Bennem is hajszálpont ugyanez a gondolat merült fel, és félve bár, de belevágtam. Mármint: Az oldal összerakásába. Ugye rosszul gondolom, hogy - elsősorban - azért fotózol, hogy összerakd az oldalt? Mert ha így van, az - szerintem - rég' rossz...
Engem is sajnos több minden érdekel, mint amire időm, vagy pénzem engedi. Nagyon szeretek kerékpározni, kifejezetten pihentet, még középsuliban is napi 50 km volt a minimum, értsd ezt esőben, sűrű havazásban is. Ehhez elvetemedettség kell:-)) Ma már nincs erre időm. A meteorológia nálam 13. éve tart, most szünetel, de tudom, hogy csak szünetel, mindennek eljön az ideje. Erre nagyon jól használható a technika, van egy tökéletes hagyományos meteorológiai állomásom (17 évesen hoztam össze!), ma már nem működik az, hogy állandó felügyelet. Lesz erre autómatám idővel. De mivel a hagyományos a legpontosabb, ezért annyi időm van, hogy folyamatos kontroll alatt legyen tartva.
Igen, több. Szenvedély. Elmondhatom, hogy igazából az én életem nem üres, nagyon is tartalmas.
hobbinak nekem a közlekedésen kivül van még a sport is (régebben meg "zenéltem")
(inkább a "szenvedély"-t szeretem használni, mert nekem mindkettő több mint hobbi, minden gondolatom e kettő.)Ö
Így igaz. Én mindig abból indulok ki, hogy el fogom érni.
Nem mindig jó. BKV-ézni, akartam, hát megkaptam, ma már nem akarok. Meteorológiázni akartam, hát megkaptam. Ma már ezt se akarok. Hobbinak tökéletes, nagyon ki tudok kapcsolódni benne.
Még a Minisztériumban voltam, internetezni is csak segítséggel ment. Mivel egy hajszállal már a 30-hoz közelebb vagyok, mint a 20-hoz, nekem a számítógép nem volt természetes, gyenge szám-tech óránk is csak középsuliban volt, ahol megtanultuk, hogy a power gombbal kell bekapcsolni. Az interneten való böngészés során rájöttem, hogy jéééé, nem vagyok egyéni ökör. Elkezdtem fotózni, bár nem tudtam, de belejön az ember. Aztán vettem számítógépet, ezen a fix pont nekem a power gomb volt, a többi ismeretlen. Aztán egy szkennert is vettem. Majd elkezdtem honlapot csinálni, amiről fogalmam se volt, hogy kell. Aztán az első nekifutás csőd lett, mert az időközben összejött anyag ahhoz a kerethez túl nagy lett, majd a következőhőz is túl nagy lett, s most csinálom megint újra.
6. Én magamnak fotózok elsősorban, a honlap csak azért van, mert magamnak beszkennelem, hogy ne kelljen több ezer képet végignyállazni, ha meg akarom nézni.
5. Általában minimum 2 dolgot csinálok egyszerre, olykor 3-at. Gyakran olyat, hogy az egyik munkahelyről megyek a másikba, onnan vissza az előzőbe. Nekem is jut idő fotózásra, úgy, hogy a hétvége nállam szent, nem megyek sehova, telefon kikapcs, only my girlfriend.
4. Munka mindig van, ezután már csak akarat kell.
3. Csak az első fele (a tanulópénz), a második fele már tökéletes.
2. Kérdezd meg azokat, akiknek van.
1. Végy egyet:-))
HA többlet keletkezik a pénztáramban, akkor azt elszedik tplen, és lejenlentik az összes igazgatóságnak, elteszik egy évig örzik, hátha jönnek érte, majd a pénz a posté lesz ...
Most csak úgy csinálsz egy oldalt, az nem gond....
a földön van 6 milliárd ember, ebből mondjuk egymiliárd netezi, ebből mondjuk párszázmillió készít oldalakat... Most gondoljatok bele mijen lenne a világháló, ha nem lennének egyéni honlaok, csak szex.com tesco.com stb ... Unalmasabb lenne akkor :p
HA valakinek van kedved, idegzete és kis ideje akkor mért ne rakjon össze egyett ...
Csak egy jó linkgyülytemény kell az oldalakról ....
Az enyémre semmi semmi szükség, én nem így kezdtem,
azt se tudtam hogy mások csinálják, anno amikor kimentem a vacak kis gépemmel az Etele térre, azt hittem csak én vagyok ilyen "hülye" pedik akkor már dolgoztak a "nagy mesterek" és jó sok évnyi anyaguk volt már akkor is ...
Időközben ide is eljutattam ... De előb kezdte el eljárni különböző emberekkel fotózni a netről (mostani haverjaim) közben ideszoktam :p
Kül. én is csak 20 vagyok :p Még előttünk az élet fiuk !!!
Nekem most sincs olyan sok képem, nem nyomok állandóan el 20 tekercset...
elkezdenék fotózni, de egycsomó technikai kérdés elveszi a kedvemet általában.
1) nincs gépem
2) nem is tudom, milyen kéne, mert abszolút nem értek hozzá
3) nem tudok fényképezni, a fele rossz lenne
4) pénzbe kerül, ami nekem nagyon korlátozottan van
5) sok idő, ami nekem korlátozottan van (mondjuk ez rossz kifogás)
6) ha elnézem, hogy mennyi van már, mindig úgy gondolom, hogy az enyémekre már semmi "szükség"
Nekem van egy zacskónyi "régi" '98-2001 közötti automata géppel készült BKV-s képem Hát azokat nem szivesen veszem már elő, mert már más szemmel nézem azt az időszakom, (nem azért nem veszem elő mert BKV-s képek, van sok más buszról is) Tükörrefleszes géppel készült képekkel nem akarom keverni őket ...
De ha van rá igény kereshetek elő belle... Minőség nem Royal Klass
Igen, most indítottam útjára. Egyelőre ebből a témából van több fotóm, helyközi témájú képem alig egy -kettő van. Amint az is meggyarapszik, lesz olyan album is.
Volt amikor suli időben is sokszor jött a 98-n a 01-18-as, általában a 7:11 kor induló kocsi (kőbányárol) azt nem tudom hényas forgalmi ...
Ilyenkor vagy a 00-96 jött be helyette, vagy sok más darab ...
Töltsétek le a Kazaa K33-ot, valamelyik magyar letöltőbázisról (Szofverbázis, Download Terminal) installáljátok és a kazaaában írjátok be a BPI-BPO-AKD rendszámot.
2.A rendszámot elírtam. Én a 12-64-et láttam,ami Délpesti. És a 19-est Délpest adja ki (Volt Kilián)
3.OK. Most már tudom
4.A 2 260-as,meg az AKD-k jöhetnek!
5.Ha jól emléxem,az a kép a Tömegközlekedés MÁSKÉPp c. topicban is ott volt,ahol ugye nem, vagy csak részben létező buszok,és egyéb járművek találhatóak. Az lett volna az érdekes,ha találkozol vele,pláne forgalomban a BKV-nál. De javítsatok ki,ha volt RÁNCAJTÓS 435-ös VALAHA.
Na jó napot mindenkinek!
1. Épp tegnap láttam a fehérrácsos 260-ast. a Rendszáma: 01-18. Méghozzá a 98-ason.
2. A 12-34 tényleg óbudás, de mostanában nagyon érdekes dolgok történnek a BKV-nál. a Kelenföld adott át 260-asokat a Óbudának, és lehet hogy átment a Cinkotába. a 19-est ugye ő adja ki? Amúgy még Pénteken a 12-34 még a !gy-n volt, mert mentem is rajta. De nem olyan jó, mint ahogy kinéz.
3. A 68-as csak átmegy rajta. az 51-es megállójában van a megállója.
4. A Délpestiek:
16-05, 15-91, AKD-666-713-718. BPI-738-775-811-763-783-789,BPI-800.
5. Jól olvasod. itt volt a képe a topicban, ha jól emléxem.
Én már 17.-én láttam 06-35-öt a 104-esen közlekedni, ami azt jelenti, hogy Óbudán igen gyorsan dolgoztak.
Egyébként a sárospataki Blues és Dixiland fesztivál keretében tegnap zenéltem ott, és a Tűzoltóság központi zenekarának 1981-es gyártású (másfél éve Székesfehérváron enyhén felújított) Ik255-ösével mentünk (BHG-962) Trilex tárcsák, nagyrába híd, fix karfás ülések, kicsit házilag átalakított üléselrendezés, hogy nagyhangszereket is könnyedén lehessen vele szállítani. Pontosan tűzoltóautó színezésű vörös festés. Fehérvári felújítása előtt még bazi nagy fehér betűkkel az is fel volt mindkét oldalára festve, hogy TŰZOLTÓSÁG. Nagyon komoly kis matuzsálem.
OK, lehet, de...
Nem 07-73, hanem 07-78. Az esernyősre mutató linked pedig nem jó, mert már nincs fenn a kép a képtáramban.Elküldöm mailben, és a saját oldaladról linkeld.
"Most nézem,hogy 12-34 is itt van a 19-esen. És nagyon szép (kivülröl)"
Ez bisztoss? Már hogy 12-34 @19...
Ugyanis 12-34 óbudai gépsárkány (legalábbis a múlt héten még az volt),szokott lenni 118, Békás -busz stb., és majdnem lefotóztam Békásmegyer HÉV -állomásnál...
Én se! AJAJJ ez rossz érzéseket táplál bennem. Remélem nem dobták ki.
Mégegy jó, 12-44es féle mocis busz itt nálunk: 12-95. Ma van a 19-es vonal legszebb napja :o)
Lehet kipróbálgatom Őket! De amilyen szerencsém van,majd jön BPI-605,meg ilyenek...
Van az a "natur" (tehát nem fekete színű) "hűtőrácsú" busz,amiből ha jól tudom még egy darabja van a BKV-nak. Általában a 19-esen 99-esen szokott járni,de már egy fél éve nem láttam. Még a Topic elejefele,belinkeltem egy képet róla,épp hiányzott az oldala.
a 68-as Kökiről indul? El akarok menni oda is,mert az egyik sofőr ismerős oda került át,az 59-esről. Régen dumáltam már vele. Anno még itt a 19-esen dolgozott. Szerencsétlen,mindig a legszarabb harmónikás...ö...izé ráncos 260-asokat kapta. :o)
18-06? Ismerős,ismerős...Ja igen megvan,pfúj.viszont 18-07 már annál inkább ínyemre van. (Még az elsők között jött ki zöldkapaszkodósan,bár gondolom úgyis ismered :o)
Most reggel, nálunk meg 12-44 fordult meg,szintén zöldkapaszkodós,de ismeretlen számomra. Viszont az a jó,csúsztatott ,hosszú áttételű (vagy milyen)motor volt benne,ami kicsit hasonlít a 412-esekéhez,vagy inkább a 435,415éhez.
Gondolom a megállóban a lábánál nem álltatok meg,egyébként utaztam már olyan busszal is,ami csak 20-szal ment fel. (17-15,17-16) Nolan biztos ismeri Őket.
Már elolvastam a topicot. Amúgy a 18-00-ás vezetőjének az utsó kanyarja volt. Megvan a felvétel is, ha érdekel. Már be is van digitalizálva mp3-ba. a 06-35 nek viszont örülök. Amúgy tud valaki valamit egy magyar metroszimulátorrol? Mert HáBé honlapján láttam még anno, és a menetrendes progiról jutott eszembe. Van még valaki, aki buszhangokat vesz fel? Mert ha igen, az érdekelne. Majd reggel jövök vmikor.
Jaj istenem, jaj istenem. :)))
És vadakat terelő juhász és nemtommégmi...:)
A menetrendes dolog - bizonyos formában - megyeget.
A buszvezetői dolog pedig terv, mivel most nem mehetek el a munkahelyemről, meg tanulok is.
Elvileg egyszerre fejezem be a kettőt két év múlva, és utána irány a Volánbusz:)
A látásom az lehet nem csal, de gépelni mindenesetre úgy gépelek, mint a villám. (Néha lecsapok ide -oda.) Az "akkor" szó természetesen két k -val írandó. :o)
OFF
Hiába no, hosszú volt a mai nap. Főleg a Kapolcs környéki, kettesben, csúsztatott kuplunggal halaás a sok gyalogos miatt, ungefährt 20-25 km távolságban. :o)
ON
Bájdövéj, gyöngyszem.
Emlékeztek még a tűzoltóautó kontra 06-35 balesetre?
Nos, ha a látásom nem csal, akor 06-35 a telepen áll, a sorban, javított állapotban...
Hát azért a váltóját egy kissé kikészítették. A Csepeli híd elején kb 65-tel mentünk, és a híd tetejére már csak 35-tel. érdekes érzés volt. Amúgy szerintetek ha lejár egy régebbi 260-asnak a műszakija azt ugye nem gyakran vágják szét.(Bontó)
Dudi,
a "nagyrába", amit Tector emleget, teherautó futómű, különböző áttételekkel, ezért lehet bányagép, de lehet távolsági is...
Buszos megfelelője kb a 118-as futómű, de inkább a 123.1, vagy a 012-eshez hasonlítanám.(Fiatalabbak kedvéért az előbbi az Ik55-66, az utóbbi az Ik 620-630 futóműve volt..)
Melyik a nagyrába? És azonbelül az távolsági ugye? Merre jár, mert szívesen felvenném a hangját! Tudtok vmi újat a Cinkotai buszok felújításáról? És a 260-as ezüstnyilasokról? Ma kb két és fél kazit vettem teli hangokkal! ha érdekel vkit, akkor jelezze. Amúgy felírtam nagyjából, hogy mikkel hol taliztam, rendszám szerint ha van olyan amit kerestek, hátha láttam.
a 05-38 az biztos, meg vagy a 05:-37/39. Amúgy a 05-38 már szét van hajtva. A múltkor volt hozzá szerencsém. Amúgy te mit dolgozol? És ha megkérdzhetem hány éves vagy? én 19.
Van azt hiszem 2 db 435 -ös, amiben nem DAF -motor van. Az egyik tán a 05-38, ő -ha jól tudom- MAN motoros, meg egy másik (ennek a rendszámát aztán végképp nem tudom), ami Rába -motoros...
Egy van megírva, amúgy én is erre gondoltam. A 02-08 típusú hang a kedvencem. Abból jöhet az összes. majd most fogok talán holnap új hangokat szám gépre venni. Amúgy a 00-21 az ugye 280-as. Kerestem ma a 05-48-at a Harmonika ajtós 435-öst, de nem volt forgalomban. Amúgy ki van lyukadva A kipufogója? Van csak Úgy.
Úgy két hete a 05-52 lepett meg egy kicsit e téren (igaz, Ő 435 -ös). Kövér gázzal, lámpáról indult a Rákóczi úton, és még úgy is megmasszírozta a hangja egy kicsikét a mellyemet, hogy jó pár méterrel mögötte sétálgattam. De valszeg itt arról volt szó, hogy a kipufogócső szétcsúszhatott /eltörhetett közvetlen a leömlőcsonk után...
Bizony, másként énekel a szívós kismotor (D 2156 HM 6 U), más a hangja a szívós nagymotornak (D 2356 HM 6U), ezek turbós változatának (D 2156 -2356 HM6 UT), illetve a D 10 -esnek*.
*Ha jól tudom, D10 -esből is van kétféle, egy erősebb meg egy gyengébb...?
És a hangokat nagyban befolyásolja a motorhoz illesztett váltó (Automata ZF,vagy Voith, netán Praga, és a manuál ZF vagy Csepel- ASH /ez az igen korai 256 -osokban van, 5 sebességes/) is, valamint persze a hátsóhíd. Én spec a "Nagyrába" (MVG 318) hangját csípem nagyon. :o)
kissé nagyok. De ha van dc++-od, vagy kazaa-d, akkor meg tudod mézni bpo-bpi szerint. kb 10 MB-50 Mb-ig. Amúgy mennyi a Várakozási idő itt a forumban? Chatelni szoktál? Ha igen akkor hol? Amúgy elég jó minőségűek. A hangnál nem a ZF és a Voithra gondolok.
Te gondolom akkor tudod hogy van különbség 260-as és 260-as között. Csakmert van pár fajta mind más hanggal. számszerint 3. Esetleg 4. Mert már ültem volánbusz hanggal rendelkező 260-ason is. Én mondjuk a legrégebbi hangot szeretem. ha van vmi kedvenc buszod, lehet, hogy megvan esetleg vmi hasonló.
Az egyik az, hogy nem lehet bejutni, a másik,
hogy néha kidugják az orrukat.
Ez a busz egy időben járt oda, már régi képek, a két busz egy és ugyan az, csak felújítás előtt és után kép.
Kerülhetünk majd egyet arra a későbbiekben.
Amúgy általában végállomástól végállomásig vannak meg. Mindennel együtt.
02-08-cal kapcsolatban elég jól vezetett. Legalábbis amikor én mentem, akkor kb 70KM/h-ás átlaggal.
Kb 50 felvételem van buszokról, rendszám/vonal szerint csoportosítva.
Akit érdekel, az írja meg, hogy melyik busz érdekelné, hátha megvan. Miskolcitól kezdve az összes BKV Járműtípusig. MP3-ban. vagy kazettán.
Pedig a 7:15-ös indulása már elég jó, csak nekem is korai :p Pedig akkor megy egy két más kocsi is..
A Kőhídnál áldogál egy 250-es valami céghez viszi az utasokat, meg szokta várni a 7:15-ös piros 98-ast Aff-680(?) is gyakran felbukkan, Egy sárga 266-os szintén a kőhídnál, egy két 260.43-as az erdő után a Bocskai István u. nál lévő homokos területnél... stb ....
Ja, már megvan miért volt az olyan ismerős a 02-08. A kelenföldé volt még anno a 40-esen általában. (72-35) Olyan gyönyörű széphang, nagyon jó váltóbeállítással, szép állapotban. visszatérve Kelenföldhöz a (72-36) BPI-239 viszont elég érdekes állapotban találtam rá a 71-es vonalon. És ami a legrosszabb érzés volt, a vezetője arról beszélt, hogy szeptemberben lejár a műszakija, és reméli, hogy a MÉH-Telepre kerül.
Na nagy nehezen hazaértem. Délben elindultam Cspelre, majd átmentem kispestre, és onnan Rákoskeresztúrra. Kitérőt teetem Pécelre, majd az Örs Vezér terén fejeztem be a kirándulást. A Mai nap legjobb busza szerintem a 02-08 volt a 69-esen. Akit érdekelnek buszok rendszám szerint, állapot, viszonylat szinten, az kérdezzen. De ami a legrosszabb volt, az a 18-00 a 48-ason. Rohad az egész, a váltója szétnyúzva, megy ilyenek.
102 ma a 198-ason volt. Túl korán jár a 98-as, júniusban akartam lőni egyet, csak sose jött ki úgy az időbeosztásom. Most várni kell szeptemberig, vagy megkérek valakit szereljen át a fotó kedvéért:-))
Ja, még mielőtt elfelejteném (Teljesen olyan leszek már, mint Colombo hadnagy): Az első 260 -as ezüstnyilacska (Ha jól láttam, 06-02)már a gar.- ban pihen Óbudán.
Hát igen,de mióta egy 412-es megcsúszott "alattam" egy jobbosban,és teligázzal korigált a vezér azóta csak így szeretek "közlekedni" bussszal, keresztbe :o)))
Még ugyan van pár perc ahhoz, hogy leforduljak a székről, de értelmeztem mit írtál. Ehhez az szükséges, hogy előkeressem a képet, beszkenneljem 1024-be. Ezen a héten 78 óra munka, 10 óra tanfolyam, és egy vizsga van mögöttem. Előttem pedig rengeteg új szkenneletlen kép.
260-asok:
1.: BPI-519 a 19-esen
2.: BPO-079 a 19-esen
3.: BPI-539 a 19-esen
280-asok:
1.: BPI-833 a 48-ason (280-as)
2.: BPI-722 a 48-ason,138-ason 38A-n (280-as)
3.: BPI-804 a 23-ason (280-as Ezüstnyíl)
412-esek
1.: BPO-222 (Asszem) az 59-esen
2.: BPO-229 az 59-esen
3.: BPO-230 az 59-esen
Így hirtelenjében,de a fő-fő kedvenc BPI-519!!! Lánykori nevén BU-0928
Van valakinek kedvenc busza? Én mondjuk hang szerint állapítom meg, melyik épp a kedvenc buszom! De ez már régóta az. Nagyon jó volt még kb 4 éve. Amikor utoljára mnetem vele, akkor elég gázos volt már a váltója. Apropó, a 260-asoknak nagyon sok hang szerinti fajtája van. Ezt a Váltó, vagy a motor Adja?
visszatérve a 24V-re, szerintem azt délpesti adja, de ha villamospótló, akkor általában akárhonnan. de Ha mondasz egy egy rendszámot, akkor kapásból rávágom. HáBé Honlapja segítsége nélkül is.
De jó érzés lehetett. Felújított volt, vagy csak javításon volt? Amúgy üdvözlök mindenkit még1x.
Mondjuk én nekem is volt ilyen jó érzésem a Siófokon. a 415-ös ZF és Voithban, plusz 260-as Prágásban.
Amúgy az 08-04 volt, BKV plusszos, és a 23-ason jár vagy esetleg az 54-94 GY.Az Óbudáé volt, csak elvitték Dél-Pestre. Már akkor is jó kocsi volt a 86-oson.
Én is megérkeztem a nyaralásból. 1 hetes agárdi campingezésem alatt sem kellett teljesen megfeledkeznem a sötétkék gépsárkányokról. Éppen a Szomjas horgászban eszegettem a fogas filémet Orly-módra, jó hideg búzasöröcskével leöblítve, mikor ismerős hangot véltem a tranzitforgalomból felfedezni. Erre 19-35 (435) húz el Fehérvár felől egyenesen Cinkota felé. :-)
Egyébként Délpesti plusszos 412-es vonal még a Palota-busz is.
Előre is köszönöm!
Amúgy nem tudjátok véletlenül, hogy a Mezőtúri autóbuszfelújító üzemnek van-e honlapja, amin részletesen ott vannak-e a tervek. Mármint a mostani, a múltbéli és ami a jövőbe lesz.
Én is közzétenném a felhívásom: Hová lett a Délpesti "szájas" 260-as???????? Kuka?
Mai nagyon rendben lévő kocsi: BPI,vagy O-804. (Ezüstnyíl). Műszerfal fullextrás,motor Okés, gyorsulás,és a ZF váltó rendben volt. Jó busz!
Ja és a sofőr oldalablaka sötétített volt!!!!!
Sziasztok! Aki látja a BPO-608 (06-08) rendszámú 260-as ZF Váltós buszt, az kérem írja meg! Amúgy szerintem elég érdekes hogy az óbuda 280-as buszait csere vége helyett a Kelenföld 260-as buszt ad. a 86-osról vették el, oda mit tesznek helyettük? 260-ast? Ja amúgy én elég sok busznak felvettem a hangját menet közben. Akit érdekel, az kérem jelezze.
Jótanács: a 71-es buszt felejtsétek el a nyáron,úgyanis pont strandídőben majdnem a teljes Hollandi utat feltúrták,és 100m-enként van félórás piroslámpa,és ráadásul olyan,hogy nehogy már a következőt zölden találd! Ja és pont a Strand megállóját odafelé hátrébb helyezték egy jó 50 m-mel,mert nagyon közel volt a lámpához,ellenben a megállópár másik megállóját otthagytak pont a félpályás rész közepén,nehogymá ki tudják kerülni a buszt. Aztán meg anyáznak a vezérnek...
Üdv a helyi lámpatervezőknek. A kedves Mama nem csuklik? Sűrün? Grrrrrrrrrrr.
Képek, talán szombaton. Ugyanis ma délután egy tuti format c: -vel volt dolgom, így még se a fényképezőgépem áttöltőprogramja, se a html -szerkesztő progim nincs fenn, azaz szinte tök üres a gépem. Ellenben nagyon gyors... >:o))
Ühümm. Ez amiről én beszéltem,egy Gemences 266-os. Naggyon jó állapotú volt...rohadást nem találtam!
De sajnálom,hogy nem jutott eszembe felírni a rendszámot. :o(
Nem mind az, pl. a 664 biztos nem, mert azt épp ma fotóztam. :o)
Ez a lista -eredetben- nem az én hozzászólásom volt, csak úgy bekopiztam az ott emlegetett hsz. -ból...
Zsíír busz: BPI-539. 260-as nem felújított,és egy hölgy vezérje van. (Vagy egy bajuszos kopaszodó profi sofőr!) De a mai összeállítást nagyon bírtam.
Hölgy driver sietett vhova,de nagyon.60-70-nnel dúltunk. Én a ...sok kilómmal 2 kézzel kellett kapaszkodjak,egy-egy gyorsulásnál,gépjármű előzésnél!!!!Nagyon ment a néni. Gratula!
És a busznak is volt egy fílinges hangja!
Én augusztusban láttam (egy másik busz ablakából),és a napali kép mutaja hogy nem novemberi kép,hanem valamelyik melegebb hónapból származik.Sajnos nem tudom már hogy honnan származik ez a kép,de a nagysága a HáBé képeihez hasonló.
üdv kawirz
Off
Lányok és fiúk, ilyet keresek, de nagyon:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Ik 630-asé.Ha valakinak van otthona padláson vagy a régi öltönyzsebében, szóljon!
Nini mit találtam. Mégiscsak van kép arról a 266-asról amiről beszéltem. És mellesleg a jobb oldali házban nyaraltam. (Amelyik telek mögött áll a busz.)
A busz ált. fél12-es járat szokott lenni Szexszárdra.
Mire nem jó az internyet
Mostakkor 30...300...mittudomén hozzászóláson keresztül (az nem létezik, mert nem tudom) a 3860 -at vesszük ki a visszbül? Bissztoss...
Vagy kapcsojjuk ki?
Ez a prágás 260-as állomány egyúttal ráncajtós is?
Vagy ezeken kívül van még ráncos?
És a 280-asokból melyek még?
Bocsi,de én ráncban utazom!
SEGÍTSETEK!!
Köszke!
Bocs délbudát akartam írni,de annak ellenére láttam a 11-esen is,azt hiszem valakinek van képe is róla,de ha elkezdek a képek között keresni akkor biztos találok egyet.
üdv kawirz
Megtaláltam a 211-es protoja alapján készült gyermekek részére készült változatot.
Az ajtónál ugyan felfedezhetünk egy kis beütést a 266-ból,de itt kézi müködtetésű az ajtó,valamint fekete sportfelni is megtalálható a slick gumik alatt. :o)))))))))))))))))
"A 8-as vonal kocsijait szerintem Délpest adja ki.
A kedvencem (BPI-352) általában a 8-ason vagy a 11-esn jár, és tudtommal még a délpesti garázsban alszik."
A 8 -as vonalat Kelenföld adja, és BPI-352 (ex. BU-89-40) is oda tartozik.
A 8-as vonal kocsijait szerintem Délpest adja ki.
A kedvencem (BPI-352) általában a 8-ason vagy a 11-esn jár, és tudtommal még a délpesti garázsban alszik.
üdv kawirz
Jelentem megérkeztem,úgyhogy lehet követelni rajtam a Gemences képeket,de egy egyszerű fényképezőgépotthonhagyásos témából kifolyólag ezek sajnos nem készültek :o(((((((((((((((((((((
Pedig volt ám ott egy Trilexes 266-os,amit érdemes lett volna lefényképezni,nameg persze 256,osok,és C56ok. Namind1 járok majd még arra!
Visszanézve a topicot,kérdezném,hogy Délpesten melyik vonal plusszos 412-es? Mert egy két délpesti 412-esen ott figyel a plussz felirat,amit Nolan is észrevett.
OFF: Nolan,rájöttem mit jelent a neved :o) ugyanis néztem a Motorversenyt,és televolt a "reklámoddal" :o)
ON: Tector grat az oldalhoz,de mivel én is készítgetem!!! az igényesebb oldalamat,a főoldaladnak készíthetnél egy 1024x768-as háttérképet,de a jelenlegi is nagyon teccik!
Ja és gyarapítsd a Délpesti képeket :o)
T. Egybegyűltek!
Eddigi fotóimból összedobtam egy kezdetleges weboldalt.
Az oldal megtekinthető itt. Még csak az "Óbuda" és a "Pongrácz" linkek alatt vannak képek, de az idő, az... Nekem dolgozik.
Várom tehát a bíráló kritikákat.
(Ja igen, ne legyetek szigorúak, HTML tudományom mindössze annyi, amennyit a Tasztal idevonatkozó topicjaiban összeszedtem). :o))
Tényleg jól néz ki.Mi is megvehettük volna,akár múzeumi célra.Hiszen már 20 éves. :)
Ilyen ajtóelrendezéssel és pláne ilyen ablakokkal nálunk nem sok szaladgál.
Ha jól "veszem ki a visszbüll", akkor a keskeny hátsólámpái vannak, ami a Steyr -változatok sajátja volt? (Nemigen tudom eldönteni, ahhoz elég szemcsés a kép...)
Ha véletlenül nem olvastad a VÉEK-ben írott hozzászólásomat, akkor most ide is beírom, némi kiegészítéssel. Már most szeretném hangsúlyozni, hogy ez csak TERV!!!
Tehát valóban felröppent a hír, hogy Sz.T. szeretne még néhány névvel ellátott Expresszráhordóbkvcsúcsszuperplussszos járatot beindítani. Erre az Üzemigazgatóságok hevesen tiltakozni kezdtek, mondván, hogy így is kocsikiadásokkal küszködnek. Ha új vonalakat szeretne, szerváljon hozzájuk kocsikat is. Eddig a történet első része.
Mint tudjuk, ez sajnos a BKV-nál nem úgy műxik, hogy kéne néhány új kocsi, és akkor egyszer csak lesz. Ezért elkezdtek agyalni, hogy mi lehet a megoldás. És akkor kipatant az ötlet. A GJSz-ben ott állnak érintetlenül a legutóbb kivont '85-ös gyártású kocsik (BX-52, BX-53) lelakatolt ajtókkal, kívülről is érintetlenül. Mi lenne, ha ezekkel kezdenénk valamit? Új motor, új váltó, új váz (de legalábbis erősen javított). Magyarul építenének új buszokat, amiknek az alvázszámai és a rendszámai egyeznének egy valamikori kocsiéval. Itt a történet második részének vége.
A harmadik rész annyi, hogy állítólag erre a tervre adott valaki ajánlatot (valószínüleg a GJSz) és egy kocsi rendbetétele, modernizálása kb. 20 millára jött ki. Ezt beküldték az Akácfa utcába, és most éppen a műszaki-pénzügyi megszakértés alatt áll a dolog.
Ami már csak az én magánvéleményem, hogy nem igazán értem, hogy miért a '85-ös kocsikból kell szemezgetni, mikor vannak szép számmal '86-os, '87-es kocsik is leselejtezve. Még D10-es motorral is. Igaz ezek jó részét aki tudta elkapkodta. Így szerepelt 12-48 az Én a kém című filmben.
Jelen pillanatban úgy fest a dolog, (de ezt már kb másfél hete leírtam) hogy a 49-es és a 20-as lesz a kiszemelt két vonal, ami beezüstösödik. A hűvösvölgyi kocsikat meg valszeg kicsit kicsinosítják, mert már kezdenek leharcolódni.
Ezek a kocsik nem kerülnek semelyik másik helyére, most is állományban vannak, csak most nyáron a kiiktatások idején nélkülözhetők. A nagy terv csak annyi, hogy a fent említett két vonalnak is nyilván átszabják és pontosan meghírdetik a menetrendjét és még esetleg néha ki is takarítják őket.
"Szokott itt lenni (heti rendszerességgel) 260 -as, iránytáblás 415 -ös, sőt, volt példa a fokgyemes 415 -ösre is."
De szép volt anno, amikor a 405-ösök megjelenése után 1-2 évvel kb fél évig fixen minden busz 415-ös volt a 145/146-on. Volt első generációs is, még felújítás előtt. Akkor lett a 415-ös a kedvencem.
Kis érdekesség... Most találtam az autobusz.budapest.hu -n...
"...1934-ben... ...A főváros lakói a dízelüzemű autóbuszok kormos füstje miatt panasszal fordultak a tanácshoz. A környezeti ártalmak csökkentésére elrendelték a kipufogócsöveknek a tető végéhez való felvezetését..." Ezek szerint 1999 -ben a 412 -esnél mégegyszer feltalálták a spanyolviaszt? :o))
Nem, nem láttam az ATV -t, de a "nagytopicban" olvastam róla, mi is volt.
Szóval, szépek, szépek ezek az ezüstnyilak, meg Gyrosok, meg mittudomain milyenféle design alapján festett kocsik, de sztem pont az alábbi esetek miatt -úgymint pótlás, műszaki hiba- teljesen egységes kellene hogy legyen a járműpark színezése (ez is már megvitatásra került nem egyszer "odaát"),és az utastájékoztatás milyensége a félreértések és tévedések kizárása végett.
(Lásd: "Öreg néne esete villamospótlás esetén a körúti Gyrossal" c. eposz, "jajáthelyezték a gyorshetest?" csujogató kiséretében).
Ha már design: Nekem irtóra tetszett anno a 620 -180-556 -os színvilága.Valami ilyesmit -vagy pont ugyanilyet- a mai nap is szívesen látnék, de nem a pluszos kocsikon, hanem úgy általánosságban.
"Ez a pluszos -nem pluszos kérdés nekem kissé magas, mint malacnak a zsiráfvályú"
És akkor a bkv mit szóljon...?
(láttad tegnap Botondot az atv-n?)
Ez az. Az MVK Rt. buszait látva mindig irigykedek.
Persze, "nyavalyognak" a miskolciak, ez nem jó, az nem jó, és nyilván a tökéletességre is kell törekedni (habár azt elérni nem lehet).
De én akkor is azt mondom, hogy bárcsak olyan lenne Pesten mindenütt, nem szólnék egy rohadt szót se...
Ez a pluszos -nem pluszos kérdés nekem kissé magas, mint malacnak a zsiráfvályú. :o)
(Magánvélemény jön, az én gondolatmanetem)
Mit is hirdet a plusz? Menetrendszerűséget, takarított megállókat és járműveket, stb...
Ennek, szvsz. alapnak kellene lennie. :o) Miskolcon járva saját két szememmel láttam, hogy a műszaki pihenő alatt a vezér felmosta a busz utasterét. És ott nincs semmiféle MVK plusz...
na ez az, de azt nem értem, hogy ha egy nem pluszos vonalról kiesik kocsi (194), akkor azt pluszossal pótolják, holott a bkv szerint azok "fontosabbak", márpedig ha onnan elvesznek egyet, hogy menjen pótolni, akkor lesz hiány, nem?
a 194-esen ami nem pluszos megoldották a problémát, ahonnan kivették, és pluszos, ott meg problémát csináltak.
szvsz hülyeség így ez az egész, mert nem tartható.
Kiadás...
Lehet hogy már csak olyan kocsi jut a vonalra döglés, pótlás, stb. miatt.
"Háztáji" példával illusztrálva: Itt, Békásmegyeren a helyi vonalakon (143,145,146,186 és a Békás -busz) elvileg 405 -ösök járnak. Elvileg.
Szokott itt lenni (heti rendszerességgel) 260 -as, iránytáblás 415 -ös, sőt, volt példa a fokgyemes 415 -ösre is.(Amelyek java része csak a 11 és 29 -re adható ki).
Hűvösvölgyben már most is kiadási korlátozás van a márkavédjegy miatt, úgy mint: 06-57, 06-62,06-63,06-64,06-66,06-67,06-72,06-74. Ezek zöldkapaszkodós, fokgyemes, műtyúkos autók pillanatnyilag is, és az 57-157-257 a pluszos vonal.
"selejtezettek "helyére" kerülnek (tehát "csere" lesz összességében), vagy ennyivel bővül az állomány?"
Óbuda valamely vonalcsoportján fognak járni, vagy a Moszkva térin, vagy a hűvösvölgyin.
Viszont, fogynak is az óbudai buszok.
A "dögsoron" (?) álló néhány busz közül (Ezek azok, amelyek ki lettek vonva, de valami miatt mégsenem lettek selejtezve(?) pár darab a múlt héten "meglátogatta" a placc végén lévő hordótároló környékét. Ahonnan már konténerben hagyták el a telephelyet.
azt lehet tudni, hoyg ezek a kocsik hova kerülnek/kerültek? (legalább területileg)
selejtezettek "helyére" kerülnek (tehát "csere" lesz összességében), vagy ennyivel bővül az állomány?
ezt azért kérezem, mert ugye van egy "terv", amihez kellenek (kellenének) plusz kocsik
"namost ez az ezüstnyilak ez a 260-asokat akarja jelenteni ugye?"
Igen.
"nem azt olvastam pár hete, hogy már megjöttek?"
Ez úgy van, hogy 17db 260-as, plusz 4db 280GVM-ről írtak alá szerződést. Aztán mikor lent voltunk, akkor derült ki, hogy a 17db 260-as 6+11 megosztásban készül el. Ezekből a 11 Ezüst-nyíl lesz. Namármost a 6db elkészült (12-72, 16-66, majd 12-13, 06-05 és 03-12, 03-23). Most pillanatnyilag a trolik vannak végső fázisban (kivéve 204), de a maradék 1 260-asból is már mindegyik lent van. (Ez persze nem igaz, mert az egyiket a múlt héten még láttam vonalon, de azóta már akár lent is lehet) Ráadásul egyszerre úgysem tudnának mit kezdeni a 11db kocsival lent, mert az összeszerelő csarnokban ugyan elfér kényelmesen 6db kocsi (ha éppen másnak nem dolgoznak), viszont ahol a vázzal foglalkoznak, ott max 3db fér el egyszerre. A fényezőben szerintem 2db. A többi addig az udvaron áll, tehát addig akár utasokat is szállíthat.
Biztos, hogy nem Mezőtúron. Bár a lépcső, meg a gumipadló nem látszik, de a sötétebb fényezés, a vastag gumicsík és a "nemnatúr" csíkok igen. És ha összehasonlítod a Tector által tegnap belinkelt képek közül a 03-23-mal, akkor az is látszik, hogy ezen (meg a 06-49-en, meg a 11-93-on) kisebbek a felfújt számok.
Arról nem is beszélve, hogy Mezőtúron most éppen teltház van BKVilag. (T204, meg az Ezüst-nyilak)
Namármost az "ellenség megtévesztésére" valamelyik felújító ugyanazt a sablont használja, mint Mezőtúr. Ilyen a néhány hete elkészült 06-49, és a frissen elkészült 11-93 (ő a 103-ason megtekinthető) Persze már messziről látszik, hogy nem Mezőtúron készültek, ugyanis sötétebb a színük (meg merem kockáztatni, hogy az eredeti lemezelés került vissza újrafényezve), "pöttyös" gumipadló ment beléjük, a lépcsőkön csak a járófelület van kicserélve rozsdamentesre (ezt viszont Mezőtúr nem csinálja), így a többi részén a lépcsőnek látszik, hogy a rohadást csak újrafestették. És ha jól emlékszem vissza, a vastag gumicsík is ment rájuk. És a lécek sem natúrok, hanem festettek. Erről Mezőtúron azt mondták, hogy azért hagyják natúrra, mert annak az igényes festése+felszerelése többe kerül, amit a BKV nem igényelt, azt viszont ők nem vállalták, hogy a szarul lefestett cuccot felrakják, aztán 2 hónap múlva fogadják a panaszokat. Így inkább marad natúr.
"Az első sorban gyönyörű kocsikat gyönyörű helyen, gyönyörű iránytáblákkal fotóztad!!! :-)" :o)
Sajnos, ami nem látszik: 03-23 hátulját egy iszonyat ronda, szinte teljes lemeznagyságú graffiti -tag borítja. :o(
(Ja, mellesleg úgy 8-9 éve mindennap megfordultam azon a helyen, mivel a 25 -össel jártam haza /munkába)
01-41(ez a rendszám nem biztos) és 01 -42(ez viszont igen) hol szépült meg? Ugyanis ma reggel úgy 9.30 körül szembe jöttek velem az M1 -M7 közös szakaszán (Ők Budapest felé tartottak), csilivili állapotban, de zsírpapírral letakart rendszámokkal. Az oldalukon az azonosító szép félkövér, de az autók "kiállása" nem mezőtúri design -t sejtet. (azaz a lemeztakaró -lécek nem natúrszínűek, és az azonosító betűtípusa se az a "mezőtúri".) Ha jól láttam (már amenyire 80 -as tempónál kb. 6 sávot átlátok), akkor zöld kapaszkodó figyel bennük.
"Volánbusz sárga Ikaruszai, amelyek csuklósak":
-van a 280-as, amiben az első két tengely közt van a motor és a B tengelyt hajtja
-van a 435-ös, amiben hátul van a motor és a C tengelyt hajtja (tolócsuklós)
Jó estét mindenkinek! Nem vagyok nagyon nagy buszrajongó, de szívesen nézem a 7-es buszo a söfőrt amikor dolgozik. Mellesleg D-kat. jogosítvány..
Soha nem tudtam, a Volánbusz sárga Ikaruszai, amelyek csuklósak, hogyan hajtják a kereket! A motor hátul a csuló végében, hogyan és mit hajt? Aki zud valamit, kérem írjon!
Én pedig úgy kipróbálnék akár egy ilyen IK 60 -ast, akár egy FAÜ csuklóst... Óne kormányszervó, nem szinkronizált váltó,a kuplungra sincs rásegítve, a motor 10 centire melletted dübörög, és nyáron megfoghatatlan meleg a géptetö.
Kár...
Én pedig úgy kipróbálnék akár egy ilyen IK 60 -ast, akár egy FAÜ csuklóst... Óne kormányszervó, nem szinkronizált váltó,a kuplungra sincs rásegítve, a motor 10 centire melletted dübörög, és nyáron megfoghatatlan meleg a géptető. Nagyobb sebességnél (Tényleg, a 60 -as tudott ilyen "nagyobb sebesség" -et?)a motorsátrat fedő steppelt műbőr felfúvódik a menetszéltől, mint egy léggömb, a hátsóhíd szépen dalol... Megállóban illetve tolatásnál kicsit alapjárat fölé kell vinni a motort, hogy a tükrök ne reszkessenek az alapjárattól, mint családi kép a traktorszélvédőn... Szóval, volt feelingje... Jó, általános, mindennapos használatban biztos nem bírnám sokáig, de nosztalgiaként igen. :o)
Jó neked,itt a 19-esen meg a 16-02 volt a legmodernebb.
Háááát,a kis huncut. utoljára (elutazásom előtt) akartam menni vele,erre nem elténfereg mindenféle,rosszkörnyékremenővonalra kivéveawekerleirész :o) 15-19 ről beszélek,ha nem lenne érthető.
Akkor nem káprázott a szemem a Népszinház utca,körút sarkon. Télleg Ő volt. Hm (Meglepődtem)
Vigasztaljon az,hogy 15-37 még nekem sem "volt meg" :o)
Grimbi!
Láttam 00-70-net, télleg szép!
Cinkotán 01-22 is friss fényezésű, ha jól láttam.
Bicikliztem újpesten, ott is teli van friss fényezésű 260/280-al.
Valami 260/280 felújítási szezon van, vagy mi?
Fidel Castro összes beszéde, a kubai Ikarusok elhanyagolt motorjainak tolmácsolásában, vezényel KI Pufogó, szólót énekel a Mellső Fék.Közreműködik a Csepel Autógyár Sebváltógyárának emléke,kísér az Újpesti Gépelemgyár.
Nem tudom, de megkérdezem.
Egyébként V42 515 már fotózta, de olaszországi úton van, mjd ha visszajön, akkor teszi fel a képeket.
Általában egyébként tartalék.
Holnap mi is oda megyünk, nem jössz? :-) Carpyt erősen befolyásolom majd, hogy Tamásiba is elmenjünk a 255-ös miatt.
Apropó, Malwin! Mostanában hol lehet látni? Tartalék vagy van fordája?
Tudom,csak a Laci most megy a Troligarázsba valamelyik nap,én meg említettem,hogy csavarogni leszek.
Persze,hogy a Saját az ütöképesebb,de pesti létemre még egyetlen normális bkv-és fotóm sincs (most leszégyeltem magam a föld alá),a Laci meg szép képeket csinál!
annyit elárulok,hogy a Gemenc volán területeire :> Na ez itt nagyon off lesz:
Ugorgy'el akkor mán 12.-én Bajára, nagy halfőzési buli lesz.
Nameg rengeteg busz mindenhonnan.Azok viszik a jónépet.
Bonusz:
Ha megtalálsz, meghívlak egy saját főzésű bajai hallére!
(vicc nélkül: ott leszek, van főzőhelyem, és főzök is!)
Utána káposztás csülök lesz, idő meg mint a a tenger!
THX. Akkor marad a másik két szerver. Nem is nagy baj,így legalább megerősítették bennem a szerverváltást.
Nem semmi meló lesz.
Nade Hál'Istennek ezzel csak két hét mulva kell majd foglalkoznom.
Csumi mindenkinek.
Lacinak meg jó fotózást!
Jut is eszembe Laci,ha már arra jársz,csinálj lécci bemutatóképeket a trolikról,úgy kivűl-belül. Elkérnék párat a lapomhoz! Term. névvel elátva rakom majd fel.
Az ilyen dolgok megelőzésére mentettem ki "ruszki vincseszter" -re az összes létező jelszómat. :o) Fogtam egy regiszterfüzetet, és a megfelelő helyre bejegyeztem.
Na viszont ezzel majd 2 hét mulva foglalatoskodom! Sőt addig engem is nélkülöznötök kell. Ugyanis kedden eltünök egy komolyabb nyaralásra 2 hétre. (annyit elárulok,hogy a Gemenc volán területeire :o)
Ha sikerül,még fotók is lesznek.
Ha visszajövök,megpróbálkozom egy új,designesebb,és csak a buszokkal foglalkozó oldalt összedobni. Valószínüleg a Freeweben,vagy a Táron. A 2 hét alatt beszéljetek rá egyikre,vagy a másikra. Köszi
Holnap még vagyok aztán csak 2 hét múlva. Remélem ,hogy jó pár oldalt kell majd visszaolvasnom :o))))
Hali mindenkinek. És a pesten történt buszos dolgokról tessék majd itt hírt adni. THX
Elküldeni meg biztos nem fogják, merthogy bárkié lehet. Nincs megoldás, te is lehúzhatod a rolót, ill. nem árt a jelszókat megjegyezni. Tudom, csak az a baj, hogy mindenhez jeszó kell, ennyit pedig nem lehet fejben tartani, ha nem tartja fejben az ember bárki hozzáférhet. Ha meg mindnehova ugyanazt használdo, akkor könnyebben feltöhetőek a személyes dolgok a neten.
Nem is tudom mit kell tenned. A Vianovot mint olyat, elfelejtheted, anyagi okok miatt lehúzta a rolót.
A komplett adataiddal együtt nem tudsz írni az extrás rencergazdinak, moderának vagy mittudomain kinek? Próbálj egy mélt írni nekik, hogy az adataidnál megadott webes mélszerver megszűnt, és küldjék a most élő címedre a szükséges dolgokat...
Van nekem a honlapom az Extrán,namost újracsináltam a gépet,és épp állítom be a feltöltő programomat,és kéri a jelszót.
Én aranyosan elmegyek az extra lapjára,ott lekérem a jelszavam,nade azt csak a regisztrált emil címre küldik el.
Ebben az esetben egy Vianovo-s címről volna szó,namost nálam a vianovo honlapja egy jó ideje nem jeleníthető meg. Igy sose tudom meg a jelszavam.
Úgyhogy meg vagyok lőve. Nem tom frissíteni a lapomat
Lehet ezzel tenni valamit,vagy keressek egy másik szervert?
"Esküszöm,ha megnyerem a lottót,megveszem az Ikarust! :o)"..."Mert csak ez az egy megoldás marad,az Ikarus feltámasztására..."
Az ellen nem véd...
Sajnos annyiért nem kapnád meg, vagy nem hagynák megvenni. Ez bisztoss... Egyéb érdekösszefonódásokból, én úgy veszem ki. Vagy legalábbis így magyaráz taki anno a Híradó.
Szóval ezért van már "csak" Ikarus FAN club! Még az EAG-RÁBA kooperációban bízok, most Győrben van a 12m-es E94 bemutatóbusz (RÁBA alvázon és MB motorral).
Mellső hidakról tudni vélnek:
Volvo
-egy gyártási kooperációban Győr gyártott egy rahedli Volvo jelzésüt,
MAN
-a MAN 16.230 gyártási jogának átadása ellentételezéseként (ebből lett a RÁBA U16.230)
komplett hidakat szállított a Rába Németországba
Egyebekben:
Persze, hogy nem a beszerzők az ok mindenért.Nagyon is jól ismerem a hazai féltékenységi, piac-befolyás-és még mi mindent féltő cirkuszokat, lásd Rába kontra Csepel, vagy akár Rába kontra Ikarus( ha te nem veszel tőlem futóművet, akkor én megveszem az ülésgyáradat, és akkor azt veszel tőlem stb stb.)
És csak nézek: Sic transit gloria mundi...
Ez nem csak a beszerzők hibája! Sajna nálunk a másik oldal is gyerekcipőben jár! Nézd meg hányszor változott 13 év alat a RÁBA vezérkara, nézd meg milyen szakmai fórumokat tartottak és milyen a marketing munkájuk! Ehhez is fel kell nőni!
Volt olyan is, (céget nem tudok, de talán igen) hogy egy nevesebb cég Győrben gyártatta le bérmunkában a hátsó hídjait! Sajna még sok esetben a régi beidegződések élnek, amit nálunk nyugatabbra gyártanak az csak jobb lehet!
Naná, hogy nem hagyom szó nélkül! Ha a tengeren túl a Meritornak, a John Deere-nek, meg mit tudom én még kinek jó a Rába futómű, akkor az európai gépek alá miért nem?
Az nem lehet válasz, hogy azért, mert nincs megfelelő kínálat.Ha én egy járműgyártó beszerzője lennék, akor ellátogatnék a Rába honlapjára, és meggyőződhetnék arról, mit kínálnak.Ha én egy magyar járműgyártó beszerzője lennék, akkor előnyben részesíteném a hazai terméket, ha meg az világszínvonalú, különösképp.Ha én egy európai járműgyártó beszerzője lennék,megkeresném, hol ötvöződik a tapasztalat, a rugalmasság, a gyártási kultúra, az innovatív gondolkodásmód az árral.
Sajna egyik sem vagyok.
De:
Miért jó az irániaknak, hogy Rába futóműveket vesznek? Mert szegények, és jó a gagyi? Egy frászt!
Egy olyan országban, ahol az olajbevételek lehetővé tették, hogy szinte az egész ország Mercedeseken jár(teher is), ott nem vesznek gagyit, bármennyire is Kelet.
Ott a minőség és a fentebb felsorolt szempontok a döntőek.
Gondoltam, hogy nem hagyod szó nélkül! :-)) A fiam fényképezte Nyíregyen, azt mondta: "milyen klassz"! Mondtam a RÁBA is van ilyen klassz, csak lehet, hogy kicsit koszos, és nem csillog ennyire, de azért még jópár buszunkba és egyéb járműben kitünően műxik!
Azt hoszem, hogy Ikarus 200-asok nem készültek ZF mellső híddal!
Bezzeg az Ik 412-esek igen! Mert nincs ebben az országban megfelelő futómű, se szakértelem, se gyártási múlt, se világszínvonal.(??!!)
Az csak Friedrichsafen-ben van!!!
Bizony!!!
Nem,amióta vannak, 412 -esek járják. (A Várba megy, "kirakat -vonal"!) :o))
Csak most manuálisan kellett beállítani -gondolom én- a fokgyemet, mert a lezárt Lánchíd miatt a Batthyány tér a vá.
Tegnap a Boráros téren Filmesbusz gyülekezet volt.
Láttam ott egy csomó japcsit, de magyar színészekkel. Biztos hozzájuk tartozott a tegnapelötti Lehel téri konvoj is.
Tegnap meg végre elérte a zöldkapaszkodós hullám a 19-est is :o) 16-42,és 15-31 is ott nyomult,nekem persze 16-02 volt hajlandó jönni.
Nolan: Ha jól emléxem 17-70 ről beszéltél a multkor,hogy mennyire szét van esve. Hát ezt ma utazási tapasztalattal is alá tudom támasztani.
A 48-ason volt hozzá szerencsém.
Mezőtúri kocsit sokfelé látni. Hogy az újabb 260-asaik merre járnak azt pontosan nem tudom, de például a Nagykőrösi úton közlekedő 19-65 az az. (54gy vagy 94gy)
A MAZ híd eleve Trilex, a Rába ugyan opcióban, de a ZIU-knál konkrétan az, méghozzá olyan a kerékagy kialakítása, amelyik eltér a buszokon megszokott trilexes megoldástól.Pl a kerékcsavarok száma 12, nem 10.
Lenne egy kérdésem még régeben kb 2-3 hónapja láttam kecskeméten a 19-6X áés a 19-XXes IK280 as BKV buszokat mit kerestek ott? Olyan 89-92es beszerzéűejk lehettek szombaton fent vagyok megyek ezüstnyilazni!
Megint adtak el vagy csak megszöktek mint a 263as?
A 54GY a határútról indúl, ha jól emléxem ugye?
Mezőtúri 260aokat melyik vonalon találok?
Szerintem mezőtúr nagyon jól újjít fel buszokat nem?
A Fradi sör az elég gáz: ráragasztották az újpesten közlekedő buszokra, és bevágták téglával az egyik abalkát. Nem semmi. Akkor kaptak észbe.:) vagy inkább :(
Erről jut eszembe,hogy tegnap olyan 21:00 környékén konvojban vonultak a Lehel téren a Filmes 260-asok. Sőtétben a sötétített buszok tök jól néztek ki :o)
Láttam ma egy BKV színű 280-ast, friss fényezése volt, DZD-345 a rendszáma. Némelyik oldalablaka be volt lemezelve.
Ez is egy Étkeztetőbusz lenne? Nagyon jól nézett ki.
"És fradisör sincs még rajta..." OFF
Ne is legyen. Legyen inkább:
Löwenbräu (Umlauttal kell írni? Sajnos nincs itthon belőle "minta");
vagy Hofbräu.
Ezen sörmárkák cégérének a színvilága még megy is az Ikarusok színéhez. A fradisört tegyék a HÉV -re. :o)
Köszi a képeket GLASZLO! Pozsonyi képeken láttam még ilyen többcsuklósókat. A 435-ösnek is van ilyen dublacsuklós változata, mert a képeken mint ha olyan lenne.
hát itt járnak (54, 54gy, 94gy), úgyhogy nem csoda, ha nem ismered őket.
"Nagykőrösi? Ez ezüstnyil..."
és a nagykőrösin szerinted nincs ezüstnyíl?
17-22 nem ismerős.
hát azért van méga 18-33-tól jobb, nem is egy... (17-91, 18-20, 17-87-ez a legjobb most talán) néha föltűnnek ilyen érdekes dolgok, amik ránézésre régen 62-xx-ek lehettek
de hogy a 17-70 (ex bx6202) hogy szétesett.....
a 08-08 valóban jó.
nem szokott ez a nagykúrösis vonalakon menni?
rémlik hogy látom reggel (ahogy a kedvencemet, a 19-79-et, a 19-65-öt, és a 18-50-et is:)