Én úgy tudom, hogy kintről csak az exdunai CLY-015 jött vissza (250.66), de az talán még itthon is van. Ez a zöld meg 250.60-as (ezt a táblán levő ülőhelyek számából állapítottam meg) és hiányzik belőle 9 forgatható fotel.Jól rémlik, hogy valaki tett már be echte magyar példányról is képet? Az is piros-fehér és valami honvédségi rendszám dereng nekem. (???)
Nem vagyok alvázszám szakértő és listám sincs. De ebből a kivitelből volt itt egy az alba volánnál, egy meg a tisza busz kft-nél (nem tudom ugyanaz-e a kettő). Ezekből készült, vagy volt további példány az ilyen tárgyalóbuszból.
Szinte ugyan onnan, majd egy évvel ezelőttről. A sofőr azt mondta, hogy ezt is az Ikarusban építették (aztán Olaszországban járt, ha jól rémlik), lehet tudni róla valamit?
Egy dolog biztos: az oldalsó díszlécek ugyanott vannak (illetve nincsenek), mint a BPF-778-on. :D És szerintem a függönyök is ugyanazok. Szép lett ez a busz, de véleményem szerint a belsővel kapcsolatban nem törekedtek a korhűségre..., mintha egyszer láttam volna a 778-ról belső fotókat a neten (lehet rosszul emlékszem), kerestem, de nem találtam... Próbáltam volna róla összehasonlítani a két buszt... Illetve felvetődött bennem egy kérdés 255-ösök terén: mi lett az AVD-708-al? Legutóbbiinformációim alapján Zsombón árulták... Egyébként mikor először megláttam ezt a felújított buszt, azt hittem, hogy ez az.
Ugye 91-94 között beszerzett kocsikról beszélünk. A BKV elbújhat az IETT mögött. A ráncajtók alján lévő rohadáson kívül más látható helyen nem látni még nyomát sem. Valamikor egyébként kaphattak ezek vázcserét is, vagy jól javítják a váztöréseket, mert olyan igénytelen javításokat egyik buszon sem láttunk, mint pl. a BKV-s kocsikon. Belül tisztaság van, az ülésekre úgy letudsz ülni, hogy nem fordul fel a gyomrod. Firkát nem láttunk, berúgott dekort sem. De még beázás miatt felpúposodottat sem (lehet csak lekellett volna telózni a BKV-nak+VJSZ hogy hogyan lehet tetőt javítani és nem 40 év üzemeltetés után rájönni...), az ablakok is még az eredetiek.
Belül teljesen átlettek építve, eredeti ülés és üléselrendezés nincsen. Botváltósok (néha csodálkoztam, hogy még egyben van a váltó, mert agresszívan váltanak) és 21-es szintű terepen, vagy még annál is durvább helyeken járnak. Iszonyatos terhelésnek vannak kitéve. Mind az utas, mind a sofőrök igénybeveszik a kocsikat rendesen. Általános a 110%-os kihasználtság és úgy mennek fel hegyre 50 fölötti tempóban. Nomrális terepen ha nincs dugó, amit bír a busz. A többsége olyan 80-100-ig kihúzható és ezt ki is használják. Kanyarokban is ez az általános, legfeljebb jobban bedől a busz. Nálunk lehet 1-2 mutatvány után nem 300 órát kapnának a vezetők, ha nem azonnali kirúgást... és vontatást, félreállást az 1 hét alatt nem láttunk.
85-től jelentek meg a magáncégek. A szervező az Önkormányzat (IBB), nincs külön BKK-féle vízfej erre.
Jelenleg az Özel Halk (zöld) és az Istanbul Otobüs az "alvállalkozó" a városi viszonylatoknál, de pl. a Hop on hop off buszokat is az önkormányzat rendeli meg.
A színek mindig változnak, pár éve az IETT új, Euro besorolású, ap-s buszai zöldek lettek. Most egységesebb lesz az állomány ilyen téren is, mert az IETT sárga, Özel Halk skyblue, IO pedig lila lett és az ablak alatti sávban taxis kocka fut végig. Persze a régi beszerzések meg maradtak eredetiben. Ott van mindenféle.... az IETT piros-fehér volt mindig.
Szóval Ő (már ha meglehet személyesíteni... :)) sincs teljesen rendben, ahogy a 180-as sem. Utóbbinál direkt nyikorog a fék, és van probléma valahol a hármas - négyes fokozat között, vagy a véletlen műve, és nem akartak ezekre ránézni sem? :) (mondjuk ez így erős túlzás, sőt lehet, hogy nem is kellene csodálkoznom, tekintve a felújítása sem ma történt szerencsétlennek, és a mai helyzetet nézve ennél rosszabb is lehetne...)
Irizar ranger: Úgyszintén gyönyörű, ahogy az 55-ös is az egyik képen mellette! :) Tényleg, 55-ös vagy 66-os van kiállítva valahol Magyarországon, nem tudtok erről esetleg valamit?
Konkrétan ezen a buszon biztosan itt volt középen,mert itt volt megerősítve a hátfal.+a lemezen látszott,hogy hol "dörzsölte" le a kerék a festést. A létra pedig pont elmegy mellette.
Ebben mi a gáz? Ez is egy irányzat nem? Szerintem az nagyobb gáz amit "fotósmeneteken,, meg ahhoz hasonló megmozdulásokon művelnek, a tömeg profik! Főleg a ilyen napos meg olyan napos művi beállítások az igazi gáz" fotók!
Nálam mint autószerelőnél (legalábbis valamikor ezt végeztem, újabb vasakhoz nem értek, de egy 20-30 éves teknyikával még elvagyok...) szerintem jó helyen lenne, karosszériásért sem kellene messze mennem, de még olyanért sem aki csukott szemmel javítaná meg akármelyik részét... De már ott problémám lenne, hogy telephelyen egy helyet béreljek neki, nem még garázs.... :(
A lámpabúrák az eredeti "szofita" izzós kivitelűek. Motor és a váltó is az eredeti Rába-MAN D2156HM6U, Prága 2M70 váltóval, legalábbis az információim szerint.
Rizsavi az elmúlt pár hétben szinte mindegyik képére rányomja ezt, illetve a másik ideisítő szokása, az arányok torzítása. Oda készít HDR utómunkát ahová egyáltalán nem kéne és rossz objektíveket használ, amit azzal magyaráz, hogy úgy akarja megmutatni a dolgokat, mint ahogy más nem. Pl. a felmészok a hídra és akkor onnan is fotózok értelmesen tájképre alkalmas gyujtótávolság helyett olyannal ami torzít. Ezen esetben még jópofa is volt elsőre, másodjára, harmadikre még el is ment. De azt egyáltalán nem érte miért kell állandóan így fotózni, ráadásul buszt.... na mindegy.....
Igen, csak sajnos nem rajz effekt, hanem nagyon modern és stílusos akart lenni a készítő, ahogy elnézem... esetleg felakarta dobni a képeket, de ez így tényleg túlzás.
Nem tudom, a lámpabúrák milyenek az említett 260-ason? A régi, szögletesebb, vagy az az újabb lekerekített, ami a mostaniaknak van? A motor, váltó milyen lett?
Gyönyörű ez az Ikarus 180-as kívül-belül, a hangja pedig méginkább, hiába visít úgy, hogy még a maj' egy kilóméterre lévők is meghallják... :))) Egy élmény volt a múzeum és a buszozás is, esetleg akinek van kapcsolata a kalauzokkal (netalántán Ők maguk olvasnak errefelé, vagy rátalálnak), az adja át legyen szíves, hogy mégegyszer köszönök mindent, mert ritka korrektek emberileg is, nagyon jó kis hangulata volt odafelé az egésznek! :) "Oktató Úrnak" hiába nem sikerült néha helyesen váltania, valahogy hozzátartozott az egészhez a dolog... :) Végre láttam (először) a 260T-t, belülről egy csoda, külsőre pedig olyan-amilyen, de nem sok kivetnivaló van rajta, az biztos. A kiállított Ikarus 556-os is rendben lenne, ha nem lenne ennyire lerohadva, és láthatóan nem foglalkozva vele... persze, értem én hogy nem fogják kiráncigálni és szépítgetni, de pl. egy kerékfelfújás csak-csak beleférne... gondolom. Mindenesetre tisztelem Mindenkinek, aki eltudja vezetni a 180-ast, részt vett bármilyen felújítási munkálatban, és esetleg köze van ahhoz, ahogy a mai szentendrei múzeum kinéz / amivel rendelkezik a múzeum. Persze, ennyivel nem intézném el, de nem igazán tudom itt máshogy kifejteni. :) Jó volt ez a nap, szerintem máskor is meglessük a "nosztalgia/veterán buszt", meg a múzeumot is. Nem semmi. :)
Szeretem én is Magyarországot, csak azt nem értem, hogy miért kell HDR képet csinálni egy olyan fotóból, ami önmagában is szép lenne. Tudom, divat meg minden... Most már csak egyet nem értek, hogy Rizsavi mi a fenének fotóz vasúton kívűl mást is, mert hogy buszt és várost még mindig nem tud, az egyszer biztos.... Celebnek elmegy a srác, de fotósnak gyenge....
Köszönöm. Nem gondoltam, hogy nem mindegyik IETT tulajdon (sajnos nem sokat tudok az ottani rendszerről, ezek szerint ott is valami BKK-szerűség valósult meg), olyasmire gondoltam, mint egyes helyeken a telephely szerinti eltérő fényezés.
Istanbulban és Ankarában (lehet több városban is ??) valaha minden városi busz piros-fehér volt.
(török zászló színei)
Később ebből engedtek és ugyan maradtak döntően piros-fehérek a buszok de már engedélyezték a központi színsémától való eltérést.
Még később - privatizálás után - viszont megjelentek a társasági színek.
Minden új társaság választott magának új színsémát ami már nem mindíg a piros és vaj(fehér) színkombináció volt, hanem valami egész más.
A kistársaságok gyors tönkremenetélével (ez minden privatizáció után megtörténik) a nagyobbak felvásárolták a megszűnő kisebbeket és így is ismét csökkent a színválaszták.
Megmarad(t) ugyan a több színű buszflotta de már NEM 1001 színűek csupán tucatnyi színvariáció él.
Nem tudjátok hogy mi lett a 04-78-as ikarussal? Hallottam olyat is hogy elvileg selejtezték, de az info még akkor nem volt annyira biztos, de most már jó ideje nem láttam az utakon és ezért felmerült bennem, hogy tényleg az S betüs sorra került. Még az lenne a kérdésem, hogy ha selejtezték akkor megtudná nekem valaki mondani hogy melyik buszgarázsban áll és várja a sorsát?
kocsiteste, azaz a hajtás még nem került bele az Ikarus-koda Tr 187.2-esbe, ugyanis azt Csehországban, a plzeňi koda gyárban fogják beépíteni.
[...] Bővebben!Tovább »
Statisztikai jelleggel, hogy megvannak még... :) Bár közel sem volt kint annyi, mint amennyi várható lett volna az állományi számok alapján. 260-asok kb 1/5 része volt kiadva. A helyi JNG meg valamelyik telep sarkába van, fotózni pedig nem lehet. Gondolom majd megy az is segélyben Pakisztánba, esetleg Szíriába, mert oda is került 4 kocsi nem rég.
"Csípem" az olyan embereket, akik utasként jaj, de annyira tudják, hogyan kellene vezetni egy járművet. Hajrá, meg lehet mutatni, hátulról könnyű okoskodni.
Keresem a közelmúltban (az elmúlt két hétben) Kispesten a Karton utcánál, Lőrincen a Fedezék utcánál, valamint az Alacskai Lakótelepen járt fórumozókat, több oylan fénykép is készülhetett amin szerepelek, mint soffőr és ezeket szeretném elkérni.Köszöönettel: Péter
Én félfüllel azt hallottam, hogy a váltóval van valami, és hogy akartak benne olajat cserélni, csak egy érdekes "probléma" lépett fel, ha jól hallottam, nem találták a leeresztő szelepet a váltón. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom, de nekem elég furcsán hangzik...
Tegnap voltam Szentendrén az Ikarus 180-assal. Feltűnt, hogy az utolsó két sebesség fokozatot elég nehezen vette be a gép. Szenvedett vele vezető, általában nagy recsegések árán tudta berakni. Megfordult bennem, hogy vajon szinkron váltó van-e benne? A neten nem találtam erről infót.
Figyeltem a lábát, de sosem kuplungolt ki váltás közben félúton üresben. Visszaváltáskor pedig nem volt kikuplung + gázfröccs. Apukám azt mondta, hogy a régi nem szinkron váltós teherautókat így kellett vezetni.
Szerintetek szinkron váltó van benne, vagy a vezető nem tudta, hogy ezt hogyan kell vezetni? Persze az is lehet, hogy szinkron van benne, csak már nagyon el volt kopva.
Azért az utolsó 280-asuktól ők is megszabadultak három éve és 435-ösből is már csak 6db van meg a 11-ből. Igaz, a 415-öseik közül mind a 6 okádja még a füstöt.
Hát épp azért, mert nem a legszebb kép, ne tudom érdemes-e elkérjed, mint irtam menetközbe készült, csak az eleje látszik, csak épp doku jelleggel raktam fel az indára, de onnan is le szeretném venni, hátha sikerül jobb fotokat készitenem ahol pl az oldala is lászik, azt ha felrakom akkor átadom, remeélem azon is fog majd látszania kuriózum, amiről beszélsz, de elárulnád, hogy ezt hol láttad te, melyik részen?
Ezt nem tudom megerősiteni, sem cáfolni, ahogy irtam a torzskönybe Csepel volt irva a tipushoz, egy masik honlapon Ikarus 259 es. Én csak azt mondom amit láttam. Lehetséges ti jobban tudjátok :)
"Egyik sem megy csöndben, vagy gyorsan, így nem is értem, hogy nem hallják/veszik észre a tulajok, hogy az állítólagos kert végében darabolják a kincseit?"
3.000 m2-es a kertünk. Jó részén termelünk, amolyan hobbi kert a férjemnek. Ennek a kertnek az alsó harmadába állt a ház, igencsak messze a háztól, az előudvartól, ahol élünk. Ráadásul a háznak a másik végébe alszunk, egy csendes, lőrésablakkal rendelkező hálóban, ahová szinte semmilyen hang nem szűrődik be, főleg nem több száz méterről... sarokház, sarok után 10 méterre a település vége tábla.... mellettünk üres ház "kihaltak belőle". Arra nem ébredtünk fel, hogy az előudvart kirámolják.
A hozzászólásából süt, hogy semmi veterános tapasztalata nincs. Az autószerelő férjem, és karosszéri lakatos öcsém már felújítottak 4-5 KGST autót, és én is kivettem belőle alaposan a részem, szaladgáltam az alkatrész után, takarítottam az autókat, előkészítettem festéshez, intéztem a papír munkát, stb....
És igen! Higyje el! Innen az internetről is veszik az infókat! Az internet minden területőről. A süket unokatestvérem képeket tett fel a fészbukra a felújított nappalijukról, betörtek. A betörőket elkapták és a rendőröknek azt mondták, hogy az unokatestvérem egyik kétes üzelmekkel foglalkozó ismerőse jelezte a megfelelő embereknek, hogy onnan van mit lopni, némi részesedésért cserébe, amit a szajlé eladásából jön be..........
Akkor legyen ez a zárszava ennek a vitának. A vonal felett már ilyen, magánterületen álló buszról nem szeretnék képeket látni. Ugyanígy mellőzzük a helyszín leírását, Google-linkjét, stb.
Sajnos igen, a forum is jo tampontot szolgaltat a tolvajoknak. Barmennyire is probalod az ellenkezojet allitani.
Nekem pl van alkatreszautom a szuleim telken, toluk 2000 km-re (merthogy angliaban elek) ujitgatom a masikat. Masnak hulladekvas, nekem felbecsulhetetlen ertek (ugyanis ritka auto es gyakorlatilag beszerezhetetlen dolgok vannak hozza). Amikor hazalatogatok, mindig kiszerelek belole 1-2 aprosagot.
Latszatra csak pusztul, hiszen all a diofa alatt, ahol semmi mas nem terem meg ugysem, mert nagy az arnyek, gaz korulotte, szalszakadasos gumikkal felig a foldben. De a belso tere jo, az ulesek kitunoek, es sorolhatnam hogy mi minden jo rajta (nekem, nem neked).
Fosok hogy mikor lovasitjak meg a vasgyujtok hogy 1 este aztan lecsusszon az erte kapott penz 1 torkon (berugni sem lehetne belole). Es miert fosok? Az ilyen hulyek miatt akik felteszik a kepeket ide.
"Egyik sem megy csöndben, vagy gyorsan, így nem is értem, hogy nem hallják/veszik észre a tulajok, hogy az állítólagos kert végében darabolják a kincseit?"
Az en esetemben mindket szomszed oreg, ha egyaltalan otthon van. De ha fiatal is lenne, akkor is, a mai vilagban ki mer beavatkozni, eletet kockaztatva?
"(És tessék elhinni, tettek már fel sokkal nagyobb kincseket, mint 3 db UAZ...)"
- Honnan tudod, hogy neki nem=e az az UAZ a legnagyobb kincs? honnan tudod, milyen emlekek fuzik hozza, stb. Vagy arra nem gondolsz, hogy valakinek egy UAZ felujitasa is nagyobb erofeszites az anyagiakat, egyebeket tekintve, mint masnak a Porsche.
Szia, köszi a választ! Szerintem meg is lessük a hétvégén! :)
"BPO-477(ex. BX 59-36) restaurálásához" esetleg belehet szállni segédkezni, bármilyen téren is? Jó lenne ott lenni, de főleg "benne" lenni, ahol újjászületik! :)
De előtte a monitor előtt ülő csakis erre specializálódott egyének bőven észrevehetik.... (minden nap nem nézem a google maps-ot, hogy na, merre járt a kocsi.. [illetve, hogy került e fel újabb kép a lakóhely/ telephely/ tanya környékéről.])
Nem akarok nagyon beleszólni a vitátokba csak 1 mondat erejéig:
"a kispista le tudja fotózni a kert végébe rohasztott járművet KÍVÜLRŐL, úgy akár a google autója is tudja."
A Googlenek lehet írni ha valahol valamilyen kép nem tetszik nektek akkor azt kiretusálják, vagy akár kimennek és készítenek új felvételeket a területről.
Folytatod a faszkalapkodást, ráadásul olyanról, amihez semmi közöd. A többségnek azért szerintem sikerült megérteni a lényeget, a magam részéről vita lezárva. Ne csodálkozzon senki, ha az ismeretleneket nem fogadják "szívesen"...
De részemről lezártnak tekintem a vitát. Ha továbbra is egy fórumot tesznek sokan felelőssé egy bűncselekményért, azoknak gratulálni tudok. Amennyiben erre van bizonyíték (lehet ezt egyáltalán bizonyítani?), akkor szüntessék be az adott fórum működését, azonnal.
"Mindenki más ezt teszi, a lehetőségeihez mérten, mégha ez a felfogásodat meg is haladja. (Margitéknál még kutyával is őrzött terület volt.) Ha esetleg segíteni akarsz bárkinek betonplacban (pár száz ezer), ponyvagrázsban (félmillió körül) akkor egy két ismerősnek szüksége lenne rá, tudok adni bankszámalszámot hova utald. Ja tudom, jön seggfejkedés, hogy minek vette meg, miért nem hagyta a MÉH-telepre menni. Azért, mert veled ellentétben megpróbálja a lehetetlent."
Ismételten leírom, nagyon sajnálom a lopás tényét, de ezért egy fórumot felelőssé tenni finoman szólva is erős. A fűnyírás, gazolás, néha napján takarítás is többszázezer forint? Az esetenként kitört ablakok bedeszkázása is többszázezer forint? Megint csak kiragadsz példákat és fröcsögsz. Amennyiben pedig még erre sincsenek anyagi források, akkor a felújításra miből lesz? (semmi zsebbe turkálás, csak már akkor tényleg nem értem)
"Te majomkodtál itt a Googleval, az eredeti kérés továbbra is az volt, hogy ne reklámozzátok a különböző buszok lelőhelyeit (ha már a Googlenak se sikerül) és nem kell megkönnyíteni egy illetékteleneknek tálcán kínálni a lehetőséget. Mégmielőtt megint elkezdesz faszkalapkodni, olvassák illetéktelenk is."
Senki nem majomkodott (kizárólag te játszod itt a megsértődött kismajmot), pusztán azt akartam érzékeltetni, hogy a kispista le tudja fotózni a kert végébe rohasztott járművet KÍVÜLRŐL, úgy akár a google autója is tudja.
"A felújítást rendszerint egy vétel és tárolás előzi meg."
Te nem mondod? Te továbbra sem bírod megérteni, hogy a kert végében való rohasztás, nem nevezhető tárolásnak?
"Továbbra is azt mondom, mutass példát. Ne csak a szád járjon."
Mire, hogy vannak igényes emberek is, és nem az a normális amit sokan művelnek mentés címszó alatt?
"Te írtad, hogy verik a mellüket, hogy megmentettek valamit. Továbbra is az a kérés, nevezd meg, kik verik a mellüket, mert én ilyenről nem tudok."
Tőled idéznék:) : "Ja tudom, jön seggfejkedés, hogy minek vette meg, miért nem hagyta a MÉH-telepre menni. Azért, mert veled ellentétben megpróbálja a lehetetlent."
De hála nektek, tik azért szeretnétek dolgozni, azért, hogy megtalálják a fémtolvajok, vagy akár közelekdés barát tolvajok, akiknek kurva fontos egy-egy gomb, vagy lámpa és feltétlen egy kép. (Nem mindenki ilyen azért szerencsére, de senkire nincs ráírva)."
Nos, ha megengeded, elmondanám hogy nem tudok mit kezdeni egy gombal, meg semmilyen ilyen dologgal. Egy fórumon letolvajozni mindenkit, pedig rettentő magas szellemi színvonalra utal. De amennyiben elárulod, hogy honnan veszed hogy a fémtolvajok rendszeresen nyomonkövetik a fórumot, majd aszerint lopnak, szíves elnézésedet kérem. Valamint ebben az esetben írj az Indexnek, hogy szüntessék be a fórumot.
De utoljára leírom neked: Senki nem vonta kétségbe, hogy újítanak fel járműveket a gyűjtögetőktől, sőt azt sem mondta senki, hogy patika gépeket tolnak ki a fészerből. Pusztán meg mertem jegyezni azt, hogy a kert végében való rohasztás nem a felújítás felé vezető legjobb út, illetve a gondozás nem feltétlenül kerül nagy összegekbe:)
A más faszával csalán verés az emberiség ősi szokása. Egyrészről nem kell tenni semmit a klvaiatúra (a klaviatúra előtti időkben más kommunikációs eszközök) püfölésén kívül, másrészről viszont úgy érezheti a delikvens, hogy ő aztán mindent megtett egy szebb, élhetőbb, boldogabb jövő érdekében, és így nyugodtan feküdhet le aludni aznap is. Úgyhogy sose lesz vége.
Újra leírom, mert nehéz volt látom, senki nem vonta kétségbe a lopás tényét.
Akkor újra leírom neked én is, hogy az eredeti kérés az volt, hogy legyetek szívesek kerülni az ilyen telephelyekről az infó terjesztését.
Ebben az esetben az illetékes hatóság a segítségeddel elfogja majd az elkövetőket, akik valószínűleg nem a fotósok lesznek.
Örülök neki, hogy te még bízol az illetékes hatóságban, ami egy lopás után már nagyon késő, attól a busz vagy más jármű már nem lesz meg sose.
Ha én valahol értéket tárolok, megpróbálok gondoskodni róluk. Amennyiben ezt a lakóhelyemtől távolabb teszem és a tárolás a kert végében történik, őrizetlenül, akkor lopás esetén nem egy fórumot fogok ezért felelősnek kikiálntani. Ennyi erővel a kifosztásra került balatoni nyaralók kiválasztásánál is biztos az odavonatkozó fórumok képei irányítják útba a tolvajokat, betörőket.
Mindenki más ezt teszi, a lehetőségeihez mérten, mégha ez a felfogásodat meg is haladja. (Margitéknál még kutyával is őrzött terület volt.) Ha esetleg segíteni akarsz bárkinek betonplacban (pár száz ezer), ponyvagrázsban (félmillió körül) akkor egy két ismerősnek szüksége lenne rá, tudok adni bankszámalszámot hova utald. Ja tudom, jön seggfejkedés, hogy minek vette meg, miért nem hagyta a MÉH-telepre menni. Azért, mert veled ellentétben megpróbálja a lehetetlent.
Ki írta hogy mindenhova belát? Ki mondta, hogy 100%-os a lefedettsége? Csak annyit akartam jelezni, hogy a Google átlát a kerítés felett, így akár az is kiszúrhat hasonló járműveket. Nem akarod őket beperelni?
Te majomkodtál itt a Googleval, az eredeti kérés továbbra is az volt, hogy ne reklámozzátok a különböző buszok lelőhelyeit (ha már a Googlenak se sikerül) és nem kell megkönnyíteni egy illetékteleneknek tálcán kínálni a lehetőséget. Mégmielőtt megint elkezdesz faszkalapkodni, olvassák illetéktelenk is.
Fel, persze. Csak itt senki nem beszélt semmi féle felújításról, csak állagmegőrzésről, ami továbbra sem abból áll, hogy kikúrom a kert végébe spanolni a gazzal!
A felújítást rendszerint egy vétel és tárolás előzi meg.
Akkor itt megint nem sikerül megérteni a lényeget. Akkor újra leírom neked a kulcsszót: ÁLLAGMEGŐRZÉS. Akkor szeretném elmagyarázni neked, hogy én hogy látom a kettő között a különbséget:
Továbbra is azt mondom, mutass példát. Ne csak a szád járjon.
Eme kemény 3 hozzászólásomat újra elolvastam, kerestem a rögeszmémet, de nem találtam. Azt viszont tudom, hogy veteránjaink nagy része kerti bódéként, vagy valamilyen megváltozott funkcióban tovább szolgált, így azzal ha kismértékben is, de törődtek.
Te írtad, hogy verik a mellüket, hogy megmentettek valamit. Továbbra is az a kérés, nevezd meg, kik verik a mellüket, mert én ilyenről nem tudok.
Igen, a 222-es nagyon jó dolog hogy előkerült. De az új tulajdonos volt annyira igényes (ahogy hozzászólásában is jelezte), hogy fedett helyre került. És itt továbbra sem arról van szó, hogy a roncsgyűjtők járművei nem felújíthatóak, hanem arról, hogy sokszor ebben a nagy megvédésben semmisülnek meg (nem csak buszról beszélek).
Saját magad hazudtolod meg. Eléggé péppé rohadt, lerabolt buszokból készültek a mai 55-ösök és 311-esek 222-es, amik még csak nem is voltak valamikor nagyon elrakva a fémtolvajok elől. De hála nektek, tik azért szeretnétek dolgozni, azért, hogy megtalálják a fémtolvajok, vagy akár közelekdés barát tolvajok, akiknek kurva fontos egy-egy gomb, vagy lámpa és feltétlen egy kép. (Nem mindenki ilyen azért szerencsére, de senkire nincs ráírva).
Ők nem is adják elő a mindentudó kiskakast a szemétdombon:)
"Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért."
Újra leírom, mert nehéz volt látom, senki nem vonta kétségbe a lopás tényét.
"Hogy honnan szedtem, leírtam, konkrétumot tudok, de nem fogom senki orrára kötni."
Ebben az esetben az illetékes hatóság a segítségeddel elfogja majd az elkövetőket, akik valószínűleg nem a fotósok lesznek.
"Nyílván nem ismered az ellopás körülményeit sem. Te minden nap otthon vagy? Nem, de okoskodtál."
Ha én valahol értéket tárolok, megpróbálok gondoskodni róluk. Amennyiben ezt a lakóhelyemtől távolabb teszem és a tárolás a kert végében történik, őrizetlenül, akkor lopás esetén nem egy fórumot fogok ezért felelősnek kikiálntani. Ennyi erővel a kifosztásra került balatoni nyaralók kiválasztásánál is biztos az odavonatkozó fórumok képei irányítják útba a tolvajokat, betörőket.
"Más is használhatja, pl. az illetéktelenek. Csak azzal nem vagy tisztában, hogy a Google Street Wiev nem lát be mindenhova és nincs 100%-os lefedetsége sem. Ezt se tudod, de legalább okoskodsz."
Ki írta hogy mindenhova belát? Ki mondta, hogy 100%-os a lefedettsége? Csak annyit akartam jelezni, hogy a Google átlát a kerítés felett, így akár az is kiszúrhat hasonló járműveket. Nem akarod őket beperelni?
"Felfogtad, hogy a járműveket fel kell újítani?"
Fel, persze. Csak itt senki nem beszélt semmi féle felújításról, csak állagmegőrzésről, ami továbbra sem abból áll, hogy kikúrom a kert végébe spanolni a gazzal!
"Egy végletekig leharcolt járművön, amin a vázszerkezet nagyrésze csere, az okoskodásod értelmezhetetlen. A leponyvázás pedig egy tipikus, "pályaszéléről bekiabáló" marhaság."
Akkor itt megint nem sikerül megérteni a lényeget. Akkor újra leírom neked a kulcsszót: ÁLLAGMEGŐRZÉS. Akkor szeretném elmagyarázni neked, hogy én hogy látom a kettő között a különbséget:
Rohasztás: A jármű valamelyik kert végében le van hányva, méteres gazban. Tárolása gyakran nyitott ajtókkal, ablakokkal történik, minden nemű gondozást mellőzve.
ÁLLAGMEGŐRZÉS (mondjuk felújításig): A jármű tárolása lehetőleg betonon történik, felbakolva, valamilyen módon védve az időjárástól (nem, nem bebugyolálva!). A jármű rendszeres takarítás/gondozás alatt áll.
"Nem tudsz elszakadni a megmentős rögeszmédtől, mindenki azon van, hogy nagyobb anonimitást kaphasson, ami nektek fáj. Senki nem veri a mellét. Ha nem lennének általad roncsgyűjtöként megjelölt emberek, lehet, hogy felújítani se lenne mit. Ahogy Cafka Margit esetében sincs már mit."
Eme kemény 3 hozzászólásomat újra elolvastam, kerestem a rögeszmémet, de nem találtam. Azt viszont tudom, hogy veteránjaink nagy része kerti bódéként, vagy valamilyen megváltozott funkcióban tovább szolgált, így azzal ha kismértékben is, de törődtek.
"Okoskodásod fényében értelmezhetetlen, pl. a BPO-103 és sok Ikarus 55, 311 felújítása. Nyílván követed a fórumot, pl. a 222-esről is szerepelt itt kép, de te legalább az eredményeket is megcáfolod okoskodással. A GJSz udvaráról is kitakarították a roncsokat. Lett volna rá vevő, de így ebben az esetben legalább nincs roncsgyűjtő, nincs mit felújítani se és teljesült a tévelméleted, azok tényleg végérvényesen tönkre mentek."
Igen, a 222-es nagyon jó dolog hogy előkerült. De az új tulajdonos volt annyira igényes (ahogy hozzászólásában is jelezte), hogy fedett helyre került. És itt továbbra sem arról van szó, hogy a roncsgyűjtők járművei nem felújíthatóak, hanem arról, hogy sokszor ebben a nagy megvédésben semmisülnek meg (nem csak buszról beszélek).
"Nem magamról, ez a véleményem a kis gennyes Ikarus buzikról :)"
Ők nem is adják elő a mindentudó kiskakast a szemétdombon:)
Én egyetértek Silver Ghost-al, azért nem bűnös senki, hogy fotóz egyet a kerítés kinti feléről...
Mint írtam pár nappal ez előtt is, hülye lennék (ha tenném) fórumról nézni, mikor az utcán sétálva is látnám/látom, hogy hol van ilyesmi...
Azzal is egyet értek, hogyha a gaz benövi, akkor az már nem megmentés, inkább csak rohasztás, amit egy kis munkával, időráfordítással meg lehetne változttni, kordában tartani.
(Mondjuk a ponyvázás pont nem jó ötlet, mert gyönyörűen lecsapódik alulról a pára, és "bepálik", ami meg nem feltétlen tesz jót a fémnek..)
Ilyet nem tudom honnan szedtél, pusztán annyit mertem megjegyezni, hogy nemt artom valószínűnek, hogy ezekért nagy távolságokat utaznak, felszereléssel, járművel.
Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért. Ennél sokkal kevesebbért embert is ölnek. Hogy honnan szedtem, leírtam, konkrétumot tudok, de nem fogom senki orrára kötni. Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért. Ennél sokkal kevesebbért embert is ölnek. Nyílván nem tudod, de okoskodsz.
És ennek mi köze három mozgásléptelen uazhoz? Nem azt vontam kétségbe hogy elvitték, csak rávilágítottam arra, hogy ez sok idővel és zajjal jár, ami szemet kellene szúrjon...
Nyílván nem ismered az ellopás körülményeit sem. Te minden nap otthon vagy? Nem, de okoskodtál.
Nos, ha szerinted valaki azért ellenség, mert egy földutról, vagy az útszéléről lő egy képet, hát akkor nem szállnék veled vitába (A három UAZ is a földútról lett lefotózva az elmondások szerint.). Abben egyetértek veled, hogy néha megszegnek szabályokat, de ezt személye válogatja. Egyébként minek járnék fotózni ha van Google Street View, ami egy autó tetejéről néz be mindenhova?:) Még a magyar gyártók raktárra készült buszait is naphosszat nlézegethetem anélkül, hogy felállnék a székből:)
Más is használhatja, pl. az illetéktelenek. Csak azzal nem vagy tisztában, hogy a Google Street Wiev nem lát be mindenhova és nincs 100%-os lefedetsége sem. Ezt se tudod, de legalább okoskodsz.
Őőőőőő. Megértetted amit írtam? Én a "megóvásról", a "tárolásról" beszéltem, vagyis az állagmegőrzésről. Nem tudom nálad milyen gaz nő, vagy milyen nem, de nálunk egy kis odafigyeléssel igen könnyen kordában tartható. Az pedig, hogy folymatosan takarítod, ne adj isten lefeded, csak magadnak és a későbbi felújításnak teszel jót. Most leírnám, milyen állapotba kerülhet a felfüggesztési rendszer, illetve a vázszerkezet a pőrén, keréken való tárolástól, de ezt te is biztos tudod.
Felfogtad, hogy a járműveket fel kell újítani? Egy végletekig leharcolt járművön, amin a vázszerkezet nagyrésze csere, az okoskodásod értelmezhetetlen. A leponyvázás pedig egy tipikus, "pályaszéléről bekiabáló" marhaság.
Most már tényleg nem értem, milyen hozzászólást olvastál. Minden tiszteletem azoknak akik tényleg megmentenek valamit az utókornak. Tényleg. Nekik köszönhetjük azt, hogy az a korosztály is láthat valamit a múltból aki akkor nem élt. De a magukat megmentőként beállító roncsgyűjtőket nem tudom hova tenni, bocs.
Nem tudsz elszakadni a megmentős rögeszmédtől, mindenki azon van, hogy nagyobb anonimitást kaphasson, ami nektek fáj. Senki nem veri a mellét. Ha nem lennének általad roncsgyűjtöként megjelölt emberek, lehet, hogy felújítani se lenne mit. Ahogy Cafka Margit esetében sincs már mit.
Megpróbálják? Mit? A járművek nagy része, végérvényesen tönkre megy, menthetetlen állapotba kerül, hála magának a "megmentőnek".
Okoskodásod fényében értelmezhetetlen, pl. a BPO-103 és sok Ikarus 55, 311 felújítása. Nyílván követed a fórumot, pl. a 222-esről is szerepelt itt kép, de te legalább az eredményeket is megcáfolod okoskodással. A GJSz udvaráról is kitakarították a roncsokat. Lett volna rá vevő, de így ebben az esetben legalább nincs roncsgyűjtő, nincs mit felújítani se és teljesült a tévelméleted, azok tényleg végérvényesen tönkre mentek.
Ezzel pedig mindent elmondtál magadról! Nincs több kérdésem!
Nem magamról, ez a véleményem a kis gennyes Ikarus buzikról :)
"Nem kell lenézni a tolvajokat sem, nem biztos, hogy te (vagy én) okosabb vagy nála, náluk. Ha te megtaláltad ezt vagy más fórumot, az illetéktelenek miért nem találhatnák meg?"
Ilyet nem tudom honnan szedtél, pusztán annyit mertem megjegyezni, hogy nemt artom valószínűnek, hogy ezekért nagy távolságokat utaznak, felszereléssel, járművel.
"És ha valóban olvasnád a fórumot, mint azt állítod, volt ide linkelve egy video (keresd meg, nem fogom belinkelni, akik valóban olvassák emlékeznek rá), amint épp ellopnak felszerelkezve egy Ikarus 260-ast. "
És ennek mi köze három mozgásléptelen uazhoz? Nem azt vontam kétségbe hogy elvitték, csak rávilágítottam arra, hogy ez sok idővel és zajjal jár, ami szemet kellene szúrjon...
"Mindenesetre ez az okoskodó hsz is megerősített, hogy a fémtolvaj mellett maga a közlekedés barát a másik fő ellenség. Én se megyek fotózni a más kertjébe, más se jöjjön hozzám. Tiszteld a magántulajdonom, amihez valójában senkinek semmi köze. Ez volt a kérés. Ezt igazából nem kérni kéne, hanem természetesnek kéne lennie..."
Nos, ha szerinted valaki azért ellenség, mert egy földutról, vagy az útszéléről lő egy képet, hát akkor nem szállnék veled vitába (A három UAZ is a földútról lett lefotózva az elmondások szerint.). Abben egyetértek veled, hogy néha megszegnek szabályokat, de ezt személye válogatja. Egyébként minek járnék fotózni ha van Google Street View, ami egy autó tetejéről néz be mindenhova?:) Még a magyar gyártók raktárra készült buszait is naphosszat nlézegethetem anélkül, hogy felállnék a székből:)
"Kispajtás csak annyit a gazról, te még életedben nem dolgoztál keményen a céljaidért, merthogy a buszt, vagy más járművet nem a fűnyíróval vagy seprűvel újítanak fel... "
Őőőőőő. Megértetted amit írtam? Én a "megóvásról", a "tárolásról" beszéltem, vagyis az állagmegőrzésről. Nem tudom nálad milyen gaz nő, vagy milyen nem, de nálunk egy kis odafigyeléssel igen könnyen kordában tartható. Az pedig, hogy folymatosan takarítod, ne adj isten lefeded, csak magadnak és a későbbi felújításnak teszel jót. Most leírnám, milyen állapotba kerülhet a felfüggesztési rendszer, illetve a vázszerkezet a pőrén, keréken való tárolástól, de ezt te is biztos tudod.
"Légyszíves mutass már rá, hogy mégis kik verik a mellüket, hogy megmentettek valamit? Máskor meg az a baj, hogy senki nem mond semmit. Döntsétek el, hogy mégis miért szemét az, akinek van valamilyen járműve..."
Most már tényleg nem értem, milyen hozzászólást olvastál. Minden tiszteletem azoknak akik tényleg megmentenek valamit az utókornak. Tényleg. Nekik köszönhetjük azt, hogy az a korosztály is láthat valamit a múltból aki akkor nem élt. De a magukat megmentőként beállító roncsgyűjtőket nem tudom hova tenni, bocs.
"Sok sikert, remélem egyszer lesz lehetőséged példát mutatni azoknak, akik legalább megpróbálják és nem a szájuk jár."
Megpróbálják? Mit? A járművek nagy része, végérvényesen tönkre megy, menthetetlen állapotba kerül, hála magának a "megmentőnek".
"Vasvillát az összes gennyes Ikarus buziba! "
Ezzel pedig mindent elmondtál magadról! Nincs több kérdésem!
Erre, csak annyit tudok mondani, hogy konkrétumokat tudok, veled ellentétben és a vitaindító hozzászólásomat nem véletlenül, passzióból ejtettem meg. Egyebet sajnos nem mondhatok. Nem kell lenézni a tolvajokat sem, nem biztos, hogy te (vagy én) okosabb vagy nála, náluk. Ha te megtaláltad ezt vagy más fórumot, az illetéktelenek miért nem találhatnák meg? És ha valóban olvasnád a fórumot, mint azt állítod, volt ide linkelve egy video (keresd meg, nem fogom belinkelni, akik valóban olvassák emlékeznek rá), amint épp ellopnak felszerelkezve egy Ikarus 260-ast.
Mindenesetre ez az okoskodó hsz is megerősített, hogy a fémtolvaj mellett maga a közlekedés barát a másik fő ellenség. Én se megyek fotózni a más kertjébe, más se jöjjön hozzám. Tiszteld a magántulajdonom, amihez valójában senkinek semmi köze. Ez volt a kérés. Ezt igazából nem kérni kéne, hanem természetesnek kéne lennie...
Kispajtás csak annyit a gazról, te még életedben nem dolgoztál keményen a céljaidért, merthogy a buszt, vagy más járművet nem a fűnyíróval vagy seprűvel újítanak fel...
Légyszíves mutass már rá, hogy mégis kik verik a mellüket, hogy megmentettek valamit? Máskor meg az a baj, hogy senki nem mond semmit. Döntsétek el, hogy mégis miért szemét az, akinek van valamilyen járműve...
Sok sikert, remélem egyszer lesz lehetőséged példát mutatni azoknak, akik legalább megpróbálják és nem a szájuk jár.
Azt ki is feljtettem, hogy ha ilyen modern vasgyűjtőink lennének, akkor azok nem fórumokat, hanem a Goolge maps műhold nézetét, meg a Google Driveot használnák.... Szerintem.
először is elnézését kérem az ismeretlenként való kérdésözönért, de aktív olvasója vagyok ezen topicoknak, és megdöbbenve olvasom az új trendet, vagyis a fotósok felelőségrevonását az állítólagos lopásokban.
Először is szeretném a teljesen privát véleményem kifejteni az ilyen "megóvásra" szánt járművekről. Gyakran megdöbbenve nézegetem a kert végébe lehányt járművek fotóit amiket bevágnak, majd a "hős" tulajok kardoskodását a képek ellen, mondván ők az utókornak "mentenek". Nem szeretném őket minősíteni, így inkább csak leírom mi a véleményem szerinti megóvás, vagyis mi lenne nekem az első dolgom ha egy ilyen jármű jutna tulajdonomba:
1, Fedett helyre teszem, ha nincs akkor gondosan letakarom. 2, Felbakolom. 3, Rendszeresen takarítom.
Ez három olyan dolog, ami szinte semmilyen hozzáértést, anyagi keretet nem feltételez, pusztán minimális igényességet. Ahogy az említett topicban és néha itt is látom, az ilyen járművek gyakran magukban roskadoznak valahol, odahányva, elhanyagoltan, minimális gondozást sem kapva. Gyakran nyitott ajtókkal, ablakokkal (!!!!!), méteres gazban. Ez nem állagmegőrzés, ez roncsgyűjtés.
De a lopásokra visszatérve:
Ön komolyan azt hiszi, hogy az állítólagos tolvajok internetes topikokból vadásszák össze a zsákmányt és utaznak akár több száz kilométert? Elképzelhetetlennek tartja azt, hogy az Ön által "nem láthatónak" mondott járműveket nem csak a szerencsétlen fotós látta, hanem a helybéliek is? Az ilyen mozgásképtelen járművek ellopásához vagy daru kell, vagy nem kevés szerszám, hogy feldarabolják (meg egy jó 7,5 tonnás teherautó). Egyik sem megy csöndben, vagy gyorsan, így nem is értem, hogy nem hallják/veszik észre a tulajok, hogy az állítólagos kert végében darabolják a kincseit? Vagy talán valami Isten háta mögötti telekre vannak ezek kiszórva? Nem tudom.
De összefoglalva, egy dolgot akartam csak mondani. Nem kell rögtön mutogatni az első emberre aki eszünkbe jut. Ha tényleg figyelnék ezeket a képeket, akkor pesten egyetlen gazdátlan autó sem lenne... (És tessék elhinni, tettek már fel sokkal nagyobb kincseket, mint 3 db UAZ...)
Garantálom, hogy Neki halvány lila segédfogalma sincs arról, hogy én ki vagyok in real life, ebből kifolyólag ez a megállapítés téves, hogy két ember személyes ellentéte. Ugyanis arról nem tudok nyilatkozni, hogy ő miként érez irántam, de azt tudom, hogy a nick nevem cé betűs szavát használta megjelölésemként a háttam megett. Ezért is ez a nevem............ fejezzük be.
Szerintem erről a buszról többször meg lett erősítve hogy a közhiedelemmel ellentétben NEM Ikarus 259-es. Ha jól rémlik a Volánbusz építette, alakította át ilyenné amilyen.
A vezetője mutatta nekem a román törzskönyvet, abba 1991 állt és, a tipusánál azt volt beirva, hogy csepel, ez utóbbit egy magyrországi kollégával kinyomoztuk, hogy a tipusa Ikarus 259, igy van felrakva a busztipusok.hu nevű honlapra is, azoka felvételek is régebb készültek ott épp a Csikszereda Szeged Kecskemét Budapest nemzetközi járatot végezte, de több mint 10 éve csak belföldön helyköziben jár, illetve pár különjáraton.
Hát valóban énis többfélét láttam fotókon. Ez a csikszeredai 91-es gyártás, valamikor a volanbusznál közlekedett, hasonló az ikarus 250-es tipushoz, csak magasabb és a hátsó ajtó nem távműködtetésü.
Beszereztem pár érdekes járművet, lehet hogy felújítani nincsen időm/pénzem jelenleg (bár kettő azért haladgat, meg van egy gyári állapotú, újszerű 1965-ös veteránom is), de nem pusztulnak tovább, és ha nem én, akkor majd egy tőkeerősebb ember 'megmenti' őket.
De ha én nem tárolnám, akkor lehet évekkel később nem lenne mit "megmenteni"
A férjemmel vettünk 3 éve egy jobb állapotú UAZ-t, felújítás céljából a Honvédségtől fillérekért, még vasárban sem volt... Mindketten odavagyunk a közlekedés minden formája iránt, férjem pedig katonai múltja miatt a katonai közlekedési eszközökért.....
Megvettük, meg mellé még másik kettőt alkatrésznek, hajtás, motor miatt, mert abban a honvédségi gyenge, leharcolt volt nagyon. Mind a három autót az udvarunkban tároltuk, de egyiket sem szem előtt. Valami barom a kertünk végétől kb. 100-150 méterre lévő földútról készített egy pár fotót a kis buszokról, és felkerült ide a velünk pusztuló történelem fórumra, mint megtudtuk utólag, kb. rá egy hónapra miután eltűnt a kertünkből mind a három, magától egyébként mozgásképtelen busz.
Jó előre kinézték, mert a lopás előtti és kettővel előtti napon véreztek ki a kutyáink (valószínűleg kaptak valami patkánymérges húst ).
A képre úgy derült fény, hogy facebook oldalra is kitettük, aki látja jelezze. Egy veterános osztotta meg, annak egy ismerőse jelezte, hogy ő bizony látta a fórumon a 2 UAZ-t. Megnéztük a képeket, ami az udvarunkról készült. Az illető a hozzászólásban a képek alatt szinte pontosan megírta hol található a három gépjármű
Az udvarból még eltűnt pár dolog, mert feltörték a tárolót, a kamrát, a nyári konyhát is. Lába kélt még a motoros fűkaszának, a fűnyírónak, a nyári konyhában lévő gáztűzhelynek, 2 teli gázpalacknak, és eltolták a robogómat, a férjem biciklijét is...
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amik gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú[...] Bővebben!Tovább »
Azt amúgy én se hiszem hogy a fémgyűjtő cigók a fórumról szednék a tippeket hol van "vás". Azt már annál inkább hogy a gyűjtőszenvedélyes "közlekedésbarátok" akiknek a BPO-103-ból is bőven kellett ez-az-amaz. És abból se a fém tűnt el.
"Persze jogos az is.."-"de ez már tényleg nem az én (mi ) dolgum (unk)"... de az első bekezdés is elég zavaros, bár az is lehet nekem vannak szövegértési problémáim.
Mindenesetre az én olvasatomban az lenne a lényeg, hogy a megmentett "védett" helyen tartott vasakat nem kellene bolygatni. Már csak neked kellene eldönteni melyik oldalon is állsz.
Bocs mindenkitől, hogy beleszóltam, de nincs kedvem oldalakon át azt görgetni, hogy muti már meg hol van nem gáz nem viszik le úgyse rozsdaboglya stb...
Szóval itt én nem az ellen próbáltam érvelni, hogy "mondja már, hogy mi van vele", hanem az ellen, hogy valaki a lelőhelyét "elárulja" kb 50 embernek, miközben több százan már tudnak róla.
Persze jogos az is, hogy néha-néha dobhatna fel egy-két képet, hogy hogy halad, vagy egy kis infót, de ez már tényleg nem az én (mi ) dolgum (unk).
Nekem is úgy van megmentve a gépem, (nem busz de veterán) hogy majd lesz belőle valami. Elég sok dolog felül tudja írni ezeket a terveket, főleg ha az ember közben épp az életbe bontogatja a szárnyait.
Szerintem inkább akkor oszd az észt, amikor neked is lesz egy roncsod és nem lesz hozzá épp pénzed... Megérted vagy sem, nem véletlenül van egy két vas tartózkodási helye titokban, mivel senkinek nem hiányzik a cigánykodás.
Most azt akarjátok "mondani", hogy ne írják le a busz lelőhelyét, mert a méhtelepre sűrűn járók ezt összegyűjtik, és elviszik onnan azért, mert itt le lett írva?
Ez hát.. Csak szerintem irreális?
Most linkeltetek itt híreket, hogy elvitték onnan, meg amonnan a buszokat.... (persze vélhetőleg azért, mert itt le lett írva.)
Ahhoz, hogy elvigyek egy buszt (meg sem fordulna a fejemben, mielőtt valaki azt hinné) de... Valószínűleg nem a világ másik feéről vinném, mert...
-Nincs helyi ismeretem
-Nincs hol tárolni, amíg esetleg egy kicsit "leülepedik" az ügy
-Nincsenek ismerősök
-Nem ismerem a helyi szokásokat.
Ellenben itt a városban is tudnék felsorolni pár buszt, ami félig szét van bontva, és nincs túlzottan őrizve... És ezt nem innen, hanem szimplán onnan tudom, hogy láttam. (és ismerem a helyet.)
Szerintetek majd pont a fórumról nézik ki, hogy hol van, mikor elég csak menni pár kört az utcán, és máris megvan....
Persze az megint más, ha a tulajnak kint van a tanyán, egy hullámpalával borított viskóban.
A Volánbusznál talán csak az ELK-757, a legelső sorozatgyártású 260.32 lett volna megőrzésre és megmentésre érdemes. Aki viszont a '70-es évek végére, '80-as évek elejére jellemző 256-oshoz keres felújítási alapot, az néhány helyen még találhat. (Személy szerint én egy ilyen ős-papagájt bármilyen veterántalálkozón szívesen látnék.)
"Ha a tulajdonos valóban megmentésre vásárolta az említett járműveket, akkor miért a kertjében (vagy egy zárt helyiségben) rohasztja ahelyett hogy felújítaná?"
Talán mert nincs pénze?
Viszont annyi igazság van benne, hogy sok "megmentő" végül hagyta ebek harmincadjára jutni a kincset. Hol is van az elvileg már megmentett Ikarus 415 proto? Kiskanál. Hol is van az elvileg már megmentett repülőtéri Ikarus busz (az alacsonypadlós)? Kiskanál. A néhány évvel ezelőtti BKV-ról és Volánbuszról nem is beszélve, amik szinte a teljes felújításra váró veterán buszgyüjteményüket megsemmisítették. (Szerencsére a BKV fényéveket fejlődött ebben pozitív irányba, lásd BPO-103.)
Ma "boldog tulajdonosa" lettem egy írott betűs Ikarus emblémának, végre... :) Örökre ellett / ellesz téve, úgyhogy ha más nem, ez megmarad majd az utókornak. Bár a buszon jobb helye lenne, tudom, hogy a BKV nagyívben leszarja, és ugyanúgy "kidobná" a busszal együtt, úgyhogy... jó helyen van mégiscsak. Nem, nem lelopva lett szerencsére.
Kövezzetek meg azért, amit most mondok, de létezik az az emberfajta, aki ellen nemhogy nem bír visszatartó erővel a magyar (európai) törvénykezés, hanem semmit sem ér.
Az, ha egy ilyet tetten érnének, kikötnék a kerítésre ott helyben, élve megnyúznák, és közszemlére otthagynák egy hétig, az bizony drasztikusan csökkentené az ilyen esetek számát. (Félreértés ne essék, nem kívánom ezt követendő példaként feltüntetni.)
De mint tudjuk, a hatás, az etika és a modern jog nem járnak kéz a kézben, sokkal inkább egyre jobban eltávolodnak egymástól. Ennyi.
Kérném egy kicsit visszavenni a tempót, hogy mi hol van!
Az utóbbi években elharapózott a veterán célú megörzőtt járművek ellopása. A járműveket ilyen esetben azért lopják el, hogy a MÉH telepen pénzt kapjanak érte. Buszt, teherautót, személygépkocsit egyaránt. Kedves közlekedés barátok, ha megmenteni nem tudtok semmit, legalább ne ártsatok, infót ne adjatok nyílvánosan, hogy mit honnan érdemes ellopni. Nem csak ti olvassátok!
Emeletes, 436-os, 411-es megvan. Jó helyen. Pont. Ennyi publikus. Köszönöm a megértést.
Van olyan ex. helyi Agriás 260 ill. 280-as,ami üzemel még valahol magávállalkozónál vagy más volánnál? Valamint BRF-916-ot szétvágták vagy meg van még valahol?
Szavakat szerintem nem igazán lehet erre írni, csodálatos, ennyi. :)
cdjbatyo: Nagyon szép, szépen haladtok vele, kívánom hogy minden úgy sikerüljön ahogy Ti gondoljátok! Egy igazi mesterművet nehezebb összerakni, mint egy kis modell járgányt...! :)
Nem, azon a képeslapon egy magyar makettező keze munkája látható. Ugyan olyan van kiállítva a közlekedési múzeumban is, mint ami azon a bizonyos képeslapon szerepelt, csak BKV -s festéssel.
Pilóta is van benne. Anno létezett olyan limitált postai levelezőlap, amin ugyanilyen fényezésű 180-as modell szerepelt sötétzöld háttérrel. Nem lehetett ez?
Jó lenne tudni, hogy a most látott remekmű mikori építés...
Na, köszi az infót, kicsit félrenéztem ezek szerint! :) Merrefelé járt? Egy veterános találkozóról tudtam, de az sem Budapesten volt... esetleg van valami oldal, ahol lehet követni, hogy hol vannak ilyen összejövetelek?
Ha jól láttam, akkor egy Ikarus 31-es volt a csoda, piros színű, szép, krómozott felnikkel. Ő kihez / mihez tartozik, mit keresett itt a 14. - 16. kerületnél? :)
"A miskolci Ik 180-as példányok közül egy darabot az MVK Rt. megmentett az utókornak, a 90-es években felújította, majd a szentendrei Tömegközlekedési Múzeumba szállította."
És akkor haza is vezethették volna az észtek? Mert a jelenlegi cikk szempontjából ez az érdekes.
-------------------------
Ennyire azért nem lehet nehéz dolog az olvasás....................:-(((
1965-1989 között TÖBB cikk jelent meg az észt buszvezetők kimagasló busz gondozási tevékenységéről a magyar sajtóban.
Mondom több.
Emlékeim szerint úgy 5-8 cikk.
Amikor az Ik-250 új volt és már a széria darabokat gyártották (tehát nem a protótípusokat) akkor egy észt buszvezető párás haza/visszahozott egy Ik-55-öt sok-sok kilóméterrel és helyette kapott egy nullkilométeres Ik-250-et.
Ezt az Ik-250-et 1.250.000 km után ismét visszahozták és kiállították a BNV-n.
Van róla fénykép.
Ami az én hibám : Nem az első visszahozó észt páros kapta 1966-ban az új 250-et, mert még nem is kaphatta.
Hanem a harmadik,negyedik vagy a fenetudja hányadik.
Ezt elismerem.
Majd megbízok egy sajtó történészt, hogy kutassa ki hány cikk jelent meg az észt buszvezetőkről a magyar sajtóban és nyugtassa meg azokat, akiknek a hibám (elismerem) mérhetetlen szenvedést okozott.
Akkor azután majd nagy betűkkel kiírjuk mindenhová, hogy a vizsgálat eredménye bebizonyította, hogy NEM az első észt páros kapott új buszt, hanem például a harmadik vagy a negyedik.
Remélem akkor mindenki megnyugszik.
Az igazság bejelentője én leszek s közben nyilvánosan hamut szórok majd a fejemre.
Az Észt autóbuszvezetők többször szerepeltek az Ikarusz történetében.
Amolyan pillanat képként.
Ha jól emlékszem ebben az esetben a két buszvezető, egy vadi új Ikarus-250-el ment vissza hazájába.
A Tallin-Leningrád útvonalat járták és igen sok cikk született arról a 6-8 buszvezetőről akik e viszonylatokon dolgoztak.
Több cikket lefordítottak magyarra és különböző újságokban, itthon is megjelentek.
Már a '80-as években történt, hogy az aktuális tavaszi BNV-n a szokásos Ikarus kiállításon állt egy sötétbordó Ikarus-250-es, mellyel észt buszvezetők 1.250.000 km-t mentek fődarab (motor+váltó+hidak) felújítás nélkül.
Ez ma már nem különösen kiemelkedő teljesítmény, hisz sok Scania 395/E95-ös ennél többet ment, de akkoriban ez kuriózum volt.
--------------------------------------------
Az eredeti képhez.
Az Ikarus-55-sök első szériái, melyhez a képen látható busz is tartozhatott, álltalában 400.000 -600.000 km-t futottak.
E futásteljesítmény közben egy vagy kettő felújításon estek át.
A Csepel motorok, akkoriban, buszokban, kb. 100.000 km-t bírtak komoly megbontás nélkül.
Átlagban ez a 100.000 km se jöött össze, ezért 1973-ig biztosan (utána nem tudom) például a BKV-nál amelyik buszvezető páros egy Ik-620-ba épített Csepel motorral 100.000 km-t megbontás nélkül futott, az kb. egyhavi fizetésnek megfelelő prémiumot kapott.
Ennek fényében kell értékelni vagy lenézni a két Észt buszvezető teljesítményét.
Ugyan nem vagyok aktív résztvevő a fórumon de beleolvasgatok . Na rég írtam,h találta egy pótkocsit amit érdemes lenne megmenteni csináltam képeket. Még annyit,h a varjak már megkezdték így tényleg aktuális lenne a mentési akció. Ha valakit érdekel keressen segítek a tulaj felkerítésében.
A banki belső tanácsadót meg qvára nem érdeklik a vélemények.
Sőt.
A Fórumokról se tud. Se erről a topikról, se a többiről.
Ez így van rendjén. Azt pedig nem kötik a fórumozók és senkinek az orrára, hogy mit mondott valójában a "banki tanácsadó". A tiedre sem. Azt sem, hogy milyen tárgyalások folytak a hitel igényléséről. Még az árát se találtam meg egy 10 perces kereséssel a Citaroknak.
Sziasztok!!!! Önkéntes embereket keresek IKARUS BUS megmentésére!! Én már 4 buszt mentettem meg most is tudok 2-tőt ha valakinek van kedve csatlakozni akkor az kérem jelezze( Budapest s környéke)!! Vagy ha tud valahol vesződő buszt persze csak IKarust s nincs rá esetleg keret akkor nagyon segítek!! Szállitás,alkatrész,szerelés,stb,stb . Kérek mindenkit hogy csak komoly szándékú ember keresen!! farkaslacika@citromail.hu
Válság nem csak volt, hanem van is. Ezért nagyon nehezen tudnak hitelt kihelyezni, egy ilyen buszbeszerzés pedig igencsak tuti és zsíros falat...
A mesekönyvben a következő fejezet, hogy csak és kizárólag egy bank volt hajlandó hitelt adni és csakis a Mercire, mert egyik bank sem szereti a tuti és zsíros falatot...
Nyisd ki a nagy mesekönyved és mesélj arról, hogy milyen nevenincs főegységekből állna az Ikarus, mondjuk motor, váltó, futómű...
Én nehezen tudnám elképzelni, hogy szőke nők vásárolnak buszokat, akik csak annyit néznek egy buszon, hogy dejujj piros, bepisilek, azonnal vegyük meg.
Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne.
-------------------
Hamis.
Hamis érvelés.
Ahhoz, hogy 6-8-10 év múlva amikor valamilyen indokkal el kell adni a mostani Merciket (tételezzük fel, hogy lesz rá vmilyen indok) akkor egyforma eséllyel lehetne eladni 10 éves használt Citarót és 10 éves használt Ikarus-187-et...............nos ez hamis látásmódra, a használbusz piac ismertéségének teljes hiányára mutat.
Ahhoz, hogy 10 v múlva (2023-ban) bárki megvegyen 75 vagy akármennyi , akkor 10 éves használt Ikarus-187-et ahhoz a kocsit ismernie kell.
De nem tudja mert nincs ilyen, ha csak azt a nyamvadt egy darabot nem számítjuk ami itt a 7-sen kóvályog.
Ha pedig az Ikarus most legyártana 75 db-ot Budapestnnek és többet senkinek, akkor megint ott tartunk, hogy a piac, használtpiac is, bizalmatlan lenne vele mert senki sem ismeri.
Ejj, ejj, már megint ez az álmodozás. Ha lenne is Ikarus, 200-ast már csak ESETLEG az orosz piacra gyártanának, kivétel talán a C56, ami néhány változtatással még eladható lenne városközi buszként. Városi busznak meg valószínűleg még ma is 412-417 jellegű buszok készülnének... Vagy valami újabb modell. De végeredményben mindegy, mert az alacsonypadlós kocsik messze nem olyan tartósak, mint a 200-asok, sajnos ez a konstrukcióból adódik. Azt pedig ne hidd, hogy új 200-asok rajzanának szanaszét az országban, mert az EU-ban előírások vannak lépcsőmagasságra, városi busz esetén padlómagasságra, ezeknek a 280-as kapásból nem tud megfelelni. Az Ikarus sajnos elmúlt, feléleszteni pedig közel ugyanannyiba kerülne, mint egy új gyárat alapítani. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, javaslom ezt a hozzászólásomat: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112222820&t=9117898
Félre ne érts, én is sajnálom, hogy már nincs Ikarus, de nem álmodozok, mert nincs értelme.
Az az Ikarus megszűnt mindörökre. Ami most létezik Ikarus néven, az csak megvette a nevet, attól még egy teljesen más cég. Egyébként azt, hogy miért nem gyárt az ARC buszokat a tenderekre, lentebb már leírták elég részletesen.
Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne. Ez egy jól kitalált propaganda mese, hogy miért pont Mercedest kell venni. Ha ezt a mesét jó 5 évvel ezelőtt találták volna ki, akkor vajon nem egy skandináv gyökerü márkáról szólna a Merci helyett? Szerintem.
Ez csak a magyar kormány zsigeri s...ggnyalási mentalitása, rohadtul nem érdekli a Mercedest hogy ide adja el a 159t vagy máshova.
Amiért a német idejön az a 300 euróért dolgozó magyar.
Kecskemétet is "gazdaságos" módon építették fel, más gyárakból összekukázott lehasznált gyártóberendezésekkel, stb. Abszolút másodvonalbeli telephely. Ellentétben a győri Audival, ami sokkal komolyabb beruházás és sokkal fontosabb pozíciója van a cégben.
A magyar gyártókat senki se tiltja ki a tenderekről.
de mivel dr.Fónagy már 3 éve buszbeszerzési stoppot rendelt el (nulla beszerzés) ezért a magyar gyártók nem tudnak felmutatni referenciákat a nagy tendereken mert az igazán minimális követelményeknek (10-15 eladott busz ugyannak az üzemeltetőnek az elmúlt 2-3 évben) sem felelnek meg.
Ez a pro prímo.
Pro secundó:
Mivel ez a vásárlás HITELBŐL történik, hisz Széles Gábornak sincs otthon a cihában 159-szer 70 millió forintja, ezért a hitelt folyósító bank, kiköti, hogy csak olyan buszra ad pénzt, amit a cég becsődölése esetén (erre van esély) ha veszteséggel is de tovább tud adni.
Ez részükről logikus kikötés, hisz az Ő pénzüket költi Széles.
A bank pedig nem tudna mit kezdeni ha a VT Transmann bedőlne, a nyakán maradt 159 db Ikarus= leánykori nevén ARC busszal.
Ha Széles a Mercikkel döl be, akkor a bank elkönyvel kocsinként még plusz 10-20% értékvesztést a normál amortizáción felül és kiszáll az üzletből.
de ha Széles az ARC-Ikarussal dőlne be, akkor a bank bukná a befektetzett pénze kb. 90%-át, mert fillérekért tudná valahová (mondjuk Moldáviába ??) elsózni a nyakán maradt 159 db ARC-Ikarust.
Ezt a régi hírdetést taglaltuk anno; egy figura fel is hívta a hirdetőt. Már akkor nem volt meg a kasztnija a 211-esnek. Az ilyen 2éves avult hirdetéseket automatikusan törölni kéne...
Nem ugatok, hanem segítettem (akartam), de kár volt. Rosszindulatú vagy, de nem érdekel. Eredeti állapot: ahogy megvásárolta az eladótól. Nem nyúltak hozzá azóta. Ennyi. :D
Ha már ennyire szeretsz beleugatni mindenbe, akkor azt is magyarázd meg, hogy értette az olvtárs, hogy "és eredeti állapotában van". Szerencsére én tudom a megoldást, így már csak a ti szellemi csatátok kimenetelére vagyok kíváncsi.
Tudom, uncsi, de tényleg fájó, hogy nincs csuklós 620-asunk. Aki esetleg épp ilyet támaszt fel, (ha van ilyen), néha életjelet adhatna magáról akár képek formájában. De köszi, jó képek!
Szimplán egy jóindulatú, humoros megjegyzés volt. Nem látok benne semmi olyat, amiért elő lehetne venni bárkit is.. Utasítás szerint jártak erre a buszok, tehát snekinek semmi baja nem lesz belőle. Nem utaspanasz volt, csak egy jópofa megjegyzés..
Nem ráncigálja meg őket senki, itt van kijelölve a foduló.
Szóval a félreértések elkerülése végett: semmiféle rali nem volt, csak a 2-24V buszok nem tudtak hol megfordulni, és itt a prérin volt kijelölve a fordulóhely.
A felvert por meg nem a sebesség hanem a szárazság miatt van.
Köszi a képeket, és a múlktori választ is valakitől, hogy innen jött a látott 55-ös...! :) Gyönyörűek a képek, a képeken is a buszok, és élőben is az 55, sajnos fényképezéshez igencsak csipkedte magát... :)
Ritkán látok már Volános Ikarus 260/280-at, na meg alapjában véve ritkán utazok a társasággal, úgyhogy 1x-1x lekapom a buszokat. Elgondolkodtam hogy egy-kettő szebb BKV-sat is kellene, gondolom lassacskán mennek a kukába/máshova ahol egyáltalán nem járok, ahogy az újakat majd forgalomba állítják.
Hivatalos buszforduló itt van, az adott útviszonyhoz képest olyan sebességgel mennek amivel megengedett, továbbá itt utast sem szállítanak, mert a Közvágóhídnál lekell szállniuk.
De már többen kifejtették, hogy nem 'raliztak' hanem nagyon lassan mentek, csak nagy a por a földúton. A Kf-es snow drift természetesen más, de arra rá lehet fogni, hogy kipróbálta, mennyire irányítható téli útviszonyok között :D Kicsit túl nagy hisztit érzek itt pár kép láttán, bizonyos embereknél.
Ha nem látnád, itt nem épp a kifejezéssel lenne gond (ami amugy tökéletes), hanem ha valamivel lenne is az az amit a képen látunk. Biztos hogy a közvagyont, a köz tulajdonát ralizásra kell használni szünetben/ráérésből? És RIKA úr még mindig be lehet szívva mert ez a tevékenység meg amúgy még semmit sem árul el arról, hogy a vezető jó vagy rossz sofőr. :D
Az ilyen " ralisat játszik" kifejezéssel vigyázni kellene ám !!!
Emlékezzünk csak a Fürst Garázsban csúszkáló buszra.. Az is nagy havat vert fel.
Mondjuk aki azt videóra vette, az is inkább a saját munkájával foglakozott volna, mint másnak kellemetlenséget okozva a világhálóra tölti fel a saját baromságát. A média meg jót csámcsogott rajta. Mintha ezvolna a legnagyobb gond.
A Te képeidról is legalább a kocsik rendszámait letkarhatnád, ha ilyen megjegyzéseket fűzöl a hozzászólásodban !
Beszéltem a Németh Lászlóval, és mondta, hogy festeni kell a buszát. Meséltem a buszodról neki, és a pótkerékről. Mondta nekem, hogy neki nem hitték el amikor mesélte, hogy volt aminek hátul volt a pótkereke a hátfalon. Mondtam neki, hogy nagyon precízen készül a buszod. Aztán kaptam egy nosztalgia jegyet tőle.
Van egy online magazinom, és a 2013/6-os számba szeretnék egy fotóösszeállítást csinálni az Ikarus 180-ról, ami most rója köreit a Széll Kálmán tér-Szentendre között.
Ha vannak itt olyanok, akik voltak rajta, vagy végigfotózták, és szeretnék a képeiket a magazin oldalain látni, akkor azokat kérem, hogy linkeljék ide be, vagy a mail címemre (sdzrt[kukac]gmail[pont]com a buszról készült képeiekt. A képeken mindenképp legyen vízjel, a félreértések elkerülése végett.
Hanyas Ikarus lehet? Kicsit később többet is látni a belteréből. Közel-keleti a hangulat, de mintha valahol azt olvastam volna, hogy Romániában forgatták a videót.
A Webasto (illetve mostmár Spheros) már több mint 75 éve gyárt tetőrendszereket, nem csoda ha az Ikarusnál megvették a licencet és alkalmazták a buszokban :)
Szeretném tisztázni, hogy a most következő pár sor nem az ez előtt lévő "vita" (vagy nem is tudom mi)-re válasz, csupán csak ez váltotta ki belőlem azt, hogy leírjam.
Mit várnak az emberek tőlünk, fiataloktól, ha még ők maguk se tudnak értelmesen, kultúráltan társalogni, egy olyan fórumon, ahol csak az Ikarus a téma, egy (pl.) német busz már off.
Ténylegesen csak az Ikarus van ilyen szempontból, de az egymás szidása az simán elfér.
(Természetesen nem szószerinti anyázásról beszélek, de ha a sz.t burkoljuk, az attól még az marad.)
A válaszokat megelőlegezem magamnak:
Okosabb maradtál volna, ha csendben maradtál volna. - vagy valami hasonló.
(én ezt bemagyarázom magamnak azzal, hogy , építő szándék vezérelt, illetve fiatal vagyok, ezért lehetek hülye :) )
Én tényleg nem azért olvasom ezt a fórumot, hogy nyuszikákról (bocs a konkrét példáért) menjen a csevej, de ha belekérdezek egy másik márkába, akkor kapjam a 20hsz-t miszerint ne offoljak.
Bocsánat az offért, bocs, hogy nem maradtam csöndben!
2. elnézést hogy van egy kreatív ötletem arról hogy ha már nyolcvanas évekbeli állapot, akkor lenne értelme meglőni egy korabeli hangulatot árasztó fotón, mint anno a gyári képek.
3. elhiszem hogy frusztrál téged az hogy én még vizuális dokumentáció kategóriának sem tartom amiket megosztottál róla, de azon már rég átléptem, és egyszerűen ignorálom a múltkori hisztid óta.
4. Mi az hogy "be se tudsz jutni?" ez nem így működik ilyen esetben. ha valaki valamit meg akar örökíttetni, és pont arra van szüksége, amit én tudok, akkor megkeres, és akkor lehet tárgyalni arról hogy mi mennyi merre meddig.. (a 2. pontban taglalt történet mondjuk kicsit más elbírálás alá esik)
A szegeccszámlálók majd fujjogva fordulnak el.. :D
Szerintem nem baj ha egyben van a pánt.. amig a csillag alakú "agy" megmarad. :)
Ha kész van akkor titokban ki kéne vinni valami Ikarus related helyszínre rendesen megfotózni a 2 méterre félkörben mobiltelefont nyomkodó közönséget elkerülve :D
Túl lehet élni, ezt mondom. Végülis meg lehet anélkül lenni, hogy nem látjuk a három tört vágást a keréken, márpedig én sajnos kb. csak annyira fogom látni az elkövetkezendő 10 évben. Ugyanolyan szép teljesítmény ettől még a felújítása.
Az hogy a kerékpánt nem marad trilexes, hanem hegesztett, vagy leginkább tömlő nélküli lesz, az jelentéktelen. Ez már üzemeltetési szempontból indokolt.
(De inkább nem kötekszem. Gyönyörű kocsi lesz, ez a lényeg. Szívesen megcsodálom majd, ha kész lesz, mert többek között az ő felújításáért drukkoltam nagyon.)
Szerintem amik le vannak festve alkatrészek, azok anyagában szinezett elemek. Igaz látszik a kerékdobnál a festés. Nem néztem meg, hogy a fekete az esetleg konzerváló védőréteg e. De az is lehet.
Nekem úgy tűnik, hogy ott fényezik le, ahol a későbbi fényezés elütne a korábbitól. Például az ajtó és a homlokfal itthon van fényezve, aztán mellettük még egy kicsit belepacsmagoltak. Vagy a kényes helyeket fújták le(kerékjárat), hogy ámerikában már csak a durvája maradjon, aminek neki lehet esni.
Ezt természetesen tudom, azt viszont továbbra sem értem, hogy mi értelme van annak, hogy itt-ott belefényeznek. Akkor már miért nem kint fújják le az egész buszt?