Fogalmi tévedésben vagy. Youngtimer úgy lehet hogy nagyjából a 80as években gyártották (vagy akkor kezdték és belelógott a 90esbe, vagy a 70es évek végén kezdték és belelógott a 80asba...). Ennyi kell, hobbibiztosítást is simán köthetsz rá több szervezeten keresztül is.
Amihez vizsga kell, az az oldtimer, vagy muzeális minősítés, arról Csikós írt kb egy-másfél hete egy gyorstalpalót a totalcaron.
Következő dologban kérném a segítségeteket.Most restaurálok egy parancsnoki uazt.Semmi papírja nincsen,csak a motor meg az alváz szám. (tipusjegyei miatt kb80-84 közötti) Szeretném hobbi autónak használni és találkozókra járni vele.Mik a feltételei és hogyan lehetne yountimer az autó?esetleg valaki tud árakat? Hol lehet ezt a vizsát lebonyolítani(én pécs melletti vagyok) vagy ha ez nem megy vagy túl macerás akkor miképpen lehetne forgalombahelyezi,mert ahogy számolgattam elég húzós ha a 0-ról akarom lepapírozni:( Esetleg valami kiskapu vagy más megoldás?
Bár, hogy így mondod, a múltkor megakadt a szemem egy digón (vagy argentínon... vagy amerikain... vagy .... ááá mindegy. Szóval egy olasznak mondott autón), és majdnem bekapcsoltam a hidraktív szelepeimet (értsd: ellágyultam).
Aztán addig számoltam itthon a pénzt, hogy mégse mentem érte. Pedig tetszett. Biztos fenn van még a mobilén, de nem merem megnézni, nehogy eladjam a házat* meg az asszonyt.
_____________________
*: lehet elég lenne a ház is, ha a bank hajlandó áttenni a jelzálogot a kocsira 8-)
Hivatalosan nem, tehát a jogszabályoknak való megfelelés vagy adó szempontjából nincs különbség. Kedvezményes biztosítást lehet kötni, bár egy E30-nál ez is kérdéses lehet.