Régebben így volt, de most már nem hiszem. Az elmúlt időben egy csomónak lett M-es rendszáma, és érvényes műszakija, így szerintem valaki végre s*ggberúgta őket a sok évi rendszámtrükközés miatt.
A múltjukat persze így se nagyon lehet kideríteni a keveredés miatt.
na most ment el mellettem még három filmes 260as, rendes 200as külsővel.. két kék első és harmadik ajtóval, és egy fehér három ajtós.. hátul légkondi, fekete ablakok..
a kékből összesen hány lehet?
egyszer az ikarusban láttam egy orvosi buszt, az is 260-as, fehér, tán 3/4es ablakok, fehér ülések, belül több helyiség.. nem emlékszem rendszámra, arról mit lehet tudni?
http://img5.indafoto.hu/9/1/101621_d51149c4f66a830ab068fee250c325ee/8000253_05b3a5546fceaf0a0e1ff7256fda5780_xl.jpg
Csak nem a 200M van a háttérben még a piros festésében?
Lehet. Mezőtúr után halványsárga volt már belül is minden, de mivel új fekete takaróléceket is kapott + fekete esőcsatornát, ezért annak későbbinek kell lennie.
Ami még elütött egy sima helyközi kocsitól benne, az a csengő volt (de ez gondolom más 260.43-asnál is lehetett).
2002-2003-ban a MÁV buszokat vásárolt a Kisalföld Volántól (HKY-394, HKY-398, HYH-277, hogy több is volt-e, azt nem hiszem, de nem vagyok benne biztos). A buszokon nem sokat változtattak, egyedül a narancs csík lett kék az itt látható módon. Hogy mikor volánosodott el a Dombóvár-Lepsény pótlóbusz, és mi lett a másik kettővel, azt viszont én sem tudom.
1995 januárjában érkezett, hogy eleinte merre járt, azt nem tudom, a vége felé (2010 végi selejt) tartalék lett, járt Sarkad, Doboz felé, de Békéscsabára is kimozdult. A legvégén ő lett a helyi tartalék, főleg 4-esre járt ki, kb. az lett a sorsa, mint az EUA-123-nak egy évvel korábban.
Egyébként kapott felújítást Mezőtúron is, a fényvisszaverők az oldalán és a kerék közepe fölé helyezett indexről fel lehetett ismerni a munkát.
Ettől még nem vedlek át, csak ha egyszer kibasznak a régivel :)
EKW tt.-nak: bizony, külsőleg egy random NDK-s gép Gyula környékéről, de hozzám azért kötődött egy kicsit...
Na, ahogy nézem, a JOB egyezik az enyémmel, a berendezések ugyanazok, csak közben cseréltek egy homlok- és hátfalat. Az MBX továbbra sem ismerős, akármit átcsomagolhattak, a kerek lámpákról viszont olyan ugrik be, ami viszont nem 260-as volt...
Valami szellőzés/fűtés/páramentesítés lehet. Vagy az 1-es a be-/kikapcsoló, a 2-es pedig a fordulatváltó alacsony/magas, vagy két külön ventillátort kapcsol, vagy az egyik a szellőzés a másik a meleglevegő befúvás, mint itt, ahol a 2-esen valami hőhullám, vagy lángnyelv imitáció is van a rakéta hegyén:
Talán egy farosos olvtárs meg tudná mondani, hogy az övében mit kapcsolnak ezek, mert én csak találgatok.
Mamám elég sokat utazott korábban, és a szekrény mélyéről előkerült pár fénykép, illetve egy képeslap is (utoljára feltöltött), amin Ikarus van, így gondoltam megosztom Veletek.
sötétkék, és job-háromhétkettő, bár a rendszám vándorlásról tudok.. a fehér mbx-duplakilenc négy, és nem nyithato a háta, viszont mintha konyha lenne benne..
egész jól néznek ki, az eddig látott sima 200asoknál jobb állapotúnak tűnnek, bár lehet csak kívülről csillognak, alatta maradt minden a régi..
A korábban elkezdett, 1966-ban az MKV-hoz átkerült 620-asok egy része. Nekem ezekről volt infóm, de lentebb a rendszámsorok megvannak gyártási évenként.
Erősen hiányosak a pécsi adataim, de most így belegondolva igaz lehet, mert az 53-69-ről tudom, hogy 60-as és pécsi.
Hogy honnan jött nekem a Vas megyei Volán/Mávaut, azt passzolom, egyelőre vissza is szívom. Maximum úgy lehetne, hogy a 64-es átvétel után a pécsiek elcserélték valamivel...
Fekete a classic, és abból talán három is van. De az hóttzicher, hogy alig lehet megkülönböztetni őket csak ebből, nem azért, mert csavarra ugyanolyanok lennének, hanem egyrészt azért, mert ritkán láthatóak, másrészt azért, mert ált. azzal a rendszámmal járnak, amit éppen az okirathamisító szekrénykében legfelül találtak.
Nem barna, hanem sárga a (köd)fényszóró. A háttérkörnyezet alapján a Mező garázst tippelném helyszínnek. Tudom, nem ezekre vártál választ, de tőlem most csak ennyire futja :-)))
Bocsánat, a téli tényleg nem lehet. De mi van a tükrökkel, meg a díszléc színével?
A tavasziakról van kép alsó ködlámpával, és fehér búrákkal. De ugye a díszléc! (azt minek cserélték volna ki,) Ősziekről mindössze 2 képet ismerek. Mindkettőn barna a fényszóró, ködlámpa nincs, és fekete alapon fehér számok a díszlécen. És kerek tükrök.
Lehet, hogy vegyes volt? Hol ilyen díszléc, hol olyan?
épp most érkezett pár filmes busz a faluház elé, ha valakit esetleg érdekel..
elég sötét van, de ha jól láttam az egyik tán sötétkék, vagy fekete, ablaktalan és classic küllemű, a másik fehér, fényei alapján tán nyitható hátfalú (?), szintén ráncfelvarrott 260as, kb a második sor ablaktól lefalazott..
Egyébként ha eltűrik itt ezt a parányi offot, megnéztem a miskolciakat (melyek között elméletben exportból visszamaradt 630-as is fellelhető, de ezt nem tudom pontosan, melyek):
1959: GA 49-23...49-27
1960: GA 16-38...16-47
1962: GA 16-88...17-00, 19-76...19-81
1963: GA 19-82...19-90
1964: GA 19-91...20-00, 20-76...20-81
1965: GA 20-85...21-00, 49-29...49-32
1966: GA 49-35...49-50, 74-76...74-79
1967: GA 74-84...74-97
1968: GC 03-77...03-94
Ezek az újonnan érkezettek. A szemmel láthatólag lassan haladó és kissé kaotikus rendszámosztás oka, hogy ezek "városi" rendszámok, melyek nem igazán estek egybe a "volános" mezőkkel.
Továbbá érkezett még 13 busz 1966-ban a szürkéktől, 5 1960-as és 8 1961-es. Az 5 régebbi gép a GA 53-71, 54-91, 55-10 és 55-21, 55-55, a 8 újabb a GA 60-69, 60-70, 60-79, 60-84, 60-87, 60-89, 60-94 és 60-95. Ebből egyedül az 53-71-ről tudom, honnan való: Vas megyéből.
A BKV eredetű GA 95-16 2011-től közlekedik LPY-045-ös rendszámon, egyébként 1969-es.
Régi, '80-as évekbeli Mátra Volános fotókat keresek. Volánnál tanultam a szakmáimat abban az időben, rengeteg emlékem van, viszont fotókat, utalásokat keveset találok.
Rendszámguruknak egy kis ízelítő a '80-as évekből:
BV 34-30 és 31 két ráncajtós, trilexes mech. váltós 260-as.
BV 34-32 -től 34-55-ig Ikarus 280 néhány kivétellel 06-os prága váltós ráncajtós trilexes kivitel. A 34-43, 34-44 és 34-48 3 ajtós, mech. váltós volt.
BV-35-02, 05, 09, 10, 20, 22, 24, stb. régi Ik.- 266
BX-62-59 és 60 85-ös, korai bolygóajtós 280-asok.
Persze csak a teljesség igénye nélkül, ha esetleg valakit érdekel, feltúrom a memóriám, és folytatom a sort...
Valaki, aki nálam okosabb, magyarázza már meg, hogy is van ez!
Akkor most melyik sorozat látható a nagy képen? A kis képeken mindegyik főjavítás előtti állapotban van: index alul, rendszám felül. Némelyiken még jobb oldali ablaktörlő is van!. És még valami! A nagy képen téglalap alakú tükrök láthatók. A kis képeken (bár levágtam őket), mindegyiken KÖR alakú! Létezik, hogy első dolguk volt a garázsban kicserélni a tükröt, még mielőtt az ablaktörlő újrahasznosítás áldozata lett volna?
Vagy a kép a miskolci járgányokat ábrázolja? A rendszámból annyi olvasható, hogy GA-95-xx. A miskolciaknak mi volt a rendszáma?
Urak és hölgyek! Valakinek van kedve jönni a jövő hét szombaton (aug.30-án) megrendezett Polgári veterán találkozóra? Akit érdekel írjon már egy e-mailt a simenszky(kukac)citromail(pont)hu-ra, vagy írjon facebookon! :) Szegedről az FKF-640-nel megyünk! Útiköltség 5000 Ft, belépőjegy 1800 Ft Polgáron. Ebből tavaly is járt vissza pénz!!! :) Még van pár hely! :)
A lámpa világított mikor valaki megnyomta a külső vésznyitót, talán még vészjelző csengő is működésbe lépett és befogott a fék /de ebben nem vagyok biztos/. A jelzést pedig a kapcsolóval lehetett oldani.
Ezt kellett volna amikor utoljára beálltam a garázsba. Csak most fel van bakolva, de ha nem lenne lassan tudnék vele menni csak, az meg nem biztos, hogy elég.
Nem a külső ajtónyitásnál bekapcsoló megállófék visszajelzője (+hangjelzés)? A billenőkapcsolóval meg lehet oldani, addig fog a megállófék, hogy véletlenül se lehessen elindulni nyitott ajtóval, vagy éppen elhúzni felszálló utast? 263 meg Classicban.
Szvsz itt valami másról lesz szó. Az "újhullámos" 263-asok középső műszertábláján szokott lenni egy ilyen visszajelző, tartozik hozzá egy azonos jelzésű billenőkapcsoló is.
kik voltak az utasai ezeknek a prágai, drezdai stb. járatoknak?
Kik milyen célból utaztak akkor, amikor még a kedvtelésből utazás igazán nem volt szokványos?
--------------------
Kb. 90%-ban diákok.
Az EXPRESS teljes neve : EXPRESS Ifjúsági és Diák Utazási Iroda volt.
Busszal és vonattal, diákokat utaztattak.
Elsősorban középiskolás diákokat, másodsorban felső oktatás diákjait, és az inkurrens időkben néha felnőtteket.
Inkurrens idő viszont nem nagyon volt, lévén hiába esett tanévbe az utazás időpontja, mondjuk október 1 és október 7 közé, az utazáson részt vevő diákok arra az időre az adott iskolai igazgatótól, igazgatói szünnapokat kaptak.
1967-ben egy 7 napos ilyen Bp-Drezda-Weimar-Lipcse-Bp körút 1400 Ft.-ba került amiben már az útlevél készítés összege is benne volt.
Akkoriban az átlagfizetés kb. 1400-1800 Ft.- volt.
Az út díját (1400 Ft.-) 12 hónap alatt kellett befizetni, kamatmentes részletekben.
A diákok 99%-a NEM fizetett teljes árat, hanem 25-100% kedvezményt kapott.
Lehetett kedvezményt kapni jó magaviseletért, jó tanulmányi eredményéért, jó közösségi munkáért vagy sportteljesítményért.
Igen sok iskola kapott évente 5-10-25 főre, ingyenes ajándék utakat.
Ezeket azután az iskolák valamilyen házi/belső verseny alapján kiosztották jutalomként a diákjaik között.
Minden 10 tanulóra 1 felnőtt kísérőt kellett biztosítani, ezt szigorúan vették.
Minden csoportban volt németül jól beszélő utazó, az idegenvezetőn felül.
Elég iparszerűen, futószalagon ment a dolog, de a diákokat ez egyáltalán nem zavarta.
Köszi. Végre egy konkrétum! Honvédség? Hm... Ami a maszek buszt illeti, egyedüliként nálunk engedték a maszek ipart, de a hatvanas években még nem volt magán busz! Értsd magán, ami egy emberé lett volna a garázsában és saját számlára vitt volna embereket... Tehát nem szövetkezetit értek alatta, mivel az nem ugyan az!
Kissé off, de különösen érdekel: tkp. kik voltak az utasai ezeknek a prágai, drezdai stb. járatoknak? Kik milyen célból utaztak akkor, amikor még a kedvtelésből utazás igazán nem volt szokványos?
Üdvözletem. Megkérdezném, hogy a jelenleg kapható, az Atlas Editionnál látható modellek oldalán, a fordított "Nike" csík milyen vállalat jele volt régen? Előre is köszönöm.
Még most is jár. CCP-293, ha jól emlékszem. Gondolom a szovjet szétesés kapcsán maradhatott itthon, mert mai kinézete ellenére sima 280.33-asként kezdte, ráadásul a KV-knak készült buszok kék-szürke festésében (melyre egyébként "barátainknál" is van/volt példa, mégpedig Tverben).
Én meg csak odaböktem a választ (messze nem kioktató jelleggel), egyáltalán nem kizárva azt, hogy esetleg itthon is maradhatott. Bár, belegondolva abba, hogy többnyire nem a hazai piac kiszolgálása volt a gyár prioritása, ezt megint nem tartom valószínűnek...(De ki vagyok én, hogy ezt eldöntsem? Csupán egy hang a sok közül) :))
Délután megyek (előtte Monor, meg kényszerből Cegléd), elvileg a könyvtár előtt jók a fények. De kezdek teljesen OFF lenni, szóval be is fejezem, főleg úgy, hogy egy darab Ikarusról nem esett szó végül, mert sehol se az van már. :)
Sziasztok! Remélem jó helyen járok, egy barátomnak szeretnék segíteni, van egy rakás eladó Ikarus alkatrésze, nem nagyon hirdeti őket, de tudom, hogy útban van neki. A teljesség igénye nélkül: elektromos kapcsolók mindenféle piktogrammal, futómű alkatrészek, levegőszelepek, motoralkatrészek. Szükség esetén javítást/beszerelést is vállal, ha bárkit érdekel ilyesmi írjon egy e-mailt, és megadom az elérhetőségét.
Hála!!! Az OFF maglódi Credo se jönne rosszul, de a többi ezek szerint nem túl izgalmas számomra a gyömrői vasat leszámítva. (De most, hogy tudom, hogy Mendén is van busz, akkor ott se ártana megállni majd. :) )
Köszi mindenkinek! Ezek szerint Sülysápon nem, vagy max valami Volánbusz-rendszámgyűjtésért állok meg. Viszont akkor mi van Maglódon, ha nem az 543-as? Mert az OFF S91-es az tuti gyömrői, és a menetrendet elnézve pedig nem az jár át Maglódra. Meg akkor Pécel még valamennyire kérdéses, de ha minden igaz, ott Ivecók járnak.
Üdv, valaki meg tudná nekem mondani a két ajtós ex-német kivitelű 412.04-es méretarányait? modellhez kellene de csak a BKV-s 412-esről találtam meg a csuklósról de az jóval eltér tőle. Szélesség hosszúság meg a magassága kéne.
Ha esetleg valaki szeretne farosozni, szeptember 6-án, szombaton a Vértes Volán 55-öse 10 és 18 óra között óránként közlekedik az alábbi útvonalon: Tatabánya, Csónakázó tó ( Fellner Iskola parkolója) Bányászati és Ipari Skanzen (Vágóhíd u.1.) Jászai Mari Színház, Népház ( Népház u. 5.) Turul emlékmű Csónakázó-tó ( Fellner Iskola parkolója)
Igen,siófoki kocsi volt.Tesójával 29-43-as még dolgoztam a 90-es évek elején.Talán AHA 374-es lett a rendszáma annak.Ezek voltak az első légbefúvós kocsik Somogyban 36 üléses elrendezéssel még 5-ős váltóval.
Van egy ilyen Villtesz gyártmányú 3 állású kapcsolóm, egy 1978-as Ik 211-esből mentettem még régen. Mit kapcsolhatott? Mi célt szolgál a 2 fül? (talán az egyik álláshoz tartozó ellenállást tarthatta?) Milyen típusokban használták még? (ha gyári) A válaszokat előre is köszönöm!
Eddig publikálatlan ;) fotók egy osztálykirándulásról, valamikor a 70-es évek végéről. A külső fotóra sajnos egy másik képet exponáltak, de a belső képek egész jók :)) A busz valószínűleg siófoki volt.
Ezek valahol rá vannak kötve a levegőrendszerre. Ha nincs levegő befog a fék. Nagyon cseles a fotó, mert ezek a fékkulcsok működtetik a fékberendezést. Csak gondolom, hogy az első kerekek befékeződnek, mert 2 körös a fékrendszer.
A bökkenő a dologban, hogy így nem bontanak alkatrészt. Ha fékkarra van szükség, akkor bontják a fékhenger lökőrúdjánál, és a fékkulcsnál. De úgy biztosan nem, ahogyan a képen látható, összeszerelt állapotban. Pláne, ha már beállított kép, akkor nagyon részletes, mert a fékkarok mellett ott az egyik hézagolótárcsa, ami a seeger alatt van. Na AZT véletlenül sem adják bontva a fékkarral, mint ahogyan a seegert sem.
Nekem a szakadt porvédő a fő gyanűsított: az ugyanis nem véletlenül van, és nem véletlenül cserélik, ha szakadt. Csúnya mocsok tud alájuk menni, és tudnék olyan BZ hengert mutatni, ami már felújíthatatlan, annyira korrodált.
Az NKH meg igen,menjen, és vizsgáljon. Kérdés, a politikai szándékokat képes-e felülírni a NKH közlekedési osztálya?
Láttunk már karón varjút ezzel kapcsolatban, lásd az itt off Alstom metrók típusbizonyítványa körüli dolgokat.
Nem pont erre gondoltam. Mi van ha egy szerelőnek tele van a tö..púpja,aztán készít pár fotót,az aznap szerelt selejt holmival? :)
-Ne értsetek félre mert nem buszozom,teherkocsival dolgozom. De ennyi mindent egyszerre egy helyen nem lehet elhagyni. Ha igen akkor menjen ki azonnal az NKH műszaki vizsgát tartani/és az érvényeseket felülbírálni/törölni!
Vagy lejáratás. Szerintem így nem lehet elhagyni (fék)alkatrészeket.Arra gondolok minden egy helyen és egy időben esik le. És még a rozsda is.-Mert látunk ilyen rozsdakupacot a műhelyben fékjavításkor,de ez túl beállított kép,szerintem.- Azt hozzátenném tegnap óta 3x néztem meg a képet,mert nem hiszek a szememnek. :-)
Mindjárt kettő? Egy jobbos, és egy balos, a fékhengerek (BZ7518) lökőrúdjaival....Ez tényleg nem semmi, ezek után az a futómű, ahol ezek voltak, nem fékezett semmit sem. Sőt, a busz is jó eséllyel mozgásképtelenné vált, hiszen itt a lökőrúd kiszakadt a fékhengerből, így a fékrendszer nyomásviszonyaiban jókora lyuk keletkezett. Vagy, ha továbbment, szétpörögte magát a kompresszor. Mindenesetre, a kép tényleg sokat elmond a karbantartás állapotáról a BKV-nál.
Ugyan nem látom a képet, de ha valóban egy automatikus fékállító, az érdekes mutatvány....Ahhoz ugyanis el kell törnie a biztosító ("seeger") gyűrűnek,- vagy legalábbis erősen rongálódnia kell -, ami a fékkulcs tengelyen rögzíti, továbbá ugyanakkor el kell nyíródnia annak a csapszeg biztosítónak is, amely a fékhenger ("Westing") nyomórúd -villájához kapcsolja.
Itt kb láthatóak az említett alkatrészek, és az is, hogyan épül fel a fékrendszer:
Inkább fékállító racsni. Ha munkahenger lenne nem látnánk az alkatrészeket,mert takarná a mozgásképtelen busz. Mer úgye levegő hiányában befog a Westing. De ezt most pontosan nem tudom,most láttam ilyen mindennap karbantartott,és a közlekedésre abszolút alkalmas buszalkatrészt..Heverni..,nem hiányzott??
Ismerem, ugyanis tavaly szeptemberben tekintettem meg egy debreceni autókereskedésben. (Azóta tudható az előélete.) De mi az, hogy helyes-e az adat? Ennyire hihetetlen volt, amikor megírtam? :))))
Ez jó kérdés . Mivel az Ikarus eredetileg az ajtóját nem szobákhoz hanem buszokra tervezte. ezért próbáltam így mondani .. Maga az ajtó külön keretet és sínt kapott mivel harmonika (ráncos) ajtóról van szó.. De evvel a kérdéssel megfogtál :)
Holnap du. megyünk fel kemencére 6-8 autóval(Csepel, Ikarus). Ha van kedvetek, van még hely a menetoszlopban járművek számára, gyertek Ti is! Kemencén nagyokat sétálunk, sörözünk, barátkozunk. Kötetlen módban, spontán. :)
A rendelkezésre álló infók alapján egyelőre nem kizárt, a kollégiumhoz később került, előéletéről nem tudunk semmit. Talán annyit, hogy a fényezése a szórólapi tupolev-fotón még a gyári, a kollégium ezután fényezte le újra hasonló mintára.
OFF: vajh' lehettem én ezzel a busszal osztálykirándulni '95-ben? (Debrecen-Szarvas) Valami ilyesmi rendszám rémlik, és a busz is ugyanígy nézett ki, bár már qrwa régen volt :p
Keresném a "78-as autóbusz útvonala kis kitérővel" c. magyar filmet (fsz. Sinkó László). Régi magyar filmeket gyűjtök, nem találom torrentes és videómegosztó oldalakon.
Nincs esetleg meg valakinek? Vagy, ha esetleg meg van, nem tenné közkinccsé egy oldalon? :)))
Ha valakit érdekel. 38 éve készítettem, és suli után mentem buszozni. 3-4 kört! Már csak a 67-es vonalán jártak 620-as Ikarusok. Néha rá tudtam venni osztálytársaimat, de nem voltak oda a buszozástól, főleg, hogy óbudára, és Ürömre kellett hazamenniük.
Igen, és az utolsó előtti rublika az első üléssor. Van ahol a lábnál két oldalt nagyobb a hely. Nem megy végig egy negyvenöt fokos rész az utas sarkánál.
Eladó egy"Ikarus szett", mely tartalmaz egy db 1:72-es Ikarus 260-as fém modellt, egy db Ikarus DVD-t, és egy db multifunkcionális szerszámot. Természetesen a típusleírás is jár hozzá.
Volt pár kapcsolóm, és felajánlottam a buszhoz. Megkerestek személyesen, aminek nagyon örültem. Kaptam egy könyvet is emlékbe a Miskolciaktól, amit ezúton is köszönök mégegyszer. Küldtek pár fotót a felújításról, és jó kapcsolat alakult ki, én meg alig vártam, hogy elkészüljön a busz.
Srácok, Gyula feldobta mi az, amire nincs szüksége. Pont. Akinek nem tetszik jól ki lehet vele szúrni azzal, hogy nem veszitek meg. És ezzel a dolog el van intézve. Akinek meg okés, az meg megkeresi. Kicsit túl lihegtétek a dolgot.
Nem öntenék olajat a tűzre, csak a modellre vágyó Ikarus barátok kedvéért:
Ha megrendeled a sorozatot, nem vagy köteles mindent kifizetni, visszaküldöd a csomagot, amire nincs szükséged, de nem mondod le a sort. Kapod a következőt. Nem kell tehát pluszban két modellt bezsákolni, akinek pl. csak a 260-as kell.
Lehet hogy így van,sőt biztos. De itt a mai napon két áron volt hirdetve a holmi. Az IFC-ét olvasóknak baráti felárral. Akkor meg fogjuk be a szánkat,különben belerepül a sült galamb...
A 260-as a sorozat harmadik tagja. Az első modell (311) 1490, a második (66) 3580, a harmadik (260) (meg az az utániak is) 6480 forintba kerülnek. Ez így összesen 11 550 Ft. Ha valaki csak a 260-ast akarja megszerezni, még mindig jobban jár a 7000-8000 Ft.-os árral, mintha berendelné ezért a három modellt 11 550.-ért.
Hmm, én is általában csak olvasgatok, művelődöm, de eszembe nem jutott, hogy egy közös érdeklődési körű emberen próbáljak nyerészkedni úgy, hogy tudható, hogy mekkora árréssel dolgozom....
Nem tudom, feltűnt-e a kedves illetékeseknek, hogy nem szárított patkányt akarok eljuttatni annak aki azt szereti. Régóta vagyok e fórum olvasója, de egyszer sem jutott eszembe, hogy bárkit kritizáljak azért mert ide nem illő dologgal jött elő. Hangsúlyozom, "IDE NEM ILLŐ DOLOGGAL"! Pedig évek alatt bőven lett volna lehetőségem ezt megtenni. Nem tettem ...
Nosza, ezt a pár sort is pillanatok alatt tovább lehet görgetni, nem gondolom, hogy nehézséget okoz bárkinek is.
Nagyon korrekt egy relatíve könnyen beszerezhető tucatárut 20 százalék körüli felárral adni a semmiért...
Szerintem váltsunk témát.
KÉRÉS:
Akinek van konkrét régi sztorija a GA-95-16 frsz-ú 620-assal kapcsolatban (baleset, különjárat, esemény, bármi érdekes és hiteles), megköszönném, ha megosztaná velem, a mail címem publikus.
Ez nem újságosnál megvehető portéka . Neten lehet megrendelni és postán kapja meg a vevő de sajnos elég sok " ellopódik " a postán . Nekem nem egy olyan ismerősöm van aki a folyamatos postai modell-eltűnések miatt mondta le a sorozatot......
Gondolom a fekete gumi olcsóbb volt és az előállítása is egyszerűbb. Állítólag nincsen már gyártásban, így áttértek a fémkeretes szürke viaszosvászon harmonikára, ami azonban nem egyezik meg az 1975-ig alkalmazott fémkeretes fekete harmonikával.
Én már csak azt furcsállom hogy erről a szebb megoldású műanyag (vagy ha valaki tud pontosabb megnevezést ne tartsa magában) harmonikáról miért kellett átállni a fekete gumiharmonikára. Vagy ez opció volt? Főleg annak tükrében érdekes hogy most nálunk is de a BKV-nál is megfigyeltem hogy a szétrongyolódott gumiharmonikát pont ilyen műanyagra cserélik vissza.
Ahogy nézem, a nyitható jobb kettes ablak, az üléselrendezés és a fülke színe kivételével nagyjából stimmel (ilyen ablakelrendezéssel összesen ketten közlekedtek a BKV-nál, a hasonló korú BU 01-86 és a 600-as troli). Valószínűleg az old-ikaruson látható fotókat vették alapul, bár ott a szóban forgó busznak már nem volt krómozott a rács széle - ez viszont lényegtelen, mivel tényleg ezzel érkezett.
Még érdemes megjegyezni, hogy ha már konkrét busz alapján dolgoztak, akkor inkább az 1974-es évet kellett volna ráírni, illetve azért ha már oldalt van valami, akkor elvárná az ember a rendszám valamilyen lazább megvalósítását az elején.
Viszont a BKV-s kocsik eleve 30-an vannak, 10 86-os, 20 87-es. Ha arra gondolunk, hogy beszámozzuk a 86-osokat is a sorba, akkor már bukik így a dolog. Ha meg nem - és arra hajlok, hogy nem, mivel a mostanában sokat emlegetett CKC a 4. a sorban - akkor meg nincs elég kocsi hozzá.
A 88-as újjáépítésből következő dolgot pedig személy szerint zavarónak tartom, ettől függetlenül sajnos lehet akár teljesen is igaz. Ha ugyanis 87-es vázszámot használunk, akkor a .01 lenne szerencsés, hiszen akkor az eredeti vázat könyveljük el. Ha .08-asat használunk a vázban, akkor pedig 88 lenne a célszerű a végére - bár sajnos nem tudom, hogy a vázhoz mennyire kellett hozzányúlni. Mindenesetre nem vagyok a vázszámátütések híve.
Mi a probléma? :-) Mivel újjá kellett építeni a tűz után, ezért kapott új típusszámot (01 helyett 08), ezért lehet 88 a gyártási év, miközben az alvázszámban 87 van. A 30 meg azért lehet, mert folyamatosan számozták a kocsikat, a BKV-s kocsik meg kicsit megdobták a sorszámot. De mindez csak találgatás részemről.
Ezek 99%-ban valami nagy balesetben részes buszok, utóbbi talpra állításai.
Úgy állították talpra, hogy elsőnek azt használták fel, ami vagy a raktárban volt, vagy az udvar sarkában egy már selejt érett, vagy szintén törött másik buszban.
Apropó (most már tényleg elnézést, hogy a csapból is én folyok): csak nekem szúrja a szemem a gyári tábla és az adatbázis közötti ellentmondás a gyártási évben?
Azt pedig, hogy mitől lehetett az a sorszám 30, talán egyszer egy jólelkű ember elárulja nekem.
Csak az ajtókat cserélték le 55-ös második ajtókra. Szerintem ami a múltkor került elő (a 66-os homlokfallal és új első ajtóval átépített középajtós 55-ös), az nagyobb buhera volt.
Sziasztok! Egy haveromnak van egy ilyen Ikarus ablaka. Én 200-as szériából valónak tippelem, de pontosabb típust nem tudok. Talán ti... Mennyit érhet egy ilyen ablak? (Esetleg érdekel valakit?) :))
A somlós kocsikról nem is tudtam, köszönöm! A Gemencnél pedig nem voltam biztos, hogy van-e még nekik.
Viszont ha ennyire gyér már az állomány, akkor akárhogy számolgatom is legkésőbb jövő év elejére az utolós volános 266-ost is leselejtezik, elvégre több "Közlekedési Központos" beszerzés is zajlik, pl. a DAKK vesz 32db Rába-Volvo-t, ebből pedig a Kunsághoz is biztosan kerül 8-10db minimum, ergo szinte biztos, hogy a Dél-Alföld is "kettőhatvanhatlanítva" lesz. (még durvábbbb belegondolni, hogy a Tisza helyközi üzeménél már így is csak mutatóban van 256-os (ha jól tudom két darab) és kb 10-15 helyközi 260-as, tehát ott gyakorlatilag el fog tűnni a 200-as sorozat néhány fiatalabb 280-as kivételével a helyközi forgalomból. Hát így múlik el a világ, meg a 200-asok dicsősége.
Nógrádnak mióta hazamentek Pestről a Localoi, azóta már csak mutatóban van 266-osa, ami van az is tartalék csak.
Pannon is eléggé megritkította őket, a Kunságnál és a Borsodnál nem tudom mi a helyzet, szerintem ott még találni bőven.. Vasinak meg már nem sok volt, szerintem azok is inkább tartalékok.
Meg tudnátok mondani, hogy még hány 266-os van volán társaságoknál forgalomban? Nem kérek rendszámlistát vagy pontos számot, csak egy "kb. értéket". Amikor utoljára olvastam a témában még 250 db volános 266-osról olvastam (ennek mondjuk már van kb. három-négy éve), és ugyan az utóbbi évek elég szerények voltak beszerzések terén gondolom azért volt selejtezés. Amennyire tudom, a Vasi, a Pannon, a Kunság, a Borsod és a Nógrád állományában van még a típusból, ezt jól tudom egyébként?
A jövő heti valkói találkozóról szeretnék érdeklődni, hogy létezik-e valami program, miszerint melyik nap lesz a főnap és mit terveznek a szervezők? (merthogy Polgár is három napos szokott lenni, és ebből a szombat volt eddig a főnap, meg hogy a kiállítás után felvonulás Tuv-ban, meg ilyesmi... szóval ilyen információkra gondolok). Tegnap a kocsma ajtaján láttam egy plakátot de az nekem nem volt valami informatív...
Tényleg klassz kép! A két ablak között valami elválasztó"falat"látok lementés után.És így érthető a jobb egy részére kialakított ajtó.Ez sem volt általános,a típuson.
Gyerekkoromban volt egy távoli-távoli rokonunk aki buszvezető volt a FAÜ-nél.
Ő volt az Ik-31-es brigád brigádvezető helyettese.
Igen, volt ilyen beosztás (rang) is akkoriban.
Folyamatosan szidta az Ik-31-t.
Valami brigádversenyben*** (??) vagy miben állandóan hátul végeztek és csak rosszat mondott szegény kiskocsikról.
*** = Akkor túl kicsi voltam, hogy ilyenre rákérdezzek, de ma úgy gondolom hogy valószínűleg a rendelkezésre állási % lehetett az ami kiverte náluk a biztosítékot.
Emlékszem egyszer azért pampogott anyukámnak, mert valami prémiumra vagy más címen fizetendő plusz pénzre számított, amiből a feleségének vett volna meglepetés ajándék téli kabátot, de nem kaptak plusz pénzt mert azok a nyűves kocsik.............
Üdv, ez egy első szériás 31-es. Kis hidas elöl hátul szegecselt felnikkel, alumínium ablakkal, hátul csónak lámpa és még ikarus 30-as kormányművel. Különlegessége, hogy BKV relációs a tető. Dupla nútos lapos díszléc.Itt még a motoron volt a váltó. Ez egy null-szériás darab, ebben a periódusban még ikarus 30 ajtó is került a járműre.
Egyenletesebb utasáramlás miatt gondoltam jobbnak, de ha jobban megnézem nagy tömeg esetén felszállókat a túl közeli ajtó miatt akadályozhatják a még leszállók. Tehát igazad van, a korábban beszúrt ráncajtós megoldása a legjobb ahogy az a 435-ösön is bevált.
A leszállás viszont egy kínszenvedés a busz első részéből, főleg, hogy az első ajtó általában még le is van szűkítve egy sávosra.
A szólóknál ugye az új 256-osokat/C56-osokat preferálták a Volánok (többek között a jobb utascseréjük miatt), de a 280-asoknál mintha elfelejtették volna meglépni ezt a "korszerűsítést", pedig kb semmibe nem került volna.
Ez nekem is eszembe jutott, de lásd a 260.32-eseket is. Ez az elrendezés azért jobb, mert nehezebb fellógni a buszra. Ha van kettes ajtó és ott leszálló, sokkal könnyebb észrevétlen fellógni, mint ha még hátrébb próbálna valaki, mert akkor az első ajtós emberkéktől jobban le van szakadva a megállóban a lógni szándékozó.
Hát a C80-asok megjelenésekor szerintem már elég kevés helyen lehetett ülőkalauzi rendszer, ráadásul az utolsó években a székezést is szellősebbre vettek, így a hátsó, befelé fordított ülés már nem fért el, tehát végképp nem volt semmi értelme ennek az ajtóelrendezésnek.
1990-ben négyszer volt alkalmam utazni rajta amikor a VB Esztergomba járatta, munkanapokon 12:30-kor indult Pestre. Később a Népstadionnál láttam állni, legközelebb már jelenlegi formájában.
Ezek szerint nem - legalábbis nem úgy vettem ki a szavaiból, hogy az előzményem előzménye tudatában is van ennek, és nemcsak hülyül. De sajnos megvan az a hibám, hogy foglalkozom ilyenekkel.
Szerencséd van, épp eladó. Itt az ideje, hogy megvalósítsd az álmaid. Meg kell venni és olyat építesz belőle amilyet szeretnél. Segítünk. Ha mással nem is de biztatással. Hajrá!
Most a nagyon Ikarus Fan énem következik; (de muszáj kiírnom magamból)
Jómagam sem gondoltam volna kb 15 éve, hogy lesz olyan időszak (elkövetkezik) amikor az Ikarus 280, akármilyen sok is van belőle még BKV-nál, a napjai meg vannak számlálva, ha egyszer eltűnnek
(márpedig el fognak) , komolyan mondom, egy nagyon üde, felemelő színfolttal lesz szegényebb a járműpaletta, totál értem a BKV autóbusz ágazatának vezetőségét, egyszerűen annyira beleépült a hosszú, mérhetetlen idők alatt a budapesti városképbe, hogy tényleg nem is tudom milyen érzés lesz, ha már nem lesz forgalomban egy darab sem.
Attól függetlenül, ha vágásra kerülne sor, megmenthetné a BKV, én nosztalgiacsuklóst csinálhatna belőle, mert ilyen öreg, (mozgásképes) 280-as nem nagyon van már...
Szerintem Budapesten elég 280-as járkál már, nem kell egy csomó pénzt költeni még egyre.
Igaz, egy irigy gyökér vagyok, pedig ezzel a remek ötlettel én is előalhattam volna. :'( De várjááááá, a BKV vehetne egy csomó selejtezett 256-ost, és az összeset átalakíthatná alacsony-padlóssá, mekkora ötlet. (:D)
Valaki meg tudja magyarázni, hogy ha a 415.36 és .37 követi a .26 és .27 koncepcióját, akkor a Rába motoros ragasztott üvegű példányok miért .35-ök lettek?
Több sikeres autóbusz tervezője és könyv szerzője Finta László, aki többek között a világ legnagyobb sorozatban gyártott modelljének, a 200-asnak formáját is megrajzolta.
A gödörben álló futár nélküli bolygósokat egyébként mind újjá építitek? 871-et láttam hogy igen, pénteken meg már 462-es is benn volt a kettes vagy hármas aknán.