Ugyanúgy selejtek,mivel nem teljesítik az Euro3-as, vagy annál jobb besorolású normát. Papíron amúgy állományban vannak, ahogy az a pár Ikarus is, csak ugye utcára már nem mehetnek. Gondolom heteken belül átrakják őket a 4-esbe, ahol a hátsó szekciót, ahol vagy 30-40 busz rohadt évekig, pár hete nullára pucoltak.
Moszkvában december közepén befejezték az Ikarusok a pályafutásukat. Gyakorlatilag hónapok óta a flottát 3db 280-as és változó üzemképes állományú 435-ös (jellemzően 5db alatt) alkotta. A 415-ösöket még a nyár folyamán kivonták. Lesz elrakva azonban 1db 280-as, 1db 415-ös és 1db 435-ös is. A 280-asok közel napra pontosan 39 évig voltak jelen az orosz fővárosban.
Már 5 db-os a gyűjteményem de a félreértések elkerülése végett inkább nem teszem fel őket sehova. Én felvettem a kapcsolatot a Közlekedési Múzeummal is és azokkal is akiknek anno valamilyen formában közük volt a makettekhez. Senki nem tud semmit, de az biztos, hogy egyik sem hiányzik sehonnan, nem lettek leltárba véve.
Az ITC valóban vaterás volt, 99.000 Ft-ért kelt el anno, csatolok egy képet.
Az egyik 280-as illetve egy 556-os egy itteni tagnál vannak csakúgy mint az 1:10-es 250-es.
Az Ikarus Gördülő Legenda című kiállításon pedig elég sok modell ki volt állítva tehát valószínűleg nagy része megvan valahol.
Ugyanaz készítette aki a közlekedési múzeum 1:25-ös Ikarus 180-asát,556-osát és a Szentendrén kiállított FAÜ csuklóst, ami szintén a Közlekedési Múzeum tulajdona. Ő készítette a Nysa szerelvényt és még több a Közlekedési Múzeum gyűjteményében található modellt!
A jelenlegi tulajdonos, természetesen teljesen jóhiszeműen és legális úton jutott hozzájuk, hiszen egy nyivános aukciós oldalon árulták őket, bárki megvásárolhatta volna! Az, hogy az egykori IKARUS gyűjteményből, hogyan kerültek ki az már más lapra tartozik!
Bőven elég lenne csak egy topikban feltenned a kérdést, úgyhogy ide is bemásolom a válaszom:
CJZ-866 volt a korábbi rendszáma, az elsőt nem tudom. 1989-es gép. Eredetileg az Egervin Vállalat busza volt, azért a borszínű fényezés rajta, meg azért közelített a régi rendszáma egyes Agria Volános buszokéhoz. Most valahol Kisvárda környékén lakik, ha jól tudom. Pesten nem látható gyakran, de évente 1-2 alkalommal előfordulhat.
Erre kerestem a bizonyitekot, mert ugyebar ezt egyszer mar kiveseztuk alaposabban! :) Azt hiszem abban maradtunk, h a "regi" Volanbuszos mustarsarga mai megfeleloje a RAL 1006-os volt, majd a valamivel kesobbi, kevesbe "mustaros" beutesu sarga pedig a RAL 1028.
Segítségeteket szeretném kérni a képen lát ható ÁMG emblémába való pici tű zománc emblémát keresek hogy egy eredeti emblémát fel újítsak. Esetleg tudtok valami élérhetőséget hogy ki újítótta fel vagy van olyan aki letud gyártani ilyet. Vagy
esetleg valami megoldást kitalálni ere hogy komplett legyen.
Oké,ezzel teljesen egyetértek.A régebbi típusokból sosem elég,ez így van.Ebből következik,hogy bizony nincs is elég belőlük : ) De a 200-asok (meg a 300-as,400-asok ) is egyszer csak hipp-hopp eltűnnek,és sokkal de sokkal egyszerűbb most újjáépíteni belőlük,mint 20 vagy 30 év múlva.Erre szerencsére vannak már szép példák (meg lesznek is).
Az nem baj ha ennek állnak elébe, az a baj hogy süket duma és úgysem lesznek Ikarus buszok, jönnek továbbra is a nyugatiak. Vagy a végül a Rába-Volvo buszokra kerül Ikarus embléma, de az nem jó, nem magyar agyak tervezték és magyar kezek alkották.
A királyi rádió esti krónikájában valami államtitkár bíztató port hintett el, miszerint feltámasztják az Ikarus márkanevet a BKK és a Volánok buszellátására.
Hol él ez az ember?
-Tisztában van vele hogy a BKV-nak jelenleg is készül-csepp a tengerben- Ikarus márkanevű busz?
-Hogy ilyenek készülhettek volna a Budapesten megjelent kb 250 új, külföldi busz helyett?
-Hogy a saját intézkedéseik miatt Volánok már nem lesznek?
Akkor hasonló kort futunk, én a 46 felé! De nem is ez a lényeg, és semmi bajom a 200-as családdal, én is sokra tartom. De ez még egy futó típus szerencsére, és ma már olyan felfogás uralkodik, mikor kódolható, hogy ebből a típusból, sok példány megmarad, (még ha nem is minden altípus). Nem úgy mint a régebbiek, ami sok esetben csak a véletlennek köszönhető, hogy van egy-két példány. Így én ezt a "régebbi" felfogást tudom inkább igazi nyalánkságoknak tekinteni, hiába hallom itt ott néha, hogy farosból Ik55-66, meg Ik311-ből, van már elég. Én azt mondom soha nem elég ezen régebbi járművekből, ha 200-as típusból tuti hogy nagyon sok példány fent fog maradni.
Fogalmazzunk úgy, hogy a nagy része megőrzésre bekerült a Közlekedési Múzeumba, az általad linkelt 630 makett ott van, ahogy a képen részleteiben látható többi is.
Ettől függetlenül jó néhány busz valóban eltűnt, pl. az 1:10-es Ikarus 30...
Akkor én egy majd' 45 éves nebulófiú vagyok .Semmi baj,vállalom.Mert bizony a 200-asoknál jobban megalkotott típuscsalád nincs és nem is lesz a földön !
Köszönöm a nemzetközi és a Te segítséged, néhány újabb lyukkal kevesebb lett. Már csak 18 db orosznak nincs meg a pontos helye, ill. még néhány egyéb "pontszám" is hiányzik, de az össz. 770 körül darabhoz képest jó az arány. Nem tudom, hogy sikerült-e már ebből a típusból mindet összeszednie valakinek, de talán hamarosan meglesz az első teljes lista... amiért Köszönet illet Mindenkit, aki hozzájárult a hiányok pótlásához!
Létezik, hogy a Kravtex a 90-es években foglalkozott volna 280.08-asokkal is?
Íme a 280.08 1834 85. Egy brnoi gép, melyet a csehek szerint 1995-ben eladtak Magyarországra több társával együtt - ilyen buszok azonban itt nem jelentek meg forgalomban (mármint Brnoból érkezett járművek).
És íme egy orosz 280-as. Ordít róla, hogy 280.08, viszont nem igazán hiszem, hogy a vázszám stimmelne (280.26-osok közé esik), ráadásul se gyári tábla, se teljes számsor, ami ezt igazolná.
Na most elkezdtem gondolkodni: mi van, ha a két busz valójában egy? Tény, hogy semmi sem bizonyítja, viszont a 280.08-asok az 1700-1800 környékén helyezkednek el a 85-ös évben, az 1900-asok már 280.10-esek, az 1700-asok elejétől felfelé pedig 280.26/280.53-asok. Ha teszem azt, a feltöltő a 8-ast nézte be 5-ösnek, akkor akár ugyanaz lehet a két busz. Ekkor viszont felvetül a kérdés: hogy került ide Magyarországról - és innen a Kravtex már adná magát...
Hát a 695 köszöni szépen jól van, ahhoz képest, hogy ez a fotó mikor felkerült a netre, rögtön lelopták róla az első utasajtót. Úgyhogy nagyon szeretjük az ilyen telephelyes fotókat.
A tulaj próbálja rejtegetni - ahogy tudom - mivel egyesek relikviaként elkezdték fosztogatni még korábban. Lásd BPO-103 műszerfala.. Nem tudom, hogy az meglett, vagy pótolták máshonnan?
Sziasztok! Tudna vki infóval szolgálni, hogy a Ikarus 695 reptéri buszt hol lehet megtalálni? Eddig azt sikerült kideríteni, hogy Isaszeg és Pécel között volt egy darabig
Viszont találtam egy másik képet, ami valszeg új helyszínen van:
Tudja valaki, hogy a 405 és 415 műszerfala az azonos méretű, vagy más? (A műszerek és kapcsolók máshogy vannak ,de az mindegy, a lényeg a panelek mérete, főleg a középsőé.)
Megválnék két darab Ikarusos katalógusomtól (415, 365). Eredetiek, 4 oldalasak, technikai adatok vannak bennük részletezve angolul, németül, és magyarul.
Szia Bálint! Köszi a képet az nekem is van róla csak nem emlékszem a helyre ahol fotóztam,talán Tököl vagy Dömsöd??? Jarosi Mihály rémlik tulajnak de nem vagyok biztos benne,raknám be albumba és ezért lenne szükségem még ezekre a dolgokra,én 2010 ben fotóztam a gépet.
Más!
Láttam,hogy neked van a pécsi 415,435-ösökről képed egy nagyfelbontású tábláról tudnál képet küldeni ki is vághatod csak a tábla érdekel a buszról megvan a kép csak beilleszteném mivel egy sima fehér tábla van csak benne.
pécsi tömegközlekedési rt feliratos érdekelne,láttam te még úgy fotóztad őket a DUB-094-esben egész jól látszik.
Rendszám: fkc-003 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Tisztelt olvtársak! Várható mostanában valami alkalom, amikor alaposan szemügyre vehető (leméricskélhető) a miskolci 620-as? (Ga-95-16) Lehetőleg Pesttől nem túl messze?
Érdeklődnék Pécsi IK 415 vagy 435-ös elején található relációstábláról van e képe valakinek amire még a pécsi tömegközlekedési rt van írva! Nagy felbontású képre lenne szükségem de elég részletfotó is a tábláról!
Én fiatal vagyok, nekem is tán a 200-ashoz fűződik a legtöbb emlék (meg pláne hogy miután eljöttem 26 év után Budapestről, itt a szétrohadt lomok után nap mint nap patika állapotú volánsárga 280-asokkal találkozom), a régebbiekkel is szépen megfertőződtem ahogy volt alkalmam megismerni őket élőben is (Oldtimer expók, Polgár, 56-os járműkiállítások Bp-n), meg közben készültek el szép sorban. 10 éve még nem sok minden volt, pl a 620-ast csak képről ismerhettem, mára meg a Farost is megelőzi nálam:)
Az emberek többségének nyilván azok a típusok a legkedveltebbek, amihez valamilyen személyes emlék fűződik, ez meg kb. 40 éves kor alatt szerintem egyértelműen a 200-as, ennek a korosztálynak a Faros, a 311, a Harcsa, stb. csak egy régi busz a sok közül, amiről látott valahol képeket, vagy jobb esetben utazott vele nosztalgiajáraton. Ráadásul míg a 200-as azért mai szemmel is egy elfogadható komfortfokozatú jármű, az ettől idősebb társai szűkösek, kényelmetlenek, lassúak - utazási élményben se tudnak semmi különlegeset mutatni, vagy legalábbis semmi olyat, amire ez a korosztály jellemzően vágyik.
Szóval "régi buszt" sokat és sok helyen láthat az ember, a duplacsuklós azért világviszonylatban is ritka, talán ezért a "hype".
Szép dolog a megőrzés, de a cég fő feladata az utasok szállítása korszerű, jó műszaki állapotú járművekkel.
A megőrzéses résznél maradva szerintem a Budapesten közlekedő járművekből való megőrzésnek abszolút van helye - így én elgondolkoznék az egyik 435 FOK-GYEM - AVM-es (akár csak mutatóba legyen fent) félretételén, de 412 és 405 is lassan aktuális lesz. A 415.04 nagyon szépnek tűnik a már elérhető képek alapján - jó lenne egy újabb 415 is - csak így tovább!
Volt ott Mátyásföldön a vitrinekben még vagy 20-30db különböző típus. A nagyrésze elpárolgott magángyüjteményekbe. Néha, néha feltűnik egy-egy aukciós oldalon valamelyik darab.
A dolgaim rendezése közben találtam meg a fiókomban ezt az "Ikarus IK-250" gyári emlékplakettet, amelyet 1968-ban kaptam egy Ikarus-os ismerősömtől, egy külföldi kiállításon.
Magam "Híradás"-os vagyok, nem vagyok "Ikarus"-os, ha valaki tovább kívánná őrizni, cseréljük el valamire.
- a 200-as széria a legnagyobb darabszámban gyártott Ikarus - a 200-as széria rövidesen fél évszázada rója az utakat - a 293 pedig az egyetlen magyar gyártású dupla csuklós busz. Nekem gigamegagigább lenne mindennél ez a típus. - A sötétkékre a magyarázat, hogy a legnagyobb lakosságszámú helyen szolgálnak.
Hát nemtom, azok után, hogy Polgáron is megjelenhettél akármivel, a 04-49 volt a tíz legkeresettebb kocsi közül az első nyolc, szerintem tökmindegy, mit újítasz fel...
Ha a szélesebb közönséget nézzük, az IK 200-astól (amit ismer) távolabb nem lát. Egy-két papa odamegy még a farosokhoz, hogy ő anno ilyet vezetett még, aztán korban 311-től lefelé egy-két elvetemült múzeumlátogató kivételével senkit nem érdekel.
Szóval ami 200-as alapú és kék-gumi-kék, borítékolt a siker, függetlenül az utánfutók számától... Nem tudom, ez a 293 téma engem valahogyan nem vonz, érdekelne, hogy titeket miért igen, mi olyan különleges benne?
Nem jegeljük, de azért legyünk őszinték annak az árából valami II. vh előtti kocsit is reprodukálni lehetne, ha egy vázat fellelnénk, lehetne rá karosszálni...
Sok egyéb mellett azért jó totalcaros újságírónak lenni, mert az ember postaládájában olykor egészen képtelen levelek landolnak, s jó részük mögött valódi sztorik húzódnak.
Itt van például egy vasárnapi üzenet a valaki mentse meg tárggyal, amit Hanusz Ákostól[...] Bővebben!Tovább »
sziasztok segítségeteket szeretném kérni a buszomon a képen látható kipufogó csonk ami a turbóra megy rá eltörött tudnátok ötletet adni honnét tudnék egy ilyet vásárolni használtan?
Öltönyben,co-val és zártszelvénnyel kijavítják azt a hibát,amit a szigorúúú belső nyűszaki vizsgán fél éve még nem fedeztek fel.Aztán műszaki után(másnap) látványosan elkezdtek kornyadozni azelemek.....
Tegnap kaptam ezt a három képet Bányai Csaba úrtól,Désről.Kérte,hogy osszam meg veletek ezt a különös 255-öst. Tippem szerint 1982 körüli gyártású lehet.
Tényleg, az Ő buszával mi lett...? Szépen haladtak azzal anno, aztán eltűnt, nem jött több hír az 55 -ösről! Vajon hogy áll most, elkészült, vagy megrekedt a dolog, vagy...?
Hát nem tudom, a szélvédők azért elég könnyen sérülnek baleset, kavicsfelverődés, belső feszültségek vagy a váz mozgása okán, szerintem nem nagyon van olyan busz, aminek az élettartama során legalább egyszer ne kellene cserélni, szerencsétlenebb esetben akár már igen fiatal korában.. Ehhez képest szerintem elenyésző volt az ilyen kókányolások száma, ezek inkább kuriózum számba mentek, ha tényleg olyan nehéz lett volna ehhez a szélvédőhöz hozzájutni, akkor jóval több ilyen képet kellene látnunk. Arról nem is beszélve, hogy szerintem azért az NDK-nak is volt annyira komoly a gazdasága, hogy a pót szélvédők beszerzése ne okozzon gondot, de tényleg jó lenne tudni, hogy mikortól cserélték le ezeket magyarra, vagy valami helyben gyártottra.
Mindenesetre ez a lényeget kevésbé befolyásolja: az ominózus buszokon nem csak egy szélvédőcserét eszközöltek, hanem kb egy új járművet építettek, ami továbbra is fura, lehet, hogy írok majd az oldal készítőinek, hátha tudják a miértre a választ.
Sziasztok.Még új vagyok itt, de olvasóként már régen látogatom-e helyet.Most egy szinte lehetetlen kérdéssel állnék elő.Tud valaki jobb állapotban lévő ikarus ajtóléghenger dobozt Fehér színben?A normál 1300mm-es ajtónyílás fölé kellene.Van egy jó pár hátsó lámpám és egy kombi műszerem cserébe, de minden megoldás érdekel.Tudom ez nem egy hirdetős topik, de Ti mint szakértők lehet tudtok segíteni.Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Az Ik 200-as sorozathoz az Ikarus a szélvédő üveget Finnországban vette. Ez volt a magyar-finn árucsere messze legnagyobb tétele. Mivel dolláros áru volt, az Ikarus a testvéri országokba nem szállított szélvédőt pótalkatrészként. A Szovjetúnióban ez nem volt probléma, nekik a magyarnál több nagyságrenddel nagyobb áruforgalmuk volt Finnországgal, abba simán belesúvasztották azt a pár szélvédőt. A többi szocialista országban viszont komoly gond volt, nekik nem volt dollárjuk erre. A Csehszlovákok valahogy megoldhatták, mert nem láttam sufni megoldásokat ott. De pl. Romániában legtöbbször máshoz való szélvédőket raktak az Ikarusokba, hajlított lemezekkel pótolva az eltérő méreteket.
"...még a veterán autóbuszok között is nagyon ritka, exportpiacra készült LUX kivitel"
Erre gondoltam, szovjet exportban egyáltalán nem volt "nagyon ritka" a Lux kivitel, sőt ellenkezőleg.
De a félreértések elkerülése végett, a magam részéről örülök, hogy nem a lángvágó végzett vele, ráadásul itthon van. A vételár pedig az eladó és a vevő privát ügye. Mindenesetre Tata jó ómen, készült ott már néhány szép jármű.
Ha magyar Lux lenne, akkor valóban ritkaság, mert itthon kevés volt, ellenben a SZU piaca, mint száraz szivacs a vizet, úgy szippantotta magába ezt a verziót.
Szerintem ezek generáljavított régebbi 260.02-esek, befalazott hátsó ajtóval (260.43 sose volt eredeti szovjet hidas, és a koruk se indokolt volna ilyen mértékű javítást).
Igaz, hogy a homlokfal más (és elárulom, a hátfal is), viszont (ami pl. a Jelcz M11-nél nem igazán valósult meg) a vázarányok stimmelnek - egy módosítás történt rajtuk, mégpedig a két ajtó között az oszlopot a kerék helyzetéhez igazították, az ajtók egyértelműen Ikarus ajtók, a léghengerdoboz is az (ráadásul fehér, ami az első sorban írtakat támasztja alá), valamint a ládaajtók és a tank is többé-kevésbé a helyükön vannak.
És mostantól már a többieknek is válasz: a homlokfal a Fleischer S5-ből származik (szerintem eredetiek a lámpák, de a külső díszcsík eltűnt), és a tetőív is hasonló - viszont az oldalablakok dőlésszöge kissé eltér az eredeti Fleischer-kasztniktól, és a magasság sem egyezik, ami szintén az NDK karosszálás ellen szól. Továbbá figyelemre méltó, hogy az első busz gerai, ahol maga a Fleischer gyár is működött.
Még egy érdekesség: a busphoto.ru-n fenn van az egyik (sajnos kép nélkül), mint Fleischer S6. Valójában e típus nagyjából az S5-höz hasonló.
Itt többről van szó, ki van cserélve a komplett homlok (és hátfal), de látszik, hogy még a busz váza is más, a beltérről nem is beszélve. Ráadásul szerintem az idegen alkatrésszel pótlást se indokolta volna semmi, mert volt nekik 200-asuk bőven, még a gyár is virágzott, tehát az alkatrészutánpótlással se lehetett semmi probléma. Kérdés, hogy Ikarus volt-e ez egyáltalán, valami más típusba építettek Ikarus alkatrészeket, esetleg Ikarus fenékvázra raktak saját felépítményt (mint pl annakidején a Jelcz)?
A-a, előtte is. Nézz kicsit jobban szét az archív német képeket tartalmazó oldalakon.
Hogy mást ne mondjak: volt olyan vállalat az NDK-ban, amelyik már 1989-ban, 0 km-esen vásárolt Bovákat (!!!!), és ezek forgalomba is álltak ott, keletnémet rendszámmal, ahogy kell. Nem nagyon illik bele az NDK-ról alkotott képbe, tudom, de attól még igaz...
Nem tudom, érdekel-e valakit, de FLX-671 nem a régi fényében, hanem fehérre mázolva, valamint egy MPZ-403-ra keresztelt, piros-fehér Ik256 a festői Hejőszalonta falu szélén kapható lencsevégre. Valami helyi vállalkozóé lehet, van még neki az udvarán egy öreg Van Hool is.
így van: nekem se jogsim, se buszom, de vannak kapcsolataim. Ezért azonnal felvettem a kapcsolatot egy barátommal, elvállalta, mondott egy árat. Én meg vártam ennek a fazonnak a jelentkezését.
Ezen vagytok ennyire kiakadva? Mi a bajotok velem?
Ti mit tettetek annak érdekében, hogy sikerüljön ez a parti??
És annak a szeptemberben segítséget kért embernek, aki a diplomamunkáját írta??
Lehet itt szapulni engemet, de úgy érzem mindent megtettem annak érdekében, hogy sikerüljön a parti és a diploma munka is.
Na most akkor várom a beszámolókat, ti mit segítettetek e 2 ügy érdekében?
Se busz (mert az öltönyösök min'megvették), se jogsi (mert írtad hogy a szemé'bkv csak 40 ezret fizet a tanfolyam alatt, abbó' hogyjöjjélkihónapvégéig), akkor milyen ajánlatot tettél volna valakinek, akinek kellett egy busz sofőrrel pár órára?
Nos, szeritnem a topiktársnak igaza kell legyen - elvégre is ha nem a Vasi Volánéhoz hasonló tömeges alkatrészbánya-vásárlás történt volna meg, akkor kellene lennie egy rakás rendszámnak is.
Vajon mire kellett ott ennyi csuklós busz hirtelenjében? Ha tippelni kéne, azt mondanám, hogy a bősi erőmű építéséhez kellhettek a melósok szállítására. Mást nem nagyon tudok elképzelni.
Én még aznap adtam Önnek egy ajánlatot, azt gondoltam, hogy számíthatok a szombati túrára, de SEMMILYEN VISSZAJELZÉST NEM KAPTAM. Így értelem szerűen szombatra más programot szervezek magamnak.
Legyen szíves írjon vissza!! Legalább annyit, hogy "nem érdekel".
1989-1990-ben elég sok (kb. 30-40-et) 280-ast adott el a BKV a SAD NZ-nek, amelyek közül a felvidéki oldalak (pl. imhd) szerint alig 10 állt forgalomba.
IK55.14 szovjet verzió, 72-es évjáratú toló ablakos (200-as család ablak profil) + torony lámpa ,olyan mint ha vámudvarba állna, talán most léptetik be "Európába" Remélhetőleg itt fogják restaurálni.
Én tegnap este az M0-n láttam egy "ilyen" összeállítást. Tréleren utazott egy 55-ös. A karosszéria munka már rendben volt talán, de eléggé sötét volt, nem láttam pontosan. Sajnos képet nem tudtam készíteni.
Szerencsére sikerült az eredetivel megegyező célfilm armatúrákat összeszedni. A célfilm szalagok pedig nyomdában vannak. Korlátozottak a lehetőségek, mivel kevés eredeti szűz fólia maradt a cégnél, de azért lesznek ínyencségek a feliratok között :)
A 25 éves évforduló okán szerintem valami német-magyar szervezettől tuti lehetne egy kis forrást kapni, hogy rendesen megkutassad meg dokumentáld az ügyet. Végül is mégis olyan átívelő sztori a Magyaország->NDK-> NSzk -> Magyarország sztori.
Annyi kiegészíteni való -ami engem is meglepett, de most néztem valami miatt részletesebben -hogy a még meglévő 260-asokból közel százötven kocsi VOITH D 851.2-val van szerelve, és kevsebb mint kilencven a ZF 4HP 500 (EST 18/AEM 6).
D10, zf, mvg118 (v.318), semmi extra, vedd meg ha kell! Van még 240 másik majdnem ugyan olyan belőle, főleg hogy már több mint egy éve rendes forgalmi kocsi. Majd ha megnyerem az ötös lottót veszek egy garázsni BKV buszt, telephellyel és nyitok egy "buszsimogatót" xD
Sokáig oktatókocsivolt, ma is barna-fekete bőrüléses utastérrel közlekedik. Utastér szempontjából szerintem ez lenne a legvalószínűbb, műszakilag nem tudom, hogy milyen állapotban van.
Szerintem 435-ből is kettő megmarad és jó napot. BPO-583 mondjuk eredeti állapotra restaurálva, meg egy kijelzős utolsó forgalmi állapotban feljavítva (l. 05-69 vagy vmelyik KLF- felújított vagy akármelyik, a többit meg gondolom viheti amelyik gyűjtő akarja majd. 280-ból ugyan így van kettő, 04-77 & 04-49. Bár nekem az a BU 86-67 nagyon bassza a csőröm hogy ott rohad ahol, kár hogy nincs rá forrása a tulajnak, meg nekem sem :/ A BPO-110 volt még amit 260-asból ellehetett volna pakolni, az egyik legeredetibb kocsi volt '92-es gépként. Bár aztán lehet hogy vmelik ex.ezüstöt hagyják meg a 671 mellé.
Egy kis "előrehaladás-jelentés" az ex-NDK-s 200-asok összegyűjtésével kapcsolatban a 91419 sz. hsz-omhoz (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132334438&t=9043237) képest. Komoly segítséget kaptam a Körös Volán és a Szabolcs Volán tekintetében, így a korábbi 636 db helyett most már 664 db buszról tudok. Ennek a típusonkénti bontása most a következőképpen alakul: IK 250.67 - 19 db, IK 250.66 - 1 db, IK 256.51 - 44 db, IK 260.02 - 107 db, IK 260.43 - 116 db, IK 263.01 - 35 db, IK 280.02 - 219 db és IK 280.03 - 122 db. A Szabolcs Volán FVJ-495 frsz-ú kocsijának - nyilván én vagyok a béna, de - nem találtam meg a típusát, ebben a segítségeteket kérem. A Körösnél a korábbi 46-ról 71-re, míg a Szabolcsnál 79-ről 80-ra nőtt az így összegyűjtött kocsik száma.
Ugyancsak szépen gyűlnek a hiányzó évjárati adatok. Míg korábban 130 kocsi évjáratát ne tudtam, most ez a szám - a járművek számának növekedése ellenére is - ennek éppen a felére, 65-re csökkent.
Az német eredettel kapcsolatban is van változás. A korábbi 80 ismert német rendszámmal szemben ma már 137 kocsiét tudom, illetve a korábbi szolgálati helyek közül pedig a múltkori 167 helyett már 230 kocsiról tudom, melyik városból érkezett.
Múltkor külön kiemeltem, hogy akkor 10 db olyan kocsit ismertem, ami 1974-82. között készült, tehát elég öregecskén került haza és ezek közül az öregfiúk közül 7 a Hajdúnál kötött ki. Nos az utóbb kapott adatok alapján felzárkózott ide a Körös is, náluk is 7 db ebben az időintervallumban gyártott kocsi került az állományba.
Az állományba vétel időpontja tekintetében is több adatom van már, mint legutóbb, erre alapozva le merem írni, hogy e tekintetben 1993. lehetett a csúcsév. Jelenleg kereken 120 kocsiról tudom, hogy abban az évben állt üzembe. Ennél tovább egyelőre nem mennék, mert 219 esetben még mindig nem tudok a rendszámhoz állományba vételi dátumot kötni. Nos, egyelőre így állok ezzel a dologgal, továbbra is szívesen veszek bármilyen segítséget, mert még igencsak van mit összegyűjtögetni a témában.
sztem akkor inkább gfx-101. persze csak nagyot merészeltem álmodni. 435-ből minek venni, van belőle dögivel. oké, érzelmi alapon egyik-másik járgány vételre kerülhetne.
a legfontosabb: Mindennek örülünk ami van/lesz :-)
"Az autóbusz két csuklószerkezete eltérő típusú, az első golyókoszorús, becsuklásgátlóval ellátott, ezzel szemben a második hagyományos, királycsapos szerkezetű. Ezzel a megoldással a 293-as egyesítette magában a tolócsuklós és a hagyományos csuklós autóbuszok előnyeit. A középső utánfutó normál merevtengelyes, míg a hátsó kormányzott tengellyel rendelkezik. A motor a 280-ashoz hasonlóan az első kocsirészben helyezkedett el" - See more at: http://magyarbusz.info/visszapillanto/2013-01-03/Szarnyalo_kepzelet_-_kulonleges_Ikarus_prototipusok#sthash.a3NcfuRB.dpuf
De a leghitelesebb forrás az lenne aki látta/építette.
Tudtommal az a fajta kígyózó mozgás, amire gondolsz csak magasabb sebességnél jelentkezhet, a 293-as meg ugye ritkán közlekedett (volna) 50 km/h-nál gyorsabban.
Mintha lett volna már itt téma, az első csatolás az golyóskoszorús vagy milyen, a második, pedig a standard 200-as vonógúlás, vagy minek hívják? De lehet rosszul emlékszem, nem igaz hogy nincs róla leírás a weben.
Szerintem a 435T-neki nincs becsuklásgátlója, sima húzottcsuklós. A 293-as első pótja és a gépes közé viszont biztos kellett valami, ami a mozgást a kormányzással függően szabályozta, különben a két pót egyenesen haladás közben is lifeghetett volna egymással ellentétes szögben, ívben pláne. A kanyarodás elején és kiegyenesedéskor lehetett szerepe még.
A múzeumnak a MÁV felajánlotta a biatorbágyi merénylet után újjáépített 301,001 gőzmozdonyt megőrzésre selejtezésekor, de az nem kérte mondván van róla model.... no comment
Más kérdés ha megőrzik ma Istvántelken rohadna a többi "megőrzött" járművel.
ON
A Mávag nem teljesen off itt hiszen az alvázakra az Ikarus elődcége is épített karosszériát. Lehet tudni, az összevágott busz karosszériáját melyik cég építette?
Ha megnézed pl a Lantás 620 felújítás képeit, látszik hogy a váz nagy részét szép aprólékosan darabonként levágták majd újat építettek, mert menthetetlen volt. Ha nem gyári, hiánytalan és működőképes állapotra állítják vissza akkor mégis mit kezdenének a ronccsal? A félig helyreállított Tr 3,5-ös látható vázelemei is újak (emlékeim szerint, vagy 10 éve láttam).
Modellekre szükség van, és előfordul(hat), amikor tényleg hiánypótló tárgyak, de nem erről van szó. Ennél sokkal komolyabb, mélyebb a dolog, de mondom, nem idevaló beszéd. Különben is, a Mávag itt még topik idegen márka is, ne OFF-oljunk... :-))))
"Viszont ennek a jelenségnek a szakmai, muzeológiai miértjére a valódi magyarázat (és itt nem trollkodásra vagy dedós szintű szájkaratéra gondolok), sokkal mélyebben szántó, mint ami idevaló... " - sajnos a múzeum megmaradt a modellek szintjén.
Azt se felejtsük el, hogy egy embernek közvetve azért kellett távozni mert beengedett fotózni és így Csikós által kipattant az ügy. Muzeológiai szempontok? Ugyanmár...
Képek alapján, LOL... abban a hiányos állapotban is pótolhatatlan értéket képviseltek (elsősorban eszmei, kortörténeti szempontból). Persze, lehet, hogy lemaradtam valamiről, mert csak úgy dúskálunk Mávag N26 és M5 leletekben.
Itt komoly muzeológia kérdéseknek kellett volna szerepet játszania, de nem játszottak, és ez itt a nagy hiba. A téma boncolgatása, ennek a kérdésnek a szakmai háttere viszont nem ebbe a topikba való.
És hozzá teszem, Sz. L. semmiképpen sem hibás, ha rajta múlik, a magam részemről biztosra veszem, még megvan a két roncs, és múzeumi szinten restaurálhatók. Nagyon jól jöttek volna a 100 éves jubileumra. (Mielőtt elindul egy cunami, tisztázzuk: a múzeumi restaurálás lényege nem a gyári, hiánytalan és működőképes állapot visszaállítása!)
Ilyen csacsiságot pedig ne írjál, hogy "most is meg lehet tenni az újjáépítést", mert nem lehet, a roncsokat összevágták. Ilyen alapon bármit építhetünk a semmiből, FAÜ csuklóst, négytengelyes trolit, de akár holdkompot is...
Azért fékezésnél előfordulhat, hogy rátol, emiatt lehetett létjogosultsága. Tudom, hogy a járműszerelvények fékrendszerét úgy tervezik, hogy húzott maradjon, azonban egy utasszállítónál, ha adott a + biztonság lehetősége, az nem rossz. Maga az okfejtés a hajtás miatt érthető.
A 293-asban a becsuklásgátlónak akkor lett volna értelme, ha a "C" tengelye (is) hajtott. Különben nincs, mert semmilyen tolóerő hatására nem fog az első kocsitest oldalirányban kitörni előrehaladás alkalmával. Pont ugyan úgy, ahogy a 435T esetében sem, így oda sem kell becsuklásgátló. A 283-asban meg nincs is, az simán királycsapos, mint a 280-as.
Olvastam egy cikket anno 1989-ből " Új csuklós autóbuszok Budapesten" címmel, amelyben a 293-as is meg volt említve:
" A csúcsórai utasszám alapján a BKV olyan négytengelyes "autóbusz-vonatot" igényelt, amelynek két tengelye hajtott..."
Nézegetve az elkészült buszról elérhető képeket, akár még adná is magát a dolog, hogy a "B" és a "C" tengelye is hajtott. Ebben az esetben kell bele a becsuklásgátlós csuklószerkezet az első-második kocsitest közé. Aztán kiderült, hogy egy dízelmotor volt benne Voith sebességváltóval. Először azt gondoltam, hogy a motor a középső részben van és akkor úgy viselkedik a busz, mint egy tolócsuklós, megtoldva még egy utánfutóval, hiszen a kétféle csuklószerkezet erre engedett következtetni.
Viszont a motor hagyományosan az első részben volt és a "B" tengelyt hajtotta. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az első részt építették át, amikor motort cseréltek benne. Így viszont simán húzócsuklósként készült el végül és mint fent írtam nem kellett bele becsuklásgátló.
Abban reménykedem, van köztetek olyan, akinek van ismerőse sima, "mezei" busszal (akár távolságival is, teljesen mindegy, csak Ikarus legyen), aki hajlandó bevállalni egy "fusi" fuvart, mindenféle mimimum km és egyéb díj nélkül.
elnézést, hogy ismeretlenül rögtön egy gyors kéréssel fordulok hozzátok: az a helyzet, hogy hétvégén ünnepeljük egy barátunk születésnapját (50). Első munkahelye sokáig az Ikarus volt, ezért azt a meglepetést találtuk ki, hogy a nap két programhelyszíne között egy Ikarus busszal megyünk.
Az állapot tökmindegy (azért forgalmija legyen...), csupán árérzékenyek vagyunk: amilyen árakat kaptam... Marhára nem akarunk 4 órát meg nemtudoén mit kifizetni, az élmény a lényeg úgyis.
Nincs valakinek valami mentőötlete?
Az időpont egyébként szombat 15 órától, az útvonal poedig:
Egyébként a képek alapján ezek olyan állapotban voltak hogy gyakorlatilag felújítás esetén újat kellett volna építeni, amit most is meg lehet tenni csak nem lehet ráfogni: ez márpedig felújított jármű. A vasútnál a közelmúltban forgalomból kivont 100 éves kocsikban is max az alváz az eredeti.
Azt vallom, inkább félig tele a pohár, mint félig üres, tehát öröm az ÁMG és a 620, ettől függetlenül a két Mávagért nagyon nagy kár... :-(((
Viszont ennek a jelenségnek a szakmai, muzeológiai miértjére a valódi magyarázat (és itt nem trollkodásra vagy dedós szintű szájkaratéra gondolok), sokkal mélyebben szántó, mint ami idevaló...
Az első csukló 283-as méretű, a második és a harmadik pót lényegében egy, a 2. ajtó előtt levágott elejű 280-as, motor és futómű nélkül, becsuklásgátlóval. A gépes meg egy sima 280-as. Gondolom, a becsuklásgátló a 284-esével egyezik, viszont érdekes, hogy az első csukló korongja mennyire hasonló a 435-öséhez.
Ha már itt tartunk, szedjük már össze, hogy hogy áll össze a kocsi, mert már annyiféle változatot hallottam. Az biztos, hogy a gépes rész+pót+pót biztos nem jó.
A képek alapján szerintem: 280 gépes rész + 400-as becsuklásgátló + 280 gépes rész a 2. ajtótól + 280 csukló + 280 pót.
620 az a 630, ex-BKV-s kocsi volt, a Sallaiban csak a vázig jutottak el vele, de nem fejezték be azt sem. Mire Miskolcra került, állt vagy 10 évet a "csontváz".
Ha jól emlékszem, kísérleteztek egy busznál vele, de meg nem mondom melyiknél. Ami viszont gyárolag Voith váltós volt, az Miskolcon kötött ki, konkrétan 4 db. (A 260-asok analógiájára ők a 280.50-esek.)
Reménytelen,minden szempontból.Ha eladná a tulaja a 86-67-t,akkor reális esély lenne a felújítására.Esetleg az étkeztetőbusz gazdája nem bírná anyagilag a felújítást,még az is.
Van ilyen BKK-BKV projekt, célzottan az, hogy a főváros területén belül, minden helyi és helyiérdekű jármű bemutatható legyen egy autentikus - ha nem is a városi közlekedést szolgáló, de közlekedési célú - helyen. Nem árt, ha van villamos, nagyvasúti és troli kapcsolat sem, illetve annyi vágány, ahol egyben lehet bemutatni nagyobb vasúti járműveket is és a szépen gyarapodó buszflotta is fedett helyen lehet, stb. stb. stb.
Ezt akkor se tudom megérteni, az ő irányukból a két verdának kb. ugyanakkora értéke van, hiszen nagyjából ugyanannyit szolgált náluk, tehát akár a BKV-protót is odaadhatták volna. De mindegy a lényeg tényleg az, hogy legyen valami, az előélet másodlagos. Ugyan anno jó ötletnek tartottam a 282-es projektet, mégis örülök, hogy így alakult, és inkább 284-es lesz helyette.
Most van dolgotok erőn felül, így nem is mostanra gondolok, de pár év múlva lehetne egy másik replikabuszt építeni. Van egy típus, ami szintén 200-as alapú, még annyit se kell barkácsolni vele, mint a 282-essel, és mégse mondhatja rá senki, hogy "hát, mi ebben a nosztalgia, ez is csak egy 280-as". Na, sejtitek, mire gondolok? :-)
Van benne igazság hogy az lenne a legjobb választás ami anno a BKV-nál futott de az a fontos hogy lesz valamelyik és már rég nem a vekés írásban foglalt szemlélet uralkodik, azt hiszem ez a legfontosabb.
Az etkezteto magantulajdonban van, megovott allapotban, a leheto legjobb kezekben. A GE-02-06-ot pedig megvasarolta biznisz celjabol egy idiota hulladekkereskedo, jelenleg - utolso informaciom szerint - potom netto masfel millioert akar hasznot huzni belole. De ha igy jobban tetszik, ennyiert akarja eladni...
A megmaradt 4 db-ból jelenleg egyiknek sincs reális esélye, hogy felújítják. Kivéve azt az egyet, aminek most nekiugranak a BKV-nál. Nekem speciel teljesen mindegy melyik lesz a 4 közül, akkor már csak a maradék 3-ért kell aggódni, meg a maradék x db egyéb Ikarusért :)
Ha eredetit már nincs lehetőség megmenteni, mert pl. nincs, vagy oltári rossz állapotban van, akkor tényleg nincs benne kivetnivaló. De ha ez nem áll fenn, akkor véleményem szerint nem árt ragaszkodni hozzá, főleg 284-esnél, mert azt elmondhatjuk, hogy mind a 11 elkészült kocsi merőben más életutat járt be és gyakorlatilag nincs köztük kettő, ami ugyanolyan lenne. Ez nem mondható el pl. a 100-as trolibusz sorozatról, csakhogy aktuális legyek, vagy egy akármilyen mezei 280-asról.
Ez érthető, csak azt hinné az ember, hogy egy ekkora cégnél azért racionálisabban gondolkodnak és segítik egymást... Na mindegy, azért majd rákérdezek én is. (Természetesen azt se bánnám, ha a Hajdú Volánnál maradna, csak - mint mondtam - a felújítására belátható időn belül kb 0 esélyt látok.)
Az "eredeti mániásság" hiányában én semmi kivetnivalót nem látok, én pl az 55-ösből is nyugodt szívvel csináltam volna 66-ost :P
Nem tudom, foglakozol e esetleg valaminek a gyűjtésével (óra, modell, szalvéta, bélyeg, akármi).
Van ennek egy pszichózisa. Ha valaminek objektíven nincs nagy értéke, de az, hogy más éppen szintén vágyik rá értéket teremt neki, az eladók nagy részének egy remek érzés. Ha érted mire gondolok.
Ennek fényében én nem ragaszkodom az "eredeihez", meg nem okoskodok, nem azt nézem, hogy volt e BKV-s, vagy illik e az alsónadrágom színéhez, hanem, hogy létezik_e_még az adott jármű a hazai járműgyártás nagy idejéből. Ha van és meg tudjuk szerezni, akkor illedelmesen megköszönöm és örülök :-) Emiatt -is- a szakbarbárok meg a szegecsszámlálók utálnak, hogy nem vagyok eléggé eredeti mániás. Ez van.
Na ez ilyen ars poetica, vagy mi volt...
Amúgy az 521-esünk mint kiderült az frankó ex_BKV-s (-07 ha jól mondom), bár őszintén azt is úgy hoztuk el, hogy csak annyit láttam dupla ajtós, azt jónapot.
Azért csodálkozok, mert utoljára kb 10 éve volt felújítva (azóta csak a szükséges javítások), aztán a 2009-es szolgáltatóváltás óta csak a telepen tologatták, egy időben még a használtautó.hu-n is árulták... Tehát nem értem miért nem eladó, szerintem úgysem lesz felújítva még hosszú évekig, ha rajtuk múlik, de ha ilyen ötletük támadna, még mindig ott van a másik...
Bár nem vagyuk rá büszke, és nem én hibáztam tevőlegesen, de áttételesen sajna volt közöm a szétvágásokhoz (nem tudtam elég kocsit időben kimenteni, persze 10 éve más lehetőségekkel, kacsolattal rendelkeztem). Végül is az ÁMG meg a 620 váz megmaradása is több a semminél :-(
A szentendrei 556-ost pár éve rendbetette volna az MB Travel annyiért cserébe, hogy kölcsönkapják évente pár hétvégére a 630 kabrió mellé, de a Közlekedési Múzeum nem kért belőle (nekik egy fillérjükbe nem került volna)
Taps-taps, csak így tovább. 284 ügyben szerintem a Hajdú Volánnal is meg lehetett volna egyezni, simán átadták volna a BKV-s protót, de az is jó hír, hogy legalább a JOY nem rohad tovább a szabad ég alatt.
Már csak egy olyan múzeum kellene (khm"récseicenterletettvolnahanemigyalakul"khm), ahol ezt a sok-sok járművet meg lehetne nézni, amikor épp nincs nosztalgiamenet :)
ha BKV-s öltönyösnek nevezhetem magam akkor jelzem, hogy nem célom ilyen kocsikat megvenni, de az értékmegőrzés annél inkább, persze szervezett BKV keretek között: ha minden igaz jövő tavaszra lesz üzemképes Mávag Tr5-ünk és Ikarus 55-ünk (mindekettő felújítása, alkatrész beszerzése folymatban, az 55 már érdemben kilakatolva Mátyásföldön). És már az 521-es is megvan, annak januárban állnak neki kollégáim, és a 282 vs. 284 is eldölni látszik, nem építünk egyenlőre 282 replikát, hanem inkább 284-es lesz tavaszra, még ha nem is BKV-s előélettel.
Nem akarom az off-ot kezdeni, igyekszem kulturáltan összefoglalni:
- természetsen nem volt öltönyösöknek értékesítés, hiszen "normális emberben" fel sem merül 30 éves buszok megvétele (elnézést a vásárlóktól, tudják jól, hogy segítettem őket, ez nem bántás, csak jelezni akarom, hogy ez nem biznisz).
- amiket egyben eladtunk, azért legalább a hulladékereskedői ár másfélszeresét, de inkább néha kétszeresét kaptuk. Természetesen minden ilyen értékesítés nyitott volt, úgy hulladék kereskedőnek mint buszbarátnak. Kivétel egy-két kocsi, amik megfelő áron természetesen, de külföldre kerültek dedikált értékmegőrzés céljából.
- ha BKV-s öltönyösnek nevezhetem magam akkor jelzem, hogy nem célom ilyen kocsikat megvenni, de az értékmegőrzés annél inkább, persze szervezett BKV keretek között: ha minden igaz jövő tavaszra lesz üzemképes Mávag Tr5-ünk és Ikarus 55-ünk (mindekettő felújítása, alkatrész beszerzése folymatban, az 55 már érdemben kilakatolva Mátyásföldön). És már az 521-es is megvan, annak januárban állnak neki kollégáim, és a 282 vs. 284 is eldölni látszik, nem építünk egyenlőre 282 replikát, hanem inkább 284-es lesz tavaszra, még ha nem is BKV-s előélettel.
Nincs tapasztalatom, nálam a busz afféle mellékszál (ráadásul nem is Ikarus többnyire, hanem off Irisbus) , de gyanítom, hogy a Draspó által forgalmazott csillapítók jobbak -feltéve, hogy azok tényleg saját gyártásúak, és nem átcímkézett távol-keleti termékek - mint a kínai gyártmányok.
Ehh,pedig már kezdtem egyre jobban élvezni...Ikarus Fun Club ...szerintem nem olyan rossz ez ; )
bandikaikarus forever ! Előbb vegyétek a fáradságot utánanézni,hogy ki is Ő tulajdonképpen...aztán tegyetek le annyit az asztalra,amennyit Ő már letett.
Don't feed! Ha nem hangsúlyozza túl, hogy szerinte az rublika, akkor oké, elhiszem hogy kisiskolás, mert nagyjából jól előadja (mint a Velünk pusztulóban barkaszfan) de így nem. Ez tuti troll.
Amijota a gepemen nem mukodik az otomatikus hejesiras elenorzo programm, azotta ijen sokat hibazok. Probaltam rakatintani a rubLikara (az a hej, ahol lehet kuppakolni), azota nem latok a pipàtol...
Itt a linken lévő legelső kocsi amit feltételezhetően átfényeztek vajszínűnek látszik, milyenre fújták? Nem vehető ki a képből rendesen. Lehet hogy pirosra az alját, mint a sorozatkocsiknak?
Mintha láttam volna egy hasonlót régebben, csak nem tudtam beazonosítani. Olyasmi az eleje mint a legelső kocsinak, de a hűtőrács mint a kuwaiti. Nem értem :-(
Najovan. En felattam veletek itt nemlehet komojan beszelni. Megyek es megkeresem ma az oltonyos embereket meg bevaltom mind az osszegyulytott 17-12 kupakomat. Amint vannak hireim azonal megosztom de csak ojanok irjanak komenteket akik telleg segittenek abban hogy vegre oszedobnak nekem abUszomra. Megigerem hogy majd mas is beulhet a vezettoullesbe aki már kupakolt. Adig hagyatok beken.
Vegyuk meg! Nalam mar tegnap kilencen jelentkeztek, hogy bedobnak egy-keccazezeret. Még néhány kupakolas es meg van azosszeg. Hajol tudom ez a eggyetlen 286-os amit nem vittek ki az Amerikaba, mert nem fert fel a halyora es ezert a Dunan visszavittek Tatabanyara. Remelem jol tudom hogy igy van, nekemis ugymontak megbiszhato forasbol.
A helyzet az, hogy én vidéken élő paraszti családok leszármazotja vagyok és csökött egyenes látású kis befogadó képességű, káposztaléből álló 10350 ccm helyett 30 ccm-el rendelkező agyammal nem tudom felfogni. Úgyhogy megkérnélek arra, hogy MAGYARUL írd ezt le nekem mégegyszer.
Van egy olvtársunk aki az összeesküvés elméletek naaagy szakértője és szentül meg van győződve arról, hogy a BKV sok száz Ik-280 roncs autóbuszát, azok a békávé munkavállalók vehetik meg (minek nekik ??) akik naponta öltönyben járnak dolgozni.
Ezzel a vélekedésével olvtársunk vidám perceket szerez a topik olvasó közönségének.
Ezt köszönjük neki.
Ugyanakkor felhívnánk figyelmét arra, hogy a diszkrimináció ellenes EU szövetség már monitoroztatja hozzászólásait, ugyanis nemi megkülönböztetést tartalmaz, ami az EU és a magyar jogba is ütközik.
A kosztümben munkába járó békávé munkavállalók feltételezett csuklós roncs autóbusz vásárlási szándékának szándékos vagy véletlenszerű elhagyása a hozzászólásokban, nyílt nemi diszkrimináció.
En mar harom hete csak nyolczas csomagolasu kolat vetetek a szuleimmel, mar azota oszegyultt ojan 52-68 kuppak. Nem szamoltam mÉg. Szerintetek elfogaggyák asztis? Ugy ertem beszamithatoak e a kuppakok? Jaj, csak ferre ne ercsetek amire gondolok... Ugye mindenki erti mit akarok? Jo Oke koszi!
De a lényegen nem változtat. Szóval volt ez a kettő az egyik a könyvtár a másik meg a kisvárdai, ami ment a selejtbe és onnan tovább ismeretlen az élete :-(
De mi lett a könyvtárral? Hová került? Mit lehet róla tudni?
Nekem most kicsit elborult az agyam a BKV és dolgai miatt.
Kicsit leálltam a saját buszról. Kipenem a gyötrődést....
De sok szerencsét mindenkinek! És kitartást....
Nen tudom hogy tuggyátok-e, hogy létezik egy olyan egyesület vagy cég vagy fene se tuggya hogy micsoda, ami nosztalgia villamoskocsik megmentésével foglalkozik. Olyan szinten, hogy adóegyszázalék..... és úgy tudom, hogy jól megy nekik.
Ilyen buszosból létetik??
Mi lenne ha létrehoznánk egy rt vagy vmi hasonlót, ami a magyar nosztalgia buszközlekedéssel foglalkozik??!! A harcsa buszoktól a 280-asokig mindent lehetne kivásárolni, felújítani, hogy tuggyon részt venni a meneteken.
Mindenkepp utananezek, mert ez az allapot tarthatatlan! A tobbi tanacsodat megfogadom, bar nehez visszafognom magam. Es nem is vagyok villamos. Eleg harczos termeszetem van, anyukam sokszor ram is szolt emiatt. De most ami a fő dolog, ossze kell fognunk, hogy minden kideruljon. En akarok egy buszt a kovetkezo selejtezesnel, nem tudom pontosan a renccamat, de ha tizen-tizenoten osszefognank, bisztos az oszes oltonnyos emberel eltudunkbanni. Segiccsetek leccci!
Nem tudtam. Csak a GF100 frsz-ú Ikarus 66-ról, egy Tr 5 pótkocsis csuklós troliról, és a négytengelyes FAÜ IC622 csuklósról van tudomásom, hogy megmaradt a BKV-nál.
Sőt!! Arra kérlek, hogy tényleg ha tudsz, nézz utána ( persze én is nyomozok majd) , DE!! Nem lopunk buszt, nem anyázunk, nem törünk rá álmában, mi nyugodtan kezeljük a helyzetet, ésszel harcolunk!
Ne csináljunk harcot, kérlek benneteket!!
Engem csak érdekel, hogy tényleg érdekel, hogy kié lett.
Így van, nagyon jól látod a helyzetet. Én is ennek örülök. Szóval egyik szemem sír a másik nevet. Persze nagyon bánom, de tényleg ez a legfontosabb, hogy nem szétvágják őket!
Légrugó K116, csak gumi B116. Lengéscsillapító egykor Újpesti Gépelem gyártmányvolt, de ma már ez is kínai. Számát nem tudom, de minden busz alkatrészes tudja fejből, ha ezt kérdezed.