Keresés

Részletes keresés

zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435861

hm... de érdekes topic ez? ha elkezdene benne élet lenni azonnal jön valaki aki szivornyával emelne vizet a padlásra.

EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 7 435860
Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 5 435859

A 2022-es Hyundai Ioniq 5 közepes méretű elektromos crossover opcionális napelempanellel rendelkezik, amely a tető nagy részét lefedi, és ingyenes töltési forrásként szolgál, hogy megnövelje az autó 300 mérföldes hatótávját a 77,4 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátorral.

A Hyundai szerint napos helyeken akár 1240 mérföldet is megtehet évente. Ahogy a technológia fejlődik és egyre hatékonyabbá válik, a napenergia is tényezővé válik – mondja Karim Habib, a Kia Global Design Center vezetője.

A Kia a Hyundai testvérmárkája, közös szülője. Habib elmondta, hogy szerinte a jövőben sok cég alaptermékévé válhat. A Tesla és a Toyota napelemes autókat fejleszt, csakúgy, mint néhány startup, például az Aptera Motors, a Lightyear One és a Sono Motors. A 2023-as Toyota bZ4X elektromos kompakt SUV, amely 2022-ben érkezik, körülbelül 250 mérföldes hatótávolsággal, opcionális napelemes tetőt kínál majd Japánban, de nem világos, hogy ez az opció mikor lesz elérhető Észak-Amerikában. A Toyota szerint a japán vásárlók számára a panelek elegendő villamos energiát termelnek ahhoz, hogy évente további 1120 mérföldet tegyenek meg szabadon. A Tesla 2019-ben napelemeket mutatott be a Tesla Cybertruck prototípus felcsavarható, garázsszerű tonneau burkolatán, és Musk akkor azt mondta, hogy az opciót kihajtható napelem szárnyak kísérik. A Cybertruck gyártását 2022 végére halasztották, és a teherautó teszteléséről készült drónfelvételek azt mutatják, hogy néhány tervezési változáson ment keresztül. Nem világos, hogy a napelemek továbbra is a tervezés részét képezik-e.

Előzmény: zdcmchy (435855)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 6 435858
Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435857

Az kevésnek tűnik pedig csak szellőztetéshez is. de a semminél több, az is igaz.

Előzmény: mica-r (435856)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435856

napfénytető van solarpanellel

Előzmény: zdcmchy (435855)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435855

Tulajdonképpen kézenfekvő, de nem láttam még autó tetején napelemet. Gondolom olyan kell ami hajlékony.

Előzmény: mica-r (435854)
mica-r Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435854

Ez a megoldás létezik 20 éve, kb

Előzmény: zdcmchy (435852)
S=k*logW Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435853

zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435852

...az autó tetejére lehet, hogy érdemes lenne tenni azért, hogy napsütéses helyen hagyva működjön, nem a légkondi, ahoz kevés, de a szellőzés az ha megy 50 fokra még se melegedne fel.

Előzmény: zdcmchy (435851)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 435851

Az autó teteje is üres, de sok minden más is üres, a háztetők is azok.

Előzmény: elm327 (435849)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435850

HA igy gondolkodunk, akor soha nem lesz semi

mamár minen késszen van, csak teni kell, ha van akarat

 

Előzmény: zdcmchy (435848)
elm327 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 435849

A napellem  csak másodrangu mive üres a auto teteje

akukkat norrmálisan töltöm

mamár mindere van lehetösség csak szétkell nézni

 

amugy betettem két külömbözö megoldáat

435834

435833

amit bárki meg csináhat kis munkávak

Előzmény: zdcmchy (435847)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435848

Lehetne éppen úgy is gondolkodni, hogy amennyit nőnek a fák, annyit autózunk. (a biomassza a hulladék már problémásabb, lehet, de azt már kezelni, begyűjteni, szállítani stb... lehet, de problémásabb, a fa világos, tervezhető). Abból fischer-Trops benzin, vagy inkább SASOL gázolaj. A belső égésűt meg kiegészíteni gőzgéppel mint a nagy erőműveknél szokás, akkor talán 65, vagy végletekig majd tökéletesítve 70% is lesz a hatásfok. Gyorsító erőnek elég ha 1 perc alatt éri el 0 ról a 100 at és annál gyorsabban nem is képes haladni, a szegényes, maximum 500-600 kg tömegű jármű. Ami persze jó drága mert könnyűfém, kevlár, stb.... az anyaga, kispórolva még a zár szerkezet is belőle, az a 200g is.

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435847

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

 

Nyáron? Ha nem felhős, csapadékos az időjárás? Akkor se sokat kocsikáznál, mert 10x10=100m2 napelem töltene bele 15-20kWh-t 1 hét alatt. Tehát kb. 5-10 órát autóznál vele olyan erővel mint ha be lenne fogva elé 1-2 ló.

Előzmény: elm327 (435845)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435846

ez a niknevem

elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435845

De a végén egy jo megoldás volt

ezek a cucok teherautokon autobuszokon is primáu müködtek

meglett oldva a benzin hiány,  ez volt a lényeg

technikailag egy jo megoldás volt aba a világba

mamár ijesmi nem kell, de lehet tanulni belölle

 

Ha ma hirtelen elfogyna a olaj nem lene benzin

akor egyböl kiemelném a motort és be tenék egy vilanymotortt meg egy pár akut ha kell utánfutora

egy napelemet a auto tetejére egyet e utánfutora napos idöbe ingyen tölteném akut

és egyhétmulva megint furikáznák

mert ez a legegyszerüb megoldás,  és ez komoly.

 

Előzmény: zdcmchy (435844)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435844

Világos. Ami nem világos, amit írtam, hogy ha 100 vagy 1000 kicsi, autóra szerelt helyett létesít egy nagyot, azzal előállíthat benzint és menjen azzal az autó. Na igen, a CO+H2 szintézisgáz majd a nagy nyomáson katalizátoron lesz benzin, de szerintem a nagy méret miat kb ugyan az. A nagy az tudja hasznosítani a hőt is ami a járműben lehetetlen, tehát ugyan annyi alappanyaggal, szénnel vagy fával a jármű végül is nagyobb távolságot tud megtenni.

Előzmény: elm327 (435843)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435843

Svédországba nem volt benzin vagy olyan keveset adtak, hogy a cicil frgalomnak algi jutot4

 

és igy oldották meg és ez általános volt a háboru végéig

 

evel a technikával oldották meg a problémát, hogy a motor mégis müködöt

amit elkell ismerni elég zseniális volt ebe a formába.

 

igy lett "Gáz auto"

Előzmény: zdcmchy (435842)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 435842

A németeknél talán értem, mert tartottak a légibombázástól, de másoknál nem világos, hogy miért jobb így egyenként mint egy központi helyről mint benzint kiszolgálni.

Előzmény: elm327 (435840)
elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435841

svéd benzinkut                                                régi ujság cik

   

 

    rajz                                                                             Ma                                                      

 

elm327 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 435840

Kis Történelem

 

Svédország a háborus évekbe

ez mentette meg a fuvarozást mert benzin nem volt

a végén ugy "kifinomult" hogy egészen jol müködött

Előzmény: zdcmchy (435839)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 435839

Nem tudom kell e, nekem nem adták vissza az egyetemről, a könyvtárból meg ellopták. 

Sok felé el volt terjedve, Vietnámban pl. nem is nagyon régen is. Németországból ered. Gondolom a fisher -Trops műbenzin tecnológiából ollózták ki. Egyszerűbb volt ezt a részét gépkocsi platókra tenni mint megépíteni a nagy benzin gyárat.

Előzmény: elm327 (435836)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 435838

fél kW? Nem elég télen fűteni nyáron hűteni se.

Előzmény: elm327 (435837)
elm327 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 435837

Viszont elektromos autot sokkal könyeb  csinálni

 

párnap és kész a EV 

nemsokára fogok csinálni egyet amit hat 12V-60amper fog hajtani

csak egy motor kell ami nem probléma

info van böven

Előzmény: zdcmchy (435835)
elm327 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 435836

Nemkell könyvtár van sok ilyen ma is

csak sokkal moderneb "gáz auto"

aki akar az épithet, be mindez csak szorakozás

 

a lenti ilusztrácio skandináviábol származik ahol elvolt terjedve, szoval történelem

Előzmény: zdcmchy (435835)
zdcmchy Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 435835

Igen, régi dolog, el lehet gázosítani a szenet is a fát is, a wermachnak 150 000 gépkocsija használta folyamatosan, 30km/h körül tudtak menni vele. Később a soproni egyetemen kísérleteztek, erdő művelésnél belorusz traktort hajtottak a fával.

Akit ismertem, az Temesi nevű ügyvezető a calor 2000 kft nél Lébényben, hobbyként foglalkozott vele. A BME könyvtárból kölcsönözető, 1935. ben készült német ún. rktl füzetek, 160 oldalon részletezi a technológiát, beleértve a fa minőséget, fúvóka átmérők, faanyag darabolásának méreteit, kísérletek, mérési eredmények stb... amit én becsülettel visszaküldtem, a másolata viszont a győri széchenyin eltűnt és azután már a BME könyvtárából is eltűnt, valaki kölcsönözte és nem adta vissza. De a T72 es tankhoz is van ilyesmi, legalábbis régen volt, de hengerfejet kellett cserélni.

Nem tetszik egyébként, mert pazarolja az energiát, ha már gázosítottunk akkor üzemben lehet belőle csinálni valami rendes szénhidrogént üzemanagnak, de ez viszont nagyon egyszerű, krízis helyzet hidalható át vele.

Előzmény: elm327 (435832)
elm327 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 435834

Ki a dizelmotral be a elekrtomosmotoral aku hajtásal

Tailand modra

 

1967 JEEP GASOLINE Conversion To ELECTRIC Car at home (youtube.com)

Előzmény: zdcmchy (435831)
elm327 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 435833
Előzmény: zdcmchy (435831)
elm327 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 435832

vagg egy "gáz"? amibe fát vagy szenet  égetsz

és a gáz hajtsa a notort

Előzmény: zdcmchy (435831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!