épp ez az, hogy csodálkozom, hogy nem mehet annyival, meg a fizetés se az igazi, és mégis...:)))
de tényleg pont olyan, még a napszemüvege is...:)
jól vezet amúgy.
Igen, volt itt. Mindenféle fura szerzet van itt mostanában.
Jut eszemebe. Ma láttam a 15-37-et, elég messziről, az Üllőiről kanyarodott a Köki felé ma du. 3 körül. Hát emberek, nem egyszerűen JÓL nézett ki, hanem úgy, mint ami ÉPP JÖN A FELÚJÍTÓDÁBÓL.
Zöld kapaszkodók, ami kel... elképesztő volt!!!!
Nafene. Otthagyta a Forma 1-et a BKV-ért. Az igen :o)))) Biztos többet fizetnek neki,és versenyképesebek a kocsijai,ja és jó sok tartalékautója van :o)))))))))))
Áhá,tehát a ződ vót má negyvennyócason is. Én még sosenem láttam.
Hááát...Hétvégén öntöttem egy rakás negatívot:kerekeket,felniket,ablakot és levágtam a busz hátulját és azt is kiöntöttem.Mindegyik egyoldalas minta,de közülük csak a kerekek negatívja használható.Azokkal a részekkel,melyeknél elég az egyoldalas, szerintem nem lesz baj.Ma megpróbálok kétoldalast csinálni a hátuljáról.
Hiába,aki nem ért hozzá,annak lassan megy....
Nincs most rajta semmi, de füstgép az stimmel....
(lehet hogy volt rajta az a narancssárga förmedvény, tudom mire gondolsz.
A történet az volt vele egyébként hogy Csepelen voltunk ósánba:))) kivételesen nem by car mert az megadta magát:)))) Szoval 138. Mindegy, azért szeretem azt a vonalat mert lehet rajta jo kis ráncajtosokkal utazni...
Mielőtt felszálltunk még gondoltam is h pic..ba bolygoajtos, de amikor elindult, gyanus lett a hangja lassitásnál már még gyanusabb... Elörementem fülkét nézni, mit látok, Prága váltó...
Jo rég nem láttam már ilyet, adattáblát is megnéztem, nem hittem a szememnek 280.00 1985
Küzdött is a gép rendesen amikor ment föl az M0 hidra:)))))))))
Ma reggeli poén, szerencsére csak kocsiból láttam:
13-asra a szokásos 260as helyett sikerült egy 405-öst küldeni:)))))))))) (rendszám stilusosan BPI-405:)))))))))) Valahogy azért fölpréselödött rá a nép........
Még annyit, a Vértes a szokásos köcsög, tapló bunkó sofőrjével jött, természetesen majdnem összevesztünk vele megint, kis.kavicsnak se lopta be magát a szívébe.
"Sajna" erről lemaradtam:miután reggel kifotóztam magam(nem csak a Mars tér-Széchenyi tér a behajtástól a kihajtásig,Ik 180 a városháza előtt, Kossuth sgt)elmentem haza megetetni a családomat, mire kiértem a Szikire,már csak a DZA, mag a GWW volt ott, azt hittem, füldhöz verem magam:-((
Cserébe viszont jót beszélgettem, majd visszabuszoztam velük a Volán telepre, ahol már ott állt a 180-as,mellé beállt a GWW, kicsit később befutott a kicsi piros 311 is.
Még annyit, a Vértes a szokásos köcsög, tapló bunkó sofőrjével jött, természetesen majdnem összevesztünk vele megint, kis.kavicsnak se lopta be magát a szívébe.
Ez az Ikarus 66-os is megy a találkozóra (Győrből):
Csak sajna nem ért ide...
Itt volt a deszki DZA 700, a bátai GWW-xxx,a Kapos Volán 55-öse is,(sajna csak jött és ment-nem maradt)a péceli Ik 311, és egy Ik 180, BKV-s festéssel(HáBé képe a Buszos honlapon), meg itt volt a Vértes 55-öse is.Ez volt az egész sereg...:-((
Erdélyi Gyuri, a DZA tulaja elmondta, hogy többen jelezték az érkezésüket, aztán lemondták, elég sok fejfájást okozva a szervezőknek..
volt azonban haszna a talinak, megtudtam, hogy a TV tárgyalásban áll a röszkei Ik 630-ÁMG pót felújításáról.A tulaj belemenne, azzal, hogy a tulajdonjog csak a halála után szállna át a Tisza Volánra.A felújítást természetesen a Volán csinálná.KÍváncsian várom a fejleményeket.
Lesznek képek is a taliról, bár szvsz sokan megelőznek majd, lévén nem digit technikával dolgozom...
Alfred(3214):
Én erről az erfurtiról nem is tudok semmit!
Kérek részletes beszámolót! (Mindent amit tudsz!) Ezt említettem IK 260-GVM néven.
Bővebben itt.
Bocsánat,de én kavartam össze az egészet.
A hozzá szólásod előtt mutattak egy pár 260T-s képet, a hozzászolásod olvasása közben ere gondoltam.
Még egyszer bocs és üdv kawirz
Norboy (3203) Én úgy tudom, hogy néhány ex-BKV-s trilextárcsás 280-as más Volán társasgokhoz került, de megvannak-e még? Egészben. Pl. Kunság Volán, ACH-447 (BU-20-41)
Pár hónapja meg valaki azt írta (már nem tudom, melyik topikon, hogy Romániában, Tordában is járnak ilyen 260-asok, de úgy, hogy még az azonosító is rajtuk van még. Valahogy ezeket is jó lenne még megmenteni, de képzelem, ott milyen állapotban lehetnek (most is, hát még ha már ott is selejtezik őket :-( ) De még Magyarországon is szaladgálhat egy pár darab ilyen-olyan kft.-knél, akik nemrég megve(he)tték az utolsókat.
(3207) Miben különbözik a sima 280-astól? Mennyivel hosszabb?
SaxViktor (3212) Ezenkívül Délpesten még van 3db 280.00 is, bár ők már nem trilexszel lettek szállítva. (17-38, 17-40,17-41). De nem is ráncajtósok.
Kéne nekem NDK-s festésű (narncs,szürkés-fehér színű) Agria Volános autóbuszok! Kb 3-4 évig így közlekedtek Egerbe és helyközi közlekedésben is. Van ilyen 260-as, 280-as, mindegy melyik, csak valamin látszon rajta, hogy Agriás! De kéne még nekem sima sárga festésű Agriás buszok is, mindegy hogy milyen! Jó fekete-fehér képek is.
Egy volt egri lakosnak akarom elküldeni, aki most berlinben lakik, szakdolgozatához kéne neki, egy közlekedési egyetemre jár. Az Agriás képekkel a buszok eladását akarja bemutatni.
Ha lehetne, ma vagy holnap kéne még!
előre is kösz, ide küldjétek depeklm@freestart.hu
admirális:
Itt egy kis kavar van! Én IK60T felől érdeklődöm!
P.stephenson írta lejjebb:
"-IK 60-as van a BKV-nak, póttal együtt, de van még magántulajdonban egy 60-as, és egy pót"
Én erről a magántulajdonban lévőről érdeklődöm!
A kérdés, hogy IK60T, azaz hatvanas troli-e, és hogy hol van, meg lehet-e nézni, milyen állapotban van, mi a tulaj célja stb.?
Annyit tudok róla, h Ganz belseje volt, Erfurtban használták, az utasok és a sofőrök egyaránt szerették, aztán visszakerült Mo.-ra, ahol teljesen lepusztult állapotban szétbontották.
Azt viszont nem tudom biztosan, hogy ez igazi troli kocsiszekrénnyel volt-e szerelve, de a képek alapján úgy látom, h igen.
Még annyival kiegészíteném P.Stephenson kollégát, hogy Délpesten még megvan (Múzeumi célra megőrizve) BPO-103, ráncajtós, trilexes 260-as, kísérleti kipuffogó kéménnyel. Ő volt a BKV-nál az eddig leghosszabb szolgálatot teljesítő autóbusz. 1980-ban látott napvilágot, majd 81. jan. 15.-én vették állományba Cinkotán. Akkori rendszáma fekete alapon fehér GE-06-71 volt. A 82-es átszámozáskor a BU-06-71-et kapta. 1990. jan. 26-án selejtezték, majd 91. 05. 13-án már kéményesre alakítva újból állományba vették. 2000-ben átszámozták BPO-103-ra. Végül 2001. szept. 7-én selejtezték 21. életévében.
Ezenkívül Délpesten még van 3db 280.00 is, bár ők már nem trilexszel lettek szállítva. (17-38, 17-40,17-41).
Az már Debrecenben készült.
Eredetileg Pesten volt Bx-55-11-es rendszámmal, majd lekerült Miskolcra(?), és a végén 88(?)-ban került Debrecenbe. Ez után készült a kép. A busz most is megvan, mint BPY-150.
Nezzegettem a fotokat, eleg szepek.
Lenne egy kis kerdesem, mar tudjatok hogy en egy 31es fan vagyok az Ikaruson kivul. Ez a csuklos 31es, az a regebbi BKVes jarat ami be jot a belvarosba (Vorosilov u-ig) vagy egy masik varosbol van.
Egy kicsit zavaros, ha nem haragszol összeszedném:
-MTB 82-ből van egy.
-IK 60-as van a BKV-nak, póttal együtt, de van még magántulajdonban egy 60-as, és egy pót
-ZIU5 megvan Szentendrén, szépen felújitva
-A BKV-IKARUS 280-asokból már csak a 156-os van meg, a 100-as nincs meg, pedig annak volt csak 1/3-os ablakosztása.
-A BKV-IKAUS 260-as megvan
-A proto 280-asok egy része Szegedre került, és azóta szétvágták, a 284-es végig Pesten maradt (volt forgalomban)
-a 260-as GVM visszakerült németből, szintén felapritva
Nekem is baromira tetszik a 293, tényleg muzeumba kellett volna tenni!!! Talán még vissza lehetne hozni...
Ami miatt nem kerülhetett (és kerülhetne ma sem):
Magyarországon (és Skandináviát kivéve egész Európában) SEMMILYEN közuti jármü nem lehet 18m-nél hosszabb, a max tengelyterhelés asszem 9 tonna. 2000-ig egébként a 3 tengelyes 15m-es buszok is tulméretesnek számitottak. Ami hosszabb, az csak utvonalengedéllyel, biztositott, lezárt utvonalon közlekedhet.
Skandináviában vannak 22-25 m-es rönkszállitó kamionok, Ausztráliában meg 55 méter hosszu kamionvonatok zuznak a sivatagban.
Az öreg buszok is tényleg megérdemelnék h legalább mutatóba maradjon belőlük!!!
Sőt, továbbmegyek: Nyáron akár még nosztalgiajáratként is közlekedhetne egy-egy régi jármü, akár még 180, 556, vagy a lent emlitettek.
A 260T a pongrácon rohad, már nagyon le van pusztulva, a ráncajtós 260-asokat meg az utolsó szálig kikukázták, a trilexes 2800-asokkal együtt. Emlékszem 2 v 3 éve a Metro ujságban meg is hirdették ezeket. Ráncajtos 260 utolsó példánya Kelenföldön rohad, az is pusztul rendesen. (volt is itt rola kép, én vetettem fel a témát) Ki tudja miért ujrafényezték, azóta meg csak pusztul. Egy BKV-s trilexes 280-as Tökölön van. Mint vikendház....
Tegnap elmentem a Novia-hoz és megvettem a gyantát(Biresin L84).40 percig lehet vele molyolni,utána 24 órát kell hagyni és kész.Teljesen átlátszó,zsugorodása elhanyagolható.Hétvégén indul a buszgyártás.
Mennyire igazad van!Ezekről se feledkezzünk meg:
- 100-as 280T,mely az első csuklós Ikarus volt,
- a romokban heverő ZIU5-ös 260T-t,mely az első 260-as troli volt,
- az első és egyetlen 260-as GANZ troli,
- a szintén egyedi Strömberg 284T,melyet szintén szétszedtek.
Ezeknek is múzeumban lenne/lett volna/ a helyük.A 200-asnak még van esélye.
Kár, hogy Iránba került, és nem maradt itt Magyarországon, ui. ha jól tudom ez az egy db készült belőle, és qrva jól néz ki.
Attól, hogy a BKV-nál nem állhatott forgalomba, szvsz még maradhatott volna, pl. valami múzeumba.
Erről jut eszembe: ha jól emlékszem, ezen a honlapon is lehetett róla olvasni, ill. képeket látni, mi lett ezzel az oldallal már egy jó ideje?
A másik: BKV-s, ráncajtós 260-ast nem akarnak eltenni az utókornak, mert szerintem megérdemelné! Volt annyi, hogy csak na, de úgy kihajigálták őket... És trilex tárcsás 280-ast is. Villamost mindig őriznek meg, ezeket miért nem?
A 435-ösnek a tetején semmiféle csuklással kapcsolatos cucc nincsen. Egy egyszerű rúd van ott, amire a csuklóharmonika van felfüggesztve (mintha függönykarikák lennének a karnison). Valószínüleg ennél is így lehet, hogy az első csukló az tényleg csukló (lehet is látni, hogy a C tengely is nagyrába), azaz a C az fix, és a második csukló pedig királycsapos, mint a 280-asoknál, és a D tengely kerekei pedig utánfutók.
Már jó régen írtam, de olvasni olvasom ám a topicot. A kérdésem az lenne, hogy a képen látszik, hogy csak a második csukló fölött van az a szerkezet. Gondolom a hátsó elforduló kerekek miatt van. De tulajképp hogy is működik ez?
Az elejében van, a 200-asoknál megszokott helyen. De mivel az egy MAN motor, a 2-es ajtót előbbre kellett hozni. A lent látható képen még Rába motor hajtotta. (Nem is vált be)
Az elejében van.
A napokban megveszem a gyantát.A buszt sajna szét kell vágni.Próbáltam mintát venni a hátuljáról úgy,hogy belemártottam a masszába,de buborékos lett.Hétvégén talán már lesz eredmény.
ezt már én is megtaláltam, de kicsit gondolkottam: tehát, a busz az egyetlen dupla csuklós amit az ikarus csinált 293-as. Nem közlekedhetett a busz Magyarországon mert a törvények nem engedik (ma se). Asszem 87-es a busz. Most nem tudom hol van. Valaki?
Tegnap este nagy feeling volt, utaztam a szegedi helyrepofozott Ikarus 55-tel! Egy esküvőre/lakodalomra voltunk hivatalosak, ahol kibérelték a násznép számára a buszt, de szerencsére kevesen utaztak rajta, mert mindenki ment kocsival, mondtam a barátnőmnek, hogy ezt nem hagyhatjuk ki, fel kell rá szállnunk. Beültünk leghátulra, kimentünk vele Szegedről Domaszékre. Állati!!! Utoljára általános iskolás koromban utaztam ilyenen, talán másodikos lehettem, amikor még voltak ilyenek, aztán lecserélgették őket a szögletesekre.
Az Alacskával jöttem haza ma.
Hát, fél után pár perccel indultunk, és 52-re bent voltunk a Népligetnél.
Ment mint az ÁLLAT:)
Ilyen élményem szerintem 10 éve volt utóljára BKV-busszal.
Végén mondom neki: "ezt nevezem gyorsjáratnak!" :))
Ez nagyon király lett! Kiváncsi vagyok a buszokra is! Tegnap pont azon gondolkodtam h lehet h mégse kell szétvágni a buszt, legalábbis annyira biztos nem ahogy te irtad.
Rakd föl ide a képeket, majd megprobálom megnézni (esetleg mailbe is küldhetsz), jövő héten nem jövök suliba (emiatt netezni se), csak csütörtökön matekbol vizsgázni:((((((
Elsőre teljesen jó,ráadásul valószínüleg sikerül levenni a negatívokat anélkül,hogy szétvágnám a buszt.Hétvégén ezzel fogok szórakozni,úgyhogy hétfőn már lesz buszos forma is.
A szülinapi tortákon meg ezentúl marcipán-Ikaruszok lesznek. :)) (lehet kapni olyan gumit is,amit élelmiszeripari felhasználásra szánnak).
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
És egy OFF érdekesség:a képen látható UV5-ös villamosokat 1964-1965-ben gyártották,a felvétel 64-ben készült,tehát a tuja zsír új!Arról nem is beszélve,hogy még ma is ezeken utazunk.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Kár,hogy nem szóltál hamarabb.Mától figyelni fogok.Ez csak egy részlet a filmből és 384x288-as,mivel 6MB a határ.Az egész megvan 720x576-ban.A többi is ilyen lesz.A Tárgyeset is megvan még.
Jutis eszembe Laci.Remélem sűrün veszegeted fel a Barátok közt elötti Budapest Retró c. összeállításokat. Rendszeresen vannak benne régi Ikarusok,meg tuják is. Állítólag a mai részben (amit természetesen nem láttam) kimondottan a buszokról volt szó .
Épp befejeztem HáBé BKVés állománylistáját,és azt vettem észre,hogy Délpest (Csak Délpest) rendelkezik még egy pár darab Ik. 260.00-val. Amúltkor volt szerencsém BPO,vagy BPI 082-höz,és nem hittem a szememnek amikor az infotáblán megláttam 260.00-át. (A végén már nagyon nézett a sofőr,hogy mit bámulom én az Ő buszának e utasok számára tök érdektelen részét). Látszott is szegény buszon a 85-ös születése.
Sűrün vannak a 00-ások forgalomban?
Sok sikert a modellezéshez.
Ja és holnap megyünk nyaralni Zamárdiba.(Viszem a fotoapparátot is!) 23-án remélem lesz mit olvasnom :o)
Holnapig még vagyok.
Megvan az első gumiöntvény.Elég jó lett.Ugyan én egyoldalast csináltam,de a kész anyagot próbálgattam úgy szétszakítani,ahogy a japán csávó a képen,amikor szedi ki az eredetit.Hát nem sikerült.Hiába vágom be szikével,olyan erős a gumi,hogy nem szakad be.
Ez pillanatnyilag nem zavar,mivel az Ikarus belső falai nem mintázottak,tehát az én módszeremmel is meg lehet csinálni a buszt.Kivétel:szélvédő,kerekek.Holnap hozok a negatívról fotót.
Mindent belevéve jobb lett,mint elsőre vártam.Most 5 óra van,tehát kb 7-8 óra alatt teljesen megköt.
Zsugorodást állítólag kis gipsz, hasonló töltőanyag hozzákeverésével elég jól le lehet csökkenteni, PUR meg állítólag nem zsugorodik számottevően. Azt hiszem neutron és Nohab foglalkozik mostanában sokat ezzel. Lehet össze kellene jönnetek velük egy kis tapasztalatcserére.
Ha jól tudom, akkor a műgyantát lehet ragasztani kétkomponensű ragasztóval is, ez mintha lassabban kötne.
Átfolyatásos módszer: igen, valami hasonló, nem árt jó előre átgondolni, de hát gyakorlat teszi a mestert.
Az az igazság, hogy nagyon szívesen összehoznék egy MAZ-537-est, mert gyárit kb 100 000 Ft-ért lehetne kapni, de a kerekeket nem tudom hogy lehetne összehozni(ugye 1,5 m-nél nagyobb átmérőjű keréknél már azért kijönne a mintázat hibája:-)), ráadásul időm, tapasztalatom sincs hozzá:-(
Igen, a pillanatragasztó elég gáz, vegyél 3kg dinamitot is!:))))))))))))
Én eddig csak egy 1:24 Lada VFTS-t raktam össze mügyantából, annak is eltörtem a kaszniját, a bukócső egyszerüen katasztrofális lett, stb. Az első 2-3 busz lehet h csunya lesz, de ne add fel!
Örülök,hogy tetszik.Nem tudom melyik képet nézted,de a legtöbb vakus kép,'élőben' valamivel sötétebbek.Majd megpróbálok napfénynél csinálni képet róluk.
Milyen jól fog majd kinézni a Ganzos 280T!
Hát igen,52-53mm és még ügyes sem vagyok.
Csukló:a boltin egy fekete vastag papírlap (vagy valami hasonló) van harmónikává hajtva,de szerintem a hatás elérhető lenne úgy,hogy egyforma,kb 0.5-ös lapokat függőlegesen egymás mellé raknánk.De ez legyen a legnagyobb megoldandó probléma! :))
Én még mindíg a pillanatragasztó miatt aggódok:utálok kapkodni,ha meg rosszul ragad össze,lehet gányolni.
Ha már így belejöttetek a műgyantaöntésbe, akkor had adjak pár tippet.
-szétvágást mini körfűrésszel csináljátok, ez kb 0,3 mm vastag, igaz kell hozzá egy mini fúró-köszörű(pl Proxxon, miniplex, Dremmel, hasonló). Ezzel lehet legszebben vágni.
-mielőtt szétvágnátok az egyik makettet, próbáljátok ki általatok kreált formákkal. Úgy vettem észre, hogy vékony felületeknél, különösen ezek csatlakozásánál hajlamos a gyanta a vetemedésre, elhajlásra.
-javaslom, hogy nézzetek bele olyan kézikönyvbe, ami akár vasöntéssel, de mindenképpen öntészeti forma készítésével foglalkozik. Sok időt megspórolhattok ezzel. Különösen gondolok itt arra, hogy pl vasöntésnél van egy beömlő nyílás, és van egy(vagy több) másik nyílás, ahol már kifolyik az anyag, így a formán teljesen átfolyik az anyag, és azt biztosan kitölti. Ráadásul öntöttvasnál az utólagos beszívódás is itt megy végbe, nem az öntőformában.
Megnéztem az eddigi buszaidat is, állati jol néznek ki, a troli különösen!!! Viszont a kék szerintem lehetne sötétebb is, de igy is jól néz ki.
A multkor irtad hogy nem mered kifesteni a ráncajtó gumicsikjait. NE IS TEDD!!! Ha nagyon ügyes vagy, tudsz 0.6-0.7mm vastag csikot festeni (és nem biztos h összejön) Na most ha ezt beszorzod 87-el, az 52-53 mm. Nincs az a busz amin ötcentis gumicsikok vannak!
Ma reggel megtörtént az első gumiöntés.Persze még nem buszon próbálkozom a biztonság kedvéért,de ha sikerül,a következő már az lesz.Az anyag szép fehér,marha sűrű,de szépen kiterül öntés után,úgyhogy nem lesz vele baj.Kb 3 órakor jár le az ideje.Majd meglátjuk.Nagyon kíváncsi vagyok rá!
Rá kell menni a gyantára.Az epoxit ajánlják,mert a zsugorodása max 1%,de ez is csökkenthető.A Novia árul ilyet (www.novia.hu).A PUR állítólag nem zsugorodik,de sehol nem találok róla leírást :((
Egy új buszom még van,azt fel lehet majd használni.
Én már az elején is igy gondoltam, a mügyantázásnak pont az a lényege, hogy egy meglévő eredetiről tudsz TELJESEN TÖKÉLETES másolatokat csinálni, akárhány példányban. Ezért is kell szép darabot kiválasztani, mert az összes felületi megmunkálás, csiszolás, megfolyt ragasztó, repedés, törés, stb mind látszani fog a másolatokon is! Amugy szerintem megéri egyet szétvágni a nemes cél érdekében, csak mindenképp szépen, mert utána nagyon nehéz javitani rajta!
Mint korábban írtuk, a FreeWeb.hu WEB kiszolgáló szervere lecserélésre kerül.
Az új szerver megérkezett, várhatóan holnap délután állítjuk be a jelenlegi
helyére. Ez az átállás ideális esetben csupán 10-20 percet vesz majd igénybe. A
leállás pontos időpontját valamint esetleges elhúzódó munkálatok esetén a
várható indulás időpontját a FreeWeb.hu főoldalán követheted nyomon.
A leállás nem érinti sem a mail, sem pedig az SMSweb szolgáltatást.
Nemrégiben a True network tagjainak sorába egy újabb oldal lépett, ez pedig nem
más, mint a wallpapers.hu, Magyarország legszínvonalasabb háttérképgyűjteménye.
Sokezer darabos adatbázisában szinte minden megtalálható, ami mégsem, az
kérésre napokon belül felkerül. Egyre több egyedi, nagy felbontású háttérkép
kerül fel folyamatosan az oldalra, melyek között számtalan kép található Peru
tájairól (Machu Pichu és megannyi más hely), magyar városokról és a magyar
hírességekről készült képek feltöltése is elkezdődött. Hosszú lenne felsorolni
azt a közel 300 kategóriát, amelyek felölelik ezt a hatalmas háttérkép
mennyiséget, ezért inkább nézd meg az oldalt és válaszd ki azt a hátteret, ami
a legjobban tetszik! A wallpapers.hu minden hónapban 16 ajándékot sorsol ki
látogatói között, sőt a nyeremények száma és értéke is hónapról-hónapra
folyamatosan növekszik!
ha szeretnéd lemondani hírlevelünket, továbbítsd ezt a
levelet az unsubscribe@list.freeweb.hu e-mail címre.
A hírlevelet kiadja az SWI Kommunikációs Kft.
1131 Budapest, Reitter Ferenc u. 132/F
Telefon: (361) 236-0438 Fax: (361) 236-0439
________________________________________________________
Az baj,mert akkor nem lehet sokáig igazítgatni a dolgokat.A már sokszor említett fórumon ajánlottak egy japán oldalt,de ott csak figurákat másoltak.Egy technikát már sikerült kidolgozni,majd talán holnap már tudok nyilatkozni az ügyben.Valószínüleg az lesz,amit mondtál:egy eredetit fel kell áldozni az ügy érdekében. :((
Én arra gondoltam, hogy simán hosszában félbevágod az eredetit, bár tipusmodositáshoz meg lehet h jobb a te módszered. Meg talán azért is jobb, mert igy kisebb az esély hogy eltöröd. Viszont összeállitásnál még egy gond van: a mügyantát csak és kizárólag pillanatragasztóval lehet ragasztani!
Látom, Te ebben már rutinosabb vagy.A rések befedését értem,de én valahogy úgy képzeltem el,hogy mondjuk a busz felső részét négy lépésben tudom lemásolni:tető,két oldal,majd a hátulja.Ezután ezeket összeragasztom.Lehet ennél egyszerűbben is?Ha van ötleted,akkor részletesen írd le légyszives.(az én megoldásom kicsit macerás,bár új tipusok létrehozásánál szerintem csak így lehet).
A gyantával kapcsolatban:adtak két telefonszámot,majd felhívom őket,addig meg elszórakozok a negatív készítésével.
Ezek jó hirek, kiváncsian várom mi sül ki belőle. Engem juni végéig sajna nagyon leköt a tanulás, de utána érdekel nagyon a dolog! Annak kéne még utánajárni, h milyen gyantát érdemes használni.
Amire még vigyázni kell: a gyanta baromi törékeny, szóval majd ugy kell kimintázni a buszt, hogy a lehető legkevesebb feszegetéssel kijöjjön. Én ugy csinálnám, hogy fognék egy müanyag 260-ast, befedném az összes nyilást (vékony hártyaszerü gyanta lesz a helyén, azzal nem nehéz elbánni, és szerintem a mintát hosszában félbe kéne vágni, ugy sztem könnyebb kiszedni, és kisebb az esélye h. eltöröd. Nagyon oda kell figyelni arra, hogy a minta szép legyen, ugyanis gyantából 100% ugyanugy fog kinézni!!!
Tapasztalatom annyi van ezzel kapcsiban, h raktam már össze egy mügyanta makettet (meg jopár müanyagot).
Beindítottam a folyamatot:kint jártam az Andor utcában,és megvettem a gumit.Ötezer-párszáz pénz volt,ezért adtak 1kg OXAM RP-t és egy kis üveg katalizátort.Elmondták a használatát is:5%-ban kell a katalizátort hozzáadni,6 órán át kell a formázandó anyagot a gumiban hagyni,majd két napig kell száradni hagyni.Mutattak mintát is:vajfehér,igen hajlékony anyag keletkezik,viszont baromi erősnek tűnt.Kíváncsi vagyok rá.
Aha, ez tényleg direkt erre való. Majd megtárgyaljuk, ha esetleg arra jársz, kérdezd már meg pls mennyibe fáj. Most már megyek haza, de majd jövök holnap de.
Mielőt valaki tévedésbe esne, íme egy-két ár az Ikarus modelekről (műanyag)
Ik 260 13,50 tól 17,50 ig
IK 280 14,75 től 23,45 ig
IK260 T 17,00 tól 22,00ig
IK 280 T 17,50 től 27,30ig
Az árak külömbözetétt a modelek szine adja meg.
További Ikarus modelek árait itt is lehet látni
Én is erre gondoltam:a 4 után már a többi ingyen van.
Amikor ezt a buszt láttad,nem fényképező kellett volna,hanem mintát kellett volna venni róla,lekicsinyíteni és lehetne gyártani a 280-as buszokat :))
Én is gondolkodtam hétvégén, szerintem is megéri. Az előbbit én is azért irtam, hátha vetődik valaki Németország felé mostanában (én sajna most nem valószinü)
Néztem az igazi 280-asokat hátsó kerék ügyben, kiagyaltam azt a megoldást, hogy simán meg lehet csinálni egy origi állapotu 280 hátsót, aztán lehet azt is öntögetni ezerrel.A gazdaságosságról meg: irtam multkor hogy annyi anyagból nem 4 db jön ki hanem 30-40!
Láttam hétvégén egy frissen ujrafényezett Volánbuszos 280-ast, vontatták, ablakok, tömitések, csuklógumi, minden leszedve, sajna nem volt nálam a fényképezőgép.
Ez az ár már versenyképes az Általad kikalkulált műgyanta-busz árával.
Hétvégén gondolkodtam a dolgon:ha négy bolti 260-ast átépítünk 280-assá,már meg is térült a vásárolt hozzávalók ára.Persze ezeken a 280-as buszokon a hátsó kerék már a megfelelő helyen lenne :).Önteni mindenképpen kell,mert a tetőt fusizással nem lehetne szépen megcsinálni.
Úgyhogy megéri a dolog,hacsak nem hoz valaki Berlinből egy zsákkal.
Én is benne vagyok a pólóba, ha már így beleszólhatok!
Itt egerben vagy egy Zebra Design nevű cég,ami ilyesmivel is foglalkozik, a kisfőnököt ismerem!
Majd megkérdezem, de nekem már van onnan egy IK260-as képpel pólom (CTG972)!
Fotót szitázással nem tudunk rátenni, csak olyan ábrát/szöveget, aminél a háttérszínt a póló adja.
Jó lenne pl. egy olyan Ikarus felirat, ami a 200-as család elején van.
Ha már van fan klub, lehetne valami pólót is gyártatni. Pl. Ikarus 280 felirattal :) A szitázást meg tudom oldani, de nyilván akkor nem 1 darabot kellene gyártani. Ezért kérdezem, hogy érdekel-e valakit a dolog, vagy felejtsem el, mert hülyeség...
1:87-es méretarányú, az alváz MDF lapból van (fa), az oszlopok fogpiszkálóból, a tető balzafából, az oldallemezelés műszaki rajzlapból, az üvegezés műanyag dossziéból.
Homlokfal szintén balzafából (könnyen faragható). Fehér temperával lefestve.
Tegnap láttam egy Lada Nivát BPO rendszámmal! BKV-s matrica is volt rajta! Biztos az egészen kisforgalmu vonalakra szánták:))))))))))))) (van egy BMW is BPI-002 rendszámmal, de az valszeg nem BKV-s, Lágymányosi hidnál, Lurdynál szoktam látni.
Én meg ma 19-est navigáltam. Valaki lerohadt,olyan 10-11 között valahol,és egy fiatal srácot dobtak be a 82-esről,úgy,hogy 2 perc alatt "igazították el",a vonal rejtelmei között.
Szerencsére emberére talált,szépen "elvittem" a Gubacsi út felé,meg vissza. Szerintem még mindig el lenne tévedve,úgyanis neki hurkot nem is említettek. Ő úgy tudta,hogy végig ugyanarra halad a vonal, oda-vissza.
Segítettem ma is a BKV-nak.
Ja és dumáltam vele,és azt mondta,hogy neki bejövős az Agora. Ugyan még nem ült benne,de látta már...
Szegény...még mindíg úgy tudja,hogy több is lesz belőle,pedig...
Nolan: A BPI-716-ra gondoltam. Nagyon szépen csillog az "ajtótlan" oldala,ebből gondoltam hogy új a fényezése. Mondjuk nekem még mindíg úgy tűnik.
Tényleg érdekesek amiket irtál, most néztem meg a magyarbuszokon, a feléről eddig még nem is hallottam. Nekem most a 293-as a kedvencem, el se tudok képzelni az utcákon egy ekkora dögöt....
Rendben,próbáljuk meg,aztán meglátjuk,hogy sikerül-e.
Egyéb típusok:261,281,282,283(ez az egyik kedvencem),283T(Ikarus-Swarz orosz fusi-troli),284,286,290.
A 284,255,266 és 211 érdekes,mert a magassága más,mint a többié.
Ja, hát irtam, anyag kb 12.000,ha 30-at legyártunk (bekalkulálva h biztos elb..zunk párat), kb 400 HUF/db! Sajna mint irtam vizsgaidőszak van szoval kb juni végéig nincs időm ilyesmire, de ha gondolod utána belevághatunk! Amik nekem igy kapásbol eszembe jutottak, 260, 280, (ráncajtó, bolygoajtó, 2,3,4ajtós, gyros,C80),293(kawirzbácsié is állati látványos!),250,255,256,263,266,211,260T,280T, és ezeket még lehet X ezerféle szinüre festeni!
Azonkivül létezik egy csomóféle 200-as prototipus, átalakitott, munkagép, stb.
Kedvem lenne hozzá,az biztos.Ha belegondolsz a 260-asból bármely 200-ast meg lehetne csinálni.Micsoda flotta jönne össze!Le lehetne gyártani a komplett Óbudai Buszgarázst.
A befektetés egyértelműen megéri.Az újságcikkre kíváncsi vagyok,talán érdemes lenne belevágni.
Mügyantaöntés kivitelezhető, van egy leirásom egy ujságban, majd megkeresem és közzéteszem!
A vákumozás, amire gondolsz, az egy más eljárás, de valóban hasonló. Mügyantával az van, hogy ugyebár két komponense van, ezeket félkilós csomagokban árulják, kb 4000 HUF/zacskó, plusz szilikongumi a mintázáshoz, ez is olyan 4-5000/0.5kg. Viszont: ez rengeteg, ebből szerintem kb 50 db buszt ki lehet önteni!. Mügyanta hátránya még, hogy csak pillanatragasztóval lehet ragasztani, és nagyon könnyen törik (raktam már össze mügyanta makettet). Festeni viszont lehet sima modellfestékkel is.Viszont alkalmas arra is hogy kisebb alkatrészeket is legyártsunk, pl bolygóajtó, ajtómegszüntető elem,kerekek, stb, csak a nyilások kivágása nehézkes(türeszelő és sok-sok türelem.....)
Már megindult a fantáziám, hogy egy szimpla 260-asból mennyiféle variációt ki lehet hozni, és akkor még a festésmintákat nem is számoltam!
Támogatom az ötletet.Sőt:csinálni egy darab 263-ast, 250-est stb.,utána ezekből is csinálni egy rakással.Ha lenne tuti eljárás, én csinálnám.A műgyanta állítólag azért problémás,mert a kiöntés után felforr és buborékok keletkeznek, ezért vákumozni kell.
De lehet,hogy megérné fröccsönteni is.Tudni kellene pontosan,mennyibe kerül a szerszám(az a legdrágább állítólag).
Az a baj,hogy nincs köztük 260-as.Állítólag a SES-től átkerülnek a buszok a BEKA-hoz,de a 260-as öntőszerszámai már nagyon rosszak,ezért kérdéses,hogy a jövőben lesznek-e gyártva.a boltos szerint egyre bizonytalanabb a 260-as beszerzése.
Nekem egy csőszállitó pótkocsis volt, ahogy emlékszem, meglepően jó kidolgozással. Az a gond h kétszer költöztünk azóta, de tervezem átkutatni a padlást, lehet hogy előkerül, a régi handmade Ikarusaimmal együtt.
A Rába kamion az sirály volt.Nekem még megvan két vontató és egy tartályos utánfutó.Volt egy ponyvás is,de az már nincs meg.A kamion vezetőfülkéje felnyitható.
Ikarusom műanyag van,260-as fehér-piros,kb 20 cm hosszú,de már nagyon szakadt.
Papirból én is csináltam pár Ikarust még régen, bár azok elég gagyik voltak. A tieitek viszont egyszerüen gyönyörüek! mostanában (vizsgaidőszak után:(() tervezem h nekifogok egy 260-asnak (esetleg 280). A méret még nem eldöntött, vagy 1:87, (vasutmodellek miatt), de az nagyon pöcsölősnek tünik, és szerintem nem is lenne igazán szép, vagy 1:24, automakettjeimhez illeszkedne, szép aprolékosan ki lehetne dolgozni, a gond az vele h igy egy 280-as (ami szerintem látványosabb modellként mint a 260), közel 70 centi hosszú. (a 293-asba már bele se merek gondolni:))))))
Még valami. Léteztek régen kb 30cm-es, magyar gyártásu fém modellek, inkább játékszintü kidolgozással, de fel lehet tuningolni. Nekem volt pár Rába kamionom (sajna nincsenek meg), és ugy rémlik, voltak Ikarusok is (egy bordó-fehér 250-es kifejezetten rémlik)!!!
Van egy bolt a Ferenciek terén az aluljáróban (nem ahol a metró van, hanem a másikban), ahol van egy csomóféle ősrégi modell, én szerváltam már be nagy kincseket ott. Ha arrajár valaki mostanában, megnézheti, biztos van valami Ikarus témában is!
Ezek a 260-asok sem magyar gyártmányúak.A németek csinálják őket.Kawirzbácsi említette a múltkor,hogy Berlinben szinte minden modellboltban lehet kapni.Nálunk meg úgy kell levadászni.Én is véletlenül találtam rá arra a boltra,ahol veszem öket.
Nem túl nagy,de van.Leginkább úgy figyelheted meg,hogy megnézed a jobb oldali ülések eltérő elrendezését az első két ajó,a második ajtó és a csukló,illetve a két hátsó ajtó közt.
Szerintem nem negyobb,hanem nem tud teljesen 'bemenni' a helyére,a csukló szerkezete miatt.Azt hiszem a lépcső alakja is más.
Igen,Michael Küster, az Ö képeit láttam én is.De én csak a 263-ast láttam , meg egy fehér 256-ost.De ezek a buszok nagyon jók.Majd megpróbálkozom a darabolással,csak az a baj,hogy a 260-as darabja 3200 pénz,úgyhogy egy buhera-busz ára akár 10K is lehet.
Az igazi a műgyanta-öntés lenne,de az nagyon macerás.
Hat most hogy nezzegetem a modeleket, latom hogy menyirre vagyok le maradva, bar nem Magyarorszagon elek, es itt nem lehet talalni Magyar modeleket. De majd potolom a legkozelebbi latogatasomkor.
Tupolev : sajat keszitesu modellemet.
Ezt hogy es mibol csinaltad?
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Én csak ilyennel tudok szolgálni. Elég béta, de mindegy. Ha most csinálnám, már biztos jobb lenne.
Nem.Nézd meg az ablakok hossz-méreteit.A két első ajtó köztiek a legkisebbek,a két hátsó ajtó közti ablakok nagyobbak,a legnagyobbak meg a csukló és a második(elölröl nézve) ajtó közti ablakok.
Egy 280-as busznak összesen ötféle méretű oldalsó ablaka van.Bár lehet,hogy a vezető-ablak utáni ablak mérete megegyezik a nagyokkal.
Köszi.Ez a modellbolt nekem is rémlik.Ha a BAH Csomópont felé megyünk jobb oldalt volt,kb félúton a BAH és a Déli közt?
A csuklóssal sajnos az a baj,hogy a másik busz hátsó feléből lesz a csukló utáni rész,így a kerék rossz helyre kerül.
Nem mutatod meg őket?Én egy német web-oldalon láttam 263-ast(ráncost) és 256-ost.Majd megevett a sárga irígység.Egy budapesti kiállításon meg volt 250-es is.
Egyébként régebben volt egy modellbolt az Alkotás úton. (Holnap megnézem, hogy még mindíg meg van-e) Ott lehetett úgy kapni előre csomagolva a cuccot, hogy a zacsiba volt még téve bolygóajtó, meg áramszedő az egyéb tetőszerelvényekkel együtt, stb. Sőt olyat is lehetett, amibe 2 kasztni volt, így lehetett belőle csuklósat is csinálni.
"Milyen anyagokból és hogyan raktad össze.
Gondolok itt a kerekek a kaszni és egyéb apróságokra."
Ezeket a modelleket síma 260.02 kivitelben lehet kapni.
Műanyag.
Sok ikarus 200-as modellnek (1:87) ez az alapja.
Van egy szép kis fotógyűjteményem, hogy mennyi típust ki lehet hozni a 260.02 átépítésével. (266, 263, 256, 280 stb...).
Szét kell vágni az eredeti modellt és kiegészíteni műanyag, plexi vagy papír elemekket (pl ajtó megszüntetés, karosszéria hosszabbítás).
Örülök,hogy tetszik.A szedő vékony rézdrót és rá van forrasztva egy kis NYÁK lapra.
Már a GANZ 260T-n gondolkodom,az lenne király,de az ajtócsere egy kicsit húzós. :(
Valóban félbevágott 280-asok, és tényleg mindegyik át lett fényezve. De az életkorok szerintem arra az időre tehetők. És a BU-11-xx-esek is tényleg 260-asok voltak. Megpróbálok alvázszámot szerezni hozzájuk, és akkor kiderül.
Nyugodtan írjad kis t-vel. Egyébként nincs jelentősége. (Még a Tupoljevre is hallgatok:-) Akkor te lennél a "Tupoljev" nick tulajdonosa is? Nemrég láttam egy másik topikban.
Más.
A mai rendszámunk a Sallaiból:
00-29 (IK 280 Cinkota)
Lehetne, de... a belszolgálati gépek zöme (azt hiszem Cinkotán is) félbevágott 280 -as... És eddig ahány ilyennel "találkoztam", az egyiksenem őrizte meg az eredeti fényezését, oldalsó szám -felfestéssel... Igaz, eléggé elmosódott az Agorás kép háttere, de én első körben a mai viszonyokra gondoltam, s azok szerint, ugye, a három inkriminált rendszám mind kelenföldi. Két Gyros, egy "rendes" 280 -as.
Második körben a régenvolt BU rendszámok ötlöttek fel bennem, de (ha jól tudom) a BU 11-xx széria mind 260 -as volt. Ezen kocsik közül, meg már nem hiszem, hogy akár egy is meglenne (?), pláne nem félig piros fényezéssel...
ez bizony tényleg nagyon szép.
(bár a Volánbusz 260-asai néznének így ki, mármint lennének ilyen állapotban...)
jut eszembe: kedves fotósok! az ELK-718-ról van valakinek képe? Remélem jól mondom a rendszámot (most hirtelen nem vagyok benne biztos...), ha minden igaz, ennek az egy 260-asnak elekltromos viszonylatjelzője van.
Nem tartom gúnyolódónak, csak viccesnek meg fanyarnak szánt kretén állatságnak.
Megint baromira jópofa akrt lenni valaki, majd ő jól megmondja, mit gondolnak az emberek...
Jó,oké. Bár nekem semmi közöm hozzá, de majd, ha a saját képeidet látom,vagy ott lesz a kép alatt a valódi készítője akkor bocsánatot kérek majd. Addig meg a többiektől kéne bocsánatot kérnie a "társszerződnek".
Egyébként, a trolis topicban ha jól emléxem pont Te (vagy a "társszerződ") hiányoltad az Agriás képeket. Egy kicsivel lejjebb találsz egy gyönyörű (ha jól sejtem felújított) 260-ast.
"És ha még az egykori BU-11-82, BU-11-83, BU-11-87 ?"
2002 végén vagy 2003 elején? A fent említett rendszámok, eredetileg (ha jól sejtem) ráncajtós, egyenes műszerfalas 260.00 -ké voltak...Igaz, a Gyrosok némelyike is kapott BU 10-xx rendszámot rendszámelvesztés, stb. címén... De ennek HáBé nagyobb szaktudora. :o)
Hát ha nem is olyan nagy,de akkor is... legalább ne írná oda,hogy minden jog fenntartva... Na mind1,ez egy másik topic témája.
Más:
Mér van az,hogy ha a BKV nagyritkán vesz egy busz,azt egyből le kell "butítani" a többi BKV-s társához?
A drága MKV rt. felszerelte néhány 280-asát kapaszkodón elhelyezett jelzőgombbal is. Namost ezt a buszt (Névszerint: AKD-720)mér kell szétbarmolni úgy,hogy kiszedegetjük a kapaszkodón lévő gombokat? De nem ám úgy hogy az egészet,csak a gombot... És nem hiszem,hogy az utasok lettek volna azok,meg azt sem,hogy ne lenne rá igény.
Nem is tudom,hogy a többi BKV-s 260-as,280-as miért nem így készült.
Na,csak egy kicsit mérgelődök itt,gondolom nem ez az egy busz járt így.
Olvastátok a Buszos honlapok topicot? Micsoda botrány van ott. (nem alaptalanul... (szvsz!De semmi közöm hozzá.))
Egyébként tényleg létezik ez az orosz Ikarus (utángyártott)ülésgyár? Mert ezeken az üléseken tényleg nincs semmi márka,meg védjegy...legalábbis én nem láttam.
Jutiseszembe,már rég raktam be képet. (meg olvastam is valahol (Egy másik topicban) hogy hiányolják az Agriás képeket itt)
Hát akkor itt egy Gyönyörűszép Agriás 260-as a "Freewebes csávótól" :o)
Kép: tupolev!
Tényleg tupolev,hogy írod a neved? A kis "t" az lényeges,vagy csak így fogadta el a Zindex. Remélem nem sértő ha kis "t"-vel írom.Így van a nickedben is.
Lehet,hogy egy kicsit kimaradozok,mert így év végén bele kell húznom egy kicsit a tanulásba... :o)
Ja NOLAN! Újrafényezték a BPI-716-ot. De belül...
Arra vártam mikor esik le a vezetőfülke oldala,meg a lámpa elöl...És az első ajtaja sárga!!!! (vót valamikó)
Bocs. Neked van igazad. Én úgy értettem,hogy nincs köze a M. K. térnek Erzsébethez,hogy ami a sorozatban szereplő M.K.tér,nem pedig a Valódi végállomás. (Azt mellesleg el is felejtettem hirtelen,hogy a 99-es végállomása nemrégóta télleg Mátyás Király tér ;o) Ezek a szervezések...
Finnország! 415.20 típusu. 4db-ot találtam (lehet, hogy van több is), de mindegyiknek ilyen magasított viszonylatjelzője van, és mindegyik RÁBA hajtás lánccal szerelve!
Akkoriban még csak a Rákoskert frissen felújított kocsijai voltak zöldkapaszkodósak. És a hüvösvölgyi 260-asok? Azok nem elöbb voltak, mint Rákoskert buszok?
Aha, hamzsabégin van egy levágott 280, ráncajtós, bilikék-szürke, hasonlóan festve mint az a piros (sztem is valami ilyesmi az is), csukló helyett föl van rá hegesztve egy hátfal. Vezetőfülke eltávolitva, elöl csillagfelnis.
elképzelhető, mert én még valamikor nyáron, láttam egy levágott 280-ast, kéket, és az ajtaja is kék volt, elől harmónika kék, a második meg bolygó olyan kék volt, mint 7-173-asokon
Azt tudom hogy van, de néztem Hajtó Bálint oldalán is, ott sem volt, és ha ott sincs, akkor máshol se nagyon!
Nem tudom mi az, de piros ajtós trolit én nem láttam még!
Elképzelhető, hogy egy szervíz?
05.14-én vitatkoztatok arról, hogy Cinkotán mit is keres egy troli vagy mi az Agorával!
Én nekem is megvan a Camion Truck azon száma, és utánanéztem nagyítóval a poszternak, és a jobb felső képen is látható az a bizonyos piros busz, és nagyítóval jól kivehető a BKV embléma, és az első ajtó felett 11-82 vagy 11-83 vagy 11-87 szám van, azt már nem lehet pontosan látni, úgy hogy BKV-s!
Aki tudja minek a száma a fentiek, azok tudják miről van szó, én sehol nem találtam meg!
Csak hogy még jobban összezavarjalak: Kispesten is volt Mátyás király tér, de egyáltalán nem ott, ahol sejted...(azért csak volt, mert pár éve "fölszámolódott")
Úgy kell elképzelni, hogy a busz ment, ment és egyszer csak volt a Vasút sor végállomás. Itt álldogált, majd úgy indult vissza, hogy előbb csinált egy hurkot ott Erzsébeten, aztán visszatért magába, és úgy ment visszafelé változatlan vonalon.
Ez a Mátyás király tér ez a hurok közepén van, tehát annyi történt, hogy a hurok elejéről áttették a vá-t a hurok közepére.
Egy plüss ülés kb 50E-120E körül mozog, de fajtája válogatja!
A sima üléseket csak mint IKARUS utángyártott üléseket lehet kapni,oroszok gyártják után az ottani volt IK gyárban, ez is olyan 40E-100E körül mozog!
Például egy IK 280 fejkete kapszkodókkal, teljesen 500 E forint körül van, zölddel, 500E-600E, sárgával, 600E körül, narancssárgával, 700E körül van!
De vannak olyan felújítok, mint példul a mezőtúri Klíma, akik csak leszedik a kapaszkodókról a fekete festéket, lekezelik egy speciális réteggel és utána ráégetik a kívánt színt!
Az a 16-42 volt. Akkoriban még csak a Rákoskert frissen felújított kocsijai voltak zöldkapaszkodósak.
Viszont ha már erről beszélünk... Valószínüleg mostantól egyre több lesz belőlük, ugyanis valószínüleg nem kerül többe, mint a fekete. Ugyanúgy, mint a plüssülés sem. A mostanában frissen elkészült GJSZ-es kocsik mind így jöttek ki.
Pedig nekem van egy Matyas kiraly ter a terkepemen.
Ez egy BKV terkep, 2001es. A szilagysag utca folott van kiirva, az Ady Endre ter mellet.
Sajna nem tudom skennelni :(((. Akkor meg a Vasut sor-nal volt a vegallomas.
Most hogy itt tartunk, miert csereltek ki a vegallomast, miert nem maradt a Vasut sor-nal?
1.: Úgytűnik hőálló müanyagból készült :o))))))
2.: Az első fele még eredeti,de Pesterzsébetnek köze sincs a Mátyás király Térnek! (Ami nem is Mátyás Király tér,de mind1).
Kiváncsi lennék ki nem jön rá,hogy vajon melyik térről van szó. Jól eltitkosították :o)))))))))
Az hagyján, de Mikó' a Hofferminátort elhagyta a Juli kétméterrű, akkor egy zöldkapaszkodós 260-asra szállt fel. Most sincs sok zöldkapszkodós 260-as délpesten, ez a jelenet pedig nem most volt, hanem 300.000, 30.000, vagy nem tudom, hány éve...
Szerintem is nagyságrendekkel szebb a 260/80-asok hangja, azonkivül kicsit jobban is össze van rakva, és a futómüve is sokkal jobb, a jó kis magyar utakon nem katapultálsz a tető felé minden döccenőn (nyugati sima utakra lehet hogy jobb a feszesebb futomü de nálunk nem az. Pont a napokban (kedden asszem) néztem egy 435-ösön (11-55, de sok ilyen van még) h a hátsó tetőablaknál a tetőnek simán 4-5 cm kilengése volt, a 4. ajtó önálló életet él, az összes kapaszkodó zörög mint az állat, és beázik orrán-száján. Lehet h van ilyen 280-as is, de valszeg csak mutatóba, a 435-ösből meg az összes ilyen! Én a 3-as helyett sokszor választom inkább a Téténybuszt (ezüstnyil 280), hát egy fokkal kellemesebb, és 35 helyett 60 az átlagtempoja....
Belülről is...én naponta a 956-ossal járok, és egy időben 415-ök is voltak rajta, hát azt hittem szétesik alattam azokon a jó utakon, azt már nem is mondom, hogy olyan gödröknél ahol a 260-as csak döccen egyet a 415-ös olyan csattan ad mintha felülne...
Szóval hiába..anno még minőségibb buszokat gyártottak, vagy lehalábbis nem szórták tele mindenféle vacakkal ami az első pár km-en kilazül szétesik stb....
Hat a ter epuleteit filmeztem, es termeszetesen az erre jarro buszokat: IK280 48ason, Ik412 194esen es IK260 99esen. De tenyleg nagyon jo hangja volt amikor elindult es begyorsult.
Sajnos tel volt es nem voltak kint sokan, es igy az anyatok szavakat nem tudtam felvenni, pedig azt is szerettem volna :-)))))))))))))
De azert, szvsz szebb hangja van a 260-280asoknak mint a 400asoknak. kellemesebb a fulnek.
A Sallai(?) főműhely mögött van a 100-as (ex-100a) vasúti fővonal, minden nap ezen járok, igy naponta kétszer látom mi folyik az udvaron.
Ha nem vonatozok, akkor Raptor-busz, és akkor meg elölről látok be az udvarba.
En is nagyon szeretem amikor jo kis "hangos" hangja van, meg amikor sok minden zorog benne.
Nagyon szerettem a szolo rancajtosok hangjat, kar hogy mar nincsenek :((((((.
De azert, imadom a del pesti szolok hangjat, ez hasonlit az "en igazi" 260as hangra, nagyon elveztem amikor telen filmeztem a Kos Karoly teren es melletem mentek el a 99esek!
Valószínüleg GJF és Mezőtúr nem bírná el az egyszerre jelentkező javítanivalókat. Kisebb vázjavításokat, baleseti sérüléseket pl. a garázsokban is elvégeznek.
04-78 az már tényleg elég durva volt, de én pont azt szerettem benne, tök nagy feeling ilyen szétesés szélén állo csotrogánnyal utazni (lehet hogy azért érzem igy mert trabis vagyok:)))))) Persze azért örülök h renberakják. Én azt szeretem a ráncajtósokban, hogy van egy sajátos hangulatuk, ami miatt élmény velük utazni. Én sajnálom h már csak ilyen kevés van belőlük!!!!
A hiányzó kocsikhoz annyit,hogy valaki irta,hogy van 2 280-as a Sallain. Több is van, többségük csuklós, ráncos.
Két számot megjegyeztem a vonatból:
17-58 (délpest)
04-78 (trolibusz)
Felmerült kérdésetekre a következőt tudom válaszolni:
Mezőtúrról hazajött az összes busz az első szériából. 03-23 tegnap a 25-ösön volt, 12-13 pedig a 122gy-n. Most valószínüleg a trolik jönnek, amint tudok róluk valamit, jelzem. Ezenkívül örömmel tájékoztatom a kedves érdeklődőket, hogy a BKV Rt. és a Mezőtúri Klímaipari Centrum aláírta a 11db autóbusz felújításáról szóló szerződést, miszerint a nyár végéig elkészül a 11db Ezüst-nyíl. (06-04 már lent van) Viszont ők is valószínüleg 1-2 darabonként fognak elkészülni, mert pillanatnyilag még nem tudnak egyszerre lemenni, a nyári kiiktatásos menetrend bevezetéséig. (Iskola befejezés)
Óbudára "csepegtetik" a felújítottakat, eddig találkoztam már a 12-72 -vel, a 06-05 -tel, meg tán a 12-66 -tal. Az Ezüstnyilaknak még hírét se láttam, pedig mindennap elmegyek a gar. mellett. A felújított GVM -ekről se hallottam még...
A 17-22 egy felújított ráncajtós,a 3. ajtó fölött (a többitől eltérően) a régi-lámpa,külön gomb-jelzőke égtelenkedik. De amúgy a buszt jól rakták össze -újra:o)-
A hiányzó kocsikhoz annyit,hogy valaki irta,hogy van 2 280-as a Sallain. A BKV nem itt újítja fel a délpesti kocsikat? Hátha a hiányzók állnak ott ;o)
17-22? ez nemigen szokott a 48-ason járni...nem ismerem.
ellenben megjelent itt a 17-29 (ezt még nem láttam itt) és a 18-15 (ami csak ritkán volt azelőtt). csak nem azért, mert amiknek a helyére jöttek, azokkal művelnek valamit...?
OFF:Ok! Hogyhogynem? Na akkor elmegy megin,bár nem annyira fontos...
ON:
Én meg a BPI-722-őt,és mögötte közvetlenül pajtását láttam ma reggel. Mondanomsem kell,hogy újabban a 48-asok félnek egyesével,inkább párban járnak. a 722 tele volt rendesen,így inkább a mögöttelevőt választottam,és jólk is tettem,mert kb. 10en ültünk rajta,és a Szentimrére eccerre értünk oda 722vel.
(722-őt megismered,ugye?)
Aztán meg volt szerencsém a 38a-n,vagy a 138-ason (már nemtudom) egy narancssárgáramatricázott 280-assal utazni,ami olyan füstöt okádott magából,hogy a sofőr alig látott hátra a visszapillantóba induláskor...inkább nem is nyomta.
Kivülről szép,de a belső dolgok is fontosak!(Micsoda költőiesre sikeredett a vége :o)
Ezt a buszt (BPI-634) tegnap említettem,hogy az 59A-n teljesített szolgálatot.
Nos én utánajártam,és azt tudtam meg,hogy bizony a jólismert hibája jött ki az egyik 59A-n szolgáló 412-esnek. :o((((((( Vagyis meggyulladt a motortér,de hálistennek nem lett komolyabb baja
(Egyik ismerősöm tanúja volt a lángoknak,és annak is,hogy utána BERÖFFENTETTÉK!!!!) Magyarul a gép saját lábán ment a Délpesti Garázsba. Igaz 5,és 10 km/h-val (indult el a helyszínről).
Sajnos rendszámmal nem tudok szolgálni,de hátha tud még valaki inenn a tegnap 12-és 13 óra közti eseményről.
Valóban, csak annak elég borzalmas hangja volt. Még onnan is fel lehet ismerni, hogy a kormányoszlopon egy bazi nagy "gombóc" van, a mostaniakon meg csak egy egészen picike.
SaxViktor:
Aha, értem.
Majd megnézem, ezekben milyen kormánymű van.
A végállásban tovább húzva minden szervókormány többé kevésbé szörcsög, mert a szivattyú az olajat továbbra is nyomja, az pedig munka nélkül egy kerülő szelepen át megy vissza a tartályba.
Sziasztpk! Már kezdtem azt hinni, hogy mindenki kirándul, vagy érettségizik.
Tehát a "szar kormány" azt jelenti, hogy valami régi Csepel cucc volt. Mikor ütközésig tekerték a sofőrök a kormányt, akkor zúgott és szitált, ezen felül nehéz volt tekerni.
Aztán jött egy-két kocsi Bendiberica kormányművel, majd hirtelen megjelentek a Csepel C.500-as kormányok, amik -ha jól tudom- ennek a Bendibericanak a liszenszei.
rally forever:
"ippeghogycsaknagynehezenelindulós botváltós 260-asokban."
Ha egyesben indul, akkor ugrik az rendesen, viszont kicsi a valószínűsége, hogy sikerül kettest dugni, tehát kényelmesebb rögtön kettesből indulni, ami ugyan nem valami kapkodós, de sokkal kényelmesebb a sofőrnek.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
tupolev:
Az ilyen áttételes, és igen csak spekulatív érvelésen kívül van valamilyen műszaki tartalombeli különbség? (Kormánygép típusa, olajszivattyú típusa, vagy csak nyomásszabályozó szelep, esetleg kormányrudazat geometriájában eltérés?)
Csak azért, mert mostanában van szerencsém vezetni két exbékávés 260-ast, mindkettő szívódízel, az egyik még prágás, a másikban ötsebességes mechanikus váltó van már. Egyik sem trilexes, mindkettő bolygóajtós.
Az egyiknek a bal első kereke kicsit ereszt, ennek következtében elhúz, kanyarban kóvályog, kis sebességnél meg nagyon érezni, hogy fogja a kormányt.
Én is úgy gondolom, hogy nehezebb tekerni.
Pár éve, mielőtt selejtezték az utolsó ráncajtós 260-asokat a 31-esen ment egyszer egy ilyen (akkor utaztam utoljára velük). Egy kanyarban, amit mindig símán bevesznek, ez nem fért el. Gondolom nem tudta elég gyorsan tekerni a kormányt.
A Volánbusz 260-asai nincsenek a legjobb állapotban. Másrészt a Soroksár-buszra nem a legcsodálatosabb gépek mennek.
A cég - úgy nézem - az utóbbi években jóformán csak vett buszt, nem nagyon selejtezett,.
"Azért ez jó,hogy egy 260-asnak beleér az alja vízbe,pesten,a fővárosban... :o( Mit csinált volna itt mondjuk egy 412-es? Elúszik? :o)"
Csak ott?
Zugló és Rákospalota közt, a Körvasútsor alatt -anno- nagy esőknél szintén "elúszott" a 260 -as, olyanyira, hogy mindhárom ráncajtó alatt ömlött befelé a víz. :o) A velük párhuzamosan járó 62 -es és 69 -es villamosok (ezek akkor még UV -k voltak) nem is nagyon tudtak átkelni a vasúti híd alatt.
Ezzel (és még mással is) kapcsolatban ajánlanám szíves figyelmedbe (figyelmetekbe) John Howard honlapját. A link Johnny bácsi egy hasonló élményére mutat. :o)
Nolan: Ment egy mél (egy másik fórummal kapcsolatos!)
ON:
Nemtom ki,mennyire ismeri a Csepeli strand könyékét,és a Hollandi utat,de tegnap igencsak jó úszópálya volt a 260-asoknak. Úgy tolták a vizet maguk előtt,mint az uszáj(ly?) :o))))))
Azért ez jó,hogy egy 260-asnak beleér az alja vízbe,pesten,a fővárosban... :o( Mit csinált volna itt mondjuk egy 412-es? Elúszik? :o)
Hát,ha nagyon megeröltetem magam,még egy pár beugrik,de ott vagy egy számot,vagy egy betűt nem tudok.
Gondolom,neked volánosok is vannak. Én onnan csak anyit tudok,hogy ELK ,meg GAT. Hát nem sok,de amennyit én volánozok... a Madár áruház-Soroksár Millenium telep közti viszonylattal ki is merül.Ott meg lehet gyönyörködni az "esztétikai merényletekben" (MAN csodák),meg egy két ippeghogycsaknagynehezenelindulós botváltós 260-asokban. Nem sok
Mert ma az 59A-n volt! Vele jöttem hazafelé,és elég jól sikerült busznak nézett ki. A kazánlemez (azthiszem...tudjátok,az a 3csík jobbra-3csík balra-lemez)lépcső,nekem nagyon tetszett. (Ez az ami a sz*r MAN-oknál úgy sikerült,hogy még száraz időben is sikrül az embernek kitörni a nyakát rajta...érdekes mezőtúron/vagy hol?/ ezt megoldották úgy,hogy nem csúszik,na de mindegy). Sárga gumiszegély a lépcsőknél,zöld kapaszkodó,NEM TAHOGRÁFOS KM-ÓRA!!!,szürke padló,kivül-belül csilli villi(még firkamentes is,egyenlőre)...stb.
És a motornak is jó hangja volt. Ez egy jó busz! Hozta(sőt...) a 412-es szintjét...nade nem ám a padlószintjét :o)
Nolantól kérdem,hogy szerinte miért kakukktojás a 48-ason a BPI-555? :o)
Van a Sallai főműhelyben néhány 280-as, szerintem dél-pestről. Tud valaki valamit róluk?
A rendszám amit láttam BPI-7xx (az első x hlyére 6, 8, 9 a variáció).
Én is láttam egy zöld kapaszkodóst csütörtökön, a Mittudoménmilyen utcában valahol az Isten háta mögött. Kocsival voltam, de fogalmam sem volt h hol vagyok, még jó, h volt egy navigátorom, aki nálam jobban ismerte az Üllői út és környékét.:)
Hat nagyon koszonom a jovo fotokat, nagyon jol jonne, es fel vidittana (egy kis autobaleseten mentem at, semmi bajom de az auto tobbet nem fog gurulni).
Csak nem azt jelenti hogy esetleg a hűvosvolgyi buszok fognak arrafele jarni.
Azert Rally szomoruan veszem hogy hirtelen nem tudod hogy a 31es az Ors vezer tere es Arpadfold, Bekecs u kozott jar.
Ha csak egyet kellene meg jegyezni, akkor csak ezt :-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Bpo-063 Mezőtúron lett felújítva?
Csak azért, mert reggel a 31-esen láttam és a nyitott ajtókon keresztül festékszagot lehetett kint érezni.
Mellesleg szürke padlót, zöld kapaszkodót kapott és az üléseket is zöldes színű hányás mintás szövettel húzták be.
(Ne haragudjatok a hibákáért,de épp most olvastam a Metró topicban,a " Ki tud nagyobb hülyeséget írni,véletlenül" c. versenyt,és épp a székről való lefordulás határán vagyok. A mertósok/ha esetleg olvassák ezt/nehogy félreértsék,nem bántásból írtamle,csak jó kedvre derítettek! :o))))
Tehát,ami ma megemlítést érdemel,mindössze annyi,hoigy Csepelen az 59-s végállomásán állt BPO-634 egy KÜLÖNJÁRAT táblával,és tele volt emberrel. Kiket különjáratoztathatott Ő?
"Kezdődhetett volna ez a felújítási láz egy pár évvel korábban,akkor talán ráncajtós 260-asakat is láthatnánk pesten"
Hali!
Sajnos (vagy szerencsére) nem. Ugyanis a ráncajtós 260-asok közül mindegyik .00-ás volt. Tehát Szívómotor, Praga váltó, szar kormány. Ráadásul a 260.00-ások utolsó szállítása már bolygóajtóval jött. Ezzel szemben a még ma is futó 280-asok már a .49-es altípusok. Ezek alkalmasak még felújításra, tehát a hajtásláncuk már a modernebb cuccokkal van felszerelve. (Szép csendben jegyzem meg, hogy vidéken nem kevés Praga váltós kocsi kapott D10-es motort, full felújítást, stb.)
Tyűha! Nemsemmi. Megvan,hogy a BKV hogy tarthatja meg a ráncajtós példányait. Mondjuk Fok-Gyemest még nem,de táblás felújított ráncajtós 280-ast már láttam.
Kezdődhetett volna ez a felújítási láz egy pár évvel korábban,akkor talán ráncajtós 260-asakat is láthatnánk pesten.
"Kár hogy a BKV még csak most jött rá, vidéken nagyon sok helyen alkalmazzák."
Hát szerintem ez a 3 példány is csak azért van esernyővel felszerelve, mert az a cég, amelyik készíti eeket, a BKV rendelkezésére bocsájtott 2 példányt, aztán ha megtetszik nekik, akkor rendelnek egy csomót. Dehát ez nem így történt. Vajon miért...:)))
Azért ha időben felrakják rá lehet előnye is. Pl. nem süti a nap a gumit, lassabban öregszik, később reped szét, azaz tovább tart. Kár hogy a BKV még csak most jött rá, vidéken nagyon sok helyen alkalmazzák.
Ja,és egy történelmi pillanat: kb. 9 óra óta egy 415-ös áll az Egressy úton, az Angol u.-nál különjárat táblával. Csak a rendszámát nem látom tisztán (15-x4).
BPI-749-en is van, tegnap a 32-esen volt. TUlajdonképpen ez mi célt szolgál? Mert sztem csak annyit ér, h a lyukas harmónikán kevesebb víz csöpög a csuklóban utazók nyakába.
>szokványos dolog-e a Kálvinra "padlógáz" után vészfékkel becsúszni
Szokványos. Ez az Orosz elektrotechnika és a francia elektronika együttműködése. Ezen a vonalon a vezető csak az ajtókat, a magnót és esetenként a vészféket kezeli. Az összes többit az AVR.
nem jellemző, de megtörténhet :)
az semmi, az volt a jo amikor mi mentunk egy uezemen kivuli metróval a kedves utasok meg ccsak néztek hogy mi nem állunk meg. mi meg integettünk :))
Mint metró illetékes, tőled kérdezném,hogy szokványos dolog-e a Kálvinra "padlógáz" után vészfékkel becsúszni milliméter pontossággal? Ha nem akkor a vezetőkoma vagy nagyon sietett,vagy szép lányokat látott az állomáson. :o)
Tök jó volt nézni az utolsó kocsiban,a sok rémült utast,hogy vajony kit ütöttünk el. :o)
Mindenesetre gratula a pilótának! Szépen csinálta,aztán meg jó büdös volt a fék :o)
Valaki lerohad. Megvárja a szervizt,jobbesetben meg is csinálják annyira hogy a garázsig elvánszorog. De ilyenkor hogy pótolnak? Ua sofőr kihoz egy másik kocsit,vagy van a garázsba (esetleg a végállomáson) tartalék kocsi? Vagy egy másik (a vonalcsop.on belüli)vonalról átszerel egy kocsi?
Hétköznap megszokott a tartalék,de ez így van vasárnap is?
Megfejtettem! Te egy bizonyos téren lax ami egy tulajdonképpeni nagy körforgalom. És a jólismert
Anyátok közt cimű sorozatban Mátyás király térként szerepel.
Jól sejtem,mert ott még a 293-asnak sem okozott volna sok gondot egy megfordulás :o)
Off: Nembaj úgyis a tévében van a lényeg! Időmérőt nem láttam,de mire számithatok? Lesz a kedvenc kommentátorom ? :o)(Fúúúj)
Ellenháj! :o)
A 48-as is ott megy el előtetek?
Mert ha mondjuk nálunk egy 280-as rohadt volna le,akkor itt töltött volna mégegy órát a fordulgatással.
Becsületére legyen mondva sofőrünknek,hogy a parkolónkban tizedmásodpercek alatt elvégezte eme bonyi müveletet.
Off: F1-re a chips be van készítve? Na meg a jéghideg pia? :o)
fél óra alatt sikerült elindítható állapotba hozni. És kb 5 km/h-val elindultak (A service-car-ral)a Délpesti Garázsba. Valszeg holnapra tökéletes állapotba hozzák.
Mi lehetett a baj?
Ami történt: Beáll a megállóba,lefullad,ujraindit,pörgeti üresbe, elengedi a gázt,lefullad. Ezt eljátszotta ötször,aztán lesszállította az utasokat.
A szerelő valamit mahinált oldalt,és belülről is a motorban...fél óráig,és elinditotta, aztán ugye mentek haza 5-ttel.
Meg lehet így mondani? Vagy inkább mér nem mentem le megkérdezni? :o)
SaxViktor! Nem tudsz Te sem semmit erről a oo-69ről? (2787 hsz.)
Főleg azt nem értem,hogy mit csinált az említett áruházláncz :o) parkolójában. Ha jól tudom a BKV szigorúan tiltja a letérést az utvonalról(még a garázsmenetnél is) Jól tudom?
A felújított kocsik kissebbik része már hazajött. (12-66, 12-72, 03-12, 06-05) Szerintem 1-2 héten belül itt lesz 12-13 és 03-23 is. Aztán elsőként a 203-as troli jön (már 80%-os készültségben van) Aztán érkezik 200, 201, 204. Az Ezüst-nyilakra valószínüleg várni kell. Lehet, hogy folyamatosan érkeznek, de van egy olyan gyanúm, hogy azokat majd csak az őszi iskolakezdéskor fogják "ünnepélyes keretek között" átadni az utazóközönségnek, addig meg a megérkezettek a garázsban fognak porosodni. De reméljük, hogy nem így lesz.
Mar regota nem jottem "zavarni" titeket, de hat mostanaba gyaszolok.
Nem volt eleg hogy az Irisbus szep csendbe megfojtotta az IKARUSBUS Rt-t, es igy nemi gyilkolasi szandekokat keltett fel bennem, hanem az en Francia varosom meg kepes megvenni egy Karosa Recreo-t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hat itt a csucson tartunk! Na mar bocsanat de hogy a francba tudd a Karosa ide nyomni egy buszt, es az Ikarus meg ezelott egyet se! Nem eleg hogy mar igy is annyit sirok :(((((((((
Na most kit gyilkoljak meg ezert :)))))
De most komolyan : a nagy csalad neveben koszonom szepen Irisbus :(((((((((((((((((((((((((((((((((
A múltkori Ikarus híd összefoglalómhoz még annyit tennék hozzá, hogy a bolygómű nélküli Rába híd az biztosan MVG 009-es. A 318 az Nagyrába, hasonlóan a 018-hoz és a 118-hoz (logikus a számozás, 109 és 009 a csendeshíd).
Troli szvsz 2 okból nem lehet: Pirosak az ajtajai is,és alul mintha kék színt vélnék felfedezni... ez utóbbi a tűzoltóbuszra is rácáfol. Ti is látjátok a kék színt rajta?
És egy érdekesség
Ma. Délelőtt Erzsébeti Teszkó parkoló.
Egy darab zöld kapaszkodósan felújított 260-ast láttam itt.ez idáig nem olyan érdekes,de az oldalán a 00-69 számocskák díszelegtek. Rendszám nuku (bár ki tudtam találni :o)viszont próbarendszáma az volt. A külsejéről a gumi ütközök,reflektor helyének a takarói,meg ilyenek hiányoztak. Szvsz tök friss újítás.
Na jó, de ha ez a busz 1999-ben készült, akkor lazán gyárthattak volna többet is... Legalább plusz 1-2-őt.
Szerintem ez a busz szépségével kiemelkedik a többi Ikarus közül.
Ez az Ikarus 955-ös nekem nagyon tetszik! A kérdéseim ezzel kapcsolatban:
Miért csak 1 db készült?
Miért nem tervezik további darabok gyártását?
Hol találok róla több képet?
Tudom h késő, de ha kimentél volna Május 1én a szocialista jármüipar gyöngyszemeinek találkozojára, volt ott egy srác aki tele volt ilyesmikkel! Amugy gőzöm sincs, de esetleg Veterán-ban adj fel hirdetést (ingyen van!) talán jelentkezik valaki.
Jó kis turkáló! :))
Hol lehet beszerezni Ikaruszos ereklyéket?Pl 256-os buszokon volt anno az elsö ajtó után kék színü IKARUS embléma 'Made in Hungary' felirattal.De érdekelne tipusjelzés is.