Lenne pár kérdésem bár lehet nem a megfelelő topik:-) Szóval Németo.-ból szeretnék behozni egy 30 évesnél régebbi autót, konkrétan egy w123-as Mercedest. Már valamelyest körbejártam a témát, hogy mi a menete ( piros rendszám a németeknél, itthon mit kell végigjárni stb. ), de ami érdekelne hogy itthon ha hazahoztam milyen eséllyel megy át az OT vizsgán, van-e valamiylen időkorlát tehát mondjuk behozataltól számított x hónapon belül forgalomba kell-e helyeznem mert ha nem akkor mégis kell reg. adót fizetni? Mennyi idő alatt szerintetek átlagos esetben amíg egy ilyen autóra rákerülhet az OT-s rendszám és ténylegesen használni tudom? Az OT-s vizsgán emnnyire szigorúak? Igazából mobile.de-n nézek autókat egyelőre mert itthoni 123-as géppark nagyon leharcolt, ott viszont még vannak egész jó állapotú autók, meg talán jobban is hiszek egy öreg német fazonnak, hogy a kilométeróra állása valós mint itthon valakinek. Olyan autókat nézegetek ami nem túl olcsó, 5-6e euro és ettől felfelé. Vannak 2-3e euróért is, de ránézésre gyanús hogy azok megbuknának itthon az OT vizsgán eleve a küllemük, meg a kárpit állapota miatt ( nem beszélve motorikusan ). Most úgy gondolom inkább drágábban, de az akkor olyan legyen, mint olcsóbban egy olyat ami nagyon necces hogy megkapja-e az OT minősítést ( gondolom ha OT vizsgán bukás van akkor automatikusan jön a reg adó fizetés ). Egyébként mielőtt valaki azt hinné hogy reg. adó elkerülése miatt szeretném, nem azért, hanem ez a típus tetszik nagyon, mit csináljak, nem nagyon tudom magam egy Suzukiban vagy Fiat Puntóban elképzelni. Remélem valaki van aki végigcsinálta már ezt kört:-)
figyi, ha azt mondom neked, hogy az utolsó coppán konkrétan kurvaszar út volt, NAGY gödrökkel és még ferrarival is mentr ott ember probléma nélkül, akkor azt elhiszed?
nehogymá ezen kelljen problémázni, hogy nemmegyekabenzzelmertszarokazutak.
Namost nekem volt olyan kocsim mint amiről beszélsz, van sokkal alacsonyabb (Fiero), aztán azzal is tudtam közlekedni pár hónapot itt amikor épp nem volt más autóm, úgyhogy gyanítom hogy nem lenne megoldhatatlan a feladat.
Azt hiszem, több yetron indultam mint te, a kocsim sem mondható magasnak, de nem emlékszem problémás szakaszra. Ahol meg földúton kellett haladni, ott meg amúgy is vigyázni kell.
Igen, laknak és közlekednek is ott emberek, sőt, el sem akarják hagyni a várost, ha már valamiért 100km-t kell autózni, az messze van. Kíváncsi is leszek, mennyien fognak nevezni a fővárosból, mert most nem lehet mondani, hogy messze van. Igaz, azt lehet mondani, hogy mindennap ezt látja.
Nem valószínű. És amikor volt Range-em, akkor sem az utak állapota miatt, hanem mert szeretem. De ugyanúgy közlekedtem napi szinten is lényegesen alacsonyabb hasú autóval, Pesten és vidéken is.
Dehogy voltak eddig szarok az utak. Azért ne keverjük össze a töredezett útburkolatot a 10 centi mély kátyukkal. Ne legyen igazam, de nekem rossz érzésem van ezzel a túrával kapcsolatban.
És jó lesz ez nekünk? Az eddigi szép tájak helyett a fővárosban, a szar utakon keveregni? Hogy lehet itt szintidőt meghatározni? Remélem engedélyezik a kiírásnál kicsit fiatalabb SUV-mal a nevezést (úgy, hogy az értékelésben is szerepeljek), mert a Benz-et nem kínozom Budapesten.
Fogalmi tévedésben vagy. Youngtimer úgy lehet hogy nagyjából a 80as években gyártották (vagy akkor kezdték és belelógott a 90esbe, vagy a 70es évek végén kezdték és belelógott a 80asba...). Ennyi kell, hobbibiztosítást is simán köthetsz rá több szervezeten keresztül is.
Amihez vizsga kell, az az oldtimer, vagy muzeális minősítés, arról Csikós írt kb egy-másfél hete egy gyorstalpalót a totalcaron.
Következő dologban kérném a segítségeteket.Most restaurálok egy parancsnoki uazt.Semmi papírja nincsen,csak a motor meg az alváz szám. (tipusjegyei miatt kb80-84 közötti) Szeretném hobbi autónak használni és találkozókra járni vele.Mik a feltételei és hogyan lehetne yountimer az autó?esetleg valaki tud árakat? Hol lehet ezt a vizsát lebonyolítani(én pécs melletti vagyok) vagy ha ez nem megy vagy túl macerás akkor miképpen lehetne forgalombahelyezi,mert ahogy számolgattam elég húzós ha a 0-ról akarom lepapírozni:( Esetleg valami kiskapu vagy más megoldás?