Ez bizony a szedőlehúzó nyoma... Mikor kicsit szorosan parkolnak a telepen (vagy a vá.-n), előfordulhat ilyen baleset...
Főleg ha valaki megszokásból úgy áll be, mintha egy "rendes", azaz dízel busz mögé állna be... Ott különösebb sérülés nélkül a lökhárítókat is össze lehet érinteni...
Holnap hozok egy (számomra)(de lehet,hogy számotokra is) érdekes képet, ami a Camion T&B- újságból származik.
Az Agora egy Piros Ikarus 2?0-al látható egy képen,a Cinkotai garázsban. Mi lehet ez? A cinkotának van piros Ikarusa,vagy egy eltévedt Troli?
2003.04.07-én 11:21-kor fotóztam.
Egy ilyen sérülés miatt nem fogják rögtön kicserélni a lökhárítót (még a volánok sem sietik el nagyon, hát még a BKV).
Így is a 308 a legszebben karbantartott 435T.
Nem sokat... Csak egy irtó nagy Tatra- Kolosst szoktak vele szállítani, ez a kocsi ugyanis a Hungarian Tatra Truck-Trial versenyautószállító autója...
(Ha jók az infóim, ek. ez a kocsi az ex- VB -s DZA 407-es...)
-Mikorra jön vissza a mi egyetlen Ikarus Agoránk a forgalomba????
- Hol volt hétfőn délelött a légkondis busz a 128/28 -asról??? Mert én biza végigvártam mindet,sőt átnéztem az egész Moszkvateret,de sehol nem volt.
Megaztán ha bekukkantotok a szomszédba a trolisokhoz, láthatjátok, hogy a 206-os végre ismét forgalomban van. Ma 77-esen. Trilex tárcsa, bolygóajtó, Fok-Gyem, egyedi ajtónyitó.
Örömmel jelenthetem, hogy 06-05 és 03-12 is hazaérkezett. Előbbi ma a 49-esen, utóbbi a 147-es újpesti borzalomviszonylaton fotózható. 06-05-öt érdemes még ma megtekinteni, mert még szép. Óbuda takarítási szokásait ismerve holnap már nem lesz az...
lehet, de pont szemből,meg az ajtó nélküli oldalból egy kicsit láttam, az őrült módra tépő 1-es villamosból, és úgy nézett ki,mintha az lett volna. Lehet,h a rövidebb volt.
Ja ,a pest felé menőén!
Ma dél körül épp volt szerencsém egy ilyenben gyönyörködni,ugyanis a mi Jászai felé menő 6-osunk engede ki a 412-est,mert vmit elrontott kifodulásnál,és igen tekintéjjeset fordult!
Az orosz exportra készült kocsikra volt jellemző ez a híd, 260, 280, 415, 435-ben is sokban ilyen van, de Magyarországon is sok buszban van ilyen, jellemzően 1998 körüli gyártás. (Pl. Miskolci 415-ösök egy része, G-s rendszámú 280.40-esek).
Üdv!
Ha már ismét a hidak vannak a fókuszban...
Ma volt alkalmam jópár VT -Transman -os 263 -ast megfigyelni (a BKV színezésűt és a fehér-zöld csíkozásút egyaránt), és azok alatt is az a "közepesrába" híd van, amilyet tupolev fotózott, asszem a 08-12 alá építve.
Volt régen az Ikarusról egy film (akkor még eléggé újak voltak ezek az alacsonypadlós vackok), és abban mutatták, hogy automata.
Nem akartam beleszólni, de én is így tudtam.
Biztos, h nem kampóval nyílik, mert a padlón nincs kivágva. Én arra gondolok, h a padló alól tolódik kis gombnyomásra. Valami izé lifeg is a középső ajtó alatt.
De ez csak tipp.
Én 11 körül jártam ott,de a kavarodást aláírom! Egyik sofőr se tudta kinek kell menni,két sávban álltak a 7-esek,gyrosok... volt gond bőven+még ott forogtak a banánok is.
A 3-62V -t a BPI-702 is csinálta ma! Noloan nem ismerős??? :o)
Regeben a 44 villamos jart arra , Keleti-tol Rakospatak-ig.
Egyebkent, a varosi es elovarosi kozlekedesi forumon olvastam hogy valamiert egy hete vagy egy hetig nem kozlekedik az Agora, mar nem emlexem.
VÁLTOZÁSOK
A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSBEN
Felsővezeték karbantartás miatt május 11-én változik a 70-es, 75-ös, 78-as és 79-es trolibuszok közlekedése
Az Olof Palme sétány és a Dvorák sétány kereszteződésben végzendő felsővezeték karbantartás miatt május 11-én (vasárnap) egész nap a 70-es, 75-ös, 78-as és 79-es trolibuszok közlekedése módosul.
70-78 jelzéssel sűrített trolibuszjárat közlekedik a 78-as trolibusz útvonalán, a Baross tér (Garay utca) és a Kossuth Lajos tér között, valamint 70Tp jelzéssel trolipótló autóbusz jár az Erzsébet királyné útja, aluljárótól a Lövölde térig.
A 70 Tp megállóhelyei:
Erzsébet királyné útja vá. 70-es trolibusz végállomás
Hermina út 70-es trolibusz megállóhely
Olof Palme sétány 70-es trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-es trolibusz megállóhely
Damjanich utca 70-es trolibusz megállóhely
Nefelejcs utca 70-es trolibusz megállóhely
Városligeti fasor 70-es trolibusz megállóhely
Lövölde tér Rottenbiller utcában, a bekanyarodás után
Nefelejcs utca 70-es trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-es trolibusz megállóhely
Városliget, Dvorák sétány 70-es trolibusz megállóhely
Olof Palme sétány 70-es trolibusz megállóhely
Hermina út 70-es trolibusz megállóhely
Erzsébet királyné útja vá. 70-es trolibusz megállóhely
A 75-ös és a 79-es trolibuszok helyett 75-79Tp jelzéssel trolipótló autóbusz közlekedik a Népstadion, metróállomás (75-ös trolibusz végállomás) és a Jászai Mari tér (79-es trolibusz végállomás) között, valamint 79Tp jelzéssel a Baross tértől (Garay utca) a Dózsa György útig.
A 79 Tp megállóhelyei:
Baross tér vá. 79-es trolibusz végállomás
István út 78-as trolibusz megállóhely
Damjanich utca 78-as trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-as trolibusz megállóhely
István út (Dózsa Gy. út - István út sarok) 79-as trolibusz megállóhely
Szinva utca 79-as trolibusz megállóhely
Baross tér vá. 79-es trolibusz végállomás
"Látom,hogy szanaszét van túrva a Dózsa György út, (és gondolom ebből kifolyólag) se a 70-es,se a 75-ös nem jár."
Rosszul gondolod! :-)
Előre meghírdetett pihi volt a hétvégén. Szombaton futóverseny miatt volt napközben üzemszünet, ma pedig felsővezeték karbantartás miatt szünetelt egész nap néhány vonal.
A trolisok örülhetnek a mai napon. Látom,hogy szanaszét van túrva a Dózsa György út, (és gondolom ebből kifolyólag) se a 70-es,se a 75-ös nem jár. A 70-est 260-asokkal,a 75-öst gyros-okkal pótoltják.
Tegnap meg a 907-nek (asszem,de nem bizti - ZIU 9) saját életre keltek az szedői. Lehel téren troli a templomnál elfordul,szedők mennek tovább egyenesen. Bazi nagy csitt-csatt, vezeték majd' leszakad, troli besatuz,sofőr ki, szedő vissza , fejcsóva,és tűz. De egy pillanatra megállt a környék. Nem láttak még ilyet :o)
De azert vannak olyanok is akik koszonnek es egy kellemes utazast kivan az indulaskor, aki bemondja a megallokat, es elkoszon es egy kellemes tovabbi utat kivan! es nem kuld el amikor kerdezel valamit tole. OK az ilyen ritkab mint az elozo pelda!!! Vannak meg olyanok is akik megvarjak hogy szepen lefotozad a jarmuvet (de igen HaBe letezik ilyen).
Mindenbol al a vilag.
Ahogy mondod. Sok ilyen (és persze nem ilyen) emberrel lehet nap mint nap összefutni. Emberünknek az volt a "pechje", hogy nálam volt a fényképezőgép :))
Motorcserék nemigen vannak. Nem is lesznek már. Mindegyik kifut így ahogy van.
Az első Mezőtúri felújításkor én is megdöbbentem, mikor 17-92 visszajött, csilli-villi lett, de bennemaradt a füstokádó szívómotor. De erről persze nem Mezőtúr tehet, ők csak azt csinálták, amit rájuk bíztak.
Tegnap a békávé (meg mások) úgy fölb*szták az agyamat, hogy úgy döntöttem, inkább megkíméllek titeket az írogatástól...
Most meg már elszállt a düh...............
Pedig szivesen elküldenék néhány "embert" a k. anyjába. Na mindegy...egy kibaszással több vagy kevesebb...
viszont én is láttam a 18-07-et. Jól néz ki, csak... érteném, hogy minek újitanak ilyeneket föl. Vagy mért nem tesznek akkor bele új motort is, de hát erről már beszéltünk itt.
Ha nem vette észre a sofőr,hogy piros a lámpa,akkor meg a követési távolságot sértette meg.
Az én meglátásom szerint is ez a variáció a legkézenfekvőbb,hogy már az 1. is pirosba ment át,és a kolléga meg nem akarta megvárni a vonatot. De ha már ennyire siet,legalább egy picit fordította volna el a fejét.
De NEM DÖNTHET MINDENKI JÓL! (Pláne nem 1 pillanat alatt!!)
Részvétem az összes hozzátartozójuknak! (Még a soför családjának is)
ON: (félig)
MINDENKINEK:
Ma 48-assal szerettem volna (amit végülis el is értem) utazni. Csepelen az Áruháznál már messziről láttam,hogy jön a busz (Aki mellesleg BPI-807 volt zöld kapaszkodós 280-as). Drága egyetlen Nagymamámmal elkezdtünk szaladni,Ő egy kicsit lemarad (nem sokat). Engem észrevett Bunkó Vezérpajtás és nyitva hagyta a hátsó ajtót. Én egy lábbal felléptem,és vártam,hogy a Nagyi is odaérjen. Erre szimpatikus kolléga, seszó-sebeszéd rámcsukja az ajtót, hangos (az egész busz előtt megalázva)" Nem vagy Te birkózó,ne tarsd az ajtót" kiálltással kísérve. Namármost én (mint rutinos "buszelérőmester" :o) a kezemben lévő szatyrot úgy ügyeskedtem,hogy fennmaradjon a buszon. Tehát az ajtót muszáj volt kinyitnia. Ezt kihasználva vígan felszálltunk. Tehát kb. 5 mp-vel kellett volna tovább várnia,és akkor még egy kimondottan rendes embernek tartottam volna. Így viszot........
És a többi megállóban sokkal messzebbről futó utasokat (fiatal lányok) is megvárt,odacsukás nélkül.
Szerintetek,ha én azt mondom erre az emberre,hogy ez egy undorító, utolsó, bunkó......stb. ember,akkor nekem van-e igazam,vagy a sofőr intézkedett-e jól.
Ti kivülállók :o) hogy látjátok?
Egyébként a rosszul záródó ajtó (ami emmiatt csupa sár volt)rendesen összedzsuvázta a ruháimat. Úgyhogy ezért külön Bunkónak tartom.
DJ SZEGECS nél különdíjat érdemelne a "Hét búnkója" rovatnóban (bocs. ha nem így hívják)
1983-ban! Én így hallottam...meg azt is,hogy ez a mostani emeletes volt. Namost én emeletet nem nagyon láttam, de lehet hogy az én készülékemben volt a hiba.
Pl: Mára már megtanultam,hogy egy 92- utáni 280-ast láttam,mert ZF cuccos volt benne, de láttam nagyrábát is,meg 260-ast is ZF-fel... Ez a Szent Imre tér egy jó hely! :o)
Miért dobálják le a 435ösök az ékszijakat? 2 nap alatt 3 esett szét igy alattam! Nem tünik fel nekik h időnként le kéne cserélni?
Hid-témában:
Most kezdtem figyelni a hatásotokra. Tényleg van nagyrábás 435ös! 9-esen volt az biztos, talán 19-12 de erre nem esküszöm meg.
Siofok:
Hogy nem lehet észrevenni h piros. Ha bevált, akkor van még minimum 2perced (asszem ez elöirás is, de ez nem ide tartozik). Ha ugy volt ahogy mondták, az első busznak is rég piros volt amikor átrongyolt, a második meg szorosan követte, és neki már nem sikerült. Egyébként lehet h a második vezető tényleg nem látta, ha nagyon rá volt tapadva az elsőre.
Köszi ezt a kis összefoglallót, már nagyon hiányzott!
Akkor simán láthattad a "B" tengelyt, mert ott minden 435-ösnek Rába hídja van (de természetesen nem Nagyrába, azaz külső bolygóműves, mert az a tengely nem hajtott). Simán. Ugyanis én a B tengelyt néztem, és ott volt a RÁBA felirat. Igy betudható lenne a tudatlanságomnak, de valami megint nem stimmel, ugyanis én láttam felirat nélküli 435-ös B tengelyt. Tehát összefiglalva, láttam 435-öst:
-RÁBA B tengely, felirat nélküli (valszeg ZF) C tengely
-felirat nélküli B tengely, felirat nélküli (valszeg ZF) C tengely
Egyre többre? Arra céloztam, hogy Óbudán sorra nyírják ki őket vagy ilyen rohadt állapotban vannak?
Különben most néztem HáBé óbudai listáját, azon azt írja, hogy a 12-66 és a 12-72 csak kölcsönben vannak ott, reméljük. :-)
"...viszont most látom, hogy ez Rába MVG A-138, ilyen van a győri protoban is!!"
Sajnos a győri protot -pedig jópárszor jártam már Győrött- maximum olyan 300 méter távolságból sikerült látnom, főleg vezetés közben...Tüzetesebben megfigyelni nem volt még sose érkezésem. (És ezt a bizonyos MVG hidat még csak nem is láttam sose,azért gondoltam menten a Scaniára.) :o(
"a 01-31 és a kettővel alatta lévő között mi különbséget látsz?"
Nézd csak meg erősebben. :o) A felső képen a ZF hidas 260 -asnak teljesen más a féltengely vége, mint a csendes Rába- hidasnak. Lágyabb, kellemesebb vonalvezetésű. Valamint teljesen körben van csavarokkal rögzítve az agyhoz. A Rába hídnak nem futnak teljesen körbe a féltengelycsavarjai, csak két félkörívet zárnak be; valamint a Rába híd féltengelyében van két kis téglatest alakú "vaspogácsa" középtájt, ami a ZF -nél nincsen.
Ikarus 415/435 hátsó tengely : mindben ZF A-131
A 435-ös B tengelye valószínűleg MVG K571 névre hallgat.
Ikarus 260:
Az összes '92-es gyártású ilyen, (a 415/435-ösével egyező), ZF A-131-es híddal rendelkezik:
A régebbiek "Nagyrábások" MVG-118:
DE, köztük vannak ilyen Rába hidas egyedek is elszórva:
Ilyet 280-ason még nem láttam.
Ez vagy MVG 318, vagy MVG 009, mindenesetre az tuti, hogy a 009 az NEM Nagyrába, mert a RÁBA intercity alvázaiban is ilyen van (egyfokozatú)!!
Ikarus 280:
A '92-93-as gyártásúakban ZF 131:
A többiben Nagyrába MVG 118:
És van 08-12, amiben a múltkor belinkelt "Közepes" Rába híd van.
Tector!!!
Ha már így benne vagyunk a hidakban, reagálnék a 2305-ös hozzászólásodra a kínai 412-esekkel kapcsolatban:
"Ha nagyon-nagyon megnézed ezt a képet (vigyázz, 262 kB, persze külön ablakban nyílik), akkor lehet, választ is kapsz rá. Különösképp a hátsóhíd "vége", a kerékagy gondolkodtat el. Ilyen hidat itt Magyarországon csak egy bizonyosfajta gépészettel szerelt E 95 -ök alatt láttam..."
Nem Scania, viszont most látom, hogy ez Rába MVG A-138, ilyen van a győri protoban is!!
"Sajna csak arra emlékszem, hogy pörög a rába felirat a hidon."
Akkor simán láthattad a "B" tengelyt, mert ott minden 435-ösnek Rába hídja van (de természetesen nem Nagyrába, azaz külső bolygóműves, mert az a tengely nem hajtott).
Miért száműzik a 260-asokat Kelenföldről?! Nem való ide, mert régi, utálják??? Ennyire nem kellenek?
Óbuda meg rendesen falja őket! Mit művelnek ott velük? Lassan az összes ott lesz! :-((( Most nincs időm utánaszálmolni, de már biztos több (ex)kelenföldi van máshol, mint itt. :-(
Ha a 9-esen láttad, akkor lehet 19-59. Ennek majd jól utána is fogok kukkantani. Az a gond, hogy akkor több 435-öst is láttam, mig megtettem a Horváth Mihály tér-Madách tér távot a 9-essel. Sajna csak arra emlékszem, hogy pörög a rába felirat a hidon.
Várj csak, lehet, hogy egy 7-es busz volt, igen az volt mert pont az Astorián mondtam, hogy "Rába hid a 435-ös alatt?" Felejtsd el a 19-59-et, a 7-es vonalán kell keresni. bocsi
Igen BKV.
Miattatok kezdtem el bámulni, és mit látok elsőre, egy nagyrábás 435-öst :-)
Sajna nem emlékszem semmire, talán, -de nagyon halkan mondom, hogy- a 19-59 volt. De nem 100%
De ami eddig biztos:
-MVG 018 Nagyrába (Csak Pragas kocsikon)
-MVG 118 Nagyrába
-MVG 318 Csendeshíd
Viszont az MVG 009 lehetne csendeshíd is annak a logikája alapján, hogy a 405-ösökben 005-ös van és az sem külső bolygóműves. Viszont a számozása alapján meg lehet nagyhíd is. Ha ezt kibogarászod valahonnan, megemelem a kalapomat. :-)
"Tegnap írtad, hogy láttál. Gyrost is. Akkor most mi van? "
Igen, ZF-eset láttam.
Most már én is kezdek összezavarodni.
Én a 118-asra mondom, hogy Nagyrába híd, eddig OK, szerintem ebben egyetértünk.
A 318-ra gondolom, hogy az a csendeshíd, aminek nincs külső bolygóműve.
A 009-es nem tudom, milyen. (csak logikusan az következne a számozásból, hogy az egy régi típus, tehát külső bolygóműves).
Ma nyakamba veszem a várost, meg a fényképezőt és próbálok egy összeállítást készíteni.
A 92-es szállításban csak 260.46-osok voltak. Hivatalosan MVG 009 hídjuk volt. Ezek közül sokat átbuheráltak ZF-re. Már csak azt kéne tudni, hogy a 009 az kis, vagy nagy híd.
Létezni létezett, csak a BKV-nál még nem volt. Ezek a trolik egy időben jöttek BPO-583-mal (született BU-09-65), ami szintén iránytáblás. Próbakocsik voltak, kipróbálásra a BKV-nál.
A keresés során megadott gépjárműadatok:
Rendszáma: ckc-437
Megadott forgalmi engedély száma:
A gépjármű nyilvántartásbeli adatai:
Szín: FEHÉR
Gyártmány: RÁKOS
Típus: 390 UNION
A jármű körözés alatt áll? Nem
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van
"Az 1992-es és 93-as csuklósok mind ZF hátsó híddal jöttek. "
Nem is láttam 280-ast MVG 318-as híddal.
Viszont a 92-es 260-asok olyannal jöttek.
Jött 260-as eredetileg is ZF-el, vagy azok mind átépítettek?
(Tegnap a Szent Imre téren láttam egy ilyet).
Már megint hátsó híd.
Az 1992-es és 93-as csuklósok mind ZF hátsó híddal jöttek. Azaz a Gyrosok között is a 92-es, 93-as kocsik ZF-esek. (Tehát rossz a listám) A 04-37 (BU2062) hídját ismeretlen okból visszacserélték Nagyrábára. Ezen kívül a korábbi kocsik közül 18-52 (BU0800) és 18-53 (BU2061) Délpesti kocsik is gyárilag ZF-fel jöttek.
A 304-esről beszélsz. A GJSZ fogja felújítani. Emellett a 300-ast pedig a Troli házilag fogja kipofozni. Fok-Gyem is lesz benne. Majd össze lehet hasonlítani a két helyen készült járművet.
asszem az ment
ja off de tegnap láttam egy érdekes T5C5-öt de nem a K-t hanem valami átmenetet a régi és uj közt. volt leszállásjelzője és amolyan felujitott ICS-csengője volt, az 56-oson utaztam vele de nem tudom a számát
Mi mást lehetett volna tenni? A hajtott kerekek beálltak. A forgalom torlódott. A megállóban nincs akna. Mechanikusan oldották a kapcsolatot. Bevontatták a garázsba, majd ott az aknán szét tudják kapni.
SaxViktor!
"Hát én ezt akárhogy is nézem, nagyrába. Vagy csak rosszul látom?"
Hát ez az, a 318 az a csendeshíd, tehát nem igaz, hogy minden Gyrosban 318-as van, mert van ilyen nagyrába, és van kicsi is.
Ma én is direkt néztem a 260/280-asokat, elég sokban láttam ZF hidat (Gyrosban is, csak hogy teljes legyen a kép).
Egyébként ezek úgynevezett duel-fuel (vegyesüzemű) buszok, tehát gázzal és gázolajjal mennek. A "púp" a gáztartályokat rejtő burkolat.
Régen egyébként rengeteg ilyen buszunk volt, de ma már csak 2 db van (tudomásom szerint).
Ma jártam a Moszkva tér környékén is, és a Retek utcai megállóban narancssárga villogásra lettem figyelmes. Épp a vontató "kapcsolódott" a mögötte álló 06-42-re. Megtörtént a csatlás, na akkor gyerünk! Gáz, majd lefulladás. Aztán újból. Szakikám kiszáll a vontatóból, kérdezi:
-Kézifék?
-Kiengedve.
-Ajtófék?
-Kikapcsolva.
-Azért próbáld meg becsukva is.
Megpróbálták. Ugyanúgy semmi. A jobb hátsó kerék meg sem moccant. Akkor szerelő, hídbontás. A vontató útban volt, úgyhogy ki kellett mennie a Moszkvára megkerülni a tárolóteret. Kb. 5 perc volt, de mögötte már jött is a vonalműszak. Másik szaki rövid ismertetés után hozott egy racsnis kulcsot, lecsavarozta a Nagyrába 5 csavarját, egy kannába összegyűjtötte a kicsurgó olajat, majd némi ráncigálás árán eltávolította a féltengelyt. Próbáljuk most. És sikerült. Elindultak Óbuda felé, még 2-3 nagy reccsenés hallatszott, aztán már ment is a vontatás.
Ez egy 280-as Szürke csúsz.ment. padlóval,ráncajtóval,matt kapaszkodókkal,magyar és !ANGOL! nyelvű matricával az ajtókon van felvértezve,és a 3. ajtónál a külön gomb-külön visszajelző -s megoldás van beszerelve,a többi a világítógombos megoldású jelzőke.(Emiatt gondolom,hogy ez a busz házilagos felújítású)+ Olyan füstölős motor van benne,hogy azt némely régebbi trabant is megirigyelhetné, de legalább megy! Ma 38A-n utaztam vele.
BPI-535
Ez egy 260-as ZÖLD kapaszkodókkal. 152-esen láttam.
BP0-o8o
Szintén 260-as és ez azért érdekes,mert volt rajta egy pár sofőr,egy KÜLÖNJÁRAT tábla,és Erzsébeten a Baross utcában tépett ezerre.
+még, a 66-os és a 66GY melyik vonalcsop-ba tartozik? Ki a harmadik?
Ma volt szerencsém az Astoriánál kifogni egy megállóban egyszerre a 9-es buszt (435) és a 47V-t. (a tegnap említett 11-90-et) Mivel egymás mögött álltak, jól kivehető volt, hogy 11-90-ben ugyanolyan (tehát ZF) hátsó híd van.
Biztos igazad van, figyeltem mostanában, tényleg nem láttam, amit irtam ősszel még tuti h ugy volt.Amugy ha visszanézed azt a képet amikor fölvetődött a téma, nézd meg a táblát! Camponánál lett lekapva 1ébként.
Üdv:Norb
Kb. 2 hete itt arról ment a vita, hogy a 12-65 hol lakik.
Norboy határozottan állította, hogy a 13-ason és a 3É-n szokta látni.
Jelentem: óbudai, ahogy én azt akkor is írtam, HáBé-nál is így szrerepel, tegnap a 49-esen láttam. :-(((
Azt viszont nem írja HáBé, hogy a 415-ösök mellett 260-asokat is csoportosítottak át Kelenföld és Óbuda között, tegnap a 40-esen a 06-03-at és a 06-58-at láttam, de biztos van még.
Hát én ezt akárhogy is nézem, nagyrába. Vagy csak rosszul látom? Az a helyzet, hogy nekem egy excell listám van, én készítettem, több másik listát, plussz saját dolgaimat gyúrtam egybe, és az ottaniak szerint az a helyzet, amit leírtam. A hidak kiosztása hozzá van rendelve a sebességváltó típusához. Ilyen megoszlásban:
-Ik260-280, Praga2M70 (nincs retarder)->MVG018
-Ik260-280, ZF4HP500 AEM-6 ->MVG118
-Ik260-280, ZF4HP500 EST-18 ->MVG318
-Ik260-280, Voith D851.2 A4N18/18 ->MVG009
-Ik260-280, Voith D851.2 A4N18/25 ->ZF A-131/S9v
-Ik405, Voith Midimat BRA 12.5 ->MVG005
-Ik412, ZF4HP500.2-15 ->ZF A-132/80/5
-Ik415, Voith D851.2 A4N18/18 ->ZF A-131/S9
-Ik415, Voith D851.2 A4N18/25 ->ZF A-131/S9
-Ik415, ZF4HP500 EST18 ->ZF A-131/S9
-Ik435, ZF4HP590 EST18 ->ZF A-131/S9
Namost az én listám szerint MVG318-as hídja van az 50db Gyrosnak és még 129db 280-asnak. Ebből a 129-ből lejön az a 8-10db, ami biztosan ZF-es. Ilyen pl. biztosan a 19-80.
Egy dolog biztos. A felsorolt listából az MVG018 és az MVG118 Nagyrába. A 318-as és a 009-es mostanra már teljesen elbizonytalanított. :-)
Na. Az összes Gyrosban MVG 318-as van. Ma én is láttam a 47V-n a 11-95-öt, abban is az a kisfejű híd volt Rába jel nélkül. És tényleg hasonlít a 435-öséhez, ami viszont ZF. Akkor ezexerint ez is az.
Visszatérve a hátsó hidakra, Gyrosban van nagyrábás is (ez az MVG 318).
Viszont láttam olyat is (11-90 ha jól emlékszem), ami az általam belinkelt hídtól (MVG 118,felső kép) eltérő volt, hasonló, mint a 435-ösök C tengelye.
Lehet, hogy van Gyros ZF tengellyel is?
"Télleg,van ott valami púp a tetején." Nanáhogy. :o)Nem hajolt le eléggé, és beütötte a városmajori Fogas -hídba a János kórház előtt... :o)))))))))))))))
Ez a fekete (lásd még a hozzászólásaim betűszínét is) nálam afféle védjegy.
A bakancs meg az acélorra miatt kell, nehogy valamit rátegyenek :o) a lábujjaimra pakolás közben.
Mindemellett, nem a melegen van a hangsúly, mert azt bírom, hanem hogy ismét 3 póló/nap lesz a "felhasználásom". :o))
Ha lenne klíma, se használnám... Nem tudom elviselni. A Peugeot -jainkban van, egyszer -kétszer használtam is, jól megfáztam tőle+ bedurrant az arcom...
Rendszámokat szokás szerint elfelejtettem,de holnapra meglesem.
(Van olyan,hogy BPI,vagy 0 -650 Ik. 28o-as? Valami ilyesmire emléxem)
Vonal: 28o-as a 159-esen
-------26o-as a 152-esen.
egyébként a 152-est nyugodtan +-osíthatnák,mert majdnem minden arrajáró kocsi (1 kivételével) zöld kapaszkodós,felújított busz. (Nemtom nevethetem-é ARCZULATOSNAK?)
Ugyanmár. És akkor mit mondjak én, a kb. 45°C hőmérsékletű vezetőfülkében ülve, fekete farmert, fekete pólót és 10 lyukas acélorrú Martenst viselve? :o)
A "visszaújított" kifejezés Copyright-ja PÓGÁR JENŐ! a buszok hovatartozásához semmi köze.
Itt éppen azt jelenti,hogy felújított. És ha egy kicsit visszaemléxem a rendszámfoszlányokra,akkor szvsz,ezek délpesti kocsik voltak,és (remélem) maradnak is.
Bocsi,ha félrevezettelek!
Igen ,o9-28 előfordult arrafelé is! Ő volt az akinek az elején piros "napellenző" csík volt felragasztva az ablak tetejére,és oldalt nem látszódott a táblájának a fele :o) De ezt már orvosolták.
Tudok egy jóhírrel is szolgálni: (Főleg magamnak :o)
- Rendbehozták a kedvenc buszomat, névszerint BU 09-28-t ...ööö akarommondani BPI-519-t. (Kb 1 hónapja karabolozott)
Köszönöm a BKV-nak,hogy 1 hónapos megfeszített melóval,sikerült szépen helyrepofozni. (Kapott szép új fényes rácsot is elől!!! )
És még az is jó hír,hogy a Délpesti jómunkásemberek igencsak belehúztak a 4 napos hétvége alatt (előtt),mert Csepelen egy csomó (3-4) "Visszaújított" /:o)/ buszt láttam. Volt pöttyösgumipadlós,ráncajtós 280-as, zöldkapaszkodós 260-as...
Rendszámok talán holnap.
Elsején én is láttam a 311-est, de valamit nem értek rajta. Ha azt a buszt meg lehet rendelni, akkor különjáratot végez. Ha különjáratozik, akkor miért van még mindíg fehér rendszáma, miért nem sárgult be? Tudja-e ezt valaki?
Igen, majdnem minden hétvégén látom a kocsiból, ahogy áll a Moszkva téren. Sőt, egyszer láttam a 25-ösön is, de valószínüleg csak azért, mert ott éppen utasszámlálás lehetett.
Úgylátszik Traficcot vérig sértettem. Azóta nem írt. :o) Bocs,de télleg nem tudtam az "előéletét".
Más topicokban olvastam tőle okos hozzászólásokat, de mást nem.
traficc :
Nyugi !
Engem nem tudsz sérteni.
Más sem.
Csak a butaságra ugrok, akkor viszont karcosan.
Te még csak hebehurgya vagy.
Az ilyet szeretjük it sokan.
Jókat derülünk rajtatok az első négy hónapban, de nem bántunk.
Mi már túléltük Adtranz ifjúkorát is. ..: - ))))
Az se volt semmi.......: - ((((((
Most vagy Te, újfigura, északi, stb.
Gondolom azért jöttél ide, hogy - játszva - tanulj.
Arra itt sok lehetőség van.
1 = Kérdezz és olvass.....
2 = Kérdezz és olvass......
3 = Kérdezz és olvass.....
Na, örülök, hoyg megtaláltam ezt a hozzászólást, mert most rájöttem, hogy én nem erre a Volvóra gondoltam, amiről te beszélsz (legalábbis valószinüleg).
Néhány megjegyzés a hajtott hátsó hidakkal kapcsolatban:
"csendes híd": szakmabeliek általában egyszeres áttétel? vagy hypoid hídnak szokták hívni. Anyit érdemes róla tudni, hogy kevesebb fogaskerék van benne mint küls? bolygóm?ves hídban ("nagyhíd").
Minden egy plusz fogaskerék nagyobb mechanikus veszteséget jelent ami a fogyasztást is igen intenzíven befolyásolja. Els?sorban ez volt az ok ami miatt kifejlesztették ezt a híd tipust. Az másodlagos szempont volt, hogy csendesebb is.
Na igen, ezért is írtam, hogy elvileg. Viszont a belső ellenőrzés azért csúnyán *-n rúghatja a sofőrt, ha lebukik az ajtófék kikapcsolásáért, vagy kiékeléséért. De még azért is, hogyha csengetés és ajtózárás után rögtön nyomja az ajtófék oldó gombját és padlógázzal startol.
Nem is baj, mert legalább a budapesti utakon még véletlenül sem történik vele valami, aminek nem kéne.
Igazándiból ennek az elektromos féknek most már csak piros lámpánál van jelentősége, mivel "ELVILEG" a megállóban fog az ajtófék. (amit gyanítok, hogy ugyanez a berendezés, csak nem a külön kapcsolóval kapcsolod, hanem az ajtógombbal)
Én úgy tudom,hogy az a kapcsoló függetlenítí (leválasztja) a hajtást a kerekekről,és valami elektromos módon rögzíti is a buszt. Tehát lámpánál,meg megállóban is lehet pörgetni a motort,hagy legyen a buszban jó sok levegő. Meg egyfajta "kézifék"ként is működik.
De lehet,hogy nem így van. Majd egy szaki jól kijavít. És akkor pontos lesz.
Nagyon szép képek!!!! Én is ezt a buszt láttam kb. 2 hete.
Más Ikarus nem volt? (Nem,mer akkor lekaptad volna azt is,úgyhogy nem kérdeztem semmit :o)
Én ma egy ilyen "szocfílinges" 280-ason utaztam (48-as vonal !N0LAN!). Majdnem az összes szék barna mbőr volt, érdekes fehér plafony... Viszont elég jó állapotú volt, de rendszám az sajnos (Szokás szerint) felejtőbe merült!
Ebben a képtáramban található néhány közepes minőségű kép a (tudomásom szerint) egyetlen, "élő" IK 311 -ről. A tegnapi, városligeti szocialistaautó -találkozón készültek.
A felső képen egy olyan hidat láthatunk, amelyikben kettős lassítást alkalmaztak.Tehát van egy bolygómű is a differenciálművön kívül.
Ezeknek a buszoknak nincs nagy Differenciálművük.
A "csendeshidas" viszont egyszeres áttételű,nincs
bolygómű kint a keréknél(alsó ábra).
Ezeknek a buszoknak viszont bazi nagy diffijük van ám!Szinte "súrolják a földet!"
Csá!
ájjon oda a ... Demszki. Ha jár akkor is óránként 1 dodgem furikázik csak. 7köznap -amikor 79-esnek hívják- talán 2,esetleg nagyritkán 3 dodgem is előfordul.
Naugyé,én má utánajártam (Le is koptak tövig a körmeim :o) de az ég világon semmit se nem találtam.
Végülis annyira nem érdekel,mer úgyis tökmind1 a mentrend, csak gondoltam tudod/tudjátok.
Menetrendre visszatérve:
A rádióban azt mondták,hogy hétvégi a menetrend.
Namost, Ez egy elég tág fogalom. Pl a 79A,ami szombaton csak délig jár,vasárnap meg nem, azzal most mi van.Találjuk ki? A 19-esnek meg olyan menetrendje van hogy:
-Hétköznap
-Tanítási szünet
-Vasárnap.
itt pl mi a rák van?
Valami BKV-s főmufti írja már meg nekünk. (Mondjuk biztos,hogy nem olvassák,de...)
E-mailbe nem kérdezem meg tőlük,mer úgyse válaszolnak.
ÜDV!
Na itt vagyok,nem tűntem el,csak tegnap (A munka ünnepén) végigdolgoztam az egész napot. /De ez mondjuk senkit nem érdekel,úgyhogy térjünk rá a lényegre/
Úgylátszik Traficcot vérig sértettem. Azóta nem írt. :o) Bocs,de télleg nem tudtam az "előéletét".
Más topicokban olvastam tőle okos hozzászólásokat, de mást nem.
NViktor: Olvastam,BMV. Van vele vmi. érdekes? Azonkívűl,hogy BPI-s rendszáma van?
SaxViktor: Akkor a Honvédség Járművei azóta nem voltak vizsgázni? Vagy nekik nem is kell?
Én meg a Hősök terén, ajtótlan oldalból, mert a másik oldalon rendszeres a rézbőrű támadás, olcsón a pulóvert, kutyaszart, stb. Ilyen helyre én nem szívesen utaznék.
Megpróbálok pontosan és érthetően válaszolni. Jelenleg Magyarországon még érvényben van a régi fajta rendszámtábla is. (lásd Honvédségi rendszámtáblák) Anno úgy cserélődtek le, hogy mikor az embörnek lejárt a műszakija, elvitte az autóját vizsgáztatni, és ha átment, megkapta az új rendszámot, a régit meg bevonták. A BKV 1999-ig "házon belül" vizsgáztatta a buszait, ezért nem cserélődtek le a rendszámok. Mikor ez megszűnt 1999-ben, már a BKV buszok is fokozatosan kapták az új rendszámokat.
A BPI sorozat elejét kiadhatták magánszemélyeknek, mert BPI-005-től (IK412) kezdődik a BKV-s szekció.
Vajon mikor vették meg ezt a kettő sorozatot, és miért csak 1999 óta használják?
"Mindegyik Rába (kivéve a 412-esek hátsóhídját, az ZF)"
Ez így nem igaz. A 260-asokban van több féle Rába híd (MVG 009, MVG 118, MVG 318) Viszont van ZF hidas 260-as is. Ők rendszám szerint:BPI201 BPI202 BPI203 BPI204 BPI205 BPI206 BPI207 BPI208 BPI209 BPI210 BPI212 BPI213 BPI231 BPI239 BPI241 BPI244 BPI252 BPI253 BPI255 BPI257 BPI258 BPI259 BPI260 BPI261 BPI262 BPI263 BPI264 BPI265 BPI266 BPI267 BPI268 BPI269 BPI271 BPI272 BPI273 BPI274 BPI275 BPI277 BPI301 BPI541 BPI663 BPO182 BPO359. Ők jellemzően 260.46-osak, VOITH D851.2A4N18/25 váltójuk van, és a hátsó hídjuk pontos típusa ZF A-131/S9v.
Ezen kívül az összes 415/435-ösben is ZF hátsó híd van. (ZF A-131/S9)
A 412-esekben ZF A-132/80/5 típusú van. Valószínüleg az Agorában is.
A 405-ösöknek szintén Rába (MVG 005)
280-asok:
Mindegyikben Rába. 3db 280.00 és ex-Miskolciakban MVG 018, összes Gyros és a '93-as kocsik MVG 318, a többiben elszórva MVG 118 és MVG 318.
Namost a '93-as kocsik közül 8, vagy 10db-ot átépítettek ZF A-131/S9v-re. Ezek akkoriban mind Cinkotás kocsik voltak. Így a képen látható is, hiszen ő BU-87-37-ként kezdte pályafutását Cinkotán, majd Óbudára költözött, ott (valószínüleg rendszámelvesztés miatt) megkapta a BU-87-22-t. Ezután lett 08-12, Ezüst-nyíl.
"az melyik, ahol nagy a "luk" középen? tehát nem lóg ki az az izé közpéen? :)
az a Rába?"
Mindegyik Rába (kivéve a 412-esek hátsóhídját, az ZF)
Rendeteg fajta Rába híd van.
Ez a külső bolygóműves un. "nagyrábahíd":
Ez az un. "csendeshíd". Ha megfigyeled, sokkal csendesebb a futása, ez főleg távolsági kocsiknál lényeges (nem véletlenül, hogy először a 300-as szériában alkalmazták):
Jómunkásemberek 412 -est kellett volna, hogy fényezzenek, de mikor rájöttek, hogy nem az, rögtön össze is csapták, és igen trehány munkát végeztek... :o))
Igen, a nagyrábahíd és a csendeshíd között van valahol. Ilyenek vannak a 98 körüli orosz exportos kocsikon (pl 263, 280) és a 415T-ben is.
Miskolcon a 400-asokban is van ilyen híd.
Ma láttam kb egy órája, hogy a mezőtúri 12-72-es a piros 25A-n rója a köröket. Mexikói úton felszálltam rá egy rövid időre, de mikor jött a vezér, akkor elhagytam. Nagyon szép lett és tiszta festékszaga van:)).
Csak a 26-oson fullra leégett két buszra gondolt. Az egyébként elhangzott tegnap a tv-ben, hogy évente 10-15 BKV busztűz van, de azokat időben eloltják.
Egyébként engem is meglepett a dolog, direkt ki akartuk próbálni mit tud a gép, hozzáteszem h töküres úton, 5 vagy 6 utas volt rajta, a motornak meg iszonyatos jo hangja van ám ilyen magas fordulaton. Amugy a volánosokról annyit h valszeg tényleg többet tudnak a manuális váltó miatt, eleve az asszem 4sebességes (vagy5?) és biztos mások az áttételei.(Az 1ese tuti hosszabb, mert nem gyorsul ugy ahogy az automatás).MAN SL223 6sebességes az tuti. Zsámbék környékén egyébként sürün mennek 100 fölött. Tavaly az M7-en mentem autóval (na jó, Trabival:)))), nyomtam ahogy a csövön kifért (az egy kis tuning miatt nálam kb 115-öt jelent, de ez más téma...), és egy Volánbuszos C80-as ugy süvitett el mellettem a belső sávban, hogy majdnem lefujt a szele az útról!
Akit érdekelnek "magán"buszok (fotózás, mittomén), annak mondom, hogy esetleg jöhet a házunk elé:), mert mostanában lett itt valami buszos vállalkozás, és a legkülönfélébb, egész tűrhető buszok álldogálnak elég gyakran előttünk. ma reggel egy 397SHD-t láttam, MAN motorral, FGN-512, ez gyönyörű volt.
A vezérigazgató szerint típushiba miatt égett ki két busz az elmúlt hónapokban a fővárosban. A Budapesti Közlekedési Vállalatnak 70 buszt kell sürgősen megjavíttatnia, mert kiderült, hogy a baleseteket egyebek mellett anyaghiba okozta.
Több probléma egybeesése miatt égett le a BKV két legmodernebb alacsonypadlós busza még a télen, legalábbis ezt állapította meg a nemrég befejeződött vizsgálat. A BKV vezérigazgatója szerint típushibáról van szó és ez a közlekedési társaságnak sokba, több mint hetven millió forintba kerülni.
A BKV statisztikája szerint az 1500 autóbusz közül 10-15-nek gyullad ki a motorja évente. Ezeket a kisebb tüzeket hamar eloltják, az utóbbi hónapokban viszont a legmodernebb típusból két busz is teljesen kiégett, mindkettő a Margitszigeten.
Anyaghiba miatt a csavar nem rögzítette a motornál lévő szigetelőanyagot, amely belógott a motortérbe és a rendkívül magas hő miatt meggyulladt. A tűz ezután átterjedt az egész buszra, a motor és az utastér között ugyanis nincs mindenhol tűzfal. A BKV-nak most hetven buszon kell kijavítani a hibákat.
"Fokozatosan cseréljük ki a szigetelést, egyszerre csak annyi buszt vonunk ki a forgalomból, amennyi nem látszik meg a minőségben" mondta Aba Botond, a BKV vezérigazgatója.
A javítás buszonként egy millió, összesen hetven millió forintba kerül majd. Azt még nem lehet tudni, hogy a költségeket a BKV-nak egyedül kell állnia, vagy a buszokat gyártó Ikarus cég átvállalja-e annak egy részét.
Azert ha mar a gyaszolasi temanal vagyok, akkor eppen most voltam az Irisbus honlapjan (www.irisbus.com).
Hat keresgeltem az IKARUS termekeket, se "rendes" IKARUS, se EAG termekek nem voltak. Renault, Iveco, es meg Karosa is volt. Tehat akkor vegkep eldolt hogy meghal az IKARUS?
Oda van irva hogy Szekesfehervaron 274, es Matyasfoldon meg 134 buszt gyartottak 2002ben.
Lenne egy kerdesem. Az EAG az teljesen az Irisbushoz tartozik ugy mint az IKARUSBUS Rt, vagy hogy, es ugyan az lesz a sorsa vagy hogy?
Kellemes ejszakat kivanok mindenkinek!
Sajnos idaig nem jutottam a net kozeleben, lattom igen nagy forgalom volt.
DTomesz 2264:
Hat mit mondjak errol a SZEPSEGrol. A busz nagyon szep ugy onmagaba, de csodalatosra vallik mivel ez egy szep 31es, es meg a valodi reklamjaval!!!!!.
Most mar imadlak, en is izgatottan varom a honlapodat, mert itt franciaorszagban nem lehetett a regit olvasni.
Rally 2273:
Tenyleg akorat estem hogy a szomszed surgosen kihivta a mentoket, es fel napig komaba voltam :))))).
Amugy bocsi, de mi a honlapod cime, nagyon lusta vagyok visza nezni, koszonom.
Gianmarco 2338:
Hat en is gyaszoltam veled amikor levettek a 260ast a 8asrol, mert nagyon szerettem vele lejonni a hegyrol. 415el az mar nem az igazi! De jo hogy a Nagyi Arpadfoldon lakik! Es meg szerencsem van mert a 144gy-on kivul csak 200asok vannak Ors vezer ter Zuglo oldalan.
most hogy mondod télleg...
függetlenul attol h nem lehet, olcsobb lenne egy uj 280T-t venni szvsz mint kipofozni
a Tényekben volt ma csak pont lemaradtam h megállapitották a 412-esek tipushibásak ezért égett ki mindkettő az elmult időben
tud valaki bővebbet?
Láttam bizony. És olvastam HáBé kommentjét is, gondolok itt a GVM -ekre... Hát, nem lesz eccerű dolguk a jómunkásembereknek... Ahogy vélelmezem, novi új vázat kell hozzájuk kreálni...
Namostakkor nekem ugyanezek a képek megvannak - 06-04 és 204 kivételével - csak én nem tudom őket közzétenni. Márcsak azért sem, mert még a gépben vannak. :-)
húúúú eszembe jutott valami, a "Rákoskert-City"-vel mentem, mikor még nagyon új volt, hát majd beszartam!!
úgy tépett, mint egy IDIÓTA :)))
a "kört" Rákoskerten nem tettem meg, mivel visszafelé is akartam menni vele, és gondoltam megvárom a Kucorgónál.
Namost, úgy kanyarodott ki, hoyg AZT HITTEM NEM FOG MEGÁLLNI.
Ilyet még nem is láttam, kb. akkor kezdett el fékezni, amikor a megálló-peron hátulját elérte, ott még ment egy olyan 80-90-et?, majd a végére már csúszott!! a gép a kavicson, de megállt!!:)
és kb. ilyen stilusban visszamentem... na ez eszelős volt:))
Jóvanna! Csak aszittem, hogy van olyan is,hogy Zsámbéj.
Viszont sürgős dolgom akadt amit busszal tudtam elintézni.(Ik.260 19-esen.)
és majdnem megvolt a 100. 90-nnel téptünk át a Nagysándor utcai zöldlámpán (Ami már vérvörös volt...). Hát nem semmi volt,ahogy felfogta a sofőr,hogy Ő ezen még átfér. 2 vissza padlógáz,és télleg átment. Aztán satufék,mer a lámpa után rögtön megálló. Na 90-ről állórafékezni se egyszerű élmény. De jóóó volt!
Ismét régebbi témákhoz, mert nagyon pörög ez a topik is.
rally forever (2067) Úgy látom, még nem írtad meg, (ha mégis, akkor elkerülte a figyelmem, bocs), de mi ez a szájas délpesti busz és mi a rendszáma?
Tector (2111) Ha C80-as, akkor miért teszed rá egy 280-as azonosítóját? :-)
IKARUSBUS (2158) "Hat ha a 260as leveszik a 31esrol akkor nagy gyaszolas lesz nalam! :(((((( sot meg gyilkolas is. Na de komolyan kedvenc busz tipusom, kedvenc jaratom, ez mar szerelem kerdes!!!!! :D" Hát neked még jó, én mit mondjak a 8, fekete 40, 53, 153-ról??? :-(
SaxViktor (2288) Csak nem Óbudára megy a 12-66 is?
köszi :)
meg a BPO-118 is asszem, azt is annak láttam
ja és annak aikot érdekel: a 226-os psz trolit Fokgyemesitették a mai nappal [asszem,ma reggel már olyan volt,elozo héten még nem]
Sziasztok!
Egy friss rekord: Ma egy 435 forgalomban elérte a 110km/h-t!!! Direkt nem irok még járatot se, mert a haverom a sofőr és nem akarom h basztassák,remélem megértitek...
Akkor nekiállok higítóval.
Toll helyett megpróbálom a fogpiszkálót.Az alábbi busz még kisebb javításokra szorul(lámpák,lökhárítók,tükrök).
Segítségedet köszönöm.
Nem modellfestékkel csináltam, hanem az autónk hibajavító lakkfestékével.
"Egyébként szét lehet szedni valahogy?"
Nem egyszerű, alul a 2 szegecsfejet szét kell fúrni, akkor hozzá tudsz férni az ülésekhez (azokat feketére festettem).
Utána a megmaradt 2 oszlopra alul a szegecsfej helyére kis lyukakat fúrtam és miniatűr lemezcsavarral csavaroztam vissza a műanyag fenéklemezt.
sikerult Agoráznom, pont akkor jött amikor arra jártam. hát nem tul meggyőző, a jegykiadó olyan mint ami le akar esni, és a csngője sem valami meggyőző..ezen kivul nem rossz
Ezt is megfogja a modellfesték? Mert akkor lehet,hogy megcsinálom az enyéimet.
Nolan: Ezzel a képpel nekem is csak 1 bajom van!
AZ A 3 BETŰ!!! (fúj)
A szín valóban jól áll neki.
Egy kis ingyenreklám: Összekaptam egy 260-as írást az oldalamra. Tessék megszakérteni,a hülyeségekre a figyelmemet felhívni,ha valami hiányzik szólni...stb. Remélem nem írtam sok baromságot.
Tector!
"Különösképp a hátsóhíd "vége", a kerékagy gondolkodtat el. Ilyen hidat itt Magyarországon csak egy bizonyosfajta gépészettel szerelt E 95 -ök alatt láttam.."
Ha a Scaniára gondolsz, annak nem ilyen a hátsó hídja. (jobban kúpos).Én inkább Ivecora tippelek.
"Az az igazság, hogy nem tudom milyen motorral szerelték őket!"
Ha nagyon-nagyon megnézed ezt a képet (vigyázz, 262 kB, persze külön ablakban nyílik), akkor lehet, választ is kapsz rá. Különösképp a hátsóhíd "vége", a kerékagy gondolkodtat el. Ilyen hidat itt Magyarországon csak egy bizonyosfajta gépészettel szerelt E 95 -ök alatt láttam...
Hi!
A hírekben mutattak képeket a Kinai (Pekingi)SARS-tüdőgyuladásokról,ez szomorú hogy ilyen betegség is van.
De ami nekem feltűnt, egy sárga Ikarus 412-es állt a megállóban. szép sárga és kék csík van az ablakok felett,és kétajtós.
üdv kawirz
Őt ha fel is újítja valaha valaki (mert múzeumi célra megőrzött jármű), az biztos, hogy nem Mezőtúr. A 600-as felújításához különleges cuccok is kellenek, amik már évekkel ezelőtt kimentek a divatból, és Mezőtúr már nem igen rendelkezhet ilyen alkatrészekkel. Őt valószínüleg a GJSZ fogja majd egyszer megcsinálni, hacsak addig teljesen szét nem foszlik 156-tal együtt. És az igazi az lenne, ha sárgára csinálnák, hiszen az volt az eredeti színe.
Már látom a jövőképet,hogy a troligarázsból épp fordul ki egy vontató... utána felbukkan egy piros Ikarus-orr...majd egyre kijjebb jön...és mikor elfordul kiderül,hogy ő a 260T... és a hátulján egy tábla: MEZŐTÚRRA...:o)))
Hát ennek már inkább lenne realitása. (Mármint a trolinak)
Akkor a 12-66-nak és a 06-05-nek is már itt kell lennie, vagy a napokban kell megérkeznie, ugyanis ők naggyából egy szinten voltak, mikor meglátogattuk őket.
Következő adag lesz a 12-13, 03-12, 03-23.
Aztán a trolik, és a maradék még le se ment, mert még rendszeresen látom őket forgalomban. Gondolom majd a trolik után mennek.
Üdv!
Az imént jöttem haza, és az Óbuda garázs mellett elhaladva egy friss, szinte még festékszagú mezőtúri 260 -ast láttam a telepen ácsingózni: Ő (Ha jól emlékszem, istenem, de szita az agyam) a 12-72.
Rally: Levél minnyá m1. Ja, és a (2252) -mre egy reakció:
Ugyanaz,csuklósban.
Na ez nálam nagyonnnn ott van!
Rá kéne biggyeszteni a híres neves pályaszámot,és lehetne küldeni E-mailban a Troligarázsnak! (Némi pénzösszeget mellékelve :o)
Bár megérném,hogy látok ilyet (Vagy csak szimplán pirosat) forgalomban.