg meg lehet venni, vagy mi. Ehh...
Hol látod benne a hullámot?Ha a táblák összeeresztésénél,az nem gond,mert a függőleges léc húzza majd hozzá teljesen az oldalvázhoz és amikor azok felkerülnek,kijön belőle a "hullám".A váz mm pontosan lett újragyártva,az tutira jó.Természetesen teszünk fa léceket a tetőre.Csinálunk neki új tartókat,aztán majd arra tesszük fel.A régivel nincs értelme kínlódni.Amit nem "lehetetlen" kicserélni vagy újragyártani,azt mindent cserélünk.
Van egy kis hullám az oldalában. Egy barátom a Szabolcs utcában volt inas a 60-as években, és ő mesélte, hogy a MEO leöntötte vízzel az ikarus 66-os oldalát, és ha nem egyszerre folyt le a víz, az oldalán, akkor levetette a lemezt velük, és újra kellett csinálni.
Talán a díszléc ami fuggőlegesben van az majd optikailag elvonja a figyelmet a hullámról. Biztos a váz van kiljebb 5 mm-rel. Én is így hagynám, csak mondom. Lesz a tetőcsomagtartón fa léc?
1980-tól 1995-ig voltak forgalomban nálunk.Néhány éve a Méh-telepen végezték.A leleményesebbek néhányat megmentettek (kukáztak) Amint látom még a vaterára is jutott valakinek.
Megbízható stabil gépek voltak,én szerettem dolgozni Almexal.Viszont fejbe kellett lenni az egész díjszabásnak részletesen.Továbbá fejszámolásban is kiválónak kellett lenni.
Kapsz egy piros pontot :-)
Persze,hogy azért van rajta lik .
Eredetileg menet van furva az emblémába és egy rövid csavarral van odafogatva,ami természetesen bele rohad és törik, utána szokták vékony átmenő csavarral felfogatni.
Uraim! Épp ez bizonyítja az "eredetiségét !
Vele is beszéltem, pont vasárnap járt errefelé ismerőse, de sajnos pont nem volt jó a dolog. Egyébként ő igazán korrekt áron adja, azt hiszem ő az egyedüli, aki 4e alatt van.
Hihetetlen, hogy ennyien jelentkeznek érte. :) Még "jó", hogy felvetettem a kérdést...
KPK-299: Esetleg tudnál szerezni másféle Ikarus-os dolgokat, vagy az embléma az egyedüli? Természetesen nem ingyen gondoltam, és ahogy Alpino-nak is írtam, minimum adnék valami kis dolgot érte cserébe, vagy megegyezett ár. Megdobsz egy emaillel, kérlek? Érdeklődtem a profilodnál, de nem találtam mailt! :)
Na jólvan akinek kell folyósírásos Ikarus márkajelzés az jelezzen. Átvehető Bp-en, az 1-es villamos vonal mentén Árpád-híd - Stadion között valahol, vagy Népliget heti pár alkalommal. Külön árat nem szíámtok fel, de szaladgálni sem fogok a várrosba vele. Postára feladom, csomag egy ezres, majd adok bankszámlát akinek kell. Többit mailben.
Áh, én egynek is már nagyon örülnék, az állapot állapota legyen a legnagyobb probléma! :)
Ha dobok egy mailt, akkor ott megbeszéljük?
+ infó, hogy ma hajnalban kiégett egy 435-ös, de talán láttátok/hallottátok/olvastátok. Lassan szerencsétlen buszaink [BKV] is arra a sorsra jutnak (majdhogynem napi égés, füstölések), mint a metrók... remélem nem így lesz... és már csak azért sem, mert nem tervezik kivonni őket a forgalomból. A vezetők - főleg Volánnál - szerint nincsenek rendben, hát ennyi év után nem is csoda, én viszont imádok mindegyiken utazni, komolyan. Annyira sajnálom, hogy a BKV ennyire tojik az egészbe ("pénzhiány"?...), pedig hiába múzeálisak, egyszerűen 'tökéletesek' (legalábbis a régebbi szériákat nézve), és a Miénk...
Szia, köszönöm szépen! :) Beszéltem már vele, minden ilyesmi "filléres" dolgot (szerinte) 6e Ft/db áron ad.
Közben elgondolkodtam egy kicsit, és rájöttem, ha már ennyire belevetettem magam az Ikarus embléma keresésbe, akkor megpróbálok venni pl. egy piros lyukasztót, vagy egészen régi jegyeket. Netalántán valamelyikből lenne valakinek/ismerősnek? :)
RG500: És igen, ott az említett babakocsi... :)) Ez helyileg merre volt, esetleg valami kisebb-nagyobb rendezvény volt, hogy ott áll az 55-ös?
Keresgélés útján jutottam ide, hozzátok. Még csak az első oldalt néztem végig úgyahogy, de már most találtam számomra kedves, érdekes dolgokat. Mivel a mindennapjaim része egy jó ideje a 260, 280 széria (tényleg, pl. az Ikarus babakocsikról, és az egyetlen félig kész versenyautóról tudtok? :)), így szerintem örömmel fogok itt böngészni...
Egy kérdésem lenne: Tudna nekem valaki eladni/eladót mondani Ikarus emblémával kapcsolatban? A régi, írott betűset szeretném, esetlegesen a szárnyas logót is még mellé.
Az .50-ről tudom, hogy orosz exportra ment, csak gondoltam, hogy a .50J esetleg jelentősebben eltér a többitől. A .33-at pedig eddig csak az Alba állományából ismertem, a fotobus-on például egy sincs belőle. Ezek szerint akkor a .33 a .50 késői, bolygóajtós válfaja lenne?
A minap nézegettem az Alba Volán (jelenlegi és egykori) állományát, és felbukkant benne néhány 260.33 és 260.50J is. Ezekből a kivitelekből úgy nagyságrendileg mennyi készülhetett (gondolom, nem sok), és miben tértek el a 260.06 és a 260.30 altípustól?
Nagyon szép. Gondolom van gitt is rajta, hisz gitt nélkül lehetetlen ilyen felületet produkálni. Külön állást kell építeni a magasban való dolgozáshoz. Ha meg leesik valami, akkor lehet lemenni érte. Nem egyszerű munka. Jó nézni ahogy halad.
Ez az átalakított 260-as mióta alacsonypadlós? A hátulja egy 2 négyzetméteren, de a fellépő magassága megegyezik egy hagyományos 200-as Ikarus-szal és messze elmarad egy ténylegesen AP kocsiétól.
Üdv!
Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Érdeklődnék, hogy egy 365-ös IKARUS-nak hol lenne a legérdemesebb felújítani a karosszériáját, és mennyibe kerülne körülbelül.
A válaszokat előre is köszönöm.
Mivel ugyan ilyen fa tartókkal volt megoldva gyárilag is,azért ez a legegyszerűbb megoldás.Feltehetnénk más módon is,de ez így eredeti. A vágásoknál/fúrásnál lekezeljük,hogy bírja a fa.
Azt hiszem ellenőriznem kell a már elkészített 266-os üléseimet. Egy kicsit méregettem.
a kép egy netes videóból való. Viszont a többi alap ülésről van prospektusom, csak pont a lapos támlásról nem volt adatom. A méretek centiben értendők a képen. Ha esetleg a lapostámlásról valakinek van gyári adata ábrája azt igazolás képp szívesen fogadom.
Ikarus 293-asnál a teherviselésen kívűl a C tengelyben milyen szerepe van a kerékagy bolygóműnek? Így, hogy nem hajtott tengely hogy kell elképzelni a belső felépítését a hídnak? Féltengelyek és differenciálmű van benne? Ezen agyalok.
Igen,mondjuk szerencsére nem sokat kellet próbálni.Igazán csak a hátsó szélvédőket+a sarok üvegeket.Az oldalsó üvegek alukeretesek,szóval azzal sok gond nincs,ugyanez van az első szélvédőkkel is.A tető-ablakok helyéhez pedig nem nyúltunk,csak meg lett takarítva,tehét az tuti jó.(csak azt tettük be,ami újra lett gyártatva)
Ezt sokan hiányolják nálunk is. Sőt a Classicoknál az is zavaró hogy csak elől van vizes fűtés. télen meg hátul szétfagy az ember. Bezzeg a mienknél hátul is van 3 termál így a 7 termál + plusz az ülésem alatti egész kellemes időt varázsol a buszba igaz a víz nem nagyon éri el a 80°C-ot olyankor.
A hasonlóság oka, hogy rövid idő állt rendelkezésre a konstrukció kivitelezésére, így a karosszéria nagy része már gyártott elemekből, alkatrészekből készült. Ekkortájt még az IK180/556-osok gyártása zajlott.
Gyári kísérlet, vagy valahol egy vmilyen karambolos kocsi helyreállítása során épp Ik-556/180-as homlokrész volt szabadon a raktárban és azt tették fel ?