Remélem, az a horror-osztálykirándulás nem valósult meg, ahol a tanárnő a vasúti megállótól a célpontig ~4 kilométert tervezte sétáltatni a diákságot - a 81-es főút árokpartján.
Megvan, hogy Jósvafő-Aggtelek állomástól mennyire van a barlang? Na mi azt lesétáltuk osztálykiránduláson ügyes matektanárnőnknek köszönhetően :D
Remélem, az a horror-osztálykirándulás nem valósult meg, ahol a tanárnő a vasúti megállótól a célpontig ~4 kilométert tervezte sétáltatni a diákságot - a 81-es főút árokpartján.
Egyszer a Nyugati PU jegypénztáránál a tanárnéni az egész osztálynak előttem vette meg a jegyét. Aztán elkezdte egy nejlonszatyorból kifizetni, csupa apróval (mert hát ő így szedte be az osztálytól) Azt hittem, megütöm, lekéstem a vonatot, mert 40 percig számolgatták.
- Parádsasvár üveggyár ahol akkoriban külön diák programok voltak,
- Parád kocsimúzeum,
- Siroki vár,
- Barlanglakások,
- Eger városa teljesen kimaradt,
kimaradt Szilvásvárad,
- Kimaradt a 3-son Mezőkövesden a Matyó múzeum ugyan ott mentem el mellette.
- Kimaradt Rudabányán az ősember és bánya/arany múzeum,
- Meg ami még kifelejtettem.
Kiváló idő volt. a délutánt végig focizták.
Este volt tábortűz, meglepő volt, hogx nem sokat ittak.
Takarodó 22.00-kor
Reggel kényelmes ébredés és de, 10-kor bementek a naaagy barlagtúrára.
Ok.
Délután 5 körül kerültek elő.
Utána már nem fociztak , sokat fürödtek majd söröztek.
Nem sokat ittak.Beszélgetés, Alvás.
Én = Harnadik nap reggel kérdem hogyan haza ?
Tanár = Mi a javaslata ?
Én = Rakaczai tó, Krasznokvajda, Vizsoly, Boldogkőváralja ha még belefér Miskolc-Tapolca barlang fürdő és haza.
Tanár = hosszú.
Innen vigyen bennünket egyenesen haza, csak más úton mint amerre jöttünk.
Úgy hogy megfordítottam a buszt és Aggtelek - Kelemér - Ózd - Pétervására - Pásztó- Hatvan - Budapest útirányon haza zörogtünk 1 db árokparti pisi szünettel
Kb. 80-as évek második fele. A felső tagozatos fiamék osztálykirándulásra készültek autóbusszal. Elvetemült módon odaadtam a fiamnak az autóatlaszt azzal az instrukcíóval, hogy abban kövesse, hogy merre is járnak. Amikor hazaért megkérdeztem tőle, hogy jól használta-e a térképet. Mondta, hogy a pedagóg már az út elején elvette tőle. Kérdezem, hogy miért? Azért, mert sem nála, sem a gépkocsivezetőnél nem volt térkép. Utólag nagyon megbántam, hogy odaadtam a gyereknek a térképet.
Természetesen nem várom el,hogy a közölje nyilvánosan a tulaj a buszok pontos jelenlegi helyét,és természetesen csak az ő engedélyével publikálok róla fényképeket. Ha esetleg erre jár a tulaj akkor szívesen felveszem vele a kapcsolatot. :)
Ezen az email címen tud elérni: kilianjano97@gmail.com
Érdeklődnek,hogy jelenleg a CLU-469-es Ikarus 436.K1 és a MKA-692-es Ikarus C83.30G típusú buszok jelenleg merre találhatók? Tudtommal jelenleg mind a kettő magánkézben van.
Miskolcra a első expresszvonatot az első V43 érkezésekor szerették volna indítani 1963 júniusában. El is indították, csak Nohabbal, mivel az megjött időben, pár hónapig azzal jártak. Gyorsabban leért (59 és fél évvel ezelőtt) mint a mai IC.
Lehet, hogy az Ikarus fánkoknak akartak kedvezni ezzel a lépéssel, vagyis nem lépéssel. :)
Bár most már okafogyott a téma, készülhetne a vasúti megálló.
Egy gyors gondolat még Szin, vagyis Jósvafő-Aggtelek vasútállomáshoz. Nem tudom már melyik évben, talán 1996-1997-körül a nádaskai InterPici alkalmából sikerült egy csak vasárnapi Aggtelek-vasútállomás autóbusz járatot kreálnia a volánnak, mely talán 12 perccel késte le a vasárnapi InterPici járatot.
De a Mátra Volán idejében is volt egy Mátraszentimre-Pásztó csak vasárnap délutáni járat, mely 3-5 perccel késte le a vasárnap délutáni Salgótarján-Bp közvetlen vonatot.
Rengeteg ilyen van, Borsodban maradva a 80-as vonal utolsó szakasza bővelkedik ilyen meglepetésekben. Van ott vasútállomása Olaszliszkának, Tolcsvának és Erdőbényének is, noha az utóbbi 7 kilométerre fekszik a vasúttól, ugyanakkor nincs Szegilongnak és Vámosújfalunak, amelyeknek a központjában helyezkedik el a fenti helységek állomása/megállója.
Ez itt OFF, de sosem értettem, hogy a Vámosújfaluhoz képest legalább kétszeres méretű Olaszliszkán miért nem tűztek ki legkésőbb a villamosításkor egy táblás megállót, amikor ott megy a vasút a település szélső házai mellett.
Nekem amúgy is csípi a csőrömet amikor sokan az IC-k megjelenésétől számolják az időszámítást.
A Mecsek Express már 20 évvel azelőtt is futott kíváló időt Budapest és Pécs között, és én még utaztam olyan Tokaj Expressel mely nem állt meg a Keleti pu és Miskolc között, és 1,5 idővel állt meg pontosan Miskolcon a Tiszain.
a volán megunta és igazi fordát csinált annak a busznak.
Annak meg az a hátránya, hogy a fordás busz nem tud sokat várni a késő vonatra, mert a túlvégről a következő vonathoz épp vissza kell, vagy kellene érnie.
Volt egy idő, a '80-as években amikor a Borsod Volán nem Miskolc Búza térről, hanem Miskolc Tiszai pályaudvarról indított egy gyorsjáratot (ik-266) Jósvafőre, 9 óra után nem sokkal, mert a TOKAJ IC 9.00-re ért Miskolcra.
De jött egy jól fésült hülye kb. 30-40 éve (?) és a semmi közepét átkeresztelte Aggtelek-Jósvafő vasútállomásra.
1963-ra készült el a Boldva-völgyi vasút felújítása, ekkortól vitt a Borsod expressz közvetlen kocsikat a Keletiből az ekkor átkeresztelt Aggtelek-Jósvafőre állomásra, impozáns 3 órás menetidővel. Az elképzelés szerintem nem volt rossz, miszerint onnan majd a Volán/MÁVAUT/AKÖV átemeli a kedves utasokat a barlangig. Nyilván ez aztán tárgyi és személyi okokból elég hullámzó minőségben valósult meg, (mint bárhol máshol), így az igazi megoldás itt is a különjárat/saját szgk. lett. A közvetlen vonat is igen gyorsan, 1-2 év után megszűnt.
OFF
Azt se felejtsük el, hogy a vasúti menetrendben szerepelni akkor még egész mást jelentett, máshol is meglépték ezt. Hasonló anakronizmus ma már a román vasút Stâna de Vale (Biharfüred) megállója a Sebes-Körös völgyében. Amikor 1938-ban átnevezték Jádvölgyről, még kisvasút kötötte össze a légvonalban is kb. 30 kilométerre, a hegyek túloldalán fekvő üdülőteleppel. Kézenfekvő és főleg versenyképes megközelítése volt ez akkor Biharfürednek, ma meg már a háttér ismerete nélkül tökéletesen érthetetlen az elnevezés.
Ha jól tudom, az állomás Perkupa területén fekszik, de Szin község van hozzá a legközelebb.
Régen az állomás neve is Szin volt.
Jósvafő 12, Aggtelek 18 kilométerre van onnan.
Maga az állomás pedig tényleg a semmi közepén díszeleg, gyakorlatilag elvágva mindentől - akik használják, azok leginkább Szin és Szögliget lakói, nekik valamennyire kézre esik.
Ez a hozzászólásod egyébként, alighanem akaratodon kívül, rávilágított a szocalista tervgazdaság egy éles problémájára: nevezetesen, hogy az "amire való" és az "ahová nekik kell" nem esett egybe, esetenként akár nagyon nem.
1972-ben eldöntöttöték, hogy Székesfehérváron (is) befejezik a régi típusok (Ik-311 és IK-66) gyártását és átállnak a 200-as család egyes típusainak gyártására.
Először az IK-311-el álltak le.
A Volánokhoz 1970 december és 1971 december kötött - 12 hónap alatt - 244 db Ik-311 érkezett.
Ezek döntő része a kettő ráncajtós, viccesen városi kivitelnek nevezett, változat volt.
Valójában helyközi volt az ülés elrendezésük.
A Tisza Volán ebből a 244-ből 12 db-ot szakított ki.
Az utolsó 4 db GC 30-13 és GC 30-16 között 1971 decemberében érkezett, tehát az 1980-as évek legelején még vígan forgalomban voltak.
Volt egy nagy változás is az üzemeltetésében.
A szekszárdi példa.
A szekszárdi példát a KPM és a KÖTUKI már évekig mantrázta az üzemeltetőknek, magyarul a volánoknak.
Igen csekély sikerrel.
A példa sűrítménye az volt, hogy minden új autóbuszt arra használjanak amire való.
Sok-sok AKÖV-VOLÁN főmérnök és Vezérigazgató azt mondta, hogy nincs igazunk, a gyár nem írt elő semmilyen babusgatást, oda használják ahová nekik kell.
Majd jött a '1960-as években a szekszárdi (és szombathelyi) példa amikor a VOLÁN Tröszt az összes Ik-30-as buszt Szekszárdra csoportosította (az összes Ik-60/601/602) Szombathelyre.
Itt nem összevissza használták a buszokat, hanem csak hleyközire.
Állandó, négykezes személyzettel.
Állandó fordákra.
Frenetikus lett a hatás.
Az üzemkészség 60-100%-kal javult.
A javító napok száma 50%-kal csökkent.
Stb.
Így amikor 1970-1971-ben megjött az említett 244 db utolsó Ik-311-es a volánok fele már nem használta mindenre, például nem jártak vele a TÁTRÁ-ba különjáratba, nem pörgették hol bányászbuszként, hol helyköziként hol helyi járatként.
Tanultak a leckéből.
Nem mindenhol de több helyen igen.
Ezen azon is látszott, hogy ahol nem tanultak, ott az 1971-ben szállított Ik-311-k már 1978-1979-1980-ban selejtek lettek.
De ahol átvették a szekszárdi módszert, és két fix emberrel, nyugi fordára** tették az 1971-ben jött utolsó 311-ket ott bizony még 1982-ben is szolgáltak.
Külön említést érdemel a GC 43-00 frsz-ú Ik-311-es busz mely a Borsod Volánhoz került, és az Aggtelek - Jósvafő - Színpetri - Szín - Vasútállomás útvonalat járta.
Ez a lett a később híressé, hírhedté vált hülye tantő néni vagyok segítsélútvonal.
Ez a busz számtalan filmben, TV híradó riportban is szerepelt.
Még a nyolcvanas évek elején is napi, helyi forgalomban voltak, mai szóhasználattal élve gerincvonalakon*. Nyári időszakban pedig a tiszai szabadstrandra (ez Csongrád és Szentes között volt, a "kanyarban") jártak ki a városból a töltésen túlra (=árterületre), gyakorlatilag földúton, csurig utasokkal, egészen a homokos partig. Ott, ahogy tudtak (gyakorlatilag a strandolók között) megfordultak...
* Na jó, nem volt sok belőlük a városban: volt a 2-es az autóbuszállomás és a Ruhagyár (a régi repülőtér hangárja) között a II. Rákóczi Ferenc utcán, és a 3-as a vasútállomástól a Jókai utcán át, annak végéig, ahol tolatással fordultak meg. Az 1-es (időszakos járat) pedig a vasútállomás és a kórház között járt az autóbuszállomás érintésével a belvároson keresztül, de azon már jórészt Ikarus 200-asok mentek.
KPM Autóközlekedési Főosztály egyik osztályveztője volt.
Mi nem döntöttünk, nem is dönthettünk, hogy melyik volán kap vagy nem kap.
De mikor híre ment hogy lesz BKV-Volán átvétel, akkor a vidéki párttitkárok, tanácselnökök telefon özönnel öntöttek el bennünket (nem tudták, hogy nem hozzánk tartozik az ügy) és a Volán Tröszt vezetőit is.
Ezt megunták a nagyon nagy főnökök, és összehoztak egy három fős bizottságot aki döntött, hogy hová mennyi mehet.
Az Ik-31-el kezdem mert azelőtti ügyekről nincs információm.
1./ Az Ik-31-ről hamar kiderült, hogy egy alig ráncfelvarrott Ik-30.
Mai szóhasználattal egy midi busz volt.
Városi forgalomra majdnem alkalmatlan volt.
Pontosítok.
Erőteljes, kemény, nehéz, pörgős városi forgalomra alkalmatlan.
De például szentesen két emberes beosztással napi 80 km futással évtizedig elketyeg.
Nos akkoriban ez minisztériumi (KPM) döntés volt, hogy elviszik vidékre, AKÖV-höz azzal a kikötéssel, hogy nem a megyeszékhelyen hanem a megyében lévő valamelyik kisvárosban lesz helyi járat.
Nem jött össze.
Mert csináltattak egy állapot felmérést, és kiderült, hogy a 22 db-ból mindösszesen kb. 10 adható tovább.
Ennek magyarázata, hogy akkoriban az ilyen buszokat 3 évente felújították, és 1962-ben a sorozat eleje már 3 éves volt.
Így összesen 3-4 db került a MÁVAUT-hoz, másik 5-6 db különböző cégekhez.
Az ik-260/280 típusokat felújítás nélküli üzemre, kb. max. 650.000 km futásra tervezték.
Utána dobd el vegyél újat.
Ez nem titok volt, maga az IKARUS is így hirdette.
Ez leginkább az akkor még virágzó autóbusz felújító vállalatokra nézve volt csapás.
Kb. 10-12 ilyen vállalat volt az országban, folyamatosan munkában.
az 1973-74 megvett Ikarus-260/280 buszoknál 1978-ban (eltelt ugye az 5 év) általános műszaki felülvizsgálatot rendelt el KGM miniszter.
Jobb lett az eredmény a vártnál.
Ezért született az a döntés, hogy Budapesten ezek a buszok elfutnak 6-8 évet (valóságban inkább 7-9 évet) majd a Volánok átveszik, és nyugodtabb helyeken még futtatják pár évet a buszokat.
Szélsőséges eredményeket kaptunk.
Költői túlzással patika jó buszokat is átadtunk és valóban leharcoltakat is.
Állandóan továbképzést, értekezleteket tartottunk a Volán vezetőknek, hogy mit kezdjenek az átvett buszokkal.
Mint a falra hányt borsó.
Fütyültek ránk.
Mentek a saját fejük után.
Volt ahol bevetették a csúcsban és 1-2 év alatt teljesen széthajtották.
Volt ahol megfogadták a tanácsunkat és a 7-9 éves busz még ment 5-6 évet.
Egyik továbbképzésen az 5.számú Volán Vezig odajött főnökömhöz dr.Jánvári Lászlóhoz és azt kérte, hallgassa meg a műszaki Igazgatóját mert annak valami olyan kérése van amivel mindíg őt nyaggatja.
Jött a Mű.Vezig.H. és elmondta . Ha a BKV Ik-282-sei átadók lesznek azt a pár db-t Ő kéri.
Laci nem nagyon értette, de azt mondta neki = jó. Hozzám fordulva meg azt = Írd fel.
A motorsátor oldalából jön ki a gázpedál tengelye. Innen indul egy elég vékony köracél szár, ennek végén van egy kis korong alakú lemez. Ez a gázpedál, melyet lefelé, a padló felé kellett nyomni.
Tudna valaki esetleg segíteni nekem, hogy az Ikarus pontosan milyen típusú buszokat szállított Kuvaitba 1980-85 között? A kérdés háttere, hogy egy nagyon kedves ismerősöm ezeknek a buszoknak a szervízelésével foglalkozott és szeretnénk meglepni a születésnapján ezeknek a buszoknak a modelljeivel :). Köszönöm és elnézést ha a kérdés OFF-nak számít.
Wow, ez nagyon tuti! Eddig a Futár Vehiclest használtam, de itt látványosabb. Egy baja van, hogy nem lehet több rendszámra szűrni. Mert akkor csak bedobná az ember az állománylistából a hiányzókat (mint a másiknál), és csak azokat mutatná.
Remélem senkit nem bánt egy ennyire valóságtól elrugaszkodott dolog, de gondoltam kis színes érdekességként belefér: miközben Budapesten épp búcsúznak az Ikarusok, a Cities: Skylines nevű, városépítős (kvázi SimCity-utód) játékban a napokban érkezett új frissítéssel debütált az Ikarus 280-as (stílusosan 30-asra táblázva) :)
Az oldallal szerintem a világon semmi baj nincs, a baj mindig a køcsøg felhasználó.
Én is használtam már, egy óriásplakátot betettem az M3 kivezetőn egy sebességkorlátozó tábla elé, így simán el lehetett érni az illetékest, más módon biztosan nem tudtam volna.
Mindeközben csendben véget ér egy korszak: péntektől nem lesz Ikarus 260 a budapesti menetrend szerinti forgalomban, nemsokára pedig az Ikarus 280 -as is eltűnik.
Igazad van. Felülről még nem láttam ezt a területet soha és ez innen nézve manapság nagyon furcsa (főleg mivel lent meg sokszor megfordultam arra anno, a reptéren eltöltött több mint 20 év alatt, de már annak is tizenéve, hogy eljöttem onnan), ez kavart meg. Nem húztam el eléggé a műholdképet sem. Pedig rémlett az is, hogy mikor régen még oda hordtuk a szemetet a Jármű o.-ról, kifelé menet, volt egy enyhe balkanyar a bánya bejárata előtt. Még az említett jobb kézre eső bekötőút-csonk is stimmel. Ráadásul még a Kertészetbe vezető út kereszteződését is megemlítettem előzőleg. Pedig az idők folyamán a szemétkihordáson kívül is sokat jártam arra, akár a téli hótakarítás, akár a járművek próbaútjai kapcsán. Most hogy megfelelően elhúztam és kinagyítottam a műholdképet tisztán látszik a volt bánya/szemétlerakó kapuja is az út bal oldalán, még a jobb ívű kanyar előtt. A bal felöl látható ritkásabb fás rész volt az ami használatban volt, akkoriban már csak az működött. A másik fás résztől jobbra eső füves részre egy ideig volt egy selejt Tu-154 kihúzva. A Kertészet pedig kicsit arrébb, a füves részen belüli kis "növénysziget" volt az épületekkel.
Fentrol.hu oldalon pont nincs '75 körüli kép, 73, meg 80-as évekbeli van, de ott sejthető hogy a kicsint lentebb berakott képen bekarikázott rész alatti, pár fával megspékelt terület lehetett az.
A Pizo kolléga által előzőleg betett linken látható műholdképen jobban megnézhető (mint a fix képen), bár ez már sokkal újabb kép, mint amikor még működött ez az azóta megszűnt bánya/szemétlerakó. (Szemeretelpről át kell húzni a képet Ferihegyre.)
A képet kinagyítva jól látható az I. pálya vége, mellette a füves sáv, a füves sáv mellett a (töredezett) üzemi út, ami egy darabig közvetlen a kerítés mellett fut. (A repülőtér kerítése mellett kívülről is van egy földes közút.) Ha balról jobbra haladunk, akkor látható, hogy egy idő után az üzemi út mellől a kerítés vonala eltávolodik. Ez nagyjából ott kezdődik, ahol jobboldalt az a bekötőútcsonk van. (Ha jól emlékszem ott egy navigációs antenna és egy meteorológiai mérőpont volt/van.) Ezután a kerítés és az üzemi út között egy füves terület látható, ott volt régen a bánya. Az üzemi úton -balról jobbra haladva- a bánya utolsó használatos bejárata a jobb kézre eső bekötőútcsonk és az üzemi út enyhe balkanyarjának kezdete között balra volt, nagyjából e két pont között kétharmadánál-felénél.
Nem biztos, hogy ugyan arra gondolunk, de Ferihegyen volt egy valamikori bánya, ahol egyéb szemét mellett rengeteg repülőgép alkatrész is ki volt dobva. Azt nem hiszem, hogy oda temettek volna el IL-18-at egyben.
Megpróbálom érthetően körülírni. Az üzemi úton Ferihegy I. termináltól elindulva, az I. kifutópálya Pest felöli végét megkerülve, a Kertészet (vagy ha úgy tetszik a Torony) felé haladva, de az előtt, a "Rákosborzasztó" felöli oldalon volt (már régen nem használják) ez a bánya, ahova (elméletileg a veszélyes hulladékokon kívül) a repülőtér mindenféle hulladékát elhelyezték, a volt bánya feltöltése céljából. (Akkoriban a Jármű o.-ról mi is oda hordtuk a szemetet.) Ez a bánya és bejárata a repülőtér kerítésén belül volt.
Arra viszont én is úgy emlékszem, hogy a szemeretelepi roncstelepen volt egyszer egy leselejtezett/megbontott IL-18-as, de tudomásom (és emlékeim) szerint azt szétvágták darabokra.
Szerintem nincs sok realitása annak, hogy ott tényleg elástak buszokat. Meg egyáltalán, ekkora buszmennyiségekhez mekkora gödör kellett volna, még ha egyébként összelapították volna a buszokat, akkor is. Csernobil kapcsán lehet olvasni valami olyasmit hogy a legszennyezettebb járműveket elásták Rassokha-ban és hasonló helyeken, a többit meg csak sorban leállították. De szerintem a szóban forgó magyar buszbontó telepnél ekkora hely se lett volna, ott vágták és vitték kohóba őket. Az persze nem kizárt hogy lehetnek a földben különféle vasdarabok.
Itt OFF, de időkapszulaként amerikában csináltak olyat hogy elástak egy új autót valami városban, aztán 50 év múlva előszedték, de azt nem simán elföldelték, hanem egy betonozott, kvázi pincébe, csak aztán jól beázott.
Nagy pakura tavak is voltak ott, emellett kerozinnal is szennyezett volt a talaj sokáig. Mára nagyrészt felszámolták, de nem hiszem, hogy jó ötlet ott ásni.
Van annak bármi reális esélye, hogy egyáltalán HAGYJÁK ott ásni az illetőt? (Mi van jelenleg a telep helyén?) Amúgy... Ha 1970-es évek közepén bármi a föld alá került ott, akkor lassan 50 év után sok abból nem maradt... :-( Ettől függetlenül érdekes kihívás lenne és megmosolyogtató volna 1-1 Ikarus relikviát találni. :-)
Köszönöm az infókat! Hálából egy másik ikonikus filmkocka a Lacika c. múviból, aminek a végén egy nem ma barnult srác ellop egy Ikarust de gyorsan megy és megcsúszik, a busz egy szakadékba pottyan. Ez is szokott kérdés lenni Ikarus kapcsán.
Üdv, lehet hogy volt már, egy kis segítségért fordulok hozzátok mert itt úgyis mindent tudtok ami Ikarus. A két pisztolylövés c film végén egy roncstelep (MÉH telep) látszik ahol elfekvőben levő BKV Ikarusok várják sorsukat. A kérdés hogy hol volt mindez 77-ben?
Nincs esetleg valamelyikőtöknek képe arról, hogy az alábbi képen látható kormányoszlop-burkolat pontosan milyen bilincsekkel van rögzítve és hogyan? Rajz is jó, kép is jó, csak el tudjunk indulni.
Egyet-kettőt csinálunk, aztán meglátja. Engem annyira nem zavar, mert a műbőr is Mór ülésé lesz, és kicsit felújított hangulata lesz a busznak szándékosan. De persze meglátjuk, ha nagyon zavaró, akkor repül.
Azt nem tudom, munkaügyben jártam onnan kb 5 km-re és ez előtt nem sokkal tudtam meg innen hogy az ott áll ezért odamentem megnézni. Meglepetésemre járt a motorja mikor oda érkeztem és addig követtem az eseményeket amíg kiállt a kapuba és ráakasztották az ott álló vontatóra. Ez után már mennem kellett a dolgomra.
Ha már megvetted és van rá mód érdemes lenne egy ülést megcsinálni és összevetni egy eredetivel (van még ilyen?). Hátha nem lesz annyira lehangoló, főleg ha minden ülés egyforma, akkor tán nem is venni észre. Persze a legrosszabb az ilyen dolgokban gogy te mindig tudni fogod hogy nem az igazi.
Szerintem is. Az a vicc, hogy mikor voltunk a boltban, fehér nem volt. Volt viszont más szín, azok nem tűntek vékonynak. Mikor meg megjött a fehér, akkor láttuk, hogy ilyen.... Nekem se tetszik, nem tudom, mi lesz.
Annyit tennék hozzá, hogy láttam a szegedi BPE-262-t, a kárpitos munka gyönyörű, de nekem az ott alkalmazott világosabb bőr textúrája nem tetszett. Akkor inkább ezt választanám.
Busman kolléga javaslatára voltam a Sarolta Bellonnál. Nem volt egy túl segítőkész csapat, azért néha döbbenet, hogy 50-es, látszólag egész életében ott dolgozó hölgy is mennyire érdektelen, inkompetens tud lenni, de mindegy, essünk túl rajta.
Most kaptam szállítást, a fehér kéder nekem vékonynak, laposabbnak tűnik, nem tetszik.
Viszont világosabb bőr már állítások szerint nem volt, csak a J703-as, ami egyértelműen a Mór ülés huzata volt, de Debrecen ilyennel nem is készült?
Ezt választottam, mert az egyik buszunk Mór üléses, ez a másik ez Debrecen lesz, nem tudom, '84-es évjárathoz mennyire passzol, de tárolóhellyel sem rendelkezünk túl sokkal, és nem szeretnék új anyagot behozni, ha nem muszáj. Vagy gáz?
Nekem az az igencsak alapos gyanúm, hogy ez egy 255-ös.
Ugyebár a kézi ajtó, a nagy oldalsó fülkeablak, műanyag lökhárító kombó sem létezett gyárilag a 256-osoknál (a 255-ösöknél se), de a kegyelemdöfést mégis a lehajtva maradt harmadik ládaajtóba bevájt szellőző adja meg.
Ha már Ikarus találkozó - eredetileg nem terveztem ugyan kimenni, de a chemnitzi 180-as felülírta a dolgot ;-) - akkor kérdezném, hogy a 293-ast melyik két buszból rakták össze?
Elvileg ugyanaz, mint a korábbi években. Parkból ki a Market Central felé ott balra a 4-esre át Vecsésen. Vecsés végében balra az Új Ecseri útra és annak az egyik (talán az Ecserhez legközelebbi) körforgalmánál fordulás és vissza ugyanúgy.
A proto 405-ösnél már több helyről is hallottam, hogy az első átépítéskor Praga kéziváltót kapott. Ez nekem új, volt a Pragából kézi, nemcsak automata?
A beltéri felvételen én a 2-es ajtó mögött nem látom azt a keresztbe fordított szóló ülést, ami a korai gépek sajátossága volt (pl. egy 260-ason itt). Ennél ez lemaradt, vagy nem is volt?
Gyerekek! Tök véletlenül egy Youtube videóban látható, az ex étkeztető (GC-52-29 ----->CLK621) picit kívül és belül is, jelenlegi állapotában! Az anyag eredetileg a 293-as dupla csuklósról szól, de mik vannak! Én ezt csak most fedeztem fel...
Én ugyan nem adom el az enyémet, de hamarosan kapható lesz üzletben.
Egy járműtechnikai könyvesbolt online üzletében, vagy a boltban Budapesten (pontos címet nem szabad írni?) már elő lehet rendelni a 3. átdolgozott kiadást.
4db Ikarus eladó Németországban. Elég leharcolt állapotúak, ellenben a gyűjtemény többi -itt OFF- részével. Egyes leírások szerint 150 darabos IFA gyűjtemény, nem semmi. A történetéről semmit nemtudok, vagy hogy miért adnak el most belőlük.
Ha tudnám, akkor nem tettem volna fel a kérdést :). Amit tudni lehet, hogy Ikarus 260.00, 1979 decemberétől 88 nyaráig a Récseihez tartozott, utána selejt lett. De senki nem tud róla semmit. Nagy járműfotósoknál/képgyűjtőknél sem tűnik fel sehol.
Rendszámra vagy oldalcsíkra nem emlékszel esetleg? Mert mi már úgy néz ki, hogy az oldalcsík okán beragadtunk a GC 31-37 vagy -40 modellezésébe :)
A 22-22-re élénken emlékszem kölyökkoromból, a Libegőnél szoktam volt találkozni vele, Óbudás vonal mellett lakóként mindig is izgattak a teljesen más betűtípussal felfújt rendszámai, most is a szemem előtt van, ahogy a "hattyú" testénél és a fejénél is meg van szakítva a szép szögletes 2-es :)
Ne így csináld de !.....................................:-))
A 4 db BKV Ik-211-ből volt 1 db aminek pont olyan ülése volt mint amilyen a harmadik képeden van.
A történet :
Volt egy buszvezetőtök aki nem volt a BKV buszvezetők gyöngye.
Visszafogottan fogalmazva.
Ő is járt a VÁR buszon Ik-211 busszal.
Neki sikerült a Clark Á. téren félre állás közben felgyújtania a saját busza vezető ülését.............:-))
Egy nagyon nem vonzó, alacsony, tömzsi, nagyon csúnya és csúnyán beszélő ember volt.
A mondanivalója 90%-a a vélt vagy valós hódításainak naturális meséléséből állt.
Ott is épp valami ilyenben sántikált (a másik 211 addig pörgött) amikor a busz ülésére tette a hajfestéke hígítóját (mert hiú is volt) valamint az égő cigarettáját.
A kettő együtt nem jó párosítás.
Majd kiszállt a buszból, becsapta az ajtót és heves udvarlásba kezdett.
Az eredmény - gondolom - kitalálod.
Az ülés üléslapja teljesen kiégett a háttámla alig.
Volt a BKV-nak vagy csak náluk 1 db Ik-212.
Annak az ülését kapta meg a kocsi, pont olyan szövettel mint amilyen a harmadik képeden van.
Köszi, nem rossz, de ennél autentikusabb huzatot szeretnék, persze nem könnyű. Történetesen pont egy részben zöld kanapé vásárlásán vagyok túl, amelyhez nagyságendileg 500 anyag közül választottuk ki a megfelelőt, ilyen _jellegű_ anyag létezik a zöld minden árnyalatában, de jó lenne valami geometriai mintázat is benne, a korhoz hozzátartozik.
Arra van, legalábbis most erre a kocsira megérkezett a világosabb árnyalatú, korhelyes huzat, már meg is vannak varrva az ülések. Megkérdezem ha érdekel! Talán a későbbi, sötét árnyalatra is van még forrás, bár nem mindig és nem mindennel voltunk megelégedve tartósság szempontjából.
A Debrecen (és Mór) ülések egyszerű történet voltak, mindkét anyag beszerezhető még a Sarolta Bellonnál. Sőt, múlt héten ott láttam a Debrecenhez a világosabb árnyalatú műbőrt is.
A műbőrre és kéderre, normál IK 200-asra van beszállítód, vagy hogy hogyan kell kérni? Elkezdenénk mi is kísérletezni volános Debrecen üléshuzatok elkészítésével, és elkezdeném beszerezni a hozzávalókat.
Lévén az ülés Möve gyártmány volt, szerintem IFA vonalon kellene nézelődnöd. Annál is inkább, mivel a barna/zöld kárpithoz nagyon hasonló volt az IFA W50 vezetőülésének kárpitja. Emlékeim szerint fekete műbőr/ barna szövet volt, de rémlik a barna/zöld is.
Sziasztok, van valakinek ötlete, hogy honnan lehet olyan szövetet kapni, amellyel hitelesen reprodukálható a 70-es évek közepének (IK 211.00) gkv-ülése? A barna nyilván "A" műbőr amelyik az adott kocsi ülésein van, de a szövettel gondban vagyunk. Eleve ott kezdődik, hogy semmilyen infó nincs, hogy a sok-sok látott verzió közül melyik az amelyik a BKV 211.00 kocsijain lehetett, és csak utána jön az, hogy mivel helyettesítsük? Tehát az első kérdés az, hogy milyen szövete lehetett vajon, a zöld kendermagos tűnik nekem esélyesnek, de ha rá is bólintunk, akkor is kell találni valami hasonlót... Járt valaki esetleg már ebben az utcában?
A másik probléma, hogy a fellelt 435-ös kapaszkodók rövidek, le kellene gyártani az újakat, vajon lehet valahol méteráruként kapni ezt a fekete puha műanyag csövet, ami ráhúzható a méretre vágott lemezre?
A tankönyvek szerint a tengelyterhelés 4. hatványa szerint nő az útkárosító hatás, az egész napra eloszlott össztömeg nem igazán érdekes, amennyiben az egyedi terhelések nem magasak.
Egy szóló - terheléstől függően - kb. 80%-kal nehezebb egy midinél, ez útkárosító hatásban bő tízszeres hatással jár, ami alapvetően a minimum, mert minden útnak van egy méretezett terhelése (meg egy kivitelezési, de ez már más kérdés), és a tervezett terhelést átlépő terhelés esetében lehet akár hatodik vagy még magasabb is ez a hatvány a terhelést át nem lépővel szemben.
A sofőr, buszköltség stb. más kérdés, de pl. az előbbi szempont szerint mindenhol csuklóssal kellene járni, természetesen a férőhelykínálat megtartásával, azaz komoly ritkítással.
Talán nektek a kollegàiddal kellene kidolgozni, lobbizni hogy olyan kis cuki nagybusz vagy mi odamehessen. Mert most az álláspont szerint nem mehet tengelyterhelésileg.
Persze idézhetnék egy olyan nem polkorrekt mai pártelnöki szólást szabadon:
Volt ilyen, és nem vált be, a 2008 előtti 16-os egy elég döglött dolog volt. A várat valójában nem tárta föl, a mai 16-os igen és legalábbis a Deák - Vár irányban annyi utast visz, mint a Várfok felől. Ellenirányban az Alagút miatt nem jó. Ha mindenképpen kis busz kell, akkor egy Citaro K jellegű kicsinek látszó nagybusz talán jó lenne mindenkinek, aki szerint a kisbusz az olyan cuki lakosságnemzavaró dolog, amivel jó pózolni.
Egy könnyebb midi szerintem beleférne. A mostani Karsanok is vígan rohangásznak a Várban, és nem verik szét a díszburkolatokat... kívül-belül jól karbantartva tulajdonképpen megfelelnének a feladatra.
Széll Kálmán tér M. > Batthyány tér M > Clark Á. tér > Dísz tér > Széll Kálmán tér M
Ez így nem megy át a díszburkolatokon. Akár úgy is működhet, hogy a vonaljegy a Széll Kálmán tér végállomáson áthaladva a Dísz, meg a Batthyány között érvényes legyen, ahogyan az más "hurok"/körjáratoknál is működik.
A Vár kérdése egy összetett probléma. Az egy legendárium, hogy van konkrét, mértékadó, bármikor is papírra leírt korlát. Nincs egészen egzakt ok, hogy miért mennyi a korlátozás (nem írom, hogy 12 tonna, mert nem biztos, h ez jó szám).
Geometriai korlát kevésbé van, a Bécsi kapu alatti üreg lehet komolyabb korlát, de ez sem igazán egzakt. Tök érthető, hogy a döntéshozók nem akarnak nagy buszt a Várban, ezt a közút kezelő képviseli.
Folynak mindenféle egyeztetések és háttérmunkák, hogy olyan buszra legyen kiírva tender ami elfér, de egy másik fontos megközelítés, hogy olyan busz legyen ami oda kell (sőt józanul ez a fontosabb), és a Lánchíd rövidesen tervezett megnyitása miatt át is kell az új vári hálózatot gondolni. Nagyon leegyszerűsítve: a sok utast normál és speciális (ünnep) napokon is fel kell vinni a Várba busszal, de nem biztos, hogy ez a nagyobb kapacitású kocsi (maximidi, szóló?) kell körbe menjen a Mátyás templom előtt a díszburkolaton hanem valami kisebb, rugalmasabb eszköz...
Nem, a B10-400 típusmegjelölés a Drögmöllertől, vagy Volvo Deutschlandtól származik. Az alváz farmotoros kivitel esetén B10B, padló alatti motoros kivitel esetén B10M.
Olyannal viszont már biztos találkoztál, hogy B12-500 vagy B12-600. Az előbbi a jól ismert csapott elejű távolságijukból az itthon nem túl elterjedt sík padlós, az utóbbi a lejtős padlós kivitel. Viszont mindkettő ugyanúgy sima B12 alvázra lett karosszálva.
Állítólag "le lett védve" egy kék (valahai) IKARUS 280 is, (most ugye piros van) csak azt nem akarta a jelenlegi tulaj odaadni. De hogy ne vághassa szét, levédették.
(Aztán talán 1x csak mégis odaadja a jelenlegi tulaj, aki persze csak rohasztja valahol...)
Ha nem érdeklődsz róluk (Aeropark) az átlagnál jobban, sok apróság homályba vész. Például (többek között) szerintem a nagy többség azt sem tudja, hogy a MALÉV színeiben kiállított AN-2 repülőgép a külső Üllői úton levő McDonald's-tól származik (mivel az eredeti példány nem volt már meg). Vagy hogy melyik Ikarus közös a BKV-val. Vagy, hogy pl. a "fallow me" Polo, a fehér Aerotrack (eredeti azonosító RGV-1), vagy a radar a BA-tól származik. Ebből kiindulva akár az is lehet, hogy ez a busz is visszakerül majd.
Mindezek persze nem vonnak le semmit a kiállítás értékéből és dicséretes ez repüléstörténeti gyűjtemény!
Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.
Lásd pl. Desiro motorvonatok.
Vagy az olaszok által át nem vett, alapvetően helyközi felszereltségű Drögmöller B10-400-asok*/Volvo 7250-esek/Volvo 8700-asok.
* Dacára a német típusjelzésnek, valójában a Carrusnál tervezett helyközi-távolsági 7250-es rebrandelt változatáról van szó, amit persze ugyanúgy a Volvo Polskánál gyártottak le, mint a ténylegesen Volvo néven forgalmazott társait.
Az Ikarus-521 zárt furgon kiviteléről nem találtam képet...................:-((
Kb. 2002-ben (?) még dolgozott - igaz alvállalkozóként - a GRAZ-i közlekedési társaságnál 1 db, mint anyagbeszerző autó.
Onnan tudom, hogy egy magyar fiú vezette, aki Bolhó világvárosunkból tántorgott oda ki, nyomorogni.
Nem újkorától vezette, már kb. 10 éves volt a kocsi mikor ráült, de szerette.
Elmesélte, hogy volt vitája a céggel.
Ugyanis balga módon megkérdezte, hogy mivel úgy is nekik dolgozik átfényeztetheti e, az eredetileg babakék IK-521-t a Grazi közlekedés társaság akkori, zöld, mégzöldebb, sötétzöld színeire.
Jött a válsz nem.
Azután egy jogász megsúgta neki, hogy igen.
Mivel nem a cég alkalmazottja a furgon se a cégé bármilyen színűre átfényeztetheti, csak a cég logókat nem rakhatja rá.
Nagyon nem volt jó ötlet a Várba megvenni az Ikarus-521 típusú buszokat.
Az akkori Fővárosi Tanács Elnök helyettese Stadinger elvtárs erőltette.
Elhozatott Bécsből egy db Steyr City SC 67-72 buszt és járatta egy hétig a Várban a 16A vonalán a 260-sok között, 1987-ben.
Örömködött.
Már az se vált be.
De Ő erőlködött, hogy ez a jövő.
Az IKARUS Székesfehérvári gyára pedig pont abban az időben gyártotta osztrák piacra az 521-es típus autóbusz és zárt furgon (vonali műszak) kocsikat.**
Ami egy áttervezett VW LT 55 kisteherautó volt.
Nosza ráugrott a főváros erre.
Hiba volt.
Az IKARUS-521 nem nagyvárosi és nem fővonali, nem erős utasterhelésű vonalra való.
GRAZ külvárosában, kertvárosában a gerinc vonalra ráhordó feladatra kiváló.
De nem a VÁRBA.
A Várban akkorin, csúcsidőben :
- 6 db IK-260-as pörgött a 16-os vonalon,
- 6 db IK-260-as pörgött a 116-os vonalon,
- 2 db Ik-260-as pörgött a 16A vonalon.
Ez ugye 14 db közel 100 férőhelyes busz.
Csúcsban a Várfok utca Bécsi kapu tér között ezek bizony dugig voltak.
S akkor hoznak ilyen pár üléses, max. 35 férőhelyes, egy ajtós kis micsodákat helyettük.
Nagy hiba.
Az se tett jót, hogy nem automata buszok voltak hanem váltósok.
Pont amikor csurig töltötték a Várfok utcában, akkor majd 1 km-t mentél jó meredeken felfelé, fél úton csúsztatott kuplunggal.......................:-(((
Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.
Lásd pl. Desiro motorvonatok.
Ha az Ik-521-es buszok Cinkotán a 175-ös vonalon kezdenek ahol akkoriban még 5-10 utassal kolbászolt az Ik-260-as, vagy a szintén nyugis 183-son, semmi baj nem lett volna velük.
2004. április 25-én a BPO-005 (volt BX 71-17) frsz-ú Ikarus 280.49 típusú autóbusz, Cinkota garázsból kiállva az Örs vezér tere és Cinkota között hévpótlóként teljesített szolgálatot (az AVM kijelzőjének tanúsága szerint a 8-as forgalmit). A sofőr aznap én voltam. Az idő megszépíti az emlékeket. :-)
A külső képek a cinkotai végállomáson, a belsők az Örs vezér terén készültek.
22m-es a Gírón másolat. (más csuklószerkezet, más motor, más váltó, más futómű, más ablakok, más... Szóval amennyire a Gírón 293-as, annyira az SMC is CLK. )
Kész van, SMC-223 néven forgalomban van. [Hasonlít nem? busz-busz, csuklós-csuklós, kék-kék - pont, mint Kf. szerint a CLK helyett összehányt, egy méterrel rövidebb 293-as. Mert az aztán kellett - ez meg ugye csak ilyen luxushóbort, semmilyen jelentős szerepe nem volt]
Szép napot mindenkinek! Van valami új fejlemény (tud valaki valami infót) az ex. étkeztetőbusz (GC-52-29----->CLK-621) jelenlegi állapotáról? Milyen fázisban van/lehet a felújítás?
Az első kocsik kapták a középen osztott ablakot, az első sorozatok a képen látható háromrészű ablakkal jöttek. Az első ajtó is már alul kisüveges. Talán ez volt a Corvin áruház reklámbusza - bár az a 78-ason járt emlékeim szerint.
Illetve mindenki, aki valami furcsát és első blikkre felfoghatatlant csinál, az nem érdekes, hanem gyanús. Ezért nem úgy mennek oda, hogy "mit csinálsz?", hanem úgy, hogy "ki engedte meg?/van-e rá engedélyed?", netán egyenesen rendőrrel fenyegetőzik - úgy, hogy ő is nagyon jól tudja, hogy ebben a megyében az se biztos, hogy arra kijönnek a rendőrök, ha konkrétan embert vernek az utcán.
Nem lőném az ilyet az árokba, kár lenne az árokért. Csupán mélységesen megvetem, és reménykedem, hogy úgy hal ki, hogy nem nevelte fel ugyanilyenre maga helyett a saját gyerekét.
Van az a mondás, hogy nem lehetsz a saját hazádban próféta, meg egyébként is elmondtam a véleményem röviden tömören a nógrádiakról. Ők az a fajta emberek, ahol mindenki hülye, mindenki lop, csal, hazudik, akik előrébb jutnak mint ők. Tisztességes módszerekben gondolkodni se tudnak, csak a harácsolásban, és a másik eltaposásában. De a hatalmat azt tisztelik, még meg se érkezett a segg, már pózba vágják magukat és önként várják, hogy nyalhassák.
Volán és az otthonparkolás külön téma, ezeket az engedélyeket többnyire automatikusan intézi és kapja meg a Volánbusz, de ha porszem került a gépezetbe és nincs engedély, akkor sem áll péntektől vasárnapig hosszabban tartó intervallumban egy helyen, többnyire olyan helyen, ahol nincs is közterületes.
Így van. Egy éjszakás kaland OK, de ha nincs engedély, akkor át kell állni. Az más kérdés, hogy van-e arra apparátus, aki ezt ellenőrzi. Azokon a településeken, ahol alkalmaznak közterület felügyelőket ott hamarabb feltűnik, ha pár napnál hosszabb ideig dekkol egy helyen, míg vidéken a kutyát nem fogja érdekelni.
Akkor nézzük egyben az ide vonatkozó szabályokat, okulásul.
1. 3,5 tonna felett a járművezető parkolhat a lakhelye előtt vagy annak közelében, de ez nem haladhatja meg a 24 órát (nyilván ha nem esik behajtási tilalom alá). 2. 3,5 tonna felett a sofőr pihenését leszámítva engedélyköteles a parkolás / tárolás. 3. rendszám nélkül közterületen jármű nem tárolható.
3,5 tonna feletti járművel elvileg nem parkolhatsz hosszabb távon közterületen.
"A Magyar Közlöny 98. számában kihirdetett törvénymódosítás alapján a Közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény is előírja, hogy a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművek (tehergépkocsi, vontató, pótkocsi, autóbusz) település belterületén való tárolásához hatósági bizonyítványra van szükség. A tárolásra való alkalmasságot a hatósági bizonyítvány kiadásával változatlanul a települési önkormányzat jegyzője állapítja meg. Az új előírások egyúttal új hatósági jogkörrel ruházzák fel a települések jegyzőit.
Az előzetes egyeztetés nélkül kihirdetett módosítás szerint a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépjármű, vontató, pótkocsi, autóbusz belterületi tárolásához továbbra is a jegyző által kiállított hatósági bizonyítványra van szükség. A kérelem beadására a jármű üzembentartója kötelezett. Újdonság az, hogy amennyiben a hatósági bizonyítvány kiadását követően beálló változások miatt a belterületi ingatlan már nem alkalmas járművek tárolására, a jegyző kötelezi az üzembentartót az ingatlanon történő jármű tárolásának megszüntetésére. Ha az üzembentartó a kötelezésnek határidőn belül nem tesz eleget, a jegyző 500.000 forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtja.
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben megjelenő új szabályok 2021. június 13-tól hatályosak. A Magyar Közlöny 98. számának vonatkozó részét itt ť olvashatja.
A korábbi szabály, miszerint tíznél több jármű üzemeltetése esetén az üzembentartó köteles a járműveket telephelyen tárolni, továbbra is érvényben van. A közút kezelője kivételesen indokolt esetben olyan helyen, ahol a jármű a közúti forgalmat nem zavarja hozzájárulhat a közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt jármű közúton vagy közterületen való tárolásához (261/2011-es kormányrendelet; 13. § 3. bek.). A legfeljebb 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű gépkocsi a közúton vagy más közterületen is tárolható. (89/1988-as kormányrendelet 7. § 3. bek.). Települések belterületein rendszerint az önkormányzat a közútkezelő.
A belterületi ingatlanon való tárolásnál (székhely/telephely) a jegyzői igazolás eddig is szükséges volt a 3,5 tonna feletti járművek forgalomba helyezéséhez/átírásához, viszont a törvény indokolása szerint az újonnan bevezetett előírásokra azért van szükség, mert A 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsi, vontató, pótkocsi vagy autóbusz tárolására használt székhely- vagy telephelyingatlan olyan területen (például kertvárosias övezet) is elhelyezkedhet, ahol a fenti gépjárművek közlekedése, tárolási helyen való mozgatása úgy valósul meg, hogy az a szomszédos ingatlanokra nézve zavaró zajjal és rezgéssel, az éjszakai-hajnali órákban fényhatással, továbbá szennyezőanyag-kibocsátással jár. Szükséges ezért a települési jegyző számára olyan hatósági hatáskört meghatározni, amelynek keretében a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsi, vontató, pótkocsi vagy autóbusz tárolási lehetőségének megszüntetésére kötelezi az üzemben tartót az ilyen jellegű körülmények összességében a fenti gépjárművek tárolására való alkalmatlansága fennállása esetén, és a kötelezésnek eleget nem tevő üzembentartót közigazgatási bírsággal sújtja".
Telephely-igazolást elektronikus úton benyújtható űrlapon kell kérni. A nyomtatványok használatához szükség van az Általános Nyomtatványkitöltő programra (ÁNYK), mely díjmentesen letölthető a NAV honlapjáról ť"
Nekem ugyan egy Ikarus sincs a tulajdonomban (más busz sem), de azért érdeklődve olvasom a topikot mint a márka kedvelője (és mint autószerelő, aki javított több Ikarus típust is az évek folyamán).
Úgy tűnik itt a nagy többség szakértőnek tartja magát, amit én nem is akarok a békesség kedvéért vitatni.
Amit (egyebek mellett) nem értek, hogy a viták és ellenségeskedések jó része elkerülhető lenne egy kis utánjárással a jogszabályok útvesztőjében.
A közelmúltban itt lefolyt párbeszédek az autóbuszok parkolása és/vagy tárolása, ill. érvényes műszaki vizsga vagy a nélküli elhelyezésére vonatkozott.
A téma tisztázásához (kb. 5 perc keresés után) több helyen is olvasható a jogszabályi háttér, amiből most kettőt is belinkelek.
Mesterségesen van gerjesztve ez a hajcihő, én már az elején azt mondtam, hogy akinek nem tetszik, az az illetékesnek jelezze. A facebook oldala, youtube csatornája, e-mail címe, telefonszáma ismert, de neeeem, inkább itt okoskodik mindenki, már sokadjára...
Inkább a kocsi körül kialakult általános hajcihőre gondolok, full feleslegesn fel lett fújva ez a lufi a történésékkel (ez a logo szarság, aztán az emlékmenet körül kialakult faszságok, most ez a parkolás), ezek így együttesen, yt, fb, pár hete megy, erre gondolok. Külön-külön egyik story ér egy szart se, csak megy a témázgatás, a live-okban ők is fújják, hogy kinek a k. anyjával mit kéne kezdeni, erre gondolok így csomagban, hogy túl nagy port kavart.
Rám azért besértődtek, mert egy buszt "nem hoztam el időben". A story meg annyi volt, hogy másnap ment volna a trailer, erre a fasz portás elküldte a rákba. Másnap valmelyik túlbuzgó köcsög helyben (azóta se tudom ki) hívta az eladásban illetékest, hogy nem vitte el a buszt, stb stb. Na azok felhívtak, egy kicsit én is odaszóltam, aztán már le is vagyok tiltva az eladásból. Mondjuk ahhoz képest most vettem át egy másikat, de az mindegy :)
De ebben az ügyben több helyről visszahallottam, hogy komoly téma volt, egy "salgótarjáni fiatalember" nem vitte el a buszt, topiktárstól vissza is kaptam,hogy miattam szigorítanak majd az eladásokon, stb stb. A szerencsém igazából az volt, hogy az a srác, aki éppen akkor intézte az eladást váratlanul és nem a legszebb módon lelépett, és máshoz kerültek az ügyek, náluk meg ez nem volt téma.
Túl van ez gondolva... Ha az utcán parkolás ekkora bűn, akkor az nem tudom mi volt, amikor bizonyos cégek mindenféle ótvar állapotú volántól kiselejtezett roncs Ikarusokkal konkrétan utasszállítást végeztek díj ellenében. De ex-BKV-s gépekkel is előszeretettel krúzolnak Budapesten, nem merném rátenni a nyakam, hogy minden esetben ott is rendben van minden.
Ha a Volánra épp rájön a dili, akkor egyébként is megnehezítik a vásárlást (ahogy volt is rá példa az elmúlt években), ezen az egy buszon semmi nem fog múlni.
Lehet, hogy neki semmi köze hozzá, meg neked is mindegy, mert te sem akarsz buszt venni a volántól. Azoknak viszont, akik igen, igenis van köze hozzá, mert ezzel kettőt hátralépnek a sakktáblán, vagy akár is ki is maradnak a dobásból.
Figyelj már ide! :-) Alapból az eladó felelőssége, hogy ha nem akarja, hogy maradjon, akkor leveszi a matricát, logót, egyedi jelzést, ha pedig igen, vagy épp sz.rik rá, akkor rajta hagyja, ezért nehogy már a vevőn akard elverni a port! Az égvilágon semmilyen hitelrontás nincs itt, ha így adta át a buszt az új tulajnak. De itt lentebb már megírták kb. ugyanezt. Ez jogilag nem hitelrontás. (A jogot bízd rám! :-) )
Van az országban egy telep ahol áll egy rendszámos műszakis busz ami már magánemberé, és a tulaj egy kedves barátja 10 perc alatt Vbmentesítette a buszt,láttam róla képeket..Lám így is lehet ...
Egyértelműen megtévesztő cégjelzés egy nem flottás kocsin..bármi van mindenki a VBt veszi elő( a média leginkább meg a sok ember aki nem tudja ,hogy el lett adva ,de a logot látják). Ez jogilag hitelrontásnak megállja a helyét .
Amiről te beszélsz kicsit más tészta, de pl ez közúti balesetnél ami mondjuk a busz műszaki állapota miatt következik be ,nefélj gyorsan meg lenne nyerve a per,lévén jogtalanul van rajta egy aktív cég logoja ( az hogy miért maradt rajta legyen mellékes most )
Na, a volánnál nem volt hogy kiküldjék az ipari tanulót egy hosszabbítóval meg egy hőlégfúvóval hogy ugyan húzd már le arról azt a pár betűt, kösz..
Rendőrségi autót is tudsz venni kék csíkkal az oldalán, meg fényvisszaverő matricázással, a rendőrség feliratot mondjuk eltűntetik meg a technika kiugrik belőle, de akad jópár BP-n fehér alapon kék csíkos autó. :)
Aki feljelentette őket, annyi milliót költsön gyógyszerre, ahány karakter vagy hang elhangzott a feljelentésében.
Minket is feljelentettek amúgy a Nógrád volános 260-as miatt helyben, hogy loptuk az EMKE-t (számlám van róla), meg hogy milyen jogok használjuk a volános jelzést. Ez a helyi volános közösség ott helyben. Máshol sírnak, ha meglátnak egy ilyen nosztalgia autót, nálunk ezen ment a témázgatás hetekig. Szerencsére azért ez nem országos, a nógrádi paraszt az mindig a leghitványabb volt.
Menni mehet, de hogy nem fog az 100%, ha meg mégis, akkor tuti bukó, tekintve, hogy felmatricázva adták el a buszt.
De már a múltkor is kérdeztem, hogy a BKV eddig hány médiumot perelt be, amikor "BKV buszként" hivatkoztak a kék Arrivás vagy a Volánbuszos buszokra? Ugye 0? Na, ennyire érdekli őket a "hitelrontás"...
Eleve nem úgy adnám el a furgont, hogy rajta van a nevem, szóval ilyen biztosan nem fordulna elő. Lefutott rendőrautókat is értékesítenek további használatra, persze nem "Rendőrség" felirattal meg fényhíddal (és utána az új tulajt basztatják), hanem visszaalakítva civillé.
De amit nem értek továbbra sem, hogy ez a sok "segítő" miért nem a tulajnak jelzi direktben az észrevételeit? Belenéztem a tegnapi live-ba, állítólag tényleg megtörtént a rendőrségi feljelentés is, gratulálok az illetőnek, ha "közlekedésbarát" volt, gondolom ettől nagyobb öröme az életben nem nagyon szokott lenni.
Nekem is megvan a saját véleményem, de ahogy torqmatic írja, minimum egy fokozattal jobb, mintha egyből beszántják. A társairól már hónapokkal ezelőtt láttam képeket a bontóba haladva, szóval már egyértelműen nincsenek meg fizikailag sem.
Én azért nem várom, hogy eljut eddig ez a dolog, kb. két hónapja (?) beszéltem telefonon a tulajdonossal, aki egyértelműen elmondta, hol tervezi tárolni a járművet. Lehet, hogy balfasz volt, lehet, hogy máshogy alakult a dolog, de én egyelőre azt gondolom, hogy ez egy ideiglenes megoldás.
Az is jogos kritika egyébként, hogy jó előre tudhatta, hogy mikor veszi át a buszt. Megértőbb vagyok, mert hasonló cipőben járok pont most, nekem egyértelműen megoldott a fizikai tárolás, viszont az átírással pont gondban vagyok, amit meg fogok oldani 1,5 hónapon belül, de semmiképpen sem a rendelet által előírt 15 napon belül. Ilyenek előfordulnak, gondoltam, hogy felakasztom magam, de inkább megoldom.
Az első részben igazad van, ha a topicra gondolunk, de itt szélesebb körben, facebook, youtube-on mai napig jól fut ez a story, én inkább erre utaltam.
A vásárlás témában meg azért vagyok nehéz helyzetben, mert én ismerem az egész folyamatot, mikor, mi, ki, hogyan alakult, ki a döntéshozó. Természtesen nyilvánossá nem teszem, viszont így meg nem sportszerű, hogy én ismerem a teljes folyamatot, te pedig láthatóan nem. Egyébként nem titok a részemről, csak nem a széles nyilvánosságra tartozik.
Abban feltétlenül egyetértünk, hogy az önjelölt feljelengetők és házmesterekre nincs szükség, én nem is erre utaltam.
Pontosan így van. Legalább egy kis ideig valakinek örömöt okoz. Addig menjetek fotózni, amíg meg nem vandálkodják. Nem adok neki egy hónapot és átveszik a terepet a festékszóró művészek, boldog boldogtalan bemászik, majd széthordják. Aztán a tulajdonos belátja, hogy úgy megrongálták, hogy nem éri meg foglalkozni és odaadja egy márkatársnak alkatrésznek betolja vasba.
Mondjuk ha a te neveddel felmatricázott furgonból, amit eladtál valaki narkót árul gyerekeknek, az lehet téged zavarna..
Viszont ha az ilyen eseteket meg akarod előzni, akkor eladáskor fogod, és lehúzod róla a téged képviselő matricázást valszeg.. ha nem teszed akkor a fenti eset megtörténhet, és ha zavar se nagyon hőböröghetsz mert te eladtad, nem a tied..
Köszönöm az eddigi segítségeket! Voltam a Közlekedési Múzeum időszakos kiállításán, és ott szembesültem azzal, hogy ez a busz ott van! Adományként kapták és elvileg fel is lesz újítva, de le volt zárva, ahogy a többi jármű is és a közép rész ablakai is fóliázottak, úgyhogy a belső rész csak minimálisan látható, fotózható!
Ki nyittatni nem lehet, úgyhogy ez nem járható út, vagy a négy év múlva nyíló múzeumba talán felújítva látható lesz.
Viszont sikerült rengeteg fotót készítenem, ami nagy segítség számomra, néztek is, amikor az alját próbáltam fotózni :)
Megpróbálom még a régi archívumos megoldást, vagy keresni valakit, aki ismerte a belsejét!
Így akkor nem most ment a busz a bontóba, hanem legrosszabb esetben majd mondjuk egy év múlva, addig meg legalább sokaknak örömöt okozott. Ez tényleg borzasztó...
(A Volánbusznak amúgy ugyanúgy lett volna rá egy éve, hogy levakarja róla a logót, ha annyira zavarja.)
Bocs, de a cirkuszt éppen ti csináljátok, a múltkor már ki lett beszélve ez a téma, erre most valaki felhozta megint, képekkel illusztrálva. De "remélem" volt aki nem elégedett meg ennyivel és meg sem állt a rendőrségi feljelentésig... Ha senki nem kotnyeleskedne bele abba, ami az ő dolga, akkor az illető néhány tucatnyi lelkes követőjénél meg is állt volna a dolog és nincs "balhé" - mondjuk ennek a topicnak meg úgy en bloc az index fórum látogatottsága is annyira alacsony már, hogy szerintem ez nem üti át senki ingerküszöbét.
A másik, hogy már évekkel ezelőtt is nehéz volt a Volántól buszt venni, sőt olyan kijelentést is tettek, hogy erre a jövőben egyáltalán nem is lesz erre mód, szóval ezzel kapcsolatban én megint nem a lent említett újdonsült tulajt hibáztatnám.
A harmadik, hogy a Volánbusz egy országos mammutvállalat már, ilyen kérdésekről nem egy ember dönt, főleg nem valami sértődött garázsmester vagy hasonló. Valószínűleg kisebb gondjuk is nagyobb annál, minthogy az eladott buszaik utóéletével foglalkozzanak.
Kb 1-1,5 év mire a vételi szándékból adásvételi szerződés lesz. Ennyi ideje lett volna intézni egy zárt parkolót, de csak kamu rendszámra futotta. Nem lesz ebből se semmi.
Itt most te azt cseszed el, hogy rohadtul nem érdekel senkit se az elvek, se a jog, se semmi. Itt annyiról van szó, hogy egy ember legyen, akit ez felkúr, függetlenül attól, hogy igaza van, vagy nincs, és onnantúl szabhatod a buszvásárlást, vagy mondjuk, hogy rendszámod legyen, stb stb. Az a baj, hogy van az az ember, ahol nem gyenge munkával értük el mostanra, hogy rendszámmal is kijöhessen a busz, és nagyon félő, hogy ezt a többéves munka dől romba most ezzel.
Az is többéves ostrommunka volt, hogy egyáltalán elkezdjenek buszt eladni, utána elkezdték, de olyan módon, hogy abból érvényes vizsgát és rendszámot a Jóisten se, vagy kb. csak a Jóisten tud csinálni, és most végre rendszámmal gördülnek ki a kocsik legalább pár szerencsésnek, és nagyon nem hiányzott ez a cirkusz.
Persze, lehet itt vitatkozni, hogy ez rendben van-e így, szerintem nem, hidd el, én nem erre a rendszerre szavaztam, és ezért nem is élek otthon. De ez attól még rohadtul nem könnyíti meg az életét azoknak, akik szeretnének egy volános buszt maguknak, és pont nemrég értekeztünk arról, hogy milyen az élet rendszám nélkül.
Én sem igazán értem, mi a gond, meg hogy jön ide most Volánbusz? Nekem max. a jármű jelenlegi közterületen való (esetleg tartósnak szánt??) tárolása tűnik neccesnek.
A nagy számok törvénye alapján mindig lesznek olyanok, akik különutakat járnak, de a VB-nek nem szabad általánosítania, és a tapasztalatom szerint sok esetben meg is próbálják (szerintem nagyon helyesen) "lekáderezni" a számukra ismeretlen vevőjelölteket.
Semmi problémám az úrral, de nem annyira tesz jót ez a széles nyilvánosság ezzel a kocsival a volánbuszos értékesítéseknek az az igazság. Én már leszarom, több szar nem kell, de másnak nem lesz könnyű.
Csak egy ötlet a részemről, amennyiben valóban fontos neked: keresd meg a Magyar Rádiót, vagy azt a céget, amelyik ma üzemelteti ezt, a hajdan valóban színvonalas, értékteremtő "műintézményt". Biztosra veszem, hogy ott valamilyen archívumban találsz anyagot, dokumentumot erről a régi közvetítő kocsiról.