"Tegyél bombát az Irisbus székházba. Megérdemelnék.
Vagy írd fel festékkel az épületükre,hogy IKARUS GYILKOSOK. "
Szerintem szervezzünk egy tiltakozást a székházuk elé. Vonuljunk ki a Franciákhoz néhány Ikarus-al )olyannal amelyiknek szép hangja van), Ikarusbus (ha jól jegyeztem meg új nevén BPO144) majd segít a francia transzparensek készítésében. pl.ilyet írhatnánk rá, hogy ezeket a buszokat akarjátok MEGÖLNI, ELTAPOSNI, LEGYILKOLNI!!'
Vinnénk egy jó kopott motorral (Rába D2156) rendelkező Ikarus buszt is, a kipúfogógázt meg be vezetnénk a székház klímaberendezésébe, hadd pusztuljon meg az összes nyakkendős manager, aki felelős ezért a helyzetért.
Mível így a sok elhulló Irisbus manager miatt hiány lépne fel munkaerőből, ezért kölcsön adnánk néhány magyar managert az Ikarusból (mert egy olyan nagyságű cég mint az Irisbus nem állhat le egy pillanatra sem). Na ezek a magyar munkatársak első intézkedésként, bezárhatnák az olasz ex Iveco, Orlandi, a francia Heuliez, a francia Renault buszgyárakat, és a munkát és vele együtt a megrendeléseket átadnák a sebtében újból beindított székesfehérvári gyárba. Közben néhány jól képzett kereskedő rábeszélné a párizsi közlekedési vállalatot (RATP), hogy vissza mondja az Irisbus Agorára vonatkozó megrendelést, és egyúttal a rendeléseket adnának le ugyan ekkora mennyiségben az IK412-es és Ik417-es sorozatra, mert így olcsóbban kapnánk meg a buszokat. A kimaradt pénzből amit megtakarítanak, rendelnének Ik412T trolit GANZ elektronikával. A Francia lakosok kipróbálva a magyar Ikarus-okat szimpátia tűntetéseket rendeznének, és köteleznék a francia és olasz miniszter elnököket, hogy ezentúl csak Ikarus buszal szeretnének utazni és hallani sem akarnak többet az Agora tipusról. Ezek útán pedig minden haladna tovább mintha mi sem történt volna. Mi pedig az egészre mint egy rossz álomként gondolnánk vissza.
Nem gondoltam volna - amikor nekikezdtem a hozzászóláshoz - hogy ide fogok kijukadni. :-)))
Ma voltam a Jászkun Volánnál. Azt a pár db ráncajtós Ikarust fotóztam le, ami még megvan itt Szolnokon. Ha már ott jártam, benéztem a General Service Kft-hez is, ahol többek között JKV-01x készült éppen. Képek hamarosan...
Valamelyik topicon olvastam,hogy kb így szólt a mondat "elmenni Szfvárra,leszúrni egy keresztet,mellétenni egy Csepel emblémát,és kiírni,hogy ITT NYUGSZIK A MAGYAR JÁRMŰGYÁRTÁS"
Hehe. Pont megemlítette,hogy "valami hülyegyerek fényképezgetett" az induláskor. Ezekszerint Te voltál.
Majd mondom neki,hogy nem hülyegyerek volt. :o)
"...00-21-es buszt, a 69-esről... Az átlag 60 és 70 között..."
Szvsz. nem kellene így, nyíltan leírni a körülményeket, rendszámmal, sebességadatokkal. Vagy az egyiket, vagy a másikat illene kihagyni, mert olyanok is olvas(hat)ják a topikot, akiknek ez szemet szúr, és a vezér még megüthati a bokáját...
Nahát üdvözlök újra mindenkit. Azért nem voltam most, kb két hétig, mert vagy dolgoztam, vagy vidéken pihentem. A múltkor említette valaki a 00-21-es buszt, a 69-esről. Hát jártam ma vele, kb olyan fél 2 körül. 1,5 kört. Hát gyerekek, amit az a vezető azzal a busszal művelt, az hajmeresztő volt. Az átlag 60 és 70 között. A gyorsulásnál a váltó pedig kissé érdekes dolgokat múűvelt. Megvan a felvétel, csak nem tudom, hogy hogy tudnám nektek eljuttatni őket. Szóval nem tudjátok, ki volt ma a du-s vezetője? olyan 50 körüli, morcos.
Amúgy még sikerült felvennem: 00-22 (69), 19:34-38 (61e), 00-28 (32).
Amúgy most néztem a TV2-t, és szerintetek lehet hinni a Szélesnek? Mert hogyha bejönne, akkor szerintem mi lennénk a legboldogabbak. Hátha sikerül visszavásárolnunk az Ikarus, attól a mocskos IVECO-tól.
Nekem a 395/E95os tetszik nagyon, regi es uj homlokfallal is, az E94 regi homlokfallal az meg OK, de uj homlokfallal az mar nem, tul kockasnak tunik az eleje. De a sztar E98, szep kivul-belul, es mar tobszor voltam vele Parizs-BP-Parizs utazason, ez Kiraly!
tupolev, tenyleg szep lett kivulrol, de nekem foleg a hangja tetszik nagyon.
NEKEM IS. Ott van ismerős,szép a zöld szín,utaztam már egy párszor Gemenccel...
Egyszer úgy utaztam egy Szekszárd- Medina járaton,hogy hátul a folyosón különféle fa lapok voltak a padlón.
A mai napig nem tom mi volt az,de jó hosszú lapok voltak
MAN : Én imátkozom,hogy ne a MAN legyen az aki az Ikarusokat váltja a BKV-nál.
AGORA: Én csak 10 percre láttam életemben,pedig már nagyon sokszor vártam a Bornemisszán! De a sofőrök válasza mindíg lehagolt: "Hál'Istennek ma sincsen"...meg ilyenek.
Nem ez volt,amit én keresek annak elöl volt egy zöld sőtétítőcsik a szélvédőjén,és nem táblája van,hanem ilyen pici öntapadós koronggal felrakot aprócska BUDAPEST-Szekszárd tábla
A volánbusznál lévő konektókat is rühellem, és jól le is lettem cseszve, amikor azt találtam mondani, hogy jobban kedvelem a 435-öt...
jó persze, műszakilag nyilván zseniális a konektó, de minden másban fujj.
eslőször én is igy voltam, aztán ha sokat lát az ember, előbb-utóbb rájön apró különbségekre...nálam legalábbis inkább megérzés-alapon megy a dolog, tudatosan nem mindig
De a homlokfalat leszámítva szerintem igen.
Olyannyira, hogy a buszbarátok megtévesztése céljából épültek át 396-osok E98-as homlokkal, így azok teljesen E98 kinézetűek lettek.
A 365-nek nincs, az a "nagy" Ikarusban készült. A 396-os készült az Ikarusban és az Egyediban is. Elképzelhető, hogy van olyan, ami E96 típusjelzéssel jött ki...
A 396 nem egyenlő az E98-cal.
396 (egész pontosan 396.27 a Csepel alváz miatt)
E98
A 300-asokkal,és az EAG-okkal idáig sem voltam tisztában. (Ezekről még el kell olvasnom egy-két bemutató oldalt,és típusleírást)
De ezek a lámpák...
Egyszer valahol azt hallottam,hogy a régi homlokfalas 415-ök Lada lámpákkal voltak szerelve... (Ebből nem tudom mi igaz,csak hallottam)
Épp az oldaladat nézegettem,amikor a tipusoknál egy ismerős megjelenési forma ötlött szembe. Mégpedig az,hogy a buszok lámpái a linkek. Szerintem ez azért nem jó,mert mondjuk ha sok 200-asotok lenne,nem sok különbség lenne a képek között. Most is majdhogynem egyforma a 260-280-as kép,meg az E94-is lehetne E95. Ha esetleg a homlokfalra lehetne kattintani,az szerintem jó lenne. De így se rossz. (Megjegyzem,nekem még ilyen sincs.)
Viszont a főlapon lévő kép igencsak imerős. Tán Grimbinél láttam már? Előfordulhat?
Hogy meg lepődtem, amikor megpillantottam. Ugyanis a BPI-771 az a csop. vez kocsija, meg nem adhatnak ki ráncajtóst a 69-esre, s nézem a rendszámot mi jön 771-nek véltem, megáll, nyílik egy ráncajtó:-))))) Amindenit, Keresztúr vá-ról még visszabandukoltam az első megállóig eme rendkívüli eseményt megörökíteni. Rajtam múlna nálunk csak ráncajtósok járnának, nálam nagyon favorit.
BPI-771, ez is átjött, csak még régebben.
Jó. Közben rájöttünk,hogy nincs különbség a lámpák között.
De mivel írtad,hogy szerinted is így van,ezért akkor nem alaptalanul vettem ezt észre...
Még arra gondolok,hogy van ahol ez (fehér buszon) fehér,és van ahol fekete (Mármint a lámpákat tartó külső borítóelem)Ez még ami megzavarhatott.
Demind1,mert a végén megint mondok valami baromságot.
Na úgy látszik én kevertem valamit,mert mind a Rábás,mind a Scania-s E95 nek ilyen lámpája van,utánanéztem:
És ezek szerint én az E94-el keverhettem. Itt már a fényszórók egy vonalban vannak. Bocsi,de tisztára úgy emlékeztem,hogy láttam már egyvonalbanlévőlámpás E95-öt:
Tehát akkor én segítettem magamon. (és mellesleg megint jól beégtem :o(
Ugye van a Scania ami szerintem a sima lámpás,tehát a lámpák egy síkban vannak. Viszont van a Rábás (amilyenen én ültem) ahol a lámpák lépcsőzetesen emelkednek ki a homlokfalból.
De az érthetőség kedvéért mindjárt illusztrálom 2 képpel.
Kis türelem,csak egy vacsi is közbejött :o) 10 perc ,és jönnek a képek.
Én is láttam párat! De sok a bkv-és is. Sőt szombaton még 260-as is volt. Ma meg Egy exmiskolcival jöttem (715 asszem),és több luk volt a csuklógumin,mint amennyi gumi :o)
Te se tudod mi lett a Miskolciakkal? Mert már jó ideje BPI-sek is mennek a 66-oson.
Megjegyezném még azt is (Hogy ne csak BKV legyen) Nagyon jó benyomást tett rám az életem első E95-je. Mind belső,mind kölső tulajdonságai alapján.
Ha jól figyeltem meg, akkor 2 féle régi homlofal van? Mert láttam olyat ahol a lámpák egy sorban vannak,és van ahol lépcsőzetesen jönnek kifelé. Ez a Rába-Scania kölönbség miatt van igy?
OFF
Na jó én nem a mostani kormányra gondoltam, hanem a mindenkoria, előzőre, elöttire, következőre.
És nem vagyok Fideszes se, MSZP-se. Én nem a kormányt szidtam!
Én nekem még nem született meg maagyarországon olyan párt, akire én tiszta szívemből szavaznék!
Ennyi és befejeztem, félre értetetek!
Én ezzel csak annyit akartam mondani, hogy az állam csak karbatet kézzel bólógat és fog is. Mindent eladank a külföldieknek!
ON
Miért te hogy beszéltél velem, mi az hogy
"Be lehet fejezni..."
Mi?
Előbb politizáltam mondtzam leállok!
Az a MANosat meg a 412-eset nem csak neked mondtam!
De most abba mi a politizálás hogy elmondtam hogy isemrősömet (Sazbó Ákost) kirúgták?
Haggyá má békén!
Én aki az IKARUSON nőttem fel, a 200-as családon, most meg szétbaszathatom a seggem a szar MAN-okon!
Még szép hogy ordibálok!
Például egy ismerősömnek aki részt vett az IKARUS 412 megtervezésében, úgy kirúgták, hogy azt se mondták neki hogy köszi (több társával együtt).
Hát igen. Próbálom optimistán nézni a dolgot.
De ennek az Irisbus rombolásnak biztos jót fog tenni ( mármint az Irisbusnak fog jót tenni) majd,ha esetleg Ők nyerik a BKV tendert.
De ha az EAG-ot is el***** akkor ...nemtomicsinálok! :o(grrr.
EAG hibája hogy teljeskörüen ki akaja szolgálni a vevőt.... Itt eltolta nagyon ....
Megy be a vevő az Eag gyárba ... Milyn buszt parancsol? olyat? És ez kell az kell amez is ??? Meg még nyomjunk bele ilyet is meg olyat is.... És mennyi a vége ??? Hát pont annyi ... És amikor kihozzák a számlát elkezdik nézegetni a végösszeget is meg amit kapnak is ... És elmennek az MAN-hez, mert x árét y terméket kap...Könnyebben átlátható ......
Szerintem kéne egy kicsitt fixebre vennie a palettát , de akkor meg az alapelveivel ellenkezne, hisz ők az EGYEDI ikarus gyár ....
De az egyedi gyárak nem tudják azt nyújtani mint az NDk-s Trabantgyár anno .....
Politizálni nem akartok, erre a részére nem is válaszolnék.
De az EAG képes volna a magyar volánok igényeit maradéktalanul kielégíteni, csak sajnos a tender kiirásánál már a pénz beszél - kutya ugat elv működik:(
Hát nézd az élet ilyen a nagyhal bekebelezi a kishalat... Mindig kerülnek a felszinre új dolgok és tünnek is el onnan .... Ez az élet rendje ... NEm jó dolog most már ez van ....
Attól még gyártanak busz a világon .... Igaz nem ugyanaz de ez van ......
ÉS ILYENKOR HOL VAN A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG?
AZ ÁLLAM? ILYENNEL FOGLALKOZNA A KORMÁNY IS NE AZZAL A KURVA ÁREMELÉSSEL (MEG A TV IS). EGYKIS TŐKÉT KELLETT VOLNA MÉG ANNAK IDEJÉN INJEKTÁLLNI AZ IKARUSBA MIELŐTT AZ A KÖCSÖG ELADTA! MOST MÉG MENTHETŐ LENNE!
DE HA NEM CSINÁLNAK SEMIT, AKKOR AZ EAG-NEK IS ANNYI LESZ!
CSAK ÁLLAMILAG KELLETT VOLNA MONDJUK KÉRNI A VOLÁNOK RÉSZÉRE EGY MAGYAR VOLÁNOKNAK MEGFELELŐ TÍPUS CSALÁD TERVEZÉSÉT, SZÜKSÉG LENNE RÁ!
LESZNEK MAJD DÖGIVEL MANOK!
Én sajnos sokkal pesszimistábban látom a helyzetet :(
Az EAG nem nagyon tud 180-200 busznál többet gyártani a jelenlegi kapacitással. Továbbá Ő is konkurencia az Irisbus-nak, vagyis szerintem van még max. 2-3 éve az Egyedinek és az Irisbus tönkreteszi.
REMÉLEM, HOGY NEM ÍGY LESZ, DE AZ IRISBUS TENDENCIÁJA EZT MUTATJA :(
Hoztam egy kis rosszhírt!
Tudom a rosszhír hozóját nem szeretik, de azé beválalom, nem tudom hányan tudnak róla
Íme:
Bezárják a székesfehérvári Ikarusbus gyárat
2003. augusztus 11. 17:32
Bezárják az Ikarusbus székesfehérvári gyárát, a magyarországi termelést pedig a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyére koncentrálják, jelentette be a társaság hétfőn. A székesfehérvári gyár bezárásával 187 dolgozónak mondanak fel.
Az Ikarusbus többségi tulajdonosa, a francia székhelyű, de az olasz Iveco tulajdonában álló Irisbus közleménye szerint a magyar piac folyamatos hanyatlása és az exportpiac hiánya miatt döntöttek a gyár bezárása mellett. "A helyközi buszok és autóbuszok magyar piaca 2003-ban mélypontra jutott, és az évet várhatóan 200 autóbusz alatt zárja minden márka tekintetében" - áll az Ikarusbus közleményében. A közlemény hangsúlyozza, hogy az Ikarusbus egyetlen jelentős exportmegrendelése mintegy száz darab alvázra szólt. Az Ikarusbus 77 százalékban az Irisbus S.L., 23 százalékban pedig az Ikarus Járműgyártó Rt. tulajdonában van.
Az Irisbus döntése szerint az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelyét szakaszosan zárják be, a megmaradó munkavállalók egy része idővel átkerül az Egyedi Autóbuszgyár állományába. Vass István közölte: az Egyedi Autóbuszgyár mindössze 10-20 embert vesz át. Az elbocsátásokról augusztus 18-án kezdődnek meg a konzultációk az érdekvédelmi szervezetekkel. A tájékoztatás szerint legkorábban szeptember első felében közölheti a cégvezetés az érintett dolgozókkal, hogy 30 nap múlva kézhez kapják a felmondó levelüket. A Fejér Megyei Munkaügyi Központ minden segítséget felajánlott a probléma rendezéséhez, és ha a munkavállalók, illetve a cégvezetés igényli, kihelyezett munkaügyi irodát hoz létre az üzemben, mondta Zimmermann József, a munkaügyi központ igazgatója.
Az Ikarusbus székesfehérvári gyárában a termelés folyamatos visszaesése miatt már tavasszal 270 munkahelyet szüntettek meg. A társaság székesfehérvári gyára az év elején 448 munkahely megőrzésére 55,6 millió forint munkahely megtartó támogatást kapott a Fejér megyei decentralizált foglalkoztatáspolitikai alapból. Elios Pascual, az Irisbus elnöke tavalyi novemberi magyarországi látogatása során azt mondta, hogy azért azért kényszerült támogatást kérni a cég, mert annak ellenére, hogy magyarországi jelenlétének 3 esztendeje alatt mintegy 25 millió eurós vesztesége keletkezett, nem szándékozik kivonulni az országból. (MTI)
Akkor neked volt szerencséd verseny közben látni a Terminátort. Ahol én voltam (Mátra-Falloskút-Mátrakeresztes) Oda már nem ért el sajnos. De a prológon csúcs volt!
A bev.közp.-ba volt a szervizpark ,ha nem tévedek?
Bocsika a többiektől az offért.
Felhívás!
Akinek van Gemences fotoalbuma,kérem szóljon. Átnézném Őket!
Végre van egy Gemences ismerősöm. Ő csinálja a BP-Szekszárd vonalat. Jófej srác,egy 93-as Rábás E95-öse van GG?-???. Szokásomhoz hiven elfelejtettem a rendszámot.
Egy hölgy ismerősömön /:o)/keresztül ismertem meg.
Egyébként a Népligetnél micsoda buszmozgás van,gondolom a hétfő miatt,de nagyon meglepődtem. Rengeteg busz volt ott.
...és hamár: jönnek az új csuklós buszok, és szóló trolibuszok!!! A BKV most írta ki a közbeszerzési eljárást (http://www.bkv.hu/kozbeszerzes/csuklosbusz.html és http://www.bkv.hu/kozbeszerzes/trolibusz.html)
remélem nem Agora lesz belőle. Főleg most, hogy elég közel vagyunk a csuklós tanfolyamhoz... ;))) Jó kis 417!!!
Buszos barátommal (andriska412 - ld. lejjebb) eddig azt hittük, mi vagyunk a legbolondabb buszosok. Tévedtünk... ;)))) - erősítve a BKV BAÜI Kelenföldi Telephelyét, üdv mindenkinek
Elárulom az nagyon jó látszi és az az!
AZ első szériás 260G-ken van (HCT-511-518+HRY-741).
És més egy db 280G van ő pedig GOX-154.
Kapásból ezek jutnak eszembe de figyelem s szólok!
Egyszer tolattam velük és nagyon jó! (látod hogy ki tüsz el :-)
Na, erről eszembe jut egy régi katonatársam mondása, modván nagyon szereti a ráckevei HÉV-et a barátnőjével szeretkezés közben.A miértet firtató kérdésemre annyit mondott.
" mert annyira ráz, hogy mozogni sem kell közben"
Bocs az offért, de ez kikívánkozott...
Ha már így elgondolkodtam, esetleg egy 266-oson?
És akkor egy On:
Ma láttam egy gázos TV-s buszt(IK260) hátulról, egész közelről(előttem állt a lámpánál)A hátsó szélvédő fölött volt egy háromszögletű valami, aminek a közepén volt egy kamera lencséjére hasonlító kör alakú valami.
Tán tolatókamerát szereltetett fel a TV?
Télen votam, nem hóban, sajna 396-l. de amig vártuk az indulást jött a 266-os, vagy fél órával hamarabb lehetett hallani a hangját a hegyek felerősítették ....
Azt a baártnőm méág nem tapasztalta.... Mondjuk a kékesre nem mentem fel csak 396-al anno ....
De a Mátrában mentem sokat 266-al ... Oh amikor a Campingből Parádra mentünk be .... Meg vissza Oda vissza csak 266-ztunk azért hogy vegyünk egy kis kenyeret és tejet ......
ÉS Parádról Egerbe is egy 266-on mentünk végig ... Parádsasvárról jött.. Parádon észak felöli zsáktelepülésre is beugrott.... (nincs kedvem előveni most a térképet majd megnézi az akit érdekel) Legalább 8 hajtűkanyaron ment véig felfelé, jó kis emelkedőkön, és keskeny utakon, majd hirtelen felért a csúcsra egy fennsíkra .... Egy szép kis falun végigment majd jött az Y-lon.... és vissza, aztán PaRÁD PARÁDSASVÁR rECSK AZTÁN FRAnc tudja, ÉS EGYSZER CSAK ELÉRTÜNK Egerbe .....
Parádról jut még eszembe ... Volánbuszos pilóta a Sanyika (csak ennyit tudok a nevéről) 256-on dolgozott Bp recsk járaton... Mentem is vele anno Parádra ....
Mátraházán a buszfodulóban meg akkr még volt egy fánkos ..... Ott egy jó 20 perces szünetvolt, persze nem menetrendszerinti, azalatt végig tömte megába a fánkot, tisztára mint valami amcsi filmben a rendőrök .... A törzsutasok meg az órát nézték és mondogatták, " úgy látszik ma nagyon finom a fánk, mert a Sanyika már rég elment) Aztán mikor előkerült, padlógáz.... Végig előzni tilos, és szepentinek a hegyi úton, egy darabig tudott repeszteni, de utána egy trabi utját álta, majd ő szinte ledudálta a Trabit a fák közé, nem tudom, hogy hogy, de meg tudta előzni, arra már nem emlékszem ....
"Az 260-as, nem?"
Hát egy része.
Na amire emlékszem: BSK-966, 967 ezek mindig, néha a 964 is, de általában az Ramocsa felé jár.
Reggel egy olyan "régi" dizájnos 256-os szokott jönni, az ami Rédicsen is kavar, de időnként (legalábbis régebben) 266-os jött délben...csak nem jut eszembe, melyik.
Este meg a BRN-320, ami egy időben ott "lakott" a faluban (helyette lett picit később egy kockamerci.)
A 266-ost egyébként előbb egy 256.xx váltotta, majd most egy Classic:))))
Kunszentmártonról mentünk vonatpótlóval...... Akkor még egy egszerü vonatot legalább 8 266-al potóltak ... Lehet, hogy volt 260-as is .... De én akkor is tudatosan a 266-t választottam ki .... A mi buszunk ment leghátul.... Homokig (egy település) Betonút volt.... utána földút.... Onnan jött volna Tiszaföldvár (azt szem) oda kellet volna menni ... Az összes 266-os ráment szépen a földútra homokvihar volt utánuk, én már örültem, hogy akkor egy kis földutas dolog lesz ... De a fiatal gyerek aki hajotta a buszunk, nem mert nekivágni ....
Vissza Kunszentmártonig, és a 442-es úton ment Tiszaföldvárra... Persze ezerrel tépve .... Így is mi értünk oda legkésőbb, de a vonat várt ránk egy jó 30-45 prcet, mert a mi buszunkban üldögélt a kaller is ....
HAj annak idején amikor még méreten aluli voltam, (most meg beverem a fejem az ajtóba néha már ) szinte mindenfelé 266-al mentem akkor fertőződtem meg ....
Kis srácként ott áltam a kecskeméti buszállomáson, vártuk a bugaci buszt (ami a változatosság kedvéért 266-os ...) És az állomás területén egymás mellett legalább 6-8 266-os áldogált mind még szép sárgák voltak, a csenféletet csak egy 280-as vagy egy 256-os törte meg ....
De az a kép még mindig bennem van amikor az a 6-8 266-os ott pöfög az állomáson mindegyikben egy nagydarab sofőr akikről lelóg a ing, és a lábuk fel van támasztva a kormányra.....
266:
Bennem a KV-s 266-ból csal 2 dolog maradt meg:ajtócseapkodás, semmi csillapítás és a béna sofőr, aki 2 percig próbálta egyesbe rakni.:-p(bár ez lehet, hogy a busz hibája)
Igaz, kb 7 éve nem ültem 266-on :-o
"trilexes, 3/4es ablaku 280,(...)étkezőbuszként van ott a bódé helyett. Sajna no rendszám, de szép a belseje (fölkéredzkedtem, simán fölengedtek, tök jo fejek voltak), szép fehér kapaszkodós meg minden.
Ő egy 1973 -as 280.00. GFY 280, ex.CLK-621, ex.FS-75-57, ex.GC-52-29
Üdv mindenki! Elkezdtem visszaolvasgatni az elmult egy honapot:))))))
Látom előkerült a szörnyszülöttem:)))))))))
Rally, pont Neked nem tetszik???????????????? Amugy tényleg ronda lenne:))))))))).Meg a kivitelezése se túl szép. Paint, nem Photoshop:((( Számtech orán csináltam unalmamban:))))))))
ha érdekel valakit egy trilexes, 3/4es ablaku 280, az menjen ki budakeszire, étkezőbuszként van ott a bódé helyett. Sajna no rendszám, de szép a belseje (fölkéredzkedtem, simán fölengedtek, tök jo fejek voltak), szép fehér kapaszkodós meg minden. érdemes megnézni.
Napokban jöttünk kocsival Balcsirol, 70-esen, jo nagy dugo volt, araszolás, nem is ez a lényeg, hanem h Velencétől Érdig egy 412 , nevezetesen a BPI-031 mögött araszoltunk, Velencénél a Strand felől jött fel a 70-esre. Mi a rákot keresett ott? Mi arra tippeltünk h megléptek a vezérek pancsizni egyet:)))))))).
Modellépités egyelőre nem halad, a Trabimat legózom épp össze. Főtengelybeállás:(((( Szoval motorgenerál házilag...... Legalább buszozok is néha.
Elvetődtem multkor Csepelre, megvolt a 79-es, tényleg sirály!!! 3-an voltunk, szoltunk Csepelen a sofőrgyereknek, hogy ne kimélje, vette is az adást:)))))))
Ja, ha már igy mindenki irogatta, 21 éves vagyok, és én is hajtogattam régen papirikarust, egy-kettő még meg is van sajna igen viharverten(több mint 10 évesek!!!) , meg amugy is elég gagyik. 260asok meg egy 266.(meg egy 280, az sajna két darabban és palacsintává lapitva. Filctollal vannak fényezve:))))) Akkor még persze nem vágtam melyik micsoda. Lehet majd csinálok roluk pár képet.
Na majd sulikezdéskor visszatérek teljes kapacitással:))))
Ok.
"Kedves Rába 018.xx futómű, ez itt Dtomesz.Kedves Dtomesz, ez itt Rába 018.xx futómű, mostmár ismeritek egymást"-stílusú bemutatásra gondolsz:
:-)))))))
Csak nem ilyen buszok fognak Budapesten haladni nehany ev mulva !
:-))))))))))))))))))))
De ha igy szeretik az Ikarus-t hogy minden aron meg akarjak tartani oket, en maris oda koltozok!
00-11 néha beugrik a 32-esre is, tök vicces, mert múltkor két haverral vártuk 32-est, és én messziről kiszúrtam az ezüst hűtőmaszkot. Mondtam nekik, h ez BPO-011. Aztán persze, h igazam let. Fogalmuk nem volt róla, h honnan tudtam:)).
Bizttos hallottatok a piros 132-ről. Mi értelme volt ezt beindítani? Először megszűnt a piros32, aztán lerövidítették a 32-t, aztán most - ha jól tudom - a piros132 halad a régi 32 útvonalán. Remélem jól tudom. De akkor most ezt miért keverték így meg?
Ők is még rajonganak a mi buszainkért. Talán érdemes lenne szervezni oda egy kirándulást!
Szivarozgatnánk, megkóstolnánk néhány kubai lányt (na nem kiskorúakat, úgyhogy pedofilok ne remélkedjetek), élnénk mint marci hevesen. Vinnénk Fidel Castro-nak néhány Volán-tól leselejtezett mükődőképes Ikarus buszt és mindjárt haverjai lennénk. Talán még vendégül is látna, akkor szállodára sem kellene költeni.
Ja, kötnénk barter üzletet, használt buszért szívart kapnánk cserébe, amit az USA-ban piacra dobhatnánk. Az üzlet a lábunk előtt hever csak meg kellene ragadnunk!
A képet tupolev lentebb említett hozzászólásából ollóztam ide. Az eredetit (08-50) nem voltérkezésem lefényképezni, mivel mellettem haladt el. (Ja igen, én épp vezettem) :o)
OFF: Valami jóindulatú szomszéd épp kolbászt süt, és az illata feljön az ablakon át... Vagy lelövöm, vagy kóstolót kérek tőle...
ON
Régebben szó volt a hajtott hidakról.
Egész pontosan tupolev írta a #2598 -ban:
img src="http://www.freeweb.hu/busztipusok/hid/260-kisrk.jpg"
"Ilyet 280-ason még nem láttam." ("Csendes híd")
Nekem ma sikerült. BPO-850, Óbuda üe.
Ezt már régóta meg szeretném kérdezni A rácajtót tehát akkor így jelöljük?
Lehet, hogy hülye a kérdés, de akkor pl egy 266-os ajtóelrendezése 2-4-0? Ez nem félreérthető?
Erről jut eszembe... A cégnél is az egyik 365. -öst esős időben úgy vezette a kolléga, hogy egy kinyitott esernyőt eszkábált a félig a feje fölé, mert pont a bal első csücsökben ázott be a kocsi. Így a víz egy fékezésnél nem az ölébe csurgott, hanem az esernyőn keresztül a szélvédő és a szerelvényfal közé...
Egy kis képregény máról:
Szó volt a krómozott szellőzőrácsos buszokról, nos: BPO-011 /nincs átalakítva, mégis színesíti az elég homogén palettát a 69-esen/
/Ez még a múlt héten volt/
(Egyébként, ha jók az ismereteim, a 260.00 típusjelölés a hárombejáratú karosszériát, azaz 2-2-2 vagy 4-4-4(ráncajtó) ajtóelrendezést, és Praga 2M70 hidromatikus nyomatékváltót takar).
De igen. 1974 -75 -ig volt az 1/4 -es ablak, utána jött a feles.
'76 -ig volt jellemző az egytáblás műszerfal is, a nagyméretű, kétküllős kormánykerékkel. Ez után az ívbe hajlított, 3 részes műszerfallal, és a némileg kisebb átmérőjű, műanyaghab bevonatú kormánykerékkel készültek a kocsik.
(A típus történetéről bővebben az autobusz.budapest.hu -n lehet olvasni.)
Tengap este felé a Mammut mellett, volt egy irgalmatlanul összefirkált, festett Ikarus 25* a viszonylatjelző helyén DROGBUSZ felirat. Találkozott már valaki vele? Szegény busz... ilyet kiérdemelni...
Tegnap voltam a Pu.-n,és 2 db újságost találtam.
Az egyik nem is hallott róla,a másik meg azt mondta,hogy valamelyik nap vitte el az utolsót egy fiatalember.... :o)
A számkérő azt jelenti, hogy ha van rendes 8 órás melód munkáltatói igazolással ellátva, valamint D-d, PÁVod, belföldid, meg ilyenek, akkor lehet jelentkezni a BKV-hoz forgalmi besegítőnek. Ha szimpi vagy meg van pár km tapasztalatod, akkor felvesznek. Végig 3,14csázol egy 2hetes tanfolyamot, utána pedig elvileg minimum havi 30 órát, gyakorlatilag pedig annyit vezetsz, amennyit akarsz. Én ezt csinálom, mert mint mondtam, gyerekkor óta folyamatosan Ikarusmán vagyok. 1-2 hetente jön össze időben egy "szám".
Na üdv, ha bvalaki jönni akar, lehet
Csak azt szeretném kérdezni, hogy érkezett-e már óbuda garázsba az utolsó 3 Ik. 260-as ezüstnyíl óta újabb.
Ha tudjátok a rendszámot akkor légyszíves azt is adjátok meg!
"Full buszmánként és így mostmár "rendes" meló mellett 7végén számkérőként Kelenföldes pilóta vagyok"
Ez mit takar csak hétvégén, melózol.
Én most csinálom a c-t aztán jó lenne valmi hétvégi meló.
Bár 21 és a D.kat meg mesze van
CSak érdekel minden lehetőség.
Szevasztok!
Full buszmánként és így mostmár "rendes" meló mellett 7végén számkérőként Kelenföldes pilóta vagyok. Ha valaki szintén buszmán akar jönni dumálni, ajtózni, BUSZOZNI valamelyik viszonylatra, emilezzetek: szondaltd@axelero.hu
Na hát ezzel valahogy én is így vagyok.
Mondjuk a F1-ben sem komálom annyira a mercit,de ott még elviselem, föleg a "fiatal Finnel",meg a Kockával,de ez itt off. (ha nem is mindenkinek :o)
A Citaro az egy Mercedesnek a fantázias neve, nem a motor tipusa.... kaszni a citaro A motor most szégellem de nem tudom pontosan milyen tipus ... De a Mercedes xyvz tipus
Fogalmam sincs,de szerintem a mostani szerverdöglődés miatt ez az idő teljesen eltünt,hiszen folyamatosan szar az index,és össze-vissza számozza a hozzászólásokat...
Heló!
Arrafelé is? Itt is marha meleg van ám! A monitorom olyan mint télen a radiátor!
Akkor jó. Addigra már lehet hogy csak zöldkapaszkodós 260-asok lesznek a "Fontos" járaton :o)
A kórháztól egyébként 2000,vagy 2001-ig indult. Nem emléxem most pontosan.
Citaro? Egészségedre!
Citaronak D10-es hang? Hááát, az a szar német gagyi,sokkal rosszabb mint a mi jókis D10-esünk :o)
Ismet erre fele jarok, nemi szamitogep problema utan.
Sajnos nem tudtam menni a 19essel, de legkozelebb fogok menni ezzel a fontos jarattal :) , amugy mar voltam amikor a Jahn Ferenc korhaztol indult.
Termeszetesen minden nap voltam a 31essel, hisz Arpadfoldon laktam.
Amugy ez nem fog itt tetszeni de voltam Parizsba es mentem a Mercedes Citaroval es hat meg szerettem. Nemet berregesse van, de a fekezes olyan D10es, gyakrabban fogok menni vele!
Ez általában úgy van,hogyha nincs Gyors23-as időszak, akkor kiadják Őket 23-asnak. Hétvégén ez megszokott,de napközben hétköznap is láttam már ilyet! Végülis jó,mert így a 23-as színvonala is emelkedik kissé.
Ja,és 2 db táblás ezüstnyíl van.Meg van egy majdnem ezüstnyil : BPI-807. Csak Ő nem lett ezüstös.
Egyébként a FOS-Gyem az direkt fos-gyem? Mert (ha esetleg nem tudnád,de ha tudod ez a mondat tárgytalan!)amúgy FOK-GYEM
Ma a gyors 23-as busz vonalán egy busz kivételével az összes busz Fos-gyem-es (Plusszos) volt.
És a sima 23-as vonalán pedig láttam egy Plusszos (BPO-809) Fos-gyem-es ezüstnyilat.
Mire jó az hogy az újonnan felújított buszok ezt a valahogy "idegen"ezüst csíkokat kapják.
Vagy talán ez egy megkülönböztető szine egy alválalkozónak?
ßdv kawirz
A hétvégi BKV+ 40-es roham plusz a 26-n áldogálló miliiónyi 412-es miatt más vonalra alig jut ... VAgy van most áldogáló kocsi is a garázsban ?? Műszaki hibás stb ????
Már nincs kapcsolat a Neoplan és a Solaris között. A NEOMAN egyesülés előtt kiszállt a Neoplan a Solarisból.
A Neoplan kapcsolat alatt a gyár Neoplan Polska név alatt futott. A gyár annak idején azért jött létre, hogy a kelet európai útakra fejleszenek egy robosztusabb buszt. Ameddig a Neoplan-nak volt tulajdona, addig a lengyelek nem szállíthattak (az a piac maradt a Neoplan-é) buszt nyugat-európába. Amikor kiszállt a Neoplan, akkor indult be pl.Berlinbe is a Solaris buszok eladása.
A Milleniumi régen a kórházig ment. Addig a budös életben nem használtam semmire. Most mióta "megvette" az osan,azóta egyszer kétszer már volt mire használni.
Csak szegények egyszer szétesnek menet közben. Gondolom ide nem a csúcsminőségű buszokat adják :o)
Ezt gondolom azért találták ki,hogy aki csak a felüljáróig akar menni,annak ne kelljen megvárni a Volánt. De megjegyzem a Volán sűrübben jár mint a kék. Meg aztán jó ha 3-4 ember ül a buszon. Jó lehet itt sofőrnek lenni. Mi van ha késel :o) Komolyan mondom, második körben elaludnék a végállomáson :o)
a filozófia mögötte nyilván az, hogy az elágazásnál (nagykőrösi-méta-szentlőrinci) át lehet szállni egy csomó mindenre.
nemtom itt arról van-e szó, hogy a Volánbusz előbb érkezett, ezért megy ő a Havanna utcai ltp.-hez, vagy egyszerűen vele szerződött az osán (érdekes, hogy a közeli teszkónak is van havannai járata)
utóbbit tartom persze valószinünek
ez az osán-járat szerződéses lehet? mert akkor nincs vita, megéri a békávénak. (vagy legalábbis mindegy nekik legrosszabb esetben is)
Erre a feladatra ott a Havannai Volán osan,nem? Akkor meg minek oda BKV-és kocsi. Ilyen sok felesleges kocsija van Délpestnek. Akkor jöhetnének inkább a 19-esre!
én csak azt vettem észre, hogy a 19-es olyan k. későn állt be a múltkor az osánhoz, hogy miatta késett a Volánbusz is...
(jut eszembe, nem csipem a MAN-t ezt már tudhatjátok talán, de azt fönntartom, hoyg a 2x2-es jobb (értsd: kellemesebb egy fokkal belül) mint a 2x3-as, ugyanis a Volánbusz Osán-Havanna u. járatán volt alkalmam kipróbálni. és a motorja az kifejezetten jó.)
Főleg amiatt,hogy akármikor jövök haza vele,a 19-eshez futni kell. (De álltalában félúton be****sza az ajtót,majd a visszapillantóbol beleröhög a pofámba és elkormol. Ezt álltalában kúltúrált módon,magamban történő édesanyukaemlegetéssel, és középsőujjmutogatással tolerálom. Csak azért nem rúgok bele a buszba,mert Ikarus! :o)
Kicsit olyan "volános" hangja van. De jó ez a 17-70. Csak kicsit zörögnek benne az üvegtáblák,meg minden,de jól gyorsul.
Egyszer régen egy 260-asban is hasonló volt,de az jobban "volánhangú" volt. Valami BX-52??,vagy mi.
Ez egyébként,ha mondjuk Tescobusznak adják ki, marha jó megoldás. 1 ajtószárnyon kinyomkodni az összes kis zacskót,szatyrot ...egyebet. Tudom,mennyek középre,de ott meg középen van egy kapszkodórúd. Magyarul a hátsó ajtón talán leférek :o))))
Moszkvában ezt ügyesen megoldották, hogy a vezér ki tudjon látni jobbra: A vezetőfülke fala nem ott ért véget, ahol a pesti 200 -asokon, hanem az 1. (bolygó) ajtó 1. szárnya mögött. Így az utasok elöl csak egy fél ajtószárnyon szálltak fel, a sofőrfülkébe fezető fél ajtószárny nem is nyílt ki a megállóba beálláskor, az tényleg csak a sofőrnek volt fenntartva.
(Mintha Székesfehérváron is láttam volna ilyent,azt hiszem, egy 263 -as vagy C63 -as volt az illető).
240-es trolival kapcsolatban: benne (egyelőre egyedüliként a trolik között) nem Fok-Gyem, hanem BUSE gyártmányú kijelző van, ami tényleg jobban látható, főleg sötétben...(Mellesleg a 706-os IK412T-nek is ledes a kijelzője de ott szimplán a homlokfali Fok-Gyemre raktak ledeket, a többi kijelző (oldalsó, hátsó, belső) meg a vezérlője maradt a régi.)
Ezt már rég akartam mondani, csak mindig elfelejtettem, de most nem:)
Pesterzsébet városközpontnál, a templom (tehát Kispest) felé menő megálló ilyen szürke-kék műanyag oszoloppal van megoldva (tudjátok, amilyenek pl. a pluszos megállók), és ott a piros 66-os nál a betűkből (meg a többi járat betűiből) a "Kispest, Határ út"-ból "kispöcs a rút"-ot csináltak:))))))))))))))
Egyébként a 18-07-tel mentem, a 17-07-tel jöttem:)
Sajnos nem adják ki a BPI-629-et, mert az idő vasfoga beleharapott a tetejébe (beázik). Pedig:
-nagyon jó motorja van
-jó a fogyasztása
-jó a váltója
-a gazdájának meg a szíve csücske.
Remélem nem selejtezik majd le a beszerzési hullámban.
Talán meg akarják várni, hogy az összes megérkezzen, és akkor "ünnepélyes külsőségek közt" átadják őket a leendő vonalukra.
(Ami még elég képlékeny... Képben van az 57-157-257, a 49 és a [56] is. Meg még állítólag más vonalak is...)
Úgy figyeltem meg, hogy a 280 @118 abból adódik, hogy a forgalomból gar. -ba álló 6,86 -osokat átszereltetik néha egy menet erejéig 118 -ba, hisz amúgyis a garázs a vá.
Délután, 15-16 óra közt pedig a forgalomba kiálló 6 -86 -os fut egy menet 118 -ast a gar. és a Bogdáni út közt.
(egyébiránt pedig a héten végre többször volt a vonalon 260 -as, mint 405 -ös. Fel is fértem rá reggel, nem kellett a lakóteleptől a Bojtár utca közepéig gyalogolnom...)
üdv.
Ha a 280-ashoz hasonlitott, akkor az a 293-as lehetett.
Volt már itt kép róla szerintem, és akkor szó is.
De mondanák többet, ha tudnék, csakhogy nem tudok:)
Sziasztok!
Sajnos nem volt időm végigolvasni a topicot, úgyhogy ha már volt róla szó, elnézést kérek:
Gyerekkoromban kint a BNV-n láttam egyszer egy Ikarus buszt, ami a 280-as hoz hasonlított, de dupla csuklós volt. Kicsi voltam ugyan, de erre határozottan emlékszem. Nagyon hosszú volt és érdekes volt benne végigmenni a két megtörés miatt. Tudni erről valamit, hová lett, stb? vagy csak az én emlékezetem csalt volna?
Ha volt róla szó esetleg, csak egy bólintást kérek és majd megkeresem... köszönöm...
De azér ha az oldala rohad,az egy dolog. De a sok selejtből nincs egy darab jó ajtó se??????
Viszont a héten láttam egy nagyon szépen ,kompletten felújított Ipari csukit,hamár offolunk ezerrel. a 4-esen. PSZ xx-xx :o) Elfelejtettem.
Nem lett jelzőke beletéve,fosgyem se,műnéni sem,csak egy szép igényes villi lett belőle.
Ja és a Ferenciek tere után mi van a metróval?olyan lassan indul egy hete,hogy gyalog is gyorsabb vagyok. Aztán az alagutban már "nyom" egy kövér gázt.
Én is egy trolit akartam szóbahozni,csak az Ő pályaszáma 900. Szerintetek mikor cserélik ki az első ajtót? Majd ha már lerohadt?
Mert kb 1 éve behegesztettek oda egy fémlemezt,ami azóta lassan megint elhagyja a buszt. Eléggé esztétikátlan szegény...
A Fok Gyemről jut eszembe...
A 240 psz Ik 280t vel mentetek mostanában?? újfajta kijelzőt kapott, a belső kiiró olyam mint ami az Agorában van A külső hasonlít a Fok Gyemre, de minden oixel mögött egy kis led világít ... És nagyon nagy a számkijelzője, egyik nap arra figyeltem fel, hol hátul is látni, hogy hányas troli húzott el melletünk ... A bemondása is túrhető, ÉS NINCS BKV SZIGNÁL !!!! (hurrá!)
Így van! De én hallotam már,hogy a BKV csatolni akarja a 405-öket,és azt rakni oda. De lehet hogy kifejlesztik a 405 Csuklós változatát a 118-asra. :o)
Ott úgy van,hogy lefordul az Üllőiről,megy megy egy darabig,aztán megint jobbra fordul,és ott is meg egy jódarabig. Én az Üllői sarokra gondoltam. Az se Kispest?
Hát én egészpontosan amikor az Üllőiről fordul le a végállomás felé oda gondoltam Kispestet. De a Köki az viszont valóban határ,úgyhogy ott is 4 kerület.
De még akkor is egyenrangúan fontosak mind a ketten! :o)
Tobb fele mentem, voltam a 99, 68, 51/151, 48, 194 de nem volt sok alkalom arra menni, de eleg jo volt, mert tenyleg vannak jo kis peldak... de en azt szeretem.
Most pillanatnyilag nem lesz fent a neten, en meg csak kezdo vagyok, mire meg oldom videorol, szamitogepbe es utana a netre, ...de majd igyekszem.