Hála a jó Istennek! Najó megígérem nemsokára abbahagyjuk. Eddig meg a magán vs. katonai busztéma ment napokon keresztül. Fogadjuk már el, hogy nem tud mindenki mindenhez hozzászólni!!
De: nem lehetett az, hogy a 17-23 helyettesítette az összetört kocsit, mert a 17-23 a 04-25(szintén kelenföldi) helyett jött ma ki CSAK a délutáni beugrót járni, mert a 04-25 a déli órákban lerobbant, a sofőr bevitte a garázsba. A délutáni (és egyben a délelőtti beugrós) sofőr délelőtt a 04-25-tel volt, majd azt átadta,de az lerobbant, ezért bevitte saját lábán a váltás a garázsba. Ezután a beugrósnak délután a garázsba kellett mennie és a 17-23-at kapta, így került az a kocsi a vonalra. Csak akkor lehet a helyettes kocsi a 17-23, ha a 04-25-öt rongálták meg és mindez délkörül történt, de inkább egy kicsit utána. Márpedig a "támadás" ha jól tudom reggel történt.
Azt lehet tudni, hogy melyik buszt rongálták meg és hogy az melyik vonalon járt akkor??
Na én ezt nem tudtam. Járművezetőktől hallottam a hírt és megállt bennem az ütő: egy IKARUS 280-as haladt Újpalota Vásárcsarnokról és Fő tér megállóhely felé , amikor még a forgalomban összetűzésbe került a járművez.-vel egy autós. A busz megállt a Fő tér megállónál, az autós kiugrott autójából, fejszét rántva betörte a busz szélvédőjét, lecsapta a visszapillantó tükröt és valószínűleg az orrlemezt is ütés érte. Ha minden igaz, az autóst elkapták. A sérült IKARUS-t, visszaküldték a Nyírpalota úti végállomásba, ahol sok sofőr látta. Ha vkit érdekel a véleményük, arról amit láttak, talán megtalálja őket a facebookon, de személyesen biztos szívesebben mesélnek. Akiről tudok, Ments Ferenc, majd szólok neki, hogy írja ki a face-n h miújság az üggyel kapcsolatban.
Amúgy Ő volt a 17-23-mal, beugrót járt, tehát nem hinném, hogy a helyettes kocsi a 17-23, mert ha minden igaz, délelőtt is Feri volt vele. De ennek utánajárok. Az a kérdésem mindenkihez, hogy ha van új infó az üggyel kapcsolatban, azt kiírjam ide, vagy e-mail-ben írjam meg az érdeklődőknek?
Jaa a 17-23-ból kiváló kocsi lett.(Nem ismertem ráncosként). De most (is) gyönyörű, erős és még új a szaga. Feri azt mondta, hogy nem hittek neki a fanok facen pedig ő mondta hogy "1 hét 2 vagy 3 és visszatér a kocsi" (17-23, ugye mindenki érti) :)
Szvsz az emberélet mentése , biztonságba helyezése ezerszer a magántulajdon elé való. Legyen az akár OT-s Ikarus , ha olyan rendkívüli a helyzet , akkor a cél érdekében miért ne?
Az ilyen emberek miatt tartunk itt, akik ismernek tudják mit tettem le az ikaruszos asztalra. Ennyi. A magántulajdon védelme és tiszteletben tartása nem vita tárgya.
Szia az a Pomázi busz ugyan azé akinek a buszát én láttam a XX.kerben ... Annak a 260.32 esnek volt a donorja de már minden ki lett belőle szedve ami használható a másik buszba . Mostmár ha jól tudom a Pomázi buszt szedik szét és vágják össze vasba .. :(
Nem provokátor, csupáncsak elismert közlekedési szakértő, akit nagyon sokan ismernek személyesen is.
Tény, hogy sok esetben nagyon nem értek egyet a véleményével, mégis érdemesnek tartom elolvasni, amit ír, mert az Öreg tényleg a saját jogán számít valakinek a szakmában.
Ha a hobbistákra rájár az agyfasz a háború réme miatt, akkor lobbizzák ki, hogy veterán minősítésű járművet ne lehessen rekvirálni, és akkor minden meg van oldva. Ennyire egyszerű.
Onnantól kezdve meg már csak azért kell aggódni, hogy ne pont azt a helyet érje bombatámadás, ahol egyébként a szeretett jármű is található.
Húsz éven át ilyennel járt a magyar. Aki akkor élt, nem felejti el ezt a trapézmaszkos pofát. Hát még a hangot! Aztán eltűnt mind, egy szálig, most mégis ültünk egyben, vezettük is. Videóval! Tovább »
Ezt úgy hívják, hogy államosítás, azt hittem ennek már vége van és a magán tulajdon szent és sérthetetlen.
-----------------
Tudom javasolni az államelmélet alapjai című tantárgyat.
A magyar jog mellesleg rendkívül liberális, megengedő, éppenhogy csak érintőleges az ügyben, hogy a KÖZ érdekében, mikor, hogyan sértheti egy állam az EGYÉN érdekeit tulajdonát.
A magyarok valószínűleg összesz....nák magukat ijedtükben ha az ugyanilyen témájú svájci, német, holland, vagy spanyol jog előírásait idehaza is bevezetnék.
-------------------
Ha pedig a javaslatoknak megfelelően, a magyar állam békében is fenntartana egy akkora személy és teherszállító flottát, azonnali bevetésre kész állapoban, mint amekkora egy katasztrófa helyzetben, esetleg háborúban szükséges az ország számára, akkor meg a mostani jövedelmeket tovább kellene csapolni, havonta további 5-10%-kal.
Akkor is ez lenne a véleményed, ha árvíz idején azért viszi el mindenedet a víz, mert nincs elég jármű az ÖNKÉNT SEGÍTŐ ÁLLAMPOLGÁROK helyszínre szállításához?
Vagy hogy képzeled? Ilyen esetekben adjon fel az állam hírdetést, hogy 1hét időtartamra járművet venne bérbe???
Egyébként valóban. Tartson fenn az állam egy katasztrófavédelemre és honvédelemre alkalmas járműparkot. Ez egy állami feladat, teremtse meg a fedezetét. Erre telnie kell a közösből. Oldja meg.
Vagy, legyen az hogy a civilekét használja szükség esetén, de akkor az adó is legyen 0%.
Röviden és tömören: Anyád. Ez nem személy szerint neked szól. Ezt úgy hívják, hogy államosítás, azt hittem ennek már vége van és a magán tulajdon szent és sérthetetlen. Ezt nem kell megérteni. És nem kell azért dolgozni, hogy bármikor rendelkezzen az állam valakinek a magán tulajdonával. Az állam rendezkedjen be arra, hogy az állampolgárai biztonságát bármikor tudja biztosítani. Szerintem az Ikarus tulajdonosoknak is el kéne gondolkodni, hogy melyik másik ország rendszámát viselje a buszuk...
Innentől off, ha valakinek van egy üres szobája és nem tudnak majd a munkakerülő, öregező, szobába szaró rétegnek lakást biztosítani, akkor majd akinek kicsit nagyobb háza kapnak egy familiát? Hát nem. Anyád. Előbb fogja bárki is felgyújtani a buszát, minthogy elvigye az állam.
És nem csak a honvédség tart igényt arra, amihez semmi köze, hanem a katasztrófa védelem is:
Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet.
---------------------
Akinek van egy IKARUS autóbusza, az köteles tűrni, hogy a Magyar állam azt :
- nyilvántartásba vegye,
- ha szükségét érzi időközönként szemlére berendelje,
- valamilyen felszerelés beszerzését előírja,
- a törvény biztosította keretek között az autóbuszt igénybe vegye, használja.
Ez független attól, hogy özvegy Mári néni egyetlen IKARUS autóbuszáról van szó, vagy az ilyen-olyan Volán társaság 87 db IKARUS autóbuszának egyikéről, vagy mindegyikéről.
----------------------
A tulajdonosnak ehhez NEM kell semmit szólnia.
Meg kell értenie.
Ha nem érti meg, még egyszer el kell neki mondani.
Ha akkor sem érti meg, meg kell büntetni, mindaddig mig végre felfogja, megérti.
Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet. Mert ugye, a főigazgató lenyilatkozta ők nem tesznek különbséget normál jármű és OT-s között.
Nem vagyok tudattalan mert ezekkel a rendeletekkel tisztában vagyok én is.A szocializmusban természetes volt az egyén javait, életét, identitását elvenni. DE, most mivel ezer féle adót fizetnek az emberek, legalább egy társadalmi egyeztetés lett volna szükséges, ami azt is bizonyítaná, emberszámba veszik az embereket, esetleg dönthetnek az ország és saját maguk sorsáról. Te ráadásul funkcionális analfabéta vagy, mert nem olvastad el és értelmezted a szöveg lényegét amit írtam. De úgyvélem nem érted az egész lényegét, és szerintem itt fejezzük be.
Egy ország védelmi biztosítása NEM politikai rendszerfüggő.
Pont a szocializmusban az egyéni tulajdont ritkán vették számításba a védelmi tervek készítésekor.
A kapitalista berendezkedésű országok viszont már vagy 100 éve, mindíg komolyan számoltak az egyén javainak igénybevételével, ha az adott ország védelméről volt szó.
Magyarország is.
1939-1944 között a magyar tulajdonú, magyar rendszámú autóbuszokat a magyar állam bevonultatta a magán tulajdonosoktól.
A nyugati országokban pedig egy busztulajdonos meg sem lepődik, ha saját buszát a helyi hadsereg időnként szemlére berendeli.
(más javakról is van szó az ilyen rendeletekben, házad, ékszered, stb. de ez buszos topik, tehát csak erről írok.)
Pár éve /kötelezően!/bekérték a különleges járművek adatait is. Igaz,ha valami módosul,azt nem kötelező jelenteni. Gondolom ez lehet a hatósági emberek foglalkoztatása,fing reszelésügyileg.
Te súlyos tévedésben vagy barátom, a szocializmusban lehet, hogy így volt, de most még kapitalizmus van Magyarországon. Az a legtermészetesebb, hogy ha 54 féle adót fizetünk, legalább megkérdezik hogy szeretnék e segíteni. Ha meg kötelező akkor fizessenek készenléti díjat.
ha veszel még egy 9V-osat és sorba kötöd a kettőt, akkor már sokkal boldogabb leszel. de lehet, hogy három is kell a normál fényhez, ennyit még el kellene bírnia, lévén a fedélzeti 24V csúcsa valahol 28 körül lehet.
a tartósság más kérdés, lehet, hogy egyszerűbb venni egy 200V AC --> 24V DC invertert, csak ki kell számolni, hogy hány amper kell (egy ilyen izzó max. 3W körül lehet, azaz egy amper mondjuk 8-hoz elég).
Üdv! nemrég szereztem be 9db ikarus visszajelzőlámpát, a baj az hogy nem tudom megvilágítani. Tudja-e valaki hogy ezt hogy lehet megoldani? tettem hozzá rézkábellel 9V-os elemet, amitől világít éjszaka jól látni de elég gyengén és nem tartósan. Valaki tud rá valami megoldást?
Ha egyebek közt a pénzhiány lépne fel egyik lenagyobb problémaként az újjáépítés során, ha nagyon meghúzom a nadrágszíjat 1-2000 ft-tal tudom támogatni a projektet, ha láthatom valóban arra költik amire kell..
Hát ezt látod nem tudom, de nyilván nem lesz piskóta össze kaparni hozzá a dolgokat. Főként, hogy a székek se a szokványosak voltak benne. Ami viszont meglep, hogy fehér léghengerbúra van benne, a képek alapján 2db maradt meg benne, szóval aki tud valahol fellelhetőt olyat amiben süllyesztett gomb való és csík visszajelző fény az esetlegesen jelezheti az alapítványnak ^^, . Más egyébben őket kell kérdezni, hogy miben tudnának a fanok is besegíteni. :)
De kérdésként bennem felmerül, hogy eredeti T6-281-ként épül ujjá elektromos, műszaki szempontból (korlátozott önjárás( benzin motor), örvényáramú fékberendezés) , vagy amit össze tudnak "lapátolni" meglévő alkatrészekből Szegeden, úgy alakítják ki.
Ikarus Fanok! Mai napon megmentésre került a Ganz a gazban című főszereplő trolibusza, nevezetesen a T6-281-es prototípus. Amelyet 2011 nyarán találtak meg biciklisták és egyben jármű fanok is. A jármű a 90-es években villámcsapást szenvedve selejt lett, minden hivatalos papíron kiskanálként szerepelt, egészen 2011 nyaráig. :)
Biztos, hogy 1981-ben készült a busz? Ha igen, akkor föltételezem, hogy valamikor már átalakították rövid ablakosra, és többek között új ajtókat is kaphatott(?).
Egy 80-as évekbeli Autó-Motor újságban olvastam, hogy 1983-tól gyártotta az Ikarus a 250-est ilyen (modernizált) formában.
A váltóra maximum mekkora nyomatékú motor kapcsolható. Esetleg fordulatszámot is meg szoktak határozni.
Ez olyan, mint a Voith 851 - 863-as sorozatai. Azokat is ilyen eloszlásban szerelték, az átvihető nyomaték miatt. Csak a "verziószám" (.2, .3) változott. Jó, mostmár náluk is változtak a típusok kicsit.
Najó akkor elmagyarázom minden kedves hallgatónak, hogy ezt az 1800 db autóbuszt csak úgy random írtam. Merthogy 18 helyett "100szor ennyi kéne", ahogy mondani szokás, ha jól tudom.
Nem igazán látom hogy ezt hogyan lehetne megvalósítani.
Látjuk, a VT-nél Mercedes, a VB-nél MAN és Volvo, a legújabb BKV-s tenderen pedig megint más gyártó néz ki esélyesnek. Amíg úgy van kiírva hogy az ár számít, elég visszalapozni egy korábbi tendert, és árban alámenni.
Véleményem szerint azt, hogy egyéni vagy közösségi közlekedést használ egy városlakú, azt nem befolyásolja, hogy azonos paraméterű buszokból 1 típus vagy 8 típus közlekedik a városban.
Azonos paraméterű, például mind vagy alacsony padlós vagy mind magaspadlós.
Az azonos típus elsősorban az üzemeltetők + karbantartók + javítók és legfőképpen az adott társaság oktatási csoportvezetőjének + anyaggazdálkodási, osztályvezetőjének + a társaság gazdasági menedzsmentkének érdeke.
Üzemeltetői szempontból egész biztosan igazad van.
Ellenben manapság már nem csak a megszoksz játszik az ismert mondásból, de a megszöksz is. (gondolok itt a városi közlekedési módok közötti válogatás lehetőségére).
Ha maradnának Észak-Koreai (vagy hogy ne legyek annyira demagóg akár Máltát is említhetném) mintára a 200-asok még 30 évig, biztos több fan lenne, de ..
Nem az egyformaságával van gondom, hanem hogy a BKV-nak 1222 db autóbusza van. Mert ennyi kell neki. Fölösleges az a hatszáz kocsi, amivel ez a mennyiség 1800-ra emelkedik.
Nekem a külseje nagyon tetszik, a beltér hagy némi kívánnivalót maga után. De összességében lenyűgöz. Remélem hogy legalább az a 18 fog dolgozni Budapesten, 1800-nak jobban örülnék!! :)
Tekintve, hogy a 3. világra gondoltam... Az ADA program célja is ez volt, Afrika,Dél-Amerika,Ázsia - ha jól emlékszem. Nyilván valamilyen szintű környezetvédelem ott is van / lesz. De szerintem Euro2-3-mal is boldogok, ahhoz nem kell elektronika és AdBlue, még a Rába D10-ből is van E2-es..
Ott a lényeg az egyszerű és megbízható jármű, ami úttalan utakon is elmegy (ezért volt a emelt hasmagasság és zárható diffi (opcionálisan összkerékhajtás))
Az Ecomat a régebbi széria, nagyon régre nyúlik vissza. Az Ecolife a takarékoskodásra hangolt változat (Ecomathoz képest akár 10% megtakarítás), ma már inkább ezt viszik. Retarder szerintem a ZF-nél mindegyikben van, Allisonnál lehet rendelni anélkül is, de nem igazán divat, ki akarná eldobni a retarder nyújtotta előnyöket? Ahhoz nagyon zsidónak kell lenni.
Pénteken ünnepélyes keretek között 20 darab 260-ast adományozott az Isztambuli Önkormányzat a libériai fővárosnak. A buszokat a libériai külügyminiszter és a főpolgármester asszony vette át. A buszok gond nélküli üzembe helyezését török szakemberek fogják felügyelni.
Már csak egyvalami: ha van valami esélye, hogy honvédségi volt, akkor honnan a V? Valahogy én leragadtam az E-knél meg az 54 jellegű és orosz exportfestésű példányoknál...
FKF-553-ra tud valaki exet mondani? Fehér 256-os, néhány sárga és piros vékony csíkkal az elején. KTI hulladék szerint 1989-es, és valószínűleg Pest megyei.
Néhány darab (ősszesel 100-as nagyságrend) a pakisztáni Lahoreba került átépítve (hit/vallás közösség révén a két ország kacsolata adta a lehetőséget tudtommal).
Azaz igazság, hogy a 473-as hoz nem kötődök nagyon, 1-2 jó élményem van vele, de igazából a BPO-174-es és a BPO-108-asok voltak régebben a sztárok nálam, de ez már kb. elmúlt, mert jött a nagy 471-es ami ránczos 280-as, míg az előbbiek sima Voithos 260-asok. Szóval nálam a 04-71-es viszi a pálmát. Káp.-on amúgy kb. ismerős vagyok, nem messze lakok onnan.
Az igazából egy I betű akar lenne, tehát I9-62 :) Ez volt az előző nickem is amivel ide írogattam. Kisebb koromban a kedvenc buszom volt, talán annyira mint neked a 473, amikor még nálunk járt Káposztáson (20E/30(A)/122/914), azóta ő is elkerült onnan, meg több-kevésbé én is :)
Te vagy akkor a KápCity 29-62??? Uhh nem 1 képed lóg nálam a falon!!! :-)
Örülök hogy végre beszélgethetünk, nagy megtiszteltetés ez számomra.
Hát arra gondolok, hogy ha az illető felveszi velem a kapcsolatot és én megbeszélem a Tisztelt SOFŐRÚRRAL hogy hol és mikor lesz a 04-73-mal, eljöhet velem (és találkozhat azzal a buszvezetővel, aki akár benn a garázsban tud szólni az értékesítési főkolomposnak, hogy kinek kellene eladni a seljtezett buszt , jaa )és még szőrén szálán megmutatja az illetőnek az imádott járművet.
Csak azért kérdezem mert a 04-73-as szinte állandó vezetője nekem nagyon jó barátom. Ahogy ismerem őt bárki, IKARUSfant szívesen lát szeretett buszán(, ő sem véletlenül választotta ezt a szakmát és nem tegnap kezdte). Szóval van protekcióm ahhoz a buszhoz. Szívesen segítek bármiben, ha kell megadom az e-mail címem és 4 szemközt folytathatjuk. Sőt akár "megmutatom" a buszt is. Írja meg bátran ha érdekli az ajánlatom, szívesen segítek bármiről is legyen szó.
Jaaa majd elfelejtettem. Mind a három ránczosról van képem, videom, hanganyagom. Szerintem jól jönne az az e-mail cím!! :-)
Ezeket a GA-11-eseket 60-ban gyártották és 62-ben átszámozták GA-80-asra. De ha a Nagykörúton készült a kép, akkor 60-61, mert 62-ben ott már csuklósok jártak.
A kék IK66-os (OT 53-00) előéletéről, megtalálásának körülményeiről tud valaki valamit?
Az AutoClassic 1999/5. számában volt egy kék faros, ami dinnyéseké volt, s az Eger és Füzesabony közti út mentén parkolt nyaranta.Ugyanolyan kék, egyajtós 66-os volt az is.
Tudom, hogy ez off, de ez mindenkit érint aki szereti a régi járműveket és van is neki. Most van a parlament elött az új roncstörvény, sok jóra nem számíthatunk. Nálam kiverte a biztosítékot. Miért nem egy tucat autót raktak a hirdetésbe, vagy valami felismerhetetlent. Ez így bele az arcunkba, és ez a förmedelem az auto-motor május 7. számában van. Jön a roncs összeírás?
Elég nagy baj, ha így gondolod, egy vagon pénzért hamisítványt gyártani, ami ráadásul eredetiben sem volt szerves része a bp-i autóbusz-közlekedésnek, mert a típus nem vált be...
Korábban már volt róla szó, állítólag nem lesz 66-os barkácsolás, marad az 55-ös és nosztalgiakocsinak szánják.
"Bizony fogalmam sincs, hogy az általunk hajtott Ik-255-ben lévő ASTRA váltók még ASTRA márkanév alatt jöttek ki, vagy már átcimkézték Csepel xxx tipusú váltóra a nevüket?"
A típusszámozás ugyanúgy megmaradt, vagyis a gyár beolvasztása után lettek Csepel-ASH váltók, amik néhol Csepel váltóként vannak a köznyelvben.
Azt még érdekes lenne tudni, hogy mikor történt az integráció. Továbbá Ha-Fe vagy HFGY?
Később, at ASTRA gyár, a Csepel Autógyár nemtudomhányaszszámú telephelye/üzemegysége lett.
A köznyelv továbbra is ASTRA gyárnak hívta, sőőőt, ha jól emlékszem sokáig a HÉV megálló neve is megmaradt ASTRA gyár.
Bizony fogalmam sincs, hogy az általunk hajtott Ik-255-ben lévő ASTRA váltók még ASTRA márkanév alatt jöttek ki, vagy már átcimkézték Csepel xxx tipusú váltóra a nevüket?
A Volánbuszhoz 1980 szeptemberében jött az első kettő db hatsebességes váltós busz.
Ez kettő db, vadi új Ik-266-os volt és kb. fél évre a Budapest-Dunaújváros fordába kerültek, ahol napi három fordulót kellett teljesíteniük, tehát napi 520 km körül futottak.
Mivel semmi lényeges különbség nem volt üzemeltetési oldalról az ötsebességes ASTRA váltók és a hatsebességes ZF váltók között, hamar elterjedtek.
AZ Ik-255 típust - tudtommal - végig ASTRA-val gyártották.
OFF
Szerintem a Grammerrel való összeolvadás okán tűnhetett el ez a márka. Grammer - Bremshey néven biztosan volt gyártás, ma is az egyik ilyen példányt koptattam (SGP villamos).
ON
1979 végén még az 5 sebességes váltókkal érkeztek hozzánk az Ik 266-ok és Ik 256-ok
GF 29..... rendszámokkal.1980-ban már a 6 sebességes lassú-váltókkal érkeztek az IK 266-ok.Végsebesség 78 km/óra. GF 38-29 volt a miénk. IK 256 GF 41... már 6-os hosszú-váltós volt.
Úgy tűnik nem gyakori darab ez az ülés, szinte teljesen biztos voltam benne, hogy Ikarus ülés (valószínűleg túl sokáig bámultam gyerekkoromban a Möve-n hullámzó sofőröket).
Még annyi információt találtam, hogy ez a Bremshey cég tönkrement 1977-ben. Hát ez is valami.
Köszönöm, hogy foglalkoztatok velem és az ülésemmel.
Tudja e valaki biztosan, hogy az 5 sebességes Atra ASH váltót mikor váltotta el a 6 sebességes ZF az Ikarus 200-asokban. És minden típusban egyszerre történt e a váltás vagy eltérő időben?
Egy kis csemege: itt van egy ex-FAÜ Ikarus 66 Mávaut kötelékben, átcímkézve, de szerintem még FAÜ színben, ráadásul ez még a korai, tetőív ablakos szériából való.
Biztos, hogy korábbi a kép. 1969-ben csak UV villamosok jártak a Nagykörúton, mindegyik akkori viszonylaton. Erősen 50/60-as évek fordulója, legkésőbb hatvanas évek legeleje lehet a kép.
Jól sejted, ez még kék-ezüst FAÜ festés (és ott a szám is oldalán), 1964-ben ezek a kocsik kikerültek a fővárosi állományból, öt évvel később ezt nem fotózhatták.
Tudom és nagyon jónak tartom. Én az össz budapesti beszerzésekre gondoltam, zavarja a szemem az a sok Mercedes és Volvo, fogja a MAN. Ezek helyett is Ikarus kellett volna,, hiszen magyar utakon járnak oda meg Ikarus való.
Pár hónapja volt itt róla egy hirdetés,nem tudtam visszakeresni mert nem működik rendesen a fórum és állandóan visszadob erre az oldalra,de valamikor december környékén lehetett.
Jó sokszor láttam már ezt és mindig eltöprengek rajta, vajon megvan e még ez a gép valahol... (Nem valószínű... :-( )
A Youtube-on azt írja a feltöltő németül, hogy nem őrzött helyen tárolták, és a vandálok olyan mértékben megrongálták az évek alatt, hogy végül mégis roncsként végezte: nem menekült meg.
Üdv, ha lehetséges nekem modellezéshez kellenének leginkább az ilyen adathalmazok. Persze ha lehetséges. ^^, (3D - gépen) megköszönném. martin.mark.21@indamail.hu
Szia igen megvan az összeshez a 200 családtól a400 családig és a Classic C56 tól a C80 ig ..... Csak Cd n tudom átadni mert rengeteg adat....... És ha van kérdés nyugodtan kérdezzetek Ikarus gyár dolgozó voltam ..... :D :D ja e-mail cimem ikarusbus@citromail.hu na ez privát... :D
Hol laksz? CD-n oda tudom adni ha gondolod minden rajta van gyári adatok gyári dolgok .. tetötől talpig az összes gyári adat az összes alkatrésznek az adata és mérete stb stb mi is egy 260 ast csinálunk most épp
Még valami, ami kollektív kérdés lenne, de megspórolok egy hozzászólást: nagyjából ugyanez. Talán volt előtte a busznak még egy uniós rendszáma is, legalábbis a szélvédőnek biztosan.
Köszi mindkettőtöknek, és tényleg, még a színezés is stimmel! Esetleg maradt más forgalomban lévő példány itthon? Az ex TT-s FUK-933 rendszámmal futott annak idején, esetleg lekeresőzi valaki?
Nem tudom mennyire ismert ez a chilei Ikarus 212-es? A honlapon lévő hozzászólások beküldése idején már nem volt forgalomban; a leírtak szerint korábban elégedetten használták.
Nagyon jók a képeid, örülök, hogy sikerült fotóznod! Véletlen csöppentem az eseményre, nem kis meglepetést okozott mikor behajtott előttem az egyik körforgalomba a chemnitzi 260-as, majd lassacskán feltűnt a többi gyönyörűen felújított jármű is.(Nem csak Ikarusok,pl. pótkocsis Jelcz ,IFA, stb.-k is előbújtak) Valamelyik 255-ösön rajta volt oldalt a "Különjárat" felirat is,így nem kétséges honnan ásták elő. Az utasok létszámából ítélve sikert arathattak a régi buszok. A fényképezés sajnos érdemben nem jött össze..
Lobbanómotor: A 258-as esetleg nem az ex Trans-Touros példány? Vajon azzal mi lehet,ha nem ez az? No de mindegy is, szuper, hogy jó kezekbe került, akármelyikről is van szó, még ha nem is nagyon láthatjuk majd itthon.
1./ menyire màs egy oldalkapaszkodós üléses 280-as kapaszkodócsőrendszere,
2./ Nagyon át kellene alakítani? vagy akár ezt is vállalja az ülésgyáros???
----------------
Egy "ülésgyáros" bár mily meglepő, ülés gyártását vállalja.
Azért van.
Aki kapaszkodó átalakítást kíván csináltatni, az karosszéria munkákkal foglalkozó céghez fordul, ha ilyen ingerenciája támad és ez az ingerenciája, nem múlik el.
Aha köszi. Szóval még Mórin megy a dolog. Na és még 1 komoly kérdés: menyire màs egy oldalkapaszkodós üléses 280-as kapaszkodócsőrendszere, mint egy olyan sima gyakorlatilag régi stílusú sima üléses kocsiban, amit linkeltem??? Nagyon át kellene alakítani? vagy akár ezt is vállalja az ülésgyáros???
Ez a faros ex Németország, forgalomba helyezése még folyamatban van, igyekeznek visszaalakítani. Esetleg azt tudni, hogy megvan-e még "Bpisti" ex Gemences 266-osa?
Ez is gumikerekes természetesen, csak egy Csepel teherautóról van szó, amely műhelykocsi felépítménnyel van ellátva, plusz a tetején egy kifordítható, emelhető daru platformmal. Ezek szerelték a Troli felsővezeték hibákat anno. ( Kb. mint most a Liazok, Mercedesek is. )
Ma a szentendrei hévvel utaztam és Pomáz és Szentistvántelep közt felefedeztem egy IKARUS 260-ast. A busz fényezetlen, talán néhány helyen a vázszerkezet is kilátszik. Szóval nincs túl jó bőrben. Ránczajtós, BKV-s elrendezéssel. Egy telepen áll, magason, jól látható a hévből. Mit tudtok róla? Milyen célból áll ott, mi a terv vele? Kié?
Hadd kérdezzem, hogy csak a BKV-s Ikarusokról tud információkkal szolgálni, segíteni vagy más BKV által használt gumikerekes járműről is esetleg? Pl. Felsővezeték szerelő szervizkocsi 70-es évek
Annyit hozzátennék, hogy amiatt vannak ilyen sorozat-szerűen, mert a 200-asokra illik (hátul) "kocka" rendszámot rakatni. Ilyen típust mindig egy-egy sorozatot gyártanak, nem az aktuálisan futót fogják más alakban gyártani. Így vannak jellemző busz-tgk. rendszámsorok. Talán a legfrissebb kocka az MHZ.
Milyen típusúak? Milyen állapotban vannak pontosan? Hol találhatóak? Együtt vagy külön-külön eladóak? Milyen évjáratúak? Milyen motorok vannak bennük? Előre is köszönöm minden érdeklődő nevében is: 04-71
Kispajtás, szerinted itt ez a stílus? Na, akkor nyugodj meg. Csak hogy felfogd: a képet nem az oldalon böngészve találtam, hanem google képkereséseknél, hidd el, nem olvasgattam az oldalon... ennyit erről. Érdekes, hogy rajtad kívül ketten is tudtak válaszolni a duma helyett, normális hangnemben. A szerzőtől ezúton is elnézést! (egyébként korrekt stílusban is lehet szólni, mint ahogy a kimásolt szövegben látszik... de tudom, ez nehéz dolog :))
torqmatic és BPO-471! Két oldalról közelítettétek meg a dolgot, az egyik felől jött a kérdésekre a válasz illetve a segítség, 471 oldaláról pedig inkább az, hogy a 320-as rendszámút merre, milyen módon találom, és mi jellemzi a buszt. :) Köszönöm mindkettőtöknek, így igazán teljes a kép a helyzetről.
HáBé már megint háborogni fog-joggal. Nem tudsz olvasni kispajtás, amikor az oldaláról képet illesztesz ide?
"TISZTELETTEL KÉRLEK, HOGY A FOTOGALÉRIÁBAN TALÁLHATÓ KÉPEKET AZ INDEX VITAFÓRUMAIBA NE ILLESZD BE! AMENNYIBEN ILLUSZTRÁCIÓKÉNT HOZZÁSZÓLÁSOD MELLÉ FELHASZNÁLNÁD, LÉGY OLY KEDVES CSAK EGY HIVATKOZÁST (LINKET) BIGGYESSZ A HOZZÁSZÓLÁSHOZ, AMELY AZ ADOTT KÉPRE UTAL, ANNAK TELJES ELÉRÉSI ÚTVONALÁVAL! A VISSZAÉLÉSEK ELKERÜLÉSE VÉGETT MEGÉRTÉSED EZÚTON KÖSZÖNÖM!"
Na pl. ott van a LZZ-320 IKARUS 260-as, amit ha jól tudok kettő buszból raktak össze. Figyelemreméltó utastere van: fekete bőr ülések és kapaszkodók, fekete régifajta rücskös csúszásmentes padló. Amúgy D10-es motor hajtja és ZF váltó van benne, RÀBA nagyhíd (hangoshíd) van alatta. Jaa ehhez a tökéletes hangához társul még hogy vmi berezonál az 1. fokozat végén. A külsőjéről annyit h szerintem újra van fényezve. Ma a 124, 125-ös vonalakon ment. Amúgy kőbányai busz. ISTENI, mintha a 80-as évek végén lennénk. Van róla sztem hangfelvételem és videom is, akit érdekel, adja meg az email címét, nagyon szívesen elküldöm.
Vagy ott van az LZZ-321 ami 280-as de róla nem tudok semmit , az 1V-101V-n láttam sokat.
Az LZZ rendszám természetesen nem "képvisel" semmmit; amikor levizsgáztatták a buszt, akkor éppen ez volt a soron következő, ennyi. A BPO-103 annaidején véglegesen ki lett vonva a forgalomból, így ezt a rendszámot már nem kaphatta meg újra a busz, a BPO-671 viszont még forgalomban volt, így azt a trükköt alkalmazták, hogy a kombinációt egyedinek minősítették, így ezt már hivatalosan is át lehetett tenni a BPO-103-ra, az eredeti BPO-671 pedig LZZ-316-ként fut tovább. (Azért pont erre esett a választás, mert a BPO-103 eredetileg a GE 06-71 majd a BU 06-71 rendszámot viselte.)
Ha ezek mai képek akkor reggel láttam a barna festésűt, megakadt rajta a szemem. :) Ez az LZZ rendszám egyébként mit képvisel azon felül, hogy egy rendszám? Ugye a 96-00-snak is LZZ-s rendszáma van, csak azért kérdem (összefüggés pedig gondolom nem sok van köztük).
Illetve ezt a képet nem értem, mert gondolom a BKV-s felújítottról van szó, de akkor miért szintén LZZ-s rendszámmal, ha amúgy a 06-71-es rendszámmal használják?
Üdv mindenkinek új fórumozó IKARUS-FAN vagyok. Az előbb random beírtam hogy Tapolca, ez egy kicsit régebben szerepelt kép helyszínére utal.(ismerem a helyszínt)
A tr 5-ös buszt 2013 szeptemberében találtam de a tulaj egyben akarta eladni a telekkel. Idén januárban változott a helyzet az új tulaj boldog boldogtalannak küldött emailt, hogy kit érdekelne. Mivel a BKV-n belül jelentős változás ment végbe, ezért visszahúzódtunk mert komoly szándék mutatkozik a helyreállítás terén. Ha valakit érdekel teszek fel képet róla.
Próbáltam már összehasonlítgatni őket, de nem sokra jutottam. Engem is érdekelne (elvileg ülés típus, -kiosztás, ládatér, befúvó, klíma... ilyesmik a meghatározóak)
Pár hete Drezdában megünnepelték a 100 éves buszközlekedést. Jó volt látni, hogy a buszok jó része Ikarus volt. Nem számoltam de legalább ötven busz volt megtekinthető és annak a fele Ikarus volt. A buszokkal utazni is lehetett. Azon merengtem, hogy ott a 200-as család már nosztalgia nálunk meg még a mindennapok része...
Nullás buszával végül mi lett, vagy "hol tart", vagy hogy áll, vagy...? Utolsó képek, amiket anno posztolt, egész biztató volt már. Tulajdonképpen (ha jól rémlik) a váz készen volt.
Most lehet, hogy beviszem magam az erdőbe, de egy próbát megér. Szóval a jobb oldali: a Vértes kocsija most piros (mert nekik így tetszik, ahogy a 30-as is), de azt a buszt eredetileg a Vasi Volán szerezte, és abban az állapotban szerepelt is a Hosszú alkony című filmben, Törőcsik Mari főszereplésével. Summa, summarum, tetőablak stimmel, de nem tudom, mintha a Vasi Volános barnás lett volna, és nem ilyen kékes... Szabad a gazda!
Hát arról ne is, mert az vandál pusztítás volt, akárki lelkén szárad... bár akinek az utasítására történt, szerintem magasról lesz@rja, mert nem is érdekelte, mi történik. Jó érzésű, buszokat, öreg járműveket szerető ember ilyet nem tesz. Ennyi.
Nem, nem, ez a Tr 3,5 más projekt. Egyelőre nem propagálnám a Tr 5 témát, és képet sem tennék ki. Nem irigységből, senki ne értse félre, hanem az adott szó kötelez.
Nem követem azt a topikot, nem tudom, de ha segítesz linkkel, meg tudom mondani. Ha megcsinálják a Tr 5-öst, tőlem annyi fals IK66-ost építhet a BKV, amennyit csak akar, egy rossz szavam sem lesz :-)))
1. Itthon fellelhető eredeti ex-FAÜ háromajtós IK66 (semmilyen változat) szerintem nincs. (Jó lenne egy Mávauthoz került példány is)
2. IK55-ösből IK66-ost faragni lázálom, értelmesebb lett volna eleve 66-ost keresni, akár külföldről azt hozni, és azt faragni - ha már muszáj.
3. Most lesz egy busz (vélhetően szép és jó, ami kétségtelenül öröm é bódottá), aminek viszont semmi köze a BKV-hoz.
4. Megjegyzem, az IK66 eleve nem domináns tényezője a budapesti közösségi autóbusz-közlekedésnek, reményteljes, de sikertelen típus volt, nem vált be, 5 év alatt ki is pakolták mindet a fővárosból. Persze, most látványos lenne, nekem is tetszene, de milyen áron? Arról pedig nem is beszélve, ha csak egy torzszülött készülne az 55-ösből (és előre is bocsánat a szakiktól, mert nem az ő munkájukban lenne a hiba).
Ha már ennyi pénz van, tudok egy Mávag Tr 5 roncsot, nyelné az is szépen, de több értelme lenne...
Akkor viszont amit most mondok, az sokaknak nem fog tetszeni, de vállalom: ez így felesleges pénzkidobás a BKV-tól. Minek nekik nosztalgia IK55? Ha már ennyi pénz van ilyesmire, bőven lenne mire, értelmesebben költeni...
(Mielőtt bárki kétségbe vonná: örülök, ha lesz még egy Faros, de azt hiszem, érthető, amire gondoltam.)
Elég sokat volt látható a 66-os Eger és környékén április elején, mivel kampánybusz volt ezért nem tudtunk róla normális fotót lőni. Van egy facebookos oldala ott lehet követni. :)
A kék 1ajtós 66-os OT53-00 és nem lesz egyedül. Gazdája már be is szerezte a következő farost az egy 55-ös. Nem tudom mond e valamit ha azt mondom hogy az előző tulaja már elkezdte rendbehozni így nem 0-ról kell indulnia a mostani tulajnak.