Azt csodálom csak, hogy Buszt még nem loptak ezen a környéken!
Képesek és átfestik,aztán meg eladják az okosoknak,mint ZSÍRÚJJ KETTŐHÁTVÁN KLÁSSZIK ÉÁG CÉ80 EURÓ 5TTÖS MOTÓRRÁ.KÉTEZERNÉGYE ÉVJÁRATTA DIKK.
ezek a romérók,háát,ha azt írnám,hogy fúúúj akkor még kiközösítenek mint rasszistát.Ezért nem mondom ki!
:)
Mostmár azért akad, bár régebben is volt azért jobb.
Ugyebár volt a garázsváltás pár éve, amikor a Mezőből átkerült Délpesthez, hozott a dolog némi javulást.
Mostanra:)
Bár elsősorban arra céloztam, amit Rally mond, hogy az ember tényleg sajnálja a buszra UTAZÁSI CÉLZATTAL fölszálló utasokat:)
"Gettójárat"...Hm... Lehet benne valami, én még sosem láttam a 99 -esen jobb állapotú 260 -ast, jobbára elég szakadt gépek járják a vonalat... (Úgy 3 hete az "ex" révén majd' mindennapos volt a találkozásom eme járattal...)
Na ezt én is tapasztalatból tudom! Jártam már vele egy párszor,és jó sok ezerévbörtönt láttam a buszon, meg azon kívül is. Na nem ERZSÉBETEN ám!(meg Kispesten:o)
Hét ha az utaspanaszok miatt lett igy, akkor legalábblehetnének következetesek: pl. a 17-69-re annyi van irva hogy 769 (leglábbis belülre, amit az utas lát ugye)
Igen, több ilyen I-xxx is volt. Pl a kedvencemre is gyönyörűen rárakták a felújitás után: I-791, erre a sok okos ember átfestette (azaz átgányolta) 17-91-re és az új festés a legtöbb buszon úgy néz ki mint a hányás...
Nem is kevés. Csak a '82 -es átrendszámozástól indultam ki, és a BX -et úgy 1985 -86 környékén adták ki, ezért nem említettem különösebben. :o)
Más: A kezdetekben próbálkozott a BKV az I betű I betűként történő megjelölésével: Ha jól emlékszem, egy 415 -ös viselte az oldalán nagyon sokáig a számot a következőképp: " I-349" . Csak gondolom a könnyebb utaspanaszok érdekében (is) maradtak a 4 számos "pályaszámnál".
Csak a BKV szerintem (de senkit nem tudtam erről meggyőzni) csinált egy ökörséget az új rendszámokkal.
Persze, nekem aztán tökmindegy, hogy hogy tartják nyilván a buszaikat, de az biztos, hogy számtech-ből az első órán elmondják, hogy a 0 nem azonos az "o"-val, és az 1 nem azonos az "i"-vel, meg az "l"-lel, satöbbi.
Ez egy olyan dolog, hogy semmi jelentősége, csak egy ilyen "ostobaság" nekem bántja a szememet.
1982 -ben a GC, GD,GE stb. fekete alapon fehér jelzésű rendszámokat váltották fel a fehér alapon fekete jelzésű BU..stb. rendszámokkal.
BU -val kezdték, és haladtak az ABC szerint: BV,BZ,BX,BY és nagyon kevés BT -set is kiadtak, de a BT-s táblák megjelenése után nem sokkal jött a 3 betű -3 számos rendszám.
A nagy átrendszámozáskor a BKV a BU sorozatból kapott, míg vidéken a Volánok a GC- GF helyett kapták a BV -BZ sort. (Közbevetés: Anno a teljes BU 51-xx sort az MTV kapta meg, ki is volt használva)
A BX -BY -os táblák akkor kerültek a "képbe", amikor az a betűkombináció került sorra az esedékes autóbuszvásárlásnál, illetve az elhagyott, rongált rendszámok cseréjénél.
Ismereteim szerint ez volt a rendszámozás metodikája.
Mitől függött?
Tudtommal nagyjából időrendi sorrend volt, tehát előbb a BU, majd a BX, végül a BY. Természetesen volt keveredés bőven, mivel felújítások voltak időközben, és a BKV-nak tudtommal nem állt a rendelkezésére korlátlan mennyiségű rendszám, ezért egyet többször is felhasználtak (pl 435-ökre kerültek selejtezett BU-s számok, stb.)
Akkor én még nem nagyon nézegettem ilyen komolyan a buszokat.Ezért fordulhat elő hogy a rendszámokat nem néztem meg ennyire.
Egyébként az hogy Bu,vagy Bx,vagy By mitől függött akkoriban??? hogy rendszámoztak? Vagy nem volt rendszere ennek?
Off:o)))
Te szegény! na ezért lakunk mi a 3emeletesben a 3.-on.Itt csak a hólé áztat el minket.az viszont rendszeresen! :(
On
a 412-esen leghátul ültem,és a hátsó ajtó menet közben úgy nyikorgott,hogy az már fülsértő volt!
Ez egy szép jövő előjele :(
"Délelőtt megnéztem a 412T-ket.Naná,hogy a 411T-t nem tették ma be a 70-esre,még véletlenül se láthassam élőben. :("
Én pedig nem tudtam kimenni fotózni, mert a fürdőszobai csap úgy döntött hogy itthon akarok maradni, tudniillik reggel elkezdte módszeresen elárasztani a fürdőszobát. :o) Főcsap elzár, vasboltba lemegy, csapot kicserél. Ezáltal a nap mérlege:
-Egy kishíján eláztatott alsó szomszéd
-Sokezer forint kiadás egy új csapra
-Megannyi káromkodás vízszerelés közben... :o))
Ha valakinek az Erzsébeti és a Csepeli buszokkal kapcsolatban van valamilyen irásos ,vagy esetleg képanyaga,azt szívesen várom.
Merthogy tervezek olyat a honlapomra,hogy "Erzsébet és Csepel buszviszonylatai Tegnap és Ma" .Aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.
BY lehetett az, megnéztem HáBénál... :o)
BY 62-25: BPI-779
62-26: BPI-780
62-32: BPI-786
62-33: BPI-787
62-34: BPI-788 -ő most "deszkás" Ezüstnyílként szaladgál.:o)
GNX-375! Így van ez egy volt BKV-s busz, "befalazták" a második ajtót, mechanikus váltót, és vázcserét kapott 1998-ban! 1997-98-ban több volt BKV-s 280-ast vett meg a KV és a KRAVTEX-nél (ahol a CREDO buszokat is csinálják) újították fel őket! Általában vázcsere, motorcsere (RÁBA D10 E1 és E2), de van olyan is amibe FOK-GYEM-et raktak, majd ha tudok egy ilyet is beteszek!
Ez a téli elindulás engem is eléggé McSzívatott...
Rakottan még csak -csak, de üresen egy rémálom volt az elindulás. Pakolhattam akármilyen sebességet, de az Iveco csak röhögött rajtam. Nem és nem akart elindulni sosem. Ám egy filléres, hülye trükk bejött: Beraktam 4.-be, és gáz nékül, óvatosan leléptem a tengelykapcsolóról. És csodák csodája, az Iveco minden risza meg csapatás nélkül elindult előre.
Apropó csapatás. :o)
A kolégáim és főnökeim hüledeztek, mikor meglátták, hogy nekirohanok a telep végén lévő üres placcnak, majd enyhe rögzítőfék, és az autó a saját tengelye körül forogva halad tovább. Nameg a telep területén kanyarodáshoz pont a kormány volt, amit a legkevesebbet használtam. Nagy gáz, 'szt jóvan. Hátsókerékhajtás rulez! :o))
Egy kis karosszéria merevség teszt IK412 módra. :)
A legjobb szerintem télen, amikor a sofőr már unja, és padlóval akar kimenni a megállóból. Akkor kerék kipörög, váltó vagy harmadikig bevált, majd hirtelen hatalmas rántás, mert kerék megtapadt az aszfalton, és akkor váltó nem tecc. és gondolkodik melyik fokozatot nyomassa, aztán rájön, hogy az egyest. :)
Még ezzel kapcsolatban: a múltkor amikor volt az a nagy havazás, az keresztbe tett egy IK-435T-nek. A Keletinél álltam, és akartam a 78-ra fölszállni, amikor is a túloldalon köbgyök kettővel cammogot a trolis. Éééés áthallottam az iszonyat pörgő motor hangját. (pedig a hó rendesen elnyeli a hangokat) Fúúúú... na akkor nagyon sajnáltam, hogy nem álltam a Baross tér túloldalán a trolimegállóba...
Úgy tudom én is, hogy csak vázfelújítást kapott. gyakorta a 34 -esen és 42 -esen jár. És mint moszkvicslusszkullcs írta lentebb, a Szentlélek térre gyűjtötték össze szinte az összes szívómotoros 280 -ast...
Olyan buszokat látok a Volánbusz-állományban, amiken én még még békávés korukban utaztam:)
Tudtam erről, de azért poénos:) (pl. 5842, ez is megfordult anno a 48-ason, vagy a 6477)
Egyébként azt figyelitek, hogy néhány esetben a kasztnit fölujitják, de új motort nem kap a gép?
Hogy ennek mi értelme?
Ha ugyanis felujitják, akkor még egy darabig értelemszerűen nem selejtezik. akkor meg mért járjon a régi motorral? hameg selejtezni tervezik, minek a vázfelújitás?
Amit az előbb említettem felújított 260-as (BPI-602 volt BX-6001),már belinkeltem régi állapotában a 260-as (:o) hozzászólásomban.
Most szépen újra van festve és belül minden matt fekete festékkel van lefújva (ami szvsz jó)és természetesen csuszásmentes padló.Az még érdekesség,hogy ez a busz még a régebbi vékony bolygóajtós,és meg is maradt neki ez!
Az ajtónyitvahagyásról meg annyit,hogy így aztán érdemes új buszokat venni,ha a sofőrők és más békávások(meg az utasok)így vigyáznak rá! :o(
Én meg erre lakom. :o)
Kedvenceim : a 3 ráncajtós csuklós (08-15-16-18), a 08-69(Ő szép mezőtúri felújítást kapott, de még 62-72- ként szerettem bele, akkoriban olyan kemény, morcos hangja volt... Mostanában mintha már lágyabb lenne...) , és az egyetlen óbudai "esernyős", a 08-74...
Hoztam egy kevésmiskolci ajándékot...Sajnos csak Ő volt olyan pozícióban hogy fotózni lehessen. Megjegyzem, kellemesen borsózott a hátam, amikor hallottam levegőtermelés közben egy echte szívós D 2156 -hangot...Semmihez nem hasonlítható... :o))
412-ről jut eszembe, a 194-essel is rengeteget járok, és ahhoz képest hogy milyen fiatalok, hát eléggé rohad némelyik...
Lehet hogy itt is bevett szokás már az, amit Kelenföldről hallottam, hogy a garázsban a minusz akárhány fokban nyitva hagyják az ajtókat, aztán reggel csodálkoznak ha nem indul el...
Én meg pont azt vettem észre,hogy elkezdték szépen felújítgatni őket! Legalábbis itt a 19-esen (pl.:BPO,vagy BPI 602.)
viszont ami nincs felújítva az valóban eléggé szakadék! :o(
Ha hó valóban jó hangtompító,meg ad egy kis fíílinget a buszozáshoz...Pörög a motor...pörög a kerék...stb
A kedvencedet meg nézni fogom,igy rendszámról nem ugrik be.
Az én kedvencem a BPI-519(-asszem)régebben BU-0928.Az egy jó kis 260-as pont ma láttam ,néminemű átfestést is eszközöltek rajta. Meg tele van PIROS jelzőgombokkal,az a kedvencem!
és ami még jellegzetessége,hogy oldalt elméretezték a tábla tartót,mert csak a tábla fele látszik ki a keret alól :o) Nagytudású matektudós békávésok :o)
Nameg a 48-as (kedvencem, a BPI791, lánykori nevén 62-37, a legjobb kocsi volt annak idején) pár éve egyszer az Erzsébet téri megállóból indulva olyan profizmussal jött ki, hoyg csak na:)
Padlógáz, de csak PONT addig, amig megmoccant a gép, aztán szépen kicsurgott:)
Akkor van egyébként a legjobb hangjuk a buszoknak, amikor nagy hóban mennek (a hó hangtompitóként funkcionál:)
Ikarus 435 Gti Super 1600 2x2WD :))))
Én hasonlót Csillagtelepen egy 412-esen éltem meg(59-es vonal)
Fordultunk be egy utcába és a sofőr kicsit ráhuzta a járdára,mivel alig látszódott a hótól ,és hát megvezette a hátsó kerekeket.Namost sofőrpajtás minden rally-s tudását kiélve ,nem elvette a gázt,ha nyomott egy padlót.ZSÍÍÍR volt!Mintha egy zsigával fordultunk volna.Csak ez egy kicsit nehezebb gép! :o)
Nemtom itt irtam-e vagy a Volán-topicban, hogy amikor a januári első nagy havazás volt, utána pár nappal az Árpád hídnál mit láttam.
Ahol a buszok fordulnak vissza, a Volán-pu-ra menet, ott próbálkozott egy 435-ös, de hogyan! Kicsit nagy svunggal jött, és ahogy fordult, akkorát farolt, hogy a csukló utáni rész "átment" a soksávos út túloldalára, majdnem föl a járdára. A sofőr "ellenkormányzott" (ami ugye rossz kifejezés), így nem lett nagy gond, látványnak is jó volt, a rallisokat is megszégyenítette, de veszélyes is lehetett volna...
A gumi (szvsz) még Miskolcon lett rá feltéve,ezért elképzelhető hogy azon valóban téli gumi van! Bár állítólag a BKV is Téli gumival szereli a járműveit! Hát ezt én nem tudhatom,de...
Mikor az a nagy hó volt ...akkor reggel volt szerencsém egy 138-ashoz...mikor megállóba ráhuzással be akart állni,és csak ránézett a fékre az utánfutó már az út közepén volt!!!!És ezt túlzás nélkül mondom (mármint az út közepét :o))
A múltkor a Határ úton fölszálltam az egyikre és végigrohantam, hogy körülnézzek, majdnem elvitt:)
Hát, nem sok különbséget látok, talán egy hajszállal vannak jobb állapotban, mint a BKV hasonló korú gépei. (Meg jobban néznek ki.)
Ami érdekes, hogy ezeknek más a gumijuk (elvileg a BKV-sok is téli gumival járnak ilyenkor vagy nem? Bár pár éve hallottam olyat, hogy a cég azon spórolt, hogy a 22-es egész télen nyári gumikkal ment...)
Ez így van. 48-as volt és forgalomba állt éppen!
Egyébként a AKD666-ot a 66Gy-n én is minden reggel látom!
Ezt amit ma láttam bolygóajtós volt,és 2 kapaszkodó volt párhuzamosan 1 ajtószárnyon.Jól nézett ki!
Tavaly a Triatlon EB alatt volt szerencsém Őket megcsodálni közelről is... Ami megragadt némelyik példányban: A bolygóajtó-MVG hidak és izzós teremvilágítás hármasa.
Apropó, a GNX 365 (Vagy 375?) nem egy ex -BKV példány? Azért következtetek erre, mert az utánfutón a szoknyalemezről kissé le volt peregve a beige szín, és alatta a sötétkéket lehetett látni...
NOLAN: ha olvasod és ráérsz, 14:30-kor láttam döngetni a Jahn Ferenc kórháznál egy AKD???-s 280-ast.És melyikre volt feltáblázva????Találd ki.Hozzád elég közel áll:)
Nagyon szép és érdekes ez a busz. Kissé távolságinak hat a dupla refijével.
Szívesen kitoloncoltam volna a vezetőt a cigijével, meg az atlétájával egyetemben a fülkéből!!
A 415 -435 -ösökön túlnyomórészt berregő van.
És én is szeretem a bimbamot, olyannyira, hogy az az Outlookom "Új üzenet értesítő" -je. Magyarul bimbamol a 412 -es, ha mailem jött. :o)
Jaj tényleg, a 400-ason moilyen csengő van?
BIM-BAM,vagy BZZZZZZZZZZZ ??? :o)
Én azok közé tartozom,akiknek tetszik a Bim-Bam.Kövezzetek meg de a BZZZZZZZZ-t alig hallani.de az se rossz!!
Ha jól látom akkor ma a 70-esen volt.Szombaton azért "munkába menet" a Kossuth tér felé kerülök.És megnézem hátha ott van.
A 70-esről a Kossuth tér felöl menet át lehet valahol szállni a 76-osra?
A nagy pösti paraszt nem tudja hun lehet átszáni a eggyik trolirú a máásikra. :o)
Ja Tényleg.Ma én inkább már nem irogatok,mert úgyis elrontom.
Kösz hogy szóltál,még a végén félrevezetem a népet!
Egyébként a 400-as szombaton forgalomban lesz???
Mert akkor ismét kipróbálnám,utoljára 95-ben(asszem)ültem rajta.
Pusztán csak azt szeretném tudni, hogy van e valahol az országban m?ködôképes 620-as, vagy 630-as. Ennyi. Belák Sanyi barátom szerint - neki van egy csodálatosan felújított 55-öse, valami álom - állítólag Oroszlány, vagy Tatabánya környékén egy srác hozzálátott egy 620-as restaurálásának, de átmenetileg feladta.
Megjegyzem Németországban jónéhány fut ezekbôl a típusokból, itthoniról egyrôl sem tudok.
Ja igen. Május elején valahol Nógrád megyében lesz egy veterán traktor találkozó, ahol minden bizonnyal látható és kipróbálható lesz Németh Pista gyári állapotban felújított 331-se. Vagy 31? Bocs, ezt mindig elfelejtem, pedig ültem benne.
A legjobbakat! Káprázatosak a fotók.
Köszönöm ,rögtön megyek HÁBÉ hoz.
Az Örs-ös képhez nincs dátum,úgyhogy rátok bízom a kiderítését.
Addig is itt egy Ritkaság:Dupla refis 260-as('81.12.01=Selejtezés dátuma)Chris kedvében is járva,alura fújt tükrök :o)
Pisti:Mi lenne,ha tökéketes lenne a szemed :o)
A képet az Öreg ikarusok oldaláról tettem be,ha vártok egy kicsit,megnézem mikor készült pontosan.
Laci:Gyönyörű képek!!!!
Chris:Ma láttam BPI 52? -os 260-ast a 19-esen.Az egyik kapaszkodórudat FEHÉRREL pótolták.Szerintem a fehér feldobta a busz belsejét(legalább is a feketénél jobban!)
NOLAN:Üdv újra nálunk!
Más
Végre kezdik újra visszapakolgatni a FOK-GYEM-es +-os Ezüstnyilakat a 23GY-re.Egy ideje az 54GY -re áttették őket,de úgy látszik itt jobb helyen vannak.(és milyen igazuk van ebben :o)
Valaki dobjon már meg minket egy AGORA képpel.Köszi
Minnyá jövök és hozok szép képeket.
Ha valaki egy ajtós 255-re kiváncsi érdemes HÉV-re szállni, és Kerepes állomás parkolójában megtekinteni egy egész jó állapotban lévő példányt. A jegy nem kerül sokba (teljes árú egy útra azt hiszem 66Ft), de az élmény megfizethetetlen, ahogy a reklám is mondja. :)
Ja, és fotózáshoz is ideálisan szokott állni a gép.
A busz,amire gondolsz szerintem 100%,hogy 260-as.Ezeket a buszokat a BKV 1973-tól szerezte be,tehát a kép minimum 73-as.A 2-es Metrót ha jól tudom 70-ben adták át(a vonatok 1970-es gyártásúak,ez biztos).
Az Örs Vezér tér nézegetése közben észrevettem egy csomó érdekes dolgot. Pl. a 62-es villamoson már UV, a 13-on Füzesi kocsi van. Még az első, talán szebb fényezése van az érkező v. induló HÉV-nek (Csömöri v. Kerepesi a 3 kocsi miatt). A gomba mögött mintha egy 200-as állna a 44-es helyén, de a szemem nem a legtökéletesebb. :)
Észrevettétek? A Sugár még sehol sincs.
A kép saccra a Metró átadása után nem sokkal készülhetett. Írjatok, ha tudtok pontosabbat, és bocsi, ha tévedtem valamiben. Könnyen előfordulhat.
Éppen azon gondolkodtam,hogy jó elfoglaltság lenne pontosítani a kép keletkezésének idejét,de megelőztél.Cserébe holnap hozok egy képet,ami szintén Miklós utca,de az ötvenes években.A képed egyébként király.A 180-as és az 556-os buszokat is nagyon csípem. :)
Nincs mit.Egyéb jellegzetességeik:fehér dugattyúfedél és a "GYERMEK LESZÁLLÓJELZŐ" az elsö ajtónál.Ez később átköltözött a kapaszkodóra.
Egyébként pár napja utaztam a 86-oson (azt hiszem a BPI 980 volt),nagy élmény volt,mert mindig HÉV-el és villamossal megyek.Bár ezeket az UV-ket egyre jobban szeretem.
Egy biztos! Erre szingli busz nem jár (bicikliút mellett hever!!!), csak csuklós, és az sem ebből az irányból, hanem úgy, ahogy mennek az autók a képen. (asszem 86-os járat.. a sín pedig a 19-es vilié.)
Szegény pára!
Egyébként ezeknek a buszoknak újrahegesztették a tetejét amelyeknek a két szélén egy-egy sötét szürke csík van?
Ha jól emlékszem filmforgatás volt(talán az Eddie Murphy filmén). A fénykép készítője el is hozott egy üvegcserepet a kitört hátsó szélvédőből. Ami természetesen filmes szokás szerint cukorból volt:-)
Tudja valaki, hogy itt mi történt????
Szegénykét direkt nem az elejével raktam be,mert az is csúnyán összetört.Ha jól veszem ki Erzsébet hid után a Budai rkpt.
Tector nyertél.
Akkor ugylátszik pont jó képet szúrtam be :))))
Majd nézek még Örsös buszos képet!
Egyébként az a gomba még ott van?
utoljára a BKV nyílt napon jártam ott/amikor bemutatták a 412T-t/ akkor pedig nem figyeltem a gombát.
Húú,micsoda szebbnél szebb képek.
Ehez muszáj hozzájáruljak egy Boráros Tér anno-val
Érdemes azt megfigyelni,hogy akkoriban a tér túloldalán volt a buszvégállomás:
Ez is a Miklós tér, csak még 180 -asokkal és pár 620 -assal... :o) Érdemes megfigyelni a képen a tartózkodót, ami egy buszpótkocsiból lett átalakítva...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Üdv. Mindenkinek.
Látom gyarapodnak a képek.
Laci,mikor készült a kép?(Miklós téri)
Pisti,ha esetleg megtudod mikor indul tényleg az Agora forgalomba,feltétlen szólj.Mert szeretnék az első utasok között lenni.Köszi
Délpestieknek.
A miskolci buszokat már láttam 159-es vonalon is,hátha lassan eljutnak a 48-asra,51-esre...stb.
Szeretném már kipróbálni őket is.
Ma láttam 151-en a BPI-835-öt(azthiszem)Az elején bugyirózsaszín "sötétítőcsik",a sofőr háta mögötti ablakon nagy rózsaszin betűkkel,(és számokkal) a rendszám...érdekes volt kiváncsi vagyok kinek van ekkora ízlésficama.
szóval alig várom/juk/ az AGORA-t!!
Állítólag már 8-10 embernek van vizsgája az Agorára (Főleg csoport vezetők). Mostanság teszik bele az AVM-et (asszem). FOK-GYEM-re cserélik a kijelzőt(állítólag nem az volt benne). Káét vonalat találtak neki. Az egyik a jól ismert fekete 7-es, a másik a 61E, de ezt már lehet, talán tudja mindenki.
Több érdekessége is van.Ha jól látom egyszerre van rajta fekete és fehér rendszám,a buszok ablakai már nem 1/4-esek,de a leghátsók még nem nyithatók.Ráadásul a kép a Miklós teret ábrázolja,ami már nem így néz ki,mert ez a végállomás már a Bogdáni úton van.Itt most egy park van.
Üdvözletem.
A mai METRO újságban olvastam a következőt:
-A cikk a Tűzesetekkel kapcsolatban lett lehozva:
-A BKV a tűzoltóság és függetlenek által is vizsgáltatja a 400-as családot.Tűzbiztonsági,és műszaki szempontból.
-az elmúlt napokban 70 járművet vizsgáltak át 4 telephelyen.
-A vizsgálatok kiterjedtek az elektronikára,üzemanyag-ellátó rendszerre,a motorra és tartozékaira
-A cég vezetői szerint az érintett típusokat (412,435-múlt csütörtök este kigyulladt egy 139gy /BŐVEBBEN HAJTÓ BÁLINTNÁL/ is-)NEM KELL KIVONNI A FORGALOMBÓL.
részletek a METRO-ból.
Saját hozzáfűzésem:
Jó,hogy végre észbekaptak.Kiváncsi leszek a vizsgálatok eredményeire.
Még jó,hogy nem kell kivonni az érintett tipusokat.Akkor tulajdonképpen a fél buszállomány kivonásra kerülne.Az viszont érdekes lenne!:)
Tector:a 280-assal kapcsolatban.Most én is megnéztem közelbe,és félig télleg hiba de a másik része az nemtom mi.(Biztos annyi a csomag,hogy nem fér el a buszon:)
42,34-es vonallal kapcsolatba:Régebben rokoni szálak fűztek arra a környékre(Pontosan,mind a két busz MÁTYÁS KIRÁLY UTCAI megállójához)
Akkoriban is figyelgettem már a buszokat és azt sikerült is megfigyelni,hogy a 34-es(akkor még mindig 280-assal volt kiadva)már akkor is RITKÁN járt.Mostanába nem tudom mi van arrafelé.
OFF:Egyébként szobati napi vásárlásnál,csakis szigorúan autóval,vagy este 6 után érdemes belevágni.:)))
ON:Ki látta már forgalomban a Cinkotai AGORÁT?
rally forever: Nem tudom. Nekem is feltűnt (lévén ez a háttérképem), de nem tudok rájönni. Pedig Photoshop -ban kinagyítottam még 1600 -szorosra is, de csak arra a következtetésre jutotam, hogy valami előhívási hiba (?).
GLASZLO: Már jó egy éve 260 -asok járják hétvégeken a 42 -est (és a 34 -est is), de azért szombat reggelente elkelne a 280 -as, főleg a 42 -esen, a piacra igyekvő "akciónyugdíjasok" miatt. :o)
OFF
Szegény anyám is nyavalyog hogy annyian, de annyian vannak... Mi a frászért nem hétköznap vásárol, szoktam mondani neki, de nem hallgat rám. Igaz, Neki nem kell buszocskáznia, eccerűen csak átsétál a HÉV -sínek alatt. :o)
ON
A másik horror meg a 118 -as, hétköznap reggelenként -igaz, az hétvégén egyenesen nem is jár-, mert túlnyomórészt dodzsemekkel van kiadva a vonal, és a Huszti úton, a suli mellett már szinte lehetetlenség rá felszállni 6.30-7.30 közt.
Megihletett az autobusz.budapest.hu-n található fotó, ami körülbelül a 70 -es évek derekán ábrázolja a Jégbüfénél a GC-52-25 -ös IK 280 -at.
Így hát fényképezőgépet ragadtam, és én is megkíséreltem a fotózást. A helyszín ugyanaz, csak közben eltelt majd' 30 év, és a megállóban már arculatos 280 -asok és 435 -ösök állnak meg...
A képek külön ablakban nyílnak, ~200-210 KB -osak, és 1024x768 -as méretűek.
Heló mindenkinek.
Az oldalamra felkerültek Bálint Gábortól származó írások.Róluk: Ik. 411T,412,415,417.
Egyenlőre...
Frissítés folyamatosan.
Nolannak:
Pénteken láttam egy 260-ast a 48-ason!!
Biztos szóltak az utasok,hogy túl sok hely van a 280-ason :))(vagy csak simán a 260-as volt legközelebb a helyettesítéshez.)
Üdv.
Az "IKARUSZOS TÁRGYESET"-et naná,hogy én is elfelejtettem.Úgyhogy SAJNOS már megint lemaradtam/tunk.
A 200-ASOK JÓK,DE A 412-ES IS!!
Ja Vt-t.-lógó :Az elöbbi már megvan,de valamér nem jelenik meg a honlapon.Egy másik jó volna.
De köszönöm ezt is.
JESSZOFFKORSSSZ!! TÚHÁNDRED SZÉRÍZ IZ DÖ BESZT!! ;)
Egyébként ma érdekeset láttam (legalább volt valami jó is reggel munkába késve menet) 7-173 gyors (énnekem csak Gyros :D ) húzott végig a Dózsa Györgyön... Sajna a kijelzőjét nem láttam elég jól, de az is lehet, hogy semmi sem volt rá kiírva. Ja, persze csont üres volt.
Más.Ha már az agyvérzésnél tartunk lenne egy kérdésem.Mi jut eszedbe arról,hogy szerda,12:00,Filmmúzeum? Igen,eltaláltad,az Ikaruszos Tárgyeset.Remélem Te is elfelejtetted felvenni.
Hát ezen biztos nem mondanák be azt, hogy igyekezzenek a le és felszállással. :)
Hallottátok? A 139 vonalán egy IK-435-nek öngyulladós lett a motorja... Azért ez nem semmi. Az utóbbi 3 hónap átlagát nézve. 1 busz kigyulladás/hónap az átlag. :(
Üdv.
Valaki felhívta a figyelmemet az oldallal kapcsolatban 1-2 dologra.Igy a honlap feltöltése további anyagbeszerzésig várat magára.
És egy korigálás:a 427-esben NEM 260C,hanem egy C56-van.Ekkora marhaságot is csak én írhatok.
SEGÍTSÉG!
Vt-Transman -logo kéne az oldalamhoz.Tegnap találtam egyet,de elfelejtettem,hogy hol.
És most épp az agyvérzés kerülget. :(
Köszönöm a segítséget.
Csak nem a ráncajtós 263-asra gondoltál?A multkor utaztam a 41-esen.Nem semmik ezek a 263-as VT Transmanos buszok.A vezetöket nem irigylem:kanyarognak a kis szük utcákban ezekkel a hosszú buszokkal,amiknek ráadásul KÉZI váltójuk van.
Azért én emlékszem egy 280-as 86-os buszra a 90-es évek elsö feléböl.Ennek a vezetöje nagyon lassan ment.Szerencsére csak a Lánchídtól a Rudasig mentem vele,de az is sokáig tartott.
Egy kis korrigáció az elöbbihez:
Az én oldalamra került fel a 412-es.
A buszt meg mint érdekességet,tettem fel.De rájöttem,hogy ez nem 263-as,hanem 260Classic.
Tehát igy talán már érthető a hozzászólásom.
Üdv.
Traffic:TE jó ég.Most fogom fel,hogy egy 293 driverrel beszélgetünk.
A kérdésekhez én is csatlakozom.+még annyit,hogy melyik viszonylaton járt? 7-es?
Meg annyit,hogy mekkorára tárta a száját a legjobban meglepődő utas? :))))))
Más
Az oldalamra felkerült a 417-es.Ma még várhatóak további tipusok is !
Tisztellek és csodállak!
Én sajnos még élőben sem láttam, de Te vezetted is. Most egy picit irígykedek, de majd elmúlik.
Csatlakozom Moszkvicsslesszkulcs kérdéseihez. Üdv!
Mifelénk (Déli pu. és környéke) sajnos már jóideje a 400-as sorozatok mozognak. Visszasírom a 200-asokat, azokkal mentek is a söfőrök. Ezekkel viszont... max. 45 km/h és akkor az már Fittipaldinak számít. ÉN ODAADOM AZ ÖSSZESET kétszázasokért! :)
Rally: akkor ezekszerint Te is hallottál a 417-es hírről?
Minek Nektek annyi 435-ös? Egyet-kettőt lenyúlunk mi, és majd csúcsidőben ingázik Örs és Csömör közt. Lesz Neki majd szép kék-sárga színe, és csuda világ jön majd kis falumra... :)))
"Ps: "05-83 a 86-oson": ez elég hihetetlenül hangzik, hogy a táblás, cinkotás 435-ös a 86-oson bukkant volna fel."
Én is csak dörzsöltem a szememet... Azt hittem, hogy rosszul látok, de nem... Megfotózni sajna nem tudtam, a Komjádinál találkoztam Vele szembe, Ő a Bogdáni felé ment, én pedig a Batthyány tér felé. (Ja és vezettem éppen) :o((
Nem NEM NEM!!!
Nem adom Őket.Ahogy olvasom,nem is férnének el!!Viszont itt Délpesten van hely bőven.Igaz NOLAN?Főleg felétek.
Jönnek ide hozzánk és kész.Akinek ilyen kell az vegyen magának!
Végre egy kis "újítás" a 412-esek után.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
És egy kép.435-ös nagy utasforgalomra alakítás közben:)
és ő az aki jön mihozzánk(meg az összes többi rokona:))
Óbudán alig van olyan vonal ahol a 435-ös elférne.
Pl: 60-as: csak nehezen (két sáv igénybevételével) tudna bekanyarodni a Batthyány térre
106-os: a Szentendrei útról nem tudna bekanyarodni a Monostori útra (pontosabban: szintén csak egy második sáv igénybevételével)
86-os: BB-ről a Fadrusz utcába szintén csak a belső sávból tudna kanyarodni.
96gy: Váci útról a Fóti útra szintén húzós lenne + az újpalotai megállók többségébe a 280-as is csak nagyon nehezen, a járdaszegélytől méterekre áll meg.
6-os: a Margit hídra kanyarodás lenne húzós.
A többi: hasonló problémák lehetnek, az utasforgalom meg nem biztos, hogy indokolná a 435-öst.
M.
Ps: "05-83 a 86-oson": ez elég hihetetlenül hangzik, hogy a táblás, cinkotás 435-ös a 86-oson bukkant volna fel.
"Végülis ha beújítanak a Belvárosban annak csak mi(NOLAN,ÉN...stb Délpesti)látja a javát,mert megkapjuk TALÁN FELÚJÍTVA A 7-esen járó 435-ösöket,meg a többi újítandó vonalak buszait."
Lópikulát! :o))))
A 435 -ösök jönnek Óbudára! :o)))
Üdv.
Chris:A februárnak nincs még vége!:) Ugyan ennek semmi jelentősége nincs.
Laci:Ezek a szivarosok majdnem ugyanolyan baROMságokat találnak ki mint az oroszok.NEM NORMÁLISAK.
Aztán meg NEHOGYMÁ' AGÓRÁK JÁRKÁJJANAK A 417-ESEK HELYÉN!!!!
HALLOD BKV?!?!?
Végülis ha beújítanak a Belvárosban annak csak mi(NOLAN,ÉN...stb Délpesti)látja a javát,mert megkapjuk TALÁN FELÚJÍTVA A 7-esen járó 435-ösöket,meg a többi újítandó vonalak buszait.
Az Agora már több mint 2 hete Cinkotán van, és főnökök csodálják. Hogy mikortól jár a 7-esen azt nem tudom, de ha úgy állnak hozzá a dolgokhoz, mint a 412T-nél, akkor még várnunk kell néhány hónapot. Egyébként egy ismerősöm, aki látta már bent a telepen, azt mondta szép és jó, de én nem hiszek neki :)
Arról így nem volt szó, hogy 417-ek járnak majd, pláne, hogy februártól.
Amiről szó van, az az, hogy egy darab Agora próbázik a BKV-nál, elvileg tényleg februártól. Mondom: ELVILEG. És a BKV-nál tudjuk, hogy az elmélet mennyire találkozik a gyakorlattal. :) :(
Üdv.
Laci:Köszönnyük a képeket.A 293-as apróság :) biztos fenn lesz a honlapon.
Az Oroszok tökéletlen buherálásairól nekem a békávé jövője jut eszembe.De nagyon bízom benne,hogy TÉVEDEK!!!!!
Ma még gyűjtöm az anyagot a 200-asokhoz,és valószínűleg a héten már fenn is lesznek.Majd szólok.Ha valakinek van olyan képforrása neten amit használhatok (saját képek hiányában)szójjon feltétlenül.Köszönöm!
"Hmmm... vajon milyen okosság miatt kellet az utolsó elötti ajtó felét elsötétíteni??(kifehéríteni)"
Mert valszeg az nem üveg, hanem furnér. :o)
1993 -ban két hónapig éltem Moszkvában, és még ettől nagyobb furcsaságokat is láttam. Például:
-Komplett utasablak pozdorja vagy fém lemezzel helyettesítése. (Az már fullextra, ha a kocsi színére is van "fényezve").
-Innen -onnan hiányzó lámpatestek (A magasságjelzőről ne is beszéljünk, az default nem működött jóformán egy buszon sem, kivéve a szélvédő fölött, elöl lévő három, sárgaszínű "gyertyát", de az is csak a csuklósokon -ez ugyanis a járműszerelvény megjelölése odakinn, mint itt Mo.-n régen a zöld szegélyű, egyenlő oldalú háromszög).
-Tükörradiál gumik
-Visszapillantók, ablaktörlők rendszeres hiánya
-MVG hidas, azaz nem trilextárcsás kociknál 1-2, sőt több kerékanya, sőt, keréktőcsavar hiánya.
És ezeket a kocsikat nem a bontóban láttam, hanem "rendesen" a forgalomba kiadva.
Üdv mindenkinek.
16-os képet biztos találok.az erdmény látható lesz!
Na és ez a kubai alacsonypadlós szörnyeteg nem semmi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Egyyébként az oldalamat készítem nagyüzemben.Ehez keresek anyagot.Valaki tegye már meg nekem,hogy elküldi ide az összes ikarus 2**,3**,és4**-as tipusszámokat.köszönöm!
E-mail NEKEM
Nagy kormányt tekerni? Hmmm... Isteni. Bár nekem "csak" egy 211-es jutott osztályrészül és nem hosszú távon, de rendszeresen. Csak az zavart egy kicsit, hogy nincs jogsim. :)
Figyelem,valami állat Rally Forever csinált valami keztdetleges,extrás homepage-t.Az oldal egyenlőre nagyon szar,de várom az építő kritikákat,ide és E-mailba.
Sokat megyek velük, sőt, már -ugyan "csak" utasként, de elég kemény csapatásokat is átéltem! :o)(Gerhard Begrger vezetési centrumban egy lelekes oktató vitt minket egy ott árválkodó busszal)
Fú! Nagyon zsír volt a szürke ajtós 415. Én nagyon szerettem. Igaz a leghátsó sorba az ajtó mögé nem lehetett beülni. Jó erős motorja volt, ment mint állat, szép hangja de sajnos kidobták őket belőle és DAF-okkal helyettesítették. Egyébként az egész busz elég halványan volt összerakva... Pl. karosszéria, elktromos cuccok, ablaktörlő... föl-le, föl-le... aztán már csak az egyik ment föl-le... a másik fönnt maradt totál függőlegesen. :)))
Valaki lejebb irta,hogy túl egyhangúak a buszok,hát tessék,egy kis változatosság:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] és egy kis mobil reklám:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] másik oldalról:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] És egy igazi poén.(Ilyen buszt ne keressetek!!!)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] mára ennyi.Csáo
Az időben azt jelenti ,mint tapasztalt bkv használóknak általában,hogy fél órán belül minimum 1 busz jön.Egyébként a sofőrök "FÜRGESÉGÉT"---max.seb35 km/h---én is észrevettem!!!!
"Tulajdonképpen semmi gondom nem volt még 48assal.Időbe jön,"
Ugye ezt nem komolyan mondod...? Nem sokat jársz vele, ha ilyeneket mondasz...:)
EGyébként :((((
ESTE, 8 után (!) rendszeres az 5-6 perces késés, már a vonal elején! És ez még nem minden...(hozzá kell tenni, hoyg itt valami hihetetlenül tetűleassúak a sofőrök, jobban mint máshol, és izélnek időben elindulni)
Mindezt tapasztalatból mondom - már csak hébe-hóba járok vele (értsd: nem minden nap), de évekig minden nap megjártam a Wewkerle-Csepel szakaszt.
És egy kis megemlékezés a rövid kocsis 148asról
Csepel Csepeli kórház-Gubacsi út KÖRJÁRAT
Útvonala:
Csepeli Kórház VÁ.Posztógyár utca-II.Rákóczi Ferenc út-Szent Imre tér-Kossuth Lajos utca-Ady Endre út-Gubacsi híd-Csepeli Átjáró-Helsinki út-Szabadkai Út-Gubacsi út-Gubacs út VÁ.
Érdekes amit írsz!Magát a vonalat nem ismerem,de biztos csak Te nem vetted észre a felsővezetéket,meg a busz piros színét :))))))))
Biztos csak ilyen hűtőrács volt tartalékba!:)
A mi BPO 141 ünk merre felé volt látható ma reggel?
Én olyat láttam Tector barátunk képtárában,hogy valami igénytelenségben szenvedő állat(vagy nagyon poénos gyerek)fordítva rakta fel a hűtőrácsot!(260-asra)
Hááááát,biztos nagyon odafigyelt a munkájára
NOLAN: én erzsébeti vagyok,és ált. itt meg Csepelen használom a BKVés csodákat.De néha kispest fele is járok.Szegény 48asnak semmi kirívó dolga nincs így nem is tudok róla mit írni
51 es 151 est mennyire ismered?Na az még egy jó járat.Szinte mindíg egymás seggébe vannak,de amikor kéne...sehol semmi!!És ez szvsz jellemző az összes járatra
Üdv.
De jól bemelegedtünk.Hál'Istennek.
48-as téma:Én az Erzsébeti és a Csepeli részén használom,máramikor hajlandó vagyok leszállni az 59-esről :)))(Nem ismeröseknek:az 59-esen 412-esek vannak)Tulajdonképpen semmi gondom nem volt még 48assal.Időbe jön,a kinézet elmegy(na nem mindegyiken!!)és valóban ezen van a legtöbb ráncajtós---meg a 138ason---,de találkoztam már a Gyors 23-asról jólismert Ik.280M-el is:)))))))
(M=modernizált,az UV villamosok után szabadon:))
Érdekességképpen,ma Délután egymás után 2 megállóban is láttam beteg 280-as ugyanazzal a hibával(valószínűleg),ugyanis minda2 a mellső futóművön "ült"--ha nem a földön--.Mi lehetett a problem?(Defekt kizárva,azt azért megnéztem!!)Ja és annyi köze van a dologhoz,hogy az egyik 48as volt.
Aztán...
Kinek van képe PEST 2 legjobb járatáról a 19-es ről és az 59 esről?Akinek van ,ne tartsa magában!
itt nálunk a 19esen a régebbi szériás bolygóajtós 260-ast(a vékonyabbik ajtóst)újitottak fel.Jól (Jobban) néz ki így.Olyan kívűlről mint aki a gyárból gurult ki.A belső felujításnál meg elszált az agya mindenkinek!!! lefestettek minden létező és fogható dolgot!!
Elég ramatyul néznek ki a jelzőszekrények!
aztán..
Poén:
ma láttam a 66oson (Ik.280)az első ajtónál a kapaszkodón lévő leszállásjelző nem piros,meg zöld volt,hanem fekete és az volt ráírva,hogy START.Nagyot röhögtem.Alig mertem megnyomni,nehogymá'asziggye a sofőr,hogya megállóban nem megállni,hanem startolni kell :)))
Hát így röviden ennyi.
A mai képek,meg ami még kimaradt majd jönnek .
csumi
Sziasztok! Az olvasgatás közben ez megragadta a figyelmemet. Mire gondolsz tulajdonképpen. Itt pesten a Szörnyecskére, vagy a Debrecenben a KCSV6-ra? Mert előbbi BKV találmány és valóban Ikarus ajtók (és még jópár alkatrész az Ikarustól van), míg a debreceni a Ganz-Hunslet agyszüleménye (mellesleg nem is rossz :))
Hát igen, 1995-ben Korvin Ottó térre gyűjtötték össze a szívómotoros 280-asokat, mert itt laza a fordulóidő. Hogy miért jár azóta is 1-1 db szívómotoros a 6-oson és a 96gy-on is, azt nem tudom. Bevallom őszintén, mostanában ritkán járok felétek, ezért egyre jobban kopik a tudásom...
Szerintem a 412-es is bolygóajtó.Érdekes,hogy az egyetlen új típusú Ganz villamosnak IK415-ös ajtaja van(szerintem az).
A 280-as típusnál bajban lehettek az új ajtóval:a csukló utáni ajtószárny kicsit kilóg a sorból,valószínüleg a csuklószerkezet miatt.
Éppen dicsekedni akartam,hogy nálunk még vannak ilyenek,de megelöztél.Kár,hogy telerakják reklámmal.Esztétikailag is csúnya,ráadásul állítólag a fényezést is tönkreteszi.
Nagyon nem örülök neki, hogy felénk bazi régi buszok járnak (nem általánosságban mondom, hanem a 48-asra, és ott se mind persze, de olyan csotrogányok vannak, hogy én már legszivesebben a szeméttelepen látnám őket. Tudom ezzel itt nem leszek népszerű, de én szeretem a buszokat, csak nem a lepusztult roncsokat)
Ráncajtó, hm... :o) Pesten már 280 -as ráncajtósból sincs sok... (Most ugyan több lett avval a pár exmiskolcival). Itt is van egy a 3 óbudai közül... A kép szinte még "meleg", ma délelőtt készült.
Ezt egyszer már a buszos topicba is betettem... A képen látható kocsinak az a különlegessége, hogy -azt hiszem- a BKV egyetlen olyan 280 -asa, amelynek harmonikavédő van a tetején.
A kép igenjól néz ki!A valóságban viszont a belső tér is jobb álapotban van:)))))))))
Na de nem sokkal ám--SAJNOS--
Ez a fehér hűtőmaszk nekem nagyon bejön.
Ez széria,vagy BKV DESIGN??
A Délpesti garázshoz érkezett Miskolci vasakon az általam igen favorizált "LILÁS" festés van,ami szvsz nagyon jóóóó.
Képek lejebb és Hajtó Bálint oldalán.
És egy kép a lustáknak,hogy ne kelljen messzire kattintani.Nemtom hogy eléggé látszik-e a lila?:
Bocs Chris de a hozzászólásod Lacihoz szólt,én meg férrenéztem!
A ráncajtósakat valahogy én is jobban komálom/tam
Egyébként a 412-es ajtajait is bolygóajtónak hívják?
Érdekesen nézhetett ki a Troli,biztos Német Önkormányzat szervezett valami programot a gyerekeknek.
Máris nézem a felújított képet,aztán véleményt írok róla.
Hali
Ma úgy látszik nem tudom abbahagyni az írást! :)
Szóval tegnap a 75-ös trolin egy IK-280T fokgyemen hírdette, hogy: GYERMEKSZÁLLÍTÁS :))) Mellette (!!!) betéve egy tábla, hogy 75-ös troliról van szó tulajdonképpen, a táblán pedig a Népstadion metró át volt húzva és U-bahn-ra volt kijavítva! Nagggyon érdekesen nézett ki...
Ki tudja... még a végén látok Volánbusz trolikat is :o))
Szóval néhány nappal ezelött felkerült egy felújításra váró busz képe a fórumba Rally Forever barátunk által... Már felújították ha jól értettem, de azóta nem láttuk... íme az én elképzelésem:
http://www.freeweb.hu/office2let/Pics/felujitva.jpg
Ja majd'elfeledem.
Laci:Az én jogaimat biztos nem sérted mert én még --SAJNOS-- egyetlen buszt sem fényképeztem.Ennek 1 oka van .Nincs se jó gépem,se jó scannerem(Dig. fényképezőröl álmodni se nagyon merek)se jó tárhelyem nincs.Ugyan ez 3 ok de mindegy.
A lényeg azt a bizonyos képet NEM én fényképeztem,de berakhatod szerintem nyugodtan.
és egy kép:Ezt azért mert nem sok zöld ráncajtós 260-ast látni.Sőt pesten 1-et sem -ERŐSEN SAJNOS-:A kép Hjtó Bálint oldaláról származikés a nyírségben készült:
ez még éppen belefér a "KIS" kategóriába,mármint a kép méretére gondolok
Üdv. mindenkinek.
A 26-os vonal modernizálásával kapcsolatos tévedésem miatt elnézéseteket kérem.És mostantol a nagy többségre való tekintettel a nagy képeket mostantól BELINKELNI kérem.Tehát egyértelműen:Egy linket csináljatok,amire rákattintva megjelenik a kép.Köszi Helóka
U.I.:Szép a Scania-Ikarusz,és sajnálom a pórul járt 415-öst és 280-at.
Nolan:Te csepeli vagy,vagy köbányai?Azéert kérdem mert látom megismerted a 48-ast.
Üdv
"A 26-oson voltak elöször az első szériás 412-esek.":
A pontosság kedvéért:
Először a 78-ason jelentek meg. Majd az 5-ösön. Az'tán a 15-ösön és a 12-esen. Utána következett a 26-os és a 4-es vonal. Végül a 81-es, a 156-os és a piros153-ason is megjelentek. Ők mindannyian egy széria (BPO-005 - BPO-069). A két kiégett kocsi(10-45 és a 10-50) a 26-os vonal saját kocsijai voltak.
Miért nyomtok be ennyi FELESLEGES fotót??? Iszonyat. Mi érdekes ennyire egy átlag 7-es buszban??? Azért jöttem ide, mert általában érdekelnek a különlegességek, van is itt néhány, de a sok tök átlagos buszról fotó szerintem felesleges. Nem beszélve arról, hogy így kissé lassú az oldal betöltése. Szerintem szelektáljatok a továbbiakban.
Hát igen,amikor megjelentek az elsö bolygóajtósok,az milyen szenzáció volt.Amikor meg betették a 16-os vonalra az elsö 415-ösöket, mindenki azzal akart menni,kivéve engem:nálam a 260-as volt a nyerö.
Hát igen... a 200-asok... Én leginkább a hangjukat szeretem... Nincs valakinek hanganyaga róla?
Egyébként kiskoromban Nagytétény felé a kelenföldi fölüljárón az alattunk döcögő 280-as kigyulladt. (az egész motortér vörösen izzott) Az egész motortér izzott. A vezető még gyorsan levitt minket a felüljáróról, azonnyomban leszállított minket és odébbállt. Érdekes volt, hogy a busz alig füstölt..
Más...
Ma kockáztam az életemmel. :) Felszálltam a 26-os buszra. Sokat szippantottam a levegőbe hazafelé menet... :)
Megint más...
Rally!
Megengeded nekem, hogy betegyem az általad lefényképezett BPO-643-at kissé (általam felújítva)? Vagy esetleg sértem a jogaidat... :)
Egyetértek veled,a 200-asok a legjobbak.A világon ebböl a buszcsaládból gyártották a legtöbbet.
Hát igen,a második 412-es,de ezen kívül, ha jól tudom leégett még két 415-ös és egy 435-ös is.Leégett 200-asról csak egyröl tudok, de az nem üzem közben gyulladt ki.
Találtam egy képet,amit ugyanonnan fotóztak,mint a pár napja Általad belinkelt 260-ast.
A BKV-s topic jó ötlet,csak aztán legyen olyan illetékes,aki olvassa is.Ma például már másodszor láttam pár napon belül villamoson lenyitott jegykezelöt.
Jók a képek.Ha odamegyek egy buszgarázshoz,hogy fotózzak, akkor beengednek?
Chris nézd meg ,ott van hátul a szellőző.Szerintem az egy motorcsónakmotornak is kevés lenne.De mi nem értünk hozzá!:)
A bkv-ról meg annyit,hogy jobbesetben 2 havonta mossák a járműveket,mondom jobbesetben!
Szegények lassan teljesen fehérek a sótol,mondhatni sófehérek :( :)
Szép példány valóban. És abban a szutyok időben majdnem "makulátlan" tiszta... Volna mit tanulni a bkv-nak. Egyébként a tűzzel kapcsolatban, meg a busz hátuljával... Miért nincs rajta szellőzőrács, mint pl. a 415-ön??? Azon van nem kevés, pedig nem is álló motor van benne.
Üdv.
A 26-oson voltak elöször az első szériás 412-esek.Ezért lehet,hogy ez vmi.gyerekbetegség,vagy anyagfáradás (ez elméletileg nem lehetne lehetséges,de ki tudja ,hogy a BKV milyen felszereltséggel és minőséggel rendelte ezeket a buszokat)
Reménykedjünk, hogy több ilyen nem lesz!Mert igy elég hamar elfogynak szegények.És mi lesz itt még nyáron...
Itt egy kép egy szép 412-esről:
közelről:
és hátulról:
azért agriás,hogy ne már csak bkv-és legyen,meg a bkv-s mindig mocskos!
Teljesen le vagyok sújtva, hogy rövid időn belül a 2. 412 ég rommá... Nagyon jó lenne, ha nem valamiféle tipushiba lenne... És miért csak a 26-os viszonylaton???? Ki érti ezt?
Én úgy hallottam egyik barátomtól... De az is lehet, hogy kacsa az egész... És mindegyikben a fordulatszámmérő vágódik haza... (meg miegymás, de inkább hagyjuk)
Tector:Biztos szép a kép,de a Tár.hu ról belinkelt képeket valamiért nem látom,nem jön le!
Nem tom ezzel más is igy van-e,vagy a hálózatom a szar?
Egyébként,valami hasonló van a Délpest-nek is.A 123 ason láttam többször is,legutoljára úgy egy fél éve.Az is jól néz ki csak már jönnek le a diszek.
És egy kép a Dobogó felső fokáról:
Úgy tudom, Ő "lánykorában" Óbudán kezdte életét, mint BX-60-74, majd egy csúnya nagy pofon (és a javítás) után lett BY-66-43, és került át Kelenföldre...
Üdv minálunk chRiS RS.Erről még nem hallottam,hogy motorcsónakmoci hajtaná a járgányt.Viszont,a haverom megkért ,hogy tegyem közzé ezt a hirdetést:
Alig használt-TOTÁLKÁROS-Ik 412-es garancia nélkül baráti áron ELADÓ,csere lehetséges!
Egy képem is van róla(Hajtó Bálintnál több kép is van róla)
Miután kiröhögtétek magatokat(ugyan ez cseppet sem poénos, - akkor vajon mér irtam? - )
Reméljük,hogy rendbehozzák és nem a nagy S betű kerül rá!
A BKV-és fórumról mi a véleményetek?
Ezt muszály:
Kép készültének a helye SZIGETCSÉP,Viszonylat HÉVPÓTLÓ.Ilyen dzsuvában ritkán látni BKVs Ikaruszt!
Még eszembe jutott az is,hogy itt irogatunk is a buszokról meg képeket is teszünk be ,de mi lenne,ha az állapotukat is próbálnánk óvni?
Mégpedig úgy hogy nyitok egy BKV-és Észrevételek c. topicot,amiben mindenki leírja azt amit aznap látott a buszokon(esetleg villamos,troli...stb)Pl:
BPO xxx buszon a hátsó ajtó fölött lóg a lámpa...stb.
Aztán szólni a bkv-nál valami javitós főmuftinak,hogy sasolják sűrün a topicot,igy hátha észreveszik,ezeket az olykor apró,olykor igencsak szembetűnő hibákat.
Na erről kinek mi a vileménye?Van-e ennek értelme...
válaszoljatok!köszi!
Üdv!
Laci:Én a 20. ker.ben Erzsébeten lakom (A város másik végén!)
A filmmúzeumos buszos oldalt a 258 asnál már belinkeltem,onnan egyszerübb eljutni az oldalra.
Egyébként az oldal szerintem is király!
Off.:Aki még a villamosokat is szereti,az nézzen el erre az oldalra ,van még egy pár jó link is!
És ugye az elmaradhatatlan kép(ek):
Vitézy Dávid honlapjáról:Van akinek a Demszky kampánya nem tetszett:(Főleg a BPI 961-esnek)
Őt már többet nem nagyon láthatjuk!SELEJTEZVE:
Mütét közben:Ha a Délpestnek csak ez az egy ilyen fehér hűtőrácsos busza van,akkor a MŰTÉT sikeres volt,mert ilyen rácsos jár itt nálunk a 19-esen.
(infonál is az volt,hogy délpesti busz -a 19 es is az- ):
ha látok még valami érdekeset berakom.addig is pá!
Kár volt kihagyni részemröl.A múltkor volt a Filmmúzeumon az 1961-ben készült Felmegyek a miniszterhez c. film.Ebben is voltak 55-ösök és UV villamosok.
Én Békásmegyeren lakom.Hát Te?
Hogy a Filmmúzeum mennyire pontos,azt nem tudom,mert ritkán nézem.A szerdát azért a müsorújság megjelenésekor pontosítani kell.
Jók a képek.Néhányat megismerek:A 106-os és a 42-es Aquincumnál van,a 405-ös pedig Óbudán, a Szentlélek téren.A C80-asnak pedig ugyanaz a festése,mint a majdnem egyedüli 246-osnak(úgy tudom összesen kettö van,ebböl egy külföldön).
A TV müsorral kapcsolatban:A legutolsó részt néztem(és felvettem) és abban felsorolták a sorozat részeit.Ha tartják a sorrendet(és nem számoltam el magam),akkor az Ikaruszos jövö hét utáni hét szerdájára esik.A baj csak az,hogy pont délben adják,tehát nagyon oda kell figyelni a video beállításánál.Egyébként az Ikaruszos elött kettövel asszem villamosos lesz.Az is király.
< a href="http://balint.cyberhungary.net/hajtob/index.html"target="_blank">Hajtó Bálint lapja
hátha sikerül ha nem akkor:
http://balint.cyberhungary.net/hajtob/index.html
hali
Üdv. Mindenkinek ezen a gyönyörűszép Téli estén! :)
Tetszik az ikaruszok Új fehér-sőt mitöbb hófehér- színük!:)
inkább hófehérek legyenek szegények,mint sófehérek!
Ha tudtok már vmi konkrét időt a Filmmúzeumos műsorról, osszátok meg itt,jó.Köszi.
Keresek valami jó kis téli képet!
Ez egy eredeti 1. szériás 630-as:
Most már biztos,hogy a Tárgyeset c. müsorról beszélünk.Tegnap villanyvasutakról volt szó.A rossz hír,hogy az Ikaruszos már volt,a jó hír meg az,hogy mához két hétre megint lesz,mert jövö hét elejétöl kezdve ismétlik.
Üdv.
GLASZLO:A 259-es 1.képe 75 és 80-között készült.(K.B)
Youwin:A Filmmúzeum linkjét már belinkeltem lejjeb,szerintem ennek köze van az említett műsorhoz
hali mindenkinek
És egy kis képecske,mert ugye anélkül nem nagyon írunk ide!
Hali .
Én már láttam ilyet Pesten,azthiszem a 16. ker.-i kapitányság tulajdonában áll,azthiszem a Visegrádi utcában.Ha érdekel,ott biztos megtalálod!
Üdv. Rally
Itt egy kép a világ legjobb járatáról(talán azért mert a házunk mellett áll meg)
Ez a kép 5 megállóra készült tőlünk -a Kórház irányába- Erzsébeti temető/Tartsay utca megállóhelyen
A busz szerintem a 86-os évjáratú lehet vagy elöbbi,Mert míg járt -nemtom esetleg le lett selejtezve-nagyon leharcolt állapotú busz volt.Viszont a Sofőr az rendes,többször megvárt már és nem tízzel megy!!
Tiszteletem.Hál'istennek visszataláltam.Kívülálló okok miatt nem tudtam netezni,de most...
Elöször is B.U.É.K. mindenkinek,aztán meg a képeket várom továbbra is,föleg csuklós 412-esekröl :).
Hali
Hali!
Kösz a képeket,FULLos ez a busz,nagyon bejön.Jó lenne (Nekünk,a buszoknak már nem annyira biztos)ha BKV venne egy párat.
A 405 kis Dodgemek ...hááátNAGYON le vannak pusztulva...
Matiz+BlackStar:Szépen öszerakott kissé roszdás MAGYAR NAGYVAS :)
Történet:A BKV 19 -es vonalán dolgozó egyik soför buszszervizelési szaktudásáról:
Az első ajtnál (Ik 260)a legfelső lépcső küszöb "Enyhén"elvált,és hát potyogtak az öregasszonyok a buszról!Erre jött sofőrpajtás és megcsinálta a küszöböt.Na mit gondoltok,hogy?
Neeeeem ,nem visszacsavarozta,hanem minden erejét megfeszítve "ELTÁVOLÍTOTTA"!Erről ennyit!
Ha esetleg a derék Sofőrpajtás belesasolna a topicba,és belegázoltam volna a lelkivilágába,akkor ELNÉZÉST kérek tőle,és a leÖREGASSZONYOZOTT hölgyektől is!
Hali :Rally voltam
Hali mindenkinek!
Kis.Kavics:Mivel mondtam hogy én még elég AMATŐR szinten űzöm a buszozást,ezért a 412-es csuklóst csak poénnak írtam!De ezek szerint mégis van,nembaj mindíg tanulok valami újat!Ha mélben megdobnál egy 417-es jellegrajzzal,esetleg képpel,vagy ha neked nincs akkor ha MÁS megtenné,megköszönném!
Taksony11:A BKV-nál énszerintem a 412 -sen kivül a 4** -es széria van a legjobban elhanyagolva.De szegény alalcsonypadlósoknak sincs jó kilátásuk,AMI KÉSIK AZ NEM MÚLIK!!
Ez a megállapításomat a mindennapi tapasztalatom mondattja velem!
más:A Boráros Térnél (Amitől nem messze lakom)álló gyors 23-sok szerintem jól néznek ki!Ha már majd egyszer egységes lesz az állomány,akkor már ez legyen az alap!Nem?
Kis.kavicstól pár kép nem volna rossz ide a Fórumba egy kis feldobás céljából.
Na hali!
Képzeld el, amikor Újpesten jártam, láttam néhány 405öst aminek a kipufogója csak nagyobb gázadáskor füstölt, alapjáraton pedig a motor más részéből jött az elégett keverék. Úgy néz ki a karbantartás elég lazán megy a BKVnál.
Más:
A Boráros téren állnak új arculatos 280asok (nehogy már egységes legyen az állomány)...
Szépek a képek is csak a BKV-és (Buszgyilkosok Korummpált Vállalata)képek száma elég csekély, Szerncsére ritkán járok Budapesten (legközelebb júni 1.-én :-(((, így inkább a Volánbusz járgányait fotózom. Néha akadt azért BKV-s is :-)
Új képeid nincsenek,esetleg CSUKLÓS 412-esről :)))) Sima 412-ről lehet hogy lesz BKV színekben, de 417-es nem valószínű. A BKV még ki sem írta a tendert a csuklós beszerzésre.
Üdv.
Kis.Kavics:Most így belegondolva valóban semmi érdekes nincs a topicban...na mind1
Király a weblapod!Írtam is a vendégkönyvbe!Szépek a képek is csak a BKV-és (Buszgyilkosok Korummpált Vállalata)képek száma elég csekély,de erre gondolom az a válasz,hogy ez a lap Nagykanizsa helyi közlekedésére vonatkozik.Úgy összességében ízléses HOMPÉDZS.
Új képeid nincsenek,esetleg CSUKLÓS 412-esről :))))
Na hali
Csak én úgy vettem észre hogy hiányzik 1 indexes forum címe.Na vajon melyiké??? Nem olyan fajsúlyos. Nézd csak meg, rajtunk kívül csak Matiz írogatott néha...
Kedves KIS.Kavics
Nagyon KIRÁLY A "BUSZMEGÁLLÓ" Honlapod!Csak én úgy vettem észre hogy hiányzik 1 indexes forum címe.Na vajon melyiké???De ez biztos azért van mert már olyan rég irtam bele hogy el is felejtetted.Ezt igyekszem pótolni.
Más:
Eltörném Kezét-Lábát annak aki a BKV-nál felügyeli a 412-esek "Karban"tartását.Hozzánk Közel az 59-es viszonylaton róják a Km-eket már több mint 1 éve.De úgy néznek ki mintha már vagy 10 évesek lennének.Egyszerüen nem képesek visszacsukni a belső szerelőnyílásokat,és lóg ,zörög minden,de ez a legkisebb problémájuk,sokszor állok hátul,olyan hangok jönnek a motorból mintha egy trabantban ülnék.Sokszor sirhatnékom van szegényektől,dehát ekkora Úr a PÉNZ,ami a BKV-nak nincs sok,ami meg van azt meg lenyújják.Na mindeggy ez van.
Felétek mi van a buszokkal,ilyesmi felújításokkal a BKV-nál is próbálkoznak mint a BOS-537,egész jól néznek ki csak nálunk élénkzöldek a kapaszkodók.
Na így röviden ennyi.
Csumi
Még múlt hétfőn kaptam egy levelet, amiben leírtad, hogy nem engedi egyben. Azóta nem kaptam tőled semmit. Ha a Kofy féle anyagot küldenéd, azt köszönöm, de megvan.
közben olvastam is hogy nem nagyon foglalkozol mostanában ilyenekkel És ezt hol olvastad? Én esetleg azt írtam, hogy az év utolsó hetében nem foglalkozok ilyesmivel. egyébként foglalkoztam. A saját közlekedési oldalamat állítgatom össze, de még kb. májusig várni kell rá.
A honlapoddal kapcsolatban: ha megvannak az ötleteid, írsz, vagy felhívsz, aztán megbeszéljük a dolgot. Márciusig nem lesz sok szabadidőm.
NAGYON BOLDOG , BUSZOKBAN GAZDAG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK A TOPIC ÖSSZES HOZZÁSZÓLÓJÁNAK ÉS OLVASÓJÁNAK!KIS.KAVICS-NAK KIEMELTEN!
OFF:Kis.Kavics: A honlap témát most egy kicsit hagyjuk,majd visszatérünk rá, közben olvastam is hogy nem nagyon foglalkozol mostanában ilyenekkel!B.U.É.K!
Na utánanéztem.
Nem nagyon,sőt semmit nem találtam ,se VOITH,se sima 280-asról :( .Én még nem nagyon hallottam erről a váltóról.(Ez is az AMATŐRSÉGEMET mutatja :( )
Ja! Nem is köszöntem:Hali :)
A havas képekből tudsz küldeni egy párat?
Ma láttam egy 412 est,teljesen HÓfehéren(Szószerint)
Nagyon szép volt fehéren,legalább a hó eltakarta a sárfoltokat róla:)
A VOLÁN topicban is nézelődtem!!
Ezt inkább tőled kérdezem meg nem égetem vele ott magam:A CLASSIC-ot az EAG csinálta,vagy az IKARUS?
Itt pesten a VOLÁNnak sok ilyen van.Tetszik a lámpája elöl!
Milyen képeket találtál? Ma találtam a postaládában jópár képet (kb 50).
A GUP-380 rendszámú E94G és a HNP-290 redszámú E94F buszokról készítettem képeket, a busz és a hóesés címmel.
Az alsót újra kellene scannelni, nagyobban... mehetne a Füstibe is akár. OFF: Carpynak félretettem egy PIKO kereszteződést, ígérte, hogy jelentkezik érte, azóta is ott porosodik :-( ON
1, Konvertáld át jpg-be.
2, Olyan nevet adj neki, ami csupa kisbetűből áll és nincsen benne szóköz.
3, Töltsd fel egy tárhelyre.
4, Írd be a kép elérési útvonalát.
5, Ha rendben van minden, akkor a hozzászólásba írd be ezt, csak a ( jel helyett < jelet és ) jel helyett > jelet tegyél: (img src="http://webcím"), a lényeg, hogy a http://-t tedd elé.
Ok Akkor küld el légyszi: fulopviktor@freemail.hu
Ime a 412 by:RALLYDESIGN /Sötétített üvegekkel/:)
Te GÁZ VAN:(
Hogy a Pics@ba kell berakni a fórumba paint-tal csinált bmp-kiterjesztésű file-t?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ja a pára. Egyáltalán tudod, hogy mi az a rozsda? Biztos leöntötte v.melyik kedves(?) utas maró folyadékkal.
Nálunk olyan mosó van, ami lemossa a busz tetejét is. Szóval nem slaggal csinálják, mint a MÁVnál. De, mint mesélték tegnap kívül és belül sem viszik túlzásba a takarítást.
Szia Kavics.Nem tom nálatok hogy van ez,de én még egyszer nem láttam,hogy busz tetejét takarították volna.Egyébként én mindennap ik412-sel utazom(59-es vonal de ez nem hiszem hogy sokat mond neked)és ezen a vonalon elég tiszták,kivéve ha SÁR van!a multkor azt láttam,hogy egy kb.féléves 412-esen az utastérben az ablakok tövében BAZI NAGY ROZSDAFOLTOK!!!!!!!!!Szegények!(Biztos a pára!)
rally!
Ma Budapesten jártam és majdnem hánytam az Ik 405-től(14-14?), a 141-es vonalon utaztam vele. Kép készült, meg egy 7-es gyorsról is az Etele téren. 412-t felüljáróról láttam, a teteje kicsit mocskos volt, de ez a BKV-nál elmegy és te így is szereted.
Ne haragudj, de ezt ne meseld senkinek, hogy bejon a sofor a garazsba es elviszi a neki tetszo buszt (jo allapotut) mert korberohognek a VEEKE topicosok....ezt ugye nem gondoltad komolyan???
Hát én úgy vagyok(lehet azért mert új)jobb szeretem a 412-est.a többi 4xx-est én sem szeretem.Meg itt pesten nem nagyon van Ikaruszon kívűl más(Pár MAN és más semmi)Az a pár MAN sem mifelénk jár,de pár napja láttam őket,de hát...............................................
Zalában úgy van, hogy az összes gép jó, talán csak a tartalékok állapotában van kivetnivaló, mivel azokat csak alkalmanként mindíg más és más ember hajtja. Helyközi/elővárosi buszon firkát még soha nem láttam, helyin sajnos előfordul (pont múltkor törtem el majdnem egy kis "művész" kezét - utána pucolta is ezerrel). Összességében véve vidéken jobban tudnak vigyázni a járművekre.
BP-n a 412-esek állapota, mint hallottam siralmas, holott csak pár éves buszok.
Én kb 15 évig voltam úgy a 200-as családdal, hogy egy nagy rakás szar, örültem, amikor használt mercik (10-15 éves buszok) jöttek a városba. De ez pár éve megváltozott, nagyon megszerettem a 200-as családot, valamint az EAG buszokat. A 400-a családdal nem igazán vagyok kibékülve, pedig felénk megfelelő a műszaki állapotuk. Rábával úgy vagyok, hogy megtűröm (annyira, hogy pár hónapja sikerült összedobnom pár emberrel nagy nehezen egy emléklapot), Credot, Hungarobuszt meg rühellem de nagyon.
Nálunk Pesten ez úgy van,hogy jönnek a "KIRÁLY" vezetők és viszik a jó buszokat a garázsból.Aztán meg jön a szegény csóró sofőr akinek meg marad a régi sza.....(ÖÖÖ IZÉÉÉÉ IKARUS-RA SOSE MONDJUK HOGY SZ@R!!!!!!!!!!!!!!!!!)Régebbi típusú és gyártású busz :-) (EZT EGY SOFŐR ISMERŐSÖMTÖL TUDOM)
Kb. 3 busznyi ember várt ott rajtunk kívül,és érdekes módon felfértek! Az Ikarus csodákra képes. Utaztam már olyan 280-assal, amin majdnem 300 ember volt, de azért elférünk. Na meg arról ne is beszéljek, amikor lerobbant a tömött 280-as, az utasokat betuszkolták egy 415-ösbe. Nekem a kerékdobon jutott hely, úgyhogy néha bevertem a fejemet.
Nem mindegy, hogy melyik buszt viszi. BP-n nem tudom, hogyan van, de vidéken a legtöbb helyen minden buszhoz van 2-3 sofőr, akik állandóan hajtják. A tartalékokat meg éppen az kapja, akinek szüksége van rá.
A lassú ajtónyitást pedig a légrugók töltésének lehet köszönni. Nincsen elég levegő a rendszerben, hogy a léghengereket is mozgassa.
Egyszer gyere vidékre utazni. Nuku mocsok, nuku lassúság, nuku szar műszaki állapot (BKV-hoz képest).
Ez a BKV átka.103-a viszonylaton kb.fél órát vártunk a végállomáson,úgy!HOGY 3 103-as is állt bent.Aztán jön az okos sofőr és melyikbe száll be?Amelyik szinte a "földön van".Kb. 3 busznyi ember várt ott rajtunk kívül,és érdekes módon felfértek!Na és ezt menet közbe tölteni.Hát megéreztünk mégégy mélynövésű hangyát is!Mikor átment rajta.Ja és akkor egy óráig nyilt és csukódott az ajtó.még jó hogy nem ik 412-es volt mert megsüketültem volna a csengőjétől!:-)
A műszerfal egy finn exportra szánt 14,5 méter hosszú, háromtengelyes E94-é.
Légrugó: nem baj, bár nem tesz jót a gépnek. Régebbi Ikarusoknál ez természetes, hogy lassan tölt a légrugó. Ez kiküszöbölhető, ha nem üzemkezdet előtt fél percel veszi át a kocsit a garázsban. Na meg terhelve nehezebben töltődik (szerintem). Kb. egy hónapja történt az eset: a buszt készítették elő műszakira, aztán a kerékdobnál valamit hegeszteni kellett, kicsit megpörkölték a légrugót is. Kiadták a kocsit, az első fordában az egyik éles kanyarban nagy durranás+égett szag >> sofőr leszáll, nézi, hogy mi történt. Látja kidurrant a légrugó, visszaszált, megcsinálta a fordát aztán visszavitte a javítóba. Kicsit érdekesen állt a busz, szóval lett belőle alacsonypadlós 280-as.
Hi Kis.kavics!
Nem tudom milyen müszerfal ez,abban sem vagyok biztos hogy ikarus/habár......../szóval:??????????????????????
Nekem 1 képforrásom van, úgy hívják,"kis.kavics"
(hehehehe).Magyarul nekem csak a te képeid vannak.
Egy kérdés:Nem baj az egy 280-asnak,hogy 0-azaz szinte 0 levegővel a légrugóban elindult,és egy jó pár megálló után lett normális a levegősűrűség?
Úgy éreztem benne magam a csuklóban,mint egy aszfaltfutóműves rallyautóban.SZVSZ ez nem tett jót neki.
HUH de beindultam.
Igen, buszról van szó, mindjárt keresek valamit, bár ha mondasz konkrét típust (412 típust kivéve), akkor beteszem azt.
Vad akart lenni a hozzászólásban, csak kissé mellényúltam :-)
Ha szereted a buszokat, olvasd gyakran a "Buszos honlapok című fórumot, hogy megtudd, éppen ki frisstette a weoldalát fincsi képekkel.
A fórumhoz katt ide!