Tegnap Szfehérváron láttam Alba Volános Ik260-at, a hátulján "Detroit Diesel" felirattal. Ez konkrétan milyen (mekkora/ ?kW,stb.) motort rejt?
Elég siiiirály hangja volt... :)
Jaj!
Azt még nem mondtam,hogy a 48-as sofőrök karöltve a 151-es driverekkel kifejlesztették a 280-asok napbesütésgátlóját. Mégpedig úgy,hogy a Határ Utca végállomáson álló összes busznak begyüjtötték a tábláit,és a napellenző legalsó állapota,és a müszerfal-ablak találkozás közé állítva szépen sorban elhelyezték az első buszon. A többi meg szorosan mögé.
Jól nézett ki :o) 48,48,151,48,151... Tán BPI-716 volt a tesztalany. Ha jól tévedek.
Börsi önkormányzat így akarta. és mivel ígyis úgyis kifizetik, a BKV-nak mindegy. Engem inkább a belső végállomás zavar. Miért mindig a Móricz??? Lehetne már valahol máshol is, pl a Gellért téren!
at3sz
"Hogy-hogy a te képedet használták fel ??? Felraktad a netre, vagy Odaadtad nekik, hogy itt van pár képecske fotózgattam ....."
Rendszeresen szoktam a BKV-hoz CD-n bevinni a képeimet.
A 70-es troli menetrendjén is az én fotóm van.
"140E 40E másik változata ???
Az merre fog menni..... ???? Útvonalat ha írsz könnyebb beazonosítani térképen ....."
Móricz Zsigmond körtértől Gimnázium megállóig közös útvonalon közlekednek.
"A jelenlegi 40E autóbusz minden második kocsia 140E jelzéssel Törökugrató térségéig közlekedik. A közös szakaszon tehát, a 40E és a 140E járatok 15 perces gyakorisággal követik egymást."
Infó: BKV Rt. 140E szórólap
A 140E végállomásai:
Móricz Zsigmond körtér
Budaörs Törökugrató (Tetra Park)
mind szigethalmi, de az eredeti (96-os) felálláshoz képest volt már átcsoportositás valamennyi, de mind maradt szh-nál csak már nem mind arra jár mint akkor
Ma 79-essel (mostanába kedvenc járatom,jókis 405-ösökkel) a Vágóhíd végállomás felé,külön út vezet be a végállomásra (De ezt gondolom mindenki tudja) És az elején ki van írva,hogy Behajtani tilos kiv. BKV. Na ezt a táblát valami nagytudású ikúfájter kijavitotta "Kivéve fa**szopó BKV"-ra Szép mondhatom. képesek ilyen kietlen helyre is kimenni,és összefirkálni a táblát. :o(
Ma láttam fehér Ikarust is,ráadásul 2öt is a Pannónia utcában (Nem a Wekerlén :o) Az egyik a részben befalazott ráncos 260-as volt,a másik meg egy 250 es.
Most hazafelé meg Csepel felöl jött egy 250,vagy 256 a felüljárón,és ment tovább a Baross utcán. Barna alapszín,kék csíkok (asszem)
hát ha megnézed a megállókat, Határ út után Közdűlő út, nemtom minek jönne Wekerlének.
szerintem még az is lehet, hoyg az ady-n megy ki végig, és ott ér össze a pozsony-kassa sarkon a 194-gyel
Az énáltalam látott legszebb 260-as rendszáma: BPI-647!
A létező összes króm diszléc rajta van,szép új festés,felújított (nem zöld kap. ször.ül.!!)belső tér. Szent Imre téren állt reggel Csepelen,a tárolóban. Igazi fotóalany busz!
Tud már valaki valami pontosat? Lesz ezüst 260-as délpesten,vagy nem?
Nem, ott idő előtt (2003. szeptember 1.) úgysem találtam volna.
Az épületben, a Marketing irodában szereztem ahová pont ma érkezett meg frissen a nyomdából a GLORIETT-BUSZ és a 140E busz szórólapja is.
A GLORIETT-BUSZ megállói és az átszállási kapcsolatok:
Kispest, Határ út vá. ........................
Közdűlő út.........................194-es busz
Tövishát utca.................................
Gloriett-lakótelep vá. .......................
Kele utca...................19-es, 194-es busz
Csiky utca..........................36-os busz
Karton utca...................................
Kassa utca..........................36-os busz
Ipolyság utca......................194-es busz
Kispest, Határ út vá. Ezt úgyis mindenki tudja
Ja és a 140E-ről is kaptam szórólapot. Azon meg az ÉN!!! 193-as buszos képem van átretusálva 140E-re!
:-)
A GLORIETT-BUSZ megállói és az átszállási kapcsolatok:
Kispest, Határ út vá.
Közdűlő út 194-es busz
Tövishát utca
Gloriett-lakótelep vá.
Kele utca 19-es, 194-es busz
Csiky utca 36-os busz
Karton utca
Kassa utca 36-os busz
Ipolyság utca 194-es busz
Kispest, Határ út vá. Ezt mindenki úgyis mindenkitudja
A 194-es busszal nem lesz semmi sem, továbbra is közlekedni fog.
Ma szereztem az Akácfa utcában a Gloriett-buszról szórólapot és eléggé megdöbentem mikor megláttam, hogy a képen nem is egy IK.260-as Ezüstnyíl van hanem egy IK.280-as Ezüstnyíl (Ha jól láttam: BPO-810)van átretusálva IK.260-assá és a háttérben pedig a Gloriett lakótelep látható.
:-)
ßalázs
NEM festik a kapaszkodókat itt nálunk. A saját szememmel láttam, mikor bent jártam a főműhelyben, hogy vadonat új - benejlonozott - zöld kapaszkodószettek vannak a kocsik mellé odakészítve. Vázcserén meg ezek a kocsik átestek 1-2 éves időintervallumon belül. Van amelyik Mezőtúron, van amelyik a Főműhelyben.
Jah. Meg ha már kivánságműsor van,akkor kérnék egy 19A-t magamnak,meg egy 48-ast Nolannak. Meg Tectornak (és részben magamnak is) egy 42,vagy 34-est.
Ja Nolan. Én is láttam ma az egyik 19-esen a Piros Osan táblát. Én nem erre gondoltam. Ilyet még nem is láttam,de mondom ez biztos a gyorsosan járat :o)
És ma sikerült végre kipróbálni BPI-405-öt. A típust nem lesz nehéz kitalálni. Élmény ez a busz! és egész jó állapotban van!
BPI-744 Látszólagosan kitupírozott 280-as. Régi dizájnra (tehát nem zöld kapaszkodó,és nem szörőslések) lett kalibrálva,és maradt a ráncajtó.
Úgy látom,meg kell tekinteni ezeket a re-felújított 103-asokat. Sőt ahogy DraCola képtárában olvastam még nyerni is lehet. (Gondolom egy vonaljegyet,esetleg egy buszt? :o)
Jövőre lehetne a 48-as,vagy a 19-es,vagy... éve,nem?
69-esről sajnos csak papírképem van, eddig összesen egyszer jártam a vonalon, méghozzá tavaly szeptemberben, a csuklósítás napján :) De tervezek egy rkeresztúri látogatást, és akkor majd változtatok ezen! Mindenesetre a papírképeket holnap előkeresem, ma már nem, mert mennem kell el!
A felújított kocsit felújítani :ppp
De itt pesten sose lehett tudni most felújították e, vagy mi más csináltak vele .... Meg a felújítottat is újra kenik simán fél év után .....
Én sem védeni akarom a BKV-t, de esetleg egy vázcserés felújítás? Erre gondoltam. Egyébként itt Egerben festtték sárgára a fekete kapaszkodókat és a sárga lejön, a fekete meg alatta marad és virít! Igaz csak egy buszon van így.
Szerintem úgy szept. közepe felé, adigra tán lecseng a nyári melódömping. (Mostanság akad 20 órás munkanapom is).
Az ötletedet viszont valóra fogom váltani. :o)
Tector!! mikor fogsz fogsz frissíteni?? Bele akarlak tenni a linktáramba .....
Csak 1 dolgot javasolnék, vedd le az "under cntruction" feliratot a címlapról, és rakj odas egy szép képet..... Úgy mennyivel szebb lenne.... De ez csak az én ötletem .....
Komolyan nem kötekedni akarok Veled, sőt a BKV-t sem akarom nagyon védeni, de:
-a kapaszkodók nem csak le lettek festve, hanem ki lettek cserélve. Miért? azért, mert ha csak le lennének festve, akkor pár nap múlva (főleg ebben a hőségben) egy nagy zöldes-feketés (retkes) dzsuva lenne a kapaszkodókon.
-az ülések nem csak át lettek húzva, hanem mindegyik le is lett cserélve. Miért? mert azt valószínüleg a BKV sem akarta, hogy a szétült (néhol húgytól átitatott), néhol szétvagdalt üléseket csomagolják be új huzatba. Egy ilyen ülés ára bármilyen meglepő 100 rongy közelében mozog.
Ezeken kívül gondolom eltávolították a firkákat, ahol nem lehetett, ott dekorlemezt cseréltek, és valószínüleg (ha volt ilyen), akkor a súlyosan összekaristolt ablakokat is kicserélgették. Ezen felül a 10milla/db-ba az is beleszámít, hogy azzal néhány ember is foglalkozott, tehát nem csak az anyagárat kell ilyenkor nézni.
Egyébként meg 1 kocsi 1991-es, 2 meg 1992-es, és azok gyárilag nem D10-essel érkeztek, viszont anno az elsők között kapták meg az új motort. De ezt csak a pontosság kedvéért. :-)
Hidd el (ne a Totalcarnak, hanem nekem), hogy a 05-37-ben D10-es motor van. Kívülről is hallatszik. Nagyon hasonlít a 280-asok hangjához.
A 05-38-ban is valóban MAN D2865LUH07 E2 motor van, egész más a hangja mint a többinek, bár szerintem ott már a kipuffogó sem az eredeti állapotában van. Ami elírás a Totalcaron, az az, hogy a 05-39-ben NEM D10 van, hanem DAF, viszont eltérő a szériától. Ő ugyanis DAF GS200M E1-es motorral rendelkezik. Na az ő hangja valóban kísértetiesen hasonlít a többiéhez.
Kétszer mentem vele, szerencsére már az első napján délben megláttam, nyilván délután fél órával később értem haza, mert nem jött sokáig a(gora) busz...
Kinézetre szerintem nagyon jó, ilyen egy 21 századi autóbusz, szerintem a designhoz nagy mértékben hozzájárul a füstüveg. A színek is jól eltaláltak, talán a hátulja egy picit szokatlan.
Belül szintén komfortos bár hátul szűknek érzem. Amit viszont elszúrtak benne szerintem, az a csúklórész. A régi ikarusoknál ez egy kör alakú tágas rész volt, de itt a csukló (el ne írjam...) benyúlik az utastérbe, ezzel jelentősen leszűkül itt a tér. Jó hogy nem FOSGYEM van, ez a ledes megoldás megbízhatóbb, csak lehetne nagyobb is.
Utastérben hangja alig van, de ami nekem meglepő volt, amit már olvastam itt is, a váltó és a motor összjátéka. Olyan lágyan csúszik át egyikből a másik sebességbe, ráadásul mindezt alacsony fordulatszámnál is, és az ereje is megmarad a további gyorsuláshoz.
Ahogy elértük a Thököly Dózsa kereszteződést kb 40-el, nem viccelek, akkorát koppant a busz hátulja, én ott azt hittem hogy leszakadt az alja. Lengéscsillapító vagy futómű? Hiába, nyugat-európába szánták.
Annyiban tudok segíteni azoknak, akik még nem mentek vele (én nem találtam Agora menetrendet), hogy 16:00, 16:15 felé a Kosztolányin van Kelenföld felé, reggel pedig 9-kor jöttem vele az Blahától.
A Totalcar szerint BPO-537 és BPO-539 D10 motoros, BP0-538 MAN, de sztem ez hülyeség, totál ugyanolyan a hangjuk mint az összes többinek. Fülrepesztő. D10-es 415-öst vidéken már láttam pár helyen. (asszem Balatonfüreden legutobb)
Mentem ma a frissitett 103-assal. Hát ha ez 10 milla volt....
3 doboz zöld festék, 20 négyzetméter hányásmintás szövet. Ez szerintem max 20000 HUF, de talán még annyi se. Ezek 93-as gépek, alapból D10 motorral, a szürke padló már régebben megvolt. (ezek jártak régebben hétvégén 3É-n). Ha ez tényleg 10 milla, vehetnék tőlem is a cuccot. Egye fene, én odaadom 8 milkoért is:)))))))))))
Volt szerencsém ma az Agorához is. Az ajtózárás valahogy még mindig nem akar tökéletesen összejönni.....
Kelenföld lepasszolt 2 kocsit Óbudának, az viszont 3db-ot vissza. (A 3 Mezőtúri kocsit 00-10, 19-62, 19-80) Így már +1 kocsi van Kelenföldnek. Namost ha visszaáll az iskolai menetrend, akkor a régebbi 103-as kocsik mennek 72-re, a Bocskai úti aluljáró meg egyszercsak jól el fog készülni, és akkor nem lesz szükség a 47Gy villamospótlóra. De ha ez mégsem fog ilyen egyszerűen menni, majd innen-onnan összetarhálnak 1-1 kocsit, amíg tart a villamospótlás.
Ma reggel munkába jövet a kisminkelt 103-assal jöttem. Osztogatták a szorólapot egy pár megállóban és a buszon is volt, amiben ugyanaz volt leírva, mint a bkv weboldalán, plussz a mától érvényes új menetrend.
BKV szerint új üléshuzat, kapaszkodó, világítás ami kb 10 millió. De! Aki meglátja a buszokat... nem olyan könnyű átverni minket :) ugyanis miről van szó. Mondom azokat a rendszámokat, amiket útközben láttam a teljesség igénye nélkül:
19-80 (ezzel jöttem), 00-10, 11-84, 11-85, 11-87
Ugye az első 2 már alapból fel volt újitva idáig is, a többi pedig régebben a 72-esen járt, ezek 1993-as gyártásuak tehát nem kellett sokat csinosítani rajtuk. A régi 103-asokat (11-92, 11-94, stb) a 47V-n láttam, ami már csak csúcsidőben megy. Felmerült bennem két dolog is.
1. 72-esre kelenföldi 435-ösök kerültek, gondolom nyáron sikerült a 7(A)-ből lecsipni a ritkább követési idő miatt, de mi lesz ősszel? Mert az itteni 280-asok már a 103-asban vannak.
(Elnézést, hogy csak most válaszolok, de szabin voltam.)
SaxViktor(5006):
Ha lehet 1-2 megjegyzésem: Sőt, nagyon megköszönném!
-az első 435-ösök (amik a 7A-n jártak) azok Récseisek (Belváros) voltak, tehát az első "fecskék" ott jelentek meg. Ez érdekes, több helyről is Kelenföldet hallottam
-a 4-es ajtó nem csak a hűtő miatt keskeny, hanem mert ezek a DAF motorok fekvő motorok, ellentétben a korábbi Rába D11-es, D12-esekkel szemben. Tehát a korai példányokba D11,12 került?
NOLAN(5007):
nézegetem a honlapot, és most látom, hogy a balaton volános részben van egy kép, ami nem jön be rendesen nagyban. Kijavítottam. Nem tudom miért csinálja ezt a Freeweb, de nem ez az első alkalom.
Máshova meg nem akarom tenni, mert sokat szenvedtem a FOK-Gyem kijelzővel, nincs kedvem újat csinálni :-)
BPO144(5008):
Tetszik a lapod, es jo kis busz a 435os (a 260as utan a kedvencem). Nekem is :-)
Egy kis eszrevetellel jonnek elo, lehetne egy-ket kepet oda rakni a hatuljarol is. Igyekszem.
Majd lesz mas buszrol is? Szeretnék az összesről csinálni, de egyenlőre arról lesz, amiről van sok részletfotó (motor, utastér, stb.) Úgyhogy hajrá, lehet küldeni képeket :-)
A következő egyébként a 415-ös lesz, majd a 412-es.
Bocs Grimbi, hozászólásom után lekapcsolódtam.
Most értem haza, a Budaörs busz nagyon jó, tiszta vidéki volánbusz feeling, barátságos utasokkal, jó volt. BPI-198 szegődött társamul, Ő is nagyon jó volt. Majd legközelebb buszozunk ha gondolod, de az min. két 7, mert holnap irány a nyaralás. Emil ment megint!
Amugy nem volt a buli akkora durranás, mármint az a része ami az Andrássyn volt. A Stadionkert az jo volt... De nem offolok tovább
A lószállitót azt én is láttam multkor!
Most olvasgatok vissza, irtatok egy BKVs 256-osrol. Én már jöttem egyszer haza vele Kecskemétről! Félmaratonon voltunk és a BKV-sok felajánlották visszafelé a hat-hét szabad helyüket. Köszi ezúton is!
egyébként nemrég lett felujitva, uj designt kapott.
volt egy 55-ös Ikarus! Asszem a Vértes voláné, de ez nem biztos. rendszámra nem emlékszem, hosszu volt az este (Talán GEX-274, de lehet h ez tök más:)))))Még csak most éledezek:)))
Két tippem van...
1. (ez a valószínűbb) Óbuda kap a friss, ropogós Ezüstnyilacskák helyett cserébe jó, leharcolt 260 -asokat Dél -Pesttől, jobbik esetben "típushomogenizáció" címszóval átpasszolja a 415 -öseit...
2. (ami idő /és pénz/hiány miatt kivitelezhetetlenebb) Készül a 11 darabon felül még pár ezüstnyilacska...
Ne szégyeld, mond ki egy szóval, hogy bakter leszel, nem kell azt szégyelni!
Remélem hallunk rólad pl. olyat a rádióban, hogy magyar származású bakter siklatta ki a TGV szerelvényt a Párizs-Lion viszonylaton. Matuszka Szilveszter után rád is büszkék lehetnénk. :o)
Ne szégyeld, mond ki egy szóval, hogy bakter leszel, nem kell azt szégyelni!
Remélem hallunk rólad pl. olyat a rádióban, hogy magyar származású bakter siklatta ki a TGV szerelvényt a Párizs-Lion viszonylaton. Matuszka Szilveszter után rád is büszkék lehetnénk. :o)
Szevasztok!
Andriska412 a Budörs buson teljesít szolgálatot vasárnap d.u.1300- tól üzemzárásig. Ez azért nagyszerű, mert ez az utsó kelenföldi 260, amit nem vezettem. Ha érdekel valakit, írjatok
HI!
Tegnap volt Kazincbarcikán veterán tali és volt egy Ikarus 55 Bözsibusz.
Ingyér vitte a népet a városban,nagyon király volt:)
Komolyan jobban húzott és kényelmesebb volt mint ez a sok mai busz.
Kellemes napot mindenkinek !
Szerintem is tetszet volna.
OFF
Mostanaba (ugy KB decemberig) nem lesz sok idom a nettezesre : Fel vettek a francia vasutba mint forgalomiranyito es valto kezelo. Videkre megyek tanfolyamra es majd le vizsgazok.
Majd neha neha bekoszonok de csak ritkan
Csak mondom nehogy azt higyetek hogy meg haltam:-)
ON
Adigra legyen sok 31es, foleg a BPO144rol kep a forumon
Hát persze,hiszen ez egyike a három Óbudai ráncosnak.Tector már mutatott róla képet (3624-es hsz.,ott 18-as volt).Az zavarhatott meg,hogy most itt,Dél-Budán láttam.
Értem. Valószínű a próba,különben minek égették volna az összes lámpát az üres utastérben. És sürün nyitották-zárták az ajtókat.
Tehát akkor egy friss villamos volt. OK.
Más,és busz:
Ma 15-35-el,és 14-10zel utaztam (260,405)Nagyon jó kis buszok. Mindkettő zöld kapaszkodós.
Ja a kis 405-ös szerint 11óra körül volt még csak 03:05 :o) Későn kelt. :o)
Látásból szép busz még 17-44. Felújított? ráncajtós 280-as. És 52-esre táblázva állt még a SZt. Imre téren Csepelen AKD-712 is.
Szerintem sokkal inkább a háború alatt került oda az a sínszál... Nézd csak meg a kép. táram odavonatkozó részét ("Tájak, városok"), van ott a mai frissítéssel több, hasonló kép is...
Elkóborolt egy (ill. 2 mert ugye csatolva járnak :o) T5C5K! A 3 -as villamos Gubacsi uti végállomásán láttam,úgy 2 órával ezelött. Pályaszámot nem láttam,messze volt.
Mit csinált itt? Csak nem felváltja azokat a .....banánokat? (örülve kérdezem!)
Ezek a kocsik -mikor legutoljára láttam őket- már így is elég szépek voltak.(Közvetlen a felújítás után) Mit lehet még rajtuk csinosítani? "Homemade" Ezüstnyíl, fokgyemmel, műnénivel?
06-49 - bár úgy néz ki - NEM Mezőtúros. (Bár ez a belinkelt képből egyáltalán nem látszik)
A VÉEK topicos képek jók. Kiegészíteném még (sajnos képek nélkül):
-Cinkotás 435-ös a 96gy-on,
-80-as évek feelingjei: csuklósok a 104-esen (Tectornak: 08-06, 08-34), és OFF 3 kocsis 12-es villamosok ON
Az ideiglenes végállomásokhoz:
-Aug. 19-én 4-es busz a Mexikói úton
Üdv!
"Korábban volt szó a 86-oson teljesítő 435-ösökről. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy mostanában kezd összeolvadni Kelenföld és Óbuda (mivel már egy szervezeti egység két telephellyel), és sokszor Kelenföldnek adnak ki óbudás számokat..."
Bisztoss... Csak, az általam pár napja beillesztett 05-71 éppen cinkotai gépsárkány...
mi a f4sz0m ???? 435 lesz a 103-on nah? , ............................................................................................................................................................................................................
Korábban volt szó a 86-oson teljesítő 435-ösökről. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy mostanában kezd összeolvadni Kelenföld és Óbuda (mivel már egy szervezeti egység két telephellyel), és sokszor Kelenföldnek adnak ki óbudás számokat...
Tegnap egyébként ünnepi szolgálatot teljesítettem a 8-ason. Izgi volt: útlezárás, terelés, sok batyu, tüzijáték a visszapillantóból, egyébként meg szar kocsi (BPI-340), de legalább voltak kis zászlócskáim elöl. ;)))
Érdekesség: az ünnepre való tekintettel elég sok busz hullott ki tegnap (???), ebből kifolyólag a 153gy-n és a 8-ason is futottak 260-asok!!!
ps: FOK-GYEM-et asszem mindig lehet csengővel léptetni...
a Horányi rév az nem egy külön vonal, csak egy betérés-szerűség.
Nem is mondtam, hoyg egy kocsi csinálja az egészet. Amit küldtem az arra a járatra vonatkozott, amit irtam.
Úgy látszik a Horányi rév vonalat nem mindig az E94G csinálja. Ma egy Rába csuklós fok-gyemjén árulkodott ez a felirat. Vagy az E94G csak hétköznap jár?
Én is meglepődtem,mikor a Blaha előtt kinézve a 6-os ablakán megláttam az én 15-19-emet. Hirtelen nem kapcsoltam,és kérdeztem is magamtól,hogy hát te itt? Aztán tizedmásodperceken belül eszembejutott a megoldás. 99-es volt :o)
Mai naggyon jó busz:BPO-637 IKARUSBUSnak teccene. Jó hangja van!
Mai szar busz (ok): A mai 26-osok. Majdnem mindnek már szabályosan kielé düllednek az ajtajai,bevágódnak csúnyán,koszosak,büdösek,felemás huzatúak az ülések...stb
friss hírek
VÁLTOZÁSOK
A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSBEN
Augusztus 25-étől megújult járművek közlekednek a 103-as autóbusz vonalán
Az 1996 szeptemberében indított 103-as autóbuszjáratunkon az induláskor még szóló autóbuszok közlekedtek 8 percenkénti csúcsidejű gyakorisággal. A járat jelentősége azóta folyamatosan nőtt, míg az idei évhez közeledve az Önök jelzéseit, észrevételeit is figyelembe véve célul tűztük ki, hogy legyen "2003 a 103-as éve".
2003 februárjára befejeződött a vonal járműparkjának általános, műszaki felújítása.
2003. márciusától megnöveltük a vonalra beosztott járművek számát, így az új menetrend szerint a vonalon 9 csuklós autóbusz közlekedik, csúcsidőszakban 6 percenként.
A 2003. augusztus 25-étől üzemkezdettől látható jármű-minőségjavítás szintén az Ön kényelmét szolgálja. A kb. 10 millió forintos ráfordítással végzett állapotjavítás keretében:
kicseréltünk 350 üléshuzatot (a szövetborítás esztétikusabb és kényelmesebb a korábbinál);
a kapaszkodókat korszerűbb kivitelűre cseréltük;
javítottuk az utastérvilágítást.
Mindemellett a járművek műszaki üzemkészségét is javítottuk.
Kérjük, hogy érezze Ön is magáénak a megújított autóbuszokat és segítsen állapotuk megőrzésében! Kívánjuk, hogy kényelmesen és biztonságosan utazzon megújított 103-as járatunkon!
Reméljük, egyetértésben mondhatjuk:
2003 a 103-as éve!
BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI RÉSZVÉNYTÁRSASÁG
Úgylegyen! 2004 meg legyen az összes busz éve. Jó? Drága BKV.
Tüzijátékos jóestét kivánok mindenkinek. (Itt megjegyzem,hogy akinek megvan a tüzijáték bedigizve,és esetleg fennvan neten is,akkor örülnék,ha szólna. Mert rosszul állítottam be a videót,és nem vette fel. Én a tetőnkről néztem. Köszönöm)
Ma elmentem egy kicsit a Margitszigetre,körbenézni.
Tapasztalatok:
Sziget: Csurig emberrel,szinte mozdulni sem lehetett. Namost a 26-osoknak ezen kellett átverekedniük magukat szintén fullon
Amikor az Árpád híd felöl jöttünk be a szigetre /ugyanis elmentem E94G nézőbe,aki naná hogy nem volt ott :o( /a lehajtó után úgy áltak a kocsik,hogy a busz pont elfért köztük. Illetve pont nem,de sofőrünket ez mit sem zavarta,és szó nélkül végighúzta (igen erőteljes módon) az egész busz ajtófelöli oldalát egy Merci tükrével. A mercis áljon máshova,az ilyen köcsög sofőröket meg rugják ki! Nemám,hogy kiszált volna,és behajtja a tükröt,neeem végíghúzza a buszt.
És még egyéb müszaki érdekességek:
Az ajtófék erejéről annyit,hogy sofőrünk 5 méter után vette észre,hogy visszanyílott a 2-es ajtó. Egy kicsit kövérebb gázzal,gond nélkül elindult.
Aztán a becsipődésgátlóról is annyit,hogy egy nő igennagy váltáskáját szó nélkül odazárta. Úgy kellett kirángatni az ajtó közül.
És még azt vettem észre,hogy az ezüstnyilakon elég a csengőt megnyomni egy pillanatra,és máris léptet a fok-gyem. érdekes.
A városban meg óriási dugó. Gondolom örültek a sofőrök mindenfelé. És még mi lehet most a tüzijáték után.....hú.
Tegnap neztem a Sniper 2 filmet, Tom Berenger fsz. (nem tudom hogy magyarul is ugyanaz a neve ?). Hat eleg szep elmeny volt. A film nem olyan jo, de a Balkanokba tornenik, csak Budapesten forgattak. Meg magyarul is beszelnek a filmbe! Ajanlom nektek lehet latni UV villamosokat, belulrol is, es Tom meg vezet is egyett, neki egy autonak. De a lenyeg, hogy amikor menekulnek a hatar fele nem barmelyik buszba teszik meg az utat hanem egy szep IK55ossel. Szep pillanatok voltak.
Köhömm!
Még csak a 90. oldalig írtam a neveket,Te ott még nem szóltál hozzá!
Viszont fejből tudhattalak volna. Bocsi! A teljes listán természetesen Te is ott leszel Mindkét néven! :o)
Na elkezdtem összegyűjteni a hozzászólókat. Idáig a 101 oldalas IFC topic 90.ik oldaláig mentem vissza,de így is igen tetemes a hozzászólók száma. Ime:
(A nevewk között semmiféle sorrendet ne keressetek! :o)
Szép,tökéletes,lényegretörő. Sok szép képpel.
Várjuk a folytatást.
Egyébként tudtam meg az oldalról számomra újdonságot is! Azt nem tudtam,hogy van olyan BKV-s 435,aminek a 3. ajtóval szemben ülései vannak,és nem peron.
Köszönjük.
Nekem ez a megálló nagyon ideiglenesnek tűnik. Bár nem vagyok ismerős a 44GY-n,de igencsak gépészkednie kellett a sofőrnek,hogy be tudjon állni. Kifelé menet meg nem kis port csap,ami ugye bejáratott megállóknál nincs.
Tetszik a lapod, es jo kis busz a 435os (a 260as utan a kedvencem).
Egy kis eszrevetellel jonnek elo, lehetne egy-ket kepet oda rakni a hatuljarol is.
Majd lesz mas buszrol is?
üdv.
gratulálok a 435-ös iráshoz!
nézegetem a honlapot, és most látom, hogy a balaton volános részben van egy kép, ami nem jön be rendesen nagyban.
megnéznéd?
FBD-328
Kérem jelezzétek, ha:
-a te fotód látható az oldalon, és el szeretnéd távolíttatni
-valamiről még lehetne írni
-valamit rosszul írtam
-rendelkezel a totalcar.hu-s képekhez hasonlóval, és felajánlod az oldal részére.
Gratula az 5000. hozzászóláshoz! Csak így tovább, bár oz OFFokból egy kicsit lehetne tizedelni.
Vezetőfülke légkondihoz:
-BPI-303 (BX-62-09) 280-as: Konvekta légkondi (leszerelve)
-BPO-357 (BY-65-96) 260-as: BonAir légkondi (leszerelve)
-BPI-961 (BU-08-31) 280-as: Mezőtúri Klímaipari Centrum Rt. (Ez kívülről nem látszik, az utastérben van egy doboz a vezetőfülke tetején. Mivel a buszra rádőlt egy villanyoszlop és benyomta a fülke tetejét, a BKV házilag megjavította, viszont a klíma állapotáról nem lehet tudni. Mezőtúron mindenesetre azt mondták, hogy hozzájuk nem vitték vissza javításra)
Maradok továbbra is hűséges olvasó és ha kell, hozzászóló.
BPO144: "Meg egy kis kerdest, Juliusban lattam egy erdekes 412est. A vezeto folott volt egy olyan doboz fele, ez klimatizalas vagy mi. A 78ason jart a rendszamot keresem majd elokerul."
Ez a BPI-017-es kocsi. A Vebasto cég csinálta Kelenföldnek promóció gyanánt. Csak a vezetőfülkét hűti. Gondolom ha beválik, és lesz pénz (ez persze kizárt), csináltatnak még.
Meg egy kis szot a Rallyrol, kb 99ben volt, de a csucs az volt amikor a Trabantok szaguldoztak el az uton :-)
Eppen a volt 75os troli vegallomasnal voltam, ahol egy u alaku kanyart csinaltak, kiraly volt.
"Tehat a klimatizalt 415on kivul van mas, vagy ez csak a vezetonek fujja a friss levegot."
Ez vezetőtéri légkondi, van/volt más buszon is ilyen (pl 280-ason).
Viszont BPI-378-as 415-ösön a "közhiedelemmel" ellentétben nincs légkondi, múltkor alaposabban megfigyeltem+a sofőrt is megkérdeztem.
A berendezés csak légelszívást végez a tetőn található rácson keresztül. (Rövidebb is, mint a távolsági buszokon található Termofing.
Meg egy kis kerdest, Juliusban lattam egy erdekes 412est. A vezeto folott volt egy olyan doboz fele, ez klimatizalas vagy mi. A 78ason jart a rendszamot keresem majd elokerul.
Tehat a klimatizalt 415on kivul van mas, vagy ez csak a vezetonek fujja a friss levegot.
Mivel IKARUS FAN CLUB, a Megabus forumon az Europai es az Eszak amerikai forumon vannak sok IKARUS kepek amit fel raktak nekem, meg tobb link (Amerikai szobaba a NABI temaban vannak mert a Nabirol Ikarusra tertunk.)
Erdemes meg nezni.
Nem problema a rally tema, en is nezem neha, de nem vagyok szakerto. Voltam egyszer eloben megnezni, eppen pesten voltam amikor volt egy futam a Nepligetben, meg a Forma 1-et nezzem, meg megyek a ringbe ha eppen pesten vagyok (tudom ez nem rally...)
Láttam ma egy zöld kapaszkodós buszt a 48-ason,csak a rendszámát nem láttam,messze volt. De nem a 807 az biztos.
És még hazafelé összehozott a sors egy nagy szimpi sofőrrel. (Mármint a vezetési stilusa volt szimpi, a sofőr nem :o)
A 71-esen xx-xxöt hajtotta,nem egyszerű módón/kivételesen tudom a rendszámot,csak nem akarok bajt a sofőrnek,de ki lehet találni,hogy melyik ,mivel egy pár napja ezt az ominózus lehányásos témát már említettem :o)/ (Aminek hátsó ajtaja immáron 2 hete le van hányva :o(
A Szent Imre tér Hév,és BuszVÁ. közötti szakaszán rendeztünk egy rögtönzött gyorsulási versenyt. 260 Vs. 412. Lehet tippelni ki nyert. A rendőrök tátott szájjal figyelték az eseményeket,ugyanis pont a rendőrség előtt kezdtük a dolgot kövér gázzal.
Sofőrünk egyszer-kétszer ki-ki rakta buszunkat a 412 mellé,még a gyorsulás előtt,jelezve ezzel várható szándékát,amit a 412-es szintén fiatal sofőrje vett is.
És kanyar után ami a csövön kifért... ráadásul a lámpa is zöld volt.
Háát egészen fékezésig a 412-es csak a középső ajtónál volt (Mellesleg mi indultunk hátrébbról!!!)
Nagyszerű élmény volt! A végén már 75-tel mentünk. Köszönöm ezt az élményt mind2 sofőrnek.
Egyébként érdemes megfigyelni BPO-225 IKARUS 412-es feliratát,ugyanis "fok-gyem zöld"-ben pompázik. Tök jól néz ki.
Kellemes napot mindenkinek!
Idaig nem tudtam valaszolni, bocsi.
A Megabus forum az egy francia kozlekedesi forum, ahol buszokrol lehet ossze-vissza beszelni.
Van tobb szoba Parizs, francio.,europa, azsia...
Franciaul van.
Cim : http://megabus.membres.jexiste.org
Csak mostanaban sok problema van, pl ma nem tudok oda menni.
Majd ha jobb lesz utana nezek a 293as utan.
1.:Mi az a gombszerű (kabátgomb) izé a 260/280-asokon,ami a belső burkolólapokon ott figyel? Ált fehér,ill. fekete színűek.
2.: Mi lett a műbácsis buszokkal? Még az exmiskolciak jövetele előtt a 66-oson mászkált egy-két kocsi,amin a műbácsi vigyázott ránk,és elmondta minden megálló tulajdonságait. Mint péell: "Vigyázzanak a leszállásnál",vagy "Vigyázzanak az átjáróban" meg ilyenek. De úgy hangzott az egész,mintha felvételkor bemondónk erősen alkoholos befolyásoltság alatt állt volna. Jobb volt mint a műnéni,az biztos.
Most mennem kell el, lennétek szívesek megtenni azt a szívességet hogy az éjeszaka folyamán ne írtok 75 hozzászólásnál többet? Ugyanis az 5000-t magamnak akarom >:))))
De miután leírtam ama hozzászólásomat,megfordult a fejemben,hogy nem-e eme kék viliről beszélsz. Ezexerint de. Ilyenen még nem ültem. Milyen hangja van?
Ezt most tényleg nem értem...na most komolyan, ha valaki közületek volt, akkor kapcsolja ki, ha meg tényleg senki (ez esetben bocs, feleslegesen senkit sem gyanusitgatok) akkor megkérdezem a moderálásnál.
Nem tudom ki hogy van vele, de ha öt napog szürke gatyába megyek, már hülyén érzem magam, még hülyébben, ha csak a szürke mellény van hozzá épp tiszta. Persze szerintem már szürke mellény sincs, de nem vagyok ebben biztos.
Húúú, pont ezt nem szeretem. Amikor olyan vonalra kerültem, nagyon idegesített, hogy a nyakkendőért is szóltak, meg a civil kabátért, pedig még a munkára se jelentkeztem. Ami végképp kiakaszt, hogy már csak logós cuccok vannak, szerencsére még hosszú időre van a régiből.
Tegnap,vagy tegnapelőtt beszéltük,hogy milyen nehéz megkülönböztetni őket. Mondjuk az E98-at meg a 396-ot azé megtudom,csak ott a forgalomban nem láttam tökéletesen. De így most jobban megnézve már világos,hogy nem EAG busz.
Ha kérhetném,mikor én jövök akkor is találd meg az OFF-ot. Köszi Majd ha valaki eltekeri a visszapillantót,az meg én leszek. Rendszeresen fejbecsapkodom magam,mikor elmegyek a busz előtt-alatt-mellett
már 3 hete nem ültem buszon, úgyhogy csábító dallamként csengett fel a bimbam, amikor beléptem az oldaladra. Egyébként a "titkárnő" jobban idegesít a 8-9. óra végén. Olyankor jön az "OFF", és saját mikrofon! ;)))
19.09-kor végzem garázsban. Úgyhogy szerintem 18.40-kor indulok utoljára Móriczról (már ha Gazdagrétről kezdem a garázsmenetet...) De ez csak tipp, mert még nem jártam ezt a viszonylatot.
(most böngészem a honlapod. teccik! 412-es ajtózáró-jingle-t meg lehet szerezni valahogy? ;)))
Tudom, pont ez az,hogy amiket én írtam ott meg nem (mind) szép. Mondjuk a 435 se egy csúcstechnika,de lesz rajtuk majd valamiféle kipofozás átcsop. előtt. (Úgy hallottam) Akkor már (remélhetőleg) jó lesz.
"Kb 8-10 ev alatt szeretne egy IK293ast felepiteni, 310loeros Man D2866os motorral ! "
Hát nem egy kapkodós a pasi, reméljük elég lesz neki a 8-10év. De azért nem piszkálom, mert ennyi erővel építhetne Autosan, vagy Jelcz buszt is, az meg kevésbé dobogtatná meg a szívünket.
Lehet, hogy jól tennénk, ha jeleznénk neki segítségünket, és így mondjuk lerövidíthetnénk az időt mondjuk 2 évre. Szerintem még lehet, hogy örömmel venné a felajánlásunkat. Mi meg a kirándulást francao.-ban, vagy lengyelo.-ban.
Amúgy mi az a MEGABUS fórum, milyen nyelven folyik ott a csevegés?
Azaz: A BKV Rt. koncessziós szerződés keretében ki (vagy el?) adta a délbudai viszonylatokat (és még mi mást? -ezt nem tudom) a VT Transmann Rt. -nek (ami a Videoton leányvállalata, a közúti fuvarozással foglalkozó VT ArTrans -szal együtt), olyan megkötéssel, hogy a koncesszióba adott vonalakon a mindenkor érvényes BKV Rt. tarifákkal, és a BKV Rt. arculatának megfelelő (na ez a türkis MAN -re nem jellemző, sztem) járművekkel üzemeltesse a viszonylatokat.
Ha jók az ismereteim, ugye, a koncesszió lényege, hogy a koncesszióba adó cég továbbra is részesül a befolyt bevételekből, egy bizonyos százalék erejéig.(Javítson ki valaki, ha nem jól tudnám.)
az anyaüzem az csak inkább egy idézőjeles fogalom, mert csak azt jelenti, hogy az alvállalkozó szempontjából nézve az a cég,amelyiknek az alvállalkozója az alvállalkozó.
ezek között "mindössze" ennyi a kapcsolat.
az anyavállalat pedig a "leánynak a szülője".
(itt szorosabb a kapcsolat)
ha ezt megforditod, kiderül az eredeti kérdésre is a vállasz.
MINDEZ AZ ÉN ÉRTELMEZÉSEM SZERINT :)
de azért asszem nagyjából igaz, még ha nem is szabatos
Egy kérdés. Mi a különbség a leány vállalat és az alválalkozó között?
Mert itt a németeknél nincs különbség,mert mindig a főválalkozó vagy a Mutterkonsern (anya űzem)kaszíroza be a pénzt.
üdv kawirz
"kezdem megkedvelni a 415-435-öt megmondom őszintén. "
Ugyanezt mondta ma Busman is. De Ő kicsit az én hatásomra is teszi ezt.
Éppen most dolgozom egy 435-ös oldalon. Olyan lesz, mint a villamos.budapest.hu, metro.budapest.hu, trolibusz.budapest.hu. Már félig kész, remélem hétfőre meglesz. Részleteket tudok mutatni.
Kellene viszont néhány kép, valami olyasmi, mint Tectoré, tehát 435-ös nem 435-ös vonalon, fokgyemezve, végálomással.
Amikor jöttek a 435-k a 86-os benne volt a Tervezett vonalak közt alapból, de aztán mégse kapott ......
Szerintem azért volt ott, mert az egyik 280 kampó lett, és biztos egy Cinkotai 435-nek végett ért a műszakja a 7-n és berakták a 86-ra, hogy ne maradjon ki egy kanyar se .....
Csicsikazas elott meg korulneztem a netten, es valami erdekessegre bukkantam ra, foleg ilyen gyaszolo hangulatban.
Megis vannak IKARUS imado emberek a vilagon.
Olvasom a MEGABUS forumon hogy egy 2to nevu topictagnak van egy terve:
Kb 8-10 ev alatt szeretne egy IK293ast felepiteni, 310loeros Man D2866os motorral !
Fel vette a kapcsolatot egy lengyel kozlekedesi vallalat-al hogy rakjon ferre neki alkatreszeket es venne ket IK280ast, 280.70 es 280.37 vagy 38 de inkabb 37 (de D2865os motorral), es szep lassan ossze szereli.
Ez egy 30 eves Lengyel szarmazassu fiu, aki franciaorszagban el (Cean-ba).
Most csak ennyit, majd probalok tobbet tudni de most nem nagyon mukodik a forum, nagy szerencse hogy be tudtam jutni.
Ti mit gondoltok, lehetseges vagy csak egy alom, 8-10 ev eleg...
Olvasgattam a napi lemaradasomat. Egy kis dolgot hozzatennek hogy nekem is varosi busz = automata valto busz, es igy egyett ertek Andriska412-el (4749). Ezert nem nagyon kedvelem az IK263ast a BKV jaratain, pedig jo busz, de szvsz nem varosi jaratokon.
De hat a lenyeg, ez a csodalatos kep Grimbi-tol, es pont a 31esen. Ez kiraly. Nagyon koszonom. Maris felteszem hatterkepnek.
A városi 13, a távolsági 19, némelyik ex BKV-sba biztos tettek 3. ülést az 1-1 mellé, így azok 19 személyesek lehetnek.
Van a BKV-nak is még, van Fehérváron, Mórott is láttunk kettőt.
off
amikor mondták, hogy 38 fok a rekord, én egész meglepődtem, mert azt hittem, sokkal több. meg voltam győződve, hogy magyarországon volt már 40 fölött..
na mindegy.
Tudom, hogy még Nolant se érdekli, de ma rekord meleg volt, bevallom őszintén mikor ma megláttam a műszert azt hittem, hogy rossz. A mai csúcshőmérséklet Pécelen 38,8 °C volt, a Pesti oldal kb +0,4 ~ +0,8 °C.
A BKV-nál vannak helyijáratú, botváltós Ik280-asok? A Jászkunnál többel is találkoztam, amiket az NDK-ból vásároltak vissza, botváltós cuccos, helyijáratként. Nagy élmény lehet 8 órán keresztül váltogatni. Amúgy ezek a buszok -és általában a Jászkunos Ik-ok- meglepően jó állapotban vannak mind motorikusan, mind esztétikailag.
A legjobban a 415 megy, egyszer kifogtam 1 nagyon jól beállítottat, 0-60-ig qrva jól gyorsult. Egy baja volt, hogy kb. 50-nél mutatom a havernak, hogy nézd, ilyenkor nem lehet ajtózni, hiába világít a gomb. Hát az a busz ezt nem tudta, így nyitott a jelzett ajtónál. Hát kb. 1 milliomod mp kellet, hogy megtaláljam az összajtózáró gombot
:-)
A buszokak Kelenföldön kinnt tárolják, csak a szervíz meg a mosó fedett. Nagy hidegben nem igen idulnak, mert dermed a gázolaj meg lefagy a víz a levegőrendszerben, ha kerül bele. Sok gond van télen.
a 412 az más tészta. irtam a múltkor, hoyg az Alacska-busszal olyat mentem a múltkor, hoyg csak na:))
ilyen élményem rég volt busszal, legalábbis pesten
kezdem megkedvelni a 415-435-öt megmondom őszintén.
úgy veszem észre (majd a gkv.-k megerősitenek vagy megcáfolnak), hoyg a 415-nek elég jó a menetdinamikája, a 435 pedig egyszerűen már jobb konstrució mint család szóló tagja.
úgy értem, akkor már tényleg sanyarú a helyzet 421-ileg.
ja tényleg, te kelenföldi vagy: mi igaz abból amit hallok, hoyg télen a garázsban tárva-nyitva hagyják a 412-et, aztán csodálkoznak, hoyg reggel izél elindulni....?
412-vel a gyorshajtás para, mert van benne tachográf, és megkóstolhat a főnökség utólag. Garázsmenetben a 70 nem gond, még kanyarban sem. Egyszer próbáltam a végét, 80 körül feladja, mert az is kicsit alulmotorizált, meg ugye a városi váltó. De azért jó a MAN motor benne. A 412 messze a legjobb busz most BP-en, csak sajnos a BKV hamar le fogja lakni, mert nem olyan igénytelen, mint a jó öreg 200-asok. A 260 pl. egy igazi tank. A 280 is az, de csak a csuklón kívül. Az hervad. A 400-asok egyszerűen kettétörnek a jó útjainkon.
aztán:
a Trmanos kocsikon CSAK lábfék van, se retarder, se bubu, se ajtófék. Utólag pl. a 412-ből nézve elég gagyi, mostmár biztos kigurulnék a megállókból nyitott ajtókkal, mert BKV óta nem nyomom a féket (nyomja magának, amíg nyitva az ólajtó)
Vettem NOLAN, majd írj emilre, vagy hívj. Mostanában szerintem kérek egy 41-es vp-t, mert hamarosan megint lesz villamos és azt nem jártam még
Szevasztok!
Gondoltam, +int írok eme naccerű fórumra (tényleg jó)! Naszóval: 2001 szeptember 1.
Fősuli befejezve, világgal besokalva, irány a busz! Azon a napon kezdődött karrierem, a Trmannál. 1ébként ezen a napon került a céghez az összes vonal, a 41-87-en kívül. Néhány szerencséssel 1ütt elsőként vezettük a zsír új MAN-okat. Jó volt, mert német minőség (török összeszerelés) meg új, meg mindenki bámulta, de mégse volt szerintem jó ötlet ilyeneket venni. Borzasztóan alulmotorizáltak, pl. míg a 263-as Ika szépen elmegy a 2-4-6 gangokat használva, a addig a Man szigorúan végigkapcsolandó, vagy csúnyán dadog. A legrosszabb az, hogy nincs csöngő, nehezen lehet a Tisztelt birkák tudtára adni, hogy gombolkoznék és indulnék, vagy valami.
Az Ikarus sokkal jobb volt, de mondjuk az automatát nem életlenül pakolják beléjük mióta van a 200-as sorozat, ugyanis 3x annyi munka manuál buszt vezetni. Mióta a BKV-nál nyomom, (mint mondtam korábban csak besegítőként), azóta tudom, hogy a városi busz legyen automata. Ja, a trmannál 3 féle busz van: kék MAN, kék 263, valamint a nem kék 263-asok, mert azokban távolsági váltó van. M7-en hajnalban Tescon batyu nélkül viszi a 120-at :-)