Egy szép nyári este túl sokat ücsörögtünk Mór egyik boros pincéjében, így egy kicsit meg kellett nyomni "szegény" 211-nek hazafele (gondolván a vidéki utasokra is). Mindíg elöl ültem abban a buszban, akkor is. Az M7-en 110-114 km/h-val jöttünk végig és még Érdnél sem kellet csak 4-esbe visszaváltani. Mindig is szerettem azt a buszt, de onnantól már tiszteltem is.
A poén ezután jött. A telephely a Vajda Péter utcában volt (Ganz) és onnan trolival mentünk a Népstadionig. A troli a Salgótarjáni és a Hős utca között majd 80-al ment. Szép nap volt... :)
Ez általában bennevan minden buszosban,kivéve amelyikbe nem. Találkoztam már pro-val is,meg ERŐS kontrával is Sajnos.
Az autósokról meg ne is beszéljünk (Néha olyan érzésem van,hogy direkt mennek bele a vízbe)
"frankón" postás:), egész pontosan hirlapkézbesitő.
érdekes dolog ez. amikor a Nagykőrösin megyek "hazafelé" (mert ilyen kurva jó helyeken is járok ám:), általában azt tapasztalom, hoyg a buszosok elég normálisak, néha még segitik is az embert, pl. amikor nagy eső volt, és épp egy rohadt nagy tócsa mellett mentünk el, direkt megvárta, mig elmentek szemből, hogy jól ki tudjon húzódni, és ne fröcsköljön le. Meg ilyenek.
Az autósok viszont szemét g*cik...erről is tudnék mesélni, de nem ennek a topicnak a témája.
Igen?
Akkor kapnak a nyakukba rendesen,mikó a buszok eldöngetnek mellettük :o)
(egy útról beszélünk? Én arról,amelyikről van leágazás az Osanhoz (:o),kicsit följebb a Teszkóhoz...felüljáró...felüljáró... aztán a Garage :o,erre gondútá ? )
Chris kösz a felvilágosítást,de mégis inkább úgy a 49-es volt az!
Buszgyorsasági versenyhez hozzászólva:
igaz nem 200-as,hanem 412-esről van szó. Még kb. egy évvel ezelőtt az 59-esen (mikor még újak,de nem bejáratósak voltak a 412-esek) Csepelen a Corvin úton (ami egy igen hosszú egyenes,enyhe ballal,erősebb jobbal tarkítva)(Ja és hozzátéve,hogy az utcában van 3 megálló,és sehol nem volt -HÁLISTENNEK- senki) buszunk igencsak elkezdett rázni,és az utasok is elég erősen fogták a kapaszkodót. Én egy olyan 100 Km/h körüli tempót ítéltem meg -merthogy sajnos hátul ültem,és nem mertem felállni-. Ráadásul az utca végén zöld volt a lámpa,ami egy bal derékszögű kereszteződésé volt. Mikor ide berakta a 412-est sofőr utána már nem ment olyan gyorsan,de ott a kanyarban szabályos halálfélelmem volt. De jó volt!!! A 412-esbe is lett volna még szerintem,de az már a kanyar miatt nem fért bele (SAJNOS)
Egy 260-as gyorsulásom is itt volt az erősebb jobbosban. Ez nem volt olyan gyors (Kb. 80km/h),de itt defektet kaptunk BAL ELSŐRE!!! (ugye világos mindenkinek hogy jobbosban melyik kerékre dől a busz?). Volt egy kis nyakrángatás,K***a anyázás,kormánytekergetés,buszösszeszedés (ezutóbbiak a sofőr részéről)de böcsületére legyen mondva,szépen megoldotta problémát. És még mentünk 2 megállót!
Meg a 19-es 260-asai szokták huzatni olyan 90-100zal (ha szabad hinni a kilométerórának) a Délpesti garázs előtti szakaszon (Jahn Ferenc Kórház utcájából kifordulva a Garázs felé) De ez nem olyan érdekes,mert itt lehet is nyomni,nincs az út mellett semmi,és nem érződik úgy a sebesség,csak az autósok nem igazán boldogulnak az előzéssel :o)
...azt még elfelejtettem leírni, hogy ennél a sebességnél "élvezkedhetnek" az igazi Ikarus illetve Rába -fanok, mert ilyen magas tempónál az oldalsó bolygóáttétellel ellátott hidak (egyszerűbben: "nagyrábahíd") igen szépen dalolnak...
Nos igen, a 25* -esekkel elég könnyű 120 feletti sebességeket reppenni...
Két hétig volt szerencsém egy ötsebességes, "ólajtós" 256 -ossal (azaz igen első szériás darabbal, tán ez a 256.00 típus) dolgozni, amiben mindössze 6 db ülés volt,azaz pilóta+bukóülés,meg az első sor, utána válaszfal. Ez volt az az autó, amelyet egy korábbi hsz. -omban említettem , miszerint hipphopp elment a levegő az első légrugóiból... :o) Jól voltak rajta összeválogatva az áttételek, mert 1900 l/min -nél ment a kocsi 100 körül. Nos, a két hét alatt egyszer irgalmatlanul meg kellett zavarnom szegénykét az M3 -ason, mert kicsit késésben voltam. Ebben még a régi, lecsapott peremű, kis mutatós Ganz kilométeróra volt (talán emlékeztek rá, az üveglap közepén egy fekete pötty volt, takarván a mutató közepét, ahol a tengelyre van feltolva),szintén 120 -ig kalibrálva. Leérvén a 3 -asról Gyöngyösnél, a Szőlőskertnél azért csak megálltam egy kávéra. Épp zárom a buszt (ami ek. teherautónak volt vizsgáztatva), amikor megjelenik egy kollégám, és fennhangon szidni kezd: " -T., te egy állat vagy! Kimész előzni evvel az öreg csotrogánnyal (Télleg nem volt bizalomgerjesztő külseje a gépsárkánynak) a belsőbe, én meg 135 -tel kapaszkodom utánad. Normális vagy te?"
Én elhűlve néztem rá, majd csak ennyit mondtam: -Lehet. Én a fordszámmérőt néztem, azt hittem, hogy a 2500 körüli fordulatnál olyan 100 -at megy... (Mivel az Iveco, amivel általában járok, hajszálpont 2600 -as forulatnál gurul 100 -at) és bementünk a presszóba... Legendák keringenek még a cég egyik volt 250.59 -eséről, hogy amikor még új volt -úgy 1986 körül- egyszer az M1 -esen 138 -cal mérték be...
Ja! ha az "újabbféle" Ganz óra volt az ominózus IK -ba szerelve (ami mostanság is általános), a függőlegesen lefelé álló mutató inkább olyan 140 -et (számítás by Tector) feltételez...
Hááát, én azokban a régi órákban már nem nagyon bizom(a nem tachográfosok), volt már olyan érzésem, hogy amikor egy tachós megy 50-et azt egy nem tachósnál 60 vagy többnek mutatja az óra... Persze ettől még lehetnek kivételek. Meg ez BKV buszokra érvényes.
Mindenesetre amikor hajnalban a szolgálati 956-oson 260-as+megfelelő soför van akkor azért nem semmi élmény 70-80-al menni, és érezni, hogy a busz még birná...:)
Szeretnék egy témát földobni, persze csak ha megengeditek :)
Szóval én nagyon bírom, amikor küldik a 200-asokat. És amikor érzem, hogy többel megyünk, mint általában, akkor bizony nem szoktam elmulasztani, hogy óvatlanul a kilométerórára ne nézzek.
Tegnap Budaörsről hazafelé 82 km/h-t mutatott az óra, és még jócskán ment volna a busz. Hja, persze nagyjából vízszintes terepen.
A másik még pár évvel ezelött történt, akkor Nagykovácsiból mentem hazafelé, és óra szerint - nem viccelek - !!! 106 km/h !!! szeltük a habokat. Irgalmatlanul rázott, de még az is ment volna szerintem úgy 110-115-ig. 4 sebességes automatával... azért ez nem semmi.
A legnagyobb viszont, amikor Keneséről jöttünk és a buszvezető srác a belső sávban ment. És csak úgy előztünk. Akkor még 120 volt a megengedett sztrádán. Nekem feltűnő volt, hogy miért marad le mindenki. Aztán előrementem "kidobni a szemetet a vezető mellett levő kukába" és tátva maradt a szám. Függőlegesen állt a mutató lefelé... az úgy kábé.. 130-135? lehet. Ez egy 25*-el történt. Soha nem fogom elfelejteni ezeket a pillanatokat.
Szóval regéljetek ti is ilyen sebességőrültek vagytok-e? :)
Miközben kivakarod a csipát a szemedből felvilágosítanálak: :)
Well! Köhh.. tehát...
A 39-re jól emlékeztél, a Batthyány térről megy a (Moszkva téren át, ill. megkerülve) fel a hegyre. Pontosabban a Goldmark Károly u.-ba.
A 49-es viszont a Moszkva térről indul és szintén megindul fölfelé egészen a Fenyves u.-ig.
A Fok-Gyemes kocsikra már vannak ötleteink nekünk is. A legkézenfekvőbb, ha a 49-esre kerülnek, így maradnak Óbudán. De van még egy olyan ötlet is, hogy átmennek Cinkotára a 144Gy-re, a 415-ösök átmennek Óbudára. Így megszűnik a 415-ösök rövid pályafutása Cinkotán (tegnap emlegetett típushomogenizáció), és így Óbudán is megszűnnek a 415-ös kiadási problémák. És ha még ezekután a 49-esre mennének, akkor a Moszkva térről is eltűnnének véglegesen a 200-asok.
Azt írja ki, hogy ALACSKA-BUSZ, és asszem ez fölé írja a végállomást. (NÉPLIGET/ALACSKAI LTP.) És csak egy indulása van naponta (Megjelölt időben indul, utána átszerel 67-esbe).
260 Silverarrow? Kiváncsi vagyok rá. Ha megjönnek szóljál,mert már megyek is megnézni.
Arról,meg hogy a FokGyemes (fosgyemes :o)kocsik hova menjenek,lenne pár ötletem (Délpesten)
Szegény trolik. Deazért marad még ráncajtós?
Egyszer régen kiskoromban mentünk az Állatkertbe, a 75-össel. Ráncajtós volt,és úgy rémlik,mintha nem lett volna indításjelző. Létezhetett ez úgy 92-95 között?
Én tavaj előtt a 260-as példával utaztam. Ez a Battyányi téri vonal,vagy amelyik a hegyre megy fel a Széna téri piac mellett?
Ha a hegyremenő vonal ez,akkor érvényes a 260-asozásom.
Én is úgy tudom,hogy a hivatalos kiadás a 415-ös.
Én például még sose láttam 412-őt itt. Mit írhat ki? BKV+ Alacska? Tudja a FosGyem egyáltalán a vonalat?
Ilyesmi jelenség fordul elő a csepeli 52-es vonalon is, ahol a Hollandi úton leaszfaltoztak egy félkört,és itt fordul meg a busz, szintén "derékbatörve" :o)
Igen, megmaradnak a hidak. Mint ahogy 03-12-nek is megmarad a szívós motorja. A designról nem tudok nyilatkozni, mert még csak a 201-esnek csinálták a vázát (ezt gyakorlatilag újból kell építeni, úgy szét van rohadva) a másik kettő is még csak a bontáson van túl, de valószínűnek tartom, hogy igen, mert mutogattak ott Agria Volános, Hajdú Volános és Honvédségi buszképeket is, és azok olyanok voltak. A BKV tendernek nem volt része ilyen fődarabok cseréje. Lengéscsillapítókat, szelepeket, csöveket cserélnek ha kell, de a motor, első-, hátsóhíd már akár meg is kétszerezhetné a kiadásokat.
260 -as Ezüstnyíl, ez jól hangzik. :o)
Kíváncsi lennék közelebbről is erre a mezőtúri műhelyre...
280 T -k: Ugyanolyan designt kapnak mint az eddig felújított 280 -asok?
És a bolygóajtó mellett megmaradnak a trilexes hidak? Érdekes párosítás lesz, kb. mint a 283 psz. GVM. (Nekem személyszerint tetszik...)
Egyből kicsit javítanám is egy korábbi hozzászólásomat, ugyanis a 17db felújított kocsiból 2 Kelenföldi. Ők pedig a 12-66 és a 12-72. Már lent is vannak. Rajtuk kívül lent van még Óbudáról 12-13, 03-12, 03-23 és 06-05. Gyönyörűen készülnek. Az udvaron már várakozik szarrá bontva a 200, 201 és 203 pályaszámú Ik280T. Ha elkészülnek, őket követi a 204-es troli, és Óbudáról 03-01, 03-02, 03-03, 03-06, 03-07, 03-08, 03-15, 03-16, 06-01, 06-02 és 06-04. Ez utóbbi 11db 260-as EZÜSTNYÍL lesz Fok-Gyemmel, zöld kapaszkodókkal, műnénivel. Ők a Hűvösvölgyben jelenleg is BKV+ -ként üzemelő vonalakra fognak kerülni. Hogy a most ottlévő Fok-Gyemes kocsik hova fognak menni, azt még nem lehet tudni.
Ja, és ami számotokra egy kicsit rossz hír, hogy a fent említett trolikból kiírtják a ráncajtókat és bolygóra cserélik.
Hát ez az. Nemtom, hoyg ilyen "kényszermegoldás"-e az, hogy néha egyszerre járnak 412-esek és 415-ösök a hAlacskán.
Egyáltalán mi arra a beosztott? 415, nem?
"Tudtok nekem olyan vonalat mondani,ahol több típus is előfordul egy azon időben (tehát NEM úgy,hogy pl.: 7köznap 280-as 7végén meg 260-as,hanem egyidőben)"
A kocsihiány (?) miatti vegyesüzem is "ér" ?
Mert akkor példának minnyá' itt a 118 -as Óbudáról.
Alapban dodzsemek járják a vonalat, de úgy másod -harmadnaponta elő szokott fordulni, hogy vegyesen van kiadva, 260/405 -tel, de láttam már 405/415, 260/415 párosítást is. Sőt, gar.- ba ki vagy beálláskor a 6, 86 viszonylat 280 -asai is futnak néha egy menetet a vonalon (118 -asra táblázva), hiszen a fent említett vonal két végállomása: Óbuda, Bogdáni út -Óbuda, autóbuszgarázs.(Igen érdekes a 280 -as megfordulása a Főtáv nagy kéménye mellett, szinte "derékbatörik" az Ikarus. Irtó jó fotótéma lenne, de ki kell(ene) fogni amikor a Bogdániról a garázs felé van "beugrasztva" a 280 -as, mert a garázstól a Bogdániig sűrűbben fordul elő a dolog. És akkor ez a forduló kimarad.)
Akkor lassan elegen lesznek a 405-ök arra,hogy kapjon egy párat Délpest.
Mondjuk 15 kocsiért kiképeznének már embereket,vagy még ez is kis példányszám?
Azé 15,mert annyi talán elég a 79-esre (amit mostmár egyre biztosabb hogy Kelenföld ad ki -néha egy kis 260-as besegítéssel-),és a 154-esre (amit Cinkota lát el)
Tudtok nekem olyan vonalat mondani,ahol több típus is előfordul egy azon időben (tehát NEM úgy,hogy pl.: 7köznap 280-as 7végén meg 260-as,hanem egyidőben)
Azért van benne logika. Emiatt a néhány kocsi miatt nem fognak kiképezni egy csomó embert a 405-ösre. Sem sofőrt, sem karbantartó személyzetet. A "kis" példányszámú kocsikat a típushomogenizáció miatt a következőképpen osztották el: 260.00 (a Prága váltósok) mikor már csak nagyon kevesen lettek, átvándoroltak mind Délpestre. Valószínüleg azért, mert még 3db 280.00 van ott és azt még tudják karbantartani. A 405-ösöket Kelenföldre, Óbudára és Cinkotára adták. (Ne feledjük, hogy ezek érkezésekor még létezett Récsei) A 412-esekből elsőre csak Kelenföld kapott, másodszorra csak Délpest. (Nyilván ha Cinkotán lennének 412-esek, akkor pl. a Palota-buszt is Cinkota adná)
A trolibuszos topicban igen sűrün feltűnik egy DraCola nevű emberke,aki hasonló furcsaságokat szokott fotózni,némi segítséggel (Pl. Adott busz sofőrje -Gondolom-)
Ilyen érzésben nekem is volt részem. Csak én utasként éltem meg a 103-ason,a 48-ason, anno még az 59-es 260-as korszakában, a 19-esen és még sorolhatnám,csak nem bizti hogy ezt a buszok élvezik is.
Nekem úgy rémlik BPO-803 nem ezüstnyíl,de ez már csak kukacoskodás.
Ennyi informácíót már régen dolgoztam fel. Köszönöm!
Kérdéseim:
Délpestnek hány 435-öse van? Úgy emléxem,mintha a Reptér buszon azok lennének. Esetleg máshol is vannak?
HáBé szerint Délpestnek vannak 405-ösei is. Ez igaz? Mennyi,és hol járnak?
És még ,hogy jól tudom-e,hogy a 79-es vonal Kelenföldi lett?
De jó lenne egyszer beszabadulni a Délpesti (vagy bármelyik) Garázsba.
A felsorolásban is szerepelnek: 01-27 (Oktatókocsi) Vele "aránylag" ritkán utazhatsz :-) és 15-57 szintén 260-as. Egyébként a mostaniak elkészültéig Óbudának is csak 1db 260-as Mezőtúrija van. Ő 03-19.
Sziasztok! 12-65-el kapcsolatban:A képen látható lelakott állapotát annak (is) köszönheti, h meglehetősen aktiv éjszakai életet él a 3É-n (12-98 és 12-99 szokott még) hétfőtől csütörtökig (hétvégén 280as, 11-86,87,88,89) hétvégén meg szolgálati járat szintén éjszaka. Amugy régen sokat járt 14en is (mielőtt a Transman átvette).Nappal 13as szokott lenni.Szóval tuti nem óbudás!!!!!!!4
BKV humor, ma láttam: Keletinél lerohadt 412-es az ilyenkor szokásos "S" helyett "K.O." felirattal! A másik mai: 7es, belül "7" helyett" "007" kijelzéssel. Már csak az hiányzott h" Következik a pályaudvar. A KELETI pályaudvar" :)))))) Némi elektronikai hókuszpókusz..... :))))))
Több 10.000km utazás és rengeteg aláfekvés után bátran merem állítani, hogy a 211-es is laprugós.
Sokan nem szeretik ezt a típust, de 10 évig egy ilyennel jártuk az országot és nagyon a szívemhez nőtt. :)
Érdekes dolog az is,hogy a 200-as laprugós buszok a 255 és 266,a Faros Ikaruszok tipusai:55 és 66.Szerintem ez nem véletlen.
Egyébként az IFA alvázas 211-es milyen?
Hogy hiányzik -e a padlólemez, nos... Azt kívülről nemigen látni. :o)
A futóműből nemigen hiányozhat (?) alkatrész. A karosszéria azért ül ennyire a kerekeken, mert a légrendszerben nincs levegő. Ilyenkor a légrugók -mivel ez a típus (is)* teljesen légrugózott- szépen összenyomódnak, és ezáltal lejjebb eresztik az egész karosszériát úgy 10 -15 centiméternyit. (Ez légrugó -szintezés kérdése). Amint légrendszer a motor beindítása után eléri az üzemi légnyomást (ez 7 -8 bar), a légrugók is feltöltődnek, és a karosszéria felemelkedik.
Személyes élmény: Vezettem már olyan Ikarust, amelyiknek hirtelen eltűnt a levegő az első légrugóiból a szintezőszelep hibája miatt, és ezáltal "letérdelt" az autó. Azt az "élményt"...
Nem lehet teljesen alátekerni (legalábbis 11.00 x20 -as méretű abroncsozás esetén) a kormányt, mert a kerék beledarál a sárvédőívbe, valamint a karosszéria egy az egyben -rugózás híján- átveszi az út egyenetlenségeit, és nagyon durván pattog, rázkódik.
*= a 200 -as szériából -tudomásom szerint- csak a 255 és 266 típusok nem légrugózottak, ők laprugósak.
Néhány gondolat:
A mezőtúri felújítással kapcsolatban:
Nekem nagyon bejön az ott elkészült kocsik külseje. Szép vastag betűkkel van feltüntetve a rendszám, még a vezetőfülke hátulján is -gondoltak a csökkentlátó utasokra. :o) A natúrszínűen hagyott alumíniumlécek -szerintem- nem keveset dobnak a kocsik megjelenésén, valahogy szebbé teszik őket. (És ha jók az emlékeim, a legeslegelső sorozaton is nyers színűek voltak ezek a lécek, a '70 -es évek elején). Véleményem szerint még az is nagyon szép lenne, ha "szájasra" csinálnák meg a buszokat, azaz a homlokrács (amiben ugye a fényzórók vannak) pereme is körben natúr aluszínű lenne, polírozva.
(Lásd ezen a képen.)*
SaxViktor:"...18-51 (Óbudára költöztetve)." Meg a 18-52 és 18-53 is. És van Óbudán 08-51, 08-52, 08-53 is. :o)
Lehet ebből némi kavar,hogy néhány autó rendszáma így összecseng üzemegységen belül? (Arra gondolok, hogy pl: "Jóvan, Józsikám- mondja a diszpécser- ha döglött a verda, akkor állj ki a nyócötvenkettessel!"-és a halálba küldi a vezért, mikor az ártatlanul visszakérdez: "-De melyik nyócötvenkettessel?" )
17 óbudai kocsi szépül Mezőtúron... 260 -as? 280 -as? Vagy vegyesen?
Nos, hirtelen több nem jutott a fejembe. Kellemes napot mindenkinek! :o)
-Először is egy kis javítás sajátmagamnak: a múltkor azt írtam, hogy 11-95-ig vannak a Kelenföldi csuklósok. NEM igaz, mert 11-96 és 11-97 is még 280-as. 11-98-tól 13-02-ig aztán 260-asok.
-Délpest kapott, és van is Mezőtúri kocsija. A legelső ütemben készültek még (Ezek a simán felújított kocsik): 01-27 (Oktatókocsi), 15-57, 16-42 (Cinkotára költöztetve), 17-92 (Cinkotára költöztetve), 18-42 (Később házilag Ezüstnyilasítva, táblás), 18-43 (Később házilag Ezüstnyilasítva, táblás), 18-51 (Óbudára költöztetve).
Aztán a második ütem CSAK Délpestről szólt, ők most is ott vannak, mégpedig az összes Ezüstnyíl, ami Fok-Gyemes. "Név" szerint: 08-03, 08-04, 08-05, 08-07, 08-08, 08-09, 08-10, 08-11, 08-12, 08-13, 17-84, 17-89, 18-11, 18-19, 18-30, 18-39, 18-40.
-Aztán készült már 435-ös is Mezőtúron a BKV-nak, szám szerint 5db. Ők a Cinkotai flotta kocsijai. 19-39, 19-41, 19-43, 19-46, 19-50. Ezek korábban a 9-es kocsijai voltak. Most is ott és a 7-esen fordulnak elő legtöbbször. Szembetűnő különbség nincs a többi kocsihoz képest, a rendszám felírásán kívül. (Nekem egyébként marhára bejön)
-Aztán szóba kerültek az életkorok. A legöregebb 435-ös a BKV-nál (ő volt a próbakocsi) BPO-583, született BU-09-65, TÁBLÁS!!!, DAF motoros, gyártási éve 1993, állományba vételének dátuma 1993.12.14. Az első sorozatkocsik 05-74, 05-75, 05-76, 05-77, 05-78, 05-79, 05-80, 05-81, 05-82. Ők 1994. 09. 20.-án álltak forgalomba a 7A vonalon, még a Récsei égisze alatt. Ma szintén Cinkota flottáját öregbítik.
ja! Ez volt az, amit meghirdettek és nemrég lett eremény igaz? (mármint hogy ki újitsa föl őket)
mezőtúr nyert?
tetszenek az ott megcsinált kocsik, csak
1) mééééért nem Délpest kap már egy párat? :)
2) udoritó betütipust használnak
3) nem mutatnak valami szépen a diszlécek
Nemtom én kivülről és egy kicsit messziről láttam. Rajta nem voltam,és úgy nézett ki,mint aki nincs felújítva. De ez a kép kicsit elgondolkoztat... mittudomain :o)
Viszont,ha fel vót újítva,akkor ahhoz képest elég rosszul nézett ki.
Nyugi srácok! Óbudának most készülnek kocsijai Mezőtúron. Nemsokára majd szép lassanként meg fognak jelenni. Rögtön sikítok, ha visszajönnek az elsők. Számszerint 17-en lesznek.
Egyébként,ha igazi 260-as gyönyörű motorhangokat akartok hallani,akkor tudom ajánlani az Óbudai BPI-265 -öt. Istenien "tette vissza" 2-esbe tegnap a 76 Trolipótlón. Jó volt hallgatni,többször is hallottam. Nem felújított példány ,de jó hanja van.
Legjobb tudásom szerint valóban csak ez a két csuklóvédős kocsi van a BKV-nál (08-74 Óbuda, 19-76 Cinkota)
19-84 valóban nem rég volt felújítva. Nagyon szép lett. De ha igazán szép és még NAGYON FRISSen felújított ráncajtósokat akartok látni/fotózni, látogassatok el a 67V, vagy a 20Gy vonalára! Néhány tipp: 04-55, 04-70. Viszont ha akartok nagyon lepukkantat látni, nézzétek meg 04-78-at a 67V-n.
Azthiszem a Teáltalad említett "esernyős" 280-assal be is zárult a sor a BKV-nál,Sajnos. De majd SaxViktor megmondja a valót :o)
Ha esetleg a kelenföldi ráncajtós 260-as felújításával,vagy mifenéjével végeznének szólj,mert akkor megtekintem.
Egyébként ha felújítják akkor a jó tulajdonságait (szürke kapaszkodó,budiajtós vezetőfülke)biztos "kijavítják". :(
Tudja valaki,hogy mi történt a TAR.HU-val?Mindenem eltünt.Visszalapoztam ebben a topicban és a Ti képeitek sincsenek meg.A képkezelö nem megy,a file kezelö müxik,de semmim sem maradt ott.
260:Akkor miért fényezték volna ujra? Nem tudom mi a tervük vele, de én járok arra elég sokat, és már 3-4 honapja biztos ott áll.Én amugy ilyen régijármü-fan vagyok, azért figyelek fel ilyesmikre. Szerintem a 200-as Ikarusokban még van valami ami megfog, a 400-asok már valahogy nem tudnak érdekelni
Sziasztok!
Csak olvasni szoktalak titeket, de van egy régebbi felvetésetek amihez hozzá tudok szólni:
Az óbudain kivül van még egy esernyős 280as!
BPI-976, 130gy-n szoktam látni, nem valszinu h obudai.
Más: van egy ráncajtós 260!-as a kelenföldi garázs udvarán, ott áll már néhány hónapja, nincs rajta rendszám, némileg hiányos, viszont ÚJRA VAN FÉNYEZVE (3-4 hónapja). Elég öreg darab, szürkék a kapaszkodói, és amennyire láttam, a vezetőfülke is a szürke fémlemez. Ha érdekel titeket és arra vetődtök, nézzétek meg, majdnem a kerités mellett áll.
Nem-nem. Az ex-miskolciak és a BPI-738, BPI-740, BPI-741 kivételével mindegyik BKV-s 280-as 280.49-es. Bár a Gyrosok is már 280.40 típusjellel futnak a BKV nyilvántartásaiban, valószínűleg az üléselrendezésük miatt, de eredetileg ők is 280.49-esek. A fent említett 3 kocsi pedig 280.00.
15-19-ről csak annyit tudok, hogy nyilván hamarosan megcsinálják, hiszen 1991-es gyártású, és annyira nem tört össze.
Félig off a téma most :) de... ma volt szerencsém Agorával utazni. Szerencsének tartom, mert nekem összességében tetszett. Főleg az, hogy nagyon halk. Persze csak belül, kivülről azért rendesen lehet hallani a motort. Az is nagyon tetszett, hogy a motor simán elbír a teletömött busszal is. És tetszik a váltó viselkedése is. Érezni, hogy nyomatékból megy a busz, nem pedig pörgetéstől. Érzésem szerint (mert nem láttam) 1300-nál már váltja a köv. fokozatot és nagyon alacsony fordulattól tolja a kasztnit. A belső elrendezés szokatlan de ettől még nem rossz. Fura, hogy az ajtó fölött nincs kontrol lámpa, hanem központi STOP jelenik meg a vezetőnél és a csukló elött a plafonon, de ez megszokható. A belső színvilág is ízléses, vidám. Az ülések szerintem kicsit közel vannak egymáshoz, de ez nem távolsági járat. A zörgésekről: a jegykiadó automata katasztrofális... legalább egy gumibakot mögé... vagy valami hasonlót. Ez hangolt le, meg az hogy már egy-két lámpa nem világított, valamint, hogy a mennyezet is kezd zörögni, de még bőven elviselhető. (akkor sem a Thököly-re kéne rakni szerencsétlent) És ami leginkább bejött. A zöldes színű hővédő panorámaüveg. Az nagyon ottvan.
De majd amikor lecserélik a 7-es vonal 435-öseit,és Óbuda kap belőle,szívesen elcsréljük Őket a Délpesti 280-asaokra(Mondjuk a BPI-715,és 716-ra. Megéri,Nagyon jó állapotú buszok! Igaz Nolan? :o)))
...és ha jól sejtem, 200 -205 psz.-ig bezárólag az IK 280 T GVM -ek is ráncajtósak.
(De ez az állapotuk állítólag hamarosan el fog tűnni, mihelyst átesnek a nagyjavításon)
Hát,hogy mennyi ráncajtós van,arról fogalmam sincs(még sok,de egyre kevesebb :o)
Látott már valaki felújított ráncajtóst? (BKV-ésat)
Naggyon jól néz ki! Vastag ajtószigetelőgumicsíkok, Cs.mentes padló,új fényezés... És tolvajvédővel felszerelt váltó :o)
ugyanis ma reggel a Szent Imre téren,2x-er kellett az utasoknak leszállni a buszról,mert a vezér nem tudta sehogyanse betenni "egyesbe". Aztán jött a hozzáértő kollégája,babrált valamit a müszerfal alatt,és csodák,csodájára megmoccant a váltó. Egyszóval nekem teccik. Az első felújított ráncajtós.
Tudja valaki, hogy a BKV-nak hány ráncajtós 280-asa van (rendszámmal együtt), és ezek hova tartoznak? Ősszel elkezdtem összegyűjteni, de ídő hiányában abba maradt.
Thenx,nehogy véletlen félrevezessem a jónépet!
eléggé otthonvagy a témában,ezért megkérdezném,hogy Délpestis dolgokkal is tisztában vagy,mer akkor lenne egy pár kérdésem!
Egyébként a kerékmázolgatás "áldozatai" lettek a 412-esek is!
És egyteljes jogú jelentkezőt találtam a JÓ BUSZOK listájára : BPI-722. Van egy érdekessége neki. Kitalálod Nolan? Az ajtóknál kell keresni a megoldást. :o)
"Megismerem a kerekekről, Délpestis! :o) Vagy nem?"
Eltaláltad! NEM!
A BPI-1xx a Kelenföldi csuklósoké. BPI-178-ig 435-ös, BPI-179-től 195-ig 280-as. Ezek felújítása most fejeződött be. A 103-ason és a 72-esen láthatod őket, mivel már csak az a 2 280-as vonala van Kelenföldnek. Viszont most a 47-es villamospótlásnál a 72-es kocsijait átirányították, és ott most 435-ösök járnak.
Bili folyt...
Ha ez én rajtam múlna....
Már rég 417-esek (és nem Agóniák :o)járnának a 48-ason Csak adjanak rá pénzt :o)
2 percenkét követnék egymást csúcsidőben,és lenne gyor48-as is! Meg 148-as is.
Hétvégén pedig Zsírúj (felújított) 280-asok járnának. A 190-es törzskocsi lenne! valamint felújított ráncajtósak is mennének,élükön a 715-tel,és Cartel McCay sofőrrel,(buszbiztonsági okokból)
Na most röhögjünk egy jó nagyot,és várjunk erre még úgy kb 10 évet. (jobbesetben)
semmit, csak az Etelén szarakodott egy sort az ajtó, és a "vezér" (mellesleg egy hatalmas tahó, elkezdte ütögetni a dobozt, hátha megjavul tőle az ajtó...szabályszerűen csapkodta az állatja...ja és olyan "Szalacsi-style" sapkában nyomta...) úgy mellékesen megjegyezte, hogy ahhoz képest, hoyg most jött meg felújitásból, egész gyorsan elkezdett szétesni.
na aztán megjavultunk, de ezt már tényleg nem irom le mégegyszer:)
Tárcsát akartam kifejezni a trilexel (így nagyfiúsabb),de nem jött be :o)))
Többet ilyen szakifejezésekkel (ami természetesen akkora baromság,hogy még két topickal arébb is rajtam röhögnek) nem terhellek Titeket. Tehát a tárcsákra gondoltam! :o)
Ez a mázolgatás csak itt délpesten történt meg,vagy másfele is?
BPI 850-re én még nem emléxem. 280-as?
Én most értem vissza a Múzeumból :o)
Ez persze poén...
A hónap 2. felében valóban megejthetnénk a múzeum megtekintését! (előtte 7végén sok a meló,7köznap meg suli :o(((
A jó buszok listájára új jelentkezőt találtam,ámde felvétele még nem történhet meg,mivel belül még nem láttam! BPO-654. Kivűlről szép,tehát valszeg belül is az,de nemtom.
Egyébként azt csak én vettem észre,hogy szaporodnak a frissen lefújt trilexek,vagy Ti is láttátok? Itt Délpesten szép szürkék lettek,totál új fílinget ad a busznak.
És még gratulácíómat szeretném kifejezni annak a sofőrnek aki ma reggel hajtotta BPO-4?? -es 412-est az 59esen. A motort szépen pörgette,ment mint a golyó. Az a kis "nyuszis" kapcsoló végig be volt kapcsolva. Gyönyörű hangokat varázsolt elő a 412-esből! Nem fékezett bele a Telizöldbe...stb (ezútóbbit előszeretettel alkalmazzák a vezérek,sajnos) Szóval minden elismerésem. Ja az hozzátartozik,hogy kb 20-25 év körül volt a srác. Tudta,hogy kell tolni neki...Amikor nem igazán tudtak az autók megelőzni minket,érdekes arcokat vágtak a vezetőik :o)
Természetesen BPO-000 nincs. Hiszen a rendszám száma azt jelenti, hogy az adott betűtartomány hányadik darabjáról is van szó. Ebből következik, hogy BPO-001 van. Cinkotai járgány, Ik280.49-es, 1988-ban "gyártódott", 1989. március 1-jén vette állományba a BKV. Rába D10UTS motorja van (Nem E1-es), ZF 4HP500 EST 18 váltója van, MVG 318-as hátsó hídja, az alvázszáma: 280.49.2562/88, az AVM alá tartozik és az első rendszáma BY-63-10 volt.
Hamár jó buszok (legalábbis felújított) akkor említést érdemel a BPO-079 is! A 19-esen megtalálható,és szintén a régebbi fajta belső teret újították fel (majdnemhogy gyári állapotra!!! A padló új Pöttyös gumival van borítva!!!nem szürke!!!)Az egyedüli nem gyári cucc amit felfedeztem,az a jelzőgombok színének vegyessége.
Egyébként a jelzők gyárilag voltak benne a buszokban,vagy BKV-tunning? Meg mitől van piros,és zöld színű gombok?Hiány volt a zöldből?
Nekem a nyomógombos pirosak jobban teccettek,de a gomboknál is a piros a nyerő. A zöldnél hagyom,hogy más jelezzen :o) Mikre nem figyelek oda... na elég a kérdésekből :o)
Ja, akkor várok még! Én már a felgyorsult világban élek :o)
Abban nem volt igazad,hogy majd azt írják a BKVésok,hogy "nem tudjuk mi lesz az Agorával,meg majd lessz a tender amikó lesz..." Emléxel?
De már tárgytalan a fentiek miatt :o)
A F1-re én is "mérges" vagyok egy hangyányit!
Na hagylak ,hadd csináld a dolgod! Regisztráltam magam nálatok.
Lehet, hogy nem mondok vele újat, de az AKD-699 meg a 130-as vonalon jár. Frankó barna színű, fautánzatú dekoritlemezzel van burkolva belül, viszont az ülések újra lettek kárpitoztatva, ami kissé rontja a "szocós" feelinget :))) Amúgy a váltója egész jó állapotban van, nem érezhető úgy a rángatás, mint a többi Prága váltós gépen.
Köszi az oldalt jót olvastam,de a mai 19-es buszról nem ír,pedig van! :o)
Már el is tettem a kedvencek közé!
Ezek az exmiskolci buszok egyre jobban tetszenek!
Ma utaztam egyel ,(rendszámát elfeledtem),de megvolt rajta az összes miskolci matrica! (a 2.,3.,4. ajtónál tilos felszállni,az elsőnél meg leszállni :o))))
DE a színe,az viszi a pálmát! :o) (a multkor a díszléc belselyében lévő kis takaró gumicsik például piros volt! Hihetetlen jól nézett ki (AKD-666))
Pisti: Sajnos nincs Scannerem,nekemse és ismerettségbe se! :o(
Pedig nagggggyon jó lenne.
(Ha esetleg sikerálna beszkennelni,szólj,megdumáljuk!)
Délpesti bennfentesek!:o) Nem tudjátok, nekiálltak-e már a BPI-519-nek???? (Az orrsérült kedvenc 260-asomnak)Hiányzikmár nagyon,mert csak ilyen régi kocsik gurulgatnak errefelé.
Ez a real,ez a real... Hát akkor erről lemaradtál. :o)))
Röviden a filmről: 8 perces,rossz minőségü? videók,sűrű vágások,egy kis Demszky,és Aba Botond kéz bilibe lógása... és nyéhány busz,villamos... :o) Egy jó kis BKV promó :o)
Jaja, a "csillagos" az a Mercedes. Ott van némi "engedmény", ami annyiból áll, hogy az 1990 -es évektől gyártott vasakat nem szeretem.
Peugeot: Mivel a cég személyautóparkja erre a típusra épül, elvileg szeretnem kellene, és szeretem is. Főleg az "új arcú" 9 személyes HDi Boxerrel vagyok nagyon kibékülve. De saját kocsinak pedig egy 2.2 HDi 406 -ost vagy 607 -est vállalnék be szívesen.Természetesen lakkfekete színben...
Szóval Tector nem a francia járműipar a kedvenced!
(Remélem azé a Peugeot még elmegy nálad,és tudtommal buszt sem gyártanak :o)
A csillagos az mi? Merci?
Szvsz nem rosz busz az Agónia :o) ,de természetesen én is szívesebben látnék 417-eseket a BKV-nál (ezt tegnap meg is írtam nekik)
A Békávé REAL Playerrel tudta a zoxigént kiszedni a visszbüll :o)
Tehát Real Player,vagy Real One Player
Sok sikert hozzája!
Ki tud honlapom részire Ikarus 260,260T,280,és 280T jellegrajzokat,és esetleg tipusleírást,adatokat felajánlani? Nagyon meg lenne köszönve ám! :o)
Kövezzetek meg, de nekem az "Agónia" (@copy; by Grimbi) nem tetszik. Ránézésre semmi "Ikaruszos" nincs benne, tiszta merő egy "p!násautó" (gyk:Rönyó) az egész.(Mert ugye az eredetije az is...) És itt vesztette el számomra érdekességét ez a jármű, ugyanis a "p!nás" meg "csillagos" "ótvarok" iránt valami ősi gyűlölet él bennem. Ezeknek semmilyen változata a bevásárlószatyortól a tankhajóig nem megy nálam autószámba. :o(((
Nem tudom olvastátok -e a szomszédos topicokat, de az egyikben jó hírként felröppent, hogy mindkét "tüzes" 412 -est helyre fogják állítani. Hurrá. :o)
(Egyébiránt meg mijafene az a nyavalla amit a békávé kivesz a vizbüll? Mert nekem a gép nem társított hozzá programot, amivel meg bírnám nyitni...)
Ha irnék egy ímélt a BKV nak,és megkérdezném,hogy mindig forgalomba lesz-e az Agora, meg hogy mikor írják ki a tendert (mikorra tervezik),és milyen tipusok pályázását várják, Akkor szerintetek válaszolnának?
Egy nagyon buta OFF kerdesm lenne. Ugye kint elek Franciaorszagban es sokat felejtettem a Magyar nyelvbol. Szegyelem magam de mit jelent SZVSZ? mert idaig csak olvasom de nem tudom hogy mit jelent.
Üdv!
Szó még nem volt róla! Asszem Február óta van fenn,és azóta nőtt is a látogatottságom. (a 0-ról nem volt nehéz emelni :o)
Köszönöm a Gratulát!
Köszönöm HáBénak is!
Ha van rá lehetöséged,másold le egy új kazettára(a kazettát megveszem),és azt add majd oda.Így a legbiztonságosabb.Egyébként a teljes megsemmisüléstöl nem kell tartani,csak attól,hogy meggyüri a szalagot.Soha nem volt szerencsém a videókkal,ezen kívül még két roncs van otthon(Philips,Sony).
Mail-t ide küldjél:gl4@freemail.hu
Erre vonatkozólag egyetlen szót találtam az Irisbus a világban c rovatnál = IKARUSBUS Székesfehérvár. :o(((( De ebből nem derül ki a világmárkánk Tagsága :o((
Az az igazság, hoyg baromi régi kazetta, ha szét is megy, nem számit.
(Ha garantálni tudjuk, hogy gépen meglesz, mert azért azt nem akarom, hogy teljesen elvesszen. De a kazetta nem lényeg.)
Nagyon szívesen felveszem,de a videómért nem tudok felelösséget vállalni.A kis drága szívesen gyüri a szalagot ki/befüzésnél,csévélésnél.A másik kérdés a minöség.Ezek a felvételek egy régebbi kártya szüleményei.Holnap teszek fel egy videót,ami az újjal készült(célszerüen egy részlet lesz a Tárgyesetböl).
Van a gépemben egy TV kártya és ha éppen valami érdekes van,azt felveszem.Az RTL 18:30-as híradóját elég gyakran nézem.Sok olyanom is van,aminek az eleje hiányzik,pont azért,mert késön veszem észre.
Azzal mentünk ami a képen van. A gyorasasági céljából fel a kocsinkhoz (Peugeot :o). A volánossal meg hazafelé az autóban találkoztunk.
Bocs ezt az előbb nem irtam!
S*z*k*.: Akkor bocs, de ha nem baj,akkor is utálom :o) Te is utálhatod a Pözsót :o)
Ez amivel én mentem egy '99-es C56-os volt. És egy picit darabos Gázolaj volt benne. Eléggé nyögvenyelősen indult, kb. 10km/h-ig,de utána... :o) __/ <-ilyen meredek lejtőn ment felfelé mint a golyó. És tényleg jó hangja van.
A gyönygyösi VB-s C56ról meg annyit,hogy egy csicska *uzuki (<-FÚÚÚJ)miatt majdnem letolt minket az útról! buzukis lassan sorolt be elé,mi meg már nem fértünk be. Duda,fék satöbbi... aztán közös erővel fél órán keresztül szivattuk a buzukist (<--Szemétláda!)
Nolan:Én sem (hálistennek, hétvégén nincs suli :o)
Tector : A E99 is szép! Meg a 415-ösöm is szép lenne,ha azok a bunkók nem gyalogoltak volna bele a képbe! Grrrrr...
C56: Életem első útját tettem vele,és jók voltak az 1. benyomások. Kép is lesz nemsoká a belső térről! Viszont a színével nem voltam kibékülve (kivűl)De Igen kényelmes ülései vannak!
Papagáj-Sárga: Akkor már inkább legyen sárga,szvsz az szebb!
Jut eszembe, a Volánbusz c56-jairól nem volt jó a véleményem eleinte, de azóta megváltozott:)
Mostanában sokat mentem velük, és már látom olyan rossznak a helyzetet, viszont az is igaz, hogy a Vértes c56-jaiank sokkal értelmesebb a belső elhelyezése.
Ők azt mondták, "OK, távolságizásra fogjuk használni a buszt", és ehhez képest rendezték be.
Míg a VB-nél szvsz ezt nem döntötték így el, és eléggé kusza lett az egész.
(Ezt támasztja alá, hoyg van papagájos, meg sárga c56-juk is...)
Hatvan volános buszt én is láttam (260) hát elég ramatyul nézett ki!
Ezek viszont gyönyörűek,belül is (a 415-be sajnos nem ültem:o(
A C56 os sofőrje pikk-pakk felrakta a buszt a Mátra tetejébe!Ment hegymenetbe mint a golyó :o)
Hmm... A Mátra volán vigyáz a buszaira. Az a 415-ös gyönyörű tipp-topp állapotban van.
Bezzeg tegnap láttam egy Hatvani volános 395-öst. Hát... lukas kipuff rendszer, és a második ajtó nem záródott rendesen. Tisztességes 2 cm-s rés maradt, úgyhogy a levegőcsere ezzel meg is volt oldva.
Állapotuk hagy némi kívánnivalót maguk után,de nem sokáig! elkezdtem felújítani őket. Mi is a pontos tipusuk?? Mert nincs ráírva,és az én szememben nem a tipust látom,hanem a 10 éves játékomat. Ezért nem tudom kivenni! :o(
Ikarusból eddig még csak műanyagot láttam.
Van még egy bolt a Nyugati és a Jászai között a színház után picivel (Duna felé jobb oldalon), ahol rengeteg régi modell van. Ha az embernek szerencséje van ott is találhat különlegességeket.
Egyszer megkérdeztem a tulajtól, hogy szokott e lenni gyári Ikarus modell. Azt mondta nagyon-nagyon ritka és az ára vetekszik az aranyéval :).
Valóban,a képanyag kevés volt,viszont megismerhettük Finta urat.Ha jól tudom a VT Transmanos 263-as buszok is a moszkvai kupacban voltak.
A kiállítás már csak ma van,de az eladó megadta a boltjuk címét.A névjegykártya amit adott otthon van,annyira emléxem,hogy a XIII. kerületben van a Pannónia úton(utcában).
Videók még lesznek,csak sajnos sok olyan van,aminek az eleje hiányzik.Az érdeklödésedre való tekintettel ezeket is felrakom,egy külön alkönyvtárba.Van egy offtopic rally-s hírem is,azt is elhozom.
A múzeumban kérd úgy, hogy monográfia, ha iyg nem tudják miről van szó, akkor mondd, hogy háromkötetes, meg a cimét, és hogy ugy tudod itt lehetett kapni régen.
Ha nem sikerül, akkor valami telefonszámot ki kell nézni a telefonkönyvből a BKV-nál.
En vettem 3 IK260as modelleket, BKV szinekben, 3-4 evel ezelot.
Voltak 260 es 280 BKV szinekben, es 280 7gyors szinben.
DEAK modelsport boltban Budapesten a Kalvaria teren (9es busz, vagy 83 troli).
Megtekintettem eme Ikarusos tárgyesetet! HÁÁÁÁÁÁT... aki nem ismeri őket nem sokat tudhatott meg belőle! Meg úgy kb. 5 perces anyagot összevágtak,de úgy hogy 3 szor is voltak ismétlődő részek. De azér jó volt (mér nem vihette ki az Ikarus a Moszkvai buszokat?)
SaxViktor:
Köszönjük az infókat,főleg a Miskolciakét (tehát kb. velem egyidősek :o) a 93-asokat mostmár külön figyelem!
Pisti és Laci:
Egy ilyen 260-ast lehet hogy én is beszerzek! Nekem sajnos csak a meccsbokszok vannak :o(
Nolan:
Ma reggel volt az M1-en a kékfényben,hogy Csepelen eltaláltak egy 48-ast (Nem adták meg az elsőbbséget! A kamerásnak sikerült úgy filmeznie,hogy semmiféle rendszámot nem tudtam leolvasni! Nagyon nem sérült,de egy darabig ott fog állni valószínűleg a 15-19 mellett.
És a BPI-715 ösnek is a 3. ajtaja is sárga vót valamikó :o)
Youwin:
A könyves témát kitárgyaltátok látom, de azért összefoglalnám:
Deák Ferenc Téri aluljáróban található Földalatti múzeumban beszerezhető "A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada. I.-III. 1919-1985." című könyvről volt szó. Egyébként mindjárt rákeresek a keresőkben,hátha van máshol is
Videós téma: Nekem szó nélkül lejátsza Media Player 9 mindet! Szerintem jók! Nincs több? :o)
Nekem még a gyári 260-as modell van.
Egyik legféltettebb kincsem. Egy barátom nagyapja dolgozott anno ott, és Ő tőle kapta, én meg a sráctól. A nagyapja most télen halt meg :( Azóta mégjobban vigyázok rá.
A H0 modellt egy volt barátnőmtől kaptam, az is kincs.
Kiszaladtam és be is szereztem magamnak egy 260-ast,3200-ért.Láttam az IFA-t is.Volt 60T is 10.000-ért.Beszélgettem az eladóval és azt mondta,hogy ezeknek a buszoknak a beszerzése egyre nehezebb.A Tied egyébként eladó?
Az EU miatt talán nem ide való, de pár éven belül eltűnnek az IFA-k. Szerencsére valaki TT méretben elkezdte gyártani őket több színben és felépítménnyel, valamint pótkocsit is lehet kapni. Az FMH-ban 900.- -ért adják darabját.
De ez már asszem nagyon OFF. :)
Ha még 28-ig elmész a Fővárosi művház-ban lévő vasútmodell-kiállításra akkor ott, de a Ferenciek terén a kis aluljáróban is van egy modellbolt akinél szokott lenni. Az ára kb. 3000Ft-tól indul, de ez nem 100%.
Nagy becsben tartom,persze már késö.Unokaöcsémé volt,de aztán valahogy 'nállam maradt'.A hütörács a legkevesebb,ennek már a két elsö ajtó helye közt az oldala is hiányzik.Majd lefotózom és megnézheted.
A buszok lelöhelye engem is érdekelne.
Ha már H0-ról és TT-röl beszélünk:A Budapesti Müvelödési Házban ma és holnap még megtekinthetö a Vasútmodell Kiállítás.Hátha ott is fellelhetö néhány érdekesség.
Mekkora kultusza van Nálad annak a busznak? CSak azért kérdezem, mert nekem is van egy 260-om és csak a hűtőrács hiányzik elölről...
Azt biztos tudjátok, hogy párezer forintért lehet kapni Farost, 560-t (talán 180 is van) és 200-asokat. Van ami teljesen kész van (a gyártó szerint) és van, amit a vevőnek kell összerakni, lefesteni. Ja, és ezek H0 méretarányúak, de láttam már TT-t is.
Valóban ,vajszínü a felsö rész,kb 20cm hosszú.Az elsö kereke mozgatható.Az enyémnek már nincs ajtaja sem,ülés is csak egy van,a soför mögötti(barnás színü).A bal oldali hosszabb oldalnyílás nyitható(volt,mert már az sincsen meg).
A file-okat megnézem.Az a baj,hogy a benzinkutast és a Kazincbarcikait egymás után csináltam ugyanúgy,ugyanazzal a programmal.Csak a videoátvitel más.(vagy mégsem)
Megkaptad?Amikor elküldtem úgy tünt el sem ment.Érdekes.
A tegnapi filmecskét sikerült felvenni.VHS-en jó lett,gépre videóról vettem fel,de az még nem végleges.A 'némafilm' egy kicsit tovább tartott(vagy az órám járt rosszul).
Azok a makettek jól néztek ki.
Egy szakadt buszom nekem is van,de az nem Matchbox,hanem müanyag cucc.Egy 260-as,alul piros felül fehér,viszonylag nagy.Nagyon öreg,kb 20 éves.
Lécci nevezd meg,melyik nem jó.Az MPG-k egyformák,nem tudom így elsöre,mi lehet a baj.Nézd meg a kiterjesztést,talán nálad nem mindegy,hogy MPEG, vagy MPG.
Mielőtt kérdeztem volna, visszaolvastam, ebből megtudtam hogy van rövidhangú busz, meg megyek zuhanyozni, meg hogy kéményes, meg hogy 20 éves korában selejtezték, meg egy rakás rendszámot és viszonylatot.
Volt tegnap a Filmmúzeumon az Ikarusos rész. Háááát...Persze döntse el mondenki maga, hogy tetszett neki, de azért ennél lehetett volna valami tartalmasabbat is. Pl. volt egy jelenetsor (kötéllel húznak fel bőröndöt egy 55-ös tetejére) ez min. 4-szer be volt vágva. A képek is picik voltak. Végig Finta úr beszélt, és sajnos párszor hülyeséget. Nem vitatom, hogy remek tervező, de talán a közgazdasági fejtegetésbe mégse kellett volna belemennie...
Mégegyszer köszi a tegnapi infót. Remélem rendesen felvette az, akit megkértem :)
Este megnyugodott az Agorával felizgatott kicsi lelkem amikor megláttam, hogy a jó öreg ELR-266 (1980) fog hazavinni. Mennyivel jobb volt, mint a délutáni "rémálmom"... :)
A fél óra nem sok arra a kis múzeumra? Nekem talán sosem sikerült annyit ott lennem, de én is úgy emlékszem, hogy egy vonaljegy ára a beugró.
Hajrá Rally!
Számomra csak az a megdöbbentő, és erről vitáztam is a BKV-val annak idején, hogy ez hogy van, hoyg késnek (a vizsgálat megállapitotta hoyg amikor kérdeztem, 10 (!) percet késnek, reggel 6.30-8.00-ig Csepel felé; na nem mintha "vizsgálat" nélkül nem tudtam volna...), és közben TETŰ LASSÚAK!!!
Azt akartam mondani,hogy ez a 25 30 nekem marha gyors! Nálam lassabban szokott menni! Még Csepelen amikor megy rá a Gubacsi hídra,ott a hosszú egyenesben sem éri el a 30-at,sajnos!
A videókkal meg nemtom mi van,NEKEM MŰKÖDIK.
Tessék Reklamálni a Lacinál, csak ne most,mert minnyá kezdődik az Ikarusos film!
Én a Kós Károly tér sarkán a megállóban állva (amúgy pont itt lakom) csak a fülemre hagyatkozva indulok el a megálló felé, ha tudom, hoyg olyan jön, amilyet akarok:)
(mostmár ugye nem is tudnék hibázni, mert a 99-es 260-as, a 48-as 280, a 194 meg 412)
jaj, ne sird vissza a prága váltót meg szívómotort:)
amúgy szvsz van még, de lehet hogy csak tartalékba jár
Lehet hogy tévedek és 91-es?
Mindegy, a BKV legújabb 280-jaira gondolok.
De szvsz mégiscsak 93...
89-90-ben gyártott 260-aknak ugyanolyan a hagjuk szrinted mint a "miskolci" 280-asknak?
szerintem a miskolciaknak ugyanolyan ótvar hangjuk van, mint a pestieknek
25-30???? Ez valami rekord lehetett nála! Én még ilyen őrjítő sebességet nem tapasztaltam,mikor vele utaztam!! :o) és az a baj,hogy ez igaz!
Ja őszfejű,biztos beleőszült úgy nyomta neki :o)
Na pont az ilyeneknek való a 716-os meg a többi hasonló!
A BY 65-98 at nem ismerem,de a rózsaszín 280-at viszont annál inkább! :o)
Te mikó láttál 93-ban gyártott 280-ast? és hol?
Tudom,hogy van,csak még nem láttam! A legfiatalabb is csak 91-es volt :o)
Én meg azt vettem észre,hogy a régebbi (89.90-es) 260-asok motorjának jellegzetes "rövidbuszos" hangja van. Na pont ilyen hangúak a Miskolci 280-asok is!
Ők mikoriak?Nemtod véletlen?
De azért jó, mert (hogy milyen tipus azt nemtom, valamelyik D10-es alfaj) a motorja nagyon jó nyomatékos, nemtudom jobban elmagyarázni, de vannak olyan motorok, amikkel úgy lehet "gyorsan" menni, hogy viszonylag "halk" az egész.
Biztos ismered, ilyen volt 260-asben pl. a BY 65-98. Ez a 99-en járt főleg még annó.
Általában véve azt vettem észre, hoyg a 93-ban gyártott 280-asokba került ilyen motor!
Vagy ilyen a BU 08-00 is, ma ez a....nem jut eszembe melyik, de ezt meg lehett régen ismerni onnan, hogy a hűtőrácson a 280 felirat rózsaszinű volt! Messzirl lehetett látni!
Ez is a 48-51-en jár és járt.
Ezt esetleg ismered?
De ha jól megnézted,utána szintén kerüld jó messzire,mer az egy SZAKADVÁNY! (ilyet Ikarusra nem szoktam mondani,de most ige /sajnos/)
Nemtom a vezetőket ,és a Dallas-t mennyire ismered,de ma Cartel McKay (ösz öregember,Dzsoki ellensége a Dallaszban :o) vezette ma,úgy hogy fél seggel lelógott az ülésről,és a bal lábával nyomott mindent! :o) Vitt bele egy kis változatosságot is :o)
Végigolvastam,és nagyon teccik!
A héten összedobok belőle egy tuti kis oldalt!
Kérdés:
-223-as viszonylat: Ez biztos, nem elírás?
Kérés:
-60-as évektől napjainkig tudsz valamit,hogy hol találok infót róla?
- Minden ami 48-as: Vonaltérkép,kép,régi tábla,történet,bármi,amit fel tudok használni hozzá. Hol találok ilyeneket?
Ha ez a könyv ilyen,akkor meg kell venni! Gondolom csak a 3-at egybe adják :o(
Naszóval teccikérteni?
Ha megkapom a zengeday-t a régi 48-as kép(nemrég belinkeltem,annál kezdtél el irogatni) is az oldalamon lesz!
Nolan Te egy Jómunkásember vagy!Ezért neked is vetetek ki zoxigént a visszbüll
Megvan,de néhány hiányzik... és vajon melyikek...úgy van 1 darab Ikarus sincs meg :o((((
Viszont megtaláltam a '86-os Matcboxaimat,és köztük a 4 db EAG-omat! Állapotuk olyan mintha a BKV használta volna őket :o) :o(
Tudod hol találkoztam először az Agorával?
Voltak (vannak?) régebben ilyen autós, versenyautós, stb-s kicsi kártyák, és ilyenben volt buszos is. Na olyanon:)
Ha már itt tartunk akkor télleg inkáb 417,de ugye ilyen már nincs sajnos (ugye,helyette van az IKARUS-RENAULT Agora)
De valóban érdekes székek voltak benne, nem IMAG,pedig azok kényelmesebbek! Viszont a kis sötétsége nekem teccik!
Vasárnap kint lesz vajon az Agora? Mert akkor eszközölnék vele egy hoszabb utazást!
Nekem is volt ma szerencsém(?) az Agorához. Még szokatlan egy kicsit, de nem tetszik, hogy elvileg Ikarus,de Vogel ülések vannak benne és nekem egy kicsit sötétnek tűnt belül (bár lehet, hogy csak szőrszálhasogató vagyok, de akkor is inkább Ik417!!!). Egyébként elég sok érdeklődő buszmániákus volt rajta, velem és egy haverommal együtt :)
Le tudjátok írni, hogy pontosan mikor és hol lesz az Ikarus-os film?
Igazad van,eltévesztettem.Az idöpont viszont stimmel.Jó hogy Te is felveszed,mert az otthoni technikám jelenleg olyan,mint a Viasat3:minden lehetséges. :)
Nem a filmmúzeumon lesz???
Inkább Ganz áramszedő legyen! (Totál magyar buszt csinálunk!
A trolis grafikákat én is feltettem a kép.táramba!és nagyon szépek! Főleg az NDK-s Bolygóajtós
Nolan: Hehe, a végén engem is mellbevágott (a szépsége :o))))))
A Miskolci buszokat (meglátásom szerint) mindet felújították! / Tigrismintás :o) Üléshuzat,csúszásmentes padló...stb Kiváncsi vagyok meddig lesznek ilyen jó állapotba!
Chris: Agorát megnézted??? Nem lesz több bmp,direkt azért nem képpel tettem ide be,mer marhanagy