Keresés

Részletes keresés

offroadgangster Creative Commons License 2024.05.25 0 3 140452

Fent vagy FB-n? Ott van pár hajó s csoport, ott is ki lett a téma vesézve elég rendesen. Sőt néha elég indulatosan is, (bár azt lehetett volna fokozni a többi, más témájú kommentszekciót alapulvéve).

Összefolyik a sok infó, nem tudom, konkrétan hol olvastam, de valaki megjegyezte, hogy a hajóvezető fülkéje teljesen le van hangszigetelve, kintről alig hallani valamit. Ez főleg a motorok keltette zaj ellen van. Tehát kicsi esélye volt a hajót vezető személynek észlelni a becsapódást, ha hallott is valamit, az hangozhatott egy uszadék becsapódásának is akár.

 

Azt is írták páran, hogy ha a radarral hajózik a vezető, akkor arra figyel, nem kifele az ablakon. Ami azért is életszerű, mert a sok kütyü világít a szembe, ezzel elvakítva a szemlélőt. Ha ki is néz az ablakon, a fedélzeti fények és a felszerelés fényei elveszik a figyelmet egy párszár méterre lévő, sötétben lévő tárgyról. Egyszerűen nem látod a közeli fényektől a távoli sötétben a dolgokat. PL: Próbálj meg egy nem teljesen tompított fényerejű GPS-t a szemed perifériájába tenni az autóban sötétben vezetéskor. Nagymértékben lecsökken a szemed észlelőképessége, mert a pupilla a közelről jövő fényre reagál, hiába világít a fényszóró, kevesebbet fogsz látni az előtted lévő útból, mintha a gps ki lenne kapcsolva, esetleg a fényerő a minimálisra lenne csökkentve.

 

Jelenleg már 5 áldozat teste kerül elő, a boncolás meg fogja mutatni, hogy élt-e bármelyikük vízbeeséskor. Ez nagyban fogja befolyásolni az ügy végét is. Ha valaki a vízbe fulladt, az nagyban fogja emelni a felelősség mértékét is.

 

Amíg az ügy nincs lezárva, csak találgathatunk, a tanúvallomások ismerete biztosan formálná egyesek véleményét. Az enyémet is. A kabinoson viszonyleg kevesen utaztak, talán 35 ember (ebben most nem vagyok biztos, de a kapacitás fele sem volt kitöltve), minél kevesebb az ember, annál kisebb az esély, hogy valaki kint volt, látta. Nem hiszem el, hogy ha valaki látja a történéseket, az nem rohant volna egyből a vezetőhöz elmondani azt...

Remélhetőleg a KBSZ oldalán kint lesz majd egyszer a zárójelentés, abból sokat lehetne okulni.

 

Sokan azt is felróják a kabinos vezetőjének, miért nem állt meg jobban körbenézni, miért nem jelentette, hogy valamivel ütközött, jó lenne ha kimennének a szervek körbenézni. Hogy legaláíbb legyen nyoma, hogy ő foglalkozott az üggyel. Kérdem én, mekkora felfordulás lenne, ha minden éjjel a közlekedő nagyhajók csak harmada/negyede csak egy alkalommal ilyet bejelentene a navinfónak? Ez éjjelente kb úgy 6-8 bejelentést tenne ki. "Skacok, valami koppant, nem láttunk semmit, de valaki kijöhetne és megnézhetné a helyi szervektől".

Előzmény: naiv_ (140448)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -6 0 140451

Nem, ezek az eddigi tényeken alapuló nyitott és zárt következtetések.

Előzmény: mosogep-szerelo (140450)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.25 -1 1 140450

"Elnézést Virág elvtárs ez nem a tanú vallomásom, ez az ítélet!"

Előzmény: naiv_ (140448)
mica-r Creative Commons License 2024.05.25 -1 0 140449

Milyen soxor vezettél 100m-es méretű nagyhajót?
Azt gondolom, hogy ha a hajó megáll, akkor sem valószínű, hogy meg tudnak menteni valakit. 
Kártérítési igények lehetnek a motorcsónak vezetője irányában....

Előzmény: naiv_ (140448)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -6 0 140448

Nem kell ezta dolgot misztifkálni, a szabályok, köztelezettségek egyértelműek.
- A hajóvezetőnek (110m-es szállodahajó) az a dolga, hogy folyamatosa maximálisan figyelve vezesse a hajót, s vigyázzon a hajóra illetve a rábízott emberekre. Ha a kapitány alszik, olyan embert kell megbíznia lefekvés előtt a vezetéssel, aki erre képesítve van, s megfelelő utasításokkal kell ellátni (esemény esetére)
- Egy több, mint egytonnás, 40-60km/h sebességel a hajónak csapódó motorcsónak üközés zaja, nem uszadékfa ütközési zaj, a hajór orrán maradt nyomok is bizonyítják, nagyon komoly volt az ütközés - ezt a hajóvezetőnek észlelnie kellett (mint ahogyan a Dunán cikázó motorcsónakot is, még akkor is, ha nem volt kivilágítva (sokszor vezettem hajót az éjszakában egy ekkora motorcsónakot  a figyelő szem könnyedén észre vesz éjszaka is)

- A motorcsónakos felelőtlensége - illetve felelőssége - pedig egyértelmű (7 halottal, 1 súlyos sérülttel), a gond az, hogy az utasok között nem volt olyan tökös ember, aki lefogta volna ennek a berúgott idiótának a kezét!

- biztos, hogy 10 óra tájban volt több ember is a  hajón, aki észlelte a balesetet, az is lehet, hoyg értesítették a hajóvezetőt - aki rossz döntést hozott
  (a rendőrség mindenkit kihallgatott)

- ha a hajó megáll, s a baleseti protokoll szerint viselkednek, lehet, hogy még meglehetett volna valakit menteni -  ezért van az kitalálva

- a bíróság minden bizonnyal megfelelő büntetésben részesíti a vétkest (a kapitányt, vagy a hajóvezetőt, vagy a személyzetet - mindenkit felelősségének arányában)

- ismét komoly kártérítési igények lesznek - vaakinek fizetnie kell!

Előzmény: mindenev (140419)
tehtube Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140447
Pedrofon Creative Commons License 2024.05.24 0 1 140446

Hétfőn láttam:

Előzmény: zjakabfi (140445)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140445

Mintha a Rákóczi állna Szentendrén, lehet ő a menetrendi ma?

jakyg Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140444

Jeget törni volt egy-kettő. Egyszer talán a Dorog is Pauza kapitánnyal.

Előzmény: cseuztompi (140439)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140443

 Jégvirágok segítségével mentek, de nem tudom a pontos párosításokat.

Előzmény: Atis57 (140440)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140442

Szeperát? Jégtörésre!

 

VÁC a Tiszán jégtörésen 1977-ben., Felvétel: Szergelyke, Forrás: Gőzhajók, hadihajók, hajózás - Index Fórum, Szerkesztő: -kt-

Előzmény: csecsaba2 (140441)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140441

Nekem, mintha rémlene a VÁC képe egy szegedi árvíz idején!

Előzmény: cseuztompi (140434)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140440

Szia!

 

Én vmi ilyenre emlékszem  Tiszaujvárosból Cigándig szállitva .

Ehhez milyen vontatók kellettek?

 

Még előtte a MOL  Tiszaujvárosi épitkezéséhez 30m körüli tornyok szállitása....

 

Előzmény: cseuztompi (140439)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140439

Igen, én is úgy gondoltam, hogy valamiféle soron kívül eset miatt...

 

Ha ez gyakran előfordult volna, főleg vontatmánnyal, akkor annak lenne nyoma. És kerestem eleget, így valószínűleg találtam volna valamit. Végül ezért fordultam a "széles nyilvánossághoz" a kérdéssel! :) 

Előzmény: Enzo (140437)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140438

Nem tettem hozzá:

Fel még csak-csak néhány uszállyal, de lenek az a hajlat akár négy egymás mellé vett uszállyal, akár 2×2-vel nem kis manőverigényű, és ahhoz nem csak szupi géphajós irányítás, de frankó uszálykormányosok is kellenének.

Nomeg a péterrévei köteleskomp útbiztosítása, azaz a kompkötél teljes mederbe eresztése.

 

 

(De őszintén remélem ezt odaképzelte mindenki.)

 

Mert szeparát császkáló géphajó nyilván nem kihívás.

Előzmény: gigabursch (140432)
Enzo Creative Commons License 2024.05.24 0 1 140437

A hajó a méretei alapján nyilván fel tudott menni, de egy vontatóhajó vontatmány nélkül minek ment volna? Azokhoz a vontatmányokhoz amik a Tiszán gond nélkül közlekedni tudnak sokkal kisebb vontatók is elégségesek.

Úgyhogy ha járt is valaha, az ritka és különleges alkalom lehetett.

Előzmény: cseuztompi (140434)
gepesz Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 140436

Mintha a Tatabánya járt volna Szolnokon. Nem tenném le rá a nagyesküt, de mintha.

Tayfun hátha erre jár. Ő többet tudna mondani.

Előzmény: cseuztompi (140434)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140435

Elvileg Adorján-Jankapuszta keményebb dió!

Előzmény: gigabursch (140432)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140434

Köszönöm, ezek szerint lehetséges a métere alapján!

 

Viszont én konkrétan az 1200 LE-s középdunai típusú vontató motorhajó képviselőire (ÓZD, PAKS, SZEKSZÁRD, SZOB, BALATONFÜRED, KAPOSVÁ,R KECSKEMÉT, SZOLNOK, TATABÁNYA, SZOMBATHELY, GYÖNGYÖS, INOTA) lennék kíváncsi a magyar Tiszán!

Előzmény: jakyg (140433)
jakyg Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140433
Előzmény: gigabursch (140432)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 140432

A péterrévei hajlat alapján nem gondolnám ...

Előzmény: cseuztompi (140431)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140431

Sziasztok!

 

Elnézést a laikus kérdésért! Az 1200 LE-s középdunai típusú vontató motorhajók (ide értve a sekély merülésűeket is) közül járt valamelyik a Tisza magyarországi szakaszán?

 

Esetleg valakinél akad erről fotó is?

 

üdv,

cseuztompi

smith Creative Commons License 2024.05.24 -2 0 140430

1963-ban a pesti mércén a legmagasabb vízállás 624 cm volt, https://www.hydroinfo.hu/vituki/archivum/bp1963.htm tehát árvíznek nem, de magas vízállásnak lehet nevezni, bár szerintem a fák lombosodása alapján ez inkább a júniusi, 5m körüli állapot.

Előzmény: napocza (140429)
napocza Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140429

Tehát árvíz van a képen?

Előzmény: smith (140425)
Mwin Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140428

https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/kikinda/2456

A regiszterben az van, hogy 2022 óta nincs lajtsromban.

 Ehhez képest naponta jár a Tiszán (Dragomir Sevic tegnapi fotója):

Szerintem mehet a regiszterbe.

jakyg Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140427

Bégaszentmihály és Újvár között a Béga-csatornán.

https://www.facebook.com/watch?v=1212007996845825

gigabursch Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140426

A bőrgyár felől fényképezve

Előzmény: smith (140425)
smith Creative Commons License 2024.05.23 -2 0 140425

Ez az Újpesti öböl, az angyalföldi hajógyár területe. Nem valószínű, hogy itt a hullámzás vagy szél képes lenne felborítani egy úszódarut. Sokkal valószínűbb, hogy a készülő daru gémjét kidaruzták a sólyatérbe, majd jött egy nagyvíz és víz alá került.

Előzmény: napocza (140424)
napocza Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140424

 fortepan 260876 

 

Segítenétek értelmezni ezt a képet? Felborult egy (készülő?) úszódaru egy viharban? 

smith Creative Commons License 2024.05.23 -2 3 140423

Igen, láttam és hajóztam is rajta. Elébb kishajóvezetőként, egy kb. 15-20km/h sebességű rocskával. Egész éjjel a hátunk mögül világító telihold fényénél mentünk, én hajnal kettőkor adtam át a kormányt. Villanóról villanóra, parti jelre, néha a parti települések fényeire támaszkodva egy hármas kötelékben. 
Később egy nagyhajó kormányállásában, pont az ominózus dunakanyari szakaszon sikerült egyedül maradnom a keréken, mert a pk.-nak sürgősebb dolga :-) támadt éppen odalent. Amikor lement, még működött a radar. Aztán az elköszönt. Én meg ott álltam a keréknél és igyekeztem a parttávolságot tartani szemre, közben maradva a zöldek mellett a dömösi gázlóban, ahogy utasításba kaptam. Nem kívánom vissza az érzést...

Előzmény: mindenev (140419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!