Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kisfo Creative Commons License 4 napja 0 0 220191

Szia,

 

szerintem Te is tudod: Öt erdemes kerdezni: https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=496344

 

hany km-nel jarsz ?

Előzmény: Mindenváró Ádám (220189)
Performen Creative Commons License 4 napja 0 0 220190

Budapest és környéke.

Előzmény: cam aro (220187)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 4 napja 0 0 220189

Sziasztok,

 

Ezúttal a 2005 ös kék Honda Jazz 1.2 autóm az alany. 

Pár éve küzdöttem azzal, hogy erősebb terhelésen csörgött a motor. (a klasszikus Trabantos csilingelés jött)

Akkor csak úgy kísérletezve kicseréltem a benzinszűrőt (tiszta volt) majd 4 trafót a nyolcból , de nem változott semmi és itt végül annyiban hagytam. Csörög, hát csörög.

 

Most az van, hogy néha reggelenként indítás után alig veszi a fordulatot, hiába adsz gázt, nincs benne erő, a lejtős udvarból alig tudsz kiállni. Kb. 500 métert elszenvedsz 1000-1200 fordulattal, aztán utána egyszerre minden rendben.

10 -15 indulásból egyszer van ez. 

Hibakód , lámpa nincs. Benzinszivattyúra gondolok, de ha van más ötlet vagy esetleg konkrét Jazz tapasztalat ilyen problémával, az érdekelne.

zsoltmester Creative Commons License 4 napja 0 0 220188

sziasztok. fabia 1.0 mot:CHZB. vezérlést kellene cserélnem.tényleg kell hozzá a veztengely fokoló célszerszám?VAS 611 007.

cam aro Creative Commons License 5 napja 0 0 220187

marka szervizbe ne vidd. 

nem jellemzo a hozza ertes ..de lehet valahol feher hollo.  

 

hol tudnak ilyet megcsinálni ""

szombathely, es nyiregyhaza kozt ? 

 

nem tudok ajanlani senkit. 

akit tudnak, az vagy jelentkezik.. vagy nem. 

----------

menet kozben eloadatokat kellene nezni, foleg .. ah mindegy, nem fogod erteni.. 

rovid, es hosszu tavu uzemanyag korrekciot, es szivosor nyomast kellene nezni.. 

vagy legalabbis itt illene kezdeni.. szerintem. es a leirtak alapjan. 

Előzmény: Performen (220186)
Performen Creative Commons License 5 napja 0 0 220186

Elnézést, azt jól értem, hogy akkor ez szerinted két külön hibajelentés és ez egyiket szinte biztosan megoldja a lambda szonda cseréje vagy a lambda szonda fűtő áramkör javítása, a másik pedig valószínűleg tömítés probléma és az további vizsgálatot igényel?

 

Ha igen, hol tudnak ilyet megcsinálni egy ilyen idős autónál vagy legalább megállapítani a hiba okát biztosan? Gondolom, a márkaszervizben nem lenne túl gazdaságos, bár ki tudja.

Előzmény: cam aro (220185)
cam aro Creative Commons License 5 napja 0 0 220185

valoszinu az.. 

22 evesen meg plane... 

 

de inkabb tomitesek, mint szivo sor. 

 ( injektorok also tomitese, , szivo sor tomites, fojtoszelep. etc)  

Előzmény: gss (220184)
gss Creative Commons License 5 napja 0 0 220184

...ez nem az a toyota motor aminek a szívósora úgy elöregszik hogy farsot szív!?

Előzmény: Performen (220173)
cam aro Creative Commons License 5 napja 0 0 220183

Ha teli lalppal gyorsítok, akkor bizonyos fordulatoknál van, hogy ha kicsit visszaveszem a lábam, akkor jobban gyorsul, ""

 

 

mar leirtam egyszer.. 

szegeny keverekes modban uzemel az autod. 

ez -valoszinu -  nem lambda futes hiba, de az okat megtalalni nem online feladat. 

Előzmény: Performen (220180)
cam aro Creative Commons License 5 napja 0 0 220182

nem erted.. 

az aktualis/idealis socket meretet a kupak alatt tartozkodo rozsda mennyisege hatarozza meg.

(ami felnyomja/dagasztja a kupakot ) 

 

nincs olyan hogy a 19.5 a jo. * 

 

olyan van, hogy az is jo lehet.  

 

* van amire a -szinte nem hasznalt- 20-as dugo kulcs nem megy fel. 

na mindegy. 

lehetunk okosak, csak ez esetben en nem reszelem tovabb. 

 

Előzmény: lafanc (220178)
Performen Creative Commons License 5 napja 0 0 220181

Ahogy látom a https://fuseandrelay.com/toyota/avensis.html oldalon, a T22-es Avensisnél az oxygen sensornak nincs reléje csak egy biztosíték, ami hibás lehet, de mivel sok más dolog is ezen van és azokkal nincs probléma, a biztosíték problémát ki lehet zárni, ez alapján maradt a lambda szonda, mint hibalehetőség és a hozzá vezető vezeték. A lambda szonda csere menete le van írva elég részletesen a https://club.autodoc.hu/manuals/lambdaszonda-csere-toyota-avensis-t22-gepkocsin-utmutato-35301 oldalon. Megnéztem, a T22-es Avensisben elég szar helyen van a lambda szonda, nehéz hozzáférni viszont ha jól látom, nem kell hozzá a speckó kulcs, ami a lambda szondákhoz szokott kelleni. Gondoltam, lemérem egy ellenállásmérőval de egyelőre nem fértem hozzá, talán majd hétvégén újrapróbálom vagy megkérdezek egy másik szervizt, hátha hamarabb ki tudnák cserélni.

 

 

 

Előzmény: Performen (220180)
Performen Creative Commons License 5 napja 0 0 220180

"(teli talpas gyorsitasnal nincs lambda szabalyzas. )"

 

Ezzel kapcsolatban még írom, hogy ezen a fordulatszám hibán kívül (tehát, hogy gyorsításkor megakad, ami a videómban van) van még egy jellegzetesség, ami majdnem ez, de picit más. Ha teli lalppal gyorsítok, akkor bizonyos fordulatoknál van, hogy ha kicsit visszaveszem a lábam, akkor jobban gyorsul, mintha telitalppal a gázon tartom a lábam. Ez is minden esetben reprodukálható hiba, mindig jelentkezik, tehát nem időszakos.

 

 

Előzmény: cam aro (220177)
Performen Creative Commons License 5 napja 0 0 220179

Köszönöm szépen a tanácsaitokat!

 

Találtam egy videót a neten, ami erről a témáról szól: https://www.youtube.com/watch?v=ted9hj-OL7M

Itt fel van sorolva, hogy milyen okok vezethetnek ehhez a hibához. Érzékelő, vezetékek, biztosíték:

 

Aztán mondják még, hogy a csatlakozásokat érdemes átnézni, valamit a biztosítékot és a vezérléshez tartozó relét is (ez egy másik Toyota típus, de mindegy):

 

 

Ez alapján - ahogy írjátok -  tényleg lehetséges, hogy a lambda szonda csere nem lesz elég. Mondjuk, ha a biztosíték ment ki, annak oka van, ha az cserélik, akkor lehet, hogy újra kimegy, mert valahol zárlat van.

 

Mindenesetre a biztosítékot és a relét meg tudom nézni én is, valamennyire a vezetéket is, de az lambda szondához az autó alá nem fogok mászni, mert félek, hogy rámesik... De ha ezeket megnézem, akkor már úgy tudok menni a szervizbe, hogy legalább ezek ki lesznek zárva addig, illetve megbeszélem majd velük ezeket is, hogy nekik mi a véleményük. Lehet, hogy gondoltak volna ők is ezekre a lehetőségekre de most épp csak annyi idő volt, hogy kiolvassák a hibakódot és gyorsan magyarázzanak, mert egyébként hozzáértőnek tűntek, de persze én amatőr vagyok, számomra lehet, hogy mindenki hozzáértő :-).

 

Még egyszer köszönöm a tanácsokat és ha még van, ne fogjátok vissza magatokat! :-)

 

 

 

lafanc Creative Commons License 6 napja 0 0 220178

Nem is volt vele gondom soha. Roncsolás, ráverés nélkül leveszem, visszateszem a kiverődött fejjel.  Báttya, a kiverődött 19-es fej továbbra is 19-es fej marad. "Sokkal kisebb", mint a 20-as, ami ráadásul a sarkokat terheli, ahol a leggyengébb az a szar. De a sarkok kiverődése miatt a kopott 19-es nem a lemezes anya sarkát terheli, hanem beljebb kerül a terhelés a lap közepe felé, mert ott a legkisebb a kopás. Ott a legszűkebb a fej. Megmértem a kedvedért. A kopott fej lapközépen 19,5. Pont ideális. Az új 19,2.

 

<iframe width="743" height="428" src="https://www.youtube.com/embed/ssnuvybOHGQ" title="LGT - Mindenki másképp csinálja &#39;77 (1979 LGT Show)" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Előzmény: cam aro (220168)
cam aro Creative Commons License 6 napja 0 0 220177

ahogy 409 irja.. aramkor. 

annak csak egy egysege a lambda szenzor./ es futese / 

 

viszont van egy tipem. 

a futes hiba lehet valos, de a torpanast nem ez okozza.. 

(teli talpas gyorsitasnal nincs lambda szabalyzas. ) 

Előzmény: Performen (220173)
cam aro Creative Commons License 6 napja 0 0 220176

18mm lesz. 

de nem leesik, hanem lekell vagni. 

 

(elkezelheto hogy van tipus amirol le esik.

nalam nem szokasa., de mintha..) 

Előzmény: bnorci71 (220170)
409 Creative Commons License 6 napja 0 0 220175

Miután a hibakód leírásában az van, hogy a fűtés áramköre hibás, minden az áramkörhöz tartozó alkatrész okozhatja.

 

Mindenesetre nagyon csodálkoznék, ha a fűtéshibás szonda cseréje bármit is változtatna ezen a hiba jelenségen. (mármint a fordulatszám torpanáson)

Előzmény: Performen (220173)
bnorci71 Creative Commons License 6 napja 0 0 220174

hát ez tényleg az

Előzmény: mica-r (220172)
Performen Creative Commons License 6 napja 0 0 220173

Ez volt az eredeti hibám egy 2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi-vel.:
"kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó."

Azóta eljutottam szervizbe és kiolvasták a hibakódot: P0135 Oxygen sensor heater Circuit (Bank 1 Sensor 1).


Azt mondták, hogy ez azt jelenti, hogy a lambda szonda fűtése hibás, ha a lambda szondát kicserélik, akkor ez a hiba megszűnik. Sajnos én ilyet biztos nem tudok megszerelni és ők meg csak augusztus végén tudják kicserélni.

 

Azóta rákerestem erre a neten és esetleg lehet-e hogy a lambda szondához vezető valamilyen vezeték kontakthibás? Kicsi az esélye de ezt meg tudnám talán én is nézni, ha tudnám, hol a lambda szonda és akkor legalább ezt ki lehetne zárni, ha meg nem jön össze, akkor nyilván majd a szerviz kicseréli a lambda szondát.


Előzmény: cam aro (219817)
mica-r Creative Commons License 6 napja 0 2 220172

iskolapéldája hogyan lehet szükségtelen problémát tervezni :-)

Előzmény: bnorci71 (220170)
bnorci71 Creative Commons License 6 napja 0 0 220171
Előzmény: bnorci71 (220170)
bnorci71 Creative Commons License 6 napja 0 0 220170

nem tudtam miről beszéltek így rágugliztam

 

https://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-krom-kupakos-kerekanya-alufelnihez-t558.html

 

A gumisok a légkulcs használatával a króm kupakot ledarálják ami leesik és többé már nem rögzíthető újra az anyára.

A krómkupakos kerékanya 19-es kulcsnyílású kerékkulcshoz használható. Amennyiben a krómkupak leesik a kerékanya 17- 18 mm közötti méretűvé válik.

Előzmény: atuc (220165)
lacipécs Creative Commons License 6 napja 0 0 220169

3/4 collos(19,05mm)crovafej talán... 

(de,hogy borzalmasan beteg megoldás az kétségtelen)

Természetesen én is leselejteztem párat először.  :)

cam aro Creative Commons License 2024.06.04 0 0 220168

gondolod te. 

es ha igy lenne, gond sem lenne.. 

 

de nem igy van. 

20mm korul/utan mar inkabb a kupak fordul meg..NEM anya lazul.. 

szvsz raKELL verd a 19-et...

ehh. mindegy.. tetu egy megoldas. .

 

 

 

Előzmény: lafanc (220167)
lafanc Creative Commons License 2024.06.04 0 0 220167

Háááát nem kell kidobni a szétkopott kiverődött fejet. Tökéletes célszerszám ide.

Előzmény: cam aro (220166)
cam aro Creative Commons License 2024.06.03 0 0 220166

Volt olyan kolléga, aki nem hitte el, hogy oda 19,5-es kerékkulcs kell. ""

 

en sem hiszem el. :P 

mert neha 19.5, neha 19.8, neha 20.2.. 

szvsz a meret az epp aktualis rozsdatol fugg. 

(pl 20-as neha jo, de a 21 mar inkabb  elkeni , azt lehet raverni a 19-et hogy ki is jojjon ) 

-------------

 sorra tépte le a krómburkolatokat. ""

 

szerencses csillag alatt szuletett.. 

nekem nem jonnek le, ugy kell leflexelni a kupakot az annya....rol,  miutan kivertem oket a dugokulcsbol.. :@

================

Előzmény: atuc (220165)
atuc Creative Commons License 2024.06.03 0 0 220165

Volt olyan kolléga, aki nem hitte el, hogy oda 19,5-es kerékkulcs kell.

Először rácsapkodta a 19-es kulcsot az anyákra, majd csodálkozott, hogy sorra tépte le a krómburkolatokat.

Előzmény: 409 (220163)
cam aro Creative Commons License 2024.06.03 0 2 220164

 

 

nezd fonok... csillog ! 

Előzmény: 409 (220163)
409 Creative Commons License 2024.06.02 0 0 220163

Látom azt Te is szereted.  :)  izé.. :((  Mekkora aberrált barom talál ki ilyet?

Előzmény: cam aro (220162)
cam aro Creative Commons License 2024.06.02 0 0 220162

szinte minden csavar/anya lapolas a nevleges meret alatt van 1-2 tizedel.. 

..a ford krom kupakos kerek csavar a kivetel, de nekik meg a urva anyjukat. :) 

Előzmény: Capt.IQ229 (220154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!