OFF: Nekem nem tűnik igazán életszerűnek a dolog, mert szerintem egy verekedés esetén megáll a sofőr, kihívja a rendőrséget, és nem nyit ajtót, amíg nem érnek ki a rendőrök. (2006-ban kívülről láttam ilyet Kaposváron a 7-es járatnál.)
Én az örsvezértér környékét tippelgettem erre mindigis.. a régi villamoshurok környkén.. de nem tévedtem csak 1-2 kilómétert. :D
Ők se vitték a 16.-ból túl messzire a buszokat fényképezgetni... ismertem már fel ilyen képeken a mátyásföldi repteret is, és a nagytarcsai volt autósmozit. :D
Kb. 240-250 ilyen cseh busz érkezett az országba, de tudtommal a budapesti 20-assal együtt csak hat Volán társaságnál futottak. Amit eddig hallottam, hogy "megette" az Ikarust, tehát illik, vagy nem illik, de ha ez van, hát ez van :-)
Nem volt örökös a sárga szín, előtte szürke, valamint bordóval kombinált festéssel ismert.
Jó napot az Úraknak! új vagyok a topikon ha szabad hozzá szólni a képhez, a hetvenes években az Érdi volán üzemeltetett ilyen buszokat Kosztolányi-Érd park város között ( biztos más volán társaságoknak is volt ilyen kocsija) nekem nagyon tetszett ilyent nem illik itt írni de lehet,hogy jobb volt mint az Ikarus legalább is gyorsabb Parkvárosból 15 perc alatt besöpört hajnalban a koszosra.
Leírhatnád a sejtésed. Közel 20 évvel ezelőtt láttam először ezt a képet, de akárhányszor ránézek, mindig elgondolkodom rajta, ugyan hol készült. Tudom, sejtem, mintha egy időben mindennap elmentem volna erre, de soha nem ugrik be. Olyan ez, mint amikor valakinek pl. a neve nem ugrik be azonnal, aztán órákkal később mondjuk mosogatás közben jön az Isteni szikra. De itt nem jön a szikra. Két évtizede. :)
A sejtésed érdekelne, de hogy miért itt, az szerintem csak marketing: kimondottan (nagy)városi közlekedési eszköznek szánták, nagyobb utasszállító kapacitással, mint a 280-as. Amikor ez a fotó készült, még menő volt egy modern lakótelep, kvázi, bármilyen hasonló háttérrel elképzelhető lenne. Az más kérdés, hogy a kompozíció nem jó, de ez szubjektív vélemény.
Valaki meg tudná mondani, hogy _pontosan_ hol is készült ez a kép? Sejtéseim ugyan vannak; de hogy miért és hogyan került (pont) oda a kocsi, azt végképp nem tudom.
Ezekről a képekről most az jön be nekem, hogy régen a kapaszkodók szürkék voltak (az üléseken szürkére festett, a vastag kapaszkodócsövek festetlen alumínium). Nem tudom, ez mikortól lett festett, ill. mikortól lettek fehérek. (Talán 1977 körül?)
Ez az Old Ikarusról származó kép egy 1972-es, ex BKV-s kocsit mutat, amin csak az látszik, hogy a vezetőfülke dobogója, a kerékdobok, és a falra felhajtott lábazat borítása barna.
Ezen a másik korai képen a padló is látszik, de csak sejthető, hogy sötétebb volt, mint a fent említett felületek (Old Ikarus/Lotharides György)
Az alábbi képről sajnos nem tudom, honnan származik, de itt már egyértelmű még fekete-fehérben is, hogy a valószínűleg barna részek mellett a padló az általános felületeken fekete gumilemezzel burkolt. Bennem is így élnek a korabeli kocsik.
Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.
Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))
Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.
a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.
Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.
A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon, volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.
(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)
Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.
Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.
Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.
Értem és az biztos? Nem bontóba ment?? Tudsz valami bővebb infót melyik társ vette meg?? Csak azért kérdezem mert nagyon szerettem azt a buszt és még most is szeretem.. És kár lenne ha szétvágnék,,
Sziasztok..... A mai napon a Soroksári úton sétálva,14:10felé, feltünt egy rég nem látott kocsi a rendszáma LPZ-145 ,,, Lehet tudni róla valamit? Hová ment vagy mi van vele? Tudomásom szerint Pomázon vesztegelt vagy 2 évet.....
egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98)
Nemrégiben volt szó róla a Gemenc-topikban, hogy az AFF-575 is ilyennel rendelkezett újkorában, amikor még bőven győri illetőségű volt, bár azon hamar lecserélték. És az is pontosan ez a széria.
"Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem"
Előbb-utóbb csak előkerül valami kora 80-as évekbeli fotó, vagy filmrészlet ami igazolni fog engem. :))
Egyre lejjebb megyek az évszámokkal, hogy a tévedés/átfedés lehetőségét minél inkább kizárjam, de 1981-ben és azelőtt nem kérdés a barna padló, mert csak az volt a 260 és 280-as típusokon. Ha netán volt esetleg egy-egy kisebb sorozat amiben éppen nem, akkor az számít különlegesnek, mint például az egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98), de ettől még az üléskárpit színe általában barna. És ez nagy valószínűséggel, de inkább azt mondom, hogy biztosan így volt a debreceni, a veszprémi és bármelyik volánnál is. Persze mindig hozzá teszem, hogy gyárilag. Felújítások alkalmával akár ki is cserélhették feketére, ha éppen olyan volt hozzáférhető.
Volán (Dunaújváros) járművei esetében követtem nyomon ezeket a változásokat. 1982-es gyártású BU 40-29, 280.06-os az utolsó csöcsösgombos budiajtós, fehérkorlátos, barnapadlós, de már nyitható hátsó vészkijáratos széria. Szintén 1982-es gyártású BU 41-94 260.06, már nem is csöcsgombos, hanem ICO kapcsolós, de a többi paraméter még a régi. 1983-as gyártású BU 91-25 már fekete korlátos, tolóajtós-fülkés 018-as hátsóhidas fekete padlós, de fülkeventillátor nélküli kivitel. A '84-es gártású BU 92-91 már 118-as híddal, vezetőfülke tetőventillátoros és a fülkeajtón nyitható ablakos kivitel volt...
Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem,pontosabban a Hajdú Volánnál én egyetlen barna padlós kocsival nem találkoztam ez alatt a 35 év alatt (kivételt képez néhány hozzánk került ex-NDK-s kocsi).Mivel más Volánokhoz is ugyanazok a "tesó" sorozatok kerültek,mint a Hajdú Volánhoz,így azokon sem lehetett barna padló.A BKV-t szintén kizárnám a barna padlós körből,a hozzánk 1981-ben került 1973-as-75-ös szériájú kocsikon is fekete padló volt,emlékeim szerint.
Arra is mérget vennék,hogy a 06-71-nek (1980 végi gyártás) semmi köze a barna padlóhoz.
Én azt gyanítom,hogy inkább export kocsikon lehetett barna padló,NDK-ba gyártott kocsikon biztosan.
A csuklóharmonika korábban lett fekete, az kb az egyenes műszerfallal tűnt el ~77-ben. Szerintem minden 280.T1-es barna kellett legyen, mert talán a legújabb eresztés is kb. '78-as. Ugye?
Barna padlóra példa még, igaz, jóval '83 előtt járunk, de nagy az esély, hogy még 155-nek barna padlója volt. 156 azért nem biztos, mert ő a sorozatban pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt.
Szia! Én sem vagyok méhész,de annak idején sokat költöztettem a méhészeket,viszont aki jó helyen lakott,pl.Somogy az nem igazán költöztette a cuccait.Ezt a kocsit/Ikarust már vontatva sem lehetne költöztetni. Esetleg kényelmes a tulaj,és már nem szeretne változtatni megszokott életén.Ezért sem akarja talán a buszt eladni.
Nem vagyok méhész, de nem úgy van a dolog - és azért is van 4 kerekű járműre (Ikarusra) építve, hogy mindig máshová kell kivinni a méheket virágport gyűjteni. Mikor milyen virágzási szezon van.
Ez a busz pedig nem tűnik mozgásképesnek kicsit sem. Pláne ha 15 éve ott áll egy helyben. Ez pedig lakóházak közvetlen közelében van, nem hiszem, hogy méh családok lennének benne..... - de ezt csak én gondolom.
Szerintem neki nem a busz az érték,hanem amit abban tart.(Qrva drága a fából készült kaptár,és nem tudjuk hány család lakik benne.)Nem vagyok méhész,de van pár ismerősöm,igaz ők nem Ikarusban tartják őket.
Nem felújítani akarja ő, hanem a méhek számára megtartani. Ajánlottak már érte más, méhkaptárok tárolására és szállítására alkalmas járművet, de nem szeretett volna megválni tőle. Sajnos ennyit tudok csak...
Hát igen, nem mindennapi látvány, darab az biztos, már csak ezért is fotózza mindenki, mert biztosan szívesen látnák újra, felújítva.
Valahol olvastam, hogy 15 éve áll itt, ennyi idő alatt pedig a tulajdonosa beláthatta volna, - bármennyire is szereti, - hogy ha nem megy a felújítása, akkor bizony el kellene adni.
Helyileg Dormándon található a 31-es főút mentén, Tenk irányába. Viszont a tulajdonos nem hajlandó megválni tőle, pedig sokféle ajánlatot kapott, még jármű formájában is, de nem akart belemenni az üzletbe. Az a palatető sem véletlenül került a busz elé... Már azt is megunta, hogy állandóan fotózzák.
Valóban, ő lesz az ha jól látom. Belőle csak ez az egy darab készült ilyen kivitelben? Leginkább az orr rész elejére gondolok ezzel a kérdéssel... Egyébként érdekes hogy még a két kép között is van különbség a buszon, bár az is furcsa, hogy a viszonylatjelző egyik képen sem került fel a helyére, pedig gondolom nem véletlen tátong ott az a nagy üresség.
Ha esetleg valaki épp egy ilyet keres, akkor: BOZ-102 rendszámú 396.27-es Ikarus turistabusz eladó a BKV-nál. :) Sőt most nézem hogy ezen felül 12 darab 260-as, 280-as, és 415-ös is gazdára vár... :(
Az biztos, hogy a hátsó vészkijárati teleablak előbb eltűnt, mint a barna padló. 1982-es utolsó évjáratú fehér korlátos buszokban már nem volt teleablak, de barna padló és budiajtó még volt. Ha esetlag volt is keveredés, az max. a 82-83-as évjáratnál lehetett, előbb nem.
...nekem pl.a ködlámpák pótlása lenne igen nagy élmény a 06-71-en.Sokkal jobb képet vágna,kibontakozna a 200-asok igazi szépsége .Remélem sikerrel megoldják majd ezt a nem is oly nagy problémát .
Így ismeretlenűl is segítséget kérek tőletek. Megvételre keresek egy Ikarus 311 típusú buszt, roncsot, vagy bármilyen állapotban fennmaradt maradványt. Amennyiben tudok valakit, akinek a tulajdonában van egy ilyen típus, vagy ismeri azt, akinek van, akkor az elérhetőségét küldjétek el a számomra. Cél, hogy egy ilyen típust teljesen restauráljunk. Segítségeteket előre is Köszönöm.
Az ajtók belsején az a kis fogantyú amit kölyökként, megrántva a téves leszállásjelzést töröltük, még mindig rossz részén van az ajtóknak?
Tényleg. Most, hogy mondod, valóban rossz helyen vannak. A szélső ajtólap belső felére kellene szerelni, és világos színűnek kellene lennie, de ez már szőrszál hasogatás. Az elhelyezés viszont könnyen orvosolható.
szerintem meg hozzátartozik a buszok hangulatához....
Ezt meg tudom érteni. :)
Azok a világosbarna dekoritok és ülések egyébként mennyire számítanak eredetinek? Mert én jóval sötétebbre emlékszem, de másoknak se rémlett ilyet, akikkel eddig beszéltem.
Nos, ezt sokan vitathatják. Szerintem, ha van is különbség az nem annyira szembetűnő, mert 'Vigyázat! a'83-as általános feketítés előtt járunk, ha jól sejtem. A famintás műszerfal, a famintás dekorit, a fehér korlátok és kiegészítők meg a pöttyöspadló két oldalán és a kerékdobokon levő burkolat nem fekete, hanem barna, úgyhogy a színvilág a barnával és általában a világos berendezésekkel harmonizált. Van aki ezt vitatja, de sztem nem volt akkoriban különbség a sárga és a kék buszok belső berendezéseinek színvilága között. Éppen úgy, ahogy a '83-as feketítés után sem.
Azok a világosbarna dekoritok és ülések egyébként mennyire számítanak eredetinek? Mert én jóval sötétebbre emlékszem, de másoknak se rémlett ilyet, akikkel eddig beszéltem.
De a kölök leszállásjelző az most wanted kategória.
Kérdés, hogy milyen állapot helyreállítása a végső cél. Ahogy a műszerfalat elnézem meg az egész összképet is, inkább a gyári új állapot felé halad a projekt. Nincs összajtó nyitó-záró plusz két csöcsgomb sem, meg gyerek jelző sem, ezek mind békávé sufnituning kategóriába tartoznak. Minden buszba belefaragták ezeket anno, de szvsz. sem ez, sem az nem hiányzik róla.
Anno a BKV-sok is mondták, hogy akkor az volt a fontos hogy egyben legyen, vizsgáztathatóan, aztán az apróságokkal majd foglalkoznak ahogy lesz cucc hozzá.
Szoktam nézegetni a garázsban én is, és tetszik, hogy egyre eredetibb lesz a 06-71.
Ez a műanyag kupak a plafonon már-már perverziónak minősül :)) Kevésbé nehezen orvosolható probléma viszont a kerek holttértükör, ami a homlokfalon nem volt. Ez csak a kortárs NDK kocsik jellegzetessége. Azt a kerek tükröt át kellene szerelni a jobb tükör alá, mert onnan bizony hiányzik, a tükörszár viszont pont méretes hozzá. Talán lehet még túrni valahol rendes tükröket is, amiből össze lehet rakni az eredetit, mert ez még eléggé ordít. A másik, ami még cserélendő lenne az a mikrofon állvány. Oda burkolat nélküli zuhanycső kellene, de nem úgy, hogy kicsomagoljuk azt ami van, mert amíg nincs oda illő, addig maradjon inkább úgy, ahogy van.
Hát igen, mert épp ez az egyik olyan jegye, ami megkülönbözteti a forgalmi 260-asoktól, és ráadásul egy teliüveget csak könnyebb beszabni oda, mint többletmunkával egy nem korhű, eltolható osztott ablakot.
Nekem ami feltűnt a BKV-s 260-ason, az az hogy az ajtós oldalon nincsenek meg a plafonon a sebesültszállító ágyak tartóinak a csavarvédői (azok a fekete rácsos kerek izék) csak az ajtótlanon.
Rendszám: BCC-459 Gyártmány: IKARUS Típus: 396 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Köszönöm szépen, ez alapján hamarosan kész egy rajz (esetleg látványterv), érdekelne majd a véleményed.
OFF Ez nem a fehérvári Rákóczi Ált. Isk. volt véletlenül? :) Arra nagyon illik a leírás, onnan is átlátni az udvarról a BV kapujára. De persze több más hely is lehet, csak nekem ez ugrott be. :) ON
Még mielott tulsagosan belemelyednenk ebbe a FIX-637-temaba, a kocsi adas-vetele sem szazas sztori, mitobb annak megvasarlasarol terjesztett tortenet is kisse buzlik...
A kocsiszekrény normál 256.50-es kialakítású volt, rendes méretű ablakokkal, vas lökhárítóval, satöbbi, leszámítva a tetőn lévő kerek szellőzőket (olyan, mint ami a vezetőfülke tetejére került '85-től). A rács az első ülések után kezdődött és a busz végéig egybefüggő ketrecként volt kialakítva az oldalfalak, illetve a hátsó ablak mentén.
Akkoriban két ilyen kocsit láttam rendszeresen, az egyik kicsit szakadtabb volt, de egyébként egyforma kialakításúak voltak. Rendszámra sajnos nem emlékszem.
Hű, ez nagyon jó, köszi szépen. Mindjárt elkezdek rajzolni, hátha tudunk reprodukálni egy ilyet.
A "A" tengely vonalában kezdődő ketrec azt jelenti, hogy az első ablaküveg még nyitható volt, rácsozat nélkül, és csak a következő három ablakon volt teliüveg + rács? Vagy pedig nem is volt normál méretű első oldalüvege, hanem csak egy kisebb, ami csak a tengely vonaláig tartott? Az őrszemélyzetnek végül is annyi is elég lenne, és akkor pont a tengely fölött volt a szektorrács.
A ventillátoros szellőző olyasmi alakú volt, mint ezen a 250-esen, csak a busz közepén? Vagy pedig egy hosszabb, a tető teljes hosszán végigfutó szellőztetőt képzeljek el?
Azon jár az agyam, hogy az Ikarus akkoriban mindenféle megrendelést teljesített, tehát meglepne, ha nem létezett volna kifejezetten a BV számára tervezett altípus.
Az általános iskolám egy börtön mellett volt és a szünetekben gyakran lehetett látni, amint a rabszállító 256-os kikanyarodik a börtönkapun. A ládatér magasságáig fehér volt, felette piros. Az "A" tengely vonalában kezdődött a ketrec, valamint ventilátoros szellőzők voltak a tetőn középen, ami elég ritka volt az itthon megszokott 256.50V/L/akármilyen kocsikon nevelkedett szemnek. Mindez a '80-as évek végén, '90-es évek legelején volt. Szívesen látnék képet hasonló kialakítású vasakról!
Tudna valaki mesélni a '90-es évek elejéig létező / közlekedő rabszállító 260-asokról? Írnék pár kérdést, aztán ha bárki bármire tud válaszolni, nagyon hálás lennék. :)
- Csak 260-asból épült rabszállító változat? (A még létező 543-ast most hagyjuk, az utólagos kialakítás.)
- Előbbiből következően: minden intézetnél ilyenek szolgáltak vagy akkoriban is voltak teherautó alvázra épített, itt most off járművek?
- Milyen ajtókiosztása volt? Azt tudom, hogy az üvegei fehérre fújtak voltak (pontosabban: létezett olyan példány, amely így nézett ki), belülről persze a szabványos rácsozással, de az ajtóelrendezésére csak tippem lenne.
- Egységes fehér színűek voltak, vagy volt rajta valamilyen mintázat, felirat? Netán megkülönböztető jelzés?
- Hány darab létezhetett belőlük?
- Hogy-hogy egyetlen darabról sincs elérhető anyag sehol? Se egy kép, se egy bontóból megvásárolt darab, se egy észlelés a fórumokon, se egy emlék. (Tudom, régen volt, de annyira mégsem, és itt sok olyan topiktárs van, aki nagy tapasztalattal és jó memóriával rendelkezik... :) ) A BV-s archívumokban se találtam semmit, mintha az EuroCargok előtt nem is lett volna nagy befogadóképességű rabó az országban...
Gondolom azért, mert ahol átépítették 256.50E vagy ehhez hasonló jellegűre, az szintén az Ikarus volt, hogy belföldre is el tudják adni, és valószínűleg ezzel párhuzamosan a feliratot is lecserélték.
Üdv! Ez igen! 303-asról fotót, ebből a nézetből, még nem láthattam. Vajon a 66 prototípusról és az 555-ről létezhet-e fennmaradt hátulnézeti "fotográfia"?
Kíváncsi voltam, mikor veszitek észre. Nagyrészt én intéztem a srácnak mindent, neki pedig már csak ki kellett fizetnie és elvinnie. Mindez szeptemberben volt.
Grat,szép lett a javítás. A most feltett képeden jóval nagyobbnak tűnik a malacka pusztítása. Már régebben szerettem volna kérdezni,ezek a szélső ködlámpák sokat segítenek ködben? Köszi.
Köszönjük a hsz-ket.Így legalább az Ikarus kapcsán megismerhettük néhány topiktárs Édes anyukáját is,kinek mit kellett volna tenni gyermekével. (Nagy kár,hogy az említett hölgyszemélyek nem olvassák a fórumot..Közel lenne a segítségük..)
Alig két héttel az Ikarus Egyedi magyar kézbe kerülése után , az állami támogatást is élvező hosszú nevű, "Elektromos és szerelvényes üzemben hibrid hajtású pótkocsis járműtechnológia kutatása és prototípusának elkészítése" projekt újabb fontos állomásához[...] Bővebben!Tovább »
Érdeklődni szeretnék, hogy erről a Ikarus 311 adattábláról tudna e valaki részletes képet küldeni, mert szeretnénk újra legyártatni. Illetve venni szeretnék még a képen látható kék lámpából 2 darabot. Ha esetleg tudna valaki segíteni ebben azt nagyon megköszönném.
Rendszám: eub-729 Gyártmány: IKARUS Típus: 280-17 Szin: KÖZÉPSZÜRKE A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Személyesen én utoljára 2 éve láttam, amikor a gokartverseny volt az ETO-Parknál, egész hétvégén keresztül kinn állt.
Eszembe jutott még egy gépezet a szürke szín vonatkozásában, ami érdekes ajtó elrendezéssel bír, és tán még ez a legoptimálisabb célpont a te leírásod alapján, ez az EUB-729 frsz-ú 280-as. Bár a történethez hozzá tartozik, hogy a busznak csak annyi a kötődése a Kisalföld Volánhoz, mint a CCP-293-nak leánykorában a BKV-hoz, vagyis semmi. Mindössze szponzor szerepét töltötte be mint támogató vagy ilyesmi, De a buszon minden meg van ami kell... harmonika ajtó, trilex... Hogy a gép meg van-e még valahol, azt passzolom, személy szerint 2002.06.05-én fotóztam, azóta nem láttam, igaz nem is jártam arra...
A felső két kerek valahogy 1968 környékén, de biztosan '66 után jelent meg, mikor a farosokon is megszűnt a csepp alakú. De talán le van írva az Ikarus Évszázados Története című könyvben, most nem tudom elővenni.
V63-057! én magam a 80-as években még kölök voltam, így nem igazán rémlik ez a bizonyos patkány szürke 280-as a Kisalföldnél, ellenben ami érdekes ajtóelrendezésű volt olyanról van egy képem amit egy barátomtól kaptam és egy ami a helyi újságból vágtam ki valószínűleg ugyanazon időszakból származik. Az eredeti kép a BPG-330, az újságcikkes a CCZ-429 és 430 ill. a BPG-3xx (állítólag 375) ez utóbbi az érdekesebbik. Annyit tudok róluk (BPG), hogy mégis kiszállították Iránba vagy valamelyik arab országba. Remélem segítettem.
Akkoriban még havi rendszerességgel jártam a reptérre, így minden alkalommal volt pár pillanatom látni az egyetlen parkoló 280-ast a C porta közelében.
Úgy a 3. vagy 4. alkalom után elhatároztam, hogy írok valakinek, hogy bemehessek lefotózni a gépet, de mire írhatam volna bárkinek is, addigra eltűnt, így feladtam.
(a piros-fehér 255-össel hasonló volt a helyzet, csak ott a szörnyedelmes "majd legközelebb" játszott)
Múltkor a Pomáziba vittem valamit.. Ezeket a selejteket nem venné meg senki sem. Mert mint valaki írta teljesen kiherélt buszok.(És abba is bele kellene gondolni,milyen értéket képvisel az a busz,amit már!a BKV-is selejtnek tart.)
Hát a súlyból ítélve ezekben már se motor, se váltó nincs ("jobb" esetben esetleg beleraktak valami használhatatlan szart, hogy súlyra meglegyen), sőt valószínűleg az összes többi, még használható alkatrészt is kiszedték belőle, maradt egy szétrohadt, megrepedezett váz, szóval épeszű ember ezeket nem akarja felújtani, a többinek meg úgysincs rá pénze :P Szerintem egyébként van lehetőség üzemképes buszok "megmentésére" is, korábban is kerültek már így gyűjtökhöz járművek, gondolom ezután sem lesz akadálya. Főleg, hogy idén is lesz selejzetés dögivel...
Ez jó tiszta mutyi az egész. Mi van ha én azt a 2-3 buszból az egyiket meg akarom saját célra csinálni? Ami üzemképtelen, az még menni fog egyszer. Lásd BKV meg a BPO-103 annó. Azért mit ne mondjak ne hogy már egy vacak papírt kelljen x összegekért kérnem, plusz majd még a jármű hulladék ára. Kész vicc az egész.
Nem tudsz,mert nincs hulladék kezelési engedélyed..Nem tudom ki nem ismeri a trágyát,na most már ez is veszélyes hulladék...Pár éve Apám még pénzt adott érte,ha odaszállította valaki..
Aszt mi van, ha nekem nincs semmi engedélyem és lö veszek 2-3 buszt és a kertvégibe vagy egy tároló helyre rakatom el magamnak? EWC-s baromság, ne hogy már egy üzemképtelen buszt ne vehessek saját területemre engedély nélkül. : D kész vicc
A BKV Zrt. Értékesítési Csoportja felajánlja megvételre 12 db leselejtezett, üzemképtelen, megbontott állapotú autóbusz termékként tovább nem használható járművek (EWC 16 01 04*) megnevezésű hulladékát.
Az ajánlatadónak rendelkeznie kell a 16 01 04* EWC kódszámot is tartalmazó, szállításra és begyűjtésre vonatkozó, legalább 2014. június 30-ig érvényes Környezetvédelmi engedéllyel.
A veszélyes hulladéknak minősülő selejt járművek a telephelyi megbízottakkal történő előzetes telefoni egyeztetés után tekinthetők meg.
A járművek átadása a megjelölt telephelyeken történik.
A szállítások alkalmával az átadó telephelyeken bontásra, vágásra nincs lehetőség.
Óbuda Divízió
1037 Budapest, Pomázi út 15.
Németh Lajos műszaki ügyintéző, telefon:461-6500/285-26
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-269
IK 260.46
8100 kg
BPI-543
IK 260.46
7600 kg
BPO-337
IK 260.45
8100 kg
BPO-340
IK 260.46
8100 kg
BPO-505
IK 415.14
8500 kg
BPO-663
IK 260.46
8100 kg
BPO-750
IK 415.14
8500 kg
BPO-770
IK 415.14
8500 kg
Dél-Pest Divízió
1194 Budapest, Méta u. 39.
Baumgartner András üzemvezető, telefon:06-70/698-0884
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-527
IK 260.45
6500 kg
BPI-666
IK 260.45
6500 kg
BPI-768
IK 280.49
9900 kg
JGD-731
IK 260.00
6500 kg
Kérjük, hogy az ajánlati árat, a becsült súlyok tényleges súlyként történő elfogadásával teljes csomagra, illetve telephelyenkénti csomagra tonna/Ft áron adják meg, a fentiekben kért Környezetvédelmi engedély másolatának csatolásával.
Ha csak teljes csomagra tesznek ajánlatot, kérjük nyilatkozzanak arról, hogy az egy-egy telephelyre külön-külön is érvényes-e.
Kérjük, hogy ajánlatukat, valamint a Környezetvédelmi engedély másolatát az Értékesítési Csoport részére a 322-7088 faxszámra, vagy a bogarla@bkv.hu e-mail címre szíveskedjenek megküldeni.
Ajánlat beérkezési határidő: 2014. április 9. 14 óra
A modellezéssel kapcsolatos lassúságról mindig egy másik kolléga sztorija jut eszembe.
OFF
Pista bácsi eredetileg ötvös volt, rábízták a rézből készítendő M=1:200-as Lánchidat, amihez uszkve 2-2,5 évig csak gombostűfejnyi csavarokat és anyákat gyártott. Egy családi gyufásdobozban gyűjtötte a termést, már majdnem megvolt az összessel, amikor hogy, hogy nem, ezt a gyufásdobozt valahova elpakolta. Nem találta, egyre nagyobb pánikba esett, és nem volt mit tenni, újra nekifutott a kötőelemgyártásnak. Időben dettó ugyanott tartott, majd amikor hátradőlt, hogy ez kész, meglett a tele gyufásdoboz... Elég, ha annyit mondok, hogy azonnal elment nyugdíjba? :-) A hidat másik kolléga fejezte be, és azt hiszem, amíg forog ez kék bolygó, amit Földnek hívunk, ahhoz a cucchoz lesz tartalékcsavar... :-)
Bizony, ő volt az, aki a saját szerszámait is behozta, ha kellett. Aranykezű, aranyszívű ember, ha nyernék a lottón, élete végéig nekem dolgozna, és építené a modelljeimet :-)
Nem csak Kálmán, más gyűjteménykezelő kolléga sem, akivel régen együtt dolgoztam.
Nekem ez az egész nagyon furcsa, mert amennyire emlékszem, a modellek nem voltak útban (az elején ideiglenes helyen tároltuk őket), de nem is lovagolok ezen, ilyesmit kidobni barbárság, márpedig a 211-es stimmel, fogalmam sincs, hogy kerülhetett a Vaterára? És az állapota alapján nincs semmi baja, amikor bekerült, sem nézett ki jobban, dísztárcsa már akkor sem volt a kerekein.
Ezt a Vaterán vetted??? Mert ez valóban egy olyan modell, amit 2005-ben beszállítottak a Közlekedési Múzeumba. A 212-es nem volt a listán, de ez a zöld-fehér 211-es igen. Hozzáteszem, a buszmodellek nem kerültek beleltározásra, nem lettek múzeumi tárgyak (2007 tavaszáig biztosan nem), csak tárolásra vette át az intézmény. Tehát előfordulhat, hogy közben ide-oda hurcolták, és elkallódott egy-egy darab a múzeum felelőssége nélkül. De hogy kidobták volna? Akiről tudom, hogy foglalkozna ezzel, ő ilyet soha nem tenne, ebben a mai napig maximálisan biztos vagyok.
Megjegyzem, ha leltározott modellt selejtezni kell, mert javíthatatlan, vagy fertőzött, akkor azt nem lehet "hazavinni", sem múzeumi dolgozónak, sem másnak, erre törvény van (vagy már csak volt?), a tárgyat meg kell semmisíteni. Én éltem át ezzel kapcsolatban fájdalmas pillanatokat... De mint mondtam, ezek 99,9%, hogy nem leltározott tárgyak.
A fertőzésre picit kitérve, igen, a cellből készült modelleknél bizony előfordulhat, hogy elindul egy visszafordíthatatlan kémia folyamat - ezt a zsargonban modellpestisnek hívják -, és akkor nincs mit tenni, a tárgynak vége. Volt egy 1/5-ös (!) Ikarus 31-es, tűzpiros, gyönyörű modell, és a szemem láttára pusztult el. És mielőtt bárki fantáziál, ezek a "tárgybetegségek" igen veszélyesek, akárcsak a papíros gyűjteményekben a különféle gombás és penészes fertőzések, ismertem kollégát, akinek sajnos ilyen esete végződött tragikusan...
Őrizd meg, ritka dologhoz jutottál hozzá, egy darabka Ikarus-történelem, és... nem inkább nem mondok, azaz írok itt semmit, nehogy rossz ómen legyen. Esetleg csak neked, privátban pár szót, ha érdekel, hogy esetleg ne érjen kellemetlen meglepetés. A mailem publikus.
Végezetül annyit, a Margit utcai kollekcióból azért bőven csipege(the)ttek mások is, volt ott 1/10-es IK30-as, és más is, ami elpárolgott :-)
Igen, erre édesanyám is emlékszik. Egy hosszú folyosó mindkét oldalán hosszan elnyúltak a tárlók, amikben a modellek pihentek.
Ha már ilyen gyári dolgok: az Ikarus fotóarchívumából mennyi menekült meg? Édesanyám fotózott ott egy keveset, de néha látok képeket, amiket ő készített. Például kitalálták, hogy az új 386 SL-t ne a Hősök terére, hanem valami erdős helyre vigyék fotózni (mondván prospektusba megy). Kimentek a Farkashegyi reptér mellé, lefotózták a buszt, aztán másfél órát vesztegeltek, mert nem indult be. Visszaérve meg leüvöltötték a fejüket. :)
Rendszám: FKB-803 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Semmi szpesöl, a baloldali ajtós gépészet még nem volt kész, úgyhogy simán csak átpakolták az ajtókat baloldalra. Viszont csak így lehetett elhelyezni azokat.
Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.
A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.
A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.
ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.
A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)
Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.
A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.
Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én
Mátyásföldről elvitték őket (már ami megmaradt és nem került "egyéb" módokon magánkézbe)- egy ideig Székesfehérvárott voltak elrakva, nem lehetett megnézni őket, 2 éven át leveleztem miattuk, hogy legalább fotózni lehessen, majd elkerültek Szegedre, vissza fehérvárra.
Majd átadták őket a Közlekedési Múzeumnak, aki szintén nem engedte megnézni se őket, később megtudtam, hogy egy részüket kivágták a szemétre, mondván a műgyanta erősen bomlott és szétestek, így nem kerülhettek volna kiállításra, nem volt aki náluk felújítsa őket, és helyük se volt, hogy tárolják.
Az agyam eldurrant ezek után a sok dilettáns gyökér hozzáállásától stb. Sok nagyon jó modelles van, aki helyrehozta volna őket időt és pénzt nem kímélve, és talált volna nekik helyet, ahol megfelelően lehetett volna tárolni.
Az előéletét nem ismertem, de ezen most egy kicsit megdöbbentem, hogy nem egy régi ötablakost újítottak fel, hanem egy hatablakost faragtak át. Nagyon szép lett, de így azért kicsit romlott az összkép...
A hátsó ajtó is maradt önműködő, amit nem értek annyira, ha már a vázat is módosították.
Viszont elképesztően szép látványt nyújt, az embernek az álla leesik tőle. Ilyet csak az FIS-511-nél lehetett érezni, amiről továbbra se tudja senki, mi a fészkes volt azelőtt.
Még mindig keresem a "világjáró" 350-est a FIS-526-ot! Nem hiszem el, hogy senki sem tudja, hogy kinél van jelenleg? Legutoljára Tatabányán látták!
Akik anno körbejárták vele a világot, azok most visszavennék és visszaalakítanák olyanra, amilyen a világjárásakor volt. :-) (Nem kettő 280-asból akarnak csinálni 293-ast! :-) )
Nálam eddig az a hülyegyerek a rekorder, aki egy évekkel ezelőtti karácsony este nekiesett az anyja életére is esküdözni, hogy a Vasi Volán éppen egy 266-ossal jön fel Pestre és ez 100% igaz, mert épp rajta ül a valakije. Vagy hogy a sofőrismerőse megvette az AAT-310 utánfutóját a telekre, a többit meg szétvágták. Ja, és a HIY-293 selejtezését se felejtsem el, persze. (Vagy a HGS-486 volt az? Valamelyik.)
Az csak a kár, hogy mindez nem a fórumon történt, hanem csevegőalkalmazásban. Kár, pedig ennek mind közkincsnek kellett volna lennie, az olvtársak mérhetetlen derülésére és a kis droid csíra szánalommal vegyes megvetésére.
Úgy látszik, a buszmániások körében méginkább igaz a mondás, miszerint az egy főre jutó hülyék száma két fő... De számomra komolyan felfoghatatlan, hogy egyesek miért ebben lelik az örömüket...
Ex HM Arzenál Rt. majd HM Arzenál ZRt., Nyírtelek. A rakétafejlesztőké volt. Utána egy maszekhoz került az egykori testvéreivel, majd a következő eladással a képen látható példányt egy nyíregyházi alapítvány vette meg, Szarvas utcai székhellyel. Ezt csak azért írom, mert ma már mindenki tudja, melyik "óvoda udvarán" kell ezt fotózgatni, csak a történetre voltak kevesen kíváncsiak... Az alapítvány célja az lett volna, hogy kis mértékben átalakítja a buszt (befalaz ajtót, ajtókat), és egy bemutatóbuszt készít, amellyel járja majd a térséget, országot. Ez a projekt áll egy ideje, vagy talán nem is valósul meg.
Ha már úgy is teljesen át kell alakítani az egészet meg felújítgatni a meglévő részeket, nem lett volna célszerűbb két BKV-s 280-ast szerezni, aminek az ajtóelrendezése is jó? Egyébként érdekes elgondolás, szerintem a legtöbb Ikarus kedvelő szívesen látna a egy 293-ast, még ha replika is. Viszont arra most készüljetek fel, hogy iszonyatosan drága és nehéz meló ezt kivitelezni.
Az eredeti 293-ason a középső rész nem egy "hagyományos" utánfutóból lett kialakítva, hanem kvázi egy 280-as gépes részének hátsó feléből (ez pl ezen a képen jól is látható). Tehát az semmiképpen nem járható út, hogy az egyik 280-asnak levágjuk a hátulját, aztán utánaakasztunk egy másik utánfutót..
Hát bocs, hogy belepofázok, de szerintem ehhez a fehérhez vétek lenne hozzányúlni... Mintha ez a busz egy hirdetés kapcsán régebben már szerepelt volna a topicban, és nekem úgy rémlik, hogy egy honvédségi eredetű, nagyon keveset futott gép, ami szerintem ráadásul a kb a gyártáskori állapotában van, így remek nosztalgiabusz lehetne belőle. Ebből az altípusból szerintem úgyse igen fog eltenni senki, inkább a 4 ajtós, városi kivitelek megőrzésére látok esélyt, szóval jó lenne, ha egy ilyen is megmaradna.
Ezen egyébként egy plusz ajtót is ki kellene alakítani, ami tovább nehezíteni (a szerintem egyébként sem könnyű) munkát.
Ennyit tudok csak mutatni belőlük, mivel a jelenlegi állapotuk a topikhoz mérten borzalmas. További képek a tulajdonos bele egyezése nélkül nem lehetséges. Amint lesz engedélyem privátban küldök.
Ők lennének.
Illetve hamarosan további selejt BKV-s busz alkatrészeket szerzünk be, adásvételi folyamatok zajlanak. A képek az eladásra kínálatkor készültek.
No ez így most nem világos. Amíg a gumik tapadnak, addig nem előz semmi semmit. Fékezéskor pedig a hátsó rész valamennyivel erősebben fékez, mint az első, így mindig húzott marad a busz. És mivel nem hajt hátul semmi, így nem is fog a hátulja kielőzni semmit. Driftelni meg nemigazán lehet a busszal, ha ez mégis sikerülne, akkor egy bizonyos szögérték felett behúz a fék (lásd 280-asok tolatása).
Nem a farsöprésről beszélek, azt pontosan tudom, hogy micsoda. Arról beszélek, hogy a hátsó kocsirész kielőzi az elsőt. Gördülő legendákban is le van írva, ha jól emléxem.
Amiről te beszélsz, az a farsöprés, ez minden járműnél van. A becsuklásgátló nem ezt a célt szolgálja, ezenkívül azt csak tolómotoros buszoknál használják, és nem volt a 293-asban. http://www.autokut.hu/au_becs.htm
Van egy nagyon jó barátom, vett nemrégiben két selejtezett Ikarus 280-as csuklóst. Nos mivel rajong a buszokért, így elhatározta, hogy csinál egy 293-as Ikarus-t, mert ilyen nincsen már sajnos. Elképzelésünk szerint, ha az egyiket csuklósat a 2.ajtó után ketté vágja, akkor a másik csuklós utánfutójáról átszerelt, hegesztett, erősített csukló szerkezettel össze kapcsolva és a megfelelő hosszúságú kormánytengely megépítésével, kivitelezhető lenne a dupla-csuklós busz. Replika lenne ez tény, de minden olyan dokumentumot elfogadnék amiből ki lehet indulni, illetve kapcsolási rajzok a műszerfalhoz stb. Én személyem szerint Karosszéria-lakatos, ő villamossági berendezés és gépjármű elektronika szerelő. Szerintetek hülyeség lenne, vagy megoldható a megfelelő szereléssel?
Igen 250-es. A két tengely közt a 250-esen 4, a 255-256-oson 3 ládatér van. A 255-266 típuspáron (ha nincs megmahinálva) a kerékjárati ív megszakítja a díszlécet.
Ezek kérem szépen 2db Crown-Ikarus 286-os buszok, a 280-as amerikai verziója. Annyit tudni a cikkből, hogy a The Hunted című filmhez gyártották egy FAKE Max Traint, két csuklóst egymásnak hátnak fordították és lett belőlük egy majdnem MAX train. Tehát a busz létezik, de a vonat elsővel "egyedi" filmipari kellék lett.
A minap Pápán jártam, és láttam egy gyönyörű 2 ajtós NDK-s 280-ast, ráncajtóval, klasszikus volánsárga színben, gyönyörű állapotban (!), honvédségi rendszámmal.
Másik nagy kedvencem a Balaton volántól a CTK-982 Ikarus 280.03,mostanában ezt sem láttam,kíváncsiságból lekérdeztem a rendszámát és úgy látszik selejt lett,kár érte mert elég szép állapotban volt (tudtommal ez volt az utolsó trilexes helyközi a volánnál)
Rendszám: CTK-982 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.03 Szin: ÉLÉNKKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a Balaton volános ELN-921-es Ikarus 260.43 melyik járaton van vagy csak tartalék? Még szeptemberben utaztam vele a Veszprém-Enying járaton de azóta sajnos a KRU-411-es Alfa van ezen a járaton
Eladó lenne az alábbi visszapillantó tükör tartó rudak, Ikarus 200-as sorozathoz való. Én Csepelhez szereztem, de mint, kiderült Ikarus. ( Új, nem használt darabok, de a korábbi tárolásból adódóan a festése kopottas. ) Kedvezményesen, sportbaráti áron átadó.
Átfutva a témához kapcsolódó cikkeket, három dolog lehetséges:
1. Lefotózol egy üres buszt - semmi baj.
2. Lefotózol egy buszt utasokkal és/vagy vezetővel - addig semmi baj, amíg otthon nézegeted a képet, netán zárt körben mutogatod. A fotót egyébként nem vagy köteles kiadni.
3. Publikálod a fotót újságban vagy online (például kiteszed ide a topikba) - ha valaki felismeri magát és nem adott neked engedélyt, na, akkor bajban vagy...
Azért az sokat elmond erről khm, nevezzük "törvénynek", hogy a menő ügyvédek máris forró dróton hívogatják a megélhetési celebeket, mert a fotós pereken mostantól szépen lehet kaszálni.
Tudtommal az autóbuszok és egyéb közlekedési járművek nem minősülnek magánszemélynek, az őket vezető járművezető pedig bizonyos szemszögből része a járműnek.
A szívómotorokban az okozza a levegő beáramlását az égéstérbe, hogy amikor a hengerek lefelé, a hengerfejtől távolodva mozognak, akkor ott a hengerben csökken a nyomás, és ez a szívóhatás szívja be a levegőt. A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát, ami viszont a levegőt szívja be a hengerekbe. Ezáltal a turbós motoroknak nagyobb a teljesítménye és jobb a hatásfokuk, tehát kevésbé környezetszennyezőek.
A Prága, a ZF és a Voith váltók között elég sok különbség van, kérdés mi alapján nézed ezeket. Műszakilag más például a váltófokozatok száma, de persze ez függ a típustól is (a Prága 2M70-ben ha jól tudom 2 fokozat van, míg egy ZF 4HP-400-ban 4). Változik a beépített retarder, pontosabban intarder típusa, már ha van. A különböző felépítés miatt persze működés közben más is a hangjuk (ha pesti vagy, és meghallgatsz egy ZF-es és egy Voith-os 260-ast, eléggé eltér a hangjuk egymástól, mivel mindkét váltónak más hangja van működés közben).
Ha jól sejtem, a 60-asok mind ilyen hátsóhíddal készültek (mint a 620-as első, 59-es szériája). Később, főjavítás keretében kaptak bolygóműveset. Eszerint volt olyan troli, aminek nem cserélték a hátsó hídját?
Az új-zélandi 281-ast a próbafutásokat követően hazahozták és gyári használatú kocsi lett. A későbbi sorsát még nem ismerem (elbontották, ebből lett az indiai demó, vagy esetleg átépítették 280-assá).
Jóvoltadból ezzel tisztában vagyunk, de ez dr.Papp Lászlóra is vonatkozik? Persze kérdés van-e erre pénz, nem kockáztatja-e egy ilyen húzással az állását, van-e lehetőség a mai helyzetben ilyet megtenni.
De néhány szót megér, legfeljebb annyit mond: NEM.
Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét?
--------------
A Volán szakma az 1961-től írott történetének fekete éveit éli most.
A Volánok élén mostanában nemhogy nem szakemberek állnak (ez nem feltétel a jó vezetőnek) hanem pillanat emberkék.
2-3 évre tervező, az autóbuszközlekedésről még minimális ismeretekkel sem rendelkező párt emberek.
Még az átkosban is több mint 80-85% volt a volánok élén a szakmai vezető.
Hirtelen felindulásból csak a tatabányai városi párttitkár volán vezérré kinevezése ugrik be, pedig akkor is volt 24 volán, s 20 év alatt volt vagy 40-60 vezérigazgatójuk.
Ezektől a mostaniaktól azt elvárni, hogy egy Ikarus-601 mondjon nekik valamit, annyi mintha azt várnád el a magyar foci csapattól, hogy három héten belül verje meg Braziliát, Spanyolországot és Németországot.
Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét? Valószínűleg kisebb gondja is nagyobb mint Ikarus roncsokat nézegetni a neten, viszont ha kap egy kis segítséget még lehet belőle valami.
Ha már előkerült, a 266.10 az miféle volt? Emlegették, hogy korai, Csepel motoros verzió. Kamu? Mert szétberhelt vázon volt szerencsém ilyen vázszámot látni, megfejtést pedig azóta sem.
a BKV ( ha igaz ??) a 100 éves évfordulóra - 1915.03.01-én indult a budapesti autóbuszközlekedés - megcsináltat egy Tr 3,5-t.
Nem várható el tőlük, hogy kettő kocsira is pénzt áldozzanak.
----------------------------
Ik-601 nem közlekedett Budapesten.
Ha a Volán egyesülés valódi központként működne (nem úgy működik) akkor az Ik-601 megmentése az Ő dolguk lenne.
A 24 mostani volán vezérigazgatóból nem tudom van e 1=egy fő, aki átérzi (felfogja), hogy a 601-es gyakorlatilag a saját történelmük indulásának egyik tanúja, résztvevője.
Ik-601 legtovább a 17.számú AKÖV/VOLÁN-nál - ma Vasi Volán - jártak, lévén az 1970-es évek elején a Volán Trösztön belül működött a tipizálás, mint az egyik igen komoly önköltség csökkentő intézkedés.
Ezért az összes Volántól az Ik-30-as kocsikat Szekszárdra kellett leadni, az összes Ik-60/601/602 típusú buszt pedig Szombathelyre.
Szombathelyen dr.Papp László most a vezérigazgató.
Őt az egyik legtehetségesebb Volán vezérnek tartom a un. nagybölény generáció utáni korosztályból.