Én is most szombaton voltam lent (majd az idetartozó képeket fellövöm), és siralmas volt a helyzet.
Néhány: a 600-as psz-ú troli 2 üléshuzata is szétszakadt a varrásnál (volt említve), az oldaldekoritról mindenhol le van szedegetve az a barna réteg, amitől olyan jól néz ki (...), a tetődekorit meg majdnem mindenhol beázott, az akkumulátor dobozának az ajtaja nincs lezárva, ergo a fényképezésen kívül akárki csinálhat vele akármit (még a végén nem jöhet el a troli nyíltnapra), az oldala össze-vissza van karcolgatva. Az 556-os Ikarus lökhárítói szarrá vannak törve, az eleje az IKARUS feliratnál meg van karcolva, kint a 801-es psz-ú HÉV-ről meg b@szott nagy darabok esnek ki a festékből (nem mind magától), az UV síntisztót eszi a rozsda, a Bengálit is, stb.
Kb. leszarom miért rongálódtak meg a műzeumi járművek, de aki volt már ott, az tudja hogy van amikor a lélek sincs a buszok körül, teremőr meg egyáltalán, így akárki akármit megtehet ott, anélkül hogy észrevennék...
Valoszinüsíthető, hogy nem az iskolás csoportok törték össze az 556 első és hátsó lökhárítóját. Sőt, az enyelgő fiatal pár sem tett kárt a műbőrüléseken.
Két éve voltam ott, tavasszal. Pont egy osztálykiránduló csoport szabadult be oda... hát azok amit leműveltek ezzel a szerencsétlen busszal... megint máskor, nagyi elmegy a 2-3 unokával, utol sem éri őket, az egyikre rászól, akkor a másik csinálja, közben a harmadikat nem is látja hol van. Egyik alkalommal 6-7 éve amikor a 180-as is épen bent állt, felszálltam rá, egy fiatal pár ott enyelgett a hátsó üléseken, mit sem zavartatva magukat, amikor közelebb mentem akkor került vissza a nadrágba a srác farka........ kellene oda valami kamera, vagy őrök. Bezzeg a villamosok körül a másik csarnokban a nyanya koslat utánad...
Biztosan, csak nem értem hogy ez hogy jön ide? :) Nem voltam tavaly és az előtt sem ott, ettől függetlenül a kérdés az volt, hogy hol az évelő retek, amire azóta se jött válasz. (bocs, ha kicsit bunkó a stílus)
Az mindenesetre biztos, hogy egy kis karbantartás ráférne az ottani járművek egy részére, pl. az Ikarus 556-os ilyenből lett ilyen: Az egy dolog, hogy az ablaktörlők úgy állnak ahogy, de hogy az első lökhárítók nagyon nincsek rendben, az is biztos. A hátulján ugyanez, csak ott épp egy nagy "betört" rész van. A kereikeit sem nagyon fújják, jó hogyha a fele meg van töltve levegővel.
sziasztok ezt a buszt én építettem újra 1997-ben. Nyíregyházán vettem 96-ban magánszemélytől romokban. mezei 260-as volt, nem exportkivitel. nálam kapott új kasznit, ajtókat, 56-os lökháítót, magasüléseket. nálam kapta a GLZ-013-as rendszámot. metákék-krém szinben, négy kocka elsőlámpával közlekedett Budapest-Érd között szerződéses járatban. sajnálom, hogy így lepusztult, tudtommal elbontották, kár érte! egyébként buszok teljes felújítását, átépítését, restaurálását vállaljuk. üdv: Kósa Csaba"
Rendszám: jgd-626 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.03 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Fehér kapaszkodós 260.32-ese az AVE-630 kivételével csak a Volánbusznak volt, és ha hihetünk a rendszámkutató brigádnak (LMB), akkor a gép se nem Volánbusz, se nem AVE-630.
Hát.. Eladása előtt már korántsem volt olyan fényes állapotban,mint azelőtt jóval.. Szét lett hajtva. De elviekben egy sima mezei 260.32 volt,csak így lett "újjáépítve".