Ha meg tovabb tolakodhatok, akkor kene az IK293rol is, a francia baratomnak. Majd holnap teknikai kerdesem is lesznek a buszrol.
Rally : nem kertem elobb mert azt hittem hogy kapok ajandekot toletek (igaz kaptam egyet grimbitol).
Grimbi, ha meg egyszer kaphatnam a havas kepet, teknikai okok miatt nem tudom nezni, legy olyan szives.
Másik dolog
Tegnap az Örsről a 20 percenként induló Rákoskert-busz elment 10 perc után. Rajta ültem. Még az előzőt is láttam elindulni, tényleg feleidőben ment.
Nem mintha engem zavart volna, de szerintem valamt el**szott a sofőr, elég zavartnak is tűnt - habár a kijelző is mutatta, hogy még 10 perc van...
12-7x-es ex-kelenföldi pont nincs Délpesten. :-)
A választék: 12-39, 12-44, 12-53, 12-57, 12-61, 12-62, 12-63, 12-64, 12-95. (Jaj, de sokan elmentek tőlünk... :-( )
Zöldkapaszkodós pl. a 12-64, kicsit csodálkoztam rajta, hogy ilyen lett, amikor nemrég véletlen láttam a KöKin.
Van még köztük ilyen, délpestiek?
Hát én is kiváncsi vagyok, milyen szekérrel fogunk zötykölődni:)))))))))
Nekem tetszene a Citaro, de szivesen látnám az E94G-t is. Azzal egyetértek, h MAN-t ne! Majdnem mindennap járok vele, igaz h az SL223 és török, de én nem vagyok tőle elájulva.... Leginkább a kulturálatlan nyers hangja, meg az összeszerelési minősége nem tetszik (azért a német gyártásu NG biztos más!)
Tegnap volt szerencsém egy C80-ashoz (ha hiszitek, ha nem, életemben először ültem rajta, persze láttam már régebben is) Vélemény? ULTRAZSIIIIIIIR!!!!!!!!!!!!! Kivülről olyan, mintha valami diszkos gyerek vett volna kezelésbe egy 280ast, de pont ez tetszik benne! A lámpáiról a tuningfocus jut eszembe. Mennetteljesitményei is egyszerűen királyak! Nagyon tud gyorsulni:)))) (persze ez sofőrfüggő is, mert műszakilag elvileg a gyrosok is tök ugyanilyenek, meg is lepett h automata) GXW-313 volt amugy.
Hétvégén meg volt szerencsém a 99-eshez. A busz az zsir lett volna (12-7x, ha jol sejtem valaha kelenföldi volt), de az az etnikai kavalkád ami azon volt.... Nem vagyok rasszista, de ez azért sok volt.... Végig fogtam a zsebemben a pénztárcát meg a telefont. Ha legközelebb a Blaháról az Europarkhoz kell mennem, inkább metrózok......
E94(G) rulz.
Télleg, ezt monnya má meg valaki, hgoy miert van viszonylag kevés E94-es, és ahhoz képest sok 95-ös? Az miert jobb? Pedig a 94 sokkal szebb...(bár gondolom nem ezért veszik a cégek)
jut eszembe, azt tudja valaki, hogy a csuklósok beszerzése után (hány darab is?) selejtezések lesznek, vagy ezzel (vagy a nagyobb részével) bővül az állomány és átcsoportositanak?
(jó kell a busz, de azért nagyon ki kéne dobni egy párat...)
Háát így minden realisztikus esélyt áttekintve én a Solaris-t és a Volvot gondolom győztesnek (vagy-vagy ofkorsz)
Illetve közülük szeretném valamelyiket. Vagy az én titkos befutómat az E94G-t :o)
"De szerintem a Man -/- Solaris -/- Agora kozott fog eldolni. "
Ezek közül gondolom a Solaris a legolcsóbb, úgyhogy van esélye (már ha indult.)
Valószínű az ár fog dönteni, mert típusazonosság nem jöhet szóba (persze van 1 Agora, de az nem sok).
Magyarországra gyakorlatilag mindegyik típus már bejött, a MAN, a Mercedes és a Volvo egész nagy hálózatot épített már ki.
Azert ha mar itt tartok, miert nem akkar venni alvazas buszokat a BKV. Teknikai kerdes, penz (dragab-olcsob) vagy mi.
Most nem tudna Magyar ipar tamogatast jatszani es E94G-t venni?
Es hol tart a Szeles-Ikarus ugy?
Rally tudtam hogy az utolso mondatom tetszeni fog :)
És melyik lenne olcsóbb, szerintem akik indulhattak (Scania OmniCity, Neoplan Centroliner, Mercedes Citaro), azok mind meglehetősen drágák. A MAN NG313, vagy Volvo 7000A talán valamivel olcsóbb. Ha jól tudom indult még az Irisbus Agora, Solaris és E94G is. Az előbbi kettő remélem nem jön össze, az utóbbit pedig sajnálnám Budapestnek, de valószínűleg nincs túl sok esélyük sajnos.
csak a felhivást találom, az eredményt nem.
lehet hogy nem hirdettek eredményt? vagy csak nincs fönt?
szerintem elég nagy hir ahhoz, hogy ha lenne eredmény, tudnánk róla
A VEKE topicon olvastam, de ott olyan érdekességek kerültek napvilágra,hogy délpest adja ki zöldkap.-os 260-assal. Bár később ez ott kiderült hülyeség lenne.
De ennél többet nem tudni róla. Na majd mindjárt rákérdek a BKV-nál. Úgyis összeszedtem egy csomó kérdést.
Más:
Nálatok sincsenek benn a menetrendek a táblákba? A 19-esen szinte sehol sincs bent. És Csepelen sincs sok tábla a helyén.
Ma majdnem hanyadtvágódtam mikor kedvencemen megláttam egy írgalmatlan nagy,és ronda Madár áruházas reklámot. Remélem nem fog sérülni a fényezés leszedéskor. Akiről szó van: BPI-519.
VAn egy új, pontosabban Az agórával egyidős kisbusza a BKV-nak, egy Renault Mascott (vagy master ??) IJ?-xxx rendszámal, fehér, oldalán bkv logó, elöl különjárat matrica, oldalt elmüjárat tábalácsak belül...... Árpád hídnál láttam ma.
NAgyon nagyon OFF
A nagykanizsai Zsuzsika után szabadon még egy szépségverseny. A Bnőm osztálytársa lett a a pécsi duciszépségverseny 3. helyezettje. Ma este lesz a Kókuszba, azoknak az elvetemülteknek, akik még néznek manapság TV-t :P
Sajnos reg jartam erre fele.
Tanfolyamon voltam a heten, Monacoban voltam a hetvegen.
Hat szep kis varos, szep kocsik...
Van ot buszjarat (1tol 6ig, 3as nincs). Csak Vanhool buszok vannak (A300 - 308, regi es uj tipus), illetve Oreos midibuszok az 5on.
Erdekes az uj Vanhool-okon, hogy a motor kozepso ajtonal van, es alacsony padlos, az ulesek dobogon vannak, a ki pufogo font van (412es fele).
Kivul tetszik a stilus belul jo, csak kicsit szuknek talalom a folyosot, nem csendes es nalam az a jo.
"...A digitális legalább kiküszüböli a marhaságaimat :o)"
Azellen a digit.gép sem véd... Deviszont, egy közepesen sikerült filmes fotót különféle grafikai programokkal -lásd: PS, de néha bőven elég az Irfan Wiew képszerkesztője- kitűnően élvezhetővé lehet tenni.
Kiindulási pont: 48-as Baross utcai megállója Csepel felé.
Nem a felüljáró felé, hanem mellette (amerre a 23-as megy)elmegy a busz...keresztezi a Helsinki utat (mint a 166-os)...befordul a felüljáró alatt jobbra, át a HÉV sinen..Aztán megint jobbra az ELMŰnél és vissza is ért a felüljáró mellett a Sósfürdő megállóba, a Híd pesti hídfőjáhez.
De akkor Te a felüljáróra gondoltál?
Mert ha Csepelről mentél Pest felé,és a Gubacsi híd volt lezárva, akkor semerrese tudott kerülni... Csak,ha visszament a Csepeli bekötőre,és a Helsinkin (Soroksárin) vissza Erzsébetre.
Ez a hosszab.
Az én rövidítésem a felüljáró bedugulásakor egérút, a felüljáró mellett.
A Gubacsi híd gondolom egyenlő a Csepeli átjáróval? Mert a híd mellett nem nagyon tud elmenni busz! Esetleg vizibusz :o))))
Ezt egy párszor én is megjártam... Amikor felújították a Csepeli átjárót. Akkor minden arra ment.
Még jó hogy akkor nem voltak a 412-esek. Mert azok amikor Csepel felé mentek le a Helsinkire, ott tuti hogy leért volna az eleje,vége... Soxor a 19-es is, a 23-as is, és a 166-os is odab@ssza az elejét,végét forduláskor. Ez nem zavar senkit, kb 20 éve... Sajnos.
egyik eset (régen) baleset miatt le volt zárva a gubacsi híd, jöttem a....na melyik járattal? :))
a sofőr vitatkozott egy sort a rendőrökkel ,hogy akkor mégis hova menjen, aztán fogta magát, keresztben visszafordult az úton, és pontosan azt csinálta, amit az előbb leirtál (kb. 80-nal)
nem vesztettünk olyan sok időt, tán 10 percet, vagy annyit se:)
Én is erre tippültem. Kár, soxor meggyorsíthatná a kölekedést.
"nemtom, lehet-e, de hogy van ilyen, azt tudom.
"
Én is :o) Azért kérdeztem.
Pl. Soxor beáll a Csepeli átjáró, ilyenkor tök jól le lehetne vágni kb 20 percet, ha lemennének a buszok mellette, keesztül a Helsinkin, át a HÉV-sinen és vissza a felüljáró mellett. De nem tehetik sajnos. (ill. nem tudom,hogy tehetik-e?)
Ja! De legalább jó gépet vitt oda. Az is lehetne ezüstnyíl, csak az ezüstöt kéne rátenni.
Mindenkitől:
Ha valakit rajtakapnak "röviditésen, vagy egyéb vonalelhagyáson" mi jár érte? És miért nem lehet megállókihagyás nélkül, dugó esetén rövidíteni?
A felújítás időtartama szvsz buszfüggő. Attól függ hányan vannak előtte, mit kell csinálni, milyen az állapota, mennyit fizetnek :o)... el fog tartani egy két hónapig biztos. A jó munkház idő kell! És ha valóban Mezőtúrra vitték, akkor jó is lesz a munka.
A kapaszkodók szerintem mindenhol olyan színűek, amilyet kérnek. Régebben volt szó róla, hogy már egy árban vannak a színek, tehát a megrendelőtől függ. De Mezőtúr a BKV-s kocsikat zöld kapszkodókkal szerelte. A Tiétek nemtom milyen lesz. Majd meglátod.
A hsz-eknél meg előfordul. Valszeg azért, mert sürün követték egymást, ezért egy számot kaptak. De ha megnézed utánuk marad ki néhány szám, így fenn van tartva a folyamatosan növekvő hsz.számok
Üdv!
"...mennyi ideig tart egy, ex-NDK-s 260.02-es felújítása?... vázcserés felújításon vesz részt, új fékrendszert, bolygóajtókat és CLASSIC homlok és hátfalat kap..."
Nos, az óbudai Ezüstnyilacskák úgy 1,5 -2 hónapig készültek, és azokon (ha jól tudom)nem volt vázcsere. "Facelifting" biztos nem, azaz nem Classic -osodtak. Hát kb. így számolj, arányosan viszonyítva.
A kapaszkodók színe -szerintem- nem a felújító cég egyéni elgondolásának, hanem sokkal inkább a megrendelő választásának kérdése, tehát: Akármelyik cég.
A hozzászólások sorszáma: Ha egy bizonyos időn belül (azt hiszem 1 perc) több hozzászólás érkezik, mind ugyanazt asorszámot kapja. (A két, Általad példaként állított hozzászólás között 4 másodperc eltérés van).
Pénteken az utolsó Gloriett-busz szinte teljesen új dimenziót nyitott:
- nem ezüstnyíl volt rajta (15-34)
- az M5-ről nem a Pestszentlőrinci lehajtónál, hanme a Tesco lehajtójánál jött le, így bekerült a Tesco-ból hazafelé tartók nagy dugójába, kb. 10 perces késést előidézve
- egy lányt leengedett a Besence utca 9.-né, pedig ott nincs is megállója
Azt szeretném megkérdezni, hogy a mezőtúri felújítóban, mennyi ideig tart egy, ex-NDK-s 260.02-es felújítása?
A DZA-825-ös egri buszról lenne szó, vázcserés felújításon vesz részt, új fékrendszert, bolygóajtókat és CLASSIC homlok és hátfalat kap.
Kap új kapaszkodókat és padlót meg talán halas IMAG üléseket is.
Na ezek tudatában mennyi ideig tart a felújítása mindent egybe vetve? Hétfőn vitték el és szerintetek, mikorra lehet kész?
Meg a CTG-972-it elvitték még júliusban és még mindig nincs kész. Az is egy 260.02-es ex-NDK-s.
Illetve azt szeretném megkérdezni, melyik az a felújító, melyik piros, illetve narancssárgás-pirosas kapaszkodókat szerel be a buszba?
Előre is köszönöm!
Egyébként én észrevettem ti is szerintem ,hogy egy két hsz-nek ugyanaz a száma pl.: 6602-es tupolev és NOLAN hsze is.
"Amikor "elmegy a villany", bekapcsol valami fék? Mert nagyon hírtelen megállnak ilyenkor a trolik. "
Igen, a vezetők általában hirtelen rálépnek a fékre, nehogy leszaggassa a vezetéket a felcsapódó szedő. Persze a GVM-eknél nem csapódik föl, ezt a rugós szedőlehúzó szerkezet akadályozza meg.
1.: AKD-558. Gyönyörűszép exmiskolci Filmbusz. Csak az a ronda nagy klíma ne lenne rajtuk (Lehel téren ment kifelé a Lehel úton 13:30)
2.: AFX-168. Ő nemtom honnanvalósi, de színtén Filmbusz, Sötétített ablakokkal. (Ugyanitt ugyanakkor)
3.: 216. Utasszámlálós GVM a Lehel téren, 76-oson.
A GVM-ek sem szeretik a Piac elötti ívet. A GVM szedője is bazinagy csattanással kiugrott.
Kérdés: Amikor "elmegy a villany", bekapcsol valami fék? Mert nagyon hírtelen megállnak ilyenkor a trolik.
4.: Az Andrássy út egyik mellékutcájában láttam egy fehér "C11"-est :o) Elöl Classic homlokfal, hátul régi,de valami iszonyatos hozzánemértéssel rábarmolt 2 szellőzős hátfal, az általam igencsak utált busztípus homemade feliratával. Gondolom M** motor lett beberhelve a kis aranyosba. Az eleje még egész jó volt :o)
és a Király utca sarkán lévő pizzériából pedig végigkövettem szemmel a komplett 70-78 as "mezőnyt". :o) Nagyon szépek voltak...
A bal oldalon közvetlen az a fekete kép a trolis kép. És ott szembe a rádió mellett az említett képen, az említett busz. Csak sajnos semmi nem láccik.
:o(
Volt a felirattal szemben, úgy középtájt egy Ikarusos kép. Sok emberke állt előtte. Na Ő milyen típus volt?
Én olyan 55-ös kortársának saccolom, de elképzelésem sincs, hogy Ő milyen típus.
Szóval látszott rajta hogy nagyon régi.
Na erre voltam kiváncsi, ezért kérdeztem, hogy emléxel e rá?
Reméltem ,hogy megy. Mert egyszercsak fogta magát és ez a fehér lap jött be. (Holott csak frissítettem). Kimásoltam a tartalmat, és átraktam egy új lapra. Így minnyá ment...szakadjon meg! Már most jönnek a problémák :o)
Multkor mikor fent voltam ezüstnyilazni, akkor a sima 54-esről ott száltzam át a 30ra, és azt kezdtem észrevenni, hogy a "brazilok" egyre többen voltk, miután jöt a villanmos mindenki eltűnt!
De a rendőrök ott áltak a kereszteződésebn és minden arra járó etnikumot igazoltattak!
Sejthetitek az eredményt .... :-))
A villamos járdasziget mellé. Mert ez a hülyeség, az úttest széléhez szeretnek és a negatív öbölhöz, a villmaos sinek mellé meg nem .... Gyakorlatilag ezzel is magyarázzák hogy miért nincs közös megálló .....
"Szerintem kultúráltabb lenne egy 30/V buszt járatni. De ezért sokan kiherélnének engem ...."
Az biztos!
Itt jár tőlem 1 sarokra!!! (Erzsébeti szakasz)
Jó az az ICS. Azelőtt errefelé csak UV-k, és MUV-ok jártak, végre egy kis színfolt. Nem adom a villamost!
Viszont a busz se rossz dolog, csak akkor nem tudom, hogy hogy állna meg az 52-es villamossal közös szakaszon a megállókban? Mert nem sok olyan buszmegállót láttam ami közös, vagy épp villamossinen van... (ezt valamér nem szeresse a BKV)
De ezen még ráérünk gondokoni, még lehet haladni a sinen, ha csak 10-zel is, de lehet.
BPI-521 gyönyörű! Nemhiába Délpesti :o) Csak az a rohadt graffitti a hátulján...pfúúúúj (Mellesleg megjegyzem az első napján /felújítás után/ került rá. Sejthetitek hogy evett a méreg...)
És mindjárt le is csapnék az egyik 260-as belső terére. Olyan képet még nem találtam! Mehet a honlapomra????
Kicsit érdemes végiggondolni amit most felvetek.....
Ma reggel szerencsésen végigszenvedtem a 30-as villmost. A Határút és Kén u. között 10-es sebességkorlát van .... Háát így nem tudják Romlásba (mozgásba) hozni a várost.... A Határ úttól a Lurdy házig 25 perc az út. Ezt egy ocskább 260-al is meg lehetne 10 perc alatt tenni... A pályát tuti nem újjítják fel, így a 67-es szindróma szerintem már kialakult nálla.
Állítólag már majd tervezik a leállítását, (úgy csiripelták a verebek, nem tuti) Akkor majd ha már egyálltalán nem lehet majd használni a vágányt. Addig marad a 10-es tempó szerintem.
Szerintem kultúráltabb lenne egy 30/V buszt járatni. De ezért sokan kiherélnének engem ....
A nappali üzemet a lámpák hiánya miatt mondtam, ugyanis este nemsokmindent látna lámpa nélkül :o)
A "nyuszis" gomb a pesti 412-esekben van, de hogy pontosan mit csinál azt majd nálam okosabbak megmondják. De az biztos hogy jobban húz a busz, ha be van kapcsolva. A Teáltalad fényképezett 412-esen ez a gomb csak egy vakgomb, a jobb oldali müszerfalon fönn. Mindjárt keresek egy képet amin van nyuszis gomb.
Hasonló, de nem az.Ez Classic homlokfal szerintem. Az vajszinü, normális tükrei vannak, és Mercedes Tourismo lámpái, nem Classic!
És nincs az elején csillag.
Most nézem kis.kavics lapján a pécsi képeket. Még a selejtes pécsi 280-asokon is majdnemminden van csuklóvédő! Pesten meg asszem össz-vissz 3 db-on van, azok is forgalomban lévő kocsik.
Szép eredmény.
Mondjuk nemtudom mennyit ér valójában ez a csuklóvédő, de biztos nem hátrány.
Az előbb hozzászólók, 50szer fríssítek, semmi. Most leírom újra, elküldöm. És ott van minda2.
Egyébként erre a hsz-re is vagy 5ször kellett frissíteni.
Namind1. Hát a 7vgig nem igérek semmit. Meg akkor már rég le kellett volna fixálni a bkv-val
Hát nekem azért elkuldheted azt a lengéscillapitos képet, érdekelne :)
Szvsz a kulseje szép a gépeknek, nekem tetszenek. A szakmai részéhez nem tudok hozzászolni.
Másik. Most a topictali/buszgarázslátogatással van valami?
Az uzsgyikról:
Vegyesfelvágott az őket érintő (elsősorban szakmai) érzelemvilágom. Nem tudom, melyikőtök szokta nap, mint nap élvezgetni őket. Jómagam igen.
Pozitív:
-végre egy új járgány
-a légkondi ha működik, nagyon fincsi belső levegőt kavar
-viszonylag tágas utastér
-a motorja nagyon jó és erős
-a fékje kitűnő (a nyár elején egy súlyos ütközéses balesetet védett ki -ha Bz lett volna, biztos, hogy felkenődik a szergejre-)
-és most már néhány vezér ráérzett, hogy kell vele finoman menni
-szerintem jól néz ki csatolva messziről
Negatív:
-szakmailag és esztétikailag igénytelen
-igénytelen, pontatlan összeszerelés
-hangos, főleg a légkondi
-a forgóváz, és főként a légrugó katasztrófális (úgy kattog a sinillesztéseknél, mintha le akarna ugrani a királycsapról)
-az ajtóvezérlése miatt gyakran vesztegel akár 10-20 perceket is nyíltvonali megállóhelyeken, és szinte mindig vésznyitóznia kell a vezérnek
-nincsenek kapaszkodók
-001÷005-ig nagyon kényelmetlen, és balesetveszélyes hirtelen lassulásnál, mert nincsenek az üléseken fejtámlák
-baleset esetén a mentés szinte lehetetlen (erről bővebben inkább valamikor, valahol élőszóban)
-és a legdurvább, minap az egyik lengéscsillapító hegesztése megadta magát. A képeket inkább nem teszem fel a műszaki eseményről (baj nem történt-hál'Istennek), mert félő, hogy utána senki se merne rá felszállni.
Tovább is van, mondjam még? Illetve most csak ennyi jutitt hirtelenjében az eszembe.
Egyébként utazni nem is olyan rossz vele.
Bár az ülés rövid távon kényelmes.
Egyébként tényleg gáz a dolog. (kivitelezés, anyagok, barkácsolások).
viszont a légkondi nagyon állat volt benne.
Nekem meg van és nem hajlandó elindulni...
"a photoshop hibát okozott, ezért leállt. A kellemetlenségekért elnézést kérünk" Kössz, el se tudom indítani :o)
Nagyon offffff:
Mi a különbség a windóz és egy vödör sz@r között? A vödör ****-ból ki lehet lépni :o))))
Húbazze, nem szóltam Neked? Beleköptek a levesembe. Csütörtökön és pénteken tervezési gyakorlatom lesz, így nem tudok menni. Na szép, ha most nem említed, akkor szépen pofáraestél volna Egomban...
Bz? Nem jó??? :-)
Én csak azért utálom, mert nem tudom kidugni az ablakon a fejem... Mivel a kedvenc vonalamon, a 87-esen bézé jár, így kínzás, hogy be vagy zárva a vonatba...
A két kedvencem a becenevek közül: prérimetrő és bíbortetű :-)))
Na azé annyit még tudok,hogy mi az a végzárlámpa!(Mostmár :o)
Mivelhogy tippeltem, hogy arra a kis piros lápácskára gondoltál, és azt hívják végzárlámpának.
Tőlem lehetne vonatvég vagy vonathátujjjelzőlámpa is :o)
Akkor jó. Most csukjátok be a szemeteket, és képzeljétek el ugyanezt 412-es kasztnival :o)
Brrrrrrr. Horror! Rosszabb lenne, mint amit tupolev szúrt be tegnap asszem a volán-ba, vagy a buszos-ba.
Jó az, főleg, amikor az ívben az utastér ajtók akinyílnak, vagy épp becsukódnak a dőlés irányától függően... Na és azok az illesztések. Szerintem Te is megijednél, ha alaposan megnéznéd...
Nem vagy te hülye, az itthon készült bizony, ha jól veszem ki a visszbüll a BNV-n.
De én azt írtam le, hogy most hol járkál. Ha jól rémlik,még szűkiteni is tudom: Tán Sángháj?
Na most erről kezdünk offolni...
Lassan át lehet nevezni a topicot: Ikarus és sokmindenmás-ra :o)
Én még kúrtítanék a dolgon: Iveco! Na meg talán Rőnó Magnum. A többi az olyan...
Nade mosmár busz!
Kérdés:
Annyiféle fotó van bkv-s buszról széles-e interneten, de érdekes módon 19-esről idáig csak 2-őt találtam. Mér van ez? (Nolan most minnyá azzal jön, hogy jelentéktelen... satöbbi vonal, pedig nem :o)
Esetleg tud valaki 19-es fotóval szolgálni???
De ingább halgatom (olvasom) a vonatokról szóló hsz-eiteket, mint azt a ....izé "buszt" lássam, vagy olvassak róla! :o)
Meg hamár az Ikaruson kívüli világról van szó, akkor nekem még a kamionok is teccenek! (A vonat valahogy nem ragadott meg, de még bármi előfordulhat...főleg ha itt ennyi vonatról van szó :o)
bezony, utóljára akkor mentem a 141-essel,mikor még bőven 260-as volt:)
annyit kanyarog ott az Alabástrom utca és társai környékén, hogy elsőre aszittem megzavarodok:) (ráadásul rohadt hideg volt, majd befagyott a ......:)
főbb jellemzők:
-380 ft/csomag (tyű....)
-40 db
-adatok: max.seb., telj., tömeg, ütközők közötti hossz
-olysmik vannak benne, mint a MÁV 324, 424 gőz, bzmot, m40, c50:) (jól sejtem, hogy ilyen húzza a csömödérit is?), mdmot, m61, v43 (erről van még egy videókazettám is amúgy), bvhmot (ez a másik kedvencem), 1047, aztán amerikai, cseh, török, svácji, spanyol, norvég vasút.......
arra jutottam, hogy elraktam pár oldalt a kedvencekbe tegnap, és ma azzal kezdtem a napot, hogy átrágtam magam a forgalmi utasitásokat...:)
persze magamból nem bújhatok ki: ennek is leginkább a forgalmi oldala érdekel plusz néhány mozdony, de műszakilag csak annyira, mint a buszok (magyarul inkább csak "tetszenek")
Bizony, a Somogy InterCity-t viszi nap, mint nap... Az útvonala: Nagykanizsa - Kaposvár - Budapest Déli pu. (Nagykanizsa i. 5.10, Budapest Déli é. 9.08, Budapest Déli i. 17.00, Nagykanizsa é. 20.52.
Amúgy elég sok gond van vele. A nyáron többször volt V43-assal előfogatolva a szerelvény. egyelőre még mennek, de állítólag az egyik szerelvény már félre van rakva Istvántelken a parajosba...
Sejtettem. Mivel a vonat nem tudja félrerántani a kormányt, ezért következhetett be a baleset. Csak úgy látszik a többdarabos kománk nem volt valami tájékozott a vonatok terén :o)
A bringás csak magának köszönheti, hogy meghalt. Volt annyira felelőtlen, hogy a leengedett sorompó alatt átbújt, maga mellett tolva a biciklit... A fickóból nem sok maradt, darabokban szedték össze...
Neked a Desiro tetszik, nekem meg a Selyemhernyó (vagy Samu, amelyik jobban tetszik :-)). Ez épp olyan, mint van akinek az Ikarus, van akinek MAN tetszik.
"Kicsit nagynak érzem a kontrasztot a két járat közt, ez így senkinek sem éri meg"
44agy-vel összehasonlítva? Mondjuk azért a menetrendet is érdemes megnézni...
Egyébként szerintem érdemes lenne vhogy Árpádföldre egy kicsit hosszabbítani. (ötletek?)
"Ma 17-28-al jöttem haza, valami szörnyű egy járgány. "
Hát igen, azok a buszok, amik az idén jöttek Dél-Pestről max. ócskavasnak jók.
Mostanában sajnos többször volt szerencsém utazni a 44GY-vel (mert a 31-esre nem lehet felférni.)
Pl ma csúcsidőben (fél 6-kor).
Tök üres volt...
Sok szabad ülőhellyel.
Kicsit nagynak érzem a kontrasztot a két járat közt, ez így senkinek sem éri meg.
(Nyilván azért nem megy senki azzal, mertz nem megy be a lakótelepre plusz végig dugóban ment).
Ma 17-28-al jöttem haza, valami szörnyű egy járgány.
Üresen is tetü volt és olyan hangos, hogy ordítani kellett benne, ha beszélgetni akartam.
Szeretném megérdeklődni, hogy ki tud csinálni egy nagyon szép bannert nekem (Mármint a Budapesti Ikarusok oldalnak)??
Próbálkoztam én is de az siralmas, meg újabban többszöri feltelepítésre sem tudom elindítani a photoshoppot :o(
Magyarul úgy is fogalmazhatnék, hogy kiírtam egy pályázatot Budapesti Ikarusok bannerre :o)))) Minden megengedett, rátok bízom. Tán azt kötném ki, hogy lehetőleg szűrkés árnyalatú legyen. A pályázatokat itt várom :o)
Ha már a mozdonyok szóba kerültek, a tegnapi metróújságban szerepelt, hátha nem olvastátok:
"Örömmel értesítjük, hogy a MÁV Rt. forgalomba helyezi a Siemens AG által gyártott DESIRO dízel motorvonatot. A műsorral egybekötött átadási ünnepségre 2003. szeptember 26-án a Nyugati pályaudvaron kerül sor. A motorvonat BUDAPEST - ESZTERGOM között közlekedik... Az új motorvonat magáért beszél!"
Van róla egy kép is (nem tudom sajna bescanelni), szvsz elég jól néz ki.
ON:
Valaki eltudná mondani nagyjából az új 176 gyors útvonalát, mert a BKV weboldalán még nincs fent, előre is köszi:
"A 2156nak azért az a száma mert ez volt a MAN moci száma, aminek a licensz változata a Rába 2156.
Igen ezt tudtam, csak mit jelent az a titokzatos szám... :)"
Egy MAN kiadvány szerint a következőt jelenti a D2156
D :dízelüzemű
21 : furat (mm-ben) xx+100 azaz jelen esetben 121mm
5 : körülbelüli lökethossz (mm-ben) (x*50)+100 azaz jelen esetben kb. 150mm
6 : hengerek száma azaz jelen esetben 6 hengeres motor
Az Autókut oldalán a történelem rész alatt a motor főosztályra kattintva olvasni lehet a D10-es motorról! Ők fejlesztették ezért hihetünk az ottani információknak!
Az Autókut Rt. oldalán a múzeum résznél van egy színes kép a 4 tengelyes PALT buszról!
Van kép álló és fekvő D10-es motorról is!
Akit érdekel a téma, az mazsolázhat az oldalakon!
Még egy érdekesség: a motor osztályt megvette az osztrák LIST intézet, ami azonos cég a korábbi LIST-Rába motor fejlesztőjével!
"De azt nem néztem, hogy az "Alacsony padlószint a ...." c. szöveg rajtuk volt e, de mintha az sem......"
Nem is, mert mindkét kocsi gépháztetején öles hirdetés volt matricázva. (Hogy mit hirdettek velük, azt nem néztem, de arra azért vonalakban emlékszem, hogy nem a rendezvénnyel kapcsolatos hirdetés volt).
Beteszem ide is..: Inditottam egy forumot a lapomon, ha akarjátok akkor lehet használni! [sajna a kötelező regisztráciot nem tudtam kitörölni, de Guest mode az van]
de aszittem beesek a busz alá, mikor meghallottam, hogy bp-i 412 módjára bimmbammolt a helyközi classic........ Látszik, ritkán utzol Classiccal... :-)
ez nem volán-topic, de azért annyit itt is mondok, hogy 1 db helyi kivitelű MAN-on kivül csak magyar gépet láttam (úgy értem helyiben), és annak a java része 260/280/e94, de van rába is.
ez eddig senkinek nem újdonság (gondolom).
de aszittem beesek a busz alá, mikor meghallottam, hogy bp-i 412 módjára bimmbammolt a helyközi classic........
Egy kis kiegészítés, a 412-hez.....
Az MAN feliretokat is verik le róluk, azért ennyire nem égő, vagy igen ??????
Egyett ha valaki tud szerezni, adhat nekem :)
Nem is baj h nem egységes. Off, de a British Airways összes gépének más-más a farokmintázata, és szeirntem ez tök érdekessé és egyedivé teszi a gépeket. Ezt itthon is meg lehetne honositani, persze nem kötelezoen a repülőkön.
Húúúú, télleg! Andriskáékat el is felejtettük... Mért nem jöttek el a pótlóval az Andrássyra :o)
A képeket mikó láthattjuk???
Aki tegnap vitt a 20-as szórólapjából, nekik nem ismerős a rajta szereplő alany? Nolan nézd meg a papiron a 260-as számokat, tegnap megjegyeztem róla valamit. :o)
Topictali Délpesten? El lehet azt intézni? Érdekelne a dolog. Esetleg ott nem lehet vezetni pár kört? Cinkota se rossz, csak nekem az rohadt messze van....
meg akarjátok nézni az Agorát? :)))))
Tavasszal készül el az én gépem, akkor majd lehet mereszteni a szemeket, egyelőre sajna (majdnem) tök átlagosan néz ki, de felismerhető! (képem most nincs sajna). szokásos papirszürke, de sárga a:
motorháztető
hűtőrács
ajtók
csomagtartó teteje
lökháritók
EUY-735 a rendszáma)
(azért ilyen mert van még ezen kivül 2 trabim ami alkatrészbányaként szolgál az egyik sárga volt, és a gánya részeket kicseréltem. Mint a BKV-nál:)))) Csak azért h felismerjetek ha láttok :)))
). amugy épp készül bele a 35 LE-s moci. 140 körül fog menni:)))
Ha tuningos Trabi érdekel, van pár tippem:
Először is nézz be a Trabi-topicba , most készült el darti srác gépe, nem semmi....
Magyarország legbrutálisabb Trabija, kb 90 LE, itt. Fönn van a video, amikor a Ringen lealázta a 150 pacis astra GSI-t. Azt érdemes megnézni! (Nem ezt láttátok a ligetnél?
Én reggel 10-re mentem ki, így nyugodtan körbe lehetett fotózni a gépeket, készült is egy csomó kép.
Aztán vezettem egyet, kaptam emléklapot, meg egérpadot, és fényképet. Aztán megkérdeztem lehet-e menni mégegyser. Lehetett. :)
Délután meg meglátogattam, andrsika412-éket a 2V-n. Hatalmas élmény volt az is.
Összesen kb. 200 kép készült.
Sajna a topiktaliról lemaradtam, de ha itt lettem volna, semmiképp se a du. 15h-t ajánlottam volna. Topiktali 2. a délpesti garázsban?
mondom hogy szarok ezek a miskolciak, legalábbis nem (sokkal) jobbak mint amiket leváltottak.
(úgy veszem észre, hogy sokan azért istenitik őket, merthogy miskolciak...piha)
Na jóvan, megyek és kipihenem a buszvezetés minden fáradalmát, és a vezetői székek iszonyatos kellemetlenségeit... :o)
... ha odafértem volna sok kis ********** ovdástól. De majd legközelebb... jól rájukcsukom az ajtót :o)
Te ez a miskolci kocsi amivel hazamentem, nem volt egy nagy erőművész. A sofőr úgy tudott erőt csiholni bele, hogy nyomta, aztán kicsi gurulás megin nyomta... de azért haladtunk szépen!
a 19-esen BPI-647-et fogtam ki. Tök jó kocsi, most jött vissza a héten a GJSZből.
A többieknek!
Egyébként a 180-as kisérőautóján is ott diszelgett a GJSZ embléma!
Az volt a Ford Tranzit, amit annyira nézett SaxViktor.
Beszéltünk erről a Filmbusz akármiről.
Ma hazafele jövet a Határ útnál elment előttem egy teljesen bekékitett 260-as, Filmbusz felirattal, sárga rendszámmalé
Ezt a kérdést Norboynál tedd fel. Neki is trabija van!
De nekem sajnos nincs Trabis képem. De amit ma a Városligetnél láttunk, ... az nem semmi volt :o) Azok a felnik
Jól hallottam hogy Ti suttyomban SaxViktorral valami állománylistáról dumáltatok? Mert ha igen, és még BKV-s is akkor átdobhatnád az én részemre is. :o)
Látni hogy "meg volt cirmolva" a kocsi eleje, és egyszerűen nem volt márkajel raktáron. Előfordul. A régi pedig használhatatlanná vált. Inkább ne legyen fenn semmilyen se, mint egy csúnya törött. Na meg: Ettől még megy az a kocsi, hogy nincs logo...
Hát igen... De előrebocsátom, nem csak buszt fogsz Te fényképezni, erre nyakamat teszem. Mikor nincs hangulatom, de mégis, akkor szoktam sokminden mást is fotózni. Példa. Úgyhogy a gép mellé egy nagyobb merevlemez is bejátszhat, lassan. :o)
Nekem is van, de sajnos nem merem kézbe venni, rég volt a kezemben rendes fényképezőgép. Pedig avval igen szép képeket lehet csinálni...(A fontosabb hogymiket össze tudnád nekem foglalni?)
Az Szentendréről akart volna lenni, de mellégépeltem.
(Fotók sajnos nem készültek, [vagy már írtam?], mert az aprónép rendesen körülnyüzsizte Őket). :o(
A 180-as GC-96-00 ás rendszáma nem igazi. Nolannal hazafelé megnéztük és a 51-87 lett átfestve (Elég gány módon) 96-00 ra.
Valamint sikeresen lemaradtunk a vezetőfülkékbeülésről, ugyanis mire visszaértünk az Andrássyra 556-ot már eltüntették, 260 SA épp akkor Y-ozott, és valamivel késöbb (számomra) felejthetetlen élménynek voltunk szemtanúi (bár elég messziről): Y-ozott a 180-as is!!!!
Előttünk fordult be,és teligáz. Nemsemmi hangja,meg füstje volt. Olyan régi ráncos 260-as kangra emlékeztetett. De naggyon jó volt!
Amúgy program télleg nem sok volt. A BKV-s csoki fincsi volt, a zacsiban ,mint kiderült nem italpor,hanem monitortölő kendő volt. :o)
Le bizony. Úgy 15.30 felé érdeklődtünk a regisztrációt bonyolító hölgyikénél SaxViktorral, nos... 14.00 -kor "betelt" a lista, vagy -vagy alapon várhattunk volna, ha esetleg valaki nem jön vissza, vagy visszamondja a vezetést.
Amúgy a két "szenvedő alany" a vezetésben BPI-017 és BPO-263 volt.
Meg, amúgy se volt egy nagy durranás a dolog, mert ha jól figyeltük, kb. 300 méter egyenes, egyetlen "megállóval" nehezítve volt a "pálya".
Persze nem mindegy, hogy hol, és milyen körülmények között. Mondjuk egyenesen kell menni a töküres (lezárt) Andrássy úton, vagy befordulni Az Izabella utcából a szervízútra, miközben gyalogosok is jönnek.
Én nem értek vele egyet. Egy busz általában 11-12 méter hosszú, míg a szgk. ~4 méter. Teljesen más kanyarodni egy nagy döggel, mint egy kis kocsival. Ha a busz teherautónak van levizsgáztatva (természetesen ekkor max. 9 fő), akkor lehet vezetni C-és jogsival.
Ha látnád a rutinon mit bénáznak a B-és jogsisok a teherautóval, kanyarban állandó padkázás, akkor nem biztos, hogy B-és jogsival engednéd a monstrumot.
Lehet, hogy buta kérdés, de utasszállítás nélküli vezetéshez is kell a D? Végülis, ilyenkor nem sok olyan dolog lép fel, amihez ne lenne elég "C" kategória.
Zárt pályán, ahol nincs forgalom, elfogadhatónak tartom, hogy feln?tt emberek B kategóriával vezethessenek buszt.
Elvileg D-és jogsi nélkül nem is vezethetne senki, de legalább D elméleti vizsga után, oktatóval. Ha valakinek van 2 éves B-je, miért ne lehetne, ha ott egyébként ezt B-és jogsival meg lehetne tenni.
Engem spec nem zavar, mert valószínű idén meglesz a D is.
Na azért ha átgondolod akkor ebben semmi kivetnivaló nincs. Egy soktizmillios járgányt ne vezessen egy 14 éves kissrác aki még a családi kocsit is csak a hátsó sorbol nézheti...egyébként én se vagyok 21 még szal én is kimaradok, pedig érdekelt volna, de szerintem ez akkor is igy helyes.
Én most értem haza a rendezvényről. Hát, nem valami nagy cucc. Viszont nem 415-öst, hanem 412-est lehet vezetni. Kell hozzá betöltött 21 év és valamilyen jogosítvány. Ezen kívül gyerekprogramok vannak jobbára (kézműves foglalkozás meg ilyenek:)).