Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GrosRobi Creative Commons License 2006.06.04 0 0 1028
Na ez a fo gond a penz. Ha lenne athozatnek egyet es tobi ma az en dolgom de esetleg ha tudttok van egy ismerosom aki venne egy olcso de jo komplet kispolskit kifizetne azt is ha valaki athajtja Ott ma a tobbi az o gondja :). vannak elektromos autok amejek 200km felet menek tavba es 130km/h vegsebeseggel. En a bogarhatu zaztavamal volt hogy 100km es tavot mentem meg nagyobat is de lenyegeben bajmok szabadka bajmok tavra kellet ami avarosi forgalomal egyut is 60 max 70 km lehet odavissza es 100 110km/h birt menni de van egy osmerosom aki nemetorszagba jart bogarhatu zaztavaval igaz sosem buntettek meg gyorshajtasert. Az autoutakon a max sebeseg 130 minek nekem akor a 220khm/h as auto nemertem hatha felmod az elektronika es valahol felborulok hogy az esti tv hiradoban legyek? A truk az olajcekeg meg autogyartok kozti megalapodas a mit bojkotalni kellene de senki sem szivesen szabadil meg a regi autojatol amihez szinten van hidrogen meghajtasu hagyomanyos motorakor ugye viz jon a kipufogon. egy reszbol szerencsem van hogy az en telepulesemrol szinte mindenhova vcan busz es surun sajna a vonat csak napi 4 szer megy. De magunk is lassuk a valtozasokat mire ezba kapnak keso lessz nem lehet majd visszaforditani a globalis klimavaltozast. De igy mindenkinek kenyelmesebb. A kis uuj skodak meg stb azok kisautok pedig azoknak kene nagyoknak lenni es mas tenyleg nepautokat gyartani. Pl a citroen cv 2 vagy bogarhatu regen az volt mindenki megbirta veni foleg a cv keveset is evett, de az uj minimoris meg bogar ma nem kis nepauto hanem sportkocsi plussz jo draga is. Kulonben az elso verseneyeke az elektromos autok gyoztek, kesobb jotek be a benzinesek ami jo vicc, mi lett volna ha mindjart az elektromosakat fejlesztik?
manta-z Creative Commons License 2006.06.04 0 0 1027
Főleg, hogy ugyanaz a baja mint nekünk. Nincs pénze.........
Előzmény: enszuke (1026)
enszuke Creative Commons License 2006.05.31 0 0 1026
"vigyél MO-ról motor nélkül, mint alkatrész, vagy akármilyen más jogi kiskapuval"
Vagy alakitsd at Magyarorszagon elektromosra es mar jobb is, mint eu3.
Vagy az eladottol vedd meg ugy, hogy O viszi el hozzad.
Es konnyen lehet, hogy ha megutaztattad es nalatok engedelyeztek, akkor mar Magyarorszagra is visszahozhatod, es arulhatod.
Előzmény: damatic73 (1025)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 1025
Ember!

Belelóg a kezed a bilibe, ébredj fel!

Amíg a településszerkezetre jellemző, hogy 2-5 ezer fős faluk, kisvárosok egymástól 6-20km-re vannak, és nekem a hatodik településre kell utaznom, ugyanakkor a települések között szinte a nullával egyenlő a tömegközlekedés (napi 2 busz, vasút nincs), akkor nem sok jóról lehet álmodozni. Amikor pl. munkámból kifolyólag 13-ig dolgozom helyben, de 14-re 40km-el odébb kell lennem (Mórahalom), akkor nincs időm várni semmire, és sajnos a Hentes2 Saxoja sem lenne befutó, mert ha ott szólnak rám, hogy menjek még át Tiszaszigetre, akkor onnan már nem tudnék hazamenni, mert beleszaladnék a 120-dik kilométerbe.

Ennek ellenére nekem is tetszene egy helyben (kisvárosban) használható elektromos a benzines mellé. Arról meg nem fog lemondani a fogyasztói társadalom, hogy 180-200 legyen egy végsebesség. Már csak azért sem, mert egy belsőégésű motornál nem egyenlő a végsebesség az utazósebességgel. Ismerem a bogárhátú zasztit, jó kis autó. Ugyanakkor megnézném mi lenne a motorjával egy Belgrád - Budapest - Belgrád úton autópályán végig fullgázon! Nem tudom mennyi a végsebessége, de szerintem nem tudnál vele gyorshajtani.

Amíg a BMW, Audi, WV, Opel, Honda, stb. zömében 1100-2000 köbös autókat gyárt, és a pocsolyán túl nem veszik a 2500 alattiakat, addig az EU-nak nincs miért szégyenkeznie. És ha megnézed, a Toyota Yaris 1.3vvti, a Suzuki Swift 1.3, Skoda Fabia 1.2MPTI mind olyan kisköbcentis motoros autó, ami nagyságrendekkel kisebb károsanyag-kibocsájtás mellett, a nagyobb biztonságot szolgáló nehezebb karosszériát visznek könnyedébben (nagyobb teljesítménnyel), mint az egykori Zastavád. A baj inkább a régi, rossz (és a kettő együttesen értendő) autókkal van. Az autóipar az olajiparral kiegyezett, hogy olyan legyen a fejlesztés, hogy a kecske is jóllakjon, meg a káposzta is megmaradjon. Fejlesztenek, de amennyivel kevesebbet esznek az autók, annyival többet tukmálnak ránk, ugyanakkor kevésbé szennyeznek, és mindenki jól jár - egy darabig. Mert 50 ezer év olaját 150 év alatt elfüstölni...

A kispolákra meg azt mondom, hogy vigyél MO-ról motor nélkül, mint alkatrész, vagy akármilyen más jogi kiskapuval. Hiszen, ha te elektromos autót csinálsz belőle, akkor elmehetnek a sunyiba az Euro kategóriáikkal együtt!

Sőt csinálj belőle bizniszt! Vidd 10-essével, alakítsd át sorozatban előbb sufnituning, aztán kisüzem szinten!
Előzmény: GrosRobi (1023)
padisah Creative Commons License 2006.05.31 0 0 1024
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.31 0 0 1023
Na latod ha tehetnem hoznam. De nem lehet bejegyezni ugyanis a mi szuperalamunk csak euro 3 as motoral engedi behozni az orszagba az autokat bar a zaztava autobiban meg az euro 1 esnek sem felel meg a motor. jol keresnek 3 kispolskin haszna ma egy evre valo jooo fizetest adna itt, bar a kispolszkikba nyavajas motor van a bogarhatu zaztava 100 szor agyonuti a 4 hengeres vizhuteses motoral csak az meg nehez. Azt en 220 euroert adtam el 1968 as kiadasu volt. De a bogarhatu zaztava nehezeb a kispolszkinal ezert nem jo atalkitani mig a kispolszki kicsimkonyu. Valto nem kene bele a motor a kerekeket hajtana es elektronikusan vezerelt lenne. Megha a trolibuszos reles vezerles lenne az is jo lenne hatul a motorhelett befernenek az aksik is. Zsir autot lehetne csinalni belole, foleg nalatok olcso. Nem csuszna hatul a kerekmeghajtas is meg az akuk altal adott suj is. 500 eurobol lehet meglehetne oldani de max 1000 mindennel egyutt. Mosat is a globalis felmelegedesrol dumalnak de semit sem tesznek. Tan kisseb fogyaztasu autokat kene gyartani meg elektromosakat. Egy megoldas lenne a varosokban elektromos autok ,biogazos buszok, teherautok, rendor meg mento stb. Tavolsagi utakra ott lene a vonat meg busz. Esetleg egyszeru szalitovagonokal azutoval egyutt lehetne messzebre meni es ott hejben autoizni vissza ugyszinten teherszalitas de valami egyszerubb megoldas mint a mostani jarmuszalito vagonok. Ahogy most a bicikliket viszik magukal ugy lehetne az autokat is. Az eromuveket varosokon kivul es korbe erdo var 50km es korzetbe minden eromu korul. Azonkuvul itt a szeleromuvek, vizeromuvek, naperomuvek is. Az autouton 130 a vegsebeseg akor minek 220 al meno jarmu egyeltalan kiveve a versenyautokat?
Előzmény: enszuke (1022)
enszuke Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1022
"Sajan nalunk akispolski 500 tol 1000 euro"

Akkor vidd el Magyarorszagrol a kispolski-kat es aruld otthon. Egy haverom, a tokeletes allapotu kocsijat 60 euro-ert tudta eladni.
Előzmény: GrosRobi (1018)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1021
Kicsit lentebb mész, és láthatod, hogy Hentes2 engem is felhomályosított, kattints te is a linkekre!
Előzmény: sjanius (1019)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1020
:))))

Nem, de a veszélyesebbet megúsztam.

Mondjuk megnéztem, hogy szól-e a hangszóró, ha bedugom a konnektorba, és feküdtem már ki karácsonyfa-égősorral önmagamat sorbakötve - utóbbi megrázó élmény volt.
Előzmény: manta-z (1013)
sjanius Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1019

 

 Amellett, hogy egy kicsit húzós, még egy kocsi ára, de itt nem arról van szó, hogy  a benzin motor mellé kell beépíteni?

 És vajon a visszatermelés meg van oldva?

 Nem egy bőbeszédű az oldal.

Előzmény: Hentes2 (1016)
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1018
Eszakszerbia Vajdasag Szabadkatol 25 km re Bacsalmashoz kozelrol irom tapasztalataimat, gondolataimat, szamitasaimat. Ha lenne eleg lovem ma biztos lenne elektromos autom, valamit atalakitanak es kesz. Egyenlore a kispolszki az szimpatikus es konnyu. Minel nagyob feszultseg annal ksseb aram es igy nem terhelodne az akumlator anyira azaz a 96 voltos motor az jo lenne igaz egyet kel ijent tekercselni es ezt 8db 12v aku vinne hoszab eleteartam es a nagyob feszultseget komnyeb vezetni jobb kihasznaltsag. Jobb a 8db 55ah aku mint 4db 110ah merttobb lene a kabelokon a veszteseg nalunk egy aku 3000 din kb. es az 55ah ami ft ban 9300ft ha 270 ft egy euro. Gond meg a bejegyzes is nalunk ezert gondoltam egyenlore akus kerekparra. Gond nincs muhejem mert panelba lakom. Kulonben 10 eve autovilanyszerelonek tanultam csak itt nem keresett szakma. Ja a zaztava 750 est volt egyszer sebesegben volt bizony a 0.7Kw os onindito jol elguritotta pedig ott kompresszio is volt a mototrba. Elmeletileg kispolski+8db12v aku+3kw 96v motor=100km 60~70km/h. Ez lenne egy megoldas elmeletileg de nem sebvaltora szerelni hanem egy atetelen keresztul mindjart a kereket. Sajan nalunk akispolski 500 tol 1000 euro. Kulonben is a zaztavamat rengetegszer feltortek de a rendorseg semit sem tett meg rank volt merges miert hivogasuk oket de ez ma mas tema. 8db aku 160kg. hm menne az 3kw motoral ha atargonca megy 11kw al es 5 tonnaval. En maradok a nagy vitamnal mijen 300 tol 400w os vilanymotor van ami 12 voltos?
Előzmény: Hentes2 (1016)
Hentes2 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1017

Tegnap úgy jött ki a lépés, hogy rekordot döntöttem.

Mire hazaértem 110 km-t mutatott a kilóméteróra napi számláló, azaz egy feltöltéssel 110 km-t mentem el.

85 km-ig normál 80-90 -es tempó, afelett mert féltem, hogy nem érek haza már csak hetvennel, domboknak fel 60 -nal.

 

Rájöttem (na azért volt tudomásom róla), hogy ugyanúgy mint a mobiltelefon esetében nem szabad tölteni csak mikor már teljesen lemerült.

(Festékesdoboz esete, mikor csak félig használod el a festéket, a többit hagyod beszáradni, rátöltessz, de töltés után csak a friss festéket tudod újra elhasználni. )

Esténként mikor hazajövök a melóból a gyerekek legnagyobb örömére kocsikázunk csak úgy, hogy ugyan merüljön már le...

 

Üdv!

 

 

Hentes2 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1016

Robi te honnan nyomod?

Csak kérdezem, mert soxor le kell fordítanom mit írsz.

 

Én Szuzuki stiftet akartam átalakítani az elején, egy hármomajtósat.

Lehet kapni hozzá komplett elektromos szettet készen.

 

Csak eredeti motor ki, elektromos szett be és már indulok is.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: GrosRobi (1014)
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1015
http://totalcar.hu/tesztek/villtrab, http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle, http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1, http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record, Nem rakja be a linkekekt ezert igy irtam be.
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1014
Na olvastam az elektromos trabirol de nekem nem ep tetszik primitiv atetel. A targonca az 20 al megy 2x5.5kw motoral es sajat suaj 3.5tonna plusz 2 tonat bir vinni es 10 oran keresztul 20 all. Hat 5 tonna nekem nem kell. Elektromos biciglit lehet epiteni de sajna ez az ev eleg munkanelkul telik nalam de gondolkodtam akispolszki az kicsi es konnyu auto a motor helet par aksi es lehet egy 3kw os motor el is vinne egy 60 assal de ez elmelet teny a kispolski konnyu nekem volt bogarhatu zaztavam az kicsi de eleg nehez auto. Teny 250w visz lassan egy embert biciglivel. talatam motrokat a neten 50 euroert nalatok magyarba aszem 400w it csak 36 voltosak.
manta-z Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1013
:))))))))

Az iskolában is megtanították papíron, hogy ha lefexel egy nővel (vagy férfivel) akkor elkaphatod az AIDS-t.

Te még szűz vagy?


Előzmény: damatic73 (1012)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1012
:D

Döpré (Deprez) bácsi forgolódott?

Műszerek és mérések: Egy ismeretlen áramról mindig azt feltételezzük, hogy a fogyasztót tápláló vezető keresztmetszet szerinti mértékű, és váltakozó irányú (több info hiányában). De mivel ismert az energiaforrás jellege (DC12V), és ismert az áram iránya is, ezért a műszerhez nem használunk egyenirányító hidat, és az 1,5mm2-nek megfelelően 16, illetve 2,5mm2 esetén 20-25 Amperre számítunk.

(505-2) :P
Előzmény: manta-z (1011)
manta-z Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1011
Mondjuk a kocsiban a levegőnek vékonyabb csöveken keresztül kell áramlania ami elég jó kis folytás a szobai molyfingkeverőhöz :)))) képest, egyszerre akár 6 helyre is. Meg nem vagyok benne ebbe a ventillátortémában de a lapátok konstrukciója is teljesen más, lehet emiatt több power kell, vagy mittudomén, de naívan először a gagyi 10 amperes műszerrel kezdtem el mérni, mert én sem gondoltam, hogy ekkorát fog szólni, sikerült is lefüstölnöm.............
Előzmény: damatic73 (1006)
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1010
Ja megneztem a citroent. Tok zsir, bar ijen autot mas anyagbol mas felepitesel kellene terverzni es messzebre is menne lehet gyorsaban. Van egy ventimotrom zaztava101 tol ojan kiseb de az 6 volton nagyon fuj 12 egy fara volt erositve elrepult az asztalrol. Az biztos gyenge meg anyam hasznalja ventilator kent. Lehet hogy eros a ventimotor bar az sok neki nagyfordulaton nyomja a levegot kisseb lapatal es annak a forro hutot kell huteni nem ehgy langyos szobat. Kossz az informaciot. Most nehezen birok szerkeszteni mivel kifogytam a munkabol es emiat lovebol de ha lesz munka love is lessz es fojtatom a keresgelest. Nemadom fel egyszer mindenkinek elektromos autoja lessz es nem lessz benzinbuz hanem akuujrafelhasznositas. Latom most ma alinkeket hogy lehet beszurni meg stb nem is neztem lent mi minden van.
damatic73 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1009
Köszönöm!
Előzmény: Hentes2 (1008)
Hentes2 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1008

Hali!

 

Homályosítok:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=720&na_step=30&t=9073728&na_order=

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=690&na_step=30&t=9073728&na_order=

 

Ezen a környéken már oda-vissza s agyon beszélgettük, sőt már azt is érintettük amiről most beszélgettek.

 

Üdv: Hentes

 

www.hentes2.fw.hu

 

 

Előzmény: damatic73 (1004)
enszuke Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1007
Csaladihazban a legfutes elmegy 150W-os ventilatorral.
damatic73 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1006
Abból indultam ki, hogy egy ilyen lábon álló szobai molyfingkevergető 40 centis malomlapátokkal nincs 100 Wattos, akkor hogy jön ki egy autó centrifugál ventije ennyire... Mind1, ha annyi, akkor annyi.
Előzmény: manta-z (1005)
manta-z Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1005
Ez már nem a skoda, meg zsiguli korszak. Azok vettek fel, asszem 4-8A-t. Mikor rákötöttem az akkura,először kirepült a kezemből :)))))) Annyi az............

260W-al még a hajadat se tudnád megszárítani, nemhogy fűteni egy autót. Nézz szét otthon mekkora a teljesítménye egy ilyen kis villanykályhának. Oda legalább 1,5-2,5kW kell.
Előzmény: damatic73 (1003)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1004
Szia!

Szégyellem, de nem olvastam végig az egész totyikot, légyszi homályosíts fel, milyen elektronyos ajutód van!
Előzmény: Hentes2 (1000)
damatic73 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1003
Fűtőventi 22A??

Atyavilág! Nem akarok belekötni, nem néztél el egy tizedes vesszőt?

Épvillszerként végeztem vagy 15 éve, így aztán ekkora teljesítményt (260W) sokallok egy ventinek. Ha izzószál lenne, hogy meleget fújjon, akkor ok, de nincs...
Előzmény: manta-z (1001)
manta-z Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1002
Szia Hentes bátyó :))

A ledekkel várj még 1-2 hónapot. nagy változások lesznek teljesítményekbe és árakban. Én most mindkét cégtől rendeltem mintákat (Luxeon, CREE) Azt kell mondanom a CREE nehezebben szerelhető, viszont sokkal jobb minden egyéb más szempontból.
Előzmény: Hentes2 (1000)
manta-z Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1001
Annyit tudok mondani ezzel kapcsolatban, hogy régen megmértem egy Opel Kadett E fűtőventillátorának az áramfelvételét. 12V-on 22A-t vett fel. Ez 260W.
Előzmény: GrosRobi (999)
Hentes2 Creative Commons License 2006.05.18 0 0 1000

Üdvözletem!

 

Régóta nem írtam, mert eléggé beterhelődtem mióta a főnököm átment másik céghez.

 

Csak egy dolgot tudok mondani, hogy annak idején beszélgettünk a ledekről.

Most összejöttem egy céggel akik bármilyen Ledes megoldásra tudnak segíteni.

Biztos a hozzáértőknek mond a név valamit: Lumileds, Luxeon.

Egy szegedi cég konfekcionálja, láttam éjjelilámpát, meg kivetítőt ledekből. Frankó.

Lassan eljutok arra, hogy mégiscsak lecserélem az izzókat az elektromos autómban.

Biztos sokat számítana. Bár amióta jobb idők vannak, és nem fagy, simán elmegyek 100 km-t egy feltöltéssel. Tökre teccik :-)

 

Múltkor nekem kellett tankolnom a másik autónkba és majd seggre ültem, hogy 303,9 a 98-as benzin itt nálunk. Tökre el vagyok szokva a benzinkútra járkálástól.

 

Üdv: Hentes

GrosRobi Creative Commons License 2006.05.16 0 0 999
Hat valahol,szeretnek loni egy 300 vagy 400w os dc 12v motort. Lehet az ablatrolomotor gyenge de lehjet felmelegedet mert a coci sutese kozben a ho csak terjed de lehet tenyleg gyenge. De 300 vagy 400w az biztos vinne egy bicajt velem es az aksival, autoban talahato alkatreszhez nalunk olcson hozajutok autobontoban. Sajna az iskolaban az ablaktorovel nem foglalkoztunk meg a ventilatoral sem bar a ventilator szerintem gyenge, az aszinkron motorhoz kell atalakitot csinalnom es rosz a grafiknoja nem eros ha nem eri el a megfelelo fordulatot. Valahol irta hogy 600w ablaktorlomotor de nem hogy mijen teherautoje bar szerintem az sok lenne esetleg teherautoe de az meg 24v os. Barmijen motorlo ha tud valaki ami keleti gepkocsiban van zaztava, lada, hasonlo es 300 tol 400 w akor ha akarjatok irjatok ide. Elore is koszonom. ____________________________________________ez a forum aze szedi a megakat, nekem megabajt alapu wifi internetem van es ebben a honapban nem lesz lovem befizetni. De jelen birok lenni gondolom meg 26 megam van.
Előzmény: MECSI (998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!