Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 3 napja -9 0 35379

Aztán mégis a Kőrősin 1-2 utassal rohangál csúcsban... A 3 járat helyett simán megmaradhatna a 185, összegyúrva a 117-tel, a 217 teljesítményét meg bele lehetne forgatni a 217E-be, utóbbit munkanap kora reggeltől este 8 környékéig folyamatosan járatva.

Előzmény: 18-09 (35377)
morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 35378

Konkrét elképzelések vannak?

(Az utolsót elképzelni sem tudom, mi lehet)

Előzmény: 08-73 (35372)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 0 35377

Abból a trióból a 185-ös az, ami az egyik legkihasználtabb :)

Előzmény: 08-73 (35369)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 4 35376

Pont azért "mellékjáratok", mert kisegítő, marginálisabb igényeket kielégítő szerepük van.

 

Ne tegyünk már úgy, mintha kizárólag a gerinchálózatnak lenne értelme...!

(ha meg nem arrafelé van dolgod, amerre azok mennek, hát úgy jártál)

Előzmény: Zugbegleiter (35374)
exvérmezö15 Creative Commons License 4 napja -2 1 35375

"- 39 Dél-Budára vezetése és új 239 a Kissvábhegyre a mostani 39 útvonalán"

 

Erre mit rajzoltál a térképre a 39-es hova menne?

Előzmény: 08-73 (35372)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -3 2 35374

Lehet, hogy a kőbányai mellékjáratokat nem átszervezni, hanem megszüntetni kéne, ha ennyire nem utazik velük senki. Teljesítményük elkelne a környéken a 9-esben, a 85-ösben, a 151-esben.

Előzmény: 08-73 (35369)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja 0 0 35373

Nagyjából sehol. Budán eleve kizárt nyilván. Dél-Pesten hiányoznak azok a világos csomópontok ahová és ahonnan egy gyorsjáratnak értelme lenne. A Repülőtérről volna értelme több irányba is az M0-n, de itt is kérdés, hogy hová. Ha lejön az autóútról, nem tud megfordulni és visszamenni rá, szóval csak céljáratok képzelhetők el. Keresztúrról Újpalotára vagy Újpalotáról Békásmegyerre még lehetne gyorsjáratban gondolkodni szintén az M0-n (46E, 296E), csak kételyeim vannak, hogy össze bírna-e szedni 5-10 utasnál többet menetenként, akármilyen járatsűrűsséggel is operál. 

Előzmény: 18-09 (35366)
08-73 Creative Commons License 4 napja -3 0 35372

 

- A 21-es család és a 212-es család egyszerűsítése

- 110, 112 összevonása

- 102 felülvizsgálata

- 105/210/21B szerepének erősítése

- 39 Dél-Budára vezetése és új 239 a Kissvábhegyre a mostani 39 útvonalán.

 

Nagyjából ezek.

Előzmény: bm613 (35363)
08-73 Creative Commons License 4 napja -1 0 35371

A trolifejlesztések nem.

Előzmény: altenberger (35370)
altenberger Creative Commons License 4 napja 0 0 35370

"A jövőbeli trolifejlesztések"

 

Érintik a Kőér/Gitár utcát?

Előzmény: 08-73 (35369)
08-73 Creative Commons License 4 napja -3 0 35369

"

- Belső-kőbányai hálózat: a 117, 185, 217 rendbe rakása.

 

A jövőbeli trolifejlesztések majd megoldják ezt is, remélhetőleg."

 

 

Milyen jó, hogy addig is 1-2 utassal szaladgál csúcsidőben a 185 a Kőrösin... :/ 

Előzmény: 18-09 (35361)
altenberger Creative Commons License 4 napja -1 0 35368

Rákos állomást össze lehetne kötni az 3-as metró Határ úti állomásával. Kőér utcai átkelés hangolásával.

Előzmény: Il Leone (35365)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 0 35367

Elképzelni én is el tudok sokmindent, és ha azt nézem, akkor más helyeken sem járnak ezek a járatok 10 percnél sűrűbben, sőt, akár a 15 perces követésben is lehet ráció és lehet akár jó is, a kérdés, hogy megéri-e, kigazdálkodható-e?

Előzmény: 18-09 (35366)
18-09 Creative Commons License 5 napja 0 0 35366

El sem tudom képzelni, hogy hol lenne releváns egy kvázi falusi-nagyközségi csompontokat összekötő gyorsjárat. Főleg használható járatsűrűséggel, mondjuk csúcsban 7-8, napközben-hétvégén 10 percenként. 

Előzmény: Il Leone (35365)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 2 35365

Csak az utolsó pontodra reagálnék.

 

Szóval a harantirányú gyorsjáratok a külső kerületekben, témához két adalék, az egyik, hogy vélhetően Budapesten kevés járat len kihasználatlanabb, mint azok, ráadásul pont ezeket a járatokat szüntették meg annó először a 90-es években, a másik pedig, hogy például Münchenben pont ezek a külső harántirányú expressz járatok kerültek a ritkítás és a szünteteltés fókuszába az ottani finanszírozási problémák miatt.

 

Mondjuk az is nagyon érdekelne, hogy a mostani finanszírozás mellett mégis honnan lenne rá forrás, teljesítmény és erőforrás azokra a nem ismert harántirányú gyorsjáratokra Budapesten? Vajon mely járatokat ritkítanák vagy szüntetnék meg azok érdekében?

Előzmény: 08-73 (35359)
trizs77 Creative Commons License 6 napja -1 1 35364

A pokolba vezető út (önjelölt) jóindulattal van kikövezve.

 

Előzmény: 08-73 (35359)
bm613 Creative Commons License 6 napja 0 0 35363

Csak laikus érdeklődőként olvasgatom a topicot, de itteni lakosként érdekel, mik az elképzeléseid a hegyvidéki járatokról.

Előzmény: 08-73 (35359)
Farkasvölgyi Creative Commons License 6 napja 0 1 35362

,,Most nagyon ramatyul áll az Andor utca létszám ügyileg, csak ezt senki nem akarja beismerni."

erre írtam, enyhe költői túlzással, hogy nincs eladó szám és nem tilos túlórázni, de ez irónia lett volna...

Előzmény: torqmatic (35353)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 1 35361

- Belső-kőbányai hálózat: a 117, 185, 217 rendbe rakása.

 

A jövőbeli trolifejlesztések majd megoldják ezt is, remélhetőleg. 

 

- Lánchídi buszhálózat véglegesítése

 

Szintén a jövőbeli trolifejlesztések...

 

Bár szkeptikus vagyok és szerintem a nagy álmodozásból megint nem lesz semmi :) Kőbányára amúgy voltak konkrét elképzelések (117-162-185-217) évekkel ezelőtt, előkéne venni, aztán bevezetni. 

Előzmény: 08-73 (35359)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 2 35360

off

 

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42482

 

remélem lottózól... :DDD

 

on

Előzmény: trizs77 (35351)
08-73 Creative Commons License 2024.05.24 -5 5 35359

Lehet berzenkedni ez ellen amit írok, de a helyi önkormányzatokat ki kéne iktatni ebből és legfeljebb a járatfinanszírozási kérdésben leülni velük egyeztetni. Nagyon unalmas, hogy bármelyik a közösségi közlekedési hálózathoz nem konyító önkormányzati tótumfaktum akar beleszólni, figyelembe se véve azt, hogy adott esetben jobban is járnának a változtatással, és kb csomó változtatásnak a kerékkőtői.

 

Jó példa a 158 esete: tökre ragaszkodik hozzá a 22. kerületi önkormányzat, miközben a kihasználtsága minimális és amíg van, addig gátja az 58 munkanapi és szombat délelőtti sűrítésének, amire viszont szükség lenne most már. Ez viszont a 158 teljesítményéből nyerhető ki.

 

Most is megy a tökölés a kápmegyeri TE-vel még egy ideig, és ugyebár tervben volt egy rákospalotai TE is, bár gondolom arra majd a választás után lehet majd számítani.

 

Csak pár példa, ahol szvsz szükséges lenne változtatni, mert nagyon nem jó így (most az agglot nem veszem ide):

 

- Belső-kőbányai hálózat: a 117, 185, 217 rendbe rakása.

- XVIII. kerületben a 93, 93A, 236, 236A változtatása

- Hegyvidéki buszhálózat rendbetétele

- Lánchídi buszhálózat véglegesítése

- Nagy Lajoson a 32 vs villamosok párhuzamosság normális kezelése a mostani hangolatlanság helyett.

- Újbudai változtatások (33, 107, 153, stb.)

- Adott esetben a Vitézy által említett harántirányú gyorsjáratok létrehozatal, de ez összetettebb kérdés.

 

 

Előzmény: 18-09 (35349)
08-73 Creative Commons License 2024.05.24 -4 2 35358

Te nem érted meg, hogy baromira nincs rendben, ha egy hálózathoz nem nyúlnak hozzá bizonyos mértékig, X időközönként! Így visszagondolva 2010 előtt kb szökőévben egyszer, ha hozzányúltak pl. a budapesti hálózathoz, na az nagyon nem volt rendben. 

Előzmény: bz79 (35357)
bz79 Creative Commons License 2024.05.24 -9 2 35357

Nem tudod nekik megmagyarázni,nem értik..

Előzmény: trizs77 (35356)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 0 3 35356

Vidéken ha változatlan lenne a hálózati lefedettség akkor a miskolci villamos/busz nem 15-20 percenként járna hanem 2-3 percenként mint régen.

 

Budapesten is van pár viszonylat mely a 2-3 perces követésről a fejlődés folyamán átállt a 10-20 perces követésre.

Előzmény: toto92 (35355)
toto92 Creative Commons License 2024.05.24 -2 14 35355

Az állandó vagy majdnem állandó hálózathoz a helyiek meglepően jól tudnak alkalmazkodni.

 

Ezt mondjuk látjuk a vidéki városaink esetében is ahol az évtizedek óta lényegében változatlan hálózathoz úgy alkalmazkodnak meglepően jól a helyiek hogy egyre többen járnak autóval busz helyett.

Előzmény: trizs77 (35354)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -5 2 35354

Kicsi költői túlzással, mindegy merre járnak a városi buszok, ha kb. jó a területi lefedettség.

A lakosok, utasok majd alkalmazkodnak az útvonalakhoz.

Úgy szervezik az átszállásaikat (ha szükséges) hogy nekik jó legyen.

 

ez a mostani :

 

 fényezem magam, hogy fontosnak lássanak és 3 havonta átszervezem a város, város rész autóbusz hálózatát mert ez a korszerű, ez a jövő útja

Fals dolog.

Maga mutogatás.

Hamis ön előtérbe juttatás.

 

Az állandó vagy majdnem állandó hálózathoz a helyiek meglepően jól tudnak alkalmazkodni.

 

Előzmény: toto92 (35352)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.24 -2 1 35353

Hát én belenéztem a céges csoportba és kb minden napra láttam eladó számot... Arról se tudok, hogy tiltva lenne a túlóra, ez csak akkor szokott lenni, amikor már elfogyott a keret, de szerintem ahhoz "korán van még".

Előzmény: Farkasvölgyi (35344)
toto92 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 35352

Mondjuk az nem derült ki hogy Berlinnek, Varsónak vagy Párizsnak jó-e ez így vagy sem (az nehezen tűnik hihetőnek hogy Párizsban annyira eltaláltak mindent elsőre hogy 70 évig nem is volt igény hogy hozzányúljanak).

Előzmény: trizs77 (35351)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -1 3 35351

Ezek a városok amiket felsoroltál nem értenek az autóbuszos hálózat tervezéshez, fejlesztéshez.

Jöjjenek el tanulni Dunaújvárosba.

 

Itt 3-6 havonta átszervezik (néha át is számozzák) a járatokat.

 

Ha egy buszvezetőt megműtenek és 40 napig betegállományban van, akkor reggel a garázsból való kiindulásnál három fő is külön-külön felhívja a figyelmét, hogy a 24-es busz - amelyikre épp most indul - már nem arra jár mint utoljára amikor szolgálatban volt.

 

 

Előzmény: 18-09 (35349)
bz79 Creative Commons License 2024.05.24 -5 2 35350

Szornyu hogy nem varialnak osszevissza mint valahol kozep europaban,ahol ugyanazt a jarmumennyiseget hol igy hol ugy osztogatjak,a vonalakat atszamozgatjak,lassan minden jaratnak lesz heti tobb utvonalvaltozata .Es van akik szerint ez “fejlesztes” es meg tobbet akarnak belole.😂

Előzmény: 18-09 (35349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!