Amerika vergődik, hogy megtartsa az érdekkörébe tartozó országokat, és ha kell több évszádra magához láncolja őket akár a visszagyarmatosítás révén is, vagy legalábbis úgy, hogy gazdaságilag és főleg energiaforrásilag FÜGGŐVÉ tegye.
Mindezt csak azért, hogy felszínen maradjon a világhegemóniában, és megtarthassa a 905 katonai támaszpontját szerte a világban.
Az amerikai ( imperialista) politikánál nincs nagyon mocskosabb dolog a világon:
2023-ban az Egyesült Államok volt a világ legnagyobb cseppfolyósított földgáz (LNG) exportőre, megelőzve Ausztráliát és Katart. A Biden-adminisztráció több új projektnek is zöld utat adott. Aztán idén januárba Biden váratlanul leállította az új terminálok engedélyének kiadását, és úgy döntött: itt az ideje figyelembe venni az LNG szállítmányok hatását a klímaváltozásra – olvasható az Euronews cikkében.
Az LNG-engedélyek befagyasztása miatt mintegy napi 13 milliárd köbláb (nagyjából 371 millió köbméter) előállítása marad el,
bár a folyamatban lévő projekteket ez nem érinti. Az Egyesült Államokban jelenleg öt nagy exportterminál van építés alatt. A várakozások szerint Biden a választásokig biztosan nem ad ki újabb engedélyeket.
Az amerikai választás fontosabb, mint Európa?
A lépést környezeti aggodalmakkal indokolták. Az LNG cseppfolyósítása, majd szállítása nagy energiaigényű folyamat. „Ha figyelembe vesszük a teljes ellátási lánc során – a kutaktól a végső felhasználási pontig – kiszabaduló metánt, egyes becslések szerint az LNG még a szénnél is rosszabb hatással van az éghajlatra” – írja Nicole Pollack amerikai környezetvédelmi újságíró.
Az Euronews cikke szerint Biden még a választás előtt mutatni akarja a szavazóinak, hogy teljesíti a zöld politikával kapcsolatos ígéreteit.
Ez azonban hatalmas pofon Európának, amely országai azzal a reménnyel álltak le az orosz gázról, hogy majd az amerikaival helyettesítik. 2023-ban az amerikai LNG az európai LNG-import közel felét tette ki.
Most nem Moszkva, hanem Washington szeszélyétől függ Európa energiaellátása.
Északra is megy már teherjárat. Fehérorosz-lengyel irányba. Illetve az "is" felesleges, mert felénk a déli irány nem nagyon lesz megépítve.... De legalább sok pénzünkbe került a kínai ötlet :-)
NÉZZ már utána, hogy éppen FELÉRTÉKELŐDIK a VASÚT, mivel nem egyhamar lesz rendrakás a VÖRÖS-tengeren.
Ráadásul ha még jobban eszkalálódik az ottani háború, akkor több évig nem fognak ott teherhajók járni.
( Egyébként csak szólok, hogy IZRAEL is építeni akar bődületes összegekért egy új CSATORNÁT A SZUEZIvel versengve, de ugye az is csak a Vörös-tengeren át megközelíthető. )
A KÍNÁBÓL induló VASÚTI teherszállítás ráadásul gyorsabb , mint a tengeri út.
Szovan a német nemfizet mind a katonatiszt.😎 mert ez a info hamis.
A Kinai belgrádi gyorsvasutra visszatérve amit a magyar financiroz az Üzleti szempontbol Halott már kezdetén
amit a következö generáciok fogna fizetni
midez csak azért, hogy a magyar dörgölödzön a mostani kinaihoh
szoval sem üzleti értéke NIncs
Eenek a k....a orrszágnak csöndbe lkellene lenie, De nem bir magával, mer Középeuropa Nagyhatalma akar leni ami nemszolgálja a ország érdekeit Csak szimpa Politikai vágyait a Mostani politikusknak
Nagyobb befolyása lesz az amerikaiaknak, mint az oroszoknak bármikor (videó)
Európában még mindig majdnem duplája a gáz ára, mint a boldog békeidőkben volt.
Tavaly az Egyesült Államok vált a világ első számú LNG (cseppfolyósított földgáz) exportőrévé – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ és a Hír FM közös műsorában Hortay Olivér, a Századvég Energia-és Klímapolitika Üzletágának vezetője. Ennek körülbelül kétharmadát Európába szállították. A Financial Times üzleti napilap számításai szerint 2028-30-ra az amerikaiak nagyobb piaci erővel, árbefolyásoló képességgel rendelkeznek majd az európai gázpiacon, mint az oroszok bármikor – fejtette ki Hortay Olivér.
Cseh Tamás, Az Alapjogokért Központ energiapolitikai tanácsadója hozzátette:
a gáz minden ellenkező híreszteléssel szemben nem olcsó Európában.
A napokban 26 euró körül volt a tőzsdei ár, míg a különböző válságok előtti békeidők 10 éves átlaga 15 euró volt. Megjegyezte: ha olyan olcsó lenne a gáz Európában, akkor nem gondolkodnának azon nagy német ipari cégek, hogy áthelyezik a termelést az USÁ-ba.
Egy elektromos autó előállítási árának, költségének több mint 40 százaléka az akkumulátor
– fejtette ki Hortay Olivér. A legnagyobb hozzáadott értéket az akkumulátor jelenti. Most, ezekben az években dől el, hogy ki lesz a következő 10-20 év győztese gazdasági éretelemben – hangsúlyozta. Minden ország azért küzd, hogy magához édesgesse ezeket a beruházásokat, hogy nála induljanak el ezek a fejlesztések. Magyarország ebben a tekintetben jól áll, évről-évre rekordot dönt az ide érkező működő tőke nagysága.
Cseh Tamás felidézte: Magyarországra jön a világ vezető elektromos autó gyártója, a BYD. Ehhez a beruházáshoz „hozzá fognak nőni” az akkumulátorgyárak.
Mint mondta: Németországban most kapott egymilliárd eurós támogatás egy svéd akkumulátor gyártó cég, hogy ne Amerikában építse fel a következő üzemét.
( Németek lepénzelhetnek cégeket, hogy hozzájuk vigyék a gyárakat, bezzeg a Zorbán nem tehet ilyet....)
GLOBALISTA OLIGARCHÁÉK pénzéhsége határtalan , de azért a MAri nénit megkérik, NE autóval vitesse magát már a templomba, meg ha lehet, a gyerekeik se látogassák kocsival:
Félreértés ne essék: ha van energiatakarékos mintaeurópai, az kétségkívül én volnék, közel 100 százalék home office-szal és 0 darab motorizált közlekedési eszközzel (a termosztát aktuális állása 19,5 fok, de este kilenckor átáll 17 fokra, becsszó), na de azért valahol mégis meglehetősen bornírt ez az egész. Miközben lassan egyfajta erkölcsi kötelességgé válik takarékossági okokból otthonról dolgozni (akár alkalmasak erre a lakhatási körülmények és a személyiségjegyek, akár nem),
épp most indult első üdülőkörútjára a közel 10 ezer ember befogadására képes, húszemeletes Icon of the Seas tengerjáró hajó a maga 27 méter hosszú LNG-tankjával,
és bár egyelőre a Karib-tengeren közlekedik, korszerűtlenebb testvére, a 18 emeletes Odyssey of the Seas például rendszeresen grasszál Európa partjainál. 2023-ban sorra dőltek meg a rekordok: Valletta tengerjáró hajóknak fenntartott kikötőjében közel 900 ezer utas fordult meg, és az ágazat várakozással tekint a 2028-ig beütemezett 50 vadonatúj hajó forgalomba állása elé. Lisszabon hasonló kikötője büszkén hirdeti, hogy 2023 volt minden idők legjobb éve (még 2019-hez képest is lenyűgöző, 33 százalékos növekedést értek el);
Spanyolországban pedig tavaly már több mint 12 millióan szálltak partra az efféle úszó városokról.
Szerencsére a környezetvédelem érdekében egyre több kikötőben csatlakozhatnak rá a hajók a szárazföldi áramellátásra, ami kétségkívül fontos fejlemény; az viszont visszás némiképp, hogy Marika néniék a zöld átállás jegyében ne kocsival menjenek vasárnap unokákat őrizni, miközben az Odyssey of the Seas utasai Európa valamely másik pontján egy erőforrásfaló üdülőhajón simán kaszinózhatnak és szörfszimulátorozhatnak bármely tetszőleges időpontban. (Koppenhága kikötőjében például egy ilyen hajó annyi villamos energiát fogyaszt, mint azonos időszak alatt 27 000–42 000 helyi háztartás.)
".A mini drágább, a bevétele több mert tudhat hőt is szolgáltatni. Olyasmi mint a cogenerációs gázmotorok is drágábbak egy nagy erőműnél de van hő hasznosítás lehetősége. Trigeneráció amikor hulladék hő abszorpciós hűtőgépet hajt meg...."
ROSSZUL írtad !
Amiről TE beszélsz, az az ADszorpciós hűtés, és kb 2005 óta kísérleteznek vele.
De a valódi hűtőgép, ami totálisan környezetbarát, az ez:
A sok kicsi mindég drágább mint az egy nagy. Alényege ugyan az mint a cogenerációs gázmotorok amiért terjedtek egy időben, ha ui. van hő hasznosítás akkor a villanyáram termelés hatásfoka 100%.