Keresés

Részletes keresés

zdcmchy Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 435870

A AfD viszont egy szélsöséges ami a elején nem igy volt gondolva, de az lett "keletnémetböl"

 

Sokan szavaznak rá. De teljesen nem tűnik el Putyin se és az AfD se fog adni kancellárt. Lassan közelednek egymáshoz.

 

Trump meg négyévmulva eltünik a porondrol, hogy soha nemfognak hallani rola

 

 

Megtudjuk fél év múlva. Az is lehet, hogy a vesztes nem fogadja el az eredményt és az usa darabjaira esik.

Előzmény: ,m,1710 (435869)
,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435869

Trump meg négyévmulva eltünik a porondrol, hogy soha nemfognak hallani rola

He gyáltalán meg választják elnöknek

 

A AfD viszont egy szélsöséges ami a elején nem igy volt gondolva, de az lett "keletnémetböl"

a alapitok már régen elhuztak onan

 És idövel kifog halni, mert a átlag választo nemakarja és nyolcvan milio német van

Igy  rotyog a demokrácia,

mivel az nem garantált kánaán, azért meg kell dolgozni, és müködik

,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435868

Hagyu már ezt a bolond dumát ha syabad va gy aba gagyom a eglszet

Én informálok arol , hogy mimegy a orosz tévébe regeltöl estig

meg a hihetettlen agymosoda amit a átlag orosz megsem érez Mert neki Természetes

hiszen ebe aszociálodot generáciok ota

 

Te meg jösz a AfD vel, , hát akor jöhetnél Trumpal is, bameg mindkettö szélsöséges

de mégsem mély antidemoratikus, Hogy elnyomná saját népét, mind a Orosz meg hasonlo teszi

és ezek csak egy kis réteg nem pedig a majoritét, ez a demokráciához tartozik

a szolás szabadsághoz ezét va afd meg trump

Előzmény: zdcmchy (435867)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 435867

a igazi és verhetettlen az a orosz propaganda gépezet, de szerencsére, csak oroszba müködik

 

....és pl Németorszáégban, akik az AfD re szavaznak, gondolom ők a megtévesztettek?

 

Egy ember akarata határoz meg mindent, Hogyan lehetséges ez?

 

 

Természetesen sehogy.

Előzmény: ,m,1710 (435866)
,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435866

Uggy általába.

A hirterjesztés manapság egy nemakármijen szakma let, a  hamis hirterjesztés mamár hétköznap

Igy mindenkinek jut hir csak akor lesz probléma, ha továb terjesztik a hamis hirt

de egyre töb a figyelmes ember

de egy tömeg megtéveszthetö, ez történik manapság

a igazi és verhetettlen az a orosz propaganda gépezet, de szerencsére, csak oroszba müködik

de a átlag orosz is igy "akarja", vagy már teljessen mindegy neki.

egy europainak ez teljessen idegen lene, ha  mindennap azt hallané vygy látná a tévébe

és mivel semi nincs megcáfolva, meg kérdöjelezve, akor az marad

és ami a rafinált a egészbe, hogy szavahihetö ahogyan elö van adva, minden kritika nélkül

nap mind nap

huszonöt éve volt kis nyitás söt még putyin beiktatés elején is, hiszen Putyin is más ember volt akoriba, majd valami történt

és mamár a bombával fenyeget állandoan. meg aza határtalan gyülölet ami áramlik belölle

Egy ember akarata határoz meg mindent, Hogyan lehetséges ez?

 

 

,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435865

Meg Norvégiábol

mégegyszer a orosz gáz az hamis hirterjesztés

Előzmény: ,m,1710 (435864)
,m,1710 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435864

Eösszöris semi "titokba" tartás nincs, 

a német reaktorok le álitását szinte egész europa meg kritizálta És kritizálja ma is

Ez nem ujdonság

Az is világos europába, hogy mindez a német zöld fanatikusok okozták,

de  ez jelenleg a német politika

ami a Gázt ileti.

a német Nem importál Orosz gázt SENKITÖL ez igazi hamis hirterjesztés "fake news"

ami terhed ittotamot

És  mamár hétköznap, de könyen leleplezhetö ha van egykis odafigyelés 

 

a német gáz LNG termék usábol meg a emirátes országokbol (katar)  JÖN.

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435863)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435863

A  LÉNYEG az,  hogy a ZÖLDIDEOLÓGIÁS  dilettánsokat  SOHA a büdös  életben nem szabad a döntések  közelébe  engedni:

 

 

Amin a német bíró is csak nevetet

 

A történet ott kezdődött, hogy a Cicero nevű német internetes politikai magazin beperelte a Robert Habeck vezette gazdasági és klímavédelmi minisztériumot, tegye közzé a német atomerőművek bezárásával kapcsolatos dokumentumokat. Korábban a minisztérium ugyanis megtagadta az erre vonatkozó kérést azzal az indokkal, hogy a „tartalma titkos”. A berlini közigazgatási bíróság nemrég hirdette ki az ítéletét, amely egyelőre nem jogerős. Megállapította, hogy az iratokba való betekintés megtagadása törvénytelen. A bírósági tárgyaláson a minisztérium képviselője azt mondta, hogy

nem zárható ki, hogy Németország ismét energiaválságba kerül a leállított atomerőművek kiesése miatt. Ezért a belső dokumentumokból egy szót sem szabad kiszivárogtatni annak érdekében, hogy egy újabb vészhelyzet esetén ne gyengüljön a többi európai állam bizalma… Nos, ezt a faramuci érvelést már a bíró sem tudta megállni nevetés nélkül.

 

A német minisztérium nyilván azért ragaszkodik továbbra is foggal-körömmel a belső dokumentumok titkosságához, mert azokból kiderülhetne, hogy az atomerőművek bezárásával kapcsolatos kormánydöntés figyelmen kívül hagyta a műszaki, gazdasági, ellátásbiztonsági, vagy éppen klímavédelmi érveket. Tavaly év végén már beszámoltam arról, hogy egy kiszivárgott német minisztériumi e-mail-váltásban arról volt szó, hogy az atomerőművek további üzemeltetése olcsóbb villamos energiát és stabil ellátásbiztonságot eredményezett volna. Úgy tűnik, hogy a német gazdasági minisztérium ehhez hasonló érveket kíván most eltitkolni a nyilvánosság elől. 

Mindez a zöldideológia által vezérelt német energia- és klímapolitika egyenes következménye. Jól látható, hogy az atomellenes kormánypárti politikusok a német emberek és/vagy az ipar alapvető érdekei ellen cselekednek. E politikai álszentséget mi sem mutatja jobban, hogy miközben Németországban nem üzemelhetnek atomerőművek, villamosenergia-hiány esetén a szomszédos országokból, például a Franciaországból vagy Csehországból veszik az áramot, ahol jelentős részben az atomerőművek biztosítják a termelést. 

Hárfás Zsolt, atomenergetikai szakértő

 

https://www.origo.hu/nagyvilag/2024/03/amikor-a-nemet-kormannyal-szembejott-a-valosag

elm327 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 435862

a TÉMA az volt, hogy benzines autobol Elektromos autot csinált Akuval a sác.

 

evel meg akartam mutatni, hogy Sikerült is, Ha van fantázia et Technikai hozzáértés

A  Svéd "gáz" auto is  ere vonatkozot, mégha az mamár történelem, de igy müködöt akoriba

 

De ez a Index forum messze elmarad, egyszerüen nincs  igaz szakmai hozzáértés söt még csirája sincs

de anál töb  a duma, ezt tapasztaltam rövid forumozásom után.

lehet, hogy  skandináviába más a gondolkodás? ki tudja

 

 

erefel elszál a egész, és egészen másrol beszélnek

 

itt nem a aku töltögetés volt a lényeg, azt csak én hoztam fel

miközbe a autonak nem is volt "teteje". 

Előzmény: elm327 (435850)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435861

hm... de érdekes topic ez? ha elkezdene benne élet lenni azonnal jön valaki aki szivornyával emelne vizet a padlásra.

EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 7 435860
Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 5 435859

A 2022-es Hyundai Ioniq 5 közepes méretű elektromos crossover opcionális napelempanellel rendelkezik, amely a tető nagy részét lefedi, és ingyenes töltési forrásként szolgál, hogy megnövelje az autó 300 mérföldes hatótávját a 77,4 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátorral.

A Hyundai szerint napos helyeken akár 1240 mérföldet is megtehet évente. Ahogy a technológia fejlődik és egyre hatékonyabbá válik, a napenergia is tényezővé válik – mondja Karim Habib, a Kia Global Design Center vezetője.

A Kia a Hyundai testvérmárkája, közös szülője. Habib elmondta, hogy szerinte a jövőben sok cég alaptermékévé válhat. A Tesla és a Toyota napelemes autókat fejleszt, csakúgy, mint néhány startup, például az Aptera Motors, a Lightyear One és a Sono Motors. A 2023-as Toyota bZ4X elektromos kompakt SUV, amely 2022-ben érkezik, körülbelül 250 mérföldes hatótávolsággal, opcionális napelemes tetőt kínál majd Japánban, de nem világos, hogy ez az opció mikor lesz elérhető Észak-Amerikában. A Toyota szerint a japán vásárlók számára a panelek elegendő villamos energiát termelnek ahhoz, hogy évente további 1120 mérföldet tegyenek meg szabadon. A Tesla 2019-ben napelemeket mutatott be a Tesla Cybertruck prototípus felcsavarható, garázsszerű tonneau burkolatán, és Musk akkor azt mondta, hogy az opciót kihajtható napelem szárnyak kísérik. A Cybertruck gyártását 2022 végére halasztották, és a teherautó teszteléséről készült drónfelvételek azt mutatják, hogy néhány tervezési változáson ment keresztül. Nem világos, hogy a napelemek továbbra is a tervezés részét képezik-e.

Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 6 435858
Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435857

Az kevésnek tűnik pedig csak szellőztetéshez is. de a semminél több, az is igaz.

Előzmény: mica-r (435856)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435856

napfénytető van solarpanellel

Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435855

Tulajdonképpen kézenfekvő, de nem láttam még autó tetején napelemet. Gondolom olyan kell ami hajlékony.

Előzmény: mica-r (435854)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435854

Ez a megoldás létezik 20 éve, kb

Előzmény: zdcmchy (435852)
S=k*logW Creative Commons License 2024.03.15 0 1 435853

zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435852

...az autó tetejére lehet, hogy érdemes lenne tenni azért, hogy napsütéses helyen hagyva működjön, nem a légkondi, ahoz kevés, de a szellőzés az ha megy 50 fokra még se melegedne fel.

Előzmény: zdcmchy (435851)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435851

Az autó teteje is üres, de sok minden más is üres, a háztetők is azok.

Előzmény: elm327 (435849)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435850

HA igy gondolkodunk, akor soha nem lesz semi

mamár minen késszen van, csak teni kell, ha van akarat

 

Előzmény: zdcmchy (435848)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435849

A napellem  csak másodrangu mive üres a auto teteje

akukkat norrmálisan töltöm

mamár mindere van lehetösség csak szétkell nézni

 

amugy betettem két külömbözö megoldáat

435834

435833

amit bárki meg csináhat kis munkávak

Előzmény: zdcmchy (435847)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435848

Lehetne éppen úgy is gondolkodni, hogy amennyit nőnek a fák, annyit autózunk. (a biomassza a hulladék már problémásabb, lehet, de azt már kezelni, begyűjteni, szállítani stb... lehet, de problémásabb, a fa világos, tervezhető). Abból fischer-Trops benzin, vagy inkább SASOL gázolaj. A belső égésűt meg kiegészíteni gőzgéppel mint a nagy erőműveknél szokás, akkor talán 65, vagy végletekig majd tökéletesítve 70% is lesz a hatásfok. Gyorsító erőnek elég ha 1 perc alatt éri el 0 ról a 100 at és annál gyorsabban nem is képes haladni, a szegényes, maximum 500-600 kg tömegű jármű. Ami persze jó drága mert könnyűfém, kevlár, stb.... az anyaga, kispórolva még a zár szerkezet is belőle, az a 200g is.

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435847

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

 

Nyáron? Ha nem felhős, csapadékos az időjárás? Akkor se sokat kocsikáznál, mert 10x10=100m2 napelem töltene bele 15-20kWh-t 1 hét alatt. Tehát kb. 5-10 órát autóznál vele olyan erővel mint ha be lenne fogva elé 1-2 ló.

Előzmény: elm327 (435845)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435846

ez a niknevem

elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435845

De a végén egy jo megoldás volt

ezek a cucok teherautokon autobuszokon is primáu müködtek

meglett oldva a benzin hiány,  ez volt a lényeg

technikailag egy jo megoldás volt aba a világba

mamár ijesmi nem kell, de lehet tanulni belölle

 

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

mert ez a legegyszerüb megoldás,  és ez komoly.

 

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435844

Világos. Ami nem világos, amit írtam, hogy ha 100 vagy 1000 kicsi, autóra szerelt helyett létesít egy nagyot, azzal előállíthat benzint és menjen azzal az autó. Na igen, a CO+H2 szintézisgáz majd a nagy nyomáson katalizátoron lesz benzin, de szerintem a nagy méret miat kb ugyan az. A nagy az tudja hasznosítani a hőt is ami a járműben lehetetlen, tehát ugyan annyi alappanyaggal, szénnel vagy fával a jármű végül is nagyobb távolságot tud megtenni.

Előzmény: elm327 (435843)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435843

Svédországba nem volt benzin vagy olyan keveset adtak, hogy a cicil frgalomnak algi jutot4

 

és igy oldották meg és ez általános volt a háboru végéig

 

evel a technikával oldották meg a problémát, hogy a motor mégis müködöt

amit elkell ismerni elég zseniális volt ebe a formába.

 

igy lett "Gáz auto"

Előzmény: zdcmchy (435842)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435842

A németeknél talán értem, mert tartottak a légibombázástól, de másoknál nem világos, hogy miért jobb így egyenként mint egy központi helyről mint benzint kiszolgálni.

Előzmény: elm327 (435840)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435841

svéd benzinkut                                                régi ujság cik

   

 

    rajz                                                                             Ma                                                      

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!