A 365-nek nincs, az a "nagy" Ikarusban készült. A 396-os készült az Ikarusban és az Egyediban is. Elképzelhető, hogy van olyan, ami E96 típusjelzéssel jött ki...
A 396 nem egyenlő az E98-cal.
396 (egész pontosan 396.27 a Csepel alváz miatt)
E98
A 300-asokkal,és az EAG-okkal idáig sem voltam tisztában. (Ezekről még el kell olvasnom egy-két bemutató oldalt,és típusleírást)
De ezek a lámpák...
Egyszer valahol azt hallottam,hogy a régi homlokfalas 415-ök Lada lámpákkal voltak szerelve... (Ebből nem tudom mi igaz,csak hallottam)
Épp az oldaladat nézegettem,amikor a tipusoknál egy ismerős megjelenési forma ötlött szembe. Mégpedig az,hogy a buszok lámpái a linkek. Szerintem ez azért nem jó,mert mondjuk ha sok 200-asotok lenne,nem sok különbség lenne a képek között. Most is majdhogynem egyforma a 260-280-as kép,meg az E94-is lehetne E95. Ha esetleg a homlokfalra lehetne kattintani,az szerintem jó lenne. De így se rossz. (Megjegyzem,nekem még ilyen sincs.)
Viszont a főlapon lévő kép igencsak imerős. Tán Grimbinél láttam már? Előfordulhat?
Hogy meg lepődtem, amikor megpillantottam. Ugyanis a BPI-771 az a csop. vez kocsija, meg nem adhatnak ki ráncajtóst a 69-esre, s nézem a rendszámot mi jön 771-nek véltem, megáll, nyílik egy ráncajtó:-))))) Amindenit, Keresztúr vá-ról még visszabandukoltam az első megállóig eme rendkívüli eseményt megörökíteni. Rajtam múlna nálunk csak ráncajtósok járnának, nálam nagyon favorit.
BPI-771, ez is átjött, csak még régebben.
Jó. Közben rájöttünk,hogy nincs különbség a lámpák között.
De mivel írtad,hogy szerinted is így van,ezért akkor nem alaptalanul vettem ezt észre...
Még arra gondolok,hogy van ahol ez (fehér buszon) fehér,és van ahol fekete (Mármint a lámpákat tartó külső borítóelem)Ez még ami megzavarhatott.
Demind1,mert a végén megint mondok valami baromságot.
Na úgy látszik én kevertem valamit,mert mind a Rábás,mind a Scania-s E95 nek ilyen lámpája van,utánanéztem:
És ezek szerint én az E94-el keverhettem. Itt már a fényszórók egy vonalban vannak. Bocsi,de tisztára úgy emlékeztem,hogy láttam már egyvonalbanlévőlámpás E95-öt:
Tehát akkor én segítettem magamon. (és mellesleg megint jól beégtem :o(
Ugye van a Scania ami szerintem a sima lámpás,tehát a lámpák egy síkban vannak. Viszont van a Rábás (amilyenen én ültem) ahol a lámpák lépcsőzetesen emelkednek ki a homlokfalból.
De az érthetőség kedvéért mindjárt illusztrálom 2 képpel.
Kis türelem,csak egy vacsi is közbejött :o) 10 perc ,és jönnek a képek.
Én is láttam párat! De sok a bkv-és is. Sőt szombaton még 260-as is volt. Ma meg Egy exmiskolcival jöttem (715 asszem),és több luk volt a csuklógumin,mint amennyi gumi :o)
Te se tudod mi lett a Miskolciakkal? Mert már jó ideje BPI-sek is mennek a 66-oson.
Megjegyezném még azt is (Hogy ne csak BKV legyen) Nagyon jó benyomást tett rám az életem első E95-je. Mind belső,mind kölső tulajdonságai alapján.
Ha jól figyeltem meg, akkor 2 féle régi homlofal van? Mert láttam olyat ahol a lámpák egy sorban vannak,és van ahol lépcsőzetesen jönnek kifelé. Ez a Rába-Scania kölönbség miatt van igy?
OFF
Na jó én nem a mostani kormányra gondoltam, hanem a mindenkoria, előzőre, elöttire, következőre.
És nem vagyok Fideszes se, MSZP-se. Én nem a kormányt szidtam!
Én nekem még nem született meg maagyarországon olyan párt, akire én tiszta szívemből szavaznék!
Ennyi és befejeztem, félre értetetek!
Én ezzel csak annyit akartam mondani, hogy az állam csak karbatet kézzel bólógat és fog is. Mindent eladank a külföldieknek!
ON
Miért te hogy beszéltél velem, mi az hogy
"Be lehet fejezni..."
Mi?
Előbb politizáltam mondtzam leállok!
Az a MANosat meg a 412-eset nem csak neked mondtam!
De most abba mi a politizálás hogy elmondtam hogy isemrősömet (Sazbó Ákost) kirúgták?
Haggyá má békén!
Én aki az IKARUSON nőttem fel, a 200-as családon, most meg szétbaszathatom a seggem a szar MAN-okon!
Még szép hogy ordibálok!
Például egy ismerősömnek aki részt vett az IKARUS 412 megtervezésében, úgy kirúgták, hogy azt se mondták neki hogy köszi (több társával együtt).
Hát igen. Próbálom optimistán nézni a dolgot.
De ennek az Irisbus rombolásnak biztos jót fog tenni ( mármint az Irisbusnak fog jót tenni) majd,ha esetleg Ők nyerik a BKV tendert.
De ha az EAG-ot is el***** akkor ...nemtomicsinálok! :o(grrr.
EAG hibája hogy teljeskörüen ki akaja szolgálni a vevőt.... Itt eltolta nagyon ....
Megy be a vevő az Eag gyárba ... Milyn buszt parancsol? olyat? És ez kell az kell amez is ??? Meg még nyomjunk bele ilyet is meg olyat is.... És mennyi a vége ??? Hát pont annyi ... És amikor kihozzák a számlát elkezdik nézegetni a végösszeget is meg amit kapnak is ... És elmennek az MAN-hez, mert x árét y terméket kap...Könnyebben átlátható ......
Szerintem kéne egy kicsitt fixebre vennie a palettát , de akkor meg az alapelveivel ellenkezne, hisz ők az EGYEDI ikarus gyár ....
De az egyedi gyárak nem tudják azt nyújtani mint az NDk-s Trabantgyár anno .....
Politizálni nem akartok, erre a részére nem is válaszolnék.
De az EAG képes volna a magyar volánok igényeit maradéktalanul kielégíteni, csak sajnos a tender kiirásánál már a pénz beszél - kutya ugat elv működik:(
Hát nézd az élet ilyen a nagyhal bekebelezi a kishalat... Mindig kerülnek a felszinre új dolgok és tünnek is el onnan .... Ez az élet rendje ... NEm jó dolog most már ez van ....
Attól még gyártanak busz a világon .... Igaz nem ugyanaz de ez van ......
ÉS ILYENKOR HOL VAN A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG?
AZ ÁLLAM? ILYENNEL FOGLALKOZNA A KORMÁNY IS NE AZZAL A KURVA ÁREMELÉSSEL (MEG A TV IS). EGYKIS TŐKÉT KELLETT VOLNA MÉG ANNAK IDEJÉN INJEKTÁLLNI AZ IKARUSBA MIELŐTT AZ A KÖCSÖG ELADTA! MOST MÉG MENTHETŐ LENNE!
DE HA NEM CSINÁLNAK SEMIT, AKKOR AZ EAG-NEK IS ANNYI LESZ!
CSAK ÁLLAMILAG KELLETT VOLNA MONDJUK KÉRNI A VOLÁNOK RÉSZÉRE EGY MAGYAR VOLÁNOKNAK MEGFELELŐ TÍPUS CSALÁD TERVEZÉSÉT, SZÜKSÉG LENNE RÁ!
LESZNEK MAJD DÖGIVEL MANOK!
Én sajnos sokkal pesszimistábban látom a helyzetet :(
Az EAG nem nagyon tud 180-200 busznál többet gyártani a jelenlegi kapacitással. Továbbá Ő is konkurencia az Irisbus-nak, vagyis szerintem van még max. 2-3 éve az Egyedinek és az Irisbus tönkreteszi.
REMÉLEM, HOGY NEM ÍGY LESZ, DE AZ IRISBUS TENDENCIÁJA EZT MUTATJA :(
Hoztam egy kis rosszhírt!
Tudom a rosszhír hozóját nem szeretik, de azé beválalom, nem tudom hányan tudnak róla
Íme:
Bezárják a székesfehérvári Ikarusbus gyárat
2003. augusztus 11. 17:32
Bezárják az Ikarusbus székesfehérvári gyárát, a magyarországi termelést pedig a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyére koncentrálják, jelentette be a társaság hétfőn. A székesfehérvári gyár bezárásával 187 dolgozónak mondanak fel.
Az Ikarusbus többségi tulajdonosa, a francia székhelyű, de az olasz Iveco tulajdonában álló Irisbus közleménye szerint a magyar piac folyamatos hanyatlása és az exportpiac hiánya miatt döntöttek a gyár bezárása mellett. "A helyközi buszok és autóbuszok magyar piaca 2003-ban mélypontra jutott, és az évet várhatóan 200 autóbusz alatt zárja minden márka tekintetében" - áll az Ikarusbus közleményében. A közlemény hangsúlyozza, hogy az Ikarusbus egyetlen jelentős exportmegrendelése mintegy száz darab alvázra szólt. Az Ikarusbus 77 százalékban az Irisbus S.L., 23 százalékban pedig az Ikarus Járműgyártó Rt. tulajdonában van.
Az Irisbus döntése szerint az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelyét szakaszosan zárják be, a megmaradó munkavállalók egy része idővel átkerül az Egyedi Autóbuszgyár állományába. Vass István közölte: az Egyedi Autóbuszgyár mindössze 10-20 embert vesz át. Az elbocsátásokról augusztus 18-án kezdődnek meg a konzultációk az érdekvédelmi szervezetekkel. A tájékoztatás szerint legkorábban szeptember első felében közölheti a cégvezetés az érintett dolgozókkal, hogy 30 nap múlva kézhez kapják a felmondó levelüket. A Fejér Megyei Munkaügyi Központ minden segítséget felajánlott a probléma rendezéséhez, és ha a munkavállalók, illetve a cégvezetés igényli, kihelyezett munkaügyi irodát hoz létre az üzemben, mondta Zimmermann József, a munkaügyi központ igazgatója.
Az Ikarusbus székesfehérvári gyárában a termelés folyamatos visszaesése miatt már tavasszal 270 munkahelyet szüntettek meg. A társaság székesfehérvári gyára az év elején 448 munkahely megőrzésére 55,6 millió forint munkahely megtartó támogatást kapott a Fejér megyei decentralizált foglalkoztatáspolitikai alapból. Elios Pascual, az Irisbus elnöke tavalyi novemberi magyarországi látogatása során azt mondta, hogy azért azért kényszerült támogatást kérni a cég, mert annak ellenére, hogy magyarországi jelenlétének 3 esztendeje alatt mintegy 25 millió eurós vesztesége keletkezett, nem szándékozik kivonulni az országból. (MTI)
Akkor neked volt szerencséd verseny közben látni a Terminátort. Ahol én voltam (Mátra-Falloskút-Mátrakeresztes) Oda már nem ért el sajnos. De a prológon csúcs volt!
A bev.közp.-ba volt a szervizpark ,ha nem tévedek?
Bocsika a többiektől az offért.
Felhívás!
Akinek van Gemences fotoalbuma,kérem szóljon. Átnézném Őket!
Végre van egy Gemences ismerősöm. Ő csinálja a BP-Szekszárd vonalat. Jófej srác,egy 93-as Rábás E95-öse van GG?-???. Szokásomhoz hiven elfelejtettem a rendszámot.
Egy hölgy ismerősömön /:o)/keresztül ismertem meg.
Egyébként a Népligetnél micsoda buszmozgás van,gondolom a hétfő miatt,de nagyon meglepődtem. Rengeteg busz volt ott.
...és hamár: jönnek az új csuklós buszok, és szóló trolibuszok!!! A BKV most írta ki a közbeszerzési eljárást (http://www.bkv.hu/kozbeszerzes/csuklosbusz.html és http://www.bkv.hu/kozbeszerzes/trolibusz.html)
remélem nem Agora lesz belőle. Főleg most, hogy elég közel vagyunk a csuklós tanfolyamhoz... ;))) Jó kis 417!!!
Buszos barátommal (andriska412 - ld. lejjebb) eddig azt hittük, mi vagyunk a legbolondabb buszosok. Tévedtünk... ;)))) - erősítve a BKV BAÜI Kelenföldi Telephelyét, üdv mindenkinek
Elárulom az nagyon jó látszi és az az!
AZ első szériás 260G-ken van (HCT-511-518+HRY-741).
És més egy db 280G van ő pedig GOX-154.
Kapásból ezek jutnak eszembe de figyelem s szólok!
Egyszer tolattam velük és nagyon jó! (látod hogy ki tüsz el :-)
Na, erről eszembe jut egy régi katonatársam mondása, modván nagyon szereti a ráckevei HÉV-et a barátnőjével szeretkezés közben.A miértet firtató kérdésemre annyit mondott.
" mert annyira ráz, hogy mozogni sem kell közben"
Bocs az offért, de ez kikívánkozott...
Ha már így elgondolkodtam, esetleg egy 266-oson?
És akkor egy On:
Ma láttam egy gázos TV-s buszt(IK260) hátulról, egész közelről(előttem állt a lámpánál)A hátsó szélvédő fölött volt egy háromszögletű valami, aminek a közepén volt egy kamera lencséjére hasonlító kör alakú valami.
Tán tolatókamerát szereltetett fel a TV?
Télen votam, nem hóban, sajna 396-l. de amig vártuk az indulást jött a 266-os, vagy fél órával hamarabb lehetett hallani a hangját a hegyek felerősítették ....
Azt a baártnőm méág nem tapasztalta.... Mondjuk a kékesre nem mentem fel csak 396-al anno ....
De a Mátrában mentem sokat 266-al ... Oh amikor a Campingből Parádra mentünk be .... Meg vissza Oda vissza csak 266-ztunk azért hogy vegyünk egy kis kenyeret és tejet ......
ÉS Parádról Egerbe is egy 266-on mentünk végig ... Parádsasvárról jött.. Parádon észak felöli zsáktelepülésre is beugrott.... (nincs kedvem előveni most a térképet majd megnézi az akit érdekel) Legalább 8 hajtűkanyaron ment véig felfelé, jó kis emelkedőkön, és keskeny utakon, majd hirtelen felért a csúcsra egy fennsíkra .... Egy szép kis falun végigment majd jött az Y-lon.... és vissza, aztán PaRÁD PARÁDSASVÁR rECSK AZTÁN FRAnc tudja, ÉS EGYSZER CSAK ELÉRTÜNK Egerbe .....
Parádról jut még eszembe ... Volánbuszos pilóta a Sanyika (csak ennyit tudok a nevéről) 256-on dolgozott Bp recsk járaton... Mentem is vele anno Parádra ....
Mátraházán a buszfodulóban meg akkr még volt egy fánkos ..... Ott egy jó 20 perces szünetvolt, persze nem menetrendszerinti, azalatt végig tömte megába a fánkot, tisztára mint valami amcsi filmben a rendőrök .... A törzsutasok meg az órát nézték és mondogatták, " úgy látszik ma nagyon finom a fánk, mert a Sanyika már rég elment) Aztán mikor előkerült, padlógáz.... Végig előzni tilos, és szepentinek a hegyi úton, egy darabig tudott repeszteni, de utána egy trabi utját álta, majd ő szinte ledudálta a Trabit a fák közé, nem tudom, hogy hogy, de meg tudta előzni, arra már nem emlékszem ....
"Az 260-as, nem?"
Hát egy része.
Na amire emlékszem: BSK-966, 967 ezek mindig, néha a 964 is, de általában az Ramocsa felé jár.
Reggel egy olyan "régi" dizájnos 256-os szokott jönni, az ami Rédicsen is kavar, de időnként (legalábbis régebben) 266-os jött délben...csak nem jut eszembe, melyik.
Este meg a BRN-320, ami egy időben ott "lakott" a faluban (helyette lett picit később egy kockamerci.)
A 266-ost egyébként előbb egy 256.xx váltotta, majd most egy Classic:))))
Kunszentmártonról mentünk vonatpótlóval...... Akkor még egy egszerü vonatot legalább 8 266-al potóltak ... Lehet, hogy volt 260-as is .... De én akkor is tudatosan a 266-t választottam ki .... A mi buszunk ment leghátul.... Homokig (egy település) Betonút volt.... utána földút.... Onnan jött volna Tiszaföldvár (azt szem) oda kellet volna menni ... Az összes 266-os ráment szépen a földútra homokvihar volt utánuk, én már örültem, hogy akkor egy kis földutas dolog lesz ... De a fiatal gyerek aki hajotta a buszunk, nem mert nekivágni ....
Vissza Kunszentmártonig, és a 442-es úton ment Tiszaföldvárra... Persze ezerrel tépve .... Így is mi értünk oda legkésőbb, de a vonat várt ránk egy jó 30-45 prcet, mert a mi buszunkban üldögélt a kaller is ....
HAj annak idején amikor még méreten aluli voltam, (most meg beverem a fejem az ajtóba néha már ) szinte mindenfelé 266-al mentem akkor fertőződtem meg ....
Kis srácként ott áltam a kecskeméti buszállomáson, vártuk a bugaci buszt (ami a változatosság kedvéért 266-os ...) És az állomás területén egymás mellett legalább 6-8 266-os áldogált mind még szép sárgák voltak, a csenféletet csak egy 280-as vagy egy 256-os törte meg ....
De az a kép még mindig bennem van amikor az a 6-8 266-os ott pöfög az állomáson mindegyikben egy nagydarab sofőr akikről lelóg a ing, és a lábuk fel van támasztva a kormányra.....
266:
Bennem a KV-s 266-ból csal 2 dolog maradt meg:ajtócseapkodás, semmi csillapítás és a béna sofőr, aki 2 percig próbálta egyesbe rakni.:-p(bár ez lehet, hogy a busz hibája)
Igaz, kb 7 éve nem ültem 266-on :-o
"trilexes, 3/4es ablaku 280,(...)étkezőbuszként van ott a bódé helyett. Sajna no rendszám, de szép a belseje (fölkéredzkedtem, simán fölengedtek, tök jo fejek voltak), szép fehér kapaszkodós meg minden.
Ő egy 1973 -as 280.00. GFY 280, ex.CLK-621, ex.FS-75-57, ex.GC-52-29
Üdv mindenki! Elkezdtem visszaolvasgatni az elmult egy honapot:))))))
Látom előkerült a szörnyszülöttem:)))))))))
Rally, pont Neked nem tetszik???????????????? Amugy tényleg ronda lenne:))))))))).Meg a kivitelezése se túl szép. Paint, nem Photoshop:((( Számtech orán csináltam unalmamban:))))))))
ha érdekel valakit egy trilexes, 3/4es ablaku 280, az menjen ki budakeszire, étkezőbuszként van ott a bódé helyett. Sajna no rendszám, de szép a belseje (fölkéredzkedtem, simán fölengedtek, tök jo fejek voltak), szép fehér kapaszkodós meg minden. érdemes megnézni.
Napokban jöttünk kocsival Balcsirol, 70-esen, jo nagy dugo volt, araszolás, nem is ez a lényeg, hanem h Velencétől Érdig egy 412 , nevezetesen a BPI-031 mögött araszoltunk, Velencénél a Strand felől jött fel a 70-esre. Mi a rákot keresett ott? Mi arra tippeltünk h megléptek a vezérek pancsizni egyet:)))))))).
Modellépités egyelőre nem halad, a Trabimat legózom épp össze. Főtengelybeállás:(((( Szoval motorgenerál házilag...... Legalább buszozok is néha.
Elvetődtem multkor Csepelre, megvolt a 79-es, tényleg sirály!!! 3-an voltunk, szoltunk Csepelen a sofőrgyereknek, hogy ne kimélje, vette is az adást:)))))))
Ja, ha már igy mindenki irogatta, 21 éves vagyok, és én is hajtogattam régen papirikarust, egy-kettő még meg is van sajna igen viharverten(több mint 10 évesek!!!) , meg amugy is elég gagyik. 260asok meg egy 266.(meg egy 280, az sajna két darabban és palacsintává lapitva. Filctollal vannak fényezve:))))) Akkor még persze nem vágtam melyik micsoda. Lehet majd csinálok roluk pár képet.
Na majd sulikezdéskor visszatérek teljes kapacitással:))))
Ok.
"Kedves Rába 018.xx futómű, ez itt Dtomesz.Kedves Dtomesz, ez itt Rába 018.xx futómű, mostmár ismeritek egymást"-stílusú bemutatásra gondolsz:
:-)))))))
Csak nem ilyen buszok fognak Budapesten haladni nehany ev mulva !
:-))))))))))))))))))))
De ha igy szeretik az Ikarus-t hogy minden aron meg akarjak tartani oket, en maris oda koltozok!
00-11 néha beugrik a 32-esre is, tök vicces, mert múltkor két haverral vártuk 32-est, és én messziről kiszúrtam az ezüst hűtőmaszkot. Mondtam nekik, h ez BPO-011. Aztán persze, h igazam let. Fogalmuk nem volt róla, h honnan tudtam:)).
Bizttos hallottatok a piros 132-ről. Mi értelme volt ezt beindítani? Először megszűnt a piros32, aztán lerövidítették a 32-t, aztán most - ha jól tudom - a piros132 halad a régi 32 útvonalán. Remélem jól tudom. De akkor most ezt miért keverték így meg?
Ők is még rajonganak a mi buszainkért. Talán érdemes lenne szervezni oda egy kirándulást!
Szivarozgatnánk, megkóstolnánk néhány kubai lányt (na nem kiskorúakat, úgyhogy pedofilok ne remélkedjetek), élnénk mint marci hevesen. Vinnénk Fidel Castro-nak néhány Volán-tól leselejtezett mükődőképes Ikarus buszt és mindjárt haverjai lennénk. Talán még vendégül is látna, akkor szállodára sem kellene költeni.
Ja, kötnénk barter üzletet, használt buszért szívart kapnánk cserébe, amit az USA-ban piacra dobhatnánk. Az üzlet a lábunk előtt hever csak meg kellene ragadnunk!
A képet tupolev lentebb említett hozzászólásából ollóztam ide. Az eredetit (08-50) nem voltérkezésem lefényképezni, mivel mellettem haladt el. (Ja igen, én épp vezettem) :o)
OFF: Valami jóindulatú szomszéd épp kolbászt süt, és az illata feljön az ablakon át... Vagy lelövöm, vagy kóstolót kérek tőle...
ON
Régebben szó volt a hajtott hidakról.
Egész pontosan tupolev írta a #2598 -ban:
img src="http://www.freeweb.hu/busztipusok/hid/260-kisrk.jpg"
"Ilyet 280-ason még nem láttam." ("Csendes híd")
Nekem ma sikerült. BPO-850, Óbuda üe.
Ezt már régóta meg szeretném kérdezni… A rácajtót tehát akkor így jelöljük?
Lehet, hogy hülye a kérdés, de akkor pl egy 266-os ajtóelrendezése 2-4-0? Ez nem félreérthető?
Erről jut eszembe... A cégnél is az egyik 365. -öst esős időben úgy vezette a kolléga, hogy egy kinyitott esernyőt eszkábált a félig a feje fölé, mert pont a bal első csücsökben ázott be a kocsi. Így a víz egy fékezésnél nem az ölébe csurgott, hanem az esernyőn keresztül a szélvédő és a szerelvényfal közé...
Egy kis képregény máról:
Szó volt a krómozott szellőzőrácsos buszokról, nos: BPO-011 /nincs átalakítva, mégis színesíti az elég homogén palettát a 69-esen/
/Ez még a múlt héten volt/
(Egyébként, ha jók az ismereteim, a 260.00 típusjelölés a hárombejáratú karosszériát, azaz 2-2-2 vagy 4-4-4(ráncajtó) ajtóelrendezést, és Praga 2M70 hidromatikus nyomatékváltót takar).
De igen. 1974 -75 -ig volt az 1/4 -es ablak, utána jött a feles.
'76 -ig volt jellemző az egytáblás műszerfal is, a nagyméretű, kétküllős kormánykerékkel. Ez után az ívbe hajlított, 3 részes műszerfallal, és a némileg kisebb átmérőjű, műanyaghab bevonatú kormánykerékkel készültek a kocsik.
(A típus történetéről bővebben az autobusz.budapest.hu -n lehet olvasni.)
Tengap este felé a Mammut mellett, volt egy irgalmatlanul összefirkált, festett Ikarus 25* a viszonylatjelző helyén DROGBUSZ felirat. Találkozott már valaki vele? Szegény busz... ilyet kiérdemelni...
Tegnap voltam a Pu.-n,és 2 db újságost találtam.
Az egyik nem is hallott róla,a másik meg azt mondta,hogy valamelyik nap vitte el az utolsót egy fiatalember.... :o)
A számkérő azt jelenti, hogy ha van rendes 8 órás melód munkáltatói igazolással ellátva, valamint D-d, PÁVod, belföldid, meg ilyenek, akkor lehet jelentkezni a BKV-hoz forgalmi besegítőnek. Ha szimpi vagy meg van pár km tapasztalatod, akkor felvesznek. Végig 3,14csázol egy 2hetes tanfolyamot, utána pedig elvileg minimum havi 30 órát, gyakorlatilag pedig annyit vezetsz, amennyit akarsz. Én ezt csinálom, mert mint mondtam, gyerekkor óta folyamatosan Ikarusmán vagyok. 1-2 hetente jön össze időben egy "szám".
Na üdv, ha bvalaki jönni akar, lehet
Csak azt szeretném kérdezni, hogy érkezett-e már óbuda garázsba az utolsó 3 Ik. 260-as ezüstnyíl óta újabb.
Ha tudjátok a rendszámot akkor légyszíves azt is adjátok meg!
"Full buszmánként és így mostmár "rendes" meló mellett 7végén számkérőként Kelenföldes pilóta vagyok"
Ez mit takar csak hétvégén, melózol.
Én most csinálom a c-t aztán jó lenne valmi hétvégi meló.
Bár 21 és a D.kat meg mesze van
CSak érdekel minden lehetőség.
Szevasztok!
Full buszmánként és így mostmár "rendes" meló mellett 7végén számkérőként Kelenföldes pilóta vagyok. Ha valaki szintén buszmán akar jönni dumálni, ajtózni, BUSZOZNI valamelyik viszonylatra, emilezzetek: szondaltd@axelero.hu
Na hát ezzel valahogy én is így vagyok.
Mondjuk a F1-ben sem komálom annyira a mercit,de ott még elviselem, föleg a "fiatal Finnel",meg a Kockával,de ez itt off. (ha nem is mindenkinek :o)
A Citaro az egy Mercedesnek a fantázias neve, nem a motor tipusa.... kaszni a citaro A motor most szégellem de nem tudom pontosan milyen tipus ... De a Mercedes xyvz tipus
Fogalmam sincs,de szerintem a mostani szerverdöglődés miatt ez az idő teljesen eltünt,hiszen folyamatosan szar az index,és össze-vissza számozza a hozzászólásokat...
Heló!
Arrafelé is? Itt is marha meleg van ám! A monitorom olyan mint télen a radiátor!
Akkor jó. Addigra már lehet hogy csak zöldkapaszkodós 260-asok lesznek a "Fontos" járaton :o)
A kórháztól egyébként 2000,vagy 2001-ig indult. Nem emléxem most pontosan.
Citaro? Egészségedre!
Citaronak D10-es hang? Hááát, az a szar német gagyi,sokkal rosszabb mint a mi jókis D10-esünk :o)
Ismet erre fele jarok, nemi szamitogep problema utan.
Sajnos nem tudtam menni a 19essel, de legkozelebb fogok menni ezzel a fontos jarattal :) , amugy mar voltam amikor a Jahn Ferenc korhaztol indult.
Termeszetesen minden nap voltam a 31essel, hisz Arpadfoldon laktam.
Amugy ez nem fog itt tetszeni de voltam Parizsba es mentem a Mercedes Citaroval es hat meg szerettem. Nemet berregesse van, de a fekezes olyan D10es, gyakrabban fogok menni vele!
Ez általában úgy van,hogyha nincs Gyors23-as időszak, akkor kiadják Őket 23-asnak. Hétvégén ez megszokott,de napközben hétköznap is láttam már ilyet! Végülis jó,mert így a 23-as színvonala is emelkedik kissé.
Ja,és 2 db táblás ezüstnyíl van.Meg van egy majdnem ezüstnyil : BPI-807. Csak Ő nem lett ezüstös.
Egyébként a FOS-Gyem az direkt fos-gyem? Mert (ha esetleg nem tudnád,de ha tudod ez a mondat tárgytalan!)amúgy FOK-GYEM
Ma a gyors 23-as busz vonalán egy busz kivételével az összes busz Fos-gyem-es (Plusszos) volt.
És a sima 23-as vonalán pedig láttam egy Plusszos (BPO-809) Fos-gyem-es ezüstnyilat.
Mire jó az hogy az újonnan felújított buszok ezt a valahogy "idegen"ezüst csíkokat kapják.
Vagy talán ez egy megkülönböztető szine egy alválalkozónak?
ßdv kawirz
A hétvégi BKV+ 40-es roham plusz a 26-n áldogálló miliiónyi 412-es miatt más vonalra alig jut ... VAgy van most áldogáló kocsi is a garázsban ?? Műszaki hibás stb ????
Már nincs kapcsolat a Neoplan és a Solaris között. A NEOMAN egyesülés előtt kiszállt a Neoplan a Solarisból.
A Neoplan kapcsolat alatt a gyár Neoplan Polska név alatt futott. A gyár annak idején azért jött létre, hogy a kelet európai útakra fejleszenek egy robosztusabb buszt. Ameddig a Neoplan-nak volt tulajdona, addig a lengyelek nem szállíthattak (az a piac maradt a Neoplan-é) buszt nyugat-európába. Amikor kiszállt a Neoplan, akkor indult be pl.Berlinbe is a Solaris buszok eladása.
A Milleniumi régen a kórházig ment. Addig a budös életben nem használtam semmire. Most mióta "megvette" az osan,azóta egyszer kétszer már volt mire használni.
Csak szegények egyszer szétesnek menet közben. Gondolom ide nem a csúcsminőségű buszokat adják :o)
Ezt gondolom azért találták ki,hogy aki csak a felüljáróig akar menni,annak ne kelljen megvárni a Volánt. De megjegyzem a Volán sűrübben jár mint a kék. Meg aztán jó ha 3-4 ember ül a buszon. Jó lehet itt sofőrnek lenni. Mi van ha késel :o) Komolyan mondom, második körben elaludnék a végállomáson :o)
a filozófia mögötte nyilván az, hogy az elágazásnál (nagykőrösi-méta-szentlőrinci) át lehet szállni egy csomó mindenre.
nemtom itt arról van-e szó, hogy a Volánbusz előbb érkezett, ezért megy ő a Havanna utcai ltp.-hez, vagy egyszerűen vele szerződött az osán (érdekes, hogy a közeli teszkónak is van havannai járata)
utóbbit tartom persze valószinünek
ez az osán-járat szerződéses lehet? mert akkor nincs vita, megéri a békávénak. (vagy legalábbis mindegy nekik legrosszabb esetben is)
Erre a feladatra ott a Havannai Volán osan,nem? Akkor meg minek oda BKV-és kocsi. Ilyen sok felesleges kocsija van Délpestnek. Akkor jöhetnének inkább a 19-esre!
én csak azt vettem észre, hogy a 19-es olyan k. későn állt be a múltkor az osánhoz, hogy miatta késett a Volánbusz is...
(jut eszembe, nem csipem a MAN-t ezt már tudhatjátok talán, de azt fönntartom, hoyg a 2x2-es jobb (értsd: kellemesebb egy fokkal belül) mint a 2x3-as, ugyanis a Volánbusz Osán-Havanna u. járatán volt alkalmam kipróbálni. és a motorja az kifejezetten jó.)
Főleg amiatt,hogy akármikor jövök haza vele,a 19-eshez futni kell. (De álltalában félúton be****sza az ajtót,majd a visszapillantóbol beleröhög a pofámba és elkormol. Ezt álltalában kúltúrált módon,magamban történő édesanyukaemlegetéssel, és középsőujjmutogatással tolerálom. Csak azért nem rúgok bele a buszba,mert Ikarus! :o)
Kicsit olyan "volános" hangja van. De jó ez a 17-70. Csak kicsit zörögnek benne az üvegtáblák,meg minden,de jól gyorsul.
Egyszer régen egy 260-asban is hasonló volt,de az jobban "volánhangú" volt. Valami BX-52??,vagy mi.
Ez egyébként,ha mondjuk Tescobusznak adják ki, marha jó megoldás. 1 ajtószárnyon kinyomkodni az összes kis zacskót,szatyrot ...egyebet. Tudom,mennyek középre,de ott meg középen van egy kapszkodórúd. Magyarul a hátsó ajtón talán leférek :o))))
Moszkvában ezt ügyesen megoldották, hogy a vezér ki tudjon látni jobbra: A vezetőfülke fala nem ott ért véget, ahol a pesti 200 -asokon, hanem az 1. (bolygó) ajtó 1. szárnya mögött. Így az utasok elöl csak egy fél ajtószárnyon szálltak fel, a sofőrfülkébe fezető fél ajtószárny nem is nyílt ki a megállóba beálláskor, az tényleg csak a sofőrnek volt fenntartva.
(Mintha Székesfehérváron is láttam volna ilyent,azt hiszem, egy 263 -as vagy C63 -as volt az illető).
240-es trolival kapcsolatban: benne (egyelőre egyedüliként a trolik között) nem Fok-Gyem, hanem BUSE gyártmányú kijelző van, ami tényleg jobban látható, főleg sötétben...(Mellesleg a 706-os IK412T-nek is ledes a kijelzője de ott szimplán a homlokfali Fok-Gyemre raktak ledeket, a többi kijelző (oldalsó, hátsó, belső) meg a vezérlője maradt a régi.)
Ezt már rég akartam mondani, csak mindig elfelejtettem, de most nem:)
Pesterzsébet városközpontnál, a templom (tehát Kispest) felé menő megálló ilyen szürke-kék műanyag oszoloppal van megoldva (tudjátok, amilyenek pl. a pluszos megállók), és ott a piros 66-os nál a betűkből (meg a többi járat betűiből) a "Kispest, Határ út"-ból "kispöcs a rút"-ot csináltak:))))))))))))))
Egyébként a 18-07-tel mentem, a 17-07-tel jöttem:)
Sajnos nem adják ki a BPI-629-et, mert az idő vasfoga beleharapott a tetejébe (beázik). Pedig:
-nagyon jó motorja van
-jó a fogyasztása
-jó a váltója
-a gazdájának meg a szíve csücske.
Remélem nem selejtezik majd le a beszerzési hullámban.
Talán meg akarják várni, hogy az összes megérkezzen, és akkor "ünnepélyes külsőségek közt" átadják őket a leendő vonalukra.
(Ami még elég képlékeny... Képben van az 57-157-257, a 49 és a [56] is. Meg még állítólag más vonalak is...)
Úgy figyeltem meg, hogy a 280 @118 abból adódik, hogy a forgalomból gar. -ba álló 6,86 -osokat átszereltetik néha egy menet erejéig 118 -ba, hisz amúgyis a garázs a vá.
Délután, 15-16 óra közt pedig a forgalomba kiálló 6 -86 -os fut egy menet 118 -ast a gar. és a Bogdáni út közt.
(egyébiránt pedig a héten végre többször volt a vonalon 260 -as, mint 405 -ös. Fel is fértem rá reggel, nem kellett a lakóteleptől a Bojtár utca közepéig gyalogolnom...)
üdv.
Ha a 280-ashoz hasonlitott, akkor az a 293-as lehetett.
Volt már itt kép róla szerintem, és akkor szó is.
De mondanák többet, ha tudnék, csakhogy nem tudok:)
Sziasztok!
Sajnos nem volt időm végigolvasni a topicot, úgyhogy ha már volt róla szó, elnézést kérek:
Gyerekkoromban kint a BNV-n láttam egyszer egy Ikarus buszt, ami a 280-as hoz hasonlított, de dupla csuklós volt. Kicsi voltam ugyan, de erre határozottan emlékszem. Nagyon hosszú volt és érdekes volt benne végigmenni a két megtörés miatt. Tudni erről valamit, hová lett, stb? vagy csak az én emlékezetem csalt volna?
Ha volt róla szó esetleg, csak egy bólintást kérek és majd megkeresem... köszönöm...
De azér ha az oldala rohad,az egy dolog. De a sok selejtből nincs egy darab jó ajtó se??????
Viszont a héten láttam egy nagyon szépen ,kompletten felújított Ipari csukit,hamár offolunk ezerrel. a 4-esen. PSZ xx-xx :o) Elfelejtettem.
Nem lett jelzőke beletéve,fosgyem se,műnéni sem,csak egy szép igényes villi lett belőle.
Ja és a Ferenciek tere után mi van a metróval?olyan lassan indul egy hete,hogy gyalog is gyorsabb vagyok. Aztán az alagutban már "nyom" egy kövér gázt.
Én is egy trolit akartam szóbahozni,csak az Ő pályaszáma 900. Szerintetek mikor cserélik ki az első ajtót? Majd ha már lerohadt?
Mert kb 1 éve behegesztettek oda egy fémlemezt,ami azóta lassan megint elhagyja a buszt. Eléggé esztétikátlan szegény...
A Fok Gyemről jut eszembe...
A 240 psz Ik 280t vel mentetek mostanában?? újfajta kijelzőt kapott, a belső kiiró olyam mint ami az Agorában van A külső hasonlít a Fok Gyemre, de minden oixel mögött egy kis led világít ... És nagyon nagy a számkijelzője, egyik nap arra figyeltem fel, hol hátul is látni, hogy hányas troli húzott el melletünk ... A bemondása is túrhető, ÉS NINCS BKV SZIGNÁL !!!! (hurrá!)
Így van! De én hallotam már,hogy a BKV csatolni akarja a 405-öket,és azt rakni oda. De lehet hogy kifejlesztik a 405 Csuklós változatát a 118-asra. :o)
Ott úgy van,hogy lefordul az Üllőiről,megy megy egy darabig,aztán megint jobbra fordul,és ott is meg egy jódarabig. Én az Üllői sarokra gondoltam. Az se Kispest?
Hát én egészpontosan amikor az Üllőiről fordul le a végállomás felé oda gondoltam Kispestet. De a Köki az viszont valóban határ,úgyhogy ott is 4 kerület.
De még akkor is egyenrangúan fontosak mind a ketten! :o)
Tobb fele mentem, voltam a 99, 68, 51/151, 48, 194 de nem volt sok alkalom arra menni, de eleg jo volt, mert tenyleg vannak jo kis peldak... de en azt szeretem.
Most pillanatnyilag nem lesz fent a neten, en meg csak kezdo vagyok, mire meg oldom videorol, szamitogepbe es utana a netre, ...de majd igyekszem.
Azért beszéltem azokról úgy (kb 2-3 db),mert azok valóban ritkamód széteső félben lévő buszok voltak,és csak füstöltek,de alig akartak megmozdulni. Valamint a vezérek elmondása alapján kész "élmény" volt vezetni. Amúgy én igenis szeretem a 260-as ráncajtósokat. Valahol írtam is,hogy felújíthatnák őket,és újra forgalomba adhatnák,de itt többen elküldtek engem...melegebb éghajlatra a jókis Prágaváltósok miatt. :o)
79-esnél sokat vesztettél,marha jó vonal,és a 405-ösök... :o)
Arról hallottunk,hogy volt egy Solaris,de a MANról még csak nem is hallottunk. Már nemmintha a Solarist egyszer is láttuk volna...
Hát szerintem Merci se lesz. Nem hinném,hogy ennyi lóvéja volna a BKV-nak meg a Fővárosnak...
Most nem azért mert azt szeretem, de Citaro sajnos nem jöhet szóba, Se Omni city, NAgyon drága, a BKV-se olyan örült ség, hogy ennyit ki adjon, NAgyon jó lenne a ha ki tudna adni....
Solaris és a Lengyel MAN-k még abban az árban vannak amennyit a Bkv, vagy a városüzemeletetés kifizetne egy buszért...
Agora szerintem csak akor jönne, ha itt gyártanák, akkor lenne olyan árban... Franciao.-ból behozva megint nem a mi pénztárcánkhoz lenne mérve....
De az Ikarus most gyárt buszt vagy nem ???? Ki tud valamit... MErt per pill be van csukva ....
Gyorsan at olvastam az egy honapi lemaradasomat.
Rally, veszem eszre hogy meg mindig ugyanugy beszelsz a kis rancajtosokrol (3995), ejnye-ejnye :) vagy is :(.
Az orson is vannak szep fenyezett buszok : 0139 zold kapaszkodos, finoman nyomjak foleg reggel, 80-85 Km/h val mentunk vele, 0136 zold,...ne nagyon sokat kerjetek az agyamtol mert mar ez is sok! Amugy a 0070es eppen tegnap (31en) volt a 31en. Van egy feher racsos 260as is, 0141es, a 31es - 131esen szokot lenni, de lattam a 70en is.
Olvasom hogy van egy uj topictars aki a hangokat is felveszi. Mar meg ijedtem hogy csak en vagyok enyire beteg :))))))))))) En is fel vettem hangokat, mar a telen is.
Apropo, megszuletett a kedvenc buszom is BPO 144es, szep fenyezes szep hanggal (Rally ez most kivetelesen nem egy uvoltos hang es egy szet eso busz, vannak kivetelek!).
Es meg egy kis kritika, azert koszonom a BKVnak hogy ritkitotta a jaratokat, nagy orom volt acsorogni a megalloba, tobbet mint maskor.
Nem probaltam ki a 79est, a 405okkel vegkep nem tudtam meg baratkozni.
Meg a busz beszerzesrol, mondtak amikor a Cinkotai garazsba voltam, hogy volt ott egy Man, meg egy Solaris bemutatokent. Hallot errol valaki? Mikor?
En is nagyon orulnek 412-417eknek, ha van isten valahol..., vagy EAGnek, bar nem nagyon tetszik az uj homlokfalu E94es, a regi sokkal szebb. De ha nem akkor Agora mert Franciaorszagban elek, de szolo Citaro es csuklos Omnicity is szoba johet, de ne a Man!!!!
Ez mar sok megyek almodni a BPO144esrol amikor a 31esen jar... :))))))))))))))))))))))))))))))))
Vissza tertem a hosszu kis Budapesti nyaralasomrol. Nagyon jo kis tura volt sok buszozassal!
Sok fele jartam, delpesten is (Rally), de ne kerdez rendszamokat. Jo kis vonalakat fedeztem fel: imadtam a 99, 76gy, 77, 53, 8, 120... ahol jol nyomtak a vezetok. De a csucspont : Csomori busz. Eppen ki fogtam a ELR 266 es a CCE 125 rsz buszokat, harom es ketto rancajtos 260. Hat ez szenzacios volt :)))))). Az amatoroknek javasolom. Csak egy csalodasom volt hogy egyszer se volt kint az Agora (valami jelzo problema), most hogy az Agoranal tartok meglatogattam a cinkotai garazst es lattam hogy mi volt az a piros busz az agora mogot, itt talalgattatok juniusba. Az egy piros vontatobusz amit csacsi-nak hivnak.
Azert nekem is akadt nemi problemam a filmezes kozben. Egyszer a kelenfoldi volan pu-n letolt 5 vezeto, ott sajnos sijettem a fogorvoshoz, nem volt idom veszekedni. Masodikszor meg az Ors vezer teren, zugloi oldalon meg egy vezeto tolt le hogy mi celbol es hogy nem lehet mert magan terulet, es mutatja nekem a kresz tablat hogy ide behajtani tilos kiveve BKV. Miutan elmondtam neki hogy en nem vagyok gepkocsi es hogy hol a magan terulet es tilos filmezni tabla, azt mondja hogy menjek az ut masik oldalara a panelhaz ele es ott filmezek. Csak nagy nehezen ertette meg hogy a gep 560szor nagyit es hogy ugyanaz ha innen vagy onnan. A szerencsetlen miutan szohoz se jutot, elment, termeszetesen meg tobbszor lefilmeztem, meg a 31esen is vezetett, nagy meglepetesere Arpadfoldon is volt forgatas, es meg Csomoron is mivel eppen akkor ment a munkaba amikor arra jartam a csomori buszal, milyen szepen hadonaszot... maskor ne kezdje!
Valamelyik virtuális járműtervezőmester (Ez nem Gunyosan lett mondva,nehogy bárki is megsértődjön!) dobjon már meg minket egy BKV-és 417-tel. Kiváncsi vagyok,hogy nézne ki. Aztán esetleg meg kéne mutatni a BKV-ésoknak,és a félholt,vagy inkább már halott Ikarusnak. Hátha kedvet kapnának hozzá :o)
Hopp felébrettem...
Na de inkább megyek vissza aludni, és BKV -és 417-esekkel álmodni. Holnap jövök. Pá
Ja és el ne felejtsem,valamelyik nap írtam,hogy a fehérrácsos buszt felújították. Na most ez majdnem igaz,csak egy betüt tévedtem a rendszámban. Az igazi fehérrácsossal ma utaztam,de már nem fehér rácsos,sajnos :o(
40% alacsonypadló, EBBE bármelyik Nyugati alacsonypadlós kocsi belefér.. Németországban nagy divat, hogy második ajtó után emelkedik kicsit a padló... De sok helyen van ez így.. Kelet európa más :p
MErt semmi kapcsolata nincs a MErcikkel mostanában a BKV-nak, ha a két műhelykocsit leszámítjuk...
Az MAN-nel több van ... Le is égtek velük . :p De a gondolkodásukat nem lehet kiismerni ...
De ha vennének 150 CITAROT, akkor nem lenne egy szavam se - azért az nem két forint - , max morognék, hogy én 412-takartam, vagy MAN-t
HA beindítanák a Székesfehérvéri gyárat az jó lenne, örülnék 412/417nek, 412 jó, valahogya csuklós változatok annyira nem tetszenek a 400 szériából ... NEm tudom miért.. EZ MAgénvélemény ...!
"412 417 nem jöhet mert Ikarusnak Kampec nem ????"
Egy nagy megrendelésért még érdemes lenne beindítani a gépeket, visszahívni a munkásokat, már ha megvannak még a tervek. Szép álom...
"Merci Tuti nem..."
Mert?
"Renault talán, de nem Agora ."
Ha Irisbus, akkor az Agora a legvalószínűbb, mert abból már van 1.
Ha jobban figyelsz, a tendert is "neki" írták ki (40% alacsonypadló). Azért nem 100%, hogy esélyes legyen.
Én úgy gondolom, hogy mindenképpen kellenek új buszok, 7 éve nem vettek csuklós buszt.
A régiek felújításával nem lehet pótolni az új beszerzést. Még vázcserés szintű felújítással sem, hiszen az sem eredményez korszerű buszt.
Ma már a rádióban is hallottam,hogy a BKV kiírta azt a bizonyos pályázatot 100-150 buszra,és 15 trolira,amiből 5 db-t már idén megvásárolna. Meg azt is mondták,hogy 50 busz árát a BKV állja.
Kérdem én: MIBŐL?????? Inkább a régiekből kéne valami buszt formálni,nem? A régiek legalább jó minőségű Magyar Ikarusok (Értem itt a 200-asokat),és nem olyanok mint az újak lesznek,mint pl. "Jó(szar)minőségű" török MAN,vagy a dizájnhalom Agora...
Ti mit gondoltok. (És itt most nem a politikai részére gondolok)
Grimbi fogadd őszinte irigységemet :o) De nálad 350.70 -es néven fut,ez mér van?
At3sz, neked legyen igazad. Még ha SCANIA lenne az elejére írva,úgyis teccene. Mi tudjuk,hogy Ikarus,aki meg nem tudja,azt úgyse érdekli. Majd ráírjuk alkoholos filcel,hogy IKARUS 955 :o)
Egy kicsit hasonlít arra a különleges 55-ösre,nem?
Szerintem a Scania nem látta még ezt a buszt, mert az aq Hepje a Scaniának, hogy csak városi buszt gyárt és alvázt, ha megtetszene ez a kocsi nekik, akkor biztos megkeresnék az Ikarusbust, de az a kérdés, hogy ők páros lábbal rugnák e ki a Scaniát, nem úgy mit az EAG tette, vagy azért adnának egy esélyt a tárgyalásokra ....
955 Igazad van.. A kaszni Egyedi megjelenésű, és jópofa, a mai Design felfedezhető rajta, de mégis van egy stílusa.... HA a scania felkarolná, úgy mint Anno az E95-t akkor lehet hogy beválna, mert a Scania, sereti támogatni a Helyi gyártókat.... És ha befutna, főként csak a Kelet Európai térségben lenne rá piac... Persze sajnos csak úgy tudna kariert befutni ha Scania név alatt kezdenék el árulni... Lásd Irizar ...
Egy kicsit még ha kozmetikáznának rajta akkor fel tudná vennni a versenyt a NAgy Setrával, Irizarral stb ...
Sajna yakorlatilag nincs sok esély arra, hogy befusson, egyedi kocsi, és ez így marad .... HA tetszett volna a Volvónak vagy a Scaniának akkor már Ontaná a gyár a 955-t egy fantázia név alatt Scania vagy Volvó alapokon ...
Ja! És ma közvetlen közelről volt szerencsém megcsodálni a legszebb Ikarus-t. Lehet tippelni,hogy melyik volt az. Annyit segítek,hogy Bács volános volt a kicsike,vagy inkább bazinagyocska.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy rakás fényképem amit szeretnék viszontlátni a neten (ózdi helyi, helyközi+néhány Hajdú Volános). Adjatok címeket kinek küldhetném el?
Megoldottam a fehérrácsos rejtéjt! Ugyanis a BPO-643-at "Felújította a BKV.Gépjármű Javító és Szolgáltató Kft. Budapest...bla-bla-bla." Ezt a felíratot a sofőr mögötti plexin megtekinthetitek matrica fomátumban. Tehát a fehér rács fekete lett, a fekete kapaszkodók pedig zöldek. A lépcsők kazánlemezesek,az élek szép sárgák. Ha valaki fotózni akarja,akkor most érdemes,mert még ropog :o). És csak a hátsó ajtó mellett lévő falemez hátsó oldalán van firka. (A k.... anyjukat az ilyeneknek...) És új motor dohog benne,ami ugye nem megszokott.
Üdv mindenkinek!
Volna egy pár kérdésem.
Mikor gördűlt ki az utolsó IK280-as Trilex kerekekkel, harmónika ajtókkal(kétajtós változat), export célból,
tehát kűlföldre az Ikarus gyár udvaráról, és melyik változat volt az?
Gyártottak e még 1989-1991 közöt harmónika ajtós buszokat (városi ill. elővárosi)?
Hol , mikor, és melyik tipúsba szerelték be az utolsó Trilex-et?
A válaszokért előre is köszönöm és üdv
kawirz
HUHU ez a fázis nekem is megvolt, amikor békásra jártam suliba és akkor ottan már jártak a 405-ősök pomázon meg még "csak" 260-as járt.
Orrba, szájba hajtogattam.
Naná, hogy matekon, amikor kockát kellet hajtogatni 5-őst, kaptam régi szép idők:)
és Te mit dolgozol? Ki az aki buszvezető itt a topicban? Nem tudtok vmi rejtett BKV-s honlapot, ahol részletesen le vannak írva a Felújított buszok, a múltban, a jelenben, és a jövőben? Mert mostanában HáBé nem túl sok infot szerez erről a témáról. Amúgy ma a 105 este 10 óra körül kissé eltévedt. a Délinél fordult vissza. Érdekes látvány volt, meg kell hagyni.
Nahát elnézést kérek mindenkitől hogy mostanában meg se tudtam nyikkanni, de ma 12-kor felhívtak a munkahelyemről, és be kellett mennem, és csak Éjfélkor értem haza. Így nem tudtam elmenni sehova, és félek, hogy holnap sem lesz rá időm.
Ah beszélek itt baromságokat. BU. Hülyevagyrallydenagyon!!!!
Helyesen: BPI-606. Bocsi,de a régi szép idők nyomot hagytak bennem,és úgy látom el se akarnak tünni :o)
Nálam is gyerekkor óta van ez a mánia,ami nálam szigorúan csak a buszokra terjed ki.
Amikor csak tehettem elmentem "buszozni". Egyszer,egy margitszigeti séta után kisebb botrány is lette belőle,amikor életemben előszőr láttam 415-öst a 26-oson. A játszótér helyett a buszról lettem lerángatva, a 2. kör után :o))))
Úgyhogy egy kis túlzással mondhatnám,hogy ismerem majdnem az összes pesti vonalat.
A fotózás a lehető legkezdetlegesebb fázisban van,mivel fater 200-rongyos digit Olympusát használom,amit saját kontómra nincs "kedvem" elvinni,fatert meg nehéz hetente elrángatni buszt fényképezni. Saját gép,meg ugye pénzbe kerül,egy normális meg ráadásul még sok pénzbe is,ami meg nemnagyon van.
A "honlapot" meg azért dobtam össze,mert úgy gondoltam rendelkezem elegendő ismerettel,de ez nagyon nem igy van. A másik fő problémám még az oldallal kapcsolatosan, az idő. Amiből igen kevés van.
Ja magamról még annyit,hogy félúton járok a 18 felé (ahogy olvasom,a legfiatalabb vagyok :o).
Nekem tupolev,és TRA395 oldala adott nagyon sok infot az általam ismeretlen busztipusokról. Pár éve még nekem is csak a Z60,meg a Z80-volt ismerős :o) Ezen kívül teccik még At3sz és Tector oldala is. De nem akarok megsérteni senkit,mindenkié tetszik. De az én oldalam hozzátok képest !!!!MÉG!!! sehol sincs.
Na jó elég a saját oldalam szapulásából!
Nolan: Mi a véleményed 17-67 ről?
Mai új """"felújított""" (ez azér van ennyi zárójelben,mert a felújítás az új padlóburkolatot,és a fényezést takarja BKV-éknál)busz: BU 606. A moci elég krákogós volt benne. Jószokás szerint ez sem let cserélve. :o(
at3sz(4057):
Nekem van egy zacskónyi "régi" '98-2001 közötti automata géppel készült BKV-s képem Hát azokat nem szivesen veszem már elő, mert már más szemmel nézem azt az időszakom, (nem azért nem veszem elő mert BKV-s képek, van sok más buszról is) Tükörrefleszes géppel készült képekkel nem akarom keverni őket ... Valahogy én is így vagyok vele, nagyon látszik a minőségen, hogy automata géppel készült.
Ti itt mióta fotóztok, hány évesek vagytok .... A kérdésed galád módon magamra (is) értettem, így most jól válaszolok is.
Kiskorom óta érdeklődöm a közlekedés iránt, eleinte a vonatok érdekeltek, majd az egész elfelejtődött (nők, foci, stb.), mígnem 98-ban az internet elé kerültem, és újra érdekelni kezdett a dolog. Ahogy telt-múlt az idő, már villamosok kezdtek érdekelni, aztán minden mozgó közelekedési eszköz. Akkoriban még nem is gondoltam, hogy vannak akiket a buszok érdekelnek. Én annyit tudtam, hogy van IKARUS, azt jól van. Kb. 2001-ben kezdtem el érdeklődni a busztípusok iránt, amihez kitűnő segítséget adott TRA395 oldala. Emlékszem a legelső típus amit megtanultam az a Z60-as volt :-).
Egy évig jártam szerződéses járattal, az elején azt se tudtam mivel megyünk, a végére már egész jól belejöttem a típusok meghatározásába.
Az első fotóim kb. 2000-ben születtek, többnyire vonatokról, saját magam szórakoztatására. Néha sikerült egy digigépet szereznem, na akkor gondoltam rá, hogy össze kéne dobni egy honlapot, hogy más is láthassa a képeim. Jelenleg is egy automata gépem van, néha kölcsönbe egy digi. (még mindig adós vagyok a legutóbbi buszos képekkel). Most 23 éves vagyok, rengeteg szabadidővel, lévén polgári szolgálatos vagyok.
Csak egy jó linkgyülytemény kell az oldalakról .... Nekem van egy gyűjteményem azokról az oldalakról, amelyeknek van reklámcsíkja,
itt találod. (Sajna a buszos szekciót nem tudom belinkelni a hülye fw.hu miatt)
Tector(4105):
... a szülők felháborodottan közölték, hogy " Ilyen sz*rokért márpedig nem fogod a filmet pazarolni... Húúúúúúúúú, de ismerős. Minden előhívás után megkaptam, hogy má megin' 20 buszos kép, és csak 4 szülinapi kép.
:-)
Köszönöm szépen. :o)
Akaratlanul is eszembe jutott evvel kapcsolatban egy -két régi történet...
Amikor pl. (körülbelül 14 éves lehettem?) a végállomáson álló 42 -es pilótája úgy s*ggberúgott a fotózásért, hogy orraestem... (Bár mostanra se nagyon lettem hű de vastag), meg szintén serdülő koromból az a momentum, mikor a szülők felháborodottan közölték, hogy " Ilyen sz*rokért márpedig nem fogod a filmet pazarolni..."
(Lehet, ezt mégse kellett volna leírnom?)
Már vártam ilyen irányú kérdésre. Főként, mert úgy hirtelen a "semmiből" egyszercsak összeraktam egy kezdetleges oldalt. Tényleg olyan szaga van a dolognak, ami megfordult a fejedben, a körülmények teljesen erre mutatnak. Lehet, még várnom kellett volna vele, nem ilyen hirtelen belecsapni a dolog közepébe. Legelőször meg se fordult a fejemben, hogy csináljak egy weboldalt.
Az igazság azonban az, hogy már korábban is szerettem volna fotózni,csak a feltételek közül egy vagy kettő -ha nem több- mindig hiányzott.
Mostanra "jött össze" az, hogy tudok is vele foglalkozni, és: hagyják is. Ez utóbbi az elmúlt években nemigen jött össze...
A legtöbb ember azért fotóz általában mert szereti azt csinlni ... Különben nem álna ki a kezében a géppel és nem hagyná hogy mindenki nézza mit is lőtt ép Ismerek olyat, aki haszonszerzés céljából csinálja a dolgot. Igaz, ő nem honlapot készít, hanem börzén árulja a képeket...
HA valaki azt akarja miért ne csinálja ... NEm ...
Mindenki másképp csinálja...
Ha tetszik neki ez a téma, s van kedve Bütykölni akkor bütykölje csak azt az oldalt... Miért ne :p
Aztán tök nyolc miért fotóz...
HA felrakja a netre akkor felrakja ...
A legtöbb ember azért fotóz általában mert szereti azt csinlni ... Különben nem álna ki a kezében a géppel és nem hagyná hogy mindenki nézza mit is lőtt ép
Én meg azért is megyek el valamire "vadászni", hogy levezessem a mindennapok fáradalmait, ha egy képet is lőttem, akkor egyett lőttem kész, de legalább kipihentem magam :p Feltöltödtem, Értelmesen eltöltöttem az időmet stb ....
Nem jön semmiféle népnevelés, egyszerűen csak leírtam a véleményem. Nem látom értelmét annak, ha valaki csak azért "tevékenykedik", hogy feltehesse az internetre...
Ugyan már ismersz, de azért leírom. Kezdődött az egész szenvedély már nagyon-nagyon régen, ám elkussoltam külső erők hatására (haggyámá' a hülye buszokkal). Aztán valamikor 2000 elején találtam rá TRA 395 nagyszerű honlapjára. Később írtam neki egy levelet, rajta keresztül sikerült rájönnöm, hogy rengeteg ember él még ennek a szenvedélynek. Magam is elkezdtem fotózni 2001. novemberében, azóta egyre csak gyűlnek a buszos és a vonatos képek is... Amúgy lassacskán 19 éves leszek.
Bennem is hajszálpont ugyanez a gondolat merült fel, és félve bár, de belevágtam. Mármint: Az oldal összerakásába. Ugye rosszul gondolom, hogy - elsősorban - azért fotózol, hogy összerakd az oldalt? Mert ha így van, az - szerintem - rég' rossz...