Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Akkor romlott el minden, amikor a Volán megváltoztatta a belső járatszámozási struktúráját. Egyszerűen elmagyarázva az SO03 azonosítójú járatból lett pl. H5553, az SO10-ből lett H5565, stb, stb, stb. Ezek után kezdtek meghalni a kijelzők, a totemoszlopok, valamint használhatatlanná válni az utazástervező appok mert nem lehet normálisan követni a buszokat, aminél írja is milyen járat, annál is sokszor 3-4 percenként frissül a pozíció.
Igen, de az is sokatmondó, hogy mostanában feltűnően sokszor mutat a Jereván időutazást imitáló képet, mintha pár évvel ezelőtt lenne: bent áll pl. három BN-12 (közülük kettő ferde orrú tartalék) meg az egyik NOS MAN meg egy darab sem.
Húsvétkor a buszok kijelzői is szinte varázsütésszerűen elsötétültek, ami valami központi hibára utalhat, de sokan közülük azóta is táblás vagy papírlapos viszonylatjelzéssel járnak. Vagy épp semmilyennel Vagy csak a homlok- és az oldalkijelző mutat valamit, a hátsó nem. De ez nem hardveres hibának tűnik, legalábbis nem minden esetben, hiszen ugyanannak a busznak egyik viszonylaton van hátsó kijelzőképe, a másikon nincs. De a 7/27-es járatok is végig ugyanazzal a kijelzőképpel mennek, nem váltanak menet közben, mint korábban. Ez inkább nemtörődöm hozzáállásra, mintsem hibás eszközre vall. Az viszont komolyabb hibára utal, hogy jó pár buszról az utas.hu is csak a pozícióját tudja, járatinfója nincs róla.
Jól áll ma Sopron csuklós szempontból. Reggel bevontatták a KHA-778-at a Jerevánról, aztán az NKW-891 most délután 10-es járat helyett ment tovább a Faraktár utca felé, gondolom vissza a telepre. KZX-522 meg reggel még kint volt, mostmár az MRZ-362-t láttam 5Y-ban.
Az mindenképpen pozitív változás, hogy a 27-esek nem járják ezután be a GyőriCsengeryKőszegi hurkot, hanem felmennek a Gyirótin a Fraknóira.
De az, hogy a városvezetés továbbra is minimumráfordítással akarja megoldani a helyi tömegközlekedést, az elszomorító. Hiába mennek ki a Csőszházdűlő-kereszteződésig a 7-17-27-es járatcsalád bizonyos tagjai, ha még így is csak óránként lehet oda vagy onnan eljutni valahová, mert nyilván az órás követés indulási idejei nem minden potenciális utasnak felelnek meg. És ez bármelyik vonalra igaz, a hétvégi kétórás követésekről nem is beszélve. Úgy tűnik, a tömegközlekedés kapcsán a politikai akarat csak addig terjed, hogy legyen mit átadni a választások előtt; az láthatóan nem cél, hogy az autós közlekedésnek valós alternatívát teremtsenek. Az valahol a félórás követésnél kezdődne kerül, amibe kerül!
Demagóg leszek, de ha a város fenn tud tartani egy ekkora uszodát, amiben edzéseken kívül kb. lézengenek csak, akkor oldja meg azt is, hogy a buszok is sűrűn járjanak, még akkor is, ha kevesen utaznak rajtuk. És ha már uszoda, akkor járjanak értelmezhető sűrűséggel a buszok az uszodához is, és akkor talán nem a szülőknek kéne a gyerekeket kocsival vinni is meg hozni is, mert a menetrend egyáltalán nem passzol az edzések kezdetéhez és végéhez.
Az is szomorú, hogy már összesen 6 csuklósból megoldható a helyis kiadás tartalék nélkül, amit hozzá kell tennem, nem azért van, mert olyan jó és megbízható a kocsik rendelkezésreállása.
Akárki akármit mond, ez a menetrend, amióta ritkították, csak egyre rosszabb lett (és van egy olyan érzésem, hogy még lesz)
Decemberben semmi nem történt, csak pár járatot amolyan összevontak, így akarták eladni (2, 3-as időnként 23...)
A KYV-428 sem a teljesítmény növekedés miatt került le, hanem, hogy legyen mit kiadni, elvégre Győrben már nem volt rá szükség a nyári fiatalítás miatt.
Most pedig megint tovább formálták a szart.
Mondanám, hogy gyerünk be reklamálni, de szerintem kár lenne, nem akarnám elhajttatni magam feleslegesen:D
Csodás... végre jó volt nekem is a menetrend, most sikerül megváltoztatni. Van benne pár jó dolog, de ilyen hogy esetleg hétvégén ne óránként menjen busz a lőverekbe... az luxus. Majd előadják hogy milyen ügyesek, lett egy új buszforduló.
Hivatalosan az egy háromtengelyes/csuklós forda, ezért vitték ki oda a csuklós Volvot, illetve az elmúlt hónapkban ezért pótolta mindig csuklós a 344-et. A 344 pedig rengeteget javított, ezért lecserélték. Nincs leállítva, tartalék, viszont január vége/február eleje óta (nem emlékszem pontosan) nem volt utcán, mert senki se tudja kezelni a váltóját/kuplungját.
KPK-293 nem tartalék, kb. 1,5 hónapja kikérték állandóra a KYV-344 helyett Dunaszegre. Látszik rajta hogy semmiféle komolyabb felújítást nem kapott, a váltója szar, és elvileg az eletronikája sem túl jó, de talán ezt a fordát úgy-ahogy bírni fogja.
Az SRD-282-vel mi a helyzet nem tudjátok? lassan 3. hete hogy nincs, az LKC-295 pótolja. Talán balesetes vagy nagyobb műszaki problémája van amit ennyi ideig tart kijavítani?
A másik, hogy mit tudtok a KPK-293-ról? Mennyire elégedettek vele a sofőrök, akik kivitték eddig mit mondtak róla? Tartaléknak elmegy, vagy lehetne állandó fordakocsi?
Az a forda ami a 15:25ös Hegyeshalom Csemeztanya-Hegyeshalom vasútállomás járatot viszi, az Levél településen kinnt alvós forda hétvégén? Vagy Mosonmagyaróváron alszik?