Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Szia! Tudtommal hivatalosan Sopronban nincs állományban jelenleg 3 tengelyes, Fertőrákost ahogy látom, SRD-s csuklós MAN szokta csinálni, vagy sima szóló busz (Econell, Inovell stb.).
Kérdésem az lenne, hogy Sopron-Fertőrákos járatokon előfordul még 3 tengelyes?
Korábban járkáltak a vonalon Zalás Setrák ( ha nem voltak kiadhatók az érintett kocsik, akkor előfordultak E94 F-esek is a vonalon ).Utóbbit már nem tudom tisztán, lehet hogy forda szerint is volt ott hosszított E94, de szerintem azok csak a Setrák helyére lehettek kiadva olykor-olykor.
Lényeg, hogy a hosszított 3 tengelyes típussal találkozni-e még?
Magyarországon a városok mozgásterét már jó 25 éve egyre csak szűkítik.
Meglepő de a helyi városi közlekedésben, városink még mindíg olyan nagy szabad mozgás térrel rendelkeznek, mint amit már régen elveszítettek a helyi egészségügyi ellátásban, oktatásban, adó gazdálkodásban és még sok más területen.
2./
Még mindíg a városi önkormányzat 18 képviselője határozza meg a :
- helyi vonalhálózatot,
- az üzemidőt,
- a követési időt,
- a tarifát,
- a helyi kedvezményeket,
- a használható autóbuszok paramétereit,**
- a buszok színét, jelzéseit,
- a személyzet forma ruhájának milyenségét,
- és még száz dolgot.
3./ A városain helyi képviselői (városonként 18-18 fő) akik erről döntenek az esetek 99%-ban azt sem tudják, hogy erről ők maguk dönthetnének.
Felkészületlenek, slendriánok, felületesek.
Általában kicsi helyi polituikai grundharcokban megedződött és besározódott emberek csapatai.
4./ A városainkban (kivéve Budapest) a helyi közösségi közlekedés a városon belüli eszközzel végrehajtott helyváltoztatásokból kb. 8% - 25%-kal részesedik.
Sopronban ez valahol 10% vagy az alatt van.
** = Kevesen tudják de még a helyi autóbuszok ülőhely távolságát is a helyi önkormányzat határozhatja meg.
Ha Sopron városa úgy dönt, hogy márpedig X naptól piros-fehér színű*** nullkilométeres, szipi-szupi buszokkal kell szolgáltatni a városban akkor a mostani Volánbusz hozni fog piros-fehér színű, új, szipi-szupi buszokat.
Ebben biztos lehetsz.
*** = Sopron város színei.
Ahol új buszokkal kezdték el az üzemet, Ttbánya, Veszprém, Szhely, stb. általában 2,5x vagy 3x annyiba került mint a Volánnal, az ósdi buszokkal.
De nem teszi innentől kezdve a Volán nem fog csak úgy átvinni oda újabb kocsikat csak azért, hogy a szintén problémás Győrben ne legyen csuklós hiány és szóló többlet.
Persze, igazad van. Viszont ha tegyük fel, 6 RVY ment volna át nyáron Pest megyéből + az egy zalai, akkor cserébe 7 RIR-t leadtak volna Sopronba, és így ugyanannyi lenne a korszerű kocsik száma a városban. Addig sem fizették önerőből valami kegyesen ezt és mégis az utóbbi időben 17 újszerű szóló 22 új csuklós és 13 új szóló érkezett (a semmire). A szóló Connectókat, mint írtam gond nélkül át lehetett volna vinni, mert így is szóló többlet van a városban.
Akkor KLF, meg a többi "törött" orrú BN12-es rég kivonva lenne Győrből/Sopronból is.
Amíg a jelenlegi városvezetés nem hajlandó többet fizetni a szolgáltatásért, illetve amíg tartozik a Volán felé, mindaddig nem is jönnek új buszok, csuklósok meg pláne Győrbe. Mit gondolsz, miért hozták ide ezt a sok levedlett ős Connecto mercit Zala vármegyéből meg Szekszárdól, és nem azokat a volt Szombathelyi RVY-os Connecto-kat. Hát ezért barátom, mi szívunk a városvezetés szűkmarkú hozzáállása miatt. Bezzeg a Covid előtti években milyen jó volt hogy járt 15 percenként a busz délután TANSZÜNETBEN, most meg 20 meg 30 percenként sajnos, és az utasszám meg napról napra növekszik, én már csak tudom minden nap buszozom reggel és este.
Az még mindig érthetetlen, ha Győr helyiben nyár óta szóló többlet van, a búcsúzó csuklósok egy részének szóló BYD-dekkel történő kiváltása miatt - akkor ilyen alapon mi indokolja azt, hogy a Szigethalmon lévő ex.szombathelyi RVY-s Conectók ne kerüljenek ide át, amivel méltóan ki tudnának pótolni a 280-asok helyét, és akkor pár korszerű szólót át tudna engedni Győr Sopronba (RIR-ekre gondolok.)
Megoldható lett volna nyáron a pest megyei NEXT-ek elosztásával ez. Máshol is volt olyan, akit kérdés nélkül átültettek SRD-ről NEXT-re.
Hát szerintem biztos nem kéri vissza nagyon Győr, mivel ott már selejtezett kocsiról van szó, szóval gondolom marad, aztán vagy megy mint tartalék, vagy itt rohad szét a selejtsoron.