Más: Nolan : BPI-833 újabban nem hagy békén. Akármikor kellett tegnap meg ma a 48-as mindig Ő zöldellett a megállóban. Picit rohad,de jó busz.
Jó busz még BPO-808 (Ezüst)Ma padlógáz környékén jöttem vele végig a Soroksári úton mint uccsó 23Gy,és egyetlen elem sem zörgött,halk volt a motor,jó volt a rugózás,rég ültem már ilyen csendes 280-asban!
Ja és valaki emlitett egy BPI-405 rendszámú 405-öst,tegnap láttam a 79-esen.Stílusos
Az Italeri-nek van egy kiegészítője, amiben 1:24-es méretarányban van Trilex-es keréktárcsa (első és hátsó) + hozzá való vinyl gumiabroncs. Ára: ca. 2000Ft
Kicsit túlzásba viszik ezeket az adatvédelmi dolgokat.
Kinek csorbulnak a jogai azáltal, hogy egy baleseti fotón ott figyel a rendszám is?
Arról nem is beszélve, hogy a BKV cuccai állami tulajdonúak, tehát valahol a "miénk is"...
Ezt úgy nevezik "adat védelem".
Személyeket ill. adatokat edngdély nélkűl nyilvánoságra hozni TILOS.
Jó "mi" tudjuk mi a busz rendszáma,de a nagyközönség nem tudja.
üdv kawirz
00-79. Hogyne lenne az. Már régóta erősíti a 19-est. Ő az egyik aki gumipadlóval lett felújítva. És régi (Talán még szívó) motorral szerelt.
602 meg valóban 16-02
Ja multkor reklamáltam,hogy még soha nem láttam 18-33 -at. Hát tegnam fél10kor ki dugja oda a zöld orrát a Baross utcához? Úgy van 18-33. És melyik vonalon? Úgy bizony a 48-ason. :o)
Ja és belül az első pár kapszkodórudat kezelésbe vette a Schuffnie tunning cég leányvállalata a Szigszalag. És szép zöldek lettek a rudak. (Egyszóval be zöldszigetelőszalagoták őket :o))))
Biztos a személyiségi jogok... de könyörgöm ez egy busz! De a nagyokosok most jól eltitkolták előlünk a rendszámot. Fogalmam sincs vajon melyik busz lehet :o)
A "konzervatívok" ott vannak eltévedve, hogy NEM kell egy cégnek föladnia a hagyományait (a BKV-nak pl. a kéket) ahhoz, hogy egy kis fantáziát vigyen bele.
Pénz, paripa, fegyver (és cseppnyi akarat) kérdése! Debrecenbe ott a LOKI busz, Győrben a tulipános láda, a VOLÁNBUSZNÁL és VT-nél a TESCO buszok! Ezekről tudok! Igaz ez sem sok!
Ez a dizájnolás az, amit nagyon hiányolok itthon.
Főleg Pesten.
Odáig még csak eljutnak, hogy beletesznek két csíkot, egy másik színt, de ettől még nem lesz fantáziadúsabb.
Erre kíváncsi vagyok.Világítás is lesz benne,meg működő lámpák?
Egész jól haladok a gyantával.Ma elkészült az első kétoldalas darab.Nagyon jó lett.
Úgy hallottam,hogy a Kamaz is trilex.
Szoktam francia forumokon is lenni, nyitottam egy IKARUS-NABI topicot. Kaptam sok kepeket amiket fel raktak a topicra. Mivel itt IKARUS Fan-ok vannak ezert ha erdekel titeket akkor szivesen megosztom veletek az elmenyeket. Ha erdekli valakit akkor szivesen kuldom oket mailbe, vannak IK260. 280. 405. 412. 415. 435, foleg lengyel es cseh orszagbol.
Kozbe hozza teszem hogy valtozot a mailcimem :
cariotest.jyamba@9online.fr
csak azert irom mert nem csereltek ki az adataimban, pedig mar 5 mailt kuldtem nekik.
A "regi motoros" ikarusokon kivul milyen erdekesseget lehet latni (az agoran kivul), hol latnak szivesen latogatokat (garazs, javito muhely...)
Vége a sulinak, nyáron nem sokat leszek netközelbe, de azért benézek idönként. Elkezdtem tegnap egy 1:24 (az automakettjeimhez passzoloan) 260-as épitését (kb 40 cm hosszu), majd közzéteszem ha már valami értékelhető lesz belőle. 0.5 műanyaglemez lesz a váz meg még sokminden, néhány alkatrész papir lesz. Az évjárata még nem eldöntött, minél régebbit akarok, csak egyszerübb az uj keréktárcsát és a bolygoajtot kivitelezni. Gyantabuszokkal is foglalkozom majd, csak ez sztem qva látványos lesz (olyan szép uj állapotban amit sajna nem látni manapság). Nyithato ajtokat fog kapni, full kidolgozott belső, stb.
Akinek vannak hozzá méretarányos rajzai, méretekkel, részletrajzok, részletfotok az küldje el mailben pls!!! Köszi!
Nemtom mér hittem,hogy BPO. Olyan BPOsan néz ki :o)
Ja és megkerdézném,biztos ti is észrevettétek,hogy belül el van "torzítva" (messziről tök más szám látható)az azonosítója a buszoknak. Ez mért jó? Ennyire hülyének hiszik az utasokat,hogy nem nézik meg a rendszámot?
"Nem tudod esetleg,hogy hogy lehet bejutni egy busz,vagy troligarázsba fotózni?Meglátogatnám a 600-ast. :)"
600-askát? Azt érdemes.
Engedélyt úgy kapsz, h küldesz egy faxot a BKV Rt. kommunikációs osztályára, Vitéz Ágnesnek. A fax számot most hirtelen nem tudom megmondani, de ha felhívod a 061 4616500-át, ott megmondják neked. Elküldöd, h hányan mentek, és írd bele, hogy fotózni akarsz. Asszem ennyi.
Otthoni gépről?Szerintem inkább a TAR.HU-ra rakd fel.
Nem tudod esetleg,hogy hogy lehet bejutni egy busz,vagy troligarázsba fotózni?Meglátogatnám a 600-ast. :)
Hú, köszi, h szóltál.
Egyébként gondolom senkit nem érdekel, de azért maradtam ki 1 7-ig, mert Galyatetőn voltam (BKV pihenőház rulez:)). Láttam ráncajtós, trilexes IK266-ot. Megpróbáltam a legszakadtabbat lefotózni. Majd belinkelem az otthoni gépről.
Hát akkor pattanj fel,és gyere el a 19-esre. Ott van majdnem mindennap,csak most az elején a BPI-602 díszeleg. És szerintem motort nem cseréltek benne! Csak ilyen ál-humbukk felújítása volt. A kapaszkodók már most kopottak,és az említett ablaktartozékok is hullanak!
Nem tudom, Neked milyen élményed van a 60-01-gyel kapcsolatban, nekem az, hogy a BX-60-as szériából Récsei akkoriban csak a 60-00-át és 60-01-et kapta. Ezek közül a 00 a 30-as kocsija volt, a 01-et pedig a 25-ös csoportvezetője kapta. Minden reggel vele utaztam iskolába, és az órákon már a hangjáról felismertem. Mindemellett Récseiben ők ketten voltak az elsők (és sokáig egyetlenek) a 260-as bolygóajtósok közül. Nagyon szerettem, és utolsó hónapjaiban a Récseiben már annyira "bekopott-bejáratott" hangja volt, amilyen azóta is csak elvétve van egy-két kocsinak.
Ööö, izé... Ex BX- 60-01? :o)))
Hát, izé... Avval a kocsival kapcsolatban van egy kellemes élményem (igen, már akkoris figyelgettem a rendszámokat), de ha azt idevetném, a topicot áttennék a HUSZ -ba. :o)))
Ezt olvastam én is. De ne hagyjunk fel a csüggedéssel, egy csomó leendő Ezüstnyíl futkározik még a forgalomban. Sztem egyszerűen csak egy "jobb" állapotú, kijelölt kocsi helyett simán meg lehet (?) csinálni, akár vázcserével is. (Nem láttam róla képeket) És akkor max. ebből lesz Ezüstnyíl. Mindennel amivel kell. Műnéni, fosgyem, miazmás. :o) Nameg, ezt hallomásból tudom, hogy Óbuda is küzd a kiadással...
Úgy látszik szeretik a BPI-53x-es szériát,mert fel van már újítva 535,537,és ma láttam 531-et is. Ő is fel volt újítva és zöld!
Ja,és vigyázzatok a BPO-602 vel mert amelyik utasát nem szereti,azt jól megdobja ablakvégénlévőfémmelfelrakottgumicsikkal!
Mai tapasztalat,méghozzá az oromm előtt. Engem szeret :o) Multkor megigazítottam a begyűrödött ajtógumiját :o)
"Szegény 260-as kapott egy kis pofont. Rendszámot tud valaki?"
Az a sejtésem, nem kizárt hogy holnap meglátom...
Mivel a 120 -ast Óbuda adja... Feltűnő lesz az udvar (valamelyik) szélén egy "szépen" megcirmolt 260 -as...
(Csak nem valamelyik frissenkész mezőtúri?)
Ja, eszembe jutott egy hasonlat a fórum mai "gyorsaságáról":
Olyan hipergyors, mint egy szívós -prágás 280 -as, utasokkal fullratömve az Istenhegyi úton felfelé. (Bocs!)
Egyébként 556/180-hoz még nekem is volt szerencsém. (Lehet, hogy 620-ashoz is, csak arra nem emlékszem) Rohadtul utáltam őket, mert itt a 25-ösön akkor már 260-asok jártak és azok olyan szép újak voltak. Azóta rájöttem, hogy az 556/180 páros tetszik a legjobban. Most már a fél karomat odaadnám egyért.
Asszonnya a Tüzoltó driverje,hogy pont itt a kereszteződésben monta fel a szolgálatot a fék.
Aha... A Sumaher meg tegnap teljesen szabályosan tolattatta magát vissza a pályára mi. Mi van? mindenki hülyíteni akar?
Szegény 260-as kapott egy kis pofont. Rendszámot tud valaki? Nagyon hamar elkapták a képet a hiradóban.
Hááát jó lehetett. Viszont én is dicsekedhetek a gyerekeimnek (majd!!!) hogy én még ültem 200-asokon. Mondjuk,lehet hogy még Ők is azon utaznak majd :o)))
Talán azért mert:
1. Sok az olyan fórum, amihez már hónapok, talán évek óta senki nem szólt hozzá (beírtam, hogy politika a keresőbe, kiadott 98-as topicocat!)
2. Ezeket törölni kellene!
3.Meleg van, és régi a szerver!
4. Nyári szünet van, a diákok szerintem ilyenkor háromszor annyian vannak!
5. Az index egy szerveren kezeli a Fórumot, a Hírlapot, a Levelezés, és a Keresést.
6. Kiszolgálási sorrendje a következő
Hírlap, Keresés, Levelezés, Tár, Fórum!
Na így minden egy időben befutó infót, a szerver eme sorrendben kezeli.
Kb. 1 hétel ezelőttig, a Tár a Fórum előtt volt, így egy ideig az döglődött.
Ezt a sok ökörséget, a sorrenddel, kérdezésemre küldték mail-ban!
Nekem is.Az Index egy pillanat alatt bejön,de a fórumok egyre nehezebben.Ma volt időszak,amikor egyáltalán nem jött be.
A "Térdeplősről" nekem az jut eszembe,amikor régen a metro első kocsijában a vezetőfülke ajtajának hiányos festésén keresztül bámultuk az alagutat. :))
Szépjónapot!
(Így válaszolok rally "3477" -esére, mert a "válasz erre" link nálam nem műx. Már ha elm1 ez a hsz. is)
Szóval, én még utaztam is ilyenen. :o) Sőt, 556 -oson és 620 -ason is. Emlékszem, még bosszankodtam is -már amennyire egy gyerek bosszankodhat 3 -4 éves fejjel- hogy a 260 -asban már nem tudtam olyan kényelmesen bámulni az utat és a sofőrbácsit. :o) (vö. a 620 -asban található menetiránynak háttal fordított pad a soffőrfülke mögött; tkp. ezért becézték pár helyen a 620 -ast "Térdepelős" -nek, a nevezett padon térdeplő gyermekek miatt...)
Grimbi: Az 556 -os is üzemképes ami Szentendrén van? Ő is jól mutatott volna a 180 -as mellett... :o)
Más. Létezhet hogy a 03 -51 ma ment Mezőtúrra vagy a GJSZ -be? Mivelhogy az eredeti rendszáma le volt ragasztva egy papírdarabbal, és elöl -hátul próbarendszám figyelt az ablakban...
Megint más, félig off: Nektek is ilyen tetűlassú és labilis a fórum? Négy -öt reload kell ahhoz, hogy be tudjak egyáltalán jelentkezni, a másik 3 reload meg hogy a topikot megnyissam... Közben ISE, nameg 404 dögivel...
Tapetazas es festes miatt lemaradtam a hetvegi beszelgetesekrol.
De orommel olvasom, hogy nem csak nekem voltak kellemes elmenyek a 99esen!
Azert szar buszok helyett nem lehetne regi, oreg busz-t hasznalni, az szebb a fulnek.
Na most mar biztos, julius 4en jovok Pestre, mar turelmetlennul varom (egy kis kor a Repterbuszal, 85ossel es a 31essel!!!!!!!) Ez lesz egy kiralyi program :-)))
Találtam két képet IK435-ös buszról egyik 173gy-n (a táblás 435-ös busz) és egy fosgyemes kéet gyors hetesen!
Az a kéedésem, hogy ezek mikro jártak ezeken a vonalakon?
A buszok újnak tűnnek nagyon, de szeritnemez oylan 95-96körül volt nem?
"Találtam itthon képet 435-ös 173gy-n (táblás) és valameyik fosgyemes 7gyn?
Ez mikro volt, de szereteinm még arányag újak lehettek mert a 7gy-n mégtűzpiros a keret, ez a már nem jellemző!"
Biztos én vagyok a hülye, de én ezt a két mondatot nem értem.
"59-en nem 412-k vannak?"
De.
Még valami: szar buszokat Pesten akármelyik vonalon találsz (néhol többet, néhol kevesebbet), olyat meg, ami gyorsan megy, megint csak akárhol találHATSZ, ugyanis ez kizárólag szerencse kérdése manapság.
Emlékeim szerit valahol olvastam talán NZA-nál, hogy valamelyik Ipari CSodafegyver lőtt bele!
Az 1986-ban a Karinthy Frigyes úton történt baleset. A képen nem a hibás villamos látható, az messze elgurult a baleset színhelyéről. a kéet nem tudom hgoy kell belinkelni, de ez is ott van!
Az ICS-k legsúlyosabb műszaki hibából eredő utcai balesete 1986. IV. 15-én, a Karinthy Frigyes út és a Budafoki út következett be: az 1449-es 6-os villamos elgázolta a keresztben haladó BX 52-31-es 10-es buszt. A baleset négy halálos áldozatot követelt.
A baleset közvetlen oka a villamosok gyengeéramú hálózatának rossz állapota volt. A lejtőn a villamos elindult üzemszerűen, azonban ekkor áramszünet lett. Az akkumulátor sarujának korábbi elégése miatt semilyen berendezés nem üzemelt tovább, miután a leálló motordinamó nem működtette a gyengeáramú kört. Így működésképtelenek lettek a kontaktorok és a menet-fék henger (azaz a villamosfék), a rögzítőfék (amit egy mágnesnek kellett ekkor behúznia), a sínfék (ami szintén gyengeáramról üzemel). A kézifék elégtelennek bizonyult a csatolt csuklós villamos megállítására (ez csak az első forgóvázra hat). Az elszabadult villamos az ütközés után sem állt meg, kigurult a Petőfi hídig.
Gyors vonalak: 59 (itt ki kell fogni a jó sofőrt!) 71-es,és még a Jahn Ferenc kórháztól (ide az 59-essel lehet eljutni) induló Tesco-s 263-asok szoktak döngetni.
No igen pont ez az amiért ífirkászok ide!
A váltó szeritnem az nem jó, mert fölslegesen hajtja a motort és ló..szt se húz! Pedig a motor az meg mint a golyó (TAPASZTALAT és nem utasként).
"korra és műszaki állapotra való tekintet nélkül és levitték Fehérvárra."
No pont az ilyenekre van egy jó kis mondásom:
Ne gondlokodj a végén még valami jót is csinálnál! Netedd! :-)
19, 71, stb ezek pesten merre járnak? (pesterzsébet és egyéb lepukkadt helyek?)
Szólóval utaztam a 99esen, az egy isteni busz volt a Vajda PÉter utcán ment is 65-öt és a fordulatszám nem is volt 1600-1700nál több!
06-22volt ha jól emléxem, de nem biztos!
Ilyan váltó kelett volna a GYORS-okba és akkor tényleg gyorsak lennének!
Asszem minden buszban (mármint amivel utaztam) láttam tachométer, de ezeket nem használják?
A GYROSosítás anno úgy történt, hogy fogtak 50db buszt (amik addig a 7gy-n és a 73E-n, majd az újonnan alakult 173gy-n jártak) korra és műszaki állapotra való tekintet nélkül és levitték Fehérvárra. Volt köztük szívómotoros, D10 Euro1-es, ráncajtós, meg minden. Kibelezték őket, felújították a vázukat (volt amit szinte teljesen újjá építettek) új váltót és új D10 E2-es motorokat kaptak. Az üléselrendezésüket is megváltoztatták, így az új típusuk Ik280.40 lett.
láttam tegnap a kökin a 1537-et. (82A)
leesett az állam és nem tudtam összeszedni.
ma meg állok a védgát utcában, jön valami, oda se nézek, mondom "nahát ennek olyan kopogós hangja van, mint a 15-37-nek"
elmegy előttem, hát nem az volt?!
Én a motorról beszélek, hogy a váltót amit "raktak"-hozzá az egy nagy rakás gőzölgő!
De nekem ezek a kedvenceim! BKV mért nem a gyárral újítatja fel a buszokat és trolikat?
Minőségben szerintem sokal jobban dolgoztak mint a GJSZ vagy mi!
A BKV+osításhoz minden meg van nem? (FOS-GYEM, akusztikus utastájékoztatás, jegykezelő)
Például a www.autobusz.budapest.hu -ról!
"BU 10-67 II 1998-ban a 7-173 gyors programban felújították és egy különleges festéssel látták el. A felújítást Székesfehérváron végezték. FOK-GYEM viszonylatszámjezővel szerelték."
Bocsika, hogy szegedről beleszájalok, de a GYORS-ok hanja szerintem arra a D0-akámiylen motorra emlékeztet ami a 1997 őszi beszerzésű utolsó szegedi disel buszokban voltak!
Név szerint: DUD-923, 924, 949 (IK 260) és DUD-921, 926, 927 (IK280)
De ezek a buszok 1500as forulaton nagyon jól gyorsulnak!
De multkor menetem a GYORSakkal és azok 2000es forulaton közel sem húztak annyira!
Miylen váltó van bennük?
Mert fülemnek fájt ahogy azoka motork prögtek és ló.............szt sem húzta!
Enynire gatya benne a váltó vagy mi?
Nálunk VOITH váltó van benne!
Melyik vonalakon vannak lepukkadt 260-280asok!
7végén lehet e ezüsnyillal utazni?
Ja, és mégvalami. Nem vagyok bennfentes. Ugyanolyan amatőr érdeklődő vagyok, mint itt bárki más. Csak nálam már tart ez az állapot 10 éves korom óta, és most vagyok 28. :-)
Közben tisztáztam magamban a dolgokat. Tévedtem, CSAK a BU-87-39 (ma BPO-416) -ben volt intercooler. Rá is volt festve a három zöld csík a homlokfalára, meg a hátfalára. A GYROS-okba pedig akkor utólag került bele, mikor GYROSosodtak. Az Ezüst-nyilakban akkor nincs.
"A 11-84,85,86,87,88,89,93 nem uccso széria??? 93as évjárat azok is."
Igazad van, kivéve 11-93-at. Viszont akkor a fentiek alapján bennük sincs intercooler, csak gyári D10.
Majd akkor ki probalom en is. Mindig a Hev-el szoktam fel menni a szinhazig.
Es ha eppen akkor potoljak egy 260al, kiraly dolog lenne ... :-))))))))))))))
Én ismerem azt az utat, de busszal qrva rég mentem rajta, 405-el meg még soha. De tényleg feeling lehet!
Kicsi könnyü kaszni, bika motor, szerintem jo rövid a váltója is, de 70-80at biztos megy. Kérdés elég bátor e a sofőr azon az uton. Lehet h a Trabi rugozása sz.r (a kezelési utmutato szerint: "Utfekvése kitünö gyorsulása kifogástalan:)))))), de az igencsak pattogott).
Pl. a Várbusz is ilyenekkel van kiadva,de azt kimondottan nem szeretem.
Ez viszont (79-es vonal - Csepel)
Nemtom ki ismeri a Csepeli bekötöutat,ami a Soroksári útról nyílik (aki nem ismeri annak: Kb 4Km nyílegyenes 2x2 sávos út amint össz 2 megálló van :o),de most ott képzeljétek el ahogy a kis aranyos küldi neki mondjuk 70-80-annal (Padlógáz) /Tud egyáltalán ennyivel menni,vagy csak az érzékeim csaltak? Ugyanis hátul ültem./ Na az nemsemmi feeling,közbe a turbó belefütyül a füledbe mmmmm... Isteni volt.
Sőt, az utolsó szállítású 280-asokban is, amik nem Gyrosodtak, viszont már gyárilag D10-zel jöttek. Ők az Ezüst nyilak között találhatók (08-07 -től 13-ig.)
De azokon nincs rács!!!
A 11-84,85,86,87,88,89,93 nem uccso széria??? 93as évjárat azok is.
A GYROSokban mind D10-es van. Igazándiból egyformának kéne lenniük "hangilag", mert amikor gyrososodtak, akkor mindbe új 190LE-s motort építettek. Az ő rácsuk alatt pl. valószínüleg Intercooler van, mert elvileg van bennük. Sőt, az utolsó szállítású 280-asokban is, amik nem Gyrosodtak, viszont már gyárilag D10-zel jöttek. Ők az Ezüst nyilak között találhatók (08-07 -től 13-ig.)
A tegnapi sem volt semmi.Tele volt királyság Zsigulikkal.A jövő héten a változatosság kedvéért megint lesz Tárgyeset.Most viszont a villamosost fogom felvenni.Na jó,nem offolok tovább.
Otthon felejtettem a képeket :((.Ha a Google képkeresőjével rákeresel a 293-ra talál két képet.Ezek a képek vannak meg nekem kicsit nagyobb méretben.Hétfőn megpróbálom nem elfelejteni.Annyit tudok még róla,hogy 22.5 méter hosszú.Hozok majd kubai Ikarus-kamiont és bringaszállítót is(késedelmi kamatként).
Na ez az arány ez igaz! Ilyenkor nyáron a csepeli végállomás a legjobb csajok szempontjából. Mivel 2 megállóra van a csepeli Strand, özönlenek a fürdőruhás csajok :o)))))
On:
Ma évzárón voltam! Odafelé "igénybe kellet vegyem" a Dodgemet! KIRÁLYYYY! Imádom ez a buszt. Nemtom hogy mind ilyen-e mint amivel ma mentem (Rendszám elfelejtve :o(),de ez nagyon ott van. Ment mint a golyó,nem dülöngélt...
A 405ösök is turbódizelek? (Ezt csak úgy mellékesen)
És van olyan szerencsém,hogy mostantól (mármint jövőre) minden reggel 405össel is kell mennem az iskolába :o)
Motorhang: Én is szeretem a D10-es hangját, tényleg kellemes, de a bubuval nem veszi fel a versenyt!!! A 415/35 hangja az egyszerüen fülrepesztően borzalmas!!!
Tegnap vetődött fel bennem: Gyrosok közül vajon hányban van VALÓBAN D10 motor? Mert soknak bizony nem olyan a hangja, inkább olyan mint a régi motoré!(De mindegyiken rajta van a tábla hátul, meg az adattáblán is a motorszám szerint D10)
D10-esek bal oldalán mi van a rács alatt? Olajhütő? Intercooler? Elektronika, aminek hütés kell? Van ilyen a gyrosokon, a volános C80-asokon, a Transmanos 263-asokon, viszont nincs a '93-as gyártásu 280-asokon, amiket szintén D10 hajt (11-84, 85,86,87,88,89,91,93), és azokon sincs amik utolag kaptak D10-est (vidékiek).
Hátfal az király!!!!!!!
OFF Rally!
A 48-as: Azért jártam vele régebben, mert egyrészt arrafelé tanultam vezetni, másrészt meg a volt csajom arrafelé lakott (meg még most is). Lehet h én jártam mindig olyankor arra, de állandóan tele volt fullos csajokkal, a városban a 48-ason a legmagasabb a jo csaj/jármü arány. Vagy egyszerüen csak ennyire jok a délpesti csajok???????
Ha jól tudom most Kubában van az egyetlen IKARUS által készített 293-as. És ott használják menetrendszerűen. De láttam már olyan kubai képet,amin egy shuffnie tunning 293-as van, gondolom 280-asokból.
Namármost az a nemhivatalos verzió forog, hogy a selejtsoron álló kocsik kapnának nagy-nagy vázjavítást/cserét, új motort, új váltót, és őket vennék vissza állományba. Ez kocsinként olyan 20 milla körül lenne, úgyhogy most éppen gondolkodnak rajta.
Igen, igen, ez az! Hajrá! De akkor ráncajtóst is! :-)
És a nem selejtezettek felújítása mennyibe kerül? Nyilván attól is függ, hogy mit csinálnak vele.
Még nem tudni, mi lesz a leállított kocsikkal, de az ominózus hozzászólásomban írtam róla.
És azt nem írtam bele, hogy természetesen csak azok a kocsik lesznek zöld kapaszkodósak, amelyeket lebontanak vázig. Pl. a 03-57 fel volt emelve, valószínüleg csak motor, vagy váltó javításon volt. Ő természetesen nem fog zöldet kapni. (Hacsak utána nem csinálják meg a karosszériáját is)
Ráncajtós 28-ast én nem látok az általam felsoroltak között! :-)
Rally!
A VOITH váltó gombsorának jelzései 1 2 D N R, az ZF-eknek 1 2 3 N R. Gyakorlatilag a két cucc ugyanaz.
Tector!
08-16 a Szabolcs utcában készül. Nem hinném, hogy bolygóajtós lett, de ennek utánaérdeklődök holnap.
SaxViktor:
Korábban Te írtad, ha jól emlékszem, hogy az óbudai 08-16 valahol (GJSZ vagy Volánbusz) vázjavításon van. Létezhet, hogy már visszatért Óbudára, friss fényezéssel és bolygóajtókkal? Vagy csak a szemem csalt a garázsudvarra betekintve?
Még annyít,hogy gratula tupolevnek! Ugyanis neki sikerült lekapnia a siófoki E94-est. Másfél hétig ,majd mindennap feljártam Siófokra ( a nyarallásss témájja :o),de előlem mindíg meglógott. Pedig volt,hogy egy órát álltam a végállomáson...ööö...bocsánat Buszállomáson.
Tényleg, mindenki csak a "másik" motor nevet használja. A régebbi Ikarus motorokat hogy hívták?(Ikarusba szerelt motorok - mielött valaki lehülyézne! :o) Pedig az vagyok :()
A rally az jó dolog,én csak nézem,meg fényképezem,de majd a buszvezetői állás mellé lehet,hogy a rallypilóta lesz a másodállásom :o)
Legalább a sofőr ne legyen hyperpigmentált,a buszon úgyis van elég :o)
48-ason csak 1 dolog változott,az hogy Te nem jársz vele. Még mindig ua. utvonal,ua. buszok,ua. jó bigék :o))))))))))))) Azé szeretem én ezt a vonalat.
A ringen egyszer én is szívesen megnézném a buszcsapatásokat! Vagy a Soroksári úton...télen ? :o)))))))))))))))
260-as leülttve van általában minden végállomáson. Sőt néha lehet ilyenekkel találkozni a forgalomban is. (levegő nuku:o))))
Ez a 30 Recaro ülés érdekes lenne. Főleg mikor felszáll a 80éves mamóka,és beköti magát :o)))
Lenne meg egy kis kerdesem, HaBe honlapjan van nehany kep egy felborult buszrol, amelyek a Megallo cimu film forgatas kozben keszultek, ha jok az infoim. Forgalomba van mar a film, lehet pesten talani?
Koszonom.
És a komoly része:
Az egyik kollégám nemrég kezdett el másodállásban buszt vezetni a BKV -nál. Nos, a tanfolyam közepette -azoknak is van ám kiképzés, akiknek tizenéves D kategóriájuk van- kivitték őket ide, a rántópadra, és mindenkinek le kellett ereszkednie a busszal. Még oklevelet is kapott róla...
Hát na ez az!
A 280-asról (meg a többi csúklósról) nem tudom csak elképzelni rallys mivoltát. Ott lennének gondok a csuklóval... A rövidek viszont teljesen alkalmasak ilyen célra :o)))))))))))))))
Köszi GLASZLO! A 291-est én is azon a lengyel oldalon találtam meg, tényleg majdnem sci-fi, a 293-asról meg senki nem hitte el, hogy igazi, hogy összemontírozták. Még én is utánanézek, hátha találok valamit.
SaxViktor (3338) Wooow! Öröm volt olvasni ezt a listát, úgylátszik megvannak még egy páran, köztük az egyetlen megmaradt ex-kelenföldi ráncajtós, a 01-53 (BU-88-29).
A 89-81 nem 89-84 akar lenni? Bár már megismételted, hogy 81.
Nem lehet tudni, hogy mi lesz a sorsuk? Eladásra várnak?
Viszont nincs ott az én (volt) kedvencem, a 16-01 (BX-53-53), még szintén Kelenföldről; róla tud valaki valamit, hová lett? Gondolom eladták.
A másik még megvan a 01-81 (BX-53-51), a szintén egyetlen ex-kelenföldi prágás. :-)
úgyhogy mostantól mindegyik GJSz-es kocsi zöld kapaszkodós lesz. Most sóhajtottam egyet, és csóválom a fejemet, de legalább megcsinálják őket, és van köztük ráncajtós 280-as is.
kawirzbácsi (3347) 93-ast már ne keress Pesten, már Reptér busznak hívják lassan két éve. :-(
rally forever (3353) De jó lenne (Ha a selejteseket felújítanák...) Ezzel én is teljes mértékben egyetértek.
Hello! Megint én vagyok! Most ha lehet, az IK291 és IK293-as buszokról szeretnék többet megtudni. Ha vki tudna mondani oldalt vagy infot róluk, megköszönném.
Hát,ez már nagyon rég volt.Pár hónapja a TAR.HU elfáradt és az összes cuccom eltünt róla.Van egy ötletem:Csinálok egy kezdetleges weboldalt és oda felteszek minden,eddig általam feltett buszokkal kapcsolatos videót.Természetesen 'internet által emészthető' formában.Túl nagy fájlokat amúgy sem lehet felrakni,mert a 6MB-nál nagyobbakat nem engedi feltölteni a TAR.HU.
Egyébként ha a jövőben bármikor a tudomásodra jut,hogy valamilyen buszos műsor lesz a TV-ben,akkor szólj és felveszem.A Budapesti Retrót rendszeresen fel fogom venni.
Igen én is rallyfan vagyok, aktivan is szoktam müvelni a földutakon:)))))))
Schumit már rég láttam sajna, de ő volt!!!!!!
"Brazil" sofőr nekem se rémlik.
A csaj az nagyon ott van. Egyébként én régebben jártam 48assal egy ideig, azon nagyon sok jo bige volt.
tegnap voltunk a Hungaroringen a vezetéstechnikai pályán, qrva jo volt!!!! A keresztben forduló 260-asrol jutott eszembe, merthogy LÁTTUNK OTT OLYAT!!! Elég érdekes látvány volt. Ráhajtott a rántópadra, majd 720 fokos fordulat, mindez 50 körüli tempoban!!!!
buszrally: Szerintem is a lényeg:
-ami a csövön kifér
-mindenféle tuning megengedett, mint annak idején a B csoportban.
Tényleg milyen lenne mondjuk egy 260-as leültetve, agyonspoilerezve, 600 lóerős biturbo motor (orrán emiatt bazi nagy szivónyilások), négykerékhajtás, a slick gumi az most is megvan
bukócső, utastérben 30 db recaro ülés hatpontos övvel:))))))))))))))
Nem hülyeség ez!
Jó lenne, úgy én is magam elé képzeltem egy egri 280-at (BRF-908), ahogy a vezető társ vagy az ellenőr mondja, hogy enyhe jobbra, bukkanó. Meg vigyázz leszálló, vigyázz, nincs nála bérlet.
Hm...
Bár amit lentebb leírtam, azt köznapibb nevén fordának hívják...
Komolyra fordítva a szót: Régen, a "pártállami" időkben létezett hasonló...
Tehercross illetve (azt hiszem) teher -rally néven is. "Felspécizett", bukócsövezett, benzines ZIL -ek voltak a versenyautók, a verseny a Volán -vállalatok közt zajlott, és a nyertes, a Legügyesebb Gépkocsivezető valami nyaralást vagy mijafenét nyert, meg megkapta a Volán Tröszt vezérétől az 5 másodperces Főnöki Kézrázást. A nyertes soőr cége pedig abban az évben -legalábbis a fuvarozó ágazat- talán még kiemelt válalat is lett. (?) Ám, mint minden akkori agyar kezdeményezés, pénz híján ez is elsorvadt...
Nem hülyeség ez! Én szívesen megnézném az ilyen versenyeket.
Csak egy kis baj van a szabályokkal. (Ez a baj a Rallyba is. Mindent agyonszabályoznak)
Tehát: Sebességkorlát nincs! A pályák zártak legyenek. Had szóljon ami a csövön kifér,ügyeskedjenek csak a vezérek.
Módosítások a buszon:
-Tüzoltó berendezés
-Motor tuningolása, had durrogjon a kipufogó :o)))
-Slick gumi :o))))))))))))) (szállítja a BKV :o)
Így mégjobban teccene a Országos Autóbusz Rally Bajnokság.
Ez nem is olyan nagy hülyeség. Beszélni kéne valami illetékessel :o)))
FélOFF (remélem egy kis könnyed hülyeség belefér a topikba...)
Kis agymenés, á la autóbusz -rally.
Versenyszabályok:
3 géposztály van. Városi, elővárosi és helyközi.
A verseny olyan egy-két -és háromszámjegyű főútvonalakon rendezhető, amelyek vonalvezetésüktől, és burkolatuktól fogva alkalmasak az autóbuszközlekedésre.
Az egyes etapok meghatározásánál figyelembe kell venni a gépjárművek adottságait, és ennek megfelelő szintidőket kell kitűzni. Pontozás a rally versenyszabályainak megfelelően. (Ezeket nem ismerem, sajnos).
Pontlevonással jár, ha a verseny (vagy etap) végén a járműbe szerelt menetíró -berendezés diagramja az érvényes sebességhatároknál 10 km/h -n felüli gyorshajtást regisztrál.
A verseny teljes hossza alatt a KRESZ szabályai érvényesek, amelynek betartásáról rejtett vagy mobil megfigyelők gondoskodnak. A szabálysértések pontlevonással, szélsőséges esetben a versenyből való kizárással fenyegetnek. (Sebességellenőrzés szempontjából a menetíró -berendezésen kívül el lehet helyezni a pályán sebességmérő készüléket [traffipax]is, ezek helyét a rendezőség természetesen nem jelöli. Az időmérő pontokon a megfelelő bélyegzések mellett természetesen a menetírót is ellenőrzik.
Járművek kialakítása:
Standard, utcai, közösségi közlekedésre alkalmas autóbuszok. Semmiféle módosítás nem engedélyezett sem a hajtásláncban, sem a tüzelőanyag -ellátó berendezésben, a motornak teljes mértékben meg kell felelni az adott jármű -és motortípusra érvényes emissziós normáknak és beállítási adatoknak.
Nem a CLK -621 lett áttáblázva GFY 280 -ra?
Vagy két darab 280 -as étkeztetőkocsi volt?
Mert a CLK 621 anno egy párszor volt "nálunk", filmforgatásokon. Ott tudtam meg az eredeti rendszámát -belenéztem a forgalmiba. És az télleg az 52-29 -volt. Csak most, olvasván a beírásodat, hirtelen azt hittem, hogy továbbrendszámozták még ezt a rendszámot is...
89-81 Cinkotai volt, 90-00-t pedig Belvárosból selejtezték. A garázs megszűnésekor átvitték Cinkotára. Nagyon nem valószínű, hogy a 19-esen jártak volna.
Természetesen a 4. troli sem halt meg a többiekért, csak neki az elkészítése egy kicsit macerásabb, mint a többié. Ő is el fog készülni.
Ma "Szabolcs -invázió" lehetett Budapesten, mert láttam egy E95 -öst a Renault háznál vészvillogni, majd jó 10 -15 perc elteltével az M3 -ason jött velem szemben 3 darab 256.44 /C56 (ahogy a 160 km -es sebesség -együtthatóból ki tudtam venni...)
Vagy csak szimplán negyedrésze is volt a mai alapjáratnak?
"Ezt pedig küldeném Tectornak, és mindenkinek aki szereti :-)"
Szerintem itt nincs olyan, aki ne szeretné a letisztult idomokat. :o)
Autentikus forrásként megnyilatkozva tudom elmondani, hogy az ilyen és ehhez hasonló látvány okozza a belvárosban e legtöbb ráfutásos balesetet. :o)
(Ma majdnem sikerült nekem is egy kisebb szendvicset gyártanom, de a 4 tárcsa remekül megfogta az autót...) :o)
Ha '85 előtti volt BKV-s buszok is érdekelnek, az Örs Vezér tere zuglói oldalából, a kék bútoráruház mellől indul egy járat Csömörre.
Ezekre nem érvényes a BKV jegy, -bérlet, de nem vészes a tarifa. Bővebb infó péntekig mailban, utána kitudja...
Az első busz tuti hogy sufhnie tunning. Ugye? Nem hiszem hogy gyártották Classic "előlappal" :o)))
A többi szép (meg az első is). A Csajnak meg szép a válla :o)
Jól emléxem hogy a BU89-81,és a BU90-00 ráncajtós 260-asok? Mer azok asztán kenték itt nálunk a 19esen. Ha jól emléxem a 2 rendszámra akkor azok itt nálunk jártak a 19-esen.
Tehát a 4 troliból lett 3? Ki halt meg a többiekért? A kiégett?
Pl: (Nem régi,de jó hangjuk van) 15-19,00-79,15-?9,06-02,00-82 (260.00-ás!!!!)16-40. Ezek a legjobbak,ezek közül 15-19(Mellesleg a kedvenc buszom!)00-79,06-02 "fel van újítva".
Ezek a vonal legjobb buszai!
280-asnak pedig a 38A,138-as vonalat tudom ajánlani. Ott aztán olyan sza...ööö.régi buszok vannak,hogy csak na,és majdnem mind ráncajtós!
És ha már Csepelen a Szt.Imre téren jársz (Ez a 38A,138-as végállomása,sok más csepeli busszal együtt)akkor feltétlen nézd meg a sűrün elforduló zöld kapaszkodós 260-asokat a 152-es vonalon. Hát így hirtelen ennyi.
Ja és persze NOLAN kedvence a 48-as. Ott is van ám régi 280-as!
Így hírtelen ennyi,ha meg akarod látogatni a Délpest Garázst szintén a 19-est tudom ajánlani! Ott megy el mellette,és egy felüljáról be lehet látni a garázs nagyrészét!
Ha érdekel,hogy melyik busz merre megy ,írj nyugodtan!
A C56 az 00000-ás kategóriát erősítette. Márminthogy volt előfutó,meg utánfutó is :o))))))
(Szintén Rallyfan vagy?)
Schumi :o) Ez jó.
Jutis eszembe! Nolan,sajnos nem Örvájn jött a 48-ason,hanem egy olyan sofőr volt akinek fajtáját Tector említette lejebb.Valami hyperpigmentált... :O))))))))))))) (Mellesleg fél órát röhögtem Tector azon beszólásán :o))))
Pedig hasonló (mármint hyperpigmentált) sáfjőrt nem nagyon láttam még. HálIstennek.
Új zónázó-expressz járat indítását is tervezik: az egyik a pestszentlőrinci Gloriett-lakótelep és a Határ úti metrómegálló között közlekedne Gloriett-busz néven.
Nem tudom hogy a Sallai főműhely mond e neked valamit. Itt javitják a BKV buszainak nagy részét.
Ha a piros 93-assal Kőbánya Kispest felől a reptér felé mész akkor a jobb oldalon láthatod a műhelyt,és az udvaron levő buszokat.
üdv kawirz
Íhú, nagyon szépen köszönöm, mert a gyár honlapját megtaláltam, de természetesen az angol verzió nem működik, a szerb meg nem az erősségem! Mégegyszer köszi!
"Ez egy jugoszláv márka. Az Ikarus eredetileg egy jugó tulajdonú hűtőgyártó volt. Államosításkor az Uhry gyárral és pár más kisebb üzemmel vonták össze. Az új gyár neve Ikarus lett(pedig a legnagyobb az Uhry rész volt benne). Később gondok voltak a név használatával, végül maradt nálunk az Ikarus név, ők pedig Ikarbus néven működtek tovább"
traficc régebben részletesebben is elmondta, de nem találom sehol a hozzászólást, hülyeséget meg inkább nem mondok.
Sziasztok! Én még új vagyok itt, de a buszokat, főleg a z Ikarusokat én is komálom! Lenne egy kérdésem hogy a szerb Ikarbusnak mi köze van a mi Ikarusonkhoz?
Érdekes, DE MÉG KORÁNT SEM HIVATALOS!!! dolgokat hallottam. Sz. T. újabb nevesített járatokat akar beindítani, de az üzemigazgatóságok beintettek neki, mondván, hogy már így is kocsikiadással küszködnek, úgyhogy ha akar valamit, akkor szerezzen valahonnan kocsikat. Namármost az a nemhivatalos verzió forog, hogy a selejtsoron álló kocsik kapnának nagy-nagy vázjavítást/cserét, új motort, új váltót, és őket vennék vissza állományba. Ez kocsinként olyan 20 milla körül lenne, úgyhogy most éppen gondolkodnak rajta.
Zöld korlát, plüssülés:
A GJSZ-ben felújított kocsikat a nagy BKV központi pénzből újítják fel, de az üzemigazgatóságok állják a hagyományos és az új cuccok közötti különbözetet, úgyhogy mostantól mindegyik GJSz-es kocsi zöld kapaszkodós lesz.
Elkészült a 3+1db troliból a 3db Mezőtúron. Holnap utazik le a BKV-tól egy műszaki csapat megszemlézni a dolgokat. Szerintem a nyár végére összerakják őket itthon.
Új hírek (szintén még nem végleges) vannak a készülgető Ezüst-nyilakról is. Lehet, hogy mégsem Hűvösvölgybe mennek, hanem a 49-esre és az újpesti 20-asra. A hűvösvölgyi kocsik pedig kisebb ráncfelvarráson esnének át.
Keszulodok a Budapesti utazasra, mivel nagyon bejott a multkor a 99es hangja, szeretnem tudni hogy a delpesti buszok kozul (260 es 280) melyik jaratokon vannak a regebbi buszok amelyeknek nagyon szep hangjuk van (az a jo eros regi hang).
Lenne meg nehany kerdesem merre lehet talalni BKV rancajtos 260, hol taroljak oket.
Lehet-e az Matyasfoldi IKARUS gyarat meglatogattni mint sima ember, nagyon erdekelne, vagy valamelyik csoportba kell be illeszkednem?
"Egyébként,meg ha le akarja mérni a sebességet,akkor üljön be a luxusterepjárójába,és menjen végig a vonalon 50-nel,és úgyan az lesz az eredmény,csak spóroltunk picit."
És álljon meg minden tervezett megállónál, a kocsija ablakában "M4 Metrópótló" táblával, majd jól vegye fel az ott bámészkodó embereket. :o)
Ez már off, de nem az Ő pénze... Mi usztuk volna meg olcsóbban.
Egyébként,meg ha le akarja mérni a sebességet,akkor üljön be a luxusterepjárójába,és menjen végig a vonalon 50-nel,és úgyan az lesz az eredmény,csak spóroltunk picit.
Aszem Demszkynek van autóbuszra jogsija és lehet, hogy csak ki akarta próbálni.
Lehet olcsóbban megúszta volna, ha vesz egy vonaljegyet és meg egy kört.
Látom,ott is teljesen komolyan veszik a próbálkozást.
De könyörgöm, ezért el kell használni egy csomó gázolajat,meg meg kell vonni a jónéptől a jóbuszt? Ez ment volna fejből is,hogy melyik a gyorsabb. Nem? Namind1
Egyébként csütörtökön pihenjen csak a Demszki,mert én szeretnék utazni az Agorán!
Már megin' másfele mászkálsz...
Estefele keveregek visszafele Pestre, akkor már annak is örülni fogok, ha átérek a városon...
nade ontopic:
Mér' nem voltál Szegeden?
Hihetetlen képeket csináltam, ha kész lesz(és nem hal le a Tár.), akkor nézelődhetsz.
Mingyá megyek a Nagyvasakba, lesz ot csemege...
Az előzőhöz (Norboy): Természetesen az Agónia a felszínen abszolválta a távot, nem voltak ilyen gyorsak a mélyépítők... :o)
Jesszus, tudom. Képek. De amióta levizsgáztam hidralikából (ez hóttkomoly! Kellett a darus típusvizsgához), azóta egy kezemen meg tudom számolni a szabadnapjaimat. Lassan, de biztosan haladok. (A jövő héten tuti lassú leszek, mert szerdától eltűnök egy kicsit Romániába... Neeem, nem tartottam fordítva a térképet.)
Hagy jegyezzem meg, hogy amiket írtok a forgalmi engedélyekről, azok nem fedik a valóságot. Az én kocsimnak is régi típusú forgalmija van, a múlt héten mégsem parázott a rendőr miatta.
Egyébként meg a busz rendőr általi ellenőrzése nekem is egy kicsit abszurd, de traficc kolléga írta már, hogy őt már 2x is ellenőrizte a rendőr BKV-s busszal.
Az Agónia ma D.G. -t és sleppjét vitte a "K" vonalon, azaz az új 4 -es metró leendő vonalán. D.G. stopperral a kezében mérte a menetidőt... :o)
(Forrás: Duna TV Híradó)
"...kicserélték a vizsgán novemberben, és akkor mondták h január 1-től nem érvényes, csak az uj forgalmi..." Ha a kocsi még tavaly vizsgázott, azaz idén év végéig bezárólag érvényes a műszakija (kis matrica a hátsó rendszám bal csücskében), akkor még simán érvényesítették a régi forgalmikat, pláne ha még volt benne hely.
(Nálunk is, a cégnél csak akkor cserélik a forgalmit, ha már nincs hova címkézni benne, egyébként nem.)
Csak az szurt szemet h régi type forgalmi, és azt nekem is kicserélték a vizsgán novemberben, és akkor mondták h január 1-től nem érvényes, csak az uj forgalmi. Azért el tudom képzelni, ahogy a rendőr félreállit egy buszt:
Na ez nemsemmi.
Kimondottan a budapesti utakra lett kifejlesztve. Hamarosan rendel egy csomót a Demszki a BKVnak,és akkor se neki (a luxusterepjárójával),se az utasoknak nem tűnik fel az utak állapota. Már csak az autósokkal kéne csinálni valamit.
05-79 (435, 7es) régi forgalmival jár, ami 2003.01.01 ota nem érvényes, de lazán ott van a müszerfalon. Lehet h müszaki vizsga is ohne????
Végülis a 7es buszt csak nem b@sztatják a rendőrök:))))))))
259: kemény lehet átzútni vele az őszi mélyszántáson:)))))))))))))
Jók a balatoni képek!!! Ilyen szép 415öst is rég láttam már.....
piacolós Ikarus: Ha jol emlékszem ez a Valkó egy brazilok :))) lakta település. Egyszer bringáztunk arra és nem mertünk megállni vizért.... utcán piros ezerkettes zsiggerek sorban:))))))))))
Kösz a bíztatást,ránk fér.Az új buszokra még várnod kell.Pár perce megtörtént az első gyantaöntés:6 kerék,egy szélvédő és egy hátfal.Majd meglátjuk.Ha kész lesz,hozok képet(kb két nap múlva).
...és ezen belül volt, ha jól sejtem, a 256.50/A(ez létezett?), 256.50/E, és 256.50/V.
256.50/E -i voltak a cégnek, légbefúvóval, hűtőszekrénnyel,38+2 üléssel.
Emlékezetem szerint a /V az egy légbefúvó nélküli, hátsó ajtó előtt elhelyezett "katapultüléses*" verzió, hűtőszekrény nélkül?
De akkor melyik a /A ?
*Hogy a hátsó ajtón fel lehessen szállni, egy pedált kellett megnyomni -ha jók az emlékezeteim- az ülés tövében, amitől az előrevágódott. Egyes kocsiknál akkor is, ha két utas ült benne...
Nagyon 255 -ösnek néz ki. (ezért ildomosabb ajtós oldalról fényképezni, az kétséget kizáróan elárulja a típust).
Farmotoros volt? Két darab, kilincses "ólajtaja" van? Mert ha igen, akkor 255 -össel állunk szemben. (A kasznit nagyon laprugósnak néztem; a 256 -os cserébe már légrugós).
szóval én a kisebbik változattal mentem, azzal, ami kivülről úgy néz ki, mintha kis lehetne egyenesedni benne.
valóban van valami credo-s fíling benne, de azért nem vészes.
belül elég jó a kialakitása, kényelmes, halk gép.
összességében meg voltam vele elégedve.
mást nem tudok mondani:)
Ezen a képen jobban látszik a piacolás ténye... :o) (A kép talán beleillene egy Kusturica -filmbe is... Piacolás, ittas..hm..."fajtájukból eredendően hiperpigmentált egyének" -kel a kocsmában, busz megérkezik, sofőr kiszáll, kinyitja a csomagládákat, miközben szalonna -és pálinkaszagú idős emberek szállnak le, a csomagládákból előkerülnek a fonott kosarak, különféle ketrecekben baromfiak...)
De törölköző. :o) (én hülye meg elkezdtem beírni a "font face" taghez, hogy: törölköző)
Tudod, az olyanféle, hogy "Csak nígyet egy öccázasé', instállom alássan!"
Amit a busz takart: földre letett ponyvákon különféle tévésoppos meg Made in Ukraine/Romania barmácsgépek, fúrók, foglalatok, kapcsolók, mamabugyik, káposzta-uborkareszelők, nokedliszaggatók etc... Szóval, a szombat délelőtti piac (ez a kép kb. a "nyitáskor", azaz 8 felé készült) úgy 11.00 -ra teljesen körbeölelte a buszt. El is kezdtem gondolkodni, hogy mi van akkor, ha a vezért hirtelen, telefonon keresztül berendelik pótlásra, másodrésznek vagy mifene...
épp ez az, hogy csodálkozom, hogy nem mehet annyival, meg a fizetés se az igazi, és mégis...:)))
de tényleg pont olyan, még a napszemüvege is...:)
jól vezet amúgy.
Igen, volt itt. Mindenféle fura szerzet van itt mostanában.
Jut eszemebe. Ma láttam a 15-37-et, elég messziről, az Üllőiről kanyarodott a Köki felé ma du. 3 körül. Hát emberek, nem egyszerűen JÓL nézett ki, hanem úgy, mint ami ÉPP JÖN A FELÚJÍTÓDÁBÓL.
Zöld kapaszkodók, ami kel... elképesztő volt!!!!
Nafene. Otthagyta a Forma 1-et a BKV-ért. Az igen :o)))) Biztos többet fizetnek neki,és versenyképesebek a kocsijai,ja és jó sok tartalékautója van :o)))))))))))
Áhá,tehát a ződ vót má negyvennyócason is. Én még sosenem láttam.
Hááát...Hétvégén öntöttem egy rakás negatívot:kerekeket,felniket,ablakot és levágtam a busz hátulját és azt is kiöntöttem.Mindegyik egyoldalas minta,de közülük csak a kerekek negatívja használható.Azokkal a részekkel,melyeknél elég az egyoldalas, szerintem nem lesz baj.Ma megpróbálok kétoldalast csinálni a hátuljáról.
Hiába,aki nem ért hozzá,annak lassan megy....
Nincs most rajta semmi, de füstgép az stimmel....
(lehet hogy volt rajta az a narancssárga förmedvény, tudom mire gondolsz.
A történet az volt vele egyébként hogy Csepelen voltunk ósánba:))) kivételesen nem by car mert az megadta magát:)))) Szoval 138. Mindegy, azért szeretem azt a vonalat mert lehet rajta jo kis ráncajtosokkal utazni...
Mielőtt felszálltunk még gondoltam is h pic..ba bolygoajtos, de amikor elindult, gyanus lett a hangja lassitásnál már még gyanusabb... Elörementem fülkét nézni, mit látok, Prága váltó...
Jo rég nem láttam már ilyet, adattáblát is megnéztem, nem hittem a szememnek 280.00 1985
Küzdött is a gép rendesen amikor ment föl az M0 hidra:)))))))))
Ma reggeli poén, szerencsére csak kocsiból láttam:
13-asra a szokásos 260as helyett sikerült egy 405-öst küldeni:)))))))))) (rendszám stilusosan BPI-405:)))))))))) Valahogy azért fölpréselödött rá a nép........
Még annyit, a Vértes a szokásos köcsög, tapló bunkó sofőrjével jött, természetesen majdnem összevesztünk vele megint, kis.kavicsnak se lopta be magát a szívébe.
"Sajna" erről lemaradtam:miután reggel kifotóztam magam(nem csak a Mars tér-Széchenyi tér a behajtástól a kihajtásig,Ik 180 a városháza előtt, Kossuth sgt)elmentem haza megetetni a családomat, mire kiértem a Szikire,már csak a DZA, mag a GWW volt ott, azt hittem, füldhöz verem magam:-((
Cserébe viszont jót beszélgettem, majd visszabuszoztam velük a Volán telepre, ahol már ott állt a 180-as,mellé beállt a GWW, kicsit később befutott a kicsi piros 311 is.
Még annyit, a Vértes a szokásos köcsög, tapló bunkó sofőrjével jött, természetesen majdnem összevesztünk vele megint, kis.kavicsnak se lopta be magát a szívébe.
Ez az Ikarus 66-os is megy a találkozóra (Győrből):
Csak sajna nem ért ide...
Itt volt a deszki DZA 700, a bátai GWW-xxx,a Kapos Volán 55-öse is,(sajna csak jött és ment-nem maradt)a péceli Ik 311, és egy Ik 180, BKV-s festéssel(HáBé képe a Buszos honlapon), meg itt volt a Vértes 55-öse is.Ez volt az egész sereg...:-((
Erdélyi Gyuri, a DZA tulaja elmondta, hogy többen jelezték az érkezésüket, aztán lemondták, elég sok fejfájást okozva a szervezőknek..
volt azonban haszna a talinak, megtudtam, hogy a TV tárgyalásban áll a röszkei Ik 630-ÁMG pót felújításáról.A tulaj belemenne, azzal, hogy a tulajdonjog csak a halála után szállna át a Tisza Volánra.A felújítást természetesen a Volán csinálná.KÍváncsian várom a fejleményeket.
Lesznek képek is a taliról, bár szvsz sokan megelőznek majd, lévén nem digit technikával dolgozom...
Alfred(3214):
Én erről az erfurtiról nem is tudok semmit!
Kérek részletes beszámolót! (Mindent amit tudsz!) Ezt említettem IK 260-GVM néven.
Bővebben itt.
Bocsánat,de én kavartam össze az egészet.
A hozzá szólásod előtt mutattak egy pár 260T-s képet, a hozzászolásod olvasása közben ere gondoltam.
Még egyszer bocs és üdv kawirz
Norboy (3203) Én úgy tudom, hogy néhány ex-BKV-s trilextárcsás 280-as más Volán társasgokhoz került, de megvannak-e még? Egészben. Pl. Kunság Volán, ACH-447 (BU-20-41)
Pár hónapja meg valaki azt írta (már nem tudom, melyik topikon, hogy Romániában, Tordában is járnak ilyen 260-asok, de úgy, hogy még az azonosító is rajtuk van még. Valahogy ezeket is jó lenne még megmenteni, de képzelem, ott milyen állapotban lehetnek (most is, hát még ha már ott is selejtezik őket :-( ) De még Magyarországon is szaladgálhat egy pár darab ilyen-olyan kft.-knél, akik nemrég megve(he)tték az utolsókat.
(3207) Miben különbözik a sima 280-astól? Mennyivel hosszabb?
SaxViktor (3212) Ezenkívül Délpesten még van 3db 280.00 is, bár ők már nem trilexszel lettek szállítva. (17-38, 17-40,17-41). De nem is ráncajtósok.
Kéne nekem NDK-s festésű (narncs,szürkés-fehér színű) Agria Volános autóbuszok! Kb 3-4 évig így közlekedtek Egerbe és helyközi közlekedésben is. Van ilyen 260-as, 280-as, mindegy melyik, csak valamin látszon rajta, hogy Agriás! De kéne még nekem sima sárga festésű Agriás buszok is, mindegy hogy milyen! Jó fekete-fehér képek is.
Egy volt egri lakosnak akarom elküldeni, aki most berlinben lakik, szakdolgozatához kéne neki, egy közlekedési egyetemre jár. Az Agriás képekkel a buszok eladását akarja bemutatni.
Ha lehetne, ma vagy holnap kéne még!
előre is kösz, ide küldjétek depeklm@freestart.hu
admirális:
Itt egy kis kavar van! Én IK60T felől érdeklődöm!
P.stephenson írta lejjebb:
"-IK 60-as van a BKV-nak, póttal együtt, de van még magántulajdonban egy 60-as, és egy pót"
Én erről a magántulajdonban lévőről érdeklődöm!
A kérdés, hogy IK60T, azaz hatvanas troli-e, és hogy hol van, meg lehet-e nézni, milyen állapotban van, mi a tulaj célja stb.?
Annyit tudok róla, h Ganz belseje volt, Erfurtban használták, az utasok és a sofőrök egyaránt szerették, aztán visszakerült Mo.-ra, ahol teljesen lepusztult állapotban szétbontották.
Azt viszont nem tudom biztosan, hogy ez igazi troli kocsiszekrénnyel volt-e szerelve, de a képek alapján úgy látom, h igen.
Még annyival kiegészíteném P.Stephenson kollégát, hogy Délpesten még megvan (Múzeumi célra megőrizve) BPO-103, ráncajtós, trilexes 260-as, kísérleti kipuffogó kéménnyel. Ő volt a BKV-nál az eddig leghosszabb szolgálatot teljesítő autóbusz. 1980-ban látott napvilágot, majd 81. jan. 15.-én vették állományba Cinkotán. Akkori rendszáma fekete alapon fehér GE-06-71 volt. A 82-es átszámozáskor a BU-06-71-et kapta. 1990. jan. 26-án selejtezték, majd 91. 05. 13-án már kéményesre alakítva újból állományba vették. 2000-ben átszámozták BPO-103-ra. Végül 2001. szept. 7-én selejtezték 21. életévében.
Ezenkívül Délpesten még van 3db 280.00 is, bár ők már nem trilexszel lettek szállítva. (17-38, 17-40,17-41).
Az már Debrecenben készült.
Eredetileg Pesten volt Bx-55-11-es rendszámmal, majd lekerült Miskolcra(?), és a végén 88(?)-ban került Debrecenbe. Ez után készült a kép. A busz most is megvan, mint BPY-150.
Nezzegettem a fotokat, eleg szepek.
Lenne egy kis kerdesem, mar tudjatok hogy en egy 31es fan vagyok az Ikaruson kivul. Ez a csuklos 31es, az a regebbi BKVes jarat ami be jot a belvarosba (Vorosilov u-ig) vagy egy masik varosbol van.
Egy kicsit zavaros, ha nem haragszol összeszedném:
-MTB 82-ből van egy.
-IK 60-as van a BKV-nak, póttal együtt, de van még magántulajdonban egy 60-as, és egy pót
-ZIU5 megvan Szentendrén, szépen felújitva
-A BKV-IKARUS 280-asokból már csak a 156-os van meg, a 100-as nincs meg, pedig annak volt csak 1/3-os ablakosztása.
-A BKV-IKAUS 260-as megvan
-A proto 280-asok egy része Szegedre került, és azóta szétvágták, a 284-es végig Pesten maradt (volt forgalomban)
-a 260-as GVM visszakerült németből, szintén felapritva
Nekem is baromira tetszik a 293, tényleg muzeumba kellett volna tenni!!! Talán még vissza lehetne hozni...
Ami miatt nem kerülhetett (és kerülhetne ma sem):
Magyarországon (és Skandináviát kivéve egész Európában) SEMMILYEN közuti jármü nem lehet 18m-nél hosszabb, a max tengelyterhelés asszem 9 tonna. 2000-ig egébként a 3 tengelyes 15m-es buszok is tulméretesnek számitottak. Ami hosszabb, az csak utvonalengedéllyel, biztositott, lezárt utvonalon közlekedhet.
Skandináviában vannak 22-25 m-es rönkszállitó kamionok, Ausztráliában meg 55 méter hosszu kamionvonatok zuznak a sivatagban.
Az öreg buszok is tényleg megérdemelnék h legalább mutatóba maradjon belőlük!!!
Sőt, továbbmegyek: Nyáron akár még nosztalgiajáratként is közlekedhetne egy-egy régi jármü, akár még 180, 556, vagy a lent emlitettek.
A 260T a pongrácon rohad, már nagyon le van pusztulva, a ráncajtós 260-asokat meg az utolsó szálig kikukázták, a trilexes 2800-asokkal együtt. Emlékszem 2 v 3 éve a Metro ujságban meg is hirdették ezeket. Ráncajtos 260 utolsó példánya Kelenföldön rohad, az is pusztul rendesen. (volt is itt rola kép, én vetettem fel a témát) Ki tudja miért ujrafényezték, azóta meg csak pusztul. Egy BKV-s trilexes 280-as Tökölön van. Mint vikendház....
Tegnap elmentem a Novia-hoz és megvettem a gyantát(Biresin L84).40 percig lehet vele molyolni,utána 24 órát kell hagyni és kész.Teljesen átlátszó,zsugorodása elhanyagolható.Hétvégén indul a buszgyártás.
Mennyire igazad van!Ezekről se feledkezzünk meg:
- 100-as 280T,mely az első csuklós Ikarus volt,
- a romokban heverő ZIU5-ös 260T-t,mely az első 260-as troli volt,
- az első és egyetlen 260-as GANZ troli,
- a szintén egyedi Strömberg 284T,melyet szintén szétszedtek.
Ezeknek is múzeumban lenne/lett volna/ a helyük.A 200-asnak még van esélye.
Kár, hogy Iránba került, és nem maradt itt Magyarországon, ui. ha jól tudom ez az egy db készült belőle, és qrva jól néz ki.
Attól, hogy a BKV-nál nem állhatott forgalomba, szvsz még maradhatott volna, pl. valami múzeumba.
Erről jut eszembe: ha jól emlékszem, ezen a honlapon is lehetett róla olvasni, ill. képeket látni, mi lett ezzel az oldallal már egy jó ideje?
A másik: BKV-s, ráncajtós 260-ast nem akarnak eltenni az utókornak, mert szerintem megérdemelné! Volt annyi, hogy csak na, de úgy kihajigálták őket... És trilex tárcsás 280-ast is. Villamost mindig őriznek meg, ezeket miért nem?
A 435-ösnek a tetején semmiféle csuklással kapcsolatos cucc nincsen. Egy egyszerű rúd van ott, amire a csuklóharmonika van felfüggesztve (mintha függönykarikák lennének a karnison). Valószínüleg ennél is így lehet, hogy az első csukló az tényleg csukló (lehet is látni, hogy a C tengely is nagyrába), azaz a C az fix, és a második csukló pedig királycsapos, mint a 280-asoknál, és a D tengely kerekei pedig utánfutók.
Már jó régen írtam, de olvasni olvasom ám a topicot. A kérdésem az lenne, hogy a képen látszik, hogy csak a második csukló fölött van az a szerkezet. Gondolom a hátsó elforduló kerekek miatt van. De tulajképp hogy is működik ez?
Az elejében van, a 200-asoknál megszokott helyen. De mivel az egy MAN motor, a 2-es ajtót előbbre kellett hozni. A lent látható képen még Rába motor hajtotta. (Nem is vált be)
Az elejében van.
A napokban megveszem a gyantát.A buszt sajna szét kell vágni.Próbáltam mintát venni a hátuljáról úgy,hogy belemártottam a masszába,de buborékos lett.Hétvégén talán már lesz eredmény.
ezt már én is megtaláltam, de kicsit gondolkottam: tehát, a busz az egyetlen dupla csuklós amit az ikarus csinált 293-as. Nem közlekedhetett a busz Magyarországon mert a törvények nem engedik (ma se). Asszem 87-es a busz. Most nem tudom hol van. Valaki?
Tegnap este nagy feeling volt, utaztam a szegedi helyrepofozott Ikarus 55-tel! Egy esküvőre/lakodalomra voltunk hivatalosak, ahol kibérelték a násznép számára a buszt, de szerencsére kevesen utaztak rajta, mert mindenki ment kocsival, mondtam a barátnőmnek, hogy ezt nem hagyhatjuk ki, fel kell rá szállnunk. Beültünk leghátulra, kimentünk vele Szegedről Domaszékre. Állati!!! Utoljára általános iskolás koromban utaztam ilyenen, talán másodikos lehettem, amikor még voltak ilyenek, aztán lecserélgették őket a szögletesekre.
Az Alacskával jöttem haza ma.
Hát, fél után pár perccel indultunk, és 52-re bent voltunk a Népligetnél.
Ment mint az ÁLLAT:)
Ilyen élményem szerintem 10 éve volt utóljára BKV-busszal.
Végén mondom neki: "ezt nevezem gyorsjáratnak!" :))
Ez nagyon király lett! Kiváncsi vagyok a buszokra is! Tegnap pont azon gondolkodtam h lehet h mégse kell szétvágni a buszt, legalábbis annyira biztos nem ahogy te irtad.
Rakd föl ide a képeket, majd megprobálom megnézni (esetleg mailbe is küldhetsz), jövő héten nem jövök suliba (emiatt netezni se), csak csütörtökön matekbol vizsgázni:((((((
Elsőre teljesen jó,ráadásul valószínüleg sikerül levenni a negatívokat anélkül,hogy szétvágnám a buszt.Hétvégén ezzel fogok szórakozni,úgyhogy hétfőn már lesz buszos forma is.
A szülinapi tortákon meg ezentúl marcipán-Ikaruszok lesznek. :)) (lehet kapni olyan gumit is,amit élelmiszeripari felhasználásra szánnak).
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
És egy OFF érdekesség:a képen látható UV5-ös villamosokat 1964-1965-ben gyártották,a felvétel 64-ben készült,tehát a tuja zsír új!Arról nem is beszélve,hogy még ma is ezeken utazunk.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Kár,hogy nem szóltál hamarabb.Mától figyelni fogok.Ez csak egy részlet a filmből és 384x288-as,mivel 6MB a határ.Az egész megvan 720x576-ban.A többi is ilyen lesz.A Tárgyeset is megvan még.
Jutis eszembe Laci.Remélem sűrün veszegeted fel a Barátok közt elötti Budapest Retró c. összeállításokat. Rendszeresen vannak benne régi Ikarusok,meg tuják is. Állítólag a mai részben (amit természetesen nem láttam) kimondottan a buszokról volt szó .
Épp befejeztem HáBé BKVés állománylistáját,és azt vettem észre,hogy Délpest (Csak Délpest) rendelkezik még egy pár darab Ik. 260.00-val. Amúltkor volt szerencsém BPO,vagy BPI 082-höz,és nem hittem a szememnek amikor az infotáblán megláttam 260.00-át. (A végén már nagyon nézett a sofőr,hogy mit bámulom én az Ő buszának e utasok számára tök érdektelen részét). Látszott is szegény buszon a 85-ös születése.
Sűrün vannak a 00-ások forgalomban?
Sok sikert a modellezéshez.
Ja és holnap megyünk nyaralni Zamárdiba.(Viszem a fotoapparátot is!) 23-án remélem lesz mit olvasnom :o)
Holnapig még vagyok.
Megvan az első gumiöntvény.Elég jó lett.Ugyan én egyoldalast csináltam,de a kész anyagot próbálgattam úgy szétszakítani,ahogy a japán csávó a képen,amikor szedi ki az eredetit.Hát nem sikerült.Hiába vágom be szikével,olyan erős a gumi,hogy nem szakad be.
Ez pillanatnyilag nem zavar,mivel az Ikarus belső falai nem mintázottak,tehát az én módszeremmel is meg lehet csinálni a buszt.Kivétel:szélvédő,kerekek.Holnap hozok a negatívról fotót.
Mindent belevéve jobb lett,mint elsőre vártam.Most 5 óra van,tehát kb 7-8 óra alatt teljesen megköt.
Zsugorodást állítólag kis gipsz, hasonló töltőanyag hozzákeverésével elég jól le lehet csökkenteni, PUR meg állítólag nem zsugorodik számottevően. Azt hiszem neutron és Nohab foglalkozik mostanában sokat ezzel. Lehet össze kellene jönnetek velük egy kis tapasztalatcserére.
Ha jól tudom, akkor a műgyantát lehet ragasztani kétkomponensű ragasztóval is, ez mintha lassabban kötne.
Átfolyatásos módszer: igen, valami hasonló, nem árt jó előre átgondolni, de hát gyakorlat teszi a mestert.
Az az igazság, hogy nagyon szívesen összehoznék egy MAZ-537-est, mert gyárit kb 100 000 Ft-ért lehetne kapni, de a kerekeket nem tudom hogy lehetne összehozni(ugye 1,5 m-nél nagyobb átmérőjű keréknél már azért kijönne a mintázat hibája:-)), ráadásul időm, tapasztalatom sincs hozzá:-(
Igen, a pillanatragasztó elég gáz, vegyél 3kg dinamitot is!:))))))))))))
Én eddig csak egy 1:24 Lada VFTS-t raktam össze mügyantából, annak is eltörtem a kaszniját, a bukócső egyszerüen katasztrofális lett, stb. Az első 2-3 busz lehet h csunya lesz, de ne add fel!
Örülök,hogy tetszik.Nem tudom melyik képet nézted,de a legtöbb vakus kép,'élőben' valamivel sötétebbek.Majd megpróbálok napfénynél csinálni képet róluk.
Milyen jól fog majd kinézni a Ganzos 280T!
Hát igen,52-53mm és még ügyes sem vagyok.
Csukló:a boltin egy fekete vastag papírlap (vagy valami hasonló) van harmónikává hajtva,de szerintem a hatás elérhető lenne úgy,hogy egyforma,kb 0.5-ös lapokat függőlegesen egymás mellé raknánk.De ez legyen a legnagyobb megoldandó probléma! :))
Én még mindíg a pillanatragasztó miatt aggódok:utálok kapkodni,ha meg rosszul ragad össze,lehet gányolni.
Ha már így belejöttetek a műgyantaöntésbe, akkor had adjak pár tippet.
-szétvágást mini körfűrésszel csináljátok, ez kb 0,3 mm vastag, igaz kell hozzá egy mini fúró-köszörű(pl Proxxon, miniplex, Dremmel, hasonló). Ezzel lehet legszebben vágni.
-mielőtt szétvágnátok az egyik makettet, próbáljátok ki általatok kreált formákkal. Úgy vettem észre, hogy vékony felületeknél, különösen ezek csatlakozásánál hajlamos a gyanta a vetemedésre, elhajlásra.
-javaslom, hogy nézzetek bele olyan kézikönyvbe, ami akár vasöntéssel, de mindenképpen öntészeti forma készítésével foglalkozik. Sok időt megspórolhattok ezzel. Különösen gondolok itt arra, hogy pl vasöntésnél van egy beömlő nyílás, és van egy(vagy több) másik nyílás, ahol már kifolyik az anyag, így a formán teljesen átfolyik az anyag, és azt biztosan kitölti. Ráadásul öntöttvasnál az utólagos beszívódás is itt megy végbe, nem az öntőformában.
Megnéztem az eddigi buszaidat is, állati jol néznek ki, a troli különösen!!! Viszont a kék szerintem lehetne sötétebb is, de igy is jól néz ki.
A multkor irtad hogy nem mered kifesteni a ráncajtó gumicsikjait. NE IS TEDD!!! Ha nagyon ügyes vagy, tudsz 0.6-0.7mm vastag csikot festeni (és nem biztos h összejön) Na most ha ezt beszorzod 87-el, az 52-53 mm. Nincs az a busz amin ötcentis gumicsikok vannak!
Ma reggel megtörtént az első gumiöntés.Persze még nem buszon próbálkozom a biztonság kedvéért,de ha sikerül,a következő már az lesz.Az anyag szép fehér,marha sűrű,de szépen kiterül öntés után,úgyhogy nem lesz vele baj.Kb 3 órakor jár le az ideje.Majd meglátjuk.Nagyon kíváncsi vagyok rá!
Rá kell menni a gyantára.Az epoxit ajánlják,mert a zsugorodása max 1%,de ez is csökkenthető.A Novia árul ilyet (www.novia.hu).A PUR állítólag nem zsugorodik,de sehol nem találok róla leírást :((
Egy új buszom még van,azt fel lehet majd használni.
Én már az elején is igy gondoltam, a mügyantázásnak pont az a lényege, hogy egy meglévő eredetiről tudsz TELJESEN TÖKÉLETES másolatokat csinálni, akárhány példányban. Ezért is kell szép darabot kiválasztani, mert az összes felületi megmunkálás, csiszolás, megfolyt ragasztó, repedés, törés, stb mind látszani fog a másolatokon is! Amugy szerintem megéri egyet szétvágni a nemes cél érdekében, csak mindenképp szépen, mert utána nagyon nehéz javitani rajta!
Mint korábban írtuk, a FreeWeb.hu WEB kiszolgáló szervere lecserélésre kerül.
Az új szerver megérkezett, várhatóan holnap délután állítjuk be a jelenlegi
helyére. Ez az átállás ideális esetben csupán 10-20 percet vesz majd igénybe. A
leállás pontos időpontját valamint esetleges elhúzódó munkálatok esetén a
várható indulás időpontját a FreeWeb.hu főoldalán követheted nyomon.
A leállás nem érinti sem a mail, sem pedig az SMSweb szolgáltatást.
Nemrégiben a True network tagjainak sorába egy újabb oldal lépett, ez pedig nem
más, mint a wallpapers.hu, Magyarország legszínvonalasabb háttérképgyűjteménye.
Sokezer darabos adatbázisában szinte minden megtalálható, ami mégsem, az
kérésre napokon belül felkerül. Egyre több egyedi, nagy felbontású háttérkép
kerül fel folyamatosan az oldalra, melyek között számtalan kép található Peru
tájairól (Machu Pichu és megannyi más hely), magyar városokról és a magyar
hírességekről készült képek feltöltése is elkezdődött. Hosszú lenne felsorolni
azt a közel 300 kategóriát, amelyek felölelik ezt a hatalmas háttérkép
mennyiséget, ezért inkább nézd meg az oldalt és válaszd ki azt a hátteret, ami
a legjobban tetszik! A wallpapers.hu minden hónapban 16 ajándékot sorsol ki
látogatói között, sőt a nyeremények száma és értéke is hónapról-hónapra
folyamatosan növekszik!
ha szeretnéd lemondani hírlevelünket, továbbítsd ezt a
levelet az unsubscribe@list.freeweb.hu e-mail címre.
A hírlevelet kiadja az SWI Kommunikációs Kft.
1131 Budapest, Reitter Ferenc u. 132/F
Telefon: (361) 236-0438 Fax: (361) 236-0439
________________________________________________________
Az baj,mert akkor nem lehet sokáig igazítgatni a dolgokat.A már sokszor említett fórumon ajánlottak egy japán oldalt,de ott csak figurákat másoltak.Egy technikát már sikerült kidolgozni,majd talán holnap már tudok nyilatkozni az ügyben.Valószínüleg az lesz,amit mondtál:egy eredetit fel kell áldozni az ügy érdekében. :((
Én arra gondoltam, hogy simán hosszában félbevágod az eredetit, bár tipusmodositáshoz meg lehet h jobb a te módszered. Meg talán azért is jobb, mert igy kisebb az esély hogy eltöröd. Viszont összeállitásnál még egy gond van: a mügyantát csak és kizárólag pillanatragasztóval lehet ragasztani!
Látom, Te ebben már rutinosabb vagy.A rések befedését értem,de én valahogy úgy képzeltem el,hogy mondjuk a busz felső részét négy lépésben tudom lemásolni:tető,két oldal,majd a hátulja.Ezután ezeket összeragasztom.Lehet ennél egyszerűbben is?Ha van ötleted,akkor részletesen írd le légyszives.(az én megoldásom kicsit macerás,bár új tipusok létrehozásánál szerintem csak így lehet).
A gyantával kapcsolatban:adtak két telefonszámot,majd felhívom őket,addig meg elszórakozok a negatív készítésével.
Ezek jó hirek, kiváncsian várom mi sül ki belőle. Engem juni végéig sajna nagyon leköt a tanulás, de utána érdekel nagyon a dolog! Annak kéne még utánajárni, h milyen gyantát érdemes használni.
Amire még vigyázni kell: a gyanta baromi törékeny, szóval majd ugy kell kimintázni a buszt, hogy a lehető legkevesebb feszegetéssel kijöjjön. Én ugy csinálnám, hogy fognék egy müanyag 260-ast, befedném az összes nyilást (vékony hártyaszerü gyanta lesz a helyén, azzal nem nehéz elbánni, és szerintem a mintát hosszában félbe kéne vágni, ugy sztem könnyebb kiszedni, és kisebb az esélye h. eltöröd. Nagyon oda kell figyelni arra, hogy a minta szép legyen, ugyanis gyantából 100% ugyanugy fog kinézni!!!
Tapasztalatom annyi van ezzel kapcsiban, h raktam már össze egy mügyanta makettet (meg jopár müanyagot).
Beindítottam a folyamatot:kint jártam az Andor utcában,és megvettem a gumit.Ötezer-párszáz pénz volt,ezért adtak 1kg OXAM RP-t és egy kis üveg katalizátort.Elmondták a használatát is:5%-ban kell a katalizátort hozzáadni,6 órán át kell a formázandó anyagot a gumiban hagyni,majd két napig kell száradni hagyni.Mutattak mintát is:vajfehér,igen hajlékony anyag keletkezik,viszont baromi erősnek tűnt.Kíváncsi vagyok rá.
Aha, ez tényleg direkt erre való. Majd megtárgyaljuk, ha esetleg arra jársz, kérdezd már meg pls mennyibe fáj. Most már megyek haza, de majd jövök holnap de.
Mielőt valaki tévedésbe esne, íme egy-két ár az Ikarus modelekről (műanyag)
Ik 260 13,50 tól 17,50 ig
IK 280 14,75 től 23,45 ig
IK260 T 17,00 tól 22,00ig
IK 280 T 17,50 től 27,30ig
Az árak külömbözetétt a modelek szine adja meg.
További Ikarus modelek árait itt is lehet látni
Én is erre gondoltam:a 4 után már a többi ingyen van.
Amikor ezt a buszt láttad,nem fényképező kellett volna,hanem mintát kellett volna venni róla,lekicsinyíteni és lehetne gyártani a 280-as buszokat :))
Én is gondolkodtam hétvégén, szerintem is megéri. Az előbbit én is azért irtam, hátha vetődik valaki Németország felé mostanában (én sajna most nem valószinü)
Néztem az igazi 280-asokat hátsó kerék ügyben, kiagyaltam azt a megoldást, hogy simán meg lehet csinálni egy origi állapotu 280 hátsót, aztán lehet azt is öntögetni ezerrel.A gazdaságosságról meg: irtam multkor hogy annyi anyagból nem 4 db jön ki hanem 30-40!
Láttam hétvégén egy frissen ujrafényezett Volánbuszos 280-ast, vontatták, ablakok, tömitések, csuklógumi, minden leszedve, sajna nem volt nálam a fényképezőgép.
Ez az ár már versenyképes az Általad kikalkulált műgyanta-busz árával.
Hétvégén gondolkodtam a dolgon:ha négy bolti 260-ast átépítünk 280-assá,már meg is térült a vásárolt hozzávalók ára.Persze ezeken a 280-as buszokon a hátsó kerék már a megfelelő helyen lenne :).Önteni mindenképpen kell,mert a tetőt fusizással nem lehetne szépen megcsinálni.
Úgyhogy megéri a dolog,hacsak nem hoz valaki Berlinből egy zsákkal.
Én is benne vagyok a pólóba, ha már így beleszólhatok!
Itt egerben vagy egy Zebra Design nevű cég,ami ilyesmivel is foglalkozik, a kisfőnököt ismerem!
Majd megkérdezem, de nekem már van onnan egy IK260-as képpel pólom (CTG972)!