Ez a 212-es egy már végzett hajógépész kollega apjáé. Annak idején volt szerencsém utazni vele. Tárgyalóbusz volt a BM-nél. A motorja MAN, a légkondit pedig emlékeim szerint egy Volvo motor hajtja. Egyes üvegei még mindig páncélozottak:-)
nadejo akkor már ilyen képem is van :)
egyébként 2x láttam ma a Rákos-patak mellett a Szentihályi uton, másodszorra sikerult is lekapni
Tector: köszi, mindkettő tökjo! tetszik a szürkés árnyalat
Nekem is a típusokkal van bajom, nem a gyártóval természetesen. A Conectót én is utálom, a Citaro ellenben az egyik kedvencem. Én a Volvóval még csak elővárosiban utaztam (de úgy már sokszor), tehát nem igazán zavart az, hogy esetleg hosszútávon kényelmetlen. Az is lehet, hogy különbség van a kék és a "Volán-színű" Volvók között?
Úgy érted tőlem? A "BKV nem vesz alvázas busz" tényleg jellemző volt eddig a BKV politikájára, de attól még nem szabadna ilyen kijelentéseket tenni, márpedig legalább 10-szer hallottam már ezt a szöveget (még régen a VÉEK topikon).
Tudom, de úgy kezdtem a topik olvasását, hogy kisebb hozzászólásszámtól a nagyobb felé, így amikor én reagáltam arra a hozzászólásra, akkor még nem olvastam az arra érkezett válaszokat. Ennyi.:-)))
NViktor képén egy csodálatos Ik386 szerepel(azt hiszem).
Cinkotán már 3 ilyen ezüst rácsos 260-as van. A harmadik BPO-18x vagy 19x. Sajna még egyszer sem láttam rendesen.
A Mezőtúri trolikból szerintem kiszedik ráncajtót és bolygó lesz helyette. Novemberben v. decemberben a troligarázsban már nagyjából késznek tűnt a 206-os és bolygóajtós volt, de őt forgalomban még azóta sem láttam.
NOLAN!
Én 1836 vagyok, úgyhogy lehet, hogy igazad van. :)
NOLAN(2026):
Ennek mintájára most hírdessük meg a "Ki melyik busztípust utálja a legjobban" c. emlékversenyt a 266-os tizsteletére:))
1. Török gagyi MANók
Semmilyen tekintetben nem tudnak többet, mint az Ikarusok, csak óccsóbbak.
2. Török gagyi Mercik
Semmilyen tekintetben nem tudnak többet, mint az Ikarusok, csak óccsóbbak.
Pl az a Connecto, ami a VB-nek és a BV-nek van: olyan elavult kinézete van, még mindig a hatvanas évekbeli mercikre akar hasonlitani.
Egy kivétel van: MB0350. Ez télleg szép, a luxus-túrista kategória megy a mercinek, a többi katasztrófa.
3. Volvók
Valami iszonyatosan ronda gépeik vannak pedig a kamionjaik normálisan néznek ki. Manapság már azé' is utálom őket, mert semmilyen tekintetben...
4. Rákos KFT összetákolt buszai
El kell ismerni vannak szép példányaik, de sok buszok a Volvókra hajaz otrombaság tekintetében.
5.
Attis(2034):
Kösz a segítséget, de ezek nem RAL színkódok, vagy igen? Mindenestre nincs köztük egy HV-s szín se :-( Pedig azok RAL kódok, sőt a könnyebb boldogulás érdekében nincsenek is leforditva magyarra.
Miért neked magyarul vannak meg?
rally forever(2037):
Ha gondoljátok én is mesélhetek ilyet, egy évig szerződéses járatokon utaztam. Tolták neki rendesen :)
rally forever(2047):
Ő kicsoda,micsoda,hol,mikor ... :o))) Kerepsesi-Hungária kereszt, és asszem IK 350-es, de majd jönnek az okosabak, és kijavitanak.
Április 20.-án délelött, magán tulajdonú, a Gyurok Bt flottáját szinesiti. (Érdemes megnézni a többit gépüket is, Grimbinek van a cégről albuma.)
ADtranz Incentro(2089):
Akkor a 202 és 205 közül melyik a FOK-GYEM-es? 205
OFF
Bocs a sok (18:-)) hozzászólásért, de most olvastam végig úgy nagyjából ezt a topikot, és amihez volt hozzáfűzni valóm arra reagáltam. Ezt a topikot ezelőtt nem olvastam. Ha hülyeséget írtam, nyugodtan kritizáljatok meg!:-)
ON
Tényleg, az Almásfüzitő-Esztergom-i vonatpótló Vértes faros közlekedik még menetrendszerűen???
Ezek szerint mindkettő megmaradt. Nem voltam benne biztos, ezért inkább nem is írtam. Hála az Égnek!:-) Csodálkoztam is, mert határozottan emlékszem rá, hogy néhány hete egy FOK-GYEM nélküli ráncajtós 280T-n utaztam a 75-ösön (és akkor ezek szerint a 200,201,203 nem lehetett, mert akkor ezek már Mezőtúron voltak). Akkor a 202 és 205 közül melyik a FOK-GYEM-es?
"Én (személy szerint) csak a török csodák iránt érzek "némi" (Rengeteg) útálatot... Némettel még nem utaztam"
Ég és föld a különbség... A Citaro, vagy Cito mérföldekkel jobb a Conectónál. Vagy egy MAN NG 313 a MAN SL 223-asoknál, stb. Nem csak a padlószintben van különbség. A német gyár is gyárt magaspadlósokat (Mercedes Conecto H, MAN ÜL, német MAN SL/SG/SÜ-k, stb.), és azok is sokkal jobbak, mint a török gyár ugyanazon "parasztkivitelű" típusa.
No mindegy, köszi. Az eddigi BKV-s tapasztalataim alapján eltart az még sokáig...:-((( Mint a 412T-k, vagy az Agora forgalombaállítása, a 206-os felújítása, vagy a T5C5K-sítás, és még sorolhatnám...:-(
Megbízható Ikarus 417 ügynök szerint az Agora alvázas, bárki bármit is mond.:-)))
"Haggyuk már ezt alvázas dolgot!
Az Agora nem alvázas.
Egyébként sincs olyan nagy jelentósége a kérdésnek pláne egy alacsonypadlós jármű esetén.
Az Agora esetében ez azt jelent, hogy a fenékvázat ugyan ott gyártják, mint a busz, egy E94-es esetében pedig a fenékvázat a motorral meg mindennel együtt pl a Scania gyártja."
Engem sem érdekel különösebben, de már rengetegszer hallottam ezt a "BKV nem vesz alvázas busz" szöveget. Csak ezen vagyok kiakadva, amúgy egyáltalán nem érdekelne.
"Az a Volvo, ami pl. az Albának és a Tiszának van új, kékre mázolt, mi is a tipusa? :)"
Volvo B10B 400. A karosszériát ugyan nem tudom ki gyártotta. Mi a bajod velük? Szerintem még egész tűrhetőek. A Jászkunnak is van egy csomó, bár azok át vannak festve Jászkunos fényezésűre.
"IK 266" "Conecto Merci" "MAN SL/SG 2x3" "IK 405"
Teljes mértékben egyetértek. Nekem is benne lenne ez a 4 a TOP5-ben, azzal a kikötéssel, hogy MANAS SL/SG, azaz a török gyártmányúak.
"Az Agora is alvázas. "
Haggyuk már ezt alvázas dolgot!
Az Agora nem alvázas.
Egyébként sincs olyan nagy jelentósége a kérdésnek pláne egy alacsonypadlós jármű esetén.
Az Agora esetében ez azt jelent, hogy a fenékvázat ugyan ott gyártják, mint a busz, egy E94-es esetében pedig a fenékvázat a motorral meg mindennel együtt pl a Scania gyártja.
Nem olyan biztos! Az Agora is alvázas. És hát tudod hogy megy ez a BKV-nál. Szerintem elég valószínű, hogy ha a BKV csuklós buszokat venne, akkor Agorákat venne.
"Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-("
Én egyébként nem hiszem, hogy ha belépünk az EU-ba, akkor rögtön mindenféle támogatásokat kapunk közlekedésfejlesztésre. Görögország is belépett az EU-ba (valamikor a 80-as években), és tudtommal ott is eltelt egy kis idő, mire az EU elkezdte nagymértékben támogatni a görög közlekedést, görög ipart, stb. Hasonlóan Portugália. Ezek eleve nem az EU legfejlettebb tagállamai közé tartoztak. Tehét szvsz még jó sokáig lesznek Budapesten 200-asok.:-))
"Én nem értem, mi a baj a ráncajtóval, miért utálja annyira a BKV. Egyszer beszéltem egy Ikaruszos mérnökkel, ő sem tudta megmondani, miért hal(t) ki."
Én nekem több okból sem jön be a ráncajtó. Maga a formája sem tetszik. Alacsonypadlós buszokon kifejezetten hülyén nézne ki (az én ízlésem szerint). Meg általában elég hangos, és nem is záródik tökéletesen (mindig marad valami rés, nem illesztkedik a busztesthez). Nekem a kifelé nyíló ajtó jön be, abból is az a típus, amit a londoni csuklós Mercedes Citaro-kon láttam. Tehát az, amelyik nem hidraulikusan működik.
Igen, szerencsére igen!!! Az egyik ráncos 280T-t (asszem 205, de lehet, hogy 202 a pályaszáma) úgy újították fel, hogy megkapta a plüssülést, FOK-GYEM-et, meg a szokásos felújítást, de a ráncajtót bennehagyták. Így aztán már benne is marad, mert a BKV külön ajtócserére nem költ, nemrég volt a felújítás. A 81-es vonalon szokott közlekedni. Tehát lehet majd vadászni az 1db még meglévő ráncajtós troli után.:-)))
"Hát ez az. Nemtom, hoyg ilyen "kényszermegoldás"-e az, hogy néha egyszerre járnak 412-esek és 415-ösök a hAlacskán.
Egyáltalán mi arra a beosztott? 415, nem?"
Nem kényszermegoldás. Hivatalosan 415-ös, arculatos viszonylat. Az egyik 412-es reggel forda szerint jár az ALACSKA buszon, de csak egy menetet. Majd átáll a 81-es viszonylatra. Ugyanúgy, ahogy az AGORA a 61E-ről a 7-esre.
SaSLe for BKV = Silver Arrow Special limited edition for BKV :oP)))))))
Na nem fárasztalak Titeket tovább! Jóccakákat...
Grimbi,vagy SaxViktor vagy Aki tudja: Nem tudjátok mi van a Délpesti "szájas" busszal?
Holnapra megmondom a rendszámát is... Azé kérdem,mert már nagyon régen láttam,és félek,hogy rossz vége lesz a köv. találkozásnak. Estleg "bevarták" a "száját".
A 20-as gyorson rendszeresen előfordul 260,280,415 és 435 is. Hivatalosan 280, de gyakran előfordul a másik 3 típus bármelyike. Egyszerre mind a 4-et még nem láttam.:-)
Még néhány példa:
72-260,280,435 (volt már egyszerre is mind a három:-))
103-280,435 (néha láttam rajta 260-ast is)
405-415 és 405-260 viszonylatból van egy csomó. A 405-k döglődése miatt majdnem az összes hivatalosan 405-ös viszonylat ilyen.
NViktor: Trolira már Tector válaszolt. Mikorra lesz kész? Talán csak SaxViktor,vagy egy bennfentes jómunkásember tudná megaszmondani.
A Mezőtur nevű kis település egyik (Jómunkásemberrel teli) cége újítják fel a BKV buszait,és köztük a 280T-ket is.
Tector: Alig várom az Ezüstnyilas Trolikat,és ha megvannak,nagyon szívesen megnéznék egy 412T SA*-t is
AdTranz:
Én (személy szerint) csak a török csodák iránt érzek "némi" (Rengeteg) útálatot... Némettel még nem utaztam
Nem tudni, mikorra lesznek kész. Én csak a topicba leírtakkal gazdálkodom, azaz párszáz hozzászólással lejjebb elhangzott, hogy a 200 ,201 ,203 már ott van, szétbontva. Vázlakatosi -fényezői munkák után ugye, megint össze lesznek szerelve, kérdés, hogy az elektronikát a Trolinál szedték -e ki vagy Mezőtúron... Egy csuklós busz (troli) teljes felújítása nem 1 -2 nap, pláne nem, ha szinte (vagy ténylegesen) teljes vázcserét kell rajta csinálni...
Ha jól vettem ki a visszbül a Zokkszigént (azaz jól értelmeztem a nagytopikon leírtakat), akkor a BKV busz -és trolifelújítási tenderét a mezőtúri jómunkásemberek nyerték, azaz a Klíma Ipari Centrum KFT (?).
Ottvannak, épülnek, szépülnek, szép kövér pályaszám lesz rajtuk nameg natúr takarólécek, várhatólag. Tán még zöld kapaszkodó és műnéni fosgyemmel is bejáccik. :o))
(Télleg:Ha képes vagyok rá, "elkövessek" egy GVM Ezüstnyilat is?) :o))
Ha a kép pont az ellenkező oldalt fényképezte volna,akkor egy nagy piros Ikarus 280T GVM lett volna a képen 77-esre feltáblázva, ugye? Amúgy nemtom hol készült :o)
ha esetleg érdekel valakit, május végén metró üzemlátogatás lesz a Fehér uti telepen. ha valakit érdekel, a metrós topicban lehet tolongani holnapig! [de nem nálam mert nem én csinálom]
-MAN (All types)
-MERCEDES (All types)
-BOVA
-Azok a kék Volvók ( De ezekről csak hallomásaim vannak,tehát nem utaztam még velük...)
- ??? talán a ZIU9,de csak azé mer most így hirtelen más nem jut az eszembe...
Először is! Egy jó nagy pirospont a BPO-o79-nek!!!
felújított (a gumipadlós változat),és gyönyörű hosszú 2-ese van neki.
Hazafelé "s" kanyarba gurultunk bele 2-esbe... kijövet kövér gázt adott a (szintén pirospontos) vezér,és legalább 7 mp-ig fullon pörgött a motor... isteni volt... alig voltunk páran (10perce a 19-esen)a buszon és hátul egy fiatalokból álló csoport üvöltve adta a söfőr tudomására,hogy (idézem) " TóJJAD NEKI BÁZZEeee.."
Azt a fílinget.... rohadt jó érzés volt! EZ EGY JÓ BUSZ! JÓ utasokkal
(utána előre jöttek kérlelni a sofőrt,hogy ismételje meg,de nem jött össze neki :o)
Úgy, hogy rühellem:)
A rugózása miatt.
Az ülései miatt.
Az állandó olajszag miatt. (Én legalábbis mikor Zalábnan utazgattam vele kisebb koromban, mindig majd megfulladtam)
És ez érvényes az 500 Ft-os csekkre is, amit akkor kapsz, ha utólag bemutatod a bérleted?
Mondjuk feltételezem, hogy igen, mert ha mész haza, áttszálsz, és pechedre akkor is elkap egy ellenőr, akkor még mindig nincs nálad. Kétszer bemutatni csak nem kell. :-)
Nagyon jól néz ki.FAÜ-s festésü is van?A 620-as FAÜ-s buszok közt volt egy,ami nem kék volt,hanem zöld.Sajnos csak fekete-fehér kép van róla.Ez a Volános festés érdekesen mutatna egy 280-ason is.
múltkor olyan volt, hogy a nőci (nem a Nóci) kitépte a kezemből a diákomat (nem volt érvényes, nem is oda jártam, hagyjuk...:) és szó nélkül elkezdte leirni róla a cimemet... a régit, ugyanis már nem ott lakom.
tanakodtam, hogy a csekkre melyik cimet irjam a régit (hisz azzal kaptak el, ha nem azt irom, talán nem tudják bezaonosiatni), vagy az újat, hisz ott lakom.
aztán fölhivtam őket, és "közös megegyezéssel" a régi lett...
Egyébként,ha egy esetre gondolunk mindhárman,akkor az az egekig felháborító!
De ez ugye nem rendszeres,mert nem szeretném 5-6 rendőrrel elkezdeni majdan a buszfényképezéseimet. :0)))))
erről anyit,hogy mindíg a tisztességes utasok szívják meg!
Én az iskola miatt MINDÍG!! bérlettel utazom,de néha előfordul,hogy 5.-én,6.-án elfelejtem megvenni a bérletet. Na az tuti ,hogy ekkor felbukkan 3-4 ellenőr,és jól megbüntet(szigorúan csak ilyenkor látni ellenőrt,itt délpesten! Amikor van az embernek bérlete ,tuti hogy nincs kaller...),aztán meg lehet az 500 ft-kal bemászkálni az Akácfába (Ahol egyébként nem jár busz :o). Viszont az egy pozítívum,hogy igen jól légkondícionált a pótbefizetőterem :o)
Volt olyan,is hogy kimondottan a bérletpénztárba indultam busszal,és 2 (!!!) megállóval a pénztár előtt lettem megbüntetve... (Naná,hogy nem vettem meg a bérletet utána... ROHADJANAK MEG!)
Azt tudtátok egyébként,hogy a csekk (amivel megbüntetnek) egy napos jeggyel ér fel. Szó nélkül lehet mászkálni vele a BKV járatokon :O))))
Ha ezt így értelmezzük ezt kiforgatásnak nevezik!!!
Másrészről a BKV szerintem a maga módján túlzottan is utascentrikus. Ezt a külső szemlélő nem látja, csak aki dolgozott a BKV-nál!
Ezzel kapcsolatban XY általam is ismert személy, panasszal élt a BKV-nál, egy sofőr fizikai tetlegességig ment, mert az lefényképezte a buszt, amiben ült. Nem tudom mit válaszoltak, levélben de azt is meg fogom tudni -gondolom-. Most a szokásos negyedéves oktatáson tájákoztatják a sofőröket, hogy a buszt bárki nyugodtan lefotózhatja, ha zavarja, hogy benne van a képben, kérje meg, hogy várjon addig amíg kiszáll.
Egyébként nem újdonság, hogy egy utaspanasz kapcsán felhívják a jv-ék figyelmét, hogy ez+az.
A bliccelők: állatok
A BKV utasainak 7-10 százalékát érik bliccelésen
Index/MTI
2003. április 22., kedd 6:49
A BKV Rt. ellenőreinek tapasztalatai szerint a legtöbben a külvárosi buszokon, míg a legkevesebben a metró belvárosi szakaszain és a HÉV-járatokon utaznak érvényes vonaljegy vagy bérlet nélkül.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat a támogatásával
Az ellenőrzött utasok 7-10 százaléka nem tud érvényes vonaljegyet vagy bérletet felmutatni - mondta ezzel kapcsolatban Bencze Ferencné, a BKV Rt. jegy- és bérletellenőrzési szakszolgálatának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta.
A szakember tájékoztatása szerint a BKV Rt. mintegy 460 munkatársa az év minden napján végez ellenőrzéseket a fővárosban naponta közlekedő csaknem 2200 járművön.
A belvárosi kerületekben közlekedő buszokon, trolikon és villamosok, a metró és a HÉV belső szakaszain kevésbé jellemző a bliccelés, míg a külső területeken több a bírságolás.
Angolul tanulnak az ellenőrök
Tóth Sándor, a szakszolgálat másik vezetője közölte: az ellenőröknek angol nyelvoktatást, valamint szakpszichológus bevonásával kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket szerveznek.
Ennek ellenére a munkakör jellegéből adódóan előfordulnak az utasok által kifogásolt intézkedések. A szakszolgálat vezetése minden beérkező panaszt, kifogást kivizsgál. Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ellenőr fellépése, szakszerűtlen intézkedése indokolttá tette a bejelentést, a munkáltató szankcionálja a munkatárs viselkedését, például figyelmeztetéssel vagy prémium megvonásával.
A közlekedési cég azonban arról nem vezet nyilvántartást, hogy a jegyellenőrök naponta hány alkalommal kényszerülnek vitás helyzetek tisztázására rendőri segítséget igénybe venni.
"Ha nem szeretnéd mások előtt elásni magad..."
A BKV pár hónapja "az utazási kultúra javítása érdekében", "Próbáld ki bérlettel is!" szlogennel reklámkampányba kezdett. A reklámok többnyire valamilyen állat - magát elásó pocok, rejtőzködő kaméleon, vagy riadtan figyelő maki - képében ábrázolják a bliccelő utasokat.
És hogy maradjunk még egy picit a papagájoknál...
Csak kötélidegzetű nézőknek! Magyarországon először!
IK 630 papagáj... :o) Na, így nem szabad eltolni egy szép, régi buszt...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Ecsettel festettem öket,Model Master festékkel.Nálam elég jól bevált ez a festék, viszont egy réteg felvitele után érdemes egy napot száradni hagyni.A buszt szétszerelni viszonylag egyszerü,ha érdekel leírom részletesebben.Az elsö ajtó alsó ablakait szikével és vékony türeszelövel vágtam ki.
Ezek a makettek nekem is nagyon tetszenek! Megkérdezhetem, hogy milyen technikával festetted le őket? (Nekem is van 2 ilyen Ikarusom, Hajdú Volánosra szeretném őket megcsinálni, már a RAL színkódok is megvannak, csak éppen nem gyártanak ilyen makettfestéket... Na mindegy, lehet, hogy inkább sárgák lesznek...)
Erre emléxem.Ez a Tárnok utca.Ide jártam suliba.Akkor még itt járt a 16-os és a 16A 260-asokkal.(16:Deák tér-Moszkva tér 16A:Deák tér-Szentháromság tér).Állítólag azért indult be a Várbusz,és terelték el a 16-ost,mert az utcák alatti alagutak nem bírták volna sokáig a nehéz buszokat.Nincs olyan képed,amin 16A van?
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de... Ma reggel félkómás állapotban valami olyasmit hallottam a rádióban, hogy az 50-es vonalon már megint lángra kapott egy busz. Ki mit tud? Igaz a hír, vagy inkább aludjam ki magam legközelebb.
Nekem is ez az elsö,kivéve egy be nem fejezett T72-est.Én még azt is megkockáztattam,hogy kivágtam az elsö ajtó alsó négy ablakát.
Ha nekivágsz a festésnek szólj.A képeket kíváncsian várom.
az vagyok igen, csak nem utazok a 7-es busszal, mert amikor sulibol jövök hazafelé [moszkva ->örs] az Agora épp pihen asszem vagy nem a bosnyák felé megy ugyhogy külön kellene időzni vele, de majd valamikor beiktatom :)
mondjuk ha esetleg lesz Agora akkor 411T-nek is illene lennie
ja tod ezek a mai fiatalok akkora barmok hogy nem képesek IMG-ből kiirni a dumát táblázatba..jo elgondololás, ezt valahogy sose dijazttam a BKV-nál h hülyének nézi az embereket
A vershez annyit tennék hozzá, hogy sztem a 'Szét akart esni' helyett inkább 'Szét akart rohadni'-t mondj. Jobban kijön a ritmus, és ez is igaz a járműpark nagy részére.(Sajnos :()
Tecceni nekem is teccik! Kíváncsi vagyok milyen az ablakfólia? Olyan mint a Vt-Transmanos Ik 263-asokon. Mert azokról borzalmasan jönnek lefelé,és eléggé csúnyácska lesz busz tőle.
"Tudna mutatni nekem valaki egy új hf.-es E95-öt?"
Ajánlom a honlapomat:
http://busztipusok/freeweb.hu/e95/e95.htm
"Jól tudom,hogy a Budörsi Bevásárlóközpontoknak van közösen egy E95-jük?"
Ezt honnan hallottad? Egyébként nem elképzelhetetlen. (gyártottak mostanában pár Volvo alvázasat, azokat az vette meg, aki akarta, tehát nem csak Volán). Ha igaz, rohanok is fotózni:-)
Állítólag a békávé nem fog sose alvázas tipust venni, igy ennyit azokról az álmokról (az enyéimről is), hogy pölö e94g legyen Pesten.
Agora: többszöri utazás után változott egy kicsit a véleményem: elismerem a busz műszaki érdemeit, de kinézetre nekem nem jön be, kivülről még csak-csak, de belül abszolút nem.
Utazni benne szvsz semmivel se nagyobb élmény, mint mondjuk egy 435-ben.
Az E94G -knek én is jobban örülnék,mint pl az Agorának,vagy bármi másnak.
Csakhát a vandalizmus :o((((
Olyan anyaggal kéne borítani a belső teret ami könnyen tisztítható. a szétbarmolás ellen nem tudok semmit. Talán 3 BKV biztonságiszolgáltos 2ajtós szekrényt minden buszra :o)))))
Csakhát ez mind pénz,pénz,pénz
ugyvan! :)
pillanatnyilag nincs is jobb :)
másik topicban beszéltuk hogy jok lennének pestre is mert szépek/jok/tágasak, viszont valaki felvetette hogy "mégse", mert ugyis összevandalizálnák, és sajna tök igaza van. ilyen hulye városhoz mint a mienk, nem illenek ezek a buszok.
nem tudom, ez a kettő nagyon bejön nekem nemcsak a forma hanem a szin miatt is. és ha már pont egymás mellé álltak, lekaptam őket :)
a szürke szine és kijelzője jobb, de a 4 ajtó szerintem kell(ene), ami azon nincs. szal valahogy ugy kedvenc hogy "E94G" aztán kész :)
meg a homlokfal is jol mutat ezen., az uj nem tetszene asszem
T. Németh Úr!
Alábbiakban megküldöm Önnek a kért adatokat:
BKV autóbusz típusok jellemző motorjainak károsanyag emissziós szint szerinti besorol
ása; károsanyag mennyiségek
Típus Motor Emisszió kat. Összkárosanyag (g/ó/db)
Ik 260 szóló RÁBA D10 UTS150 Zöld 1146,6
Ik 280 csuklós RÁBA D10 UTS155 E1 984,9
Ik 405 midi Perkins Phaser E2 E2 421,1
Ik 412 szóló MAN D0826 LOH17 E2 720,2
Ik 415 szóló DAF LT160L E1 927,4
Ik 435 csuklós DAF LT195L E1 1123,2
Károsanyag emissziós kategóriák (g/kWh)
NOx CO HC PM (részecske)
"zöld" 18 14 3,5 0,7
Euro I 8 4,5 1,1 0,38
Euro 2 7 4 1,1 0,15
Euro 3 4,9 2,8 0,7 0,11
az eu-t nem nagyon zavarja hogy mik vannak, legfeljebb majd a harmonizácio keretein belül mittomén 10 év mulva fel kell ujitani EURO1 v 2-es motorra őket.
viszont ugy tudom hogy valami olyan törvény van hogy az uj buszoknak a mozgássérültek számára is "elérehetőnek" kellene lenni, de ez is lehet hogy csak 2005-től vagymikortol van. [és nem eu követelmény még az elozo kormány találta ki]
Az "új" jelzőt csak a topicbanlétednek tulajdonítottam (húú de brillírozok a szavakkal,azért remélem még érthető maradt :o).
Megnéztem már a honlapodat,meg a trolis fórumot is olvasgatom...
Jut eszembe... Délután a Pók utcánál 08-19 @42 állt enyhén "dögölve": A "B" tengely bal oldali kereke igen érdekes pozícióba került,kissé belesimult hátrafelé a kerékdobba. Magyarul jó 10 centivel hátrébb volt, mint kellett volna lennie, ezáltal a légrugók is elereszteték a levegőt, szegény kocsi úgy állt, mint egy csípőficamos macska. Imho a baloldali panhardok adták meg magukat. (ezek azok a gumiperselyes rudak, amelyek a vázhoz rögzítik a hidat).
Egy fotó az egyik kedvencemről, csak úgy, "hirtelen felindulásból." Sajnos, a villamoson ülve, mikor elhúzott mellettünk, vettem észre, hogy valami @#&@&`˙˛ egyén jól összefestette valaha szegénynek a bal hátulját, mert a graffiti nyomai még láthatóak rajta... :o( Szóval: 08-74 a Margit hídnál, @ 6.
Egy kis érdekesség Nyíregyházáról:
http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/solaris/solaris.htm
Igaz nem Ikarus, de BUSZ!
Az Ikarusok is ilyen festéssel mennek, de van teljesen fehér is.
A Solarisból 4 db állt forgalomba (úgy tudom), fut még egy pár ronda MAN-is. 4xx-as sorozat helyi közlekedésben ritka, inkább helyköziben mennek.
Ja! Látni Classic Ikarusokat is szépszámmal.
A "ráncajtós" 260-asból is fut jó pár darab.
Olyan új nem vagyok,talán itt,de én már pár évtizede kedvelem az Ikarusokat,azt lehet mondani azokkal nőttem fel, a szakmunkásvizsám (gyakorlati)egy Ikarus alkatrész volt(jobb oldali hátsó saroklemez a 260-280-asokhoz).Igen,a kis trolit százas emlékére csináltam, köszönöm az elismerést.
üdv kawirz
Gondolom nem csak BKV-s Ikarusok érdekelnek benneteket. Itt a keleti vég fővárosában (Nyíregyházán) nagyon sok 2xx-as sorozat fut. A Szabolcs Volánosok általában jó álapotúak, de van néhány kávébarna-fehér csuklós, amelyek maszek helyközi járatok és igen leharcoltak. (Néhány napja láttam kék-fehér csuklósokat is, persze maszekok voltak ezek is.)
Megpróbálok fotókat is készíteni-szerezni, ha van igény rá.
A lökhártó és az ablakvonaltól felfelé : vajszinű.
Az ablakvonaltól lefelé szürke szinűek a buszok.
A 66-osok ( mivel helyköziek ) majd mindegyike ilyen.
A faros másik, 55-ös tipusa pedig a szivárvány minden szinével csikozva a szürkében.
Sőt, amikor még nem is Mo.-n Barbi baba, maradt itthon kb. 3o db ( Szovjet, azon belül Észt piacra készült) IK 55-ös, GC 58-as sorozat.
Ezek már akkor, tetőtől talpig fáradt Barbi rózsaszinűek voltak.
Ez egy 66-os modell. Távolsági járatokon (MÁVAUT) még én is utaztam gyerekfejjel 55-ös vagy 66-os típusokon, úgy rémlik, azok mintha ilyen barnás-szürkés-fehér színűek lettek volna.
Volt viszont egy nagyon szép piros-fehér csuklós troli modell 13,500 pénzért, valami nagyon régi (IK-31-es ?) fajta.
traficc :
Az Ikarus 31-es, egy 9,5 méteres elsősorban távolsági, másodsorban helyközi és pártucat darabosan helyi járatú busz volt.
távolsági kivitelben volt benne 34 ülőhely.
Csuklós nem épült belőle.
Volt egy négyhengeres Csepel motorja 85 -ill. 95 LE-vel.
Pesten csuklós troli az Ikarus 6O-asból és a MÁVAG Tr%-ből összeépitett FAÜ 6OO-as és FAÜ 66O-as közlekedett.
Ebből volt 54 db.
Ebből 1 db négytengelyes, 53 db háromtengelyes kivitelű volt.
Kb. 1975-ben váltották fel a FAÜ csuklós trolikat az Ikarus 28o-as trolik ( 1oo-154).
rally forever (1668) Kíváncs vagyok meddig tartja a BKV forgalomban a 200-as típusokat. (Remélem jó sokáig)
Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-(
traficc :
Ehhez az EU-nak semmi köze.
Ilyen szabályozás nincs.
Itt, az EU központjában sok-sok (elsősorban iskolásbusz) sokkal de sokkal öregebb, lepusztultabb, korszerűtlenebb.
Ha valaki lát egy fehér 211-est DUB-151 rendszámmal írjon már, hogy mi van Vele, mert decemberben eladtuk a kicsikémet és azóta semmit sem tudok róla. (Talán Vácra került...) :(
Sok sikert a festéshez!Én tegnap álltam neki az egyik 260-asomnak,viszonylag türhetö eredménnyel.BKV-s lesz a kis drága.Láttad a 260-ast is?Olyan van nekem is.
Pisti sajna még nem hajt, mert csak 21 éves lesz, de minden vágya, hogy egyszer majd, hajthasson. :)
Asszem semmi extra nem kell hozzá, csak egy kis ólom a jobb lábfejbe és egy kis érzéketlenség, mert szegénykét 90 fölé zavarni már nagyon csúnya dolog. Amúgy Ő is jól volt beállítva. 5-be 2000-es fordulaton ment százzal. :o)
1:87 arány, natúr (sárgás) színű. Csúnyácska, de hát csak ehhez bírtam hozzájutni. Tényleg festeni kell(ene). Amúgy tegnap ment 80-90 km/h-val. A zsebemben, persze, velem együtt...
Volt viszont egy nagyon szép piros-fehér csuklós troli modell 13,500 pénzért, valami nagyon régi (IK-31-es ?) fajta.
Most fedeztem fel ezt a topikot, egy-két megjegyzés, kérdés az utóbbi napok terméséhez:
Tupolev (1653) van egy ráncajtós 260!-as a kelenföldi garázs udvarán"
Szerintem ez volt a tanulókocsi, ex BU-21-27. (A Véek-en kérdeztem anno, onnan az infó.
rally forever (1668) Kíváncs vagyok meddig tartja a BKV forgalomban a 200-as típusokat. (Remélem jó sokáig)
Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-(
SaxViktor (1676) -Először is egy kis javítás sajátmagamnak: a múltkor azt írtam, hogy 11-95-ig vannak a Kelenföldi csuklósok. NEM igaz, mert 11-96 és 11-97 is még 280-as. 11-98-tól 13-02-ig aztán 260-asok.
Még egy kis kiegészítés: 13-03 is kelenföldi 280-as. :-)
(1723) Ez utóbbi 11db 260-as EZÜSTNYÍL lesz Fok-Gyemmel, zöld kapaszkodókkal, műnénivel.
Jaaaaaj!!! Azok is hogy fognak már kinézni!
Ja, és ami számotokra egy kicsit rossz hír, hogy a fent említett trolikból kiírtják a ráncajtókat és bolygóra cserélik.
Én nem értem, mi a baj a ráncajtóval, miért utálja annyira a BKV. Egyszer beszéltem egy Ikaruszos mérnökkel, ő sem tudta megmondani, miért hal(t) ki.
Norboy (1680) 12-65 Kelenföldi!!!! Egy héten min 3szor látom 13ason, ami az isten háta mögött van... (1686) A képen látható lelakott állapotát annak (is) köszönheti, h meglehetősen aktiv éjszakai életet él a 3É-n
Te ezeket mégis mikor láttad? Jó ideje Óbudán van (sajnos) vagy visszajött volna, amiről én nem tudok?
2000-ben újították fel, ha jól emlékszem, akkor elég sok kelenföldi 260-ast megcsináltak a 89-es évjáratból (ex BY-75-, 76-, 77-esek), ezek még nem Mezőtúron készültek, hanem az Ikarusnál, azok utánuk jöttek.
Nekem a seregben volt szerencsém hozzá.Volt egy zöld fehér 211-esünk és egy fehér-piros 256-os.Ez utóbbi valahogy jobban bírta az emelkedöt.Ráadásul a 211-ben nagyon sürün voltak az ülések,így felszereléssel kicsit kényelmetlen volt :((
A Pannónia utca 112-ben van egy modellbolt.Szerintem nekik van.A múltkor vettem náluk 260-ast és mintha láttam volna 55-öst is.A számuk:359 27 63.Hívd fel Öket.Hétköznap délután vannak nyitva.
A képen levö 293-ast 3 darab 260-asból lehet összerakni.A 280-as is 260-asokból készül(lásd a csukló nem megfelelö helyen lévö kerekét).
A képen látható busz Ik293-as. Ebben a formájában soha sem létezett. Összesen 1db készült belőle, az is bolygóajtóval és BKV színezéssel. Kísérleti jármű volt, konkrétan SENKI számára nem készült (Kubáéra különösen nem), viszont próbafutásokat végzett Budapesten, majd Pécsett. Utasokat soha nem szállított Magyarországon, mert nem volt rá engedélye. A próbafutásokon nem vált be, mert hagyományos D2156-os motorral készült (bár turbóssal) és a kanyarokat sem igazán kedvelte. Néhány év Mátyásföldi ácsorgás után az Ikarus MAN motort rakott bele (emiatt a 2. ajtó és a 2. ablak helyet cserélt) átfestették és elpasszolták Iránba. Azóta nem tudni róla semmit.
Egy szép nyári este túl sokat ücsörögtünk Mór egyik boros pincéjében, így egy kicsit meg kellett nyomni "szegény" 211-nek hazafele (gondolván a vidéki utasokra is). Mindíg elöl ültem abban a buszban, akkor is. Az M7-en 110-114 km/h-val jöttünk végig és még Érdnél sem kellet csak 4-esbe visszaváltani. Mindig is szerettem azt a buszt, de onnantól már tiszteltem is.
A poén ezután jött. A telephely a Vajda Péter utcában volt (Ganz) és onnan trolival mentünk a Népstadionig. A troli a Salgótarjáni és a Hős utca között majd 80-al ment. Szép nap volt... :)
Ez általában bennevan minden buszosban,kivéve amelyikbe nem. Találkoztam már pro-val is,meg ERŐS kontrával is Sajnos.
Az autósokról meg ne is beszéljünk (Néha olyan érzésem van,hogy direkt mennek bele a vízbe)
"frankón" postás:), egész pontosan hirlapkézbesitő.
érdekes dolog ez. amikor a Nagykőrösin megyek "hazafelé" (mert ilyen kurva jó helyeken is járok ám:), általában azt tapasztalom, hoyg a buszosok elég normálisak, néha még segitik is az embert, pl. amikor nagy eső volt, és épp egy rohadt nagy tócsa mellett mentünk el, direkt megvárta, mig elmentek szemből, hogy jól ki tudjon húzódni, és ne fröcsköljön le. Meg ilyenek.
Az autósok viszont szemét g*cik...erről is tudnék mesélni, de nem ennek a topicnak a témája.
Igen?
Akkor kapnak a nyakukba rendesen,mikó a buszok eldöngetnek mellettük :o)
(egy útról beszélünk? Én arról,amelyikről van leágazás az Osanhoz (:o),kicsit följebb a Teszkóhoz...felüljáró...felüljáró... aztán a Garage :o,erre gondútá ? )
Chris kösz a felvilágosítást,de mégis inkább úgy a 49-es volt az!
Buszgyorsasági versenyhez hozzászólva:
igaz nem 200-as,hanem 412-esről van szó. Még kb. egy évvel ezelőtt az 59-esen (mikor még újak,de nem bejáratósak voltak a 412-esek) Csepelen a Corvin úton (ami egy igen hosszú egyenes,enyhe ballal,erősebb jobbal tarkítva)(Ja és hozzátéve,hogy az utcában van 3 megálló,és sehol nem volt -HÁLISTENNEK- senki) buszunk igencsak elkezdett rázni,és az utasok is elég erősen fogták a kapaszkodót. Én egy olyan 100 Km/h körüli tempót ítéltem meg -merthogy sajnos hátul ültem,és nem mertem felállni-. Ráadásul az utca végén zöld volt a lámpa,ami egy bal derékszögű kereszteződésé volt. Mikor ide berakta a 412-est sofőr utána már nem ment olyan gyorsan,de ott a kanyarban szabályos halálfélelmem volt. De jó volt!!! A 412-esbe is lett volna még szerintem,de az már a kanyar miatt nem fért bele (SAJNOS)
Egy 260-as gyorsulásom is itt volt az erősebb jobbosban. Ez nem volt olyan gyors (Kb. 80km/h),de itt defektet kaptunk BAL ELSŐRE!!! (ugye világos mindenkinek hogy jobbosban melyik kerékre dől a busz?). Volt egy kis nyakrángatás,K***a anyázás,kormánytekergetés,buszösszeszedés (ezutóbbiak a sofőr részéről)de böcsületére legyen mondva,szépen megoldotta problémát. És még mentünk 2 megállót!
Meg a 19-es 260-asai szokták huzatni olyan 90-100zal (ha szabad hinni a kilométerórának) a Délpesti garázs előtti szakaszon (Jahn Ferenc Kórház utcájából kifordulva a Garázs felé) De ez nem olyan érdekes,mert itt lehet is nyomni,nincs az út mellett semmi,és nem érződik úgy a sebesség,csak az autósok nem igazán boldogulnak az előzéssel :o)
...azt még elfelejtettem leírni, hogy ennél a sebességnél "élvezkedhetnek" az igazi Ikarus illetve Rába -fanok, mert ilyen magas tempónál az oldalsó bolygóáttétellel ellátott hidak (egyszerűbben: "nagyrábahíd") igen szépen dalolnak...
Nos igen, a 25* -esekkel elég könnyű 120 feletti sebességeket reppenni...
Két hétig volt szerencsém egy ötsebességes, "ólajtós" 256 -ossal (azaz igen első szériás darabbal, tán ez a 256.00 típus) dolgozni, amiben mindössze 6 db ülés volt,azaz pilóta+bukóülés,meg az első sor, utána válaszfal. Ez volt az az autó, amelyet egy korábbi hsz. -omban említettem , miszerint hipphopp elment a levegő az első légrugóiból... :o) Jól voltak rajta összeválogatva az áttételek, mert 1900 l/min -nél ment a kocsi 100 körül. Nos, a két hét alatt egyszer irgalmatlanul meg kellett zavarnom szegénykét az M3 -ason, mert kicsit késésben voltam. Ebben még a régi, lecsapott peremű, kis mutatós Ganz kilométeróra volt (talán emlékeztek rá, az üveglap közepén egy fekete pötty volt, takarván a mutató közepét, ahol a tengelyre van feltolva),szintén 120 -ig kalibrálva. Leérvén a 3 -asról Gyöngyösnél, a Szőlőskertnél azért csak megálltam egy kávéra. Épp zárom a buszt (ami ek. teherautónak volt vizsgáztatva), amikor megjelenik egy kollégám, és fennhangon szidni kezd: " -T., te egy állat vagy! Kimész előzni evvel az öreg csotrogánnyal (Télleg nem volt bizalomgerjesztő külseje a gépsárkánynak) a belsőbe, én meg 135 -tel kapaszkodom utánad. Normális vagy te?"
Én elhűlve néztem rá, majd csak ennyit mondtam: -Lehet. Én a fordszámmérőt néztem, azt hittem, hogy a 2500 körüli fordulatnál olyan 100 -at megy... (Mivel az Iveco, amivel általában járok, hajszálpont 2600 -as forulatnál gurul 100 -at) és bementünk a presszóba... Legendák keringenek még a cég egyik volt 250.59 -eséről, hogy amikor még új volt -úgy 1986 körül- egyszer az M1 -esen 138 -cal mérték be...
Ja! ha az "újabbféle" Ganz óra volt az ominózus IK -ba szerelve (ami mostanság is általános), a függőlegesen lefelé álló mutató inkább olyan 140 -et (számítás by Tector) feltételez...
Hááát, én azokban a régi órákban már nem nagyon bizom(a nem tachográfosok), volt már olyan érzésem, hogy amikor egy tachós megy 50-et azt egy nem tachósnál 60 vagy többnek mutatja az óra... Persze ettől még lehetnek kivételek. Meg ez BKV buszokra érvényes.
Mindenesetre amikor hajnalban a szolgálati 956-oson 260-as+megfelelő soför van akkor azért nem semmi élmény 70-80-al menni, és érezni, hogy a busz még birná...:)
Szeretnék egy témát földobni, persze csak ha megengeditek :)
Szóval én nagyon bírom, amikor küldik a 200-asokat. És amikor érzem, hogy többel megyünk, mint általában, akkor bizony nem szoktam elmulasztani, hogy óvatlanul a kilométerórára ne nézzek.
Tegnap Budaörsről hazafelé 82 km/h-t mutatott az óra, és még jócskán ment volna a busz. Hja, persze nagyjából vízszintes terepen.
A másik még pár évvel ezelött történt, akkor Nagykovácsiból mentem hazafelé, és óra szerint - nem viccelek - !!! 106 km/h !!! szeltük a habokat. Irgalmatlanul rázott, de még az is ment volna szerintem úgy 110-115-ig. 4 sebességes automatával... azért ez nem semmi.
A legnagyobb viszont, amikor Keneséről jöttünk és a buszvezető srác a belső sávban ment. És csak úgy előztünk. Akkor még 120 volt a megengedett sztrádán. Nekem feltűnő volt, hogy miért marad le mindenki. Aztán előrementem "kidobni a szemetet a vezető mellett levő kukába" és tátva maradt a szám. Függőlegesen állt a mutató lefelé... az úgy kábé.. 130-135? lehet. Ez egy 25*-el történt. Soha nem fogom elfelejteni ezeket a pillanatokat.
Szóval regéljetek ti is ilyen sebességőrültek vagytok-e? :)
Miközben kivakarod a csipát a szemedből felvilágosítanálak: :)
Well! Köhh.. tehát...
A 39-re jól emlékeztél, a Batthyány térről megy a (Moszkva téren át, ill. megkerülve) fel a hegyre. Pontosabban a Goldmark Károly u.-ba.
A 49-es viszont a Moszkva térről indul és szintén megindul fölfelé egészen a Fenyves u.-ig.
A Fok-Gyemes kocsikra már vannak ötleteink nekünk is. A legkézenfekvőbb, ha a 49-esre kerülnek, így maradnak Óbudán. De van még egy olyan ötlet is, hogy átmennek Cinkotára a 144Gy-re, a 415-ösök átmennek Óbudára. Így megszűnik a 415-ösök rövid pályafutása Cinkotán (tegnap emlegetett típushomogenizáció), és így Óbudán is megszűnnek a 415-ös kiadási problémák. És ha még ezekután a 49-esre mennének, akkor a Moszkva térről is eltűnnének véglegesen a 200-asok.
Azt írja ki, hogy ALACSKA-BUSZ, és asszem ez fölé írja a végállomást. (NÉPLIGET/ALACSKAI LTP.) És csak egy indulása van naponta (Megjelölt időben indul, utána átszerel 67-esbe).
260 Silverarrow? Kiváncsi vagyok rá. Ha megjönnek szóljál,mert már megyek is megnézni.
Arról,meg hogy a FokGyemes (fosgyemes :o)kocsik hova menjenek,lenne pár ötletem (Délpesten)
Szegény trolik. Deazért marad még ráncajtós?
Egyszer régen kiskoromban mentünk az Állatkertbe, a 75-össel. Ráncajtós volt,és úgy rémlik,mintha nem lett volna indításjelző. Létezhetett ez úgy 92-95 között?
Én tavaj előtt a 260-as példával utaztam. Ez a Battyányi téri vonal,vagy amelyik a hegyre megy fel a Széna téri piac mellett?
Ha a hegyremenő vonal ez,akkor érvényes a 260-asozásom.
Én is úgy tudom,hogy a hivatalos kiadás a 415-ös.
Én például még sose láttam 412-őt itt. Mit írhat ki? BKV+ Alacska? Tudja a FosGyem egyáltalán a vonalat?
Ilyesmi jelenség fordul elő a csepeli 52-es vonalon is, ahol a Hollandi úton leaszfaltoztak egy félkört,és itt fordul meg a busz, szintén "derékbatörve" :o)
Igen, megmaradnak a hidak. Mint ahogy 03-12-nek is megmarad a szívós motorja. A designról nem tudok nyilatkozni, mert még csak a 201-esnek csinálták a vázát (ezt gyakorlatilag újból kell építeni, úgy szét van rohadva) a másik kettő is még csak a bontáson van túl, de valószínűnek tartom, hogy igen, mert mutogattak ott Agria Volános, Hajdú Volános és Honvédségi buszképeket is, és azok olyanok voltak. A BKV tendernek nem volt része ilyen fődarabok cseréje. Lengéscsillapítókat, szelepeket, csöveket cserélnek ha kell, de a motor, első-, hátsóhíd már akár meg is kétszerezhetné a kiadásokat.
260 -as Ezüstnyíl, ez jól hangzik. :o)
Kíváncsi lennék közelebbről is erre a mezőtúri műhelyre...
280 T -k: Ugyanolyan designt kapnak mint az eddig felújított 280 -asok?
És a bolygóajtó mellett megmaradnak a trilexes hidak? Érdekes párosítás lesz, kb. mint a 283 psz. GVM. (Nekem személyszerint tetszik...)
Egyből kicsit javítanám is egy korábbi hozzászólásomat, ugyanis a 17db felújított kocsiból 2 Kelenföldi. Ők pedig a 12-66 és a 12-72. Már lent is vannak. Rajtuk kívül lent van még Óbudáról 12-13, 03-12, 03-23 és 06-05. Gyönyörűen készülnek. Az udvaron már várakozik szarrá bontva a 200, 201 és 203 pályaszámú Ik280T. Ha elkészülnek, őket követi a 204-es troli, és Óbudáról 03-01, 03-02, 03-03, 03-06, 03-07, 03-08, 03-15, 03-16, 06-01, 06-02 és 06-04. Ez utóbbi 11db 260-as EZÜSTNYÍL lesz Fok-Gyemmel, zöld kapaszkodókkal, műnénivel. Ők a Hűvösvölgyben jelenleg is BKV+ -ként üzemelő vonalakra fognak kerülni. Hogy a most ottlévő Fok-Gyemes kocsik hova fognak menni, azt még nem lehet tudni.
Ja, és ami számotokra egy kicsit rossz hír, hogy a fent említett trolikból kiírtják a ráncajtókat és bolygóra cserélik.
Hát ez az. Nemtom, hoyg ilyen "kényszermegoldás"-e az, hogy néha egyszerre járnak 412-esek és 415-ösök a hAlacskán.
Egyáltalán mi arra a beosztott? 415, nem?
"Tudtok nekem olyan vonalat mondani,ahol több típus is előfordul egy azon időben (tehát NEM úgy,hogy pl.: 7köznap 280-as 7végén meg 260-as,hanem egyidőben)"
A kocsihiány (?) miatti vegyesüzem is "ér" ?
Mert akkor példának minnyá' itt a 118 -as Óbudáról.
Alapban dodzsemek járják a vonalat, de úgy másod -harmadnaponta elő szokott fordulni, hogy vegyesen van kiadva, 260/405 -tel, de láttam már 405/415, 260/415 párosítást is. Sőt, gar.- ba ki vagy beálláskor a 6, 86 viszonylat 280 -asai is futnak néha egy menetet a vonalon (118 -asra táblázva), hiszen a fent említett vonal két végállomása: Óbuda, Bogdáni út -Óbuda, autóbuszgarázs.(Igen érdekes a 280 -as megfordulása a Főtáv nagy kéménye mellett, szinte "derékbatörik" az Ikarus. Irtó jó fotótéma lenne, de ki kell(ene) fogni amikor a Bogdániról a garázs felé van "beugrasztva" a 280 -as, mert a garázstól a Bogdániig sűrűbben fordul elő a dolog. És akkor ez a forduló kimarad.)
Akkor lassan elegen lesznek a 405-ök arra,hogy kapjon egy párat Délpest.
Mondjuk 15 kocsiért kiképeznének már embereket,vagy még ez is kis példányszám?
Azé 15,mert annyi talán elég a 79-esre (amit mostmár egyre biztosabb hogy Kelenföld ad ki -néha egy kis 260-as besegítéssel-),és a 154-esre (amit Cinkota lát el)
Tudtok nekem olyan vonalat mondani,ahol több típus is előfordul egy azon időben (tehát NEM úgy,hogy pl.: 7köznap 280-as 7végén meg 260-as,hanem egyidőben)
Azért van benne logika. Emiatt a néhány kocsi miatt nem fognak kiképezni egy csomó embert a 405-ösre. Sem sofőrt, sem karbantartó személyzetet. A "kis" példányszámú kocsikat a típushomogenizáció miatt a következőképpen osztották el: 260.00 (a Prága váltósok) mikor már csak nagyon kevesen lettek, átvándoroltak mind Délpestre. Valószínüleg azért, mert még 3db 280.00 van ott és azt még tudják karbantartani. A 405-ösöket Kelenföldre, Óbudára és Cinkotára adták. (Ne feledjük, hogy ezek érkezésekor még létezett Récsei) A 412-esekből elsőre csak Kelenföld kapott, másodszorra csak Délpest. (Nyilván ha Cinkotán lennének 412-esek, akkor pl. a Palota-buszt is Cinkota adná)
A trolibuszos topicban igen sűrün feltűnik egy DraCola nevű emberke,aki hasonló furcsaságokat szokott fotózni,némi segítséggel (Pl. Adott busz sofőrje -Gondolom-)
Ilyen érzésben nekem is volt részem. Csak én utasként éltem meg a 103-ason,a 48-ason, anno még az 59-es 260-as korszakában, a 19-esen és még sorolhatnám,csak nem bizti hogy ezt a buszok élvezik is.
Nekem úgy rémlik BPO-803 nem ezüstnyíl,de ez már csak kukacoskodás.
Ennyi informácíót már régen dolgoztam fel. Köszönöm!
Kérdéseim:
Délpestnek hány 435-öse van? Úgy emléxem,mintha a Reptér buszon azok lennének. Esetleg máshol is vannak?
HáBé szerint Délpestnek vannak 405-ösei is. Ez igaz? Mennyi,és hol járnak?
És még ,hogy jól tudom-e,hogy a 79-es vonal Kelenföldi lett?
De jó lenne egyszer beszabadulni a Délpesti (vagy bármelyik) Garázsba.
A felsorolásban is szerepelnek: 01-27 (Oktatókocsi) Vele "aránylag" ritkán utazhatsz :-) és 15-57 szintén 260-as. Egyébként a mostaniak elkészültéig Óbudának is csak 1db 260-as Mezőtúrija van. Ő 03-19.
Sziasztok! 12-65-el kapcsolatban:A képen látható lelakott állapotát annak (is) köszönheti, h meglehetősen aktiv éjszakai életet él a 3É-n (12-98 és 12-99 szokott még) hétfőtől csütörtökig (hétvégén 280as, 11-86,87,88,89) hétvégén meg szolgálati járat szintén éjszaka. Amugy régen sokat járt 14en is (mielőtt a Transman átvette).Nappal 13as szokott lenni.Szóval tuti nem óbudás!!!!!!!4
BKV humor, ma láttam: Keletinél lerohadt 412-es az ilyenkor szokásos "S" helyett "K.O." felirattal! A másik mai: 7es, belül "7" helyett" "007" kijelzéssel. Már csak az hiányzott h" Következik a pályaudvar. A KELETI pályaudvar" :)))))) Némi elektronikai hókuszpókusz..... :))))))
Több 10.000km utazás és rengeteg aláfekvés után bátran merem állítani, hogy a 211-es is laprugós.
Sokan nem szeretik ezt a típust, de 10 évig egy ilyennel jártuk az országot és nagyon a szívemhez nőtt. :)
Érdekes dolog az is,hogy a 200-as laprugós buszok a 255 és 266,a Faros Ikaruszok tipusai:55 és 66.Szerintem ez nem véletlen.
Egyébként az IFA alvázas 211-es milyen?
Hogy hiányzik -e a padlólemez, nos... Azt kívülről nemigen látni. :o)
A futóműből nemigen hiányozhat (?) alkatrész. A karosszéria azért ül ennyire a kerekeken, mert a légrendszerben nincs levegő. Ilyenkor a légrugók -mivel ez a típus (is)* teljesen légrugózott- szépen összenyomódnak, és ezáltal lejjebb eresztik az egész karosszériát úgy 10 -15 centiméternyit. (Ez légrugó -szintezés kérdése). Amint légrendszer a motor beindítása után eléri az üzemi légnyomást (ez 7 -8 bar), a légrugók is feltöltődnek, és a karosszéria felemelkedik.
Személyes élmény: Vezettem már olyan Ikarust, amelyiknek hirtelen eltűnt a levegő az első légrugóiból a szintezőszelep hibája miatt, és ezáltal "letérdelt" az autó. Azt az "élményt"...
Nem lehet teljesen alátekerni (legalábbis 11.00 x20 -as méretű abroncsozás esetén) a kormányt, mert a kerék beledarál a sárvédőívbe, valamint a karosszéria egy az egyben -rugózás híján- átveszi az út egyenetlenségeit, és nagyon durván pattog, rázkódik.
*= a 200 -as szériából -tudomásom szerint- csak a 255 és 266 típusok nem légrugózottak, ők laprugósak.
Néhány gondolat:
A mezőtúri felújítással kapcsolatban:
Nekem nagyon bejön az ott elkészült kocsik külseje. Szép vastag betűkkel van feltüntetve a rendszám, még a vezetőfülke hátulján is -gondoltak a csökkentlátó utasokra. :o) A natúrszínűen hagyott alumíniumlécek -szerintem- nem keveset dobnak a kocsik megjelenésén, valahogy szebbé teszik őket. (És ha jók az emlékeim, a legeslegelső sorozaton is nyers színűek voltak ezek a lécek, a '70 -es évek elején). Véleményem szerint még az is nagyon szép lenne, ha "szájasra" csinálnák meg a buszokat, azaz a homlokrács (amiben ugye a fényzórók vannak) pereme is körben natúr aluszínű lenne, polírozva.
(Lásd ezen a képen.)*
SaxViktor:"...18-51 (Óbudára költöztetve)." Meg a 18-52 és 18-53 is. És van Óbudán 08-51, 08-52, 08-53 is. :o)
Lehet ebből némi kavar,hogy néhány autó rendszáma így összecseng üzemegységen belül? (Arra gondolok, hogy pl: "Jóvan, Józsikám- mondja a diszpécser- ha döglött a verda, akkor állj ki a nyócötvenkettessel!"-és a halálba küldi a vezért, mikor az ártatlanul visszakérdez: "-De melyik nyócötvenkettessel?" )
17 óbudai kocsi szépül Mezőtúron... 260 -as? 280 -as? Vagy vegyesen?
Nos, hirtelen több nem jutott a fejembe. Kellemes napot mindenkinek! :o)
-Először is egy kis javítás sajátmagamnak: a múltkor azt írtam, hogy 11-95-ig vannak a Kelenföldi csuklósok. NEM igaz, mert 11-96 és 11-97 is még 280-as. 11-98-tól 13-02-ig aztán 260-asok.
-Délpest kapott, és van is Mezőtúri kocsija. A legelső ütemben készültek még (Ezek a simán felújított kocsik): 01-27 (Oktatókocsi), 15-57, 16-42 (Cinkotára költöztetve), 17-92 (Cinkotára költöztetve), 18-42 (Később házilag Ezüstnyilasítva, táblás), 18-43 (Később házilag Ezüstnyilasítva, táblás), 18-51 (Óbudára költöztetve).
Aztán a második ütem CSAK Délpestről szólt, ők most is ott vannak, mégpedig az összes Ezüstnyíl, ami Fok-Gyemes. "Név" szerint: 08-03, 08-04, 08-05, 08-07, 08-08, 08-09, 08-10, 08-11, 08-12, 08-13, 17-84, 17-89, 18-11, 18-19, 18-30, 18-39, 18-40.
-Aztán készült már 435-ös is Mezőtúron a BKV-nak, szám szerint 5db. Ők a Cinkotai flotta kocsijai. 19-39, 19-41, 19-43, 19-46, 19-50. Ezek korábban a 9-es kocsijai voltak. Most is ott és a 7-esen fordulnak elő legtöbbször. Szembetűnő különbség nincs a többi kocsihoz képest, a rendszám felírásán kívül. (Nekem egyébként marhára bejön)
-Aztán szóba kerültek az életkorok. A legöregebb 435-ös a BKV-nál (ő volt a próbakocsi) BPO-583, született BU-09-65, TÁBLÁS!!!, DAF motoros, gyártási éve 1993, állományba vételének dátuma 1993.12.14. Az első sorozatkocsik 05-74, 05-75, 05-76, 05-77, 05-78, 05-79, 05-80, 05-81, 05-82. Ők 1994. 09. 20.-án álltak forgalomba a 7A vonalon, még a Récsei égisze alatt. Ma szintén Cinkota flottáját öregbítik.
ja! Ez volt az, amit meghirdettek és nemrég lett eremény igaz? (mármint hogy ki újitsa föl őket)
mezőtúr nyert?
tetszenek az ott megcsinált kocsik, csak
1) mééééért nem Délpest kap már egy párat? :)
2) udoritó betütipust használnak
3) nem mutatnak valami szépen a diszlécek
Nemtom én kivülről és egy kicsit messziről láttam. Rajta nem voltam,és úgy nézett ki,mint aki nincs felújítva. De ez a kép kicsit elgondolkoztat... mittudomain :o)
Viszont,ha fel vót újítva,akkor ahhoz képest elég rosszul nézett ki.
Nyugi srácok! Óbudának most készülnek kocsijai Mezőtúron. Nemsokára majd szép lassanként meg fognak jelenni. Rögtön sikítok, ha visszajönnek az elsők. Számszerint 17-en lesznek.
Egyébként,ha igazi 260-as gyönyörű motorhangokat akartok hallani,akkor tudom ajánlani az Óbudai BPI-265 -öt. Istenien "tette vissza" 2-esbe tegnap a 76 Trolipótlón. Jó volt hallgatni,többször is hallottam. Nem felújított példány ,de jó hanja van.
Legjobb tudásom szerint valóban csak ez a két csuklóvédős kocsi van a BKV-nál (08-74 Óbuda, 19-76 Cinkota)
19-84 valóban nem rég volt felújítva. Nagyon szép lett. De ha igazán szép és még NAGYON FRISSen felújított ráncajtósokat akartok látni/fotózni, látogassatok el a 67V, vagy a 20Gy vonalára! Néhány tipp: 04-55, 04-70. Viszont ha akartok nagyon lepukkantat látni, nézzétek meg 04-78-at a 67V-n.
Azthiszem a Teáltalad említett "esernyős" 280-assal be is zárult a sor a BKV-nál,Sajnos. De majd SaxViktor megmondja a valót :o)
Ha esetleg a kelenföldi ráncajtós 260-as felújításával,vagy mifenéjével végeznének szólj,mert akkor megtekintem.
Egyébként ha felújítják akkor a jó tulajdonságait (szürke kapaszkodó,budiajtós vezetőfülke)biztos "kijavítják". :(
Tudja valaki,hogy mi történt a TAR.HU-val?Mindenem eltünt.Visszalapoztam ebben a topicban és a Ti képeitek sincsenek meg.A képkezelö nem megy,a file kezelö müxik,de semmim sem maradt ott.
260:Akkor miért fényezték volna ujra? Nem tudom mi a tervük vele, de én járok arra elég sokat, és már 3-4 honapja biztos ott áll.Én amugy ilyen régijármü-fan vagyok, azért figyelek fel ilyesmikre. Szerintem a 200-as Ikarusokban még van valami ami megfog, a 400-asok már valahogy nem tudnak érdekelni
Sziasztok!
Csak olvasni szoktalak titeket, de van egy régebbi felvetésetek amihez hozzá tudok szólni:
Az óbudain kivül van még egy esernyős 280as!
BPI-976, 130gy-n szoktam látni, nem valszinu h obudai.
Más: van egy ráncajtós 260!-as a kelenföldi garázs udvarán, ott áll már néhány hónapja, nincs rajta rendszám, némileg hiányos, viszont ÚJRA VAN FÉNYEZVE (3-4 hónapja). Elég öreg darab, szürkék a kapaszkodói, és amennyire láttam, a vezetőfülke is a szürke fémlemez. Ha érdekel titeket és arra vetődtök, nézzétek meg, majdnem a kerités mellett áll.
Nem-nem. Az ex-miskolciak és a BPI-738, BPI-740, BPI-741 kivételével mindegyik BKV-s 280-as 280.49-es. Bár a Gyrosok is már 280.40 típusjellel futnak a BKV nyilvántartásaiban, valószínűleg az üléselrendezésük miatt, de eredetileg ők is 280.49-esek. A fent említett 3 kocsi pedig 280.00.
15-19-ről csak annyit tudok, hogy nyilván hamarosan megcsinálják, hiszen 1991-es gyártású, és annyira nem tört össze.
Félig off a téma most :) de... ma volt szerencsém Agorával utazni. Szerencsének tartom, mert nekem összességében tetszett. Főleg az, hogy nagyon halk. Persze csak belül, kivülről azért rendesen lehet hallani a motort. Az is nagyon tetszett, hogy a motor simán elbír a teletömött busszal is. És tetszik a váltó viselkedése is. Érezni, hogy nyomatékból megy a busz, nem pedig pörgetéstől. Érzésem szerint (mert nem láttam) 1300-nál már váltja a köv. fokozatot és nagyon alacsony fordulattól tolja a kasztnit. A belső elrendezés szokatlan de ettől még nem rossz. Fura, hogy az ajtó fölött nincs kontrol lámpa, hanem központi STOP jelenik meg a vezetőnél és a csukló elött a plafonon, de ez megszokható. A belső színvilág is ízléses, vidám. Az ülések szerintem kicsit közel vannak egymáshoz, de ez nem távolsági járat. A zörgésekről: a jegykiadó automata katasztrofális... legalább egy gumibakot mögé... vagy valami hasonlót. Ez hangolt le, meg az hogy már egy-két lámpa nem világított, valamint, hogy a mennyezet is kezd zörögni, de még bőven elviselhető. (akkor sem a Thököly-re kéne rakni szerencsétlent) És ami leginkább bejött. A zöldes színű hővédő panorámaüveg. Az nagyon ottvan.
De majd amikor lecserélik a 7-es vonal 435-öseit,és Óbuda kap belőle,szívesen elcsréljük Őket a Délpesti 280-asaokra(Mondjuk a BPI-715,és 716-ra. Megéri,Nagyon jó állapotú buszok! Igaz Nolan? :o)))