Háát :) NEm rossz, de ha Canont hoztátok szóba, akkor én analógot vennék, Canon EOS 300-t Jó kis tükörreflexes gép :) Csak, az nem tetszik benne, hogy aksiról megy sok funkció :)))))
Ezt nem tudom, sajnos, én nem modellben gondolkodom. Egy autót szeretnék lefesteni, ha összejön. :o) Tipp: Valamelyik vasútmodelles topicban -mert azt hiszem kettő van- láttam valahol, régebben leírva RAL -kódokat. Hogy ez a 3 szín is közte van -e, nem tudom.
"Akinek van vmi tapasztalata HP Photosmart 635- terén kérem írjon!"
Én 2 éve használok egy HP 618-ast.
Mondjuk a 635-höz nem sok köze van, de a 618-assal szerzett tapasztalataim után nem vennék többé HP alsó kategóriás gépet.
Ahogy néztem a 635-ös tesztjét, az is hordozza a gépem sok negatív tulajdonságát (nagy fogyasztás, láthatatlan LCD).
Sőtt, a 635-ösnek nem Pentax objektívje van és nem állítható rajta manuálisan semmi.
Ráadásul ma már a 2 megapixel kevés.
Inkább a 735-ösben gondolkozz, az sokkal jobb vétel szvsz.
Ha az drága, érdemes még a Canon A sorozatánál nézelődni.
Én ott leszek 15:00-kor az Oktogonnál a Vörösm.tér felé menő FAV lejáró korlátjánál!
Deszkás cipő, sötétkék "buggyos" farmer, és szürke ing! Ez leszek én!
Ti meg gyertek oda, egy fél órát biztos várok, ha nem jön senki,akkor ... nemtommi. De, csak jöttök?
OFF
A scannerről semmit nem tudok elmondani... Nekem egy tök "alap" Benq van, 17 pénzért vettem a Mistralban, és egész türhi. Akár 1200 dpi -ben is behúzza a behúznivalót.
ON
Tali: 15 óra egész jó időpont. Nekem tecc.
A helyszín, nos, ezt ki kellene dolgozni.
Egymás felismerése: Azt hiszem, én leszek a legkönnyebben felismerhető. :o) Teljesen fekete ruházat, +acélorrú Martens+ egy apró Ikarusos jellegzetesség, ami elég feltűnő...
Pont ma du. akartam olyat venni, de a dél-pesti Electroworldben már elfogyott. Persze a józsika elmagyarázta, hogy az milyen rossz, mert lemerülnek benne az elemek, úgyhogy vegyük meg inkább a 30000-rel drágábbat.
Ja és ha látja vki a 18-19-et, tényleg nézze meg az alvázszámát!
Topictaliban benne lennék,meg a 415-öst is szivesen kipróbálnám, de sajna nem érek rá holnap. Duatlon főiskolás OB, Gyöngyösön. (fél éve gyurok rá, meg jön Ő is :))))))) Azért drukkoljatok........
Tegnap mentem a papirjaguárral, hátulról furcsa és nagyon érdekes hangok, esküdni mertem volna hogy egy ráncajtós 260-as, de sajna csak egy szippantós Rába... Aztán leesett h végülis közeli rokon :)))))))
Miért járna a 3É csak munkanapokon? Tuti jár hétvégén, nekem elhiheted!!! csak akkor 280-as, nem 260-as. Szép kis szopás lenne nekem szombat esténként:))))) Jó dolog a séta, de 14 km részegen :)))))) Durva lenne..........
Hat vissza tertem.
Orommel olvasom hogy megis kiderult hogy mi az a film. Tehat ha mindent jol ertek akkor most megy a moziba?
Most aztan nagyon szomoruvagyok hogy nem tudok ott lenni az Andrassy uton, en is szivesen kiprobaltam volna azt a 415ost... :(
Off
Most mi bajod van?
Vodicka világhírű mondása is úgy hangzott. " a háború után hatkor, a Kehelyben!"
(Jaroslav Hasek:Svejk, a derék katona)
Akinek csípné a szemét, tessék odaképzelni a hangsúllyelet a S betűkre.. :-)
On
Lásd GABORBP #6138 -át. Bemegy a Balassin, egyenest neki a térnek, majd a "Fehér ház" mellett -balra- kifordula Széchenyi rkp. -ra, ott elmegy a Markó u. -ig, megint egy bal, vissza a Balassira és irány a sínek után (egy darabig).
Igen a 20-as is ezüstnyíl lesz!
A 23GY régen volt +os,mostmár nem az (Bár a buszon,megállókban...még mindíg ott figyelnek a kis matricák :o) Viszont meghagyták az Ezüstnyilakat.
Ha jól tudom az 54GY + osításakor - osították a 23GY-t
Az tudom,hogy a Glorietten 4 db Ezüst 260-as mászkál, nem mezőtúri (BKV-GJSZ) eresztés!
A 23-23GY -n ~20 db 280 ezüst jár. De ez csak nagyon KB!!!! Ebből 2 biztos nem mezőtúri,de BKV-GJSZ -sem,mert már most kopik a festék,jön elő a rozsda...
Részemről is O.K. a tali, úgyse terveztem semmit a 7VG -re. Ja, és szabadnapos is vagyok. Szombat -vasárnap, két nap. (Hova kell ezt felírni?? Több hét után az első szo. -vas. -om mint szabadnap)
Igaz is...
Mit találtam az est.hu -n...
Premier előtt: Jött 1 busz (Ha sikerül a linkelés).
Ez az a "bizonyos" Megálló, melyban Csuja Imre mint buszsofőr játszik. És, ehhez a filmhez borították fel a Döbrentei téren BPI-247 -et (R.I.P).
Szeva Grimbi!
Az enyém pesti, ha minden igaz-szóval már ketten lesznek!
Nem ide tartozik, de van ott Csepel D710 is, mégpedig tűzoltóautó képében, üzemképesen, valamint eredeti vatta új Csepel D614.13 turbós motor, meg vatta új turbó is.
ennyi elég ahhoz, hogy viharos gyorsasággal menjek fotózni...
Off
Ha kell valami a pécsi géphez, dobjatok meg egy maillel.Hátha tudok segíteni.. :-))
On
Nem tudom rajtam kivül még ki látta, én tutira láttam a szoló Agorát 1 hete, az astoriánál a 7-sen ment délután kb negyedöt felé. Szinezése és külseje tökéletesen megegyezett a csuklóséval. Ha nem magam látom, én sem hittem volna el. Lehet hogy a nagy önsúlya miatt kettéfürészelték a csuklóst :) (csak vicc) De azóta nem láttam...és mostanában a csuklóst sem. Még miskolcon van, vagy valami baja van és a garázsban dekkol?
2003. szeptember 12-én 20 órától
szeptember 14-én üzemzárásig
a Haller utca és a Soroksári út torkolatban kitérő- és átszelés átépítés lesz, ezért vágányépítési munkák idejére a következő forgalmi intézkedések lépnek életbe:
2-es villamos: pénteken a 19.25 órai Közvágóhídi indulástól, valamint szombaton és vasárnap egész nap nem közlekedik.
2V autóbusz: Közvágóhíd - Jászai Mari tér között közlekedik.
Útvonal:
Közvágóhíd vá. - Kvassay Jenő út szervizút - Kvassay Jenő út - Soroksári út - Boráros tér - Közraktár utca - Fővám tér - Vámház körút - Kálvin tér - Kecskeméti utca - Károlyi Mihály utca - aluljáró - Petőfi Sándor utca - Szervita tér - Bécsi utca - Erzsébet tér - József Attila utca - Roosevelt tér - Akadémia utca - Kossuth Lajos tér - Balassi Bálint utca - Jászai Mari tér vá.
Jászai Mari tér vá. - Jászai Mari tér - Széchenyi felsőrakpart - Markó utca - Balassi Bálint utca - Kossuth Lajos tér - Alkotmány utca - Kozma utca - Báthory utca - Nádor utca - József Atilla utca - Roosevelt tér - Apáczai Csere János utca - Március 15. tér - Belgrád rakpart - Fővám tér - Sóház utca - Csarnok tér - Közraktár utca - Boráros tér - Soroksári út - KvassayJenő út - Kvassay Jenő út szervizút - Közvágóhíd vá.
Megállóhelyek:
Közvágóhíd vá. 79-es autóbusz végállomás
Közvágóhíd 23-as, 54-es autóbusz megállóhely mögött
Vágóhíd utca 31É, 179É autóbusz megállóhely
Haller utca 23-as, 54-es autóbusz megállóhely
Boráros tér 15-ös autóbusz végállomás mögött
Zsíl utca Közraktár utca 22. sz. előtt
Fővám tér Fővám tér 8 sz. előtt, gyal. átkelő előtt 15 m-re
Kálvin tér 15-ös autóbusz megállóhely
Ferenciek tere 15-ös autóbusz megállóhely
Szervita tér 15-ös autóbusz megállóhely
Erzsébet tér 15-ös autóbusz megállóhely
Hild tér 105-ös autóbusz megállóhely
Roosevelt tér Akadémia u-ban Vigyázó F. u. torkolat után
Kossuth Lajos tér Kossuth Lajos tér 7. sz. előtt
Szalay utca Kossuth L. tér 12. sz. előtt
Jászai Mari tér vá. 2-es villamos leszállóhely
Szalay utca Kossuth L. tér 12. sz. szemben
Kossuth Lajos tér 70-es trolibusz megállóhely
Széchenyi utca 15-ös autóbusz megállóhely
Zrínyi utca 15-ös autóbusz megállóhely
Roosevelt tér 16-os autóbusz megállóhely (Dísz tér felé)
Szende Pál utca (Eötvös tér) Apáczai Csere János utcában
Petőfi tér 15-ös autóbusz megállóhely
Március 15. tér 15-ös autóbusz megállóhely
Fővám tér 15-ös autóbusz megállóhely
Zsíl utca Közraktár utcában a Zsíl u. torkolata előtt
Boráros tér Közraktár utca 34.el szemben
Haller utca 23-as autóbusz megállóhely
Vágóhíd utca 31É, 179É autóbusz megállóhely
Közvágóhíd 23-as, 54-es autóbusz megállóhely
Közvágóhíd vá. 79-es autóbusz végállomás
Jászai Mari tér -Balassi Bálint utca- Kossuth Lajos tér- Széchenyi rkp. -Roosevelt tér (Itt ki kell venni a parkoló végében lévő beton koloncokat)- Apáczai Csere János utca- Márc. 15 tér- Belgrád rakpart (alul)-Fővám tér (szintén alul)- Közraktár utca- Soroksári út.
(Így azt hiszem nem marad ki egyetlen megálló sem, csak a Közvágóhíd vá. -i fordításra nincs tippem, az IK 260 nem tud visszafogni, mint a KCSV) :o)
Vissza: (incl. a szóban forgó fordítás)- Soroksári út- Közraktár utca- (alsórakparton) Fővám tér- Belgrád rakpart (még mindig alul)-Eötvös tér (Itt lehet felhajtani "felülre")- Roosevelt tér- Akadémia utca- Kossuth Lajos tér- Balassi Bálint utca- Jászai Mari tér (itt a Fehér Ház melletti parkolóban, a híd lábánál lehetne fordulni, vagy a Fehér házat a Széchenyi rkp. -on megkerülve "irányba" állni. De azt hiszam, hogy a J.M. térnél, a Fehér Ház mellett lévő utcácska, ami a híd alá vezet, pont kifelé a Duna -part felé egyirányú)
Mindez a tipp egy teljesen "kívülálló" ötlet, csak azt vettem figyelembe, hogy:
1. Lehetőség szerint ne maradjon ki megálló
2. Busszal is járható legyen az útvonal.
(Nekem, körülbelül ezen az útvonalon, a pótkocsis Iveco [kb. 16 méter] nagyjából mindenütt elfér).
(Remélem nem túl nagy hülyeséget írtam)
00-32, 00-33, 00-79, 00-80, 00-81, 00-82, 01-81, 15-71, 15-73, 15-74, 15-79, 15-84, 15-85, 15-86, 15-91, 15-94, 15-98. (Mind Dél -Pest. Altípusuk egyébként 260.00) Hogy aztán ezek közül melyik forgalomképes még...
Ikarus ebben a két évben (2001-től) más szisztéma szerint jelöli a széraszámokat.
Ezeknek az altípus szisztémák gyökerei talán 97-ig nyúlnak vissza, ott kezdődött el a nagy gubancolódás, már épp kezdett valami rend kialakulni és tessék. Bezár a gyár:-((
a 412.10 (ha jól rémlik) és a 412.30A között mi a különbség?
tudom az egyik az első a másik "generáció", de gyűjtsük már össze mik a változások
Háát, nem. Az altípusok eléggé nehézkesek. A kettő egy és ugyanaz. A 412.10 lehet gyári típus, a 412.30A pedig a forgalmiba bejegyzett típus, mind az első, mind a második szériánál. Az első széria gyári típusa 412.10A.
Most olvasom a BKV honlapon, hogy szept.22-től plusszos a 20-as busz. Vajon ez is az ezüstnyilasokból lesz? Most melyek a plusszos vonalak? Tippek:(40, 23gy, 54gy, 49, 57-257, 157, CITY, KERESZTÚR, PALOTA, TÉTÉNY, ÚJHEGY, REPTÉR) Az EXPO ugye már nem?
Kiváncsi leszek ki fog nyerni a BKV nemrég kiírt tenderén. Elvileg jövő hét utána hétfőn lesz nyilvánosságra hozva. Ugye Ik417 nem nagyon esélyes mostanság:-(((, más magyar típusnak egyáltalán nem lenne referenciája, Agorát nem akarnak venni, akkor csak olyanok jöhetnek szóba, mint Solaris 18, MAN NG 313, Mercedes Citaro, Volvo 7000, Scania OmniCity vagy Neoplan Centroliner, viszont ezeknek nagy része alvázas, amit a BKV megint nem szeret.
Állítólag a BKV szóló troli tenderének nincs eredménye??
A 200,201,203,204 GVM-trolikat nemrég újította fel Mezőtúr, aki az ezüstnyilakat is csinálta. Ez még nem indokolja az esüstcsíkokat a trolira.
A kijelző nem FOK-GYEM, hanem olyasmi, mint ami az Agorán van, kívül zöld színű, fényesebb, mint az FGY, belül pedig szerintem tök ugyanaz, mint az Agora. Buse kijelző van kívül. Tök ugyanolyan, mint a FGY, csak itt nem kis négyzetek adják ki a szöveget, hanem kis körök. Ja, és sokkal ellenállóbb a rázkódásra.
Belül ledes kijelző, van mint az Agónián, de itt a szöveg kis piros ledekből áll össze.
Apropó: Nem írta itt valamikor valaki, hogy látott egy szóló Agorát? BKV-s színezetű? Ez a kedvencem.
Valaki látott egy szóló Agórát, másnap már azt firtatták, hol fog járni.
A BKV azt mondta NEM óhajt Agórát venni.
Nolan: Köszi.
Igyekszem meghallgatni :)
Monnyuk most hétvégén megyek fényképezni.
Első ránézésre 2 év különbség van közöttük, de a lényeg, hogy az Ikarus ebben a két évben (2001-től) más szisztéma szerint jelöli a széraszámokat. 2001-től 412.30A annyit jelent, hogy a 30-ból a 3 3 ajtót, míg az A betű automata váltót jelent. Tehát lehetne mindkét típus : 412.30A. Így lett a 260.32 (helyközis 2 ajtós kézi váltós) kocsikból 260.20M.
A 200,201,203,204 GVM-trolikat nemrég újította fel Mezőtúr, aki az ezüstnyilakat is csinálta.
Egyébként a múltkor utaztam egy érdekes GVM trolival (ezt is nemrég újították fel): 240. A kijelző nem FOK-GYEM, hanem olyasmi, mint ami az Agorán van, kívül zöld színű, fényesebb, mint az FGY, belül pedig szerintem tök ugyanaz, mint az Agora. A hangosbemondás is olyan, mint az Agorán: nincs böröndödön, és ugyanaz a géphang.
Apropó: Nem írta itt valamikor valaki, hogy látott egy szóló Agorát? BKV-s színezetű?
Össze tudnátok kb. foglalni, hogy jelenleg melyik BKV-járatokon jár ezüstnyilas 260-as illetve 280-as? Tipp: 49, 157, 57-257, 23, 23gy, TÉTÉNY?? Már régóta nem volt időm Budapesten nézelődni. Hány db van belőlük?
hát, gyakorlatilag baromi nehéz egy hangot írásban jellemezni, én legalábbis nem vagyok ebben jó, de a szívómotoroknak olyan "öblösebb" hangjuk van, míg az újabb motoroknak a hangját inkább a "dízeles kopogás" dominálja
A 2156nak azért az a száma mert ez volt a MAN moci száma, aminek a licensz változata a Rába 2156. Igen ezt tudtam, csak mit jelent az a titokzatos szám... :)
A szivomotoron ugyebár nincs turbófeltöltő, az első emelkedőn kiszurhatod, mert nem az erőnlétéről hires..... (a füstjéről annál inkább) Valahol hallottam, hogy hangról fel lehet ismerni. Persze szökőévente utazom 260-asokkal...
A 2156nak azért az a száma mert ez volt a MAN moci száma, aminek a licensz változata a Rába 2156. A D10 (ha jol tudom) ennek a magyar továbbfejlesztése, de hogy ez mit takar arrol dunsztom nincs, de majd vki megmondja....
A szivomotoron ugyebár nincs turbófeltöltő, az első emelkedőn kiszurhatod, mert nem az erőnlétéről hires..... (a füstjéről annál inkább)
Van szivomotoros ZF váltós (én legalábbis ugy tudom) , a még meglévő ráncajtós 280-ak pl.
280 tipusok:
280.00 Prágások, még 3 db van 17-38, 17-40, 17-41
280.12 v 13 az exmiskolciak, szintén Prága
280.40 Gyrosok
280.49 az összes többi
Az lehet h ez a motorszáma, de h a táblán nem ez van az fix. Majd pontosan felirom ha legközelebb látom.Egyébkét 87 az teljesen hihető, én is ugy saccoltam.
Diósd rádiómúzeum:
Törökbálinti elág-nál szállsz le, jo a 13is meg 13Ais, jár kb félóránként,elindulsz Törökbálint felé,majdbalra lesz a Homokbányautca, azon fölmész és aholelfogynak a házak, megy balra egy út és ott a muzeum a végén.
Mennék szivesen buszt vezetni vasárnap de nem érek rá sajna.Jómulatást!
Már régóta akarok egy csomó hülyeséget kérdezni, de most hogy megemlítetted a motor témát, lenne egy-két kérdésem:
-hogy lesz a D2156-ból D10?
-miért éppen D10, D2156, stb a számuk?
-mit jelent a szívómotor, és kívülről hogy ismerhető fel?
-a szívómotorokat váltotta fel a turbófeltöltős?
-jól gondolom, hogy a szívós prága váltós volt, a turbós pedig voith, és zf váltós. Vagy ez így nem meghatározható?
-nem tartunk topiktalit a hétvégi tesztbuszvezetésen, illetve a villamospótláson?
-egy bónusz kérdés: milyen típusú 280-asok vannak a BKV-nak? (asszem SaxViktor mondta, hogy a gyrosok új típusszámot kaptak)
Nem akarok hülyeséget írni, de ha jól sejtem, ugyanaz maradt a D10-esítéskor a kocsik motorszáma, ugyanis azok nem cserélve, hanem átalakítva lettek. Kivétel ezalól a '93-as kocsik halmaza, amik már eleve D10-zel jöttek, és a Gyrosok, amikbe pedig új motort raktak.
traficc megbízásából idézem SzigDani hozzászólását a Volán-topicból. külön fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy:
- van még hely
- 36e pénzért ilyet látni megéri.
"A Busworld utazás adatai végre fölkerültek, ugyanis a szállás aszondta, hogy hely van, a Busworld is aszondta, hogy O.K. A szállásnak feltétlenül kell névsor, hely pedig van. A BW-nek elvileg elég a létszám is, de jobb, ha névsor is van. Tessenek jelentkezni!
SzigDani"
Tegnap a 6-os villamoson volt kirakva egy Meghívó/szorólap. Idézném a lényeget:
"Úgy gondolja elég jól tud vezetni ahhoz, hogy elvezessen egy buszt?El tud hajtani egy járgányt motor nélkül a lábaival? Itt a lehetőség, próbálja ki!
A BKV Rt. és a Generali a közlekedésbiztonság jegyében meghívja önt és családját 2003. szeptember 21.-én, vasárnap a Mobilitás Hetének zárórendezvényéhez kapcsolódó egész napos programjára, az Andrássy út Kodály körönd és a Hősök tere közötti szakaszára, délelőtt tíz órától este tíz óráig.
Családi programok, kocertek, játékok...
Gyerekeknek: arcfestés, bábszínház...
Felnőtekknek: BKV busz tesztvezetés, járműbemutatók, Human Gokart, Bungee run, kvízjáték, koncertek" (16:30-tól kezdődnek a koncertek...)
Bocsánat, hogy belepofázok itten a dolgokba :))
2v: Múlt héten káosz volt, negyed órát vártam a Kossuth téren, dél felé 2 pótlót láttam más-más irányba (a/Kossuth tér: villamosmegálló- tovább a villamos mellett a rakparton b/ Kossuth téren trolimegálló - tovább a 15-ös vonalán). Hazafelé inkább elmentem Újlipótváros felfedezésére.
Valószínűleg azonban most vasárnap is járok arra.
Szasztok!
7végén pótlás lesz a 2-es villamoson, 260-al. 41VP kollégával ide kértünk számot vasárnap délutánra. Előbb tippelgettünk, hogy vajon merre fogunk menni. Ötletek? Esetleg egy kis topic találka?
Megjöttem az egérvásárlásból. Hasít, mint egy frissen generálozott 280 -as. :o) Ja, optikai.
És egy "kis színes" csokor máról:
9.55 -kor nem működtek a jelzőlámpák a Váci út -Dagály u # -ben. Marutis tata úgy dönt, megadja a jobbkezet a Dagály utcának, ahol épp nem jött semmi. Kis csattanás után a Maruti továbbhaladásában az Árpád híd pu. felé tartó FPG-862 segített. (Szegénynek összerepedezett a lököse, meg tán a ködlámpái hervadtak el).
Nem sokkal 18.45 előtt CJF-762 "döglik" üzemenyag (vagy hűtőfolyadék) cső törés miatt Bp. Békásmegyer mh. -nél a 11 -es úton, a mentesítő kocsi GVP-231 volt. (Épp akkor ért oda, mikor a Cora -busz fordult velem a lakótelep felé).
GRRRRRRRRRRR!!!! Rohadna le az összes keze ezeknek a firkálós *************************************************.
15-37 egy körrel ezelőtt még csilli-villi állapotban haladt el. Mostmár ott éktelenkedik az első ajtó mögött egy világoskék óriási b@szás...
Egyébként lesz még rajtam kívül 23 ember. Gondolom ez már csúcsnak számit ezen a vonalon... :o)
Eccer régen elmentem buszozni,és kipróbáltam ezt a 13-ast. Vesztemre leszálltam a végállomáson... És miután elment a busz,csak utána néztem meg a menetrendet :o(((( Lehangoló élmény volt...
Jó emléxem,hogy jár itt (a diósdi vá-n) egy másik busz is? Tán ha 3 járat van egész nap belőle :o)
Hogy mennyire nézik, nemtom. (Egyszer kérdezte haver, hogy a 48-ason mennyire nézik, mondom, "á, nem nagyon". Megb*szták...) Úgyhogy ebben nem adnék tanácsot...:)
1 db vonaljeggyel lehet kimenni.
13-assal elmégy a diósdi Szabadság út megállóig, majd a Szabadság úton fölgyalogolsz a Kőbányai útig, és azon mégy, mégy, mégy......amíg a legvégén el nem éred a múzeumot (van benne egy balkanyar, attól nem kő megijedni)é
Megjegyzem lehet jönni a 19-esre is fotózni! Sorba adják ki a GJSZ-ből jött zöldkapaszkodósakat (BPI-524,535,537,564),aztán egy két jóállapotú régebbi(BPI-640,526,530...), és még ezüstnyilacska is van a palettán (BPI-542)!!! Nemhiába a legjobb vonal pesten :o))))
Az esélytelenek nyugalmával pályáztak biztos. BKV nem komázza az alvázas gépeket! Bár én örülnék a legjobban,ha EAG E94G-vel utazhatnék,mondjuk a... 48-ason :o),de a 7-esen is jó lenne.
De, még az is jó lenne (Nemtom,meddig lehet pályázni a tenderre??)ha a Szélesféle talánújraszervezett Ikarus indulna mondjuk a 417-es új generációjával :o)))
Minnyá visszaolvasok,csak én is imádkozok a Glóriettért felelős emberekkel együtt,nehogy berosszuljon valamelyik Ezüstnyilacska, mert akkor vissza kéne hogy térjen !!!15-42!!! (Aki épp most ment el az ablak alatt!!!!!) az !!!EGYETLEN KIADHATÓ VONALÁRA!!! a Glóriettre. Pedig milyen jó helyen van itt a 19-esen!!!!! :o)))))))))))))))
egy kicsit "elbeszélgetett" a rajtakapott "festőművésszel". hallottam már olyanról is, tán TRA395 említette, hogy egy rajtakapott bandával a busz berobogott a garázsba, ahol már várta a műszak a megfelelő tisztítóeszközökkel.
"deszkás Ezüstnyíl" ez jó :)))
Mehetek egeret venni, mert valahogy csak vízszintesen hajlandó mozogni a pointer a képernyőn, függőlegesen nem. Ha elvont akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy döntsd oldalra a monitort, és akkor függőlegesen is fog mozogni, de én ilyet nem mondok.
:)
Úgy látszik, némi fogalmazási zavarba keveredtem... Az alant vázolt esetben természetesen 2:2 volt a felállás (jvezek vs. "művészek")
(Hiába na, kicsit felhúzott ez az egér -dolog)
Hát ez az, alig néhányan ilyenek. A többséget mélyen nem érdekli az egész dolog. Mindamellett láttam olyat is -direkt nem nevezek meg helyzínt, legyen elég annyi: Budán volt- hogy két jvez. egy kicsit "elbeszélgetett" a rajtakapott "festőművésszel". Nem kell nagy dorgálásra gondolni, csak megtörtént az, amit a "nagytopikon", a "Síndöcögények" -ben (mert azt is olvasom :o), meg más helyeken emlegetnek -emlegetünk: A meg nem értett lázadó művészpalánták szépen ki lettek dekorálva a saját "fegyvereik" által. (Szerintem irtó jól nézett ki a kétlábonjáró "deszkás Ezüstnyíl") :o))))))
OFF
Mehetek egeret venni, mert valahogy csak vízszintesen hajlandó mozogni a pointer a képernyőn, függőlegesen nem.
Amikor ezt a fotót készítettem, a vezér azért állt meg a felszállóhely előtti ívben, hogy beszaladjon a tartózkodóba, és egy vizes (vagy nitrós?) ronggyal egy frissen a 3. ajtó előtti ablakra, és a 3. ajtó ablakaira "oda$2@rt" tag -et eltávolítson
Ez korrekt. Sok ilyen lelkiismeretes ember kellene.
Ámbár... Szegény E94G -k már az első körüknél összevissza lennének graffitizve, meg mittudomainmég mi. :o(
(Amikor ezt a fotót készítettem, a vezér azért állt meg a felszállóhely előtti ívben, hogy beszaladjon a tartózkodóba, és egy vizes (vagy nitrós?) ronggyal egy frissen a 3. ajtó előtti ablakra, és a 3. ajtó ablakaira "oda$2@rt" tag -et eltávolítson)
OFF
Mennyi volt az az ezer év? Mert most megnéztem, már egy deka mél sincs az utóbbi 8 hónapban tőled. Ha a freemail nem jó, küldd az alfasoft@webmail.hu -ra!
ON
Az Ik256, mint székesfehérvári fejlesztés, az Ik255 és 266-hoz hasonlóan "bevágott" övvonalat kapott (ez ottani "szokás" volt, a fordítva felszerelt díszlécekhez hasonlóan), amely -szerintem érthető módon - nem tetszett a mátyásföldieknek, többek között F. Lászlónak, már csak azért sem, mert az Ik256 a mföldi Ik252-est túrta ki a családból. Annyit azonban sikerült elérni, hogy a 250-eshez illeszkedve ez a típus is normális kerékdobokat kapott a későbbiekben. Nekem így magyarázták ki.
Az 1. ajtónál található alvázszámtábla tanúsága szerint a BPI-819 ezüstnyil 280.00 (!) tipusu és 1983-as gyártásu, és ha a motorszám egy része utal az évjáratra (szerintem igen) akkor a motorja is 83-as! Létezik az hogy egy prágaváltós, budiajtós fülkéjű trilexes ráncajtósból lett ezüstnyil, (annak minden kellékével együtt) vagy azt a táblát valami fatális tévedés folytán rakták oda? Legelső ülésen ültem és tök véletlenül pillantottam oda! (ezt csak akkor szoktam megnézni ha valami érdekesebb géppel megyek. Ma a Téténybuszon találjátok.
Na megvan tupolev hozzászólása, ha nem gond bekopizom:
"Az első önhrdó Ikarus a faros volt. Előtte teherautó-alváz jellegű alvázakra építették a buszokat.
Az önhordó konstrukció legnagyobb előnye a kisebb önsúly.
Az alvázas építésnél az önjáró, általában C szelvényekből összeállított alváz hordja a hosszirányú terhek nagy részét.
A futóművekre ez osztja szét a kaszni súlyát.
Az alváz a váz építésekor képes önállóan hordani a ráépített elemeket, az önhordónál segédszerkezetek kellenek, a végső merevségét csak a lemezelés és az üvegezés elkészülte után éri el.
Az önhordó konstrukció egy térbeli rendszer, a padlóváz (rácsos), az oldalfalak, a tető, üvegezés stb... együtt adják a kaszni merevségét.
Az alvázas előnye pl, hogy különböző igényeket könnyedén lehet kielégíteni különböző alvázakkal, míg a felépítmény nagyjából változatlan. Kisszériás gyártásnál kedvező.
Egy pár adat illusztrációképpen:
415 BKV
Önsúly: 9900 kg
Hasznos terh: 6600 kg
Férőhely: 111 fő
480 BKV
Önsúly: 10720 kg
Hasznos terh: 5620 kg
Férőhely: 85 fő
Újabb kérdésekkel gyarapitanám megválaszolatlan kérdéseim számát. Mit jelent az, hogy alvázas busz? (azt még tudom hogy mi az az alváz)
Ismert már,hogy mely gyártok milyen tipussal indultak a csuklósbusz pályázaton?
Válaszokat előre is köszönöm.
Köszi! Hát én erre nem emlékezhetek, mert 4 éves voltam amikor elindult a sikló :)))). De érdekes h még mindig van belőle, ráadásul original állapotban....
Innen volt valaki, akit tegnap délután 6 körül a Móriczon a 3as végállomásán annyira érdekelt a 435 alja, hogy már majdnem behasalt alá?
Láttam most reggel egy érdekes 211-est FUM-xxx az oldalablakok alja 10 centivel magasabban van, mint általában, az elején középen van táblatartó, mellette meg a két szélén szellőzőnyilások (?) (szoktam látni egy ősöreg MAN gyerekszállitó buszt, azon van hasonló (az még bizti nem török:))))). Ez gyári, vagy sufni?
Ma reggel egy taxis mesélt el egy jó buszos storyt, megosztom Veletek is. Egyik haverja volt buszvezető a gyors 7-esen.
Keletiből a Blaha felé ment, és egy kocsi szórakozott vele, hol bevágott elé a buszsávba, hol befékezett előtte. A buszos egy idő után picit, de nem balesetveszélyesen ráijesztett/rászoritott. Erre a kocsis a blahánál keresztebeállt a kocsijával, gyorsan kiszállt belőle, és felszált a megállóban álló buszra a sőforhöz vitatkozni. A buszvezető nem tőrődőtt vele és szépen lazán becsukta az ajtókat és elindult. Pasi bepánikolt... kocsija az út közepén, tárva nyitva ottmaradt és úgye a Blaha után következő megálló Ferenciek tere. Végig üvöltözött a buszossal, az utasok dőltek a nevetéstől. Leszállás után a szerencsétlen olimpiai futókat megszégyenitő gyorsasággal rohant visszafelé.
Nem tudom hogy kérdezte-e már valaki, de tud valaki valamit a solo Agoráról, ami szintén a 7-esen ment? Kb. egy hete láttam az Astoriánál délután. HB-nál sem láttam. Rendszáma?
Visszajöttem a néhány napos zenéléssel egybekötött sörpartyról Németországból. A buli jó volt, de a lényeg, amivel utaztunk. Nos ő a CLR-906 rendszámú Ik398-as volt. A Honvédelmi Minisztérium tulajdonában van, és mint a típusjelzéséből is kiolvashatjuk, nem egy mai csirke már. Vele egyébként már 3-4 éve utaztam egyszer egy ugyanilyen rendezvényre. Akkor még egy kicsit más volt a festése. Egyébként kicsit már meglátszik rajta (de csak belülről), hogy voltak már csereberék rajta. Pl. a kormánykereke a 200-as családnál megismert, a műszerfala pedig elég igénytelen. Ez biztos nem az eredeti, ugyanis a "vízszintes" felülete nem műanyag, hanem fényes feketére fújt fém. EAG, vagy Honvédség Sufnituning. Már bánom, hogy a műszerfalról nem csináltam képet. Egy oldal- és egy szembenézeti képem van, de sajna felrakni nem tudom. Ha Tector, vagy Tupolev vállalkozna rá...
Tupolev!
Neked egyébként az oldaladra is szívesen felajánlom a képeket, ha arra alkalmasnak tartod őket. Ahogy néztem, róla még úgysincs képed.
Jóvan látom Te is megtaláltad őezüstnyilaságát.
Ritka retek motorja van!
Viszont BPO-813 valóban kitűnő busz lett. Még ugyanilyen jó a 804 is. Neki még extra vezetőoldali sötétített üvege is! Nagyon zsír busz!
Hát ez tényleg nem szépségkirálynő, de jo emlékeim vannak rola. kölyökkoromban (mert olyan qva öreg vagyok :))))) volt a környéken egy elhagyatott példány, pár haverommal rengeteget ültünk benne.
Ha nem is a csunya, de a sz@r Ikarusok listájára van egy jelöltem, ő a BPI-811. Igen, ezüstnyil:((( Csak a mocit felejtették ki a nagy felujitásból. Tegnap délben Camponánál negyedik próbálkozásra indult.... Azért ilyet nem illene.. Amúgy meg erőtlen sz@r moci (ezt nemcsak a tegnapi alapján mondom sokszor mentem már vele). Este is láttam, akkor a garázs felé tartott a Gellért térről, kb 20-al, elakadásjelzővel és olyan hangja volt mint egy fűnyirónak és egy kávédarálónak együtt:))))
Amugy ezüstnyilak közül nálam BPO-813 a favorit (ritkán, de van néha Téténybuszon)
Ha lehet akkor cseréld ki majd a betűket valami normálisabbb szinre és méginkább nem dőlt -re hanem sima állásúra, pl Arial v Tahoma tipusra mert ilyen szöveget nehéz olvasni hosszabb mennyiségben.
Csak ügyesen ;)
A kis képeid nem hivatkoznak sehová sem. (Nézd meg a kis x -ek felett a hivatkozás pontos URL -jét: Kifelejtetted belőle a "bpikarus" szócskát, ami jelenesetben a Te lapod. Így most a lap a képeket magáról a freeweeb.hu -ról szeretné meghívni, és persze nem találja.
Egy tanács: A fileok nevében ne használj se nagy, se ékezetes betűt, se szóközt. Szóköz helyett a kötőjel vagy az alsókötőjel ( _ ) a tanácsosabb.
Nyugodtan felteheted, pl. "405.htm" néven, és közvetlen idelinkeled.
Nem baj ha az index.html -ről nincs linkelve, nekem se "szóltak" még eddig, hogy az ilyen "alkalmi" képeimet a "temp" könyvtáramból linkelem.
Élő példa hogy a minap amit mutattam linktárat is már feltettem -különben hogy lenne látható- és majd alkalmasint linkelem a főoldalról.
Akinek lenne 20 KB szabad tárhelye,jelezze kérem.
(Fel akarom rakni bemutatás céljából az Ik.405-ös oldalt,de az Extra kapcsolathívási hibát ír ki, a Tár sz@rik beengedni, a Freeweb meg olyannal ijesztgetett regisztráláskor,hogy a honlaphoz nem tartozó cuccot ne rakjam fel,különben szó nélkül törölnek. És még semmi nincs fent, tehát nem tartozik a honlaphoz. Vagy ettől még nyugodtan ferakhatom az FW-re?)
"szerintem csak nagyon kicsit hasonlit, pl. ennek még a szélesebb üvegű 200-as ajtónál is több üvege van"
Ezt mondom én is. Szélesebb egy kicsit. Namindegy.
Megnéztem ezt az oldalt (ahol ez is volt),és van ott még 260,280, 412.08, meg 415-is.
260,280 abszolute BKV-s kivitelűek (legalábbis 260 biztos)
412.08 Ilyet még nem láttam (asszem? A BKV-nak milyen 412-esi vannak??)
És a 415-ös festése egy az egyben BKV-és
beraknék egymás mellé kettőt csak az a baj, hogy nemtom hova fölrakni a két képet, és nincs kedvem szórakozni vele
szerintem csak nagyon kicsit hasonlit, pl. ennek még a szélesebb üvegű 200-as ajtónál is több üvege van, plusz a formája is más
ja offolok én is!:)
jövő héten szabin leszek
mostmár biztos hogy megyek békéscsabára, pécsre, és még egy valahova "nagy"városba
vagy fényképezőgéppel vagy anélkül, ezt majd meglátjuk:)
Épp nézem HáBé-nál,hogy a Délpesti áll. lista, tipus szerinti felbontásnál úgy van írva,hogy Ik.412,és NABI EXEL. Ez mért van?
Délpesté volt az a próbaNABI, ami a trolipótlón járt?
Tehát, a tegnapi "kanosszajárás" ,eredeti szövegkörnyezetbe helyezve: :o)
"Aggyisten emberek, olyat mondok, hogy seggreültök.
Ma beesik hozzám egy pasi, hoz egy-első ránézésre járműben használatos-záras kilincset.
Ebből kéne neki 15db.
Nézem, nézem, de még a farosból se ismerős, de valahonnan nagyon...mondom mi ez, ő nem tudja.
Jó, pasi el, rá egy órára telefon:
"ilyen és ilyen kilincset keresünk.A leírás pont ráillett a kilincsre.Mondom, legalább mondják meg, mi ez,hova való?
A válasz:
Ikarus 256-os WC-ajtó kilincs..."
Megfelel, tökéletesen, mivelhogy egy 128x128 pixeles "képernyőn" van mint háttérkép. :o) Még kicsit át is kellett méretezni, de azért még így is jól látható.
Más. Nemsokára jön a "Malwin -féle kilincs", ami tegnap szóban forgott.
"Akkor arról is szó volt, hogy az idén már egy lényegesen korszerűbb típust, a Franciaországban tervezett Agorát szerelik majd össze a székesfehérvári gyárban."
" Sajnos az Ikarusbus vezetői nem reagáltak javaslatunkra: úgy vélték, hogy a gyártásfejlesztéssel ráérnek még, s a minimálisan korszerűsített 200-as típuscsaládot akarták értékesíteni. Ezzel azonban nem lehettek versenyképesek a konkurenciával szemben: a Mercedes és a MAN törökországi gyáraiból már az ezredfordulón olcsóbb és modernebb buszokat lehetett vásárolni."
Örülök, hogy ilyen rendes vagy, hogy igyekszel minden kérdésre választ adni, segíteni, de ez a feladvány Norboy-nak szólt... De végül is mindegy, nem történt semmi :-)
Nem oplogónak fog kelleni... :o)(Háttérképem van, méghozzá a proto E 94 G, kis.kavics alkotása).
Kellő átméretezés után egy Zippoba lesz belegravírozva. Azért kértem lehetőleg minél nagyobb méretben, mert így a gravírozógép szoftvere jobban felismeri, és teljesen realisztikus lesz a kész dekoráció.
Hoppá, a lényegből csak a "tegye be" rögzült... (Vajon miért?)
Szóval, jöhet az ábra, este felteszem, mert nemsokára el kell mennem itthonról egy kicsinyég.
(Ja igen, ma nem dolgozom. Meg, azt hiszem, péntektől se egész vasárnapig).
Köszi szépen. :o)
OFF
"tegye be" Erről egy régebbi vicc jutott eszembe, és ontopik is, mert buszon történik. Tehát:
Éltes idős hölgy, két kiló vakolattal az arcán szuszog és fújtat egy fiatalember mellett, aki csak úgy bámul kifelé a busz ablakán. A fiatalember megunja, feláll, és ezt mondja:
-Nesze, bazze, vén k*va, itt a helyed! -és átsétál a busz végébe. Az öreglány sipítozva méltatlankodik egy ősz öregúrnak: -Hallotta? K*vának nevezett ez a fattyú, érti, lek*vázott!!! Mire az öregúr, diszkrét köhintés és bajuszpödrés után halkan, nyugodtan válaszol:
-Engem is főorvos úrnak szólítanak néhányan még manapság is, pedig már jó 20 éve nem praktizálok...
ON
Szeva Tector!
Én megdoblak a régifajtával, csak nagyítani kell...
A kilincs dologhoz annyit, hogy, olyan zárat találtam, amilyet emlegettek.
A manusnak ennél rövidebb kell.
Nem tudom feltölteni a tárra, van róla képem, lehet, hogy megkérem képberakó topictársamat, Tectort, tegye be...
mármint ide a képet :-))
"A 256 egy ablakkal hosszabb változatának mi a tipusa valójában?"
Ha erre gondolsz, Ő a 250 -es.
Más.
Ki tudna mailben megdobni egy régifajta (ami a Farosok elején volt) embléma rajzolt, azaz grafikus változatával, és egy, a 200 -asok homlokpanelén lévő, folyóírásos Ikarus felirat szintén nem fényképezett verziójával?
(Gravírozáshoz kellene mint "puska").
köszi az infokat, majd figyelek. Azt tudtam hogy 255 laprugós 256 légrugós, csak elég ritkán fekszem be alá :))) ha rajta ülök az első döccenőn megmondom melyik az, de olyan kb kétszer van egy évben. Az vegyesen előfordul, vagy csak a 255-nél, hogy a hátsó ajtó csak vészkijárat, nem rendes ajtó?
Maradt még pár kérdés:
Van a C56 elődje (elöl és B tengely előtt bolygóajtóval). Hogy van az hogy ez szintén 256-os?
A 256 egy ablakkal hosszabb változatának mi a tipusa valójában?
Ezekben a tipusokban nem igazán vagyok otthon, mivel városi gyerek vónék:))))))
Norb
Jaja, a 256 -osok kilincses hátsó (és amelyik még elöl nem levegőajtós volt, első is) ajtaját ismeri a szleng "ólajtó", "budiajtó" néven.
Ebből a kilincsből kétféle létezett, a főképp 255 -ösökre, és az első szériás 256 -osokra szerelt kilincses zár (ólajtókilincs), ami úgy műáködött, hogy az ajtó nyitott állapotában lefelé mutatott a kilincs, azaz ottmaradt, és az ajtó becsapásakor (ólajtó -effektus) :o) a kilincsnek hirtelen "erekciója" lett, azaz felfelé állt kb. 45°-os szögben. (Ha jólemlékszem, kiívülről, kulccsal bezárt állapotában pediglen forgott körbe -körbe).
Ez volt a (legalábbis ilyen kulcs volt hozzá) keletnémet Doblina -zár.
Aztán, az idő előrehaladtával váltottak az Elzett által gyártott Atwood licenc zárszerkezetre, melynek a kilincse olyan szép krómozott, süllyesztett, és kb. a fele volt a megmarkolandó nyitókallantyú, a másik felébe volt integrálva a laposkulcsos Elzett -zárbetét, melyet egy rugó ellen forgatva (két végállás közt ~90°-kal) lehetett nyitni ill. zárni a szerkezetet. Belülről viszont egy fekete műanyagkallantyúcska látta el a feledatot.
Szerintem a WC ajtó,mint budiajtó értendő. Ami ugye a nagy - másnéven ól - ajtó a buszokon. (A kézi nyitású első ajtót értem ezalatt).
Nemtom,hogy 256-on van e ilyen,de mint ahogy azt tegnap is tárgyaltuk,a majdnem teljesen ugyanolyan 255-ös (Mármint kívülről - ofkorsz) 98%-ban ilyen budi ajtóval készült.
Előfordulhat,hogy a faszi elhallot egy számot, és ezért kért tőled 25-os WC ajtót.
Aggyisten emberek, olyat mondok, hogy seggreültök.
Ma beesik hozzám egy pasi, hoz egy-első ránézésre járműben használatos-záras kilincset.
Ebből kéne neki 15db.
Nézem, nézem, de még a farosból se ismerős, de valahonnan nagyon...mondom mi ez, ő nem tudja.
Jó, pasi el, rá egy órára telefon:
"ilyen és ilyen kilincset keresünk.A leírás pont ráillett a kilincsre.Mondom, legalább mondják meg, mi ez,hova való?
A válasz:
Ikarus 256-os WC-ajtó kilincs.
Na. Lementem hídba, mondom ne szórakozz.De, erősködött, az, még száma is van hozzá: 3300MFA vagy mi.
Na most mi van?
Volt valahol 256-ban ilyen, vagy mást hívnak Wc ajtónak?
Megjegyzem, azóta rájöttem, honnan ismerős a kilincs: Csepel 344-esé...
A bpikarus.fw.hu-n megtekinthető,hogy mikó. Sőt ha minden igaz saválló is lesz,sőt még atomtámadás elől is védve lesz :o).
Remélem addigra elkészülök vele.
Egyenlőre eléggé el vagyok maradva,ugyanis csak a 260,és a 280 van kész. + belekezdtem a 405-ösbe is. Úgyhogy Óktóberben ha minden összejön, beindul a Budapesti Ikarusok oldala.
Talán a legegyszerűb és leglátványosabb különbség a kettő között, hogy a 255-ösnél a kerékkivágás belenyúlik a busz oldalán végigfutó alumínuum burkolatba, míg a 256-osnál nem.
Két kép tesztelés céljából. Vajon melyik a 255 és melyik a 256?
Talán a legegyszerűb és leglátványosabb különbség a kettő között, hogy a 255-ösnél a kerékkivágás belenyúlik a busz oldalán végigfutó , míg a 256-osnál nem.
Két kép tesztelés céljából. Vajon melyik a 255 és melyik a 256?
..."...Szerintetek Magyarországon miért nem olyan elterjedt az IKARUS 415 autóbusz? ......."
traficc :
A 400-as sorozat első járművei 1977-es gyártmányúak. ( bugyibusz)
Ettől kezdve 13 éven át aludt a téma.
Nem forrott ki.
1990-től - egy szerencsétlen kor hajnalától - gyártották volna sorozatban.
Amikor a 200-as kijött akkor a 200-as kocsik Ik 620-630 és a 66-os váltótípusa lett. ( a 180-556 nem volt elterjedt tipus)
Óriasi volt a különbség a 200-as javára.
Amikor a 400-as ( 415-ös jött) nem adott sokkal többet mint a 260-as, sőt utaskényelemben, szerelhetőségben visszalépést jelentett.
Amikor a 260-280 elindult (1973) akkor az első 5000 db ( nem elirás) bizony 6 év múlva selejt lett.
Annyira gyártották.
De.
6 év alatt kiforrott.
Kijöttek gyermekbetegségei, kijavították, módosították.
A 415-ből nem az 5001-ik a jó példány mert sohasem készült belőle 5000 db.
Majd mindegyik 10 db 415-ös más és más.
Más motor, más váltó, más üveg, más ez más az.
Nem tudott megérni ahogy a 200 db alatti 412-sem és a pár db-os 417 sem.
Igen, '82 -től már inkább a 256 -osok kerültek előtérbe, gondolom főleg a nagyobb utaskényelmet jelentő légrugózás miatt. (Bár ezt évre datálva nem sejtettem, hogy még '85 -ben is gyártottak 255 -öst). Ismereteim szerint a nem trilexes MVG hidakat 1985 -86 -ban kezdték beépíteni a 256, 260, 280 -asokba. A 250.59 -eseken érdekes, megmaradt még elöl a trilexes "SzU" tengely, bár hátra már a "csendes" , oldalsó bolygóáttétel nélküli hidakat is szerelték (kábé 1987 -től?)
Az általam ismert legfiatalabb 255-ös 1985-ös gyártású. Bár 1982-től van egy nagy törés... Fiatalabbat csak ezt a '85-ös Gemenc Volános kocsit találtam.
Légy erős: Csak az volt. Ugyanis, mire a rendes, lapos (és mély)ágyazású felnis (Rába) első hidat sorozatban kezdték szerelni a 256 -osok, 260 -asok, 280 -asok alá, a 255 -ös már nem volt a gyár palettáján.(Ha jól tudom, a 256 -ost a 255 -ös felváltására kezdték el gyártani)
Egyiksenem. 255 -ös.
A kerékíveken az eloxált alumínuium burkolat csak a (laprugós) 255 -ösnek és a 266 -osnak volt a sajátja -az első felújításig. Különben meg a 256 -nál látható lenne a B tengely előtt és mögött , a karosszéria aljától kb. 10 centire se a légrugószintező szelephez hozzáférést biztosító ajtócska.
De ezeken nem csak a két ajtó az, ami a 266 -é, hanem még -ha jól veszem ki a visszbüll- még az ülések alatti dobogó is ki van szedve, azaz tök sík a padlójuk... (Vagy legalábbis alacsonyabb a dobogó, ha nincs kiszerelve... szerelve, izé... vágva).
A fém táblatartó, amelynek a job oldali szára hiányzik, igen csak lehet láni rajta, hogy letörték, vagy fűrészelték, nem mai darabb, kissé el is görbült vízszintesen..... A jobb oldalra pedig egy fehér műanyar jó 20-30 éves táblatartó elem lett beillesztve neki .......
Nagyon szép busz. Nem tudod kié a kép? :o) Tök véletlenül tudom, én csináltam :-) Ki kellett ugrasztai a sorból, hogy erről a szép buszról szép kép készüljön. Amúgy a kocsi már megfordult a Hungaroringen is, mentek vele néhány kört (persze nem padlógázzal :-)
A háttérben álló kék csíkos is nagyon ismerős valamiért... Ő az (FMW-037), csak máshol fotóztam:
Nem ez az egyetlen ilyen csíkos 250-es. Pl. ez is ilyen, állítólag egyor egy tulajdonosuk volt:
Térjünk vissza a Zsuzsikák és egyéb hőnemű egyeek után a gumikerekűekre :-)
DZA-266. Az elején 256-os szám diszelgett. Namost elöl-hátul a "nagyobbik ráncajtó" volt, 1-1 szárny. Mennyire elterjedtek ezek a 256-osok? Mert én most láttam ilyet előszőr. Ez egy átépített (?) 256-os. A Volánbusznál és a Vértes Volánnál vannak ilyenek, na meg ezen két társaságtól selejtezett kocsikat látni magánkézben. 255-öst is láttam már ilyen ajtókkal, majd keresek arról is képet (van, csak nem tudom, hogy hol :-)
Tippelhetek?
A lány a bal oldali (egyes) sorban ül, az utsó, menetiránynak háttal fordított székben és egy fekete bőrkabáton kívül semmi sincs rajta...
Az első 2 a helyén van,a hátsót meg nem látom...
Biztos ott van a bibi. Csak nem a szélvédő tetején helyezkedik el ez is,mint Grimbi egyik VT-s 263-asán, a Buszos honlapok-ba
Hat ezt szeretem !
Majd kerek egy szemelyleirast a vezetorol, hogy majd legkozelebb en is tudjak vele utazni, mert ez csucs :-)))
OFF
Kis Kavics rakjal mar fere nehany telefon szamokat nekem, mert ha van Zsuzsikanal szebb, akkor... :-)))
Amugy nem azt kerjuk tole hogy okos legyen, hanem hogy szep legyen, es kesz.
ON
Alumínium, eloxált díszléc a homlokfalon, az irányjelzők közt, az Ikarus felirat alatt. (Ezt adíszlécet azt hiszem úgy 1984 -ig tették a homlokfalra, utána maradt el)
Még anno, az Átrendszámozáskor figyeltem fel erre, előtte kapott azért valami felújítást, festést vagy valamit.... Lehet hogy kis balesete volt nem tudom....
Anno nagyon jól ismertem azért az álományt... Most átvedlettem idegenvezető tanulónak ..... Így jobban érdekel a túrista .... De ilyen könyú kérdést mindig megválaszolok ......
NAh akkor a BPO-118-as különlegessége ???? van kettő is ....
Nem volt huzamos... Csak huzattuk amíg lehetett,nehogy má a nyúl vigye a vadászpuskát...de elvitte... Nem semmi busz volt. Viszont a rendszám nem került a látótérbe. (Meg a nagy izgalmak hatására el is felejtettem keresni :o))
Hát én tegnap láttam az egyik kedvencemet is a 2V-n. 71-es törzskocsi. BPI-257! A hires lehányt hátsó ajtós! (ami már nyár eleje óta le van hányva :o((((((
Meg mintha BPI-521-et is láttam volna(messze volt) De ő meg mióta zöld kapaszkodós lett,szinte csak a 19-esen látom...
tegnap,Nagykörút.
DZA-266. Az elején 256-os szám diszelgett. Namost elöl-hátul a "nagyobbik ráncajtó" volt, 1-1 szárny. Mennyire elterjedtek ezek a 256-osok? Mert én most láttam ilyet előszőr.
Szintén tegnap. Lehel út.
Cimbivel repesztünk haza újpestről kb 70-nel. Egyszercsak valaki villog ezerrel,hogy mé nem megyünk. Na mondom biztos valami barom "béemmvés" kötsög. Hátrapillantok,és mit látok : 2 karika alakú fényszórót szemmagasságban,de mire feleszméltem,már kinn volt mellettünk...és miután elhaladt,kiderült hogy nagyon útban voltunk 70-nel a 30-as busznak :o) Nemsemmi fíling volt a 3-asba padlógázzal repesztő Kadettnek elmegy a 260-as Volt vagy 80 a busz sebessége. Az ilyen vezéreket szeretem.
Aztán, játékos verseny.
Ki találja meg előbb BPI-618 különcségét,többi BKV-és 260-as társaitól. Aki először mondja meg a helyes választ,kap egy szép csoportképet, a Tihanyi buszparkolóbol.
Délpestiek előnyben!
Főleg a mai Auchan-busz utasai,akik jó alaposan körbejárták a buszt. (Mint én :o)
(Kis segítség: Ugyanez a különbség figyelhető meg 412T-és 412T között is. (BKV-saknál ofkorsz!))
"A margíthídi füstölés miatti villamosleállásnál pótolt ezüstnyilacska? Márcsak a közelség miatt kérdezem..."
Minden lehetséges. Akartam ma menni fotózni, meg sétálni egy jó nagyot a városban, de mégis inkább itthon maradtam, annyira semmihez nem volt kedvem. Kár volt...
Off:
At3sz: Ment egy mél. Sorry,Sorry,Sorry.(De ezt a levélben is leírom egy párszor.)
On:
Mindenkitől:
A margíthídi füstölés miatti villamosleállásnál pótolt ezüstnyilacska? Márcsak a közelség miatt kérdezem...
Pedig TRA 395 is megemlíti a honlapján, méghozzá itt, hogy a 415.01 és a 415.02 -es altípus eredetileg D12 U típusú motorral készült.
(Amit még én tudok erről a motorról: Max. teljesítmény: 176 kW @ 2200 f/p; Max. nyomaték: 896 Nm @1300 rpm.)
Szerintetek Magyarországon miért nem olyan elterjedt az IKARUS 415 autóbusz?
Szerintem az típus korai fogyatékossága (ára és DAF dolgok).
És más Volánoknál és közlekedési cégeknél sem megfigyelhető ezen típus, csak a BKV-nál. Az áron kívűl miért van ez így (csak az ára nem lehet mert a BKV sem gazdagabb mint akármelyik Volán)?
OFF
Néha szoktam látni ezt a csajt a városban (kicsi hely Nagykanizsa :-), szerintem semmi extra nincs benne (szerintem itt a városban van nála szebb lány, de mind1). Persze ma már lehetett hallani elég csúnya pletykákat. Az egyik, amit hallottam, arról szólt, hogy elég nehézkesen jutott el az érettségiig, többszöri bukfenc, miegymás... Anno két éve, mikor Zala szépe volt, akkor is piszkálták a háta mögött...
D12-nek valószínűleg a népnyelv mondja, mert keverik a D11-gyel.Szerintem nem volt 12-es.A D10-nek és a D11-nek voltak különböző típusváltozatai, de azok mind külön megjelölést kaptak.
Láttátok a 75-ös troli Thököly úti megállóját (Népstadion felé)? A menetrend alatt a Solaris Trollino fotója diszeleg (igaz csak egy sz@r fénymásolat) Érdekes......
"Volt cserébe a D11 -es vagy D12 -es, amit a Rába az osztrák List intézettel közösen fejlesztett ki, ezért hívták (hívják) a mai napig is LIST -motornak. "
Tényleg hívták a motorokat D12-nek? Mekkora hengerűrtartalmű volt? A Volvo 12.000ccm-es motorjait is D12-nek hívják, hívták. Gondolom azt a Volvo levédette, akkor pedig más hívatalosan nem használhatta ezt a nevet!
Hasonló ügyem nekem is volt, nem is egyszer. Volt, hogy sikerült, volt, hogy nem. Kollégáknak is volt pár. Ok nincs.
Jellemzően a reakció, hogy szó nélkül végignézi mindenki, beleértve az egyenruhában utazó saját kollégádat is, aki hirtelen kurva érdekeset talál az újságban, az utasok meg hirtelen mind az ablakon néznek kifelé. No komment...
Háát öreg, eddig a Moszkva tér nyugisnak számított, most már állíndóan vinnem kell magammal a Dedalont.... Nem csak akkor amikor a Bnőmhöz megyek .....
Nalunk is sajnos eleg gyakrany vannak botranyok.
Vezer leutes a penz miatt, leutes mert most olyan kedve volt (foleg amikor bandastul szalnak fel a buszra es nincs jegyuk), ko dobas a buszra (ki hany uveget tud ki utni), hidrol festek dobas (mennyi metert megy meg festekes szelvedovel jatek). :(((((
Mostanaba szerencsere nagyon lelassultak az ilyen tortenetek, de volt olyan idoszak hogy majdnem minden nap volt valami valamelyik varosban.
OFF
Buszke lehetunk : Miss Europa = Miss Hungary.
A 19eves Zsuzsika felfalta a tobbieket. Bravo :)))
ON
Szep almokat, en a utobbi miatt szepet fogok almodni ... :-)
Nevelőapám mondta és igaza van, hogy ennek azért megvan az oka (h csak űlnek és kész). Most ha beleköt és megveri a faszit akkor még a végén őt fogják beperelni testi sértésért, hiszen nem önvédelemről van szó. Meg akkor biroságra járni, tanuskodni, stb, strapás senkinek nincs kedve hozzá. Inkább elforditják a fejuket, nem figyelnek és késik egy kicsit a busz.
Na az meg a másik szép dolog...
Végülis nekik mindegy,majd jön amásik busz.
Gané népség ez mind (értve itt azt aki szó nélkül végignézi,és aki műveli...)
Egyszeruen hulye volt szerintem. Erre már nem nagyon lehet mást mondani...de asszem hasonlo eset történt pár héttel ezelőtt is, csak nem az Örsön, hanem másutt Bpesten...csak akkor az utasok végignézték a dolgot és nem avatkoztak bele.
...A busz meg már tudta fejből az utat,és bedöcögött a helyére :o)
De most magyarázza már el valaki,mi oka lehet bárkinek leütni egy BKV vezetőt?
-Nem várta meg? Akkor,hogy üti le?
-Odacsukta? Azé ennyié nem ütik agyon az ember fiát...
-Túl lassan ment? (az ilyené néha én is ütni tudnék :o)
...
Mi oka volt?
hát ez begurult, legalábbis nagyjábol mert pont elötte volt már.
akkor jottem haza maikor ez tortent pár éve és azt néztem hogy mit keres a busz ott ahol nemkellett volna lennie, és miert van kint 2 rendor meg egy mentő...
vki leutotte a vezetőt, mire az utasok nekiestek a pasinak.
Végül is 10 nappal előre hozva, ma lett pluszos a 49-es busz. Aminek az lett az eredménye, hogy a szórólap egy teljesen gáz, fekete-fehér összehajtogatott papír, az aljára pedig eddig szokatlan módon rá van írva h. "Ingyenes" :) A kép rajta meg valszeg egy csuklós busz (csak IKARUS van ráírva, 260 nem), de a rendszám le van takarva ezért nem látni...Na, tehát a képek:
Nálunk a nemszeretést ugy oldják meg hogy este 8kor az Örs kereszteződésének kellős közepén leütik menet közben a buszvezetőt. Na ekkor törik ki a tömegverekedés a buszon...[volt már ilyen]
Ne viccelj, a 24-es helyijáratból politikai vita is kerekedett...
Amúgy nem jellemző, hogy az újság ilyenekkel van tele. Ez egy sajátos vonal, itt "túlzottan" szeretik a sofőröket meg a volánt (múltkor valamelyik marha olyan panaszlevelet írt, miszerint a buszsofőr a végállomáson leszívja a gázolajat és eladja a helyieknek).
Egyébként nem hiszem,hogy ott hátul olyan nagy tömeg lenne. (A pesti mentalitást ismerve :o) A vidéki mentalitás meg olyan, hogy egyenletesen eloszlik a nép a buszban, már amikor tud. A munkás- és sulijáratokon általában heringesdobozra hasonlít az utastér (nap mint nap az alsó lépcsőn utazok, ahol már nem lenne szabad :-)
>Milyen botrány? Fenn van a neten vhol?
Nincs fennt a neten.
Röviden: Reggel a 24-es járatot két 280-as csinálja (1. kocsi Miklósfáról indul: 4.55, 5.55, 6.50, 8.00; 2. kocsi indul: 5.20, 6.20, 7.30). Plusz van 7.00-kor egy járat, melyet egy 260-as visz. Múlt hétfő reggel műszaki hiba miatt az első kocsi nem tudott elindulni, az első járat 5.20-kor indult (azon is voltak érdekességek, utaslemaradás és egyéb finomságok). Az 5.55-ös indulásra összekapartak valahonnét egy helyközi 280-ast, ám az útközben lerobbant. 6.50-kor ismét nem indult busz. A 7.00-kor induló buszra szállt fel az a sok utas, aki a 6.50-essel akart menni, és az is, aki eredetileg is a 7.00-ással akart menni. A busz a város felé csak leszálló esetén állt meg, az utasokat otthagyta a megállóban (nem tudtak volna hová felszállni). Ezt az esetet valaki elpanaszolta a megyei újságnak, az pedig egy kis cikket kerekített belőle.
a 4. ajtó úgyis le van zárva,tehát egyenlő 260. :o)))) Megnézem, hogy mikor zsúfolsz fel egy 260-asra kétszázegynehány embert. Igaz, cirka 100-110 főt múlt hétfőn reggel sikerült (volt is belőle botrány, meg újságcikk :-)))