No, így ezt konkrétan nem tudtam, csak azt, hogy a 473 nyár végi, a 479 meg szeptemberi vizsgás. De kössz, akkor a 473-ról is lemondhatok hangfelvétel terén, kár.
Győrben volt ráncajtós-lemezfelnis 260-as, emlékeim szerint a 2000-res évek leglején repültek. Csak azt nem értem, hogy ilyen kombinációban hogyhogy gyártottak Ikarus 200-asokat, hiszen egyszerre, 1985-ben szakított az Ikarus mind a trilexszel, mind pedig a ráncajtóval. Akkor ezek mikor készültek?
Akkor egy kis bemutatkozás a sok beszólogató, bunkó köcsögnek!
Az életkoromat nem sikerült eltalálni, mert majdnem 4-szer több vagyok a tippeltnél.
A szoftver sem nekem kell, azt hiszem kinőttem már belőle, hanem a fiaimnak, akiknek való a játék.
1990 óta a BKV-nál dolgozok buszvezető vagyok. Jövőre tervezem abbahagyni, de akkor sem fogok OMSI-zni. BKV előtt, az eredeti szakmám miatt foglalkoztam lemezzel, vassal, de gondolhatjátok h hiányzik a barkácsolás, ezért otthon mai napig foglalkozok még azzal.
Anno cinkotai voltam, onnan ismeros a 475, 1 hete láttam utoljara, akkor még ráncos volt. De per pillanat nem tudom, soha nem akarok cinkotához tartozni többet....
Ide sem valószínű hogy írok többet, eccerüen nincs kedvem ilyen állatokkal vitatkozni, a sor élén önkioldó kardántengellyel, de lenne még 1-2 gyökér akit ide be kellene írnom...
A fogadásnak is lőttek, az illetékest üdv, egy élmény volt Önnel üzletelni!
Jaa és az ínyencségeket kihagytam, amiket én pl sose láttam: 254, 282, 283, 284, 293---asszem kubában van, de ha rosszul tudom, javítsatok ki! Szóval ezek azok a típusok, amikből igazán kellene restaurált változat. Persze nem tiltakozok egy újabb faros ellen, persze hogy örülök neki. Aztán majd lesz 60, 620......
Remélem persze én belecsúszok a felújítók világába és nem csak ugatni fogok h 293-ast szeretnék. De addig is hajrá mesterek, mindennek örülünk amit csináltok és ha kell segítség csak szóljatok! :)
Ránczosok? Hát igen, BKV-nál 3 azaz három db 280-as. Ebből egy sincs napi szinten üzemben! A 04-75(cinkota) a 7E-n vagy az örsön van, a 04-73 és 04-79(kőbánya mind2), futár mentesítve állnak a telepen és várják a villamospótlást. Állítólag ősz körül lesz a v.potlas, akkot elővesznek majd minden használhatót.
Tehát gyakorlatilag NINCS ráncajtós budapesten.
Vagy ne is csak a 255-öst nézzük, ott van 266, 263, 256-harmonikaajtós, 250......
Esetleg a BPO-471-ről tus valaki vmit? (Márc.1-edikei selejt)
Természetesen nem kívánságműsor (mint a téma maga), de nagyrészt ez a széria volt a klasszikus kalauzüléses. Még gyerekként volt párszor szerencsém hátul sorakozni Sárospatakon.
És igen, ahhoz képest egy egyben levő busz kisebb munka.
És mennyivel eccerűbb meló, egy pl. leharcolt állapotú BKV-s kocsiból egy nosztalgiabuszt kialakítani, mint azt a farost amit pár oldallal ezelőtt láthattunk, na abból buszt csinálni!!
Tudom, hogy a BKV-nak nincs 280.17-ese, de a Prága váltós 280-ast, LIAZ híddal, sztem nem fognak megcsinálni!! De akár egy BKV-s kasztniból is lehet volános 280.17-est csinálni (ha minden igaz).
Felraknál egy képet egy 280.17-esről? (csak h lássam,hogy konkrétan miről van szó).
Lehet azt tudni, hogy hány BKV-s autó menekült eddig meg?
Jaa volt egy PKD-s bejegyzés nemrég. Belső információk szerint, 3 db már vagy 3 hete, ha nem egy hónapja meg vannak rendelve, de még nem érkeztek meg. Viszont egy újabb 435-öst újítanak fel és 200-asokat is pofoznak kifele. Pl. a 04-60, az amiért nagyon küzd M.F. buszvezető, Ő tökéletes buszt akar magának, szép lassan meg is kapja !! :)
Ha már újabb típusok: lassan az első megmentendő E94, E95 is porondon lesz...
De pl. 200-asból is lehetne mit: 280.17 (talán nem is maradt mára a Volán alapverzióból), visszahozott NDK-verziók (263.01!), stb. Nekem külön "mániám" a főleg '84-ben készült Liaz hidas bolygóajtós 260, hovatovább 280-as széria.
Ezzel egyet is értek, de nem indokolja hogy fikázzuk azt aki farost újít fel. Lehet hogy már 14 van belőle de neki még nincs és neki ez kell nem valamelyik a hiányzó típusokból. Ha lenne lehetőségem én egy két ajtós 66-ost újítanék fel mert gyerekkoromban ilyenen utaztam menetrend szerinti járaton, a többi típus nekem kimaradt.
Az én kedvenc Ikarus típusom, IK620/630, és volt hogy esély nem volt, hogy valaha látok ilyet, és most gyarapszik a létszám, és vannak várakozások is. Most hozzákapcsolva a "faros" témához, csak annyit, hogy szeretnék látni már egy FAÜ csuklóst, de ha hetente bejelentik, hogy egy újabb faros készült el, annak meg azért örülök, mert mindnél több példány létezik az országban annál nagyobb az esély, hogy itt-ott beletrafál az ember, magyarán kis túlzással, de olyan laikusnak is gyakori látvány elem lesz, mint ha egy(két) darab van amit csak rendezvényeken lehet látni.
Egyik farost üzemeltető cégnek/személynek sincs kettő üzemképes darab a tulajdonában, ezért sem értem ezeket a felháborodásokat. A tizenvalahány felújított régi busz nem egy flotta ami újabb és újabb farosokkal gyarapszik más típusokkal szemben.
És oszt' ki tudná előre megmondani, hogy a faros után nem-e egy 60-ast vagy annak csuklós változatát építik-e meg egyszer cdjbátyóék. Azt gondolom, nem zárhatunk ki semmit. A jövőt bármit rejthet.
Az tény és való, hogy nem ezt a hangnemet kéne megütni. Nem azért, mert idősebb, hanem azért, mert valahol mélyen elrejtve létezik ebben az országban az, amit egyesek kultúra néven emlegetnek.
Viszont az is tény és való, hogy a rendszeres olvasóknak már vagy ötödszörre, a nem rendszereseknek meg kb. előszörre vagy másodszorra forralja az agyát az, hogy a veteránjármű-ipar kívánságműsor-e vagy sem.
Most éppen én mondom el általánosságban, sokadszorra, és függetlenül a hozzászólásom közvetlen előzményétől: azt lehet felújítani, amit a bokorban találtunk, és amire időnk, pénzünk, valamint szaktudásunk van. Ha pedig nincs meg ezeknek legalább az egyike, esetleg a tulajdonos nem adja el, akkor ott marad a helyén, és ennyi volt. Lehet szép álmokat szőni eredeti tervek alapján készített replikákról, de az egyrészt vitatott dolog, másrészt még körülményesebb (amúgy én személy szerint nem verném az asztalt a dühtől, ha valaki a semmiből összerakna egy 60-ast, de ez most nem tartozik ide).
Ha akár ötven farost talál valaki egy alföldi tanyán félig beásva a földbe, akkor abból nem lesz se 601-es, se 30-as, se Tr5-ös, vagy a jó ég tudja, mi. Abból - már ha kiveszik onnan - faros lesz, vagy a következő babkonzerv, legalábbis ennek a kettőnek volna minimális értelme. Ha pedig valakinek megtetszik egy ilyen, és van rá ideje, pénze, elszántsága, akkor nem fogja otthagyni csak azért, mert már annyi van belőle, mint a hosszú fülű szőrös állat gömbölyű bogyója. Neki kell, és kész. Ha pedig ötvenen akarnak elvinni egyet-egyet, akkor ugyanezen indokkal el is fogják vinni mind az ötvenet. És ha majd unalomig töltődik farosból az ország, akkor se lesz nekik semmi közük ahhoz, hogy nincs se egy 60-as, se FAÜ-csuklós, se akármi. Majd ha olyanokat találnak, akkor ugyanazt végig lehet azokkal is csinálni, mint a tizenéve létező kommersz farosokkal. Aki nem hiszi, járjon utána.
Remélem, érthető volt. Remélem, utoljára kellett leírni.
Ui: egyébként - mint ahogyan azt úgyis sokan tudják - volt 60-as, 602-es, még MÁVAG M5-ös is, de vagy nem volt meg hozzá az, amit mondtam, vagy pedig a korlátlan emberi hülyeség áldozatául estek. Ilyen egyszerű az egész.
Teljesen igazad van a fórumozókkal kapcsolatban, de azért had jegyezzem meg, h 1-2 olyan alak van itt, akik nem idevalóak, őrültségeket beszélnek és csak b@sztatni tudnak másokat. Alapvetően jó a közösség és azzal, hogy a normálisak beszélgetnek és megosztanak egymást közt dolgokat, kiszorítjuk innen azokat , akiknek élvezet a másik figurát hülyíteni.
Úgyhogy nem ez a megoldás, hogy nem osztjuk meg egymás közt a dolgokat, mert csak magunk alatt vágjuk a fát, ez nem jó ötlet, de az sem jó, hogy oldalakon keresztül küldjük el egymást melegebb éghajlatra. Valamit ki kell találni a "keménymagnak" a trógerek ellen.
Jól is néznénk ki, ha minden művész, politikus, újságíró, mérnök, stb. egyből felhagyna a tevékenységével és sírva elvonulna a sarokba, ha valami idióta beszól neki állnéven... :) Ennek a mimózalelkűségnek semmi értelme nincs, max annyi, hogy a troll jót nevet rajtad, és elégedetten tér nyugovóra.
Teljesen megértem, ha felháborítja ,,hatkommentes" barátunk viselkedése. Őt is, engem is, és szerintem a legtöbb jóérzésű buszbarátot is a topikon belül és kívül.
Sajnos az ilyenek hozzászólásai (amelyekből egyébként süt az ostobaság és a rosszindulat) mindig megbántanak valakit, és ezt nem is csodálom.
Nem a HR 45 YTA, a szentegyházinak sajna a román rendszámát nem tudtam, de annyi biztos, hogy az itteni pályafutása nem volt hosszú. A HR 45 YTA rendszámú busz csíkszeredai cégé, jelenleg ez sem közlekedik, le van állítva cég telephelyén, legutóbb 2 éve közlekedett tartalékosként és előfordulhat, hogy nemis fog, mert ujabb külföldi típusok jelentek meg a cégnél.
A faros pont olyan kultusz emlék a civilek számára mint a 424-es mozdony.
Inkább a híre nagy mint a valósága.
Keveset jártam farossal, talán 15-20.000 km-t, de nem szerettem.
Kényelmes és csendes busz volt, de ott nem buszvezető voltál, hanem elsősorban busz-szerelő, másodsorban busz-karbantartó és csak harmadsorban buszvezető.
Minden egyes Ikarusnak örülni kell, amit akár felújítanak (tiszteletreméltó és nagyon nehéz dolog, ha korrektül végzik), akár szép állapotban meghagynak. Én is őszintén remélem hogy sok-sok meg fog maradni, vagy fog újjá éledni. :)
Nagyon szép gépek ezek, minél több van belőlük annál jobb! Egyébként meg 66-osból alig pár darab van (Volánbuszos, világoskék meg ez), örülni kéne hogy valaki nekiáll felújítani egyet nem pedig fikázni!!!
Ott véletlenül találtam anno egy fehér-piros 256-osról képet Ct logóval az orrán. Lehetett az is Cooptourist gép, vagy csak véletlen egyezés a betűkben?
Nincsenek csodák, de a nyakamat rá, hogy vagy soha, vagy csak elvétve kérdezett rá itthon élő ember...
Persze sok reményt nem fűztem a dologhoz, mert volt egy jó hetes szünet, de aztán kilenc nappal később érkezett valami válasz rá, aztán ma meg ez várt. A 396-osok amúgy szerintem reménytelenek, de annak idején beírtam azokat is, ki tudja...
Az a Kisalföldes 260-as nem az, amelyik sárga, háttal áll az útnak, és le van bontva a oldala? Állt ott egy 256-os is. Reggelente 20 percenként mentem, mert a szomszéd szerint akkor van kint a gazda... Sajnos nem jött...
Minthogy számos helyen rozsdacsipkés, így gyanús, hogy a tetőszerkezet bizony annyira rossz állapotban volt, hogy még foglalkozni sem volt érdemes vele.
Elsőnek azt hittem kabrió 180-as lesz, de ahogy néztem a képeket, ez bizony újjá lesz építve teljes tetőszerkezet ablakkerettel. Valószínűleg annyira menthetetlen volt. Esetleg valahol találták, vagy tetejét lezúzta valami.
A HR15YTA rendszámmal csak ez a busz közlekedehetett más autóbusz nem, ugyanis 1997-ben láttam elöszőr a buszt Csíkszerdába a Volánbusztól került ide, több éven át Volánbusyos szinekben közlekedett, akkor még Csíkszerda Budapest útvonalon is, akkor már ezzel a rendszámmal. Az első kisalföldes kocsik is 1997-ben érkeztek Csíkszeredába, de több éven át nem YTA végződésű rendszámmal közlekedtek. hanem pl. HR 192, HR 193, csak joval késöbb kaptak más rendszámot.
Ikarus szakértők szerint a típusa Ikarus 259, a román törzskönyvében Csepelt ír 1991-es gyártás. Én heti több alkalommal utazok vele. Helyköziben közlekedik, de rüvidebb különjáratokat is végez. A belső tere megegyezik a hagyómányos Ik. 250-es típuséval, csak a csomagterei magasabbak, ezért magasabb az egész busz a hagyományos 200 asoknál. hátul négy üllőhelyel.
Ha volt ereje az illetőnek utánanézn-e, hogy BX 71-56 volt a legelső rendszáma, akkor vajon mennyibe került volna rájönnie, hogy ez nem azonos a BU 86-07-tel?
Nem kötelező újságot írni, ha valaki ekkora tárgyi tévedésekre hajlamos.
Bár a lengyel rendszámok a legtöbb esetben nem ilyenek, az első betűje a tartomány, a második (esetleg a harmadik) a város jelölésére szolgál (pl. Katowice = SK, Łód = EL, Białogard = ZBI).
Keresem egykori kollégáimat, akikkel 1992-ben együtt dolgoztam ezekkel a buszokkal a Cooptouristnál, illetve a Mercurius Travelnél. A telep Csepelen volt, a Szállítók útján
Keresem egykori kollégáimat, akikkel 1992-ben együtt dolgoztam ezekkel a buszokkal a Cooptouristnál, illetve a Mercurius Travelnél. A telep Csepelen volt, a Szállítók útján, a Szövaut-nál. (revilopace@gmail.com)
A kocsi a kép készültekor már biztosan bajai állományban volt, erre utal a relációtáblán részben látható BAJA felirat is,
de ennél erősebb érv, hogy édesanyám, (aki a képen nekünk bal oldalt, fekete ruhában áll) személyesen ismerte a busz vezetőjét is. Anno a nevét is megmondta, ma már nem emlékszem....
Találkoztam egy 396(?)-ossal Szentegyházán. A gép Mo-Töröko.-Mo.-Románia úton került a jelenlegi tulajhoz. Képek talán vasárnap lehetnek. Tud róla vki-vmit, így, ennyiből?
Nem vette meg, hanem csak "ottmaradtak", mert a megrendelő (Hungarianbus) nem tudott nekik fizetni. A további sorsuk előttem is ismeretlen, de azt tartom a legvalószínűbbnek, hogy továbbra is ott porosodnak.
*** = az, hogy az MJT évekkel később készülő 10 db busza külsőleg hasonlít(hat) az évekkel azelőtt készült Ikarus (Ikarusbus) ?? autóbuszokra, valószínűleg nem a véletlen műve.
Vannak itt MJT tudorok akik ez ügyben kompetensebbek mint én.
Amikor már minden nemzetközibe Ik-256 járt (akkor az volt a menő) a Budapest-Szeged-Arad járatot (egy héten négyszer) a GC-85-81-el jártuk.
Nem szerettem mert igen billegett a széke.
----------------
Bár alig van olyan európai ország ahol busszal nem büntettek volna meg, hol súlyosabban, hol enyhébben a GC 85-81 volt az egyetlen amivel le is traffipaxoztak Kerecsend belterületén 67 km/h sebességgel.
2000 Ft.- büntetést fizettem érte 1978-ban.
az átlagfizetés akkoriban kb. 3000-3500 Ft.- lehetett.
Segítséget szeretnék kérni, hogy a következő képeken lévő alu profil Ikarus busz oldalán végigfutó profil lenne, esetleg? Milyen értéket képvisel egy ilyen még fel nem szerelt ( nincs kifúrva ) 5 m-es szál?
A busz típus számát nem írtam a feltett,képes hozzászólásomban,de amúgy igen 255-ös típus,amit a videóban megnéztem.
Viszont a rendszám egy hajszál híján jobban megnézve,de tényleg hajszál híján nézve a második számsor 85.Viszont rendszám első számsor azon vacilálok,mert kivehető,85-nek,és 65-nek is.
Sajnos a film ahol található,egy tv csatornás változat,és nem teljesen tű tiszta a kép.Akár lejátszva,akár megállítva,az adott részen.Amikor a busz teljesen közel érkezik a kamerához,pont akkor vált a kamera kép.
BPO-105 !
89792 hsz : Azt nem tudom hogy a IK255 (a felső kék színű) BKV-s e vagy sem.
Mert a videóból nem derül ki,magánbusz is lehet,de ez részemről csak tipp!!
Azért is tettem fel képet róla,hátha valaki tudja céges e vagy magántulajdonú,
vagy találkozott vele valaki már,valahol egy jobb minőségű képpel.
A képek nagy eséllyel archívak, nem konkrétan a filmből származnak, ezek a buszok pedig már nagyon rég konzervek lehetnek, mert 260.00-ból alig maradt meg néhány az országban.
IK 435: we don't know exactly about Kiev testrunning, but the very first 435 (IK 435.K1) was tested around the eastern block from 1985 and 1988, so it can be what you looking for. The bus now in Salgótarján.
Two another prototype in the sowiet area:
-IK 435.02 from 1995 in Minsk. It scrapped last year
The first was an IK 415.01, around 1984-1988. Two city is sure: Moscow and Leningrad (see the picture). I think this was in Kiev also. The bus was white and dark-yellow. Manufactured in 1984, but it wasn't the first produced item, "just" the third-forth. Now in Miskolc, by a car dealer.
The second was also an 415.01 from 1984, which tested, burnt(!) and refurbished in Hungary as 415.08. Riga tested in 1990, now in Lipeczk.
There were a lot of Ikarus buses in Kiev and Ukraine. Ikarus-280/260 and Ikarus-250 are the best buses of many periods.
As far as I know, Ikarus-415 and Ikarus-435 were being tested in Kiev. According to information from the driver, it could be either in 1986 or 1987. Could you please specify, when exactly they were tested in Kiev and what colour they were? Were it 1st Ik-415/435 produced items? Have you got photos of these buses in Kiev?
Can you confirm that Ikarus-66 was being tested in Kiev? When exactly it was? Have you got any photos of these buses?
Thanks in advance for your answers and I am looking forward to hearing from you soon!
Zavara a dolog, mert megígérte, hogy megkapom a katalógusokat elektronikusan. Több e-mail-t is váltottunk, kb. egy hónapja. Nekem ezek alapján, elősre normálisnak tűnt. Remélem hamarosan jelentkezni fog.
Ez szerintem tipikusan az az eset, amikor egy pletyka kinövi magát... :) "Szarakodik a busz" -> "gyakorlatilag selejt", közben 2009-ben már egy frankó külső cég elvégezte a busz felújítását.
2010 körül viszont szinte mindig 256-ost hoztak ki helyette, mert akkoriban használhatatlan volt. A laktanya állományát ismerő informátorom szerint gyakorlatilag selejtnek volt elkönyvelve - akkor.
Ha viszont mindenki látja mindenhol, akkor jó. Talán még nekem is lehet róla egy autodelem... :D
Nekem az se tiszta, hogy a FIZ beillik-e a sorba, vagy az egy teljesen más kocsi. Szerintem utóbbi, mivel a fizben távolsági ülések lettek utólag betéve LYP-korára meg kivették volna?
Amit még persze kihagytam az előzőből: hogy ezek után nálam marha nagy átjavításokra lesz szükség, mert ezek szerint nemcsak a papír az AFF-é, hanem maga a busz is minden valószínűséggel az lehet. És amit nem értek, az az, hogy az ELK-708 akkor hogy keveredett be a buliba, ha se az okmány, se a busz nem az.
Én nem LPY-ként, hanem LYP-ként ismerem. Tudomásom szerint pedig az eredeti 260.32.1989.1455.
Továbbá az is stimmel, hogy nem az eredeti papírjaival futott - hanem egy valamikor FIZ-241 névre hallgató gépével. Ami pedig habár 2-0-2 ajtóelrendezésű, anno 260.06-ként kezdett a Kisalföld Volánnál (BY 07-37 -> AFF-568). Később átépítették, és Csornára került, innen adták el.
Így már összeáll a kép.
(Ami persze nem állt volna össze ilyen könnyen, ha megfelelő emberek megfelelő pillanatokban nem ejtenek el olyan mondatokat, amiket azonnal be lehet vésni a többek között e célokra szolgáló excel táblázatokba, de mindegy.)
Pontosan ;) Igazából láttam egy képet ami valamelyik korábbi ilyen rendezvényen készült, és ha jól emlékszem akkor ott volt rajta egy 55-ös. Talán. Úgyhogy igazából csak hasraütésszerűen írtam valamit. :)
Az Ikarus 30-asra, a 31-re, a 311-re, a 60T-re, a 620-ra, a 630-ra, a 180-ra, a ...ra. Ha nem tévedek nagyon, a faros típusszámot jelöl a hozzászólásban, nem egy konkrét kocsit.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy holnap a Közlekedési Múzeum előtt lesznek Ikarusok? Gondolok itt a Farosra, és társaira. Nem voltam még Múzeumok Éjszakáján, így a programokat se ismerem, és gondolkodok, hogy odamegyek fotózni, de azért ne sétáljak már a Keletiből az ismeretlenbe... :)
Most sok mindenkinek nem leszek szimpatikus, de inkább legyen belőle busz, minthogy üzemképtelenül álljon valahol.
OFF Csak az igazat megvallva már nekem is kivan a f*szom, hogy a troli üzemegységgel semmi jó nem tud történni. Toldozgatás, átépítés meg egyéb szánalmak...ON
Igen így van, egyáltalán nem örülök neki, mert, troliként sokkal szívesebben látnám viszont, nem egy pedig egy büdös buszként... belevarázsolhatnák vhogy az egyik gvm cuccát valahogy, ha nem lenne annyira drága, mint hogy szétbarmolják/szétszedjék a kocsiszekrényt és belevágjanak egy olajzabáló füstölő sz@rt... Ha a 211 is olyan jó volt, hogy lehet buszt csinálni belőle, akkor maradhatott volna troli is, mert lett volna helye.. de hát ez a trendi..
Csodálkoztam volna ha neked ez bármilyen értelemben tetszett volna. Se a kezdeményezés se a hsz. nem tetszik. Neked mi lett volna jó? Már rég a fefében kéne lennie szerinted?? Hihetetlen hogy semminek nem tudsz örülni.
Az után futó meg fán terem? A 435-ös autóbuszoknál a legtöbb igénybevételt az utánfutó kapja nem is az első kocsirész, ergo ha le is cserélik vminek az elejét, mert sz@r állapotban van annak a hátulja sz@rabb állapotban lehet, mint az eleje. Ne adj Isten abba még pénzt ölni.. Akkor már értelmesebb lenne átalakítani a meglévő utánfutó szekrényét, vagy ha építenek egy új buszra tervezett utánfutót és akasszák rá az elejére még jobb, de egy ripityomra rohadt gépes utánfutót ráakasztani még ha úgy ahogy fel is újítják...
Gondolkodom ezen a Z11-en. Az nem lehet,valami komolyabb Ikarus fannál ez nem is Ikarus? Csak valami öszvérnek tartja,a beleépített NDK technyika miatt? Hát nem tudom,de a busz rácson z-nek tűnik,nehéz belelátni a 2-est.Azonkívül hogy mindenki tudja miről beszélünk.
Ikarus 260-as jobb oldali, első ajtó előtti oszlop, valamint A híd légrugótartó torony (jobbos, balos) és hátsó tető sisaklemez kódjaira lenne szükségem.
Sztem meg lehetne hívni, mindenki szívesen csemegézne mellette. :)
Hát igen, imádjuk a BKV-sokat, de ez nem baj, sztem a nickek meg jók így ahogy vannak, úgy hívjanak amit szeretsz. Én ha változtatnék akk BPO-460 lennék, de jó lesz ez így....
Mondanám, hogy hívják meg Polgárra, de aztán le lennék itt ugatva, hogy mit szólok bele, talán nem tetszik a műsor meg a kaja, meg különben is mit szólok bele, ja és persze mit szólok bele. :D Úgyhogy nem mondom.
A harmadik képen talán egy Büssing NAG 900N, a negyediken pedig az orr kialakítása alapján egy Mercedes Benz O 5000-s típus latható, bár nem feltétlenül gyári a karosszéria.
Logikus lenne a 481-es is, de a gyár addigra már szakított a jobb- vagy balkormányos buszok ilyen módon való megkülönböztetésével. Így készülhetett el az utolsó 261-es is 260-as néven, az angol 350-esekről nem is beszélve. Érdekes módon a 247-es az 247-es, de arrafelé úgyis van egy kis furcsaság így is.
A gyártó egy profitorientált cég, és mint olyan igyekszik minél többet eladni az adott buszból. Az átlagos vásárló pedig jó eséllyel azokat a modelleket keresi, amit nap mint nap lát, vagy valami személyes emléke fűződik hozzá. Ha összeadjuk a budapestieket + a jelenleg ott tanulókat/dolgozókat + akik valaha ott tanultak/dolgoztak rögtön a lakosság kb 1/3-áról (vagy talán még több emberről) beszélünk, így talán érthető, hogy miért olyan vonzó téma a BKV.. (nem mellékesen a fizetőképes kereslet is itt koncentrálódik).
Persze vannak olyan nem-BKV-s buszok is, amiket szerintem simán érdemes lenne piacra dobni, akár ezt a 260-ast is volánsárga színben, 280, 256..
Világon, vagy hazánkban? Mert egy Kanadai, vagy Kubai 200-as már nem annyira izgi. BKV, VOLÁNOS, MALÉVES, vagy IBUSZ, ezek oké, de ne feledjük cégarányos mértékben.
Beindult az Atlas Kiadó Ikarus sorozata, megkaptam a harmadik modellt az Ikarus 260-t! Alig várom már a júniusi modellt, bár nem tudom melyik típus lesz.Van valakinek esetleg infója?
van valakinek, vagy tud valaki az Ikarus 300-as családról (leginkább az 365 és 350) valamilyen elérhető műszaki dokumentációról? Neten semmi ilyen nincs a 300-as típuscsaládról :(
Rendszám: CKC-948 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ex-BKV-s kocsira gyanakszom a jellegzetes mintázata miatt.
A lista: CKC-944, CKC-948, EUE-777 1985-ből, CKC-943, EUE-778, EZZ-574 1987-ből. Ha 2011-es a kép, akkor CKC-944 és EUE-777 kapásból kiesik, a CKC-t ugyanis időközben átfestették a 412-esekhez hasonlóra, az EUE-ből meg szürke busz lett, kék csíkokkal. A 87-es adagból pedig mindhárom kiesik, mert a CKC-nak ha valaha is volt szürke csík az alján, akkor azt már nem viselte, sőt talán már akkor teljesen fehér is lett (FKB-902 -> KPY-203 egyébként), EUE-ből városnéző lett, EZZ-t meg mindenki ismeri.
Tehát én CKC-948-ra teszem a voksomat, igaz, ő fekete díszítő csíkokkal kezdett.
Valaki nem tudja, hogy mi a rendszáma a képen látható busznak, vagy hogy megvan-e még? A piliscsabai Mezőgazdasági Szakközépiskola busza volt, vagy még az is, csak már nem láttam egy ideje. Amikor utoljára láttam, akkor még nem voltam buszfánk, és nem jegyeztem le a rendszámát.
ugyan sok közöd tényleg nincs a találkozókhoz (hála Istennek), de ahogyan itt viselkedsz, meg amit a fórumok nagy részén művelsz, azért joggal csesznek le. ld. nem kellene minden olyan buszról fényképeket közölnöd, amik aznap éppen a Felvonulási téren álltak, mert ezek rajtad kívül szinte senkit sem érdekelnek. ;)
egyébként remélem, rendeződni fognak az álláspontok, s mégsem ez lesz az utolsó találkozó! kár lenne egy ilyen nagyszerű és népszerű sorozatot abbahagyni!
Üzemképes, de nincs forgalomban. Az árról és az állapotról a telefonszámon tudsz érdeklődni. A berendezés megállapodás kérdése. Eredetileg két hálórész, melyből a nagyobb étkezővé alakítható, fürdő-toalett fülke, konyha(szekrényekkel) van benne.
Részletezni kell, mert nem mindenki tudja, sőt utána is néztem, és semmi különöset nem találtam. :) Csak annyit, hogy a rendszámát a későbbi BPO-764 kapta meg.
Ma sikerült megint összefutnom az FIS-826-tal, és közelebbről is szemügyre vettem.
Amiről eddig nem tudtam, az az, hogy belül piros, a jellegzetes régi dísztárcsák alatt szovjet híd bújik meg, valamint van egy ajtó vésznyitója elöl. Viszont a gyári táblába 256.50 van beütve. Akkor ezek szerint ez is egy itthon maradt és átütött példány lenne? (Mellesleg kettővel van csak arrébb a BM-es múlttal rendelkező BFA-217-től, ami szintén ezen jellemzőkkel rendelkezik.)
GE 09-49 -> BU 09-49, Mező üe., 1981. január-1990. január. További sorsa számomra nem ismert, valószínűleg szögként, kalapácsfejként és egyéb hasznos dolgokként végezte azután vagy végzi ma is a munkáját.
Persze papíron még üzemel, de ezt gondolom nem kell részletezni, mindenki tudja/utána tud nézni annak, amiről beszélek.
Szerintem kb egy kezén megszámolhatja az ember, hogy hány 260.00 maradt meg, meglepődnék, ha pont ez lenne az egyik. Az mindenesetre tuti, hogy már nincs forgalomban.
Ma reggel felfigyeltem a 3-62 villamospótló BPO-469 hátsó rendszámtáblájára, amin a kis, hatszög alakú környezetvédelmi matrica kék volt. Hogyan lehetséges ez? Ezekben a 7-173 gyors 280-asokban nem sima D10-es motor van? Ha igen, akkor miért nem fekete matricás, mint a sima 280-as társai?
Üzemelhet még ez a IK260-as,vagy lehet már leselejtezték a buszt?.
Bár az első két számot a rendszámon,sajnos nem lehet teljesen kivenni mi is az, de a betűt és az utolsó két számot igen. GE ? - 49
A viszonylatjelző tábla az nem valós,mert régen a 70-es buszjárat járt, a XV. Rákospalota, Wysocki vs.
Dembinszky utca.1. megállóhely.
Idézem a netes oldalról :
És a jelenetben akkor ér oda egy busz - ami 4-es! Nem kell mondanom, hogy Rákospalotán sosem járt a 4-es busz, a film készítésekor a 70-es, ma a 125-ös áll meg ott. Valószínűleg a filmesek ismertebbnek gondolták a 4-est, mint a 70-est.
Na ezeknek az ajtajait is jó megbabrálták nagyjavításkor...házilag gyártott verzió, ráadásul lehet, hogy a kis ablakok miatt, de kissé azt a benyomást keltik, hogy szélesebbek is...
(Egyébként ha jól tudom, 1982-esek, amit a fehér kapaszkodók is alátámasztanak.)