A tar.hu-n megszüntettem, teljesen új dizájnnal és egyéb érdekességekkel a freeweben május végétől (lehet, hogy június lesz belőle) ismét lesz. Azok a témák (grafikák, jellegrajzok, alacsonypadlós Ikarusok, E94, Old Timer stb meglesznek, de merőben új formában, ill. újdonságok is, amikről most nem szólnék :-))
Már régóta akartam kérdezni, hogy mi lett az oldaladdal? Vagy csak elköltözött? Egy csomó jellegrajzot szerettem volna lecsórni róla, de úgy tűnik lekéstem. :-(
Az alábbi képeid logikájára rájöttem, de ez az utolsó sajnos (nagyon sajnos) kilóg a sorból. Egyébként boldog lennék, ha 03-15 így jönne vissza, meg ugye még Ezüst-nyíl is lesz, de sajna marad a régi homlok- és hátfal. Meg szerintem az első ajtó is.
Kösz. :o) Akkor már rájöttem mi a gond. Btw. ha ki tudjátok silabizálni az eddigi próbálkozásokon a "rendszámokat", abból valamire következtetni lehet... :o)
Én mindenképpen megpróbálnám leszedni (legalább egy részét) a már felkent festéknek.
A tustoll (mondjuk a Rotring) olyan 4-5000Ft körül van. Már nagyon rég vettem, mert most már géppel dolgozom.
Eszedbe ne jusson festéket tölteni a tustollba!!! Kb fél óra múlva dobhatod is a kukába. Abba csak tust lehet tölteni.
Azt még nem írtam le, hogy a nem fekete vékony dolgokat (pl. 260.00 díszléceit, amik ezüst színüek) úgy festettem, hogy egy mezei fogpiszkáló végét mártottam a festékbe és azzal húztam. Ezt eljátszhatod a feketével is és akkor nem kell költened tollra.
á ez akarat kérdése. csak ez olyan hogy amikor a Siemens megnyerte a villamostendert, az is a lobbi miatt volt. gondolom ilyen a buszoknál is vanogat :(
NOLAN!!
Csá HAver!
Sajnos tele van a tö*köm azzal, hgy minden szemetet mekvesznek a volánok is, meg mindenki.Én úgy támogatnám a hazai ipart.
Nézd:egy új típus lehet, hogy olcsó.De az alkatrészek rohatt drágák, akár 5x.öse is a mi jó öreg Ikarusunknak, holott mi is Minőségi alkatrészekkel vásároljuk(bocs, vásároltuk)az Ikarusainkat.
Szégyen, hogy egy ilyen nagy múlttal rendelkező cég csak így eltűnik...mert sajnos ez lesz a sorsa biztosn..
Na, nem rabolom a helyetsírással..Ez volt az én kis véleményem..
Viszlát!!
"nem lehetni valahogy rávenni a Volán-társaságokat,ill. a Közlekedési Társaságokat akka, hogy FOGJANAK ÖSSZE, és RENDELJENEK IKARUSOKAT??????-Kérdezem én."
De, egy álomvilágban, ahol mindenkinek rengeteg pénze buszt venni.
Egyelőre sajna az a helyzet, hogy az olcsóbbakból se tudnak annyit venni, amennyi kell.
messze nem.
Norboy!!
CSá!!
Nekem is van képem erről a buszról!Érdekes, hogy a motorja G10 235KW-os!
Nálunk, a Hajdú Volán Rt-nél is van G10 motoros csuklósbusz,de csak 190KW-os(260LE)a motorja.
Hát, mit ne mondjak:én is szívesebben látnám a hazai utakon, mint ezeket a gagyi MANokat.(Bocs, ha vkit megsértettem ezzel a kijelentéssel...)
Viszont nem lehetni valahogy rávenni a Volán-társaságokat,ill. a Közlekedési Társaságokat akka, hogy FOGJANAK ÖSSZE, és RENDELJENEK IKARUSOKAT??????-Kérdezem én.
Minden jót!
na szal remélem törlik majd, már szoltam nekik
zek 100% ua. képek amit Tector csinált, csak kicseréltem bennük a szürkét ugy ahogy korábban leirtam h hogyan kell PS6/7 alatt.
várj. jelold ki a szurkét, csináélj egy Preserve Transparency-t majd a megfelelő kékkel Fill de ugy hogy a Fill Opacity 65% legyen. ha sötét, akkor megmaradsz a kijeloléssel és Adjust Brigthness/Contrast, ha nem megy akkor szolj és megcsinálom
miert nem használsz JPG-et? az 100x jobb, sőt ha a mérettel gondjaid lennének akkor Pjotoshop6-ban asszem már van olyan h Save For Web ...az én képeimim is mind olyanok
Az ÁFA talán lemaradhat.DVD-s fórumokon irtak olyat,hogy amikor lemezt rendeltek nem került rá ÁFA(lehet hogy vám sem).Kivitte a postás és kész.Talán a kisebb csomagoknál lemarad.
Jó kérdés.
Elvileg igen.
Majd jön valami okos, és elmondja a frankót. Ugyanis én azt nemértem, hogy ez a busz már több éve fent van honlapokon, olyan felirattal, hogy "kolumbiába". Ahhoz képest még mindig látni belőle Pesten.
Azt sem tudom, hány készült belőle?
És miért van még mindig itt?
Ez a kolumbiába készülő(?) C83-as gázbusz. Az ajtók azért vannak azon az oldalon, mert zárt pályás közlekedésre, magas peronhoz készült.
Szerintem ez egy zseniális busz, itthonra is kellene!
Képek, és ismertetés a magyarbuszokon, de most valami miatt nem elérhető a freeweb. Késöbb próbáld meg a magyarbuszok.fw.hu-t.
Császtok!!!!
Láttam egy baromi különleges Ikarust, tud rola vki vmit? Kezdem (kép sajna nincs) C80-as P rendszámmal, bordó fényezéssel, foliázott ülésekkel, szemmel láthatóan vadiuj. Most jön a lényeg: kb.20cm-el magasabb a normál változatnál, és a normál 2. 3. 4. ajtóval SZEMBEN, a bal oldalán is vannak ajtók, amik az utastér padlószintjéről nyilnak, tehát csak jobb oldalon van lépcső. Rákóczi uton ment pár napja. Tudjátok mi ez??
A festékkel szerintem nincs baj,mert szépen megszárad.Egyszerüen nem takarja el a pirosat.Egyre sárgább,de nem az igazi.Szerinted 4 réteg festéket le lehet még mosni büntetlenül(a legalsó réteg már több mint egy hete rajta van),vagy most már folytassam sárgával?Esetleg az egészet fessem le szürkére és utána megint sárgára?Attól félek,hogy még két réteg festék és eltünik a hütörács. :(
Nagyon jó dolgokat írtál itt le,válaszolva jónéhány fel nem tett kérdésemre.Ez a kihúzótoll sacc/kb mennyibe kerül?Másik kérdésem,hogy a Modell Master festéket is bele lehet tölteni?
off
Fekete akrillal festettem le anno egy roncs egeret és évek múlva is fogott. :o)
Nem vagyok szakértö,de a müanyagokkal az a baj,hogy egyes festékek oldhatják.Flakonos Akrillfestéknél tapasztaltam ilyet.Ezekkel a buszokkal az a baj,hogy ellentétben más makettekkel nincsen öntökeret(asszem így hívják),amin festéket lehetne próbálni.
troliztam egy keveset, vettem uj procit a gépembe aztán haza is kellett hozni :)
a csoportos utazás az én agyszuleményem volt de valamikor télleg meg lehetne csinálni egyik hétvégén rövidesen
Köszi szépen! Na ezekkel már tudnék mit kezdeni, viszont -sajnos- pont olyan színek nincsenek, mint amilyen nekem kellene, de vannak nagyon hasonlók.
Eredeti festékkel szerinted (amivel az igazi buszokat festik) szerinted le lehet festeni egy műanyag modellt?
"És ezt a Salgói buszt a BKV-nak csinálták? Mér nem ott van?"
Nem a BKV-nak csinálták, csak az ő igényi szerint készült.
Sok értelme nem lett volna ilyeneket venni, mert sok külföldi főegységet tartalmaz (DAF) és nagyobb önsúly mellett kevesebb a hasznos terhelése, mint a 415-nek. A típus Anglia számára lett kifejlesztve (1 és 2 ajtós változatban).
Hát ez a fapad téma ami Tupolevnél van... hát,majdnem leestem a székről. Ilyen van pesten? (Székekre értem :o) És ezt a Salgói buszt a BKV-nak csinálták? Mér nem ott van?
Ez luxusnak,vagy olcsómegoldásnak számított? Kényelmes?
Ebből csak 1db-t láttam ,és nagyonvilágosszürke volt a szék,és érdekes színű kárpittal volt bevonva egy-egy falap,ami a háttámlát és az ülőfelületet borította.
Lehet, én mondjuk nem tudok erről. Annyit viszont igen, hogy ez a busz bezony fapados (280-as), mégpedig pont ugyanolyan fapadok vannak benne, mint a salgótarjáni 480-asban! Én "Garázsmenet" táblával láttam a Thököly-n. Beállt a megállókba is, csak sajnos nem volt időm rá felszállni. Azért kiváncsi vagyok, hol közlekedik, szeretném egyszer kipróbálni!
Na tehát ez egy szempontból elég különös BKV-busz, de inkább nem lövöm le rögtön a poént. Van valami tippetek? Lehet, hogy több ilyen BKV-busz is van, de én még nem találkoztam akkor velük.
A BKV oldalán lehet olvasni egy nagy terjedelmű,de annál érdekesebb írást a Combino villamosokról,amit a 4-6 os vonalra terveznek.
Állításuk szerint 2006 közepétől CSAK! ezek járnak majd a körúton,és az ICS-k a 47-49 es vonal UV-it váltja majd,tehát nagy számú UV selejtezés várható (Sajnos)
Hat ha a 260as leveszik a 31esrol akkor nagy gyaszolas lesz nalam! :(((((( sot meg gyilkolas is. Na de komolyan kedvenc busz tipusom, kedvenc jaratom, ez mar szerelem kerdes!!!!! :D
Rally forever 2156.
tenyleg jol nez ki igy orangeben, jobban mint az a vajszinu Annex reklam (januar-februarban lattam), de SZVSZ jobban nezne ki ha a busz teljes oldalat tarkarna el (ugy mint itt nehany Parizsi buszon, ha kell kep kuldok).
OFF
...mert most nem otthon vagyok (hajnal 1 -ig nem is lesz eshetőségem hazaérni), és egy másig gépről nézve már én is szürkének látom a képet... De nem értem, ez miért van? Azaz, ami .bmp -ben vagy .jpg -ben olyan színű, amilyennnek lennie kell, az .gif -ben mért változtatja meg a színét? Magyarázzamá' el egy hozzáértő jómunkásember, lécciléccilécci...
ON
Én hülye, rájöttem mitől lett szürke a C 80 -as...
Nem kellett volna átkonvertálnom .gif -be, mert amiatt szürkült ki. a .bmp vagy .jpg kiterjesztésben szép kék, olyan, amilyennek lennie kell... :o((
"de minel tobb ideig maradjanak a 200asok, foleg a 260as a 31en"
Mondjuk én nem vagyok nagyon oda értük, de belegondolni is rossz lenne, mi lenne, ha valami alacsonypadlós csodát raknának a 31-esre. A 415-öt el tudnám képzelni, mindig azt lesem, mikor raknak át a 144Gy-ről egyet, de sajnos még nem fordult ilyen elő.
Huh. egy egész oldalt kellett visszalapoznom,hogy végigolvassam a mai termést!
Gratula Nektek érte :o)))
Mikor megcsináltam a topicot,nem hittem volna,hogy egy nap ilyen forgalmas lesz! Tök jó.
Asszonnya!
Üdvözlet az újaknak,és természtesen szó nélkül lehet csatlakozni :o) (kivéve a "törökman" vagy "törökmerci" nincknevű emberkéket ---ha vannak ilyenek,elnézést kérek Tőlük!!!---)
Adtranz: Akkor ezek szerint ,összesen 2db ráncajtós troli maradt? Hááát az nem sok!
Tector: Jó ez a C80-as csak az a baj,hogy nálam is szürke. De így is jó :o) Mi van a trolikkal?
A Festőknek: Hajrá,hajrá. Szép buszokat kívánok nektek. (lehet,én is nekikezdek egy hasonló vállalkozásnak ---amatőr szinten---)
Mzőtúri erdményeket alig várom! Télleg lenézhetnénk csoportosan!
Vki. írta ( elnézést de ennyi hozzászólást nem tudok fejben tartani (főleg egy ilyen hülye fejben,mint az enyém :o),de már télleg vannak 260SA-k? (ezüstnyíl) Mer akkor holnap busznézés lesz :o)
Így hírtelen ennyi,ha kihagytam valamit,szóljatok!
Ezeket a modellfestékeket marha jól lehet keverni. Egy kólás flakon kupakjának a fele mennyiséggel (benne a kupakban) jól ki lehet jönni. Érdemes csak ennyivel dolgozni, mert különben csak pazarlás az egész. Ha meg rosszul sikerül a kikevert szín, akkor úgyis ki kell dobni, és akkor megint csak pazarlás a saját dobozában/üvegében kísérletezni.
Nem tudom, hogy konkrétan a színnel van problémád, vagy a festékkel, de első alkalommal 2db BR130-as mozdonyt (amit gyárilag gyerek játszószettbe raktak soha nem létezett csiricsáré festéssel) akartam DB-s színűre festeni, meg is vettem a cuccost hozzá, szép meggybordót, aztán nekiestem. Két nap múlva még mindíg bűzlött az egész lakás és mikor megfogtam, többé nem tudtam elengedni. Mikor sikerült, természetesen mind az öt újjlenyomatom remekül bennemaradt. Aztán anyám arclemosó vattájával (nem a simával, hanem ami össze van préselve ilyen lapokká) és 1dl körömlakklemosóval visszapucoltam az egészet és jött az alapozós figcsi. És érdekes módon így már sikerült is...
Ja, és amit elfelejtettem. Mindhárom festék (szürke, piros, kék) sima modellfesték. Ha jól hígitod, akkor nem lesz gázos az ecsettel való festés, de annak alapfeltétele az alább is leírt MATT alapozás.
Amit Maz leírt az teljesen OK. Törekedj arra, hogy MATT legyen a szürke, amit alapozónak használsz. Nekem bevált. Egy nap száradás után gyönyörű színt lehet felvinni. Én már készítettem 260.00-t, 260.45-öt (vagy 46-ot) és van egy GVM-em is. Mindháromnál bevált a szürke alapozás. Utána pont úgy néz ki a váz, mint néha azokon a képeken, ahol fényezik a vázjavított kocsikat. Ha jó szürkét találsz, az (BKV-s színezés esetén) jó a belső ablakkeret színnek, tehát kívül-belül fesd le! Nyugodtan használj ecsetet, de ha Ápiszban veszel sima mezeit, akkor elég határozottan húzgáld meg a szőrét, hogy a hibás kijöjjön. Nincs is annál gusztustalanabb, mikor körömmel kell kipiszkálni a száradó festékből a szálakat. Az egyenes határokhoz lehet kapni direkt erre a célra kapható öntapadóst, de a cellux is megteszi, csak vigyázz, ne a hagyományost vedd, mert némelyik olyan szar, hogy leszedi még az alapozást is eltávolításkor. Vannak ilyen lájtosabb celluxok, azok jók. A végső díszítéseket én (ablakkeret, ajtógumik, műanyag díszlécek) egy sima csőtollal húztam ki. Ez lehet egy kicsit pepecselősebb munka annak érdekében, hogy ne menjen tönkre a toll. (Nem olcsó, de nekem pl. munkaeszközöm)
Bocs a hiányos infókért! Kicsit lemaradtam a számolásban. A 400-as sorozatból tényleg fut pár darab, de a meghatározó típus a 2x0-as és a classic a városi közlekedésben.
A másik buszom Volános lesz.A baj csak az,hogy az alany alsó része piros.Eddig négyszer festettem át sárgával,de még mindíg nem jó.
Egyébként ahol a Farost vetted ott még szerintem van egy 260-as...
A Cito (korábban irtad) elismerem hogy hiper-szuper, bár szvsz csúnya.
Lótúró mondjuk úgy, tűrhető.
Conecto mocsok szar. Kényelmetlen, rossz belső elrendezésű, és egyet értek azzal, aki irta (bocs, nem jut eszmbe ki, pedig egy perce olvastam:), hogy kinézetre is abszolúte nem passzol a mai trendbe.
Ez a 212-es egy már végzett hajógépész kollega apjáé. Annak idején volt szerencsém utazni vele. Tárgyalóbusz volt a BM-nél. A motorja MAN, a légkondit pedig emlékeim szerint egy Volvo motor hajtja. Egyes üvegei még mindig páncélozottak:-)
nadejo akkor már ilyen képem is van :)
egyébként 2x láttam ma a Rákos-patak mellett a Szentihályi uton, másodszorra sikerult is lekapni
Tector: köszi, mindkettő tökjo! tetszik a szürkés árnyalat
Nekem is a típusokkal van bajom, nem a gyártóval természetesen. A Conectót én is utálom, a Citaro ellenben az egyik kedvencem. Én a Volvóval még csak elővárosiban utaztam (de úgy már sokszor), tehát nem igazán zavart az, hogy esetleg hosszútávon kényelmetlen. Az is lehet, hogy különbség van a kék és a "Volán-színű" Volvók között?
Úgy érted tőlem? A "BKV nem vesz alvázas busz" tényleg jellemző volt eddig a BKV politikájára, de attól még nem szabadna ilyen kijelentéseket tenni, márpedig legalább 10-szer hallottam már ezt a szöveget (még régen a VÉEK topikon).
Tudom, de úgy kezdtem a topik olvasását, hogy kisebb hozzászólásszámtól a nagyobb felé, így amikor én reagáltam arra a hozzászólásra, akkor még nem olvastam az arra érkezett válaszokat. Ennyi.:-)))
NViktor képén egy csodálatos Ik386 szerepel(azt hiszem).
Cinkotán már 3 ilyen ezüst rácsos 260-as van. A harmadik BPO-18x vagy 19x. Sajna még egyszer sem láttam rendesen.
A Mezőtúri trolikból szerintem kiszedik ráncajtót és bolygó lesz helyette. Novemberben v. decemberben a troligarázsban már nagyjából késznek tűnt a 206-os és bolygóajtós volt, de őt forgalomban még azóta sem láttam.
NOLAN!
Én 1836 vagyok, úgyhogy lehet, hogy igazad van. :)
NOLAN(2026):
Ennek mintájára most hírdessük meg a "Ki melyik busztípust utálja a legjobban" c. emlékversenyt a 266-os tizsteletére:))
1. Török gagyi MANók
Semmilyen tekintetben nem tudnak többet, mint az Ikarusok, csak óccsóbbak.
2. Török gagyi Mercik
Semmilyen tekintetben nem tudnak többet, mint az Ikarusok, csak óccsóbbak.
Pl az a Connecto, ami a VB-nek és a BV-nek van: olyan elavult kinézete van, még mindig a hatvanas évekbeli mercikre akar hasonlitani.
Egy kivétel van: MB0350. Ez télleg szép, a luxus-túrista kategória megy a mercinek, a többi katasztrófa.
3. Volvók
Valami iszonyatosan ronda gépeik vannak pedig a kamionjaik normálisan néznek ki. Manapság már azé' is utálom őket, mert semmilyen tekintetben...
4. Rákos KFT összetákolt buszai
El kell ismerni vannak szép példányaik, de sok buszok a Volvókra hajaz otrombaság tekintetében.
5.
Attis(2034):
Kösz a segítséget, de ezek nem RAL színkódok, vagy igen? Mindenestre nincs köztük egy HV-s szín se :-( Pedig azok RAL kódok, sőt a könnyebb boldogulás érdekében nincsenek is leforditva magyarra.
Miért neked magyarul vannak meg?
rally forever(2037):
Ha gondoljátok én is mesélhetek ilyet, egy évig szerződéses járatokon utaztam. Tolták neki rendesen :)
rally forever(2047):
Ő kicsoda,micsoda,hol,mikor ... :o))) Kerepsesi-Hungária kereszt, és asszem IK 350-es, de majd jönnek az okosabak, és kijavitanak.
Április 20.-án délelött, magán tulajdonú, a Gyurok Bt flottáját szinesiti. (Érdemes megnézni a többit gépüket is, Grimbinek van a cégről albuma.)
ADtranz Incentro(2089):
Akkor a 202 és 205 közül melyik a FOK-GYEM-es? 205
OFF
Bocs a sok (18:-)) hozzászólásért, de most olvastam végig úgy nagyjából ezt a topikot, és amihez volt hozzáfűzni valóm arra reagáltam. Ezt a topikot ezelőtt nem olvastam. Ha hülyeséget írtam, nyugodtan kritizáljatok meg!:-)
ON
Tényleg, az Almásfüzitő-Esztergom-i vonatpótló Vértes faros közlekedik még menetrendszerűen???
Ezek szerint mindkettő megmaradt. Nem voltam benne biztos, ezért inkább nem is írtam. Hála az Égnek!:-) Csodálkoztam is, mert határozottan emlékszem rá, hogy néhány hete egy FOK-GYEM nélküli ráncajtós 280T-n utaztam a 75-ösön (és akkor ezek szerint a 200,201,203 nem lehetett, mert akkor ezek már Mezőtúron voltak). Akkor a 202 és 205 közül melyik a FOK-GYEM-es?
"Én (személy szerint) csak a török csodák iránt érzek "némi" (Rengeteg) útálatot... Némettel még nem utaztam"
Ég és föld a különbség... A Citaro, vagy Cito mérföldekkel jobb a Conectónál. Vagy egy MAN NG 313 a MAN SL 223-asoknál, stb. Nem csak a padlószintben van különbség. A német gyár is gyárt magaspadlósokat (Mercedes Conecto H, MAN ÜL, német MAN SL/SG/SÜ-k, stb.), és azok is sokkal jobbak, mint a török gyár ugyanazon "parasztkivitelű" típusa.
No mindegy, köszi. Az eddigi BKV-s tapasztalataim alapján eltart az még sokáig...:-((( Mint a 412T-k, vagy az Agora forgalombaállítása, a 206-os felújítása, vagy a T5C5K-sítás, és még sorolhatnám...:-(
Megbízható Ikarus 417 ügynök szerint az Agora alvázas, bárki bármit is mond.:-)))
"Haggyuk már ezt alvázas dolgot!
Az Agora nem alvázas.
Egyébként sincs olyan nagy jelentósége a kérdésnek pláne egy alacsonypadlós jármű esetén.
Az Agora esetében ez azt jelent, hogy a fenékvázat ugyan ott gyártják, mint a busz, egy E94-es esetében pedig a fenékvázat a motorral meg mindennel együtt pl a Scania gyártja."
Engem sem érdekel különösebben, de már rengetegszer hallottam ezt a "BKV nem vesz alvázas busz" szöveget. Csak ezen vagyok kiakadva, amúgy egyáltalán nem érdekelne.
"Az a Volvo, ami pl. az Albának és a Tiszának van új, kékre mázolt, mi is a tipusa? :)"
Volvo B10B 400. A karosszériát ugyan nem tudom ki gyártotta. Mi a bajod velük? Szerintem még egész tűrhetőek. A Jászkunnak is van egy csomó, bár azok át vannak festve Jászkunos fényezésűre.
"IK 266" "Conecto Merci" "MAN SL/SG 2x3" "IK 405"
Teljes mértékben egyetértek. Nekem is benne lenne ez a 4 a TOP5-ben, azzal a kikötéssel, hogy MANAS SL/SG, azaz a török gyártmányúak.
"Az Agora is alvázas. "
Haggyuk már ezt alvázas dolgot!
Az Agora nem alvázas.
Egyébként sincs olyan nagy jelentósége a kérdésnek pláne egy alacsonypadlós jármű esetén.
Az Agora esetében ez azt jelent, hogy a fenékvázat ugyan ott gyártják, mint a busz, egy E94-es esetében pedig a fenékvázat a motorral meg mindennel együtt pl a Scania gyártja.
Nem olyan biztos! Az Agora is alvázas. És hát tudod hogy megy ez a BKV-nál. Szerintem elég valószínű, hogy ha a BKV csuklós buszokat venne, akkor Agorákat venne.
"Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-("
Én egyébként nem hiszem, hogy ha belépünk az EU-ba, akkor rögtön mindenféle támogatásokat kapunk közlekedésfejlesztésre. Görögország is belépett az EU-ba (valamikor a 80-as években), és tudtommal ott is eltelt egy kis idő, mire az EU elkezdte nagymértékben támogatni a görög közlekedést, görög ipart, stb. Hasonlóan Portugália. Ezek eleve nem az EU legfejlettebb tagállamai közé tartoztak. Tehét szvsz még jó sokáig lesznek Budapesten 200-asok.:-))
"Én nem értem, mi a baj a ráncajtóval, miért utálja annyira a BKV. Egyszer beszéltem egy Ikaruszos mérnökkel, ő sem tudta megmondani, miért hal(t) ki."
Én nekem több okból sem jön be a ráncajtó. Maga a formája sem tetszik. Alacsonypadlós buszokon kifejezetten hülyén nézne ki (az én ízlésem szerint). Meg általában elég hangos, és nem is záródik tökéletesen (mindig marad valami rés, nem illesztkedik a busztesthez). Nekem a kifelé nyíló ajtó jön be, abból is az a típus, amit a londoni csuklós Mercedes Citaro-kon láttam. Tehát az, amelyik nem hidraulikusan működik.
Igen, szerencsére igen!!! Az egyik ráncos 280T-t (asszem 205, de lehet, hogy 202 a pályaszáma) úgy újították fel, hogy megkapta a plüssülést, FOK-GYEM-et, meg a szokásos felújítást, de a ráncajtót bennehagyták. Így aztán már benne is marad, mert a BKV külön ajtócserére nem költ, nemrég volt a felújítás. A 81-es vonalon szokott közlekedni. Tehát lehet majd vadászni az 1db még meglévő ráncajtós troli után.:-)))
"Hát ez az. Nemtom, hoyg ilyen "kényszermegoldás"-e az, hogy néha egyszerre járnak 412-esek és 415-ösök a hAlacskán.
Egyáltalán mi arra a beosztott? 415, nem?"
Nem kényszermegoldás. Hivatalosan 415-ös, arculatos viszonylat. Az egyik 412-es reggel forda szerint jár az ALACSKA buszon, de csak egy menetet. Majd átáll a 81-es viszonylatra. Ugyanúgy, ahogy az AGORA a 61E-ről a 7-esre.
SaSLe for BKV = Silver Arrow Special limited edition for BKV :oP)))))))
Na nem fárasztalak Titeket tovább! Jóccakákat...
Grimbi,vagy SaxViktor vagy Aki tudja: Nem tudjátok mi van a Délpesti "szájas" busszal?
Holnapra megmondom a rendszámát is... Azé kérdem,mert már nagyon régen láttam,és félek,hogy rossz vége lesz a köv. találkozásnak. Estleg "bevarták" a "száját".
A 20-as gyorson rendszeresen előfordul 260,280,415 és 435 is. Hivatalosan 280, de gyakran előfordul a másik 3 típus bármelyike. Egyszerre mind a 4-et még nem láttam.:-)
Még néhány példa:
72-260,280,435 (volt már egyszerre is mind a három:-))
103-280,435 (néha láttam rajta 260-ast is)
405-415 és 405-260 viszonylatból van egy csomó. A 405-k döglődése miatt majdnem az összes hivatalosan 405-ös viszonylat ilyen.
NViktor: Trolira már Tector válaszolt. Mikorra lesz kész? Talán csak SaxViktor,vagy egy bennfentes jómunkásember tudná megaszmondani.
A Mezőtur nevű kis település egyik (Jómunkásemberrel teli) cége újítják fel a BKV buszait,és köztük a 280T-ket is.
Tector: Alig várom az Ezüstnyilas Trolikat,és ha megvannak,nagyon szívesen megnéznék egy 412T SA*-t is
AdTranz:
Én (személy szerint) csak a török csodák iránt érzek "némi" (Rengeteg) útálatot... Némettel még nem utaztam
Nem tudni, mikorra lesznek kész. Én csak a topicba leírtakkal gazdálkodom, azaz párszáz hozzászólással lejjebb elhangzott, hogy a 200 ,201 ,203 már ott van, szétbontva. Vázlakatosi -fényezői munkák után ugye, megint össze lesznek szerelve, kérdés, hogy az elektronikát a Trolinál szedték -e ki vagy Mezőtúron... Egy csuklós busz (troli) teljes felújítása nem 1 -2 nap, pláne nem, ha szinte (vagy ténylegesen) teljes vázcserét kell rajta csinálni...
Ha jól vettem ki a visszbül a Zokkszigént (azaz jól értelmeztem a nagytopikon leírtakat), akkor a BKV busz -és trolifelújítási tenderét a mezőtúri jómunkásemberek nyerték, azaz a Klíma Ipari Centrum KFT (?).
Ottvannak, épülnek, szépülnek, szép kövér pályaszám lesz rajtuk nameg natúr takarólécek, várhatólag. Tán még zöld kapaszkodó és műnéni fosgyemmel is bejáccik. :o))
(Télleg:Ha képes vagyok rá, "elkövessek" egy GVM Ezüstnyilat is?) :o))
Ha a kép pont az ellenkező oldalt fényképezte volna,akkor egy nagy piros Ikarus 280T GVM lett volna a képen 77-esre feltáblázva, ugye? Amúgy nemtom hol készült :o)
ha esetleg érdekel valakit, május végén metró üzemlátogatás lesz a Fehér uti telepen. ha valakit érdekel, a metrós topicban lehet tolongani holnapig! [de nem nálam mert nem én csinálom]
-MAN (All types)
-MERCEDES (All types)
-BOVA
-Azok a kék Volvók ( De ezekről csak hallomásaim vannak,tehát nem utaztam még velük...)
- ??? talán a ZIU9,de csak azé mer most így hirtelen más nem jut az eszembe...
Először is! Egy jó nagy pirospont a BPO-o79-nek!!!
felújított (a gumipadlós változat),és gyönyörű hosszú 2-ese van neki.
Hazafelé "s" kanyarba gurultunk bele 2-esbe... kijövet kövér gázt adott a (szintén pirospontos) vezér,és legalább 7 mp-ig fullon pörgött a motor... isteni volt... alig voltunk páran (10perce a 19-esen)a buszon és hátul egy fiatalokból álló csoport üvöltve adta a söfőr tudomására,hogy (idézem) " TóJJAD NEKI BÁZZEeee.."
Azt a fílinget.... rohadt jó érzés volt! EZ EGY JÓ BUSZ! JÓ utasokkal
(utána előre jöttek kérlelni a sofőrt,hogy ismételje meg,de nem jött össze neki :o)
Úgy, hogy rühellem:)
A rugózása miatt.
Az ülései miatt.
Az állandó olajszag miatt. (Én legalábbis mikor Zalábnan utazgattam vele kisebb koromban, mindig majd megfulladtam)
És ez érvényes az 500 Ft-os csekkre is, amit akkor kapsz, ha utólag bemutatod a bérleted?
Mondjuk feltételezem, hogy igen, mert ha mész haza, áttszálsz, és pechedre akkor is elkap egy ellenőr, akkor még mindig nincs nálad. Kétszer bemutatni csak nem kell. :-)
Nagyon jól néz ki.FAÜ-s festésü is van?A 620-as FAÜ-s buszok közt volt egy,ami nem kék volt,hanem zöld.Sajnos csak fekete-fehér kép van róla.Ez a Volános festés érdekesen mutatna egy 280-ason is.
múltkor olyan volt, hogy a nőci (nem a Nóci) kitépte a kezemből a diákomat (nem volt érvényes, nem is oda jártam, hagyjuk...:) és szó nélkül elkezdte leirni róla a cimemet... a régit, ugyanis már nem ott lakom.
tanakodtam, hogy a csekkre melyik cimet irjam a régit (hisz azzal kaptak el, ha nem azt irom, talán nem tudják bezaonosiatni), vagy az újat, hisz ott lakom.
aztán fölhivtam őket, és "közös megegyezéssel" a régi lett...
Egyébként,ha egy esetre gondolunk mindhárman,akkor az az egekig felháborító!
De ez ugye nem rendszeres,mert nem szeretném 5-6 rendőrrel elkezdeni majdan a buszfényképezéseimet. :0)))))
erről anyit,hogy mindíg a tisztességes utasok szívják meg!
Én az iskola miatt MINDÍG!! bérlettel utazom,de néha előfordul,hogy 5.-én,6.-án elfelejtem megvenni a bérletet. Na az tuti ,hogy ekkor felbukkan 3-4 ellenőr,és jól megbüntet(szigorúan csak ilyenkor látni ellenőrt,itt délpesten! Amikor van az embernek bérlete ,tuti hogy nincs kaller...),aztán meg lehet az 500 ft-kal bemászkálni az Akácfába (Ahol egyébként nem jár busz :o). Viszont az egy pozítívum,hogy igen jól légkondícionált a pótbefizetőterem :o)
Volt olyan,is hogy kimondottan a bérletpénztárba indultam busszal,és 2 (!!!) megállóval a pénztár előtt lettem megbüntetve... (Naná,hogy nem vettem meg a bérletet utána... ROHADJANAK MEG!)
Azt tudtátok egyébként,hogy a csekk (amivel megbüntetnek) egy napos jeggyel ér fel. Szó nélkül lehet mászkálni vele a BKV járatokon :O))))
Ha ezt így értelmezzük ezt kiforgatásnak nevezik!!!
Másrészről a BKV szerintem a maga módján túlzottan is utascentrikus. Ezt a külső szemlélő nem látja, csak aki dolgozott a BKV-nál!
Ezzel kapcsolatban XY általam is ismert személy, panasszal élt a BKV-nál, egy sofőr fizikai tetlegességig ment, mert az lefényképezte a buszt, amiben ült. Nem tudom mit válaszoltak, levélben de azt is meg fogom tudni -gondolom-. Most a szokásos negyedéves oktatáson tájákoztatják a sofőröket, hogy a buszt bárki nyugodtan lefotózhatja, ha zavarja, hogy benne van a képben, kérje meg, hogy várjon addig amíg kiszáll.
Egyébként nem újdonság, hogy egy utaspanasz kapcsán felhívják a jv-ék figyelmét, hogy ez+az.
A bliccelők: állatok
A BKV utasainak 7-10 százalékát érik bliccelésen
Index/MTI
2003. április 22., kedd 6:49
A BKV Rt. ellenőreinek tapasztalatai szerint a legtöbben a külvárosi buszokon, míg a legkevesebben a metró belvárosi szakaszain és a HÉV-járatokon utaznak érvényes vonaljegy vagy bérlet nélkül.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat a támogatásával
Az ellenőrzött utasok 7-10 százaléka nem tud érvényes vonaljegyet vagy bérletet felmutatni - mondta ezzel kapcsolatban Bencze Ferencné, a BKV Rt. jegy- és bérletellenőrzési szakszolgálatának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta.
A szakember tájékoztatása szerint a BKV Rt. mintegy 460 munkatársa az év minden napján végez ellenőrzéseket a fővárosban naponta közlekedő csaknem 2200 járművön.
A belvárosi kerületekben közlekedő buszokon, trolikon és villamosok, a metró és a HÉV belső szakaszain kevésbé jellemző a bliccelés, míg a külső területeken több a bírságolás.
Angolul tanulnak az ellenőrök
Tóth Sándor, a szakszolgálat másik vezetője közölte: az ellenőröknek angol nyelvoktatást, valamint szakpszichológus bevonásával kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket szerveznek.
Ennek ellenére a munkakör jellegéből adódóan előfordulnak az utasok által kifogásolt intézkedések. A szakszolgálat vezetése minden beérkező panaszt, kifogást kivizsgál. Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ellenőr fellépése, szakszerűtlen intézkedése indokolttá tette a bejelentést, a munkáltató szankcionálja a munkatárs viselkedését, például figyelmeztetéssel vagy prémium megvonásával.
A közlekedési cég azonban arról nem vezet nyilvántartást, hogy a jegyellenőrök naponta hány alkalommal kényszerülnek vitás helyzetek tisztázására rendőri segítséget igénybe venni.
"Ha nem szeretnéd mások előtt elásni magad..."
A BKV pár hónapja "az utazási kultúra javítása érdekében", "Próbáld ki bérlettel is!" szlogennel reklámkampányba kezdett. A reklámok többnyire valamilyen állat - magát elásó pocok, rejtőzködő kaméleon, vagy riadtan figyelő maki - képében ábrázolják a bliccelő utasokat.
És hogy maradjunk még egy picit a papagájoknál...
Csak kötélidegzetű nézőknek! Magyarországon először!
IK 630 papagáj... :o) Na, így nem szabad eltolni egy szép, régi buszt...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Ecsettel festettem öket,Model Master festékkel.Nálam elég jól bevált ez a festék, viszont egy réteg felvitele után érdemes egy napot száradni hagyni.A buszt szétszerelni viszonylag egyszerü,ha érdekel leírom részletesebben.Az elsö ajtó alsó ablakait szikével és vékony türeszelövel vágtam ki.
Ezek a makettek nekem is nagyon tetszenek! Megkérdezhetem, hogy milyen technikával festetted le őket? (Nekem is van 2 ilyen Ikarusom, Hajdú Volánosra szeretném őket megcsinálni, már a RAL színkódok is megvannak, csak éppen nem gyártanak ilyen makettfestéket... Na mindegy, lehet, hogy inkább sárgák lesznek...)
Erre emléxem.Ez a Tárnok utca.Ide jártam suliba.Akkor még itt járt a 16-os és a 16A 260-asokkal.(16:Deák tér-Moszkva tér 16A:Deák tér-Szentháromság tér).Állítólag azért indult be a Várbusz,és terelték el a 16-ost,mert az utcák alatti alagutak nem bírták volna sokáig a nehéz buszokat.Nincs olyan képed,amin 16A van?
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de... Ma reggel félkómás állapotban valami olyasmit hallottam a rádióban, hogy az 50-es vonalon már megint lángra kapott egy busz. Ki mit tud? Igaz a hír, vagy inkább aludjam ki magam legközelebb.
Nekem is ez az elsö,kivéve egy be nem fejezett T72-est.Én még azt is megkockáztattam,hogy kivágtam az elsö ajtó alsó négy ablakát.
Ha nekivágsz a festésnek szólj.A képeket kíváncsian várom.
az vagyok igen, csak nem utazok a 7-es busszal, mert amikor sulibol jövök hazafelé [moszkva ->örs] az Agora épp pihen asszem vagy nem a bosnyák felé megy ugyhogy külön kellene időzni vele, de majd valamikor beiktatom :)
mondjuk ha esetleg lesz Agora akkor 411T-nek is illene lennie
ja tod ezek a mai fiatalok akkora barmok hogy nem képesek IMG-ből kiirni a dumát táblázatba..jo elgondololás, ezt valahogy sose dijazttam a BKV-nál h hülyének nézi az embereket
A vershez annyit tennék hozzá, hogy sztem a 'Szét akart esni' helyett inkább 'Szét akart rohadni'-t mondj. Jobban kijön a ritmus, és ez is igaz a járműpark nagy részére.(Sajnos :()
Tecceni nekem is teccik! Kíváncsi vagyok milyen az ablakfólia? Olyan mint a Vt-Transmanos Ik 263-asokon. Mert azokról borzalmasan jönnek lefelé,és eléggé csúnyácska lesz busz tőle.
"Tudna mutatni nekem valaki egy új hf.-es E95-öt?"
Ajánlom a honlapomat:
http://busztipusok/freeweb.hu/e95/e95.htm
"Jól tudom,hogy a Budörsi Bevásárlóközpontoknak van közösen egy E95-jük?"
Ezt honnan hallottad? Egyébként nem elképzelhetetlen. (gyártottak mostanában pár Volvo alvázasat, azokat az vette meg, aki akarta, tehát nem csak Volán). Ha igaz, rohanok is fotózni:-)
Állítólag a békávé nem fog sose alvázas tipust venni, igy ennyit azokról az álmokról (az enyéimről is), hogy pölö e94g legyen Pesten.
Agora: többszöri utazás után változott egy kicsit a véleményem: elismerem a busz műszaki érdemeit, de kinézetre nekem nem jön be, kivülről még csak-csak, de belül abszolút nem.
Utazni benne szvsz semmivel se nagyobb élmény, mint mondjuk egy 435-ben.
Az E94G -knek én is jobban örülnék,mint pl az Agorának,vagy bármi másnak.
Csakhát a vandalizmus :o((((
Olyan anyaggal kéne borítani a belső teret ami könnyen tisztítható. a szétbarmolás ellen nem tudok semmit. Talán 3 BKV biztonságiszolgáltos 2ajtós szekrényt minden buszra :o)))))
Csakhát ez mind pénz,pénz,pénz
ugyvan! :)
pillanatnyilag nincs is jobb :)
másik topicban beszéltuk hogy jok lennének pestre is mert szépek/jok/tágasak, viszont valaki felvetette hogy "mégse", mert ugyis összevandalizálnák, és sajna tök igaza van. ilyen hulye városhoz mint a mienk, nem illenek ezek a buszok.
nem tudom, ez a kettő nagyon bejön nekem nemcsak a forma hanem a szin miatt is. és ha már pont egymás mellé álltak, lekaptam őket :)
a szürke szine és kijelzője jobb, de a 4 ajtó szerintem kell(ene), ami azon nincs. szal valahogy ugy kedvenc hogy "E94G" aztán kész :)
meg a homlokfal is jol mutat ezen., az uj nem tetszene asszem
T. Németh Úr!
Alábbiakban megküldöm Önnek a kért adatokat:
BKV autóbusz típusok jellemző motorjainak károsanyag emissziós szint szerinti besorol
ása; károsanyag mennyiségek
Típus Motor Emisszió kat. Összkárosanyag (g/ó/db)
Ik 260 szóló RÁBA D10 UTS150 Zöld 1146,6
Ik 280 csuklós RÁBA D10 UTS155 E1 984,9
Ik 405 midi Perkins Phaser E2 E2 421,1
Ik 412 szóló MAN D0826 LOH17 E2 720,2
Ik 415 szóló DAF LT160L E1 927,4
Ik 435 csuklós DAF LT195L E1 1123,2
Károsanyag emissziós kategóriák (g/kWh)
NOx CO HC PM (részecske)
"zöld" 18 14 3,5 0,7
Euro I 8 4,5 1,1 0,38
Euro 2 7 4 1,1 0,15
Euro 3 4,9 2,8 0,7 0,11
az eu-t nem nagyon zavarja hogy mik vannak, legfeljebb majd a harmonizácio keretein belül mittomén 10 év mulva fel kell ujitani EURO1 v 2-es motorra őket.
viszont ugy tudom hogy valami olyan törvény van hogy az uj buszoknak a mozgássérültek számára is "elérehetőnek" kellene lenni, de ez is lehet hogy csak 2005-től vagymikortol van. [és nem eu követelmény még az elozo kormány találta ki]
Az "új" jelzőt csak a topicbanlétednek tulajdonítottam (húú de brillírozok a szavakkal,azért remélem még érthető maradt :o).
Megnéztem már a honlapodat,meg a trolis fórumot is olvasgatom...
Jut eszembe... Délután a Pók utcánál 08-19 @42 állt enyhén "dögölve": A "B" tengely bal oldali kereke igen érdekes pozícióba került,kissé belesimult hátrafelé a kerékdobba. Magyarul jó 10 centivel hátrébb volt, mint kellett volna lennie, ezáltal a légrugók is elereszteték a levegőt, szegény kocsi úgy állt, mint egy csípőficamos macska. Imho a baloldali panhardok adták meg magukat. (ezek azok a gumiperselyes rudak, amelyek a vázhoz rögzítik a hidat).
Egy fotó az egyik kedvencemről, csak úgy, "hirtelen felindulásból." Sajnos, a villamoson ülve, mikor elhúzott mellettünk, vettem észre, hogy valami @#&@&`˙˛ egyén jól összefestette valaha szegénynek a bal hátulját, mert a graffiti nyomai még láthatóak rajta... :o( Szóval: 08-74 a Margit hídnál, @ 6.
Egy kis érdekesség Nyíregyházáról:
http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/solaris/solaris.htm
Igaz nem Ikarus, de BUSZ!
Az Ikarusok is ilyen festéssel mennek, de van teljesen fehér is.
A Solarisból 4 db állt forgalomba (úgy tudom), fut még egy pár ronda MAN-is. 4xx-as sorozat helyi közlekedésben ritka, inkább helyköziben mennek.
Ja! Látni Classic Ikarusokat is szépszámmal.
A "ráncajtós" 260-asból is fut jó pár darab.
Olyan új nem vagyok,talán itt,de én már pár évtizede kedvelem az Ikarusokat,azt lehet mondani azokkal nőttem fel, a szakmunkásvizsám (gyakorlati)egy Ikarus alkatrész volt(jobb oldali hátsó saroklemez a 260-280-asokhoz).Igen,a kis trolit százas emlékére csináltam, köszönöm az elismerést.
üdv kawirz
Gondolom nem csak BKV-s Ikarusok érdekelnek benneteket. Itt a keleti vég fővárosában (Nyíregyházán) nagyon sok 2xx-as sorozat fut. A Szabolcs Volánosok általában jó álapotúak, de van néhány kávébarna-fehér csuklós, amelyek maszek helyközi járatok és igen leharcoltak. (Néhány napja láttam kék-fehér csuklósokat is, persze maszekok voltak ezek is.)
Megpróbálok fotókat is készíteni-szerezni, ha van igény rá.
A lökhártó és az ablakvonaltól felfelé : vajszinű.
Az ablakvonaltól lefelé szürke szinűek a buszok.
A 66-osok ( mivel helyköziek ) majd mindegyike ilyen.
A faros másik, 55-ös tipusa pedig a szivárvány minden szinével csikozva a szürkében.
Sőt, amikor még nem is Mo.-n Barbi baba, maradt itthon kb. 3o db ( Szovjet, azon belül Észt piacra készült) IK 55-ös, GC 58-as sorozat.
Ezek már akkor, tetőtől talpig fáradt Barbi rózsaszinűek voltak.
Ez egy 66-os modell. Távolsági járatokon (MÁVAUT) még én is utaztam gyerekfejjel 55-ös vagy 66-os típusokon, úgy rémlik, azok mintha ilyen barnás-szürkés-fehér színűek lettek volna.
Volt viszont egy nagyon szép piros-fehér csuklós troli modell 13,500 pénzért, valami nagyon régi (IK-31-es ?) fajta.
traficc :
Az Ikarus 31-es, egy 9,5 méteres elsősorban távolsági, másodsorban helyközi és pártucat darabosan helyi járatú busz volt.
távolsági kivitelben volt benne 34 ülőhely.
Csuklós nem épült belőle.
Volt egy négyhengeres Csepel motorja 85 -ill. 95 LE-vel.
Pesten csuklós troli az Ikarus 6O-asból és a MÁVAG Tr%-ből összeépitett FAÜ 6OO-as és FAÜ 66O-as közlekedett.
Ebből volt 54 db.
Ebből 1 db négytengelyes, 53 db háromtengelyes kivitelű volt.
Kb. 1975-ben váltották fel a FAÜ csuklós trolikat az Ikarus 28o-as trolik ( 1oo-154).
rally forever (1668) Kíváncs vagyok meddig tartja a BKV forgalomban a 200-as típusokat. (Remélem jó sokáig)
Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-(
traficc :
Ehhez az EU-nak semmi köze.
Ilyen szabályozás nincs.
Itt, az EU központjában sok-sok (elsősorban iskolásbusz) sokkal de sokkal öregebb, lepusztultabb, korszerűtlenebb.
Ha valaki lát egy fehér 211-est DUB-151 rendszámmal írjon már, hogy mi van Vele, mert decemberben eladtuk a kicsikémet és azóta semmit sem tudok róla. (Talán Vácra került...) :(
Sok sikert a festéshez!Én tegnap álltam neki az egyik 260-asomnak,viszonylag türhetö eredménnyel.BKV-s lesz a kis drága.Láttad a 260-ast is?Olyan van nekem is.
Pisti sajna még nem hajt, mert csak 21 éves lesz, de minden vágya, hogy egyszer majd, hajthasson. :)
Asszem semmi extra nem kell hozzá, csak egy kis ólom a jobb lábfejbe és egy kis érzéketlenség, mert szegénykét 90 fölé zavarni már nagyon csúnya dolog. Amúgy Ő is jól volt beállítva. 5-be 2000-es fordulaton ment százzal. :o)
1:87 arány, natúr (sárgás) színű. Csúnyácska, de hát csak ehhez bírtam hozzájutni. Tényleg festeni kell(ene). Amúgy tegnap ment 80-90 km/h-val. A zsebemben, persze, velem együtt...
Volt viszont egy nagyon szép piros-fehér csuklós troli modell 13,500 pénzért, valami nagyon régi (IK-31-es ?) fajta.
Most fedeztem fel ezt a topikot, egy-két megjegyzés, kérdés az utóbbi napok terméséhez:
Tupolev (1653) van egy ráncajtós 260!-as a kelenföldi garázs udvarán"
Szerintem ez volt a tanulókocsi, ex BU-21-27. (A Véek-en kérdeztem anno, onnan az infó.
rally forever (1668) Kíváncs vagyok meddig tartja a BKV forgalomban a 200-as típusokat. (Remélem jó sokáig)
Én is. :-) Bár az EU-nak lehet, hogy más lesz a véleménye. :-(
SaxViktor (1676) -Először is egy kis javítás sajátmagamnak: a múltkor azt írtam, hogy 11-95-ig vannak a Kelenföldi csuklósok. NEM igaz, mert 11-96 és 11-97 is még 280-as. 11-98-tól 13-02-ig aztán 260-asok.
Még egy kis kiegészítés: 13-03 is kelenföldi 280-as. :-)
(1723) Ez utóbbi 11db 260-as EZÜSTNYÍL lesz Fok-Gyemmel, zöld kapaszkodókkal, műnénivel.
Jaaaaaj!!! Azok is hogy fognak már kinézni!
Ja, és ami számotokra egy kicsit rossz hír, hogy a fent említett trolikból kiírtják a ráncajtókat és bolygóra cserélik.
Én nem értem, mi a baj a ráncajtóval, miért utálja annyira a BKV. Egyszer beszéltem egy Ikaruszos mérnökkel, ő sem tudta megmondani, miért hal(t) ki.
Norboy (1680) 12-65 Kelenföldi!!!! Egy héten min 3szor látom 13ason, ami az isten háta mögött van... (1686) A képen látható lelakott állapotát annak (is) köszönheti, h meglehetősen aktiv éjszakai életet él a 3É-n
Te ezeket mégis mikor láttad? Jó ideje Óbudán van (sajnos) vagy visszajött volna, amiről én nem tudok?
2000-ben újították fel, ha jól emlékszem, akkor elég sok kelenföldi 260-ast megcsináltak a 89-es évjáratból (ex BY-75-, 76-, 77-esek), ezek még nem Mezőtúron készültek, hanem az Ikarusnál, azok utánuk jöttek.
Nekem a seregben volt szerencsém hozzá.Volt egy zöld fehér 211-esünk és egy fehér-piros 256-os.Ez utóbbi valahogy jobban bírta az emelkedöt.Ráadásul a 211-ben nagyon sürün voltak az ülések,így felszereléssel kicsit kényelmetlen volt :((
A Pannónia utca 112-ben van egy modellbolt.Szerintem nekik van.A múltkor vettem náluk 260-ast és mintha láttam volna 55-öst is.A számuk:359 27 63.Hívd fel Öket.Hétköznap délután vannak nyitva.
A képen levö 293-ast 3 darab 260-asból lehet összerakni.A 280-as is 260-asokból készül(lásd a csukló nem megfelelö helyen lévö kerekét).
A képen látható busz Ik293-as. Ebben a formájában soha sem létezett. Összesen 1db készült belőle, az is bolygóajtóval és BKV színezéssel. Kísérleti jármű volt, konkrétan SENKI számára nem készült (Kubáéra különösen nem), viszont próbafutásokat végzett Budapesten, majd Pécsett. Utasokat soha nem szállított Magyarországon, mert nem volt rá engedélye. A próbafutásokon nem vált be, mert hagyományos D2156-os motorral készült (bár turbóssal) és a kanyarokat sem igazán kedvelte. Néhány év Mátyásföldi ácsorgás után az Ikarus MAN motort rakott bele (emiatt a 2. ajtó és a 2. ablak helyet cserélt) átfestették és elpasszolták Iránba. Azóta nem tudni róla semmit.