Ezen a két Ikarus 66-oson kívül még hány darab található az országban, roncs állapotban? Én kéttőt sejtek, az ex. Kaposos 66-os, illetve Nullásé - Feltéve, ha ez utóbbiból van még valami...
Némi műanyagtól eltekintve 200-as a Classic is.... (meg kicsi modernizálás amiket viszont beépítettek a sima 200-asokba is lásd Kisalföld Volán HNF-498, IAA-k...)
Köszönöm a tippet, bejött, Kecskeméten sikerült egy kis nosztalgiautazást tennem egy 266-ossal. Bár esett az eső ez mit sem számított. A BPF-090-nel volt szerencsém majd egy órán keresztül utazni, és ezúton is szeretnék köszönetet mondani még egyszer a gépkocsivezetőnek, aki nagyon segítőkész és rendes volt. Természetesen gyüjtöttem az adatokat, hiányzó részletek is meglettek és sok helyre leültem a buszon, mindenhonnét kipróbáltam újra, mint annak idején iskolás koromban. Szuper volt.
Az "utolsó" meghatározásánál azért vannak viták, mert - szerintem - a Tádzsikisztánnak (Dusanbe) gyártott 3 db Ikarus-280-as az utolsó újonnan gyártott Ikarus, de..............
De.
De való igaz, hogy ezek az "utolsónak gyártott" kocsik ELŐTT , a Gemenc és más Volánok számára gyártott (256 ?? vagy C56??) kocsik közül párat - minőségi kifogások miatt - nem sikerült első körben átadni a megrendelőknek és bár előbb készültek mint a Dusanbei három 280-as, mégis utóbb adták át őket.