1. A Felvon.- téren millió Ikarus :o)
2. Trolipótló (75-79)
3. 74,76 utas száml. (Bár ez már nem akkora érdekesség...)
4. Este valami gond volt az erzsébeti nagy villamoshurokban, mert a 3-as villamos végállomásánál visszafogták a 30-ast is meg az 52-est is. A 45-ös zavarelhárító egység buzgón dologozott, volt villamospotló, meg minden ami kell. De nem volt hajlandó elmondani a zavarelhárító, hogy mi a rák is történt...
Áhá. Na akkor ismét bebizonyította a bal oldali viszonylatszám a rengeteg értelmét.
Most őszintén, ki nézte már meg a bal oldalon, hogy milyen busz?
Meg 10-ből 5ször nem is azon a vonalon van...
Erre jó példa még a Téténybusz viszonylat"matrica", amikor mindezt a 23GY-n látom :o)
Csak sajnos már egyre kevesebbet! JELENTEM reggelente mindíg 19-77-et látom. (Sose ezüstnyilat) Mosmá télleg nem +-os vonal :o(((
Namind1...
44GY? Ha jól tudom pénteken a 44-esekkel mindig baj van... Már megszokhattad volna :o))))
benéztem (véletlenül) a Népligethez
és mit láttam? az IAW-467-et.... eszembe se jutott először hogy mi a francot keres ott, de rájöttem hogy péntekenként általában veszprémi másodrész szokott lenni:)
más
tudja valaki mi lehet a Volánbusznál a BRR (vagy BBR?) kezdetű 256-os??
Lehetek én is. Nekem nem hiányzott, 85-össel ritkán megyek. Egyébként ha 44gy-re csoportosítódnak, akkor is oldalt 85-ös tábla van.
Ma du. a 44gy-n jó kis átfordulásos káosz volt a szokott pénteki dugó miatt.
Te vagy az Örs vezér téri illetékes :o)
Reggel nem hiányzott a 85-ösről 19-85?
Mert biza elkóborolt a híres-nevezetes (:o))) 48-as vonalra. Tök jól nézett ki: Jobbján 48-as, balján 85-ös :o))))
Valszeg holnap én is megveszem a Camion&bus újságot! Isteni poszter van benne! :o)
Bár ma elolvastam (Osztálytársam is veszi, de a posztert nem adja :o)és a benne lévő E94-es se nem semmi se :o))))
Ezexerint a volt "oldaláraragasztottE94rendszámos" Rába alvázas E94-est a Tisza Volán beválalta? Jól tették!
Ja és nagy kutatást folytattam drága Nagymamám, és Nagypapám fényképgyűjteményében! (A Rádió dolgozói gárdáját erősítették!!! Nagypapa Külső közvetítő volt!) Találtam is egy két gyöngyszemet. :o) Amint szerzek scannert felrakom! / Kb jövőhét eleje magasságában!/Anyit elárulhatok, hogy egy közvetítőkocsi is lesz köztük, találjátok ki milyen márkájú :o))))
Újabb busz égett ki a BKV-nál. Ezúttal a 11-45 (435) volt az áldozat. Viszont az eddigiekkel szemben a tűz nem a motortérben keletkezett. Talán még lesz belőle busz egyszer...
Valszeg senki más nincs a szobában, de azért beleordítok: 41VP-vel TP74-et járunk vasárnap du., azaz a 74-es trolipótló két példányát vezéreljük. 14.28-kor kezdünk a kinti végén. Fórum tagok welcome. Jocaka.
Igen, onnan. De sokkal nagyobb a guzmi, mint számítottam, mert mostanra az egerem két funkciója (oldalsó gombok: duplaklikk illetve F5) se működik, és a Word se nyílik meg...
Az RPC stub -om még mindig nem kompatibilis. Nem tudtam a megfelelő .dll -t bemásolni a Winfos/system -be,mert állandóan írásvédettségre hivatkozott a rendszer, azaz nem hagyta felülírni a hibás .dll -t. így a scannerem sem telepszik fel.
Most akkor valszeg egy format c:\ -vel kell próbálkoznom, és kiszűrnöm, mi állítja át a fent nevezett .dll -t:
-Photoshop
-Quark
-ICQ
-Az egerem drivere
-A kedvenc "Sokoban" játékom
-mittomén.
(Mellesleg nem is rontottam el annyira IAW-467 fotóját, csak annyiban, hogy kissé távolról sikerült fényképeznem).
Megvan az ötös ülés is és a gardrób helyén is vannak ülések, de nem szabályos az ülések közötti távolság. Az egyik sorban hatalmas lábtér, a másik sorban meg alig lehet elférni... Ezért gondolom, hogy utólag lett átalakítva.
Azaz se a gardrób helyén nincs ülés, se a hátsó ötös nincs meg benne?
Jut eszembe: találkoztam olyan 256.50 -el is, amelyben megvolt a 2. ajtó előtti "katapult" a jobb oldalon, meg mögötte is egy pár ülés (Azaz a gardrob helyén), és a motorsátor felett az ötös helyén csak két ülés volt, a baloldali sorban (Körülbelül úgy mint a 250.59 -esnél).
Ez gyári elrendezés vagy "homemade"?
Továbbá úgy dereng,hogy 256.50/V "teliüléses" volt, azaz a gardrob helyén is volt egy pár ülés, valamint megvolt a motorsátor felett a "szakmai ötös" is.
256.50/A, azt hiszem ilyen volt a munkahelyemen BRC-768 (ex. BU-85-77).
Légbefúvó nélküli, 38+2 személyes volt, gardróbbal és 60 literes 24 V -os Lehel hűtőszekrénnyel.
Ha jól tudom, 256.50/V -nél volt egy "katapultülés" is a 2. ajtó mellett, és úgy lehetett fel -leszállni a 2. ajtón, hogy az ülés alatt egy pedált megnyomva az előrebillent. Ha jó volt a rugója, akkor is, ha két, magamfajta termetű ember ült az ülésben. Innen ered a "katapultülés" becenév.
"Biztos felvettek egy csomó embert az Elműhöz :o)"
Sokkal inkább az Elmü adta el a buszát. Ha jól rémlik, egy "ikarusos" fényezésű, azaz övvonalban és ablakvonalban csontszínű, középen korallvörös, lengőajtós 256 -osuk volt pár éve.
A váltó sztem azért rángat, mert az összes sofőr 2-esből indul, és csak ugy nyomja a gázt mint a himestojást. A MAN-ok is rángatnak, sőt bénább sofőrök baromi darabosan tudnak menni...
A Mascott már kicsivel nagyobb. Míg a Master (tgk) legnagyobb változata 3.5 t megeng. legn. össztömegű, a Mascott innen indul. (És a Mascottból szoktak 16-18 személyes midibuszokat csinálni, ahogy pl. az Iveco Daily hosszított -magas változatából (65C13 v. 15), és a MB VArio -ból).
Egy kis ~10 személyes Renault Mascot vagy Master (a kettőt mindig keverem) IRV-980 ....
A 280-as nem tudom mit keresett ott egyszerre jöttek ....
12-15 óra körül a Renault fotózható az Árpád hídnál, ott áldogál a 26-os vá.ja mögött....
OFF
RPC = Remote Procedure Call (távirányítású eljáráshívás)
Az RPC stub hibát verziószám eltérés okozza. Az oleaut32.dll (windows/system) fájlt egy program lecserélte. Az eredeti oleaut32.dll-t a telepítőlemezől vissza kell másolni a megfelelő helyre.
1. Ha valamit hallok, akkor az nem biztos, hogy igaz is (hiszem, ha látom elv)
2. Ha valami a tudomásomra jut, az nem azt jelenti, hogy az információkat egy nyilvános helyen közzé is teszem. Ez legyen annak a feladata, aki elléggé illetékesnek érzi magát az ügyben.
Ugyanis, mikor elindítom a scanner driverének a setupját (Hú, de magyar volt ez a mondat!), feldob egy párbeszédablakot, ilyen szöveggel, hogy:
"Hibaszám 0x80070725
Az RPC stub nem kompatibilis verziója".
I see. Egyébként miert kell ezeket titokban tartani? [most nem azt mondom hogy akkor add elő mit tudsz, ne érts félre, csak nem tiszta a dolog miertje]
A homlok -kijelzőjén (direkt nem fokgyemet írok, mert ez sztem nem az volt) a Budapest -Perbál -Bicske útirány volt kiírva. Érkezik, ugye Moszkva téren át, hátulról befordul a pályaudvarra, és ugyanúgy, Széna tér -Moszkva tér stb. útvonalon megy a régi 1 -es (??) felé.
Na én arra járok minden nap suliba, és holnap kb 1530-ra érek a Moszkvára, majd nyitva tartom a szemem :)
Merrefele is ment a busz? Széna tértől a Mechwart felé, vagy a Moszkvárol az 56-os vonala felé?
A fordáját nem tudom, úgy 15 -16 óra közt fotóztam, körülbelül. Igazság szerint Ezüstnyílért mentem a Moszkva térre, ott álltam élesített fényképezőgéppel a Trombitás kert előtt, hogy a treffen álló 03 -15 -öt megörökítsem ellenoldalból, mikor a keresőm szélébe begördült a drága. Gyors kattintás 03-15 -re, majd rohanás át a Széna térre, és ott két fotót (sajnos ajtótlan oldalból) csináltam az E 94 -ről. Hogy milyen lett, még nem tudom, mert nem digire fényképeztem.
Apropó. Ma láttam (és fotóztam is) a Volánbuszos E 94 F -et. (IAW-467?) Valami gyönyörű gép. És ahogy nézem, elég alacsony a padlója, szélesek az ajtajai. Annak a csuklós változata, a (még nem létező) E 94 FG (Tector, te marhaállat, megen' bilibelóg a kezed!!!) gyönyörű szép lenne...
Pár(száz) hozzászólással lejjebb volt szó holmi közbeszerzésről, ami a budapesti csuklós buszokat illeti.
Nos, én megtaláltam a BKV Rt. tenderkiírását,aki nem látta, olvassa. Ebből bármi is kisülhet. (Lásd: 40% -ban alacsonypadlós).
És itt a trolitender hivatalos szövege is.
Esetleg nincs valami infód jobb állapotú kocsiról? Tökmindegy, hogy mi, csak Ikarus legyen (az öreget szerintem rá lehet beszélni másra is, nem aragaszodikahhoz a két típushoz).
Arra a 311-esre gondolsz, amiben nincs váltó, motor és ezen túl még jópár dolog hiányzik róla?A közeljövőben megnézzük azt a buszt, de a képek alapján nem tűnik túl bíztatónak. Esetleg alkatrésznek, plusz kaszninak jó lenne...
A ceglédi buszbontóban találsz ilyen alkatrészeket. Ha valakinek ráncajtót sikerült onnan venni, akkor szerintem néhány nyomógomb nem okozhat gondot...
Ma reggel a vasútállomáson már megvettem :-) Meg megvettem a Veteránt is, az egyik ismerősöm már le is nyúlta (ő is szeretne magának vagy egy 311-est, vagy egy 55-öst - bár sajnos még nem találtunk felújításra alkalmas darabot)...
áh!
Thenx! Az LT-re emlékeztem, de a számra nem.
A következő kérdésem az lett volna, hogy milyen Rába motor van 05-37ben, de olvasol a gondolatomban... :o)
egy csomó féle váltó létezik Ikarusokban is (najó nem csomó, de több), és azért a mechanikusnak több esélye van "rángatni", hiszen az kézi kapcsolású. tehát lehet hogy mégse a váltóval van gond
DAF-ból is többféle van úgy tudom, mert sok csak amolyan "kisérleti", egydarabos fajta
Az jó! Az közelebb van :o)
De ha ott is jár, akkor a 19-esre miért nem hozzák ki? A 99-es kocsik mind itt a 19-esen is megfordulnak, csak 16-07 nem :o(
Nyoma sem volt már a másfajta székeknek. Viszont akkor dicséreteset alakítottak a mi délpesti jómunkásembereink megint, mert naná hogy nem egyforma üléseket tettek vissza... Volt barna, fekete, piros szélű fekete...
Namindegy, ez egy soxinű busz :o)
Milyen ülések voltak benne?
A rángatós váltó szerintem Ikarus betegség, mert a Vt-Transmanos 263-asok is rángatnak, a Volános 260-asok is rángatnak... Bár lehet hogy egy jobb beállítással, meg egy kis odafigyeléssel ezt is ki lehet küszöbölni...
Hát kívülről éppen nem a legszebb, belülről meg pláne, viszont abszolut nem volt kényelmetlen. Még azt is meg merem kockáztatni, hogy kényelmesebb volt, mint a múltkori E98-as.
Motorikusan nem volt vele probléma (DAF GS 230), még az erősebb emelkedőknél is csak 2x kapcsolták ki a sofőrök a légkondit 10 nap alatt. ZF mechanikus váltója van, az viszont a motorral nincs igazán összhangban, arra a sofőrjeink is panaszkodtak. Viszont ha már belendült, akkor ment mint az állat. Induláskor néha rángatózott, emiatt volt a panasz. Viszont erővel szépen bírta.
Na. Hát a beugratós kérdés valóban a 250.99 volt. De az számomra is újdonság, hogy az azonos a 253-mal. Egyébként valóban ő az első, ez az alvázszámából és a VIN számából is kiderül.
Tupolev!
Ha kellenek az eredeti képek, átküldöm neked is. Eredetileg úgyis neked szántam.
De jól írtad, mert ennek 250.99 a típusa. Valószínű ez az első példány, a 256.99-nek az 1 méterrel hosszabb változata.
Aztán elnevezték 253-nak a további gyártás során, kisebb változtatások is történtek (nagyobb csomagtér, kisebb tengelytáv), de lényegében ugyan olyan a 250.99 és a 253.
Az rendben van, hogy a 256Alfa az 256.99. Csak arra akartam célozni, hogy megnéztem egy listát, hogy abban miként szerepel a CIB-631. Ott 250.99Alfa volt írva. Így nem tudom, hogy most akkor a típusa mi is a kocsinak. Mert ugye 253-nál nem szokás az Alfát használni...
Tudom, hogy elszabtam, ezért pontosítottam :-) Az alfa nem tudom, hogy mennyire hivatalos. A gyári táblán nincs, viszont más forrásban szerepel az alfa is...
Nah fiuk... Csináltam egy kis kozmetikát az oldalamon, már ráfért, + új tárhely, stb.... De még sok a 404 rajta, amiket gyorsan (amennyire én gyorsan dolgozok :] ) kipótolok.....
De addig is lehet már nézegetni .......
Aki jelölt a liktárában az irja át a fw.hu-t srv.hu-ra köszi....
Szasztok!
Ha akar valaki fotózni ex-BKV-s buszokat, meg spéci 256-ost, meg classic homlokfalas, de horror kerékíves Ik 211-et, meg kibelezett bbuszt, az menjen ki Törökbálintra, a Depóba. Ott a főbejárattól balra, a büfé mellett állnak a járgányok, valami buszjavítóban.
Sok sikert!
Valószinüleg több ilyen busz is van.
Én is láttam valamelyik 08-XX-es óbudai buszon, a gyors 96-oson mentem vele.
Ha jól emlékszem, az egyik délpesti 260-as, névszerint 16-07 (volt BX-60-20) is müanyagos. A délpestieknél szürke szinű volt és pici, zőld szivacsos bevonattal (már ami megmaradt belőle).
ilyen zöld szövetizé volt/van (nemtom) műanyag-cuccban
Az nem az amire én gondolok!
Ez ilyen vékony barna szocreál stilusú műanyag, talán metrómegállóban volt hasonló régebben. Nincs meg a rendszám, 47V-n láttam nyáron, nekem valami 08-?? rémlik, valszeg óbudai.(De persze ez egyáltalán nem bizti, lehet h 17-70 volt)
A 260-as az meg biztos Óbuda, Hüvösvölgyben láttam párszor vmelyik nem pluszos járaton.
Amúgy ocsmány, kényelmetlen és igénytelen!!! (rosszabb mint a MAN, azon legalább ülni lehet)
Egyetlen előnye h slaggal lehet takaritani a belsejét.
"megkérdeztem azt is, ki lett a tendergyőztes. Namost a válaszlevélben erről egyetlen szó sem esett.
Hallgatnak róla, mint a sír!!!"
A Közbeszerzési Törvény szerint nem is mondhatnak semmit. Viszont az eredményhirdetést követő 5 munkanapon belül közzé kell tenni az eljárás eredményéről készült tájékoztatót, melyből kitűnik, kik pályáztak, és kik nyertek. Mivel a Közbeszerzési Értesítő szerdánként jelenik meg, valószínűleg a fenti információkat csak jövő héten tudjuk meg.
A hét végén visszaérkeztem a francia turnénkról. Nagyon szép volt, nagyon jó volt, de amivel mentünk, az volt csak az igazi. A Tűzoltóság/Katasztrófavédelem Ikarus Alfájával. Képeket készítettem róla, tupolevnek egyből fel is ajánlom őket. De addig is ha valaki felrakná őket, annak is átküldeném. Van rajta ugyanis valami különleges, de azt egyenlőre nem szeretném lelőni.
Ja és fotósok! "Knorrozás" (SRG-zés) van troliéknál, úgyhogy a különlegességek kedvelői ezen a héten szinte a kimeríthetetlenségig fotózhatnak GVM-eket a 74-esen.
Még a múlt héten küldtem a BKV-nak egy mélt.
Ma válaszoltak is rá (Legnagyobb megdöbbenésemre :o), méghozzá az ügyfélszolgálatvezető!
Megkérdeztem ebben a levélben, hogy mióta jár a 79-es busz hosszabb útvonalon. Ők készségesen megválaszolták, hogy 96. Ápr. 1. óta jár a hosszabb vonalon.
Aztán panaszkodtam még a 19-es menetrendhiányára. Erre azt a választ kaptam, hogy azonnal intézkednek! (Hiszi a piszi :o)
Én végül,de nem utolsó sorban megkérdeztem azt is, ki lett a tendergyőztes. Namost a válaszlevélben erről egyetlen szó sem esett.
Hallgatnak róla, mint a sír!!! :o(
Na, akkor ezt kitárgyaltuk.
Azért rendes tőled, hogy szóltál.Persze, ha utaznál a DZA-val egyet, lehet, hogy megváltozna a nézeted.Mindenesetre irigyellek, legalább téged nem kísért meg valamely busz megszerzésének vágya, a mostaniak árát ismerve(nekem legalábbis)az szóba sem jöhet..
mert megláttam egy standon, belenéztem, és mivel - alapvetően - jó ember vagyok, egyből gondoltam, hogy "jujj ez tetszeni fog nekik" s rohantam haza beírni a topicba.....
Nolan, ne bőszíts, most hülyítesz, vagy nem olvastad a Veterán-t...?
A DZA-700 az Erdélyi Gyuri busza, az Ik55-ös, amit ott láttál!
egyébként: igen lehet! felhívod a Gyurit, és: Kezitcsókolom Gyuri bácsi, mi vagyunk az Ikarus fánkklub, tessék szives minket elfuvarozni Kotrijkba!-és lőn...-ha neki is olyan kedve van :-))))
Ja, majd'elfelejtettem, ma beszéltem egy pasival, sima homlokfalas Ik 55-öse van neki, tudjátok, amelyiknél a lökhárítóban van a lámpa.
Ha ez igaz, kibérelem a DZA-700-at, azzal megyek fotózni!!!!!!!!
Délután 15:20-as 44-esen pótlásként egy 85-ös volt. A vezér indulás előtt olyanokat nyomkodott, hogy utaslemaradás és fődiszpécser. Beszélni nem beszélt, visszajelzést nem láttam, mert kicsit hátrébb voltam. Várom a tippeket, hogy ez mi volt.
Tudja valaki pontosan mennyi a 280,435 és a 256 CO2, ill korom kibocsátása?
Rally!
Honlapoddal kapcsiban pár észrevétel:
260-as részben emlitettél egy vékony műanyag üléses példányt (baromi ronda egyébként) Hűvösvölgyben megtalálod, nyáron többször is jártam arra. Van egy 280 is ilyen ülésekkel, nyáron 47V-n volt párszor (rendszámot ne kérdezz mert dunsztom nincs:)))))
Képeid azok sirályak, nem tudom hol lehet ilyen sebességeket látni:)))))))))))))
Sebességgel kapcsiban: Most délelőtt, 3-as, Budafoki út (2x2 sáv). Forgalom gyakorlatilag 0. Utoléri a 20-al haladó szippantós IFA-t, majd ugy dönt h ez tempó neki teljesen megfelelő. Nem is voltam nagyon ideges....... Sajna még kb 2 hétig kénytelen vagyok nélkülözni a Papirjaguárt....
Vasárnap mentünk át az Alagúton 105-össel, baromi nagy dugó, busz előtt Seicentos csaj. Elkezdte nyomni a dudát (elég magas hangja volt). Busz rádudál egyet (jó mély hangon). A poén ezután jött: ketten elkezdték a Boci, boci tarkát!!!!
Az egész busz fetrengett a röhögéstől:))))
sziasztok!
bocsi, hogy beleugatok a topicotokba, de pénteken olyat láttam, hogy lesárgáztam a vádlimat.
a pesti rakparton a lánchídnál parkolt egy régi farmotoros busz, olyan, aminek nem kocka formája van, hanem a motornak van egy dudor hátul (ezt most jól megmondtam :)))
zsír gyári állapotúra restaurálva. német rendszáma volt. ezt meg is jegyeztem: "IK-AR 55"
tudtok valamit erről a példányról?
Az EAG két helyen is lesz: az Irisbusnál az új modellel, amelyen nem lesz sem Ikarus, sem EAG felirat, csak a delfin fog fickándozni az orrán, de a busznak a felismerése ettől még könnyű feladat lesz egy Ikarus-fan számára.
Lesz még egy külön EAG-Rába közös stand is, itt egy E91-es lesz kiállítva.
Azert lenne ket kis eszrevetelem a honlapod kapcsan, ha meg engeded.
A 405os oldalon, az elso kep nem a 47 hanem 141es.
A 260as oldalon, amikor fel sorolod a Cinkotai 260as vonalakat, hozza kel irni hogy hetvegen a 44gy es 44Agy mele.
Es pirossal irhattad volna a 31est :)))) szvsz.
Igen viszek majd fenykepezo gepet, a video mellet.
Majd a kidolgozasnal, fel rakatom cd-re es majd kuldok.
Majd egy Man-t is kuldok, igy majd szemelyesen ra kophetsz, nehogy meg engemet verjenek miatad :)))
Amugy van 90 kepem, ha nem tul draga fel rakatom cd-re es majd kuldok abbol is.
Álljunk meg egy szóra!
A 395/E95-nek nincs túl sok köze a "nagy Ikarushoz", az echte EAG termék. Véleményem szerint azért 395-ös volt kezdetekben, hogy jobban illeszkedjen az Ikarusos 300-as szériába. A 396-os az, amelyik készült a "nagy Ikarusban" és az EAG-ban is...
395 néven kezdte gyártani az ikarus, majd amikro az EAG átvette, onnantól E95.
különbség csak emiatt nincsen (csak a szokásos állandó fejlesztés)
megkülönböztetni úgy lehet őket, hoyg megnézed mi van ráirva :) ha egyáltalán van, mert nem mindegyiken van.
OFF
Jah még valami, nem tudom ki meg a kiállításra, de ha az MAN standjánál jártok, gondoljatok rám is, bármit nagyon nagyon megköszönnék, prospektus, fotó stb ......
En is megyek Kortrikba, en szombaton (18an) leszek ott. Ti mikor, esetleg talalkozhatnenk, ha ti is szombaton lesztek ott.
Tehat az EAG az Irisbusnal lesz, de akkor melyik Ikarus lesz a Raba-val, az Irisbus resze melet?
Hat mivel lesz uj Ikarus, izgatottan varom ezt a Busworldot
jól tették, hoyg nem NÉPstadionnak nevezték az újat.
így ugyanis maradt volna az a gyakorlat, hogy két darab "nép"-pel kezdődő állomása lett volna a cégnek egy városon belül. nekünk ez nem problem, de külföldieknek esetleg...ki tudja.
jobb igy.
OFF
Csak a tisztánlátáés kedvéért:
4db 3tengelyes Setránk van. Ebből 1db S315NF típusú, alacsonypadlós, 3db pedig S315UL típusú, városközi kivitel (talán ez a legtalálóbb rá, mert némely E94-es komfortosabb, mint pl. az IJL-043 :-(
Egyedül a HUU-147-esnek vannak ilyen előre lógó visszapillantói, valamint a homlokfala is "ferde", míg a többinél ez majdhogynem vízszintes (olyan, mint az IJL-043)...
Szerk. Megj: Én épp ezért hordok magamnál mindig egy jegyzetblokkot és tollat, hogy a "neccesebb" beállításoknál felírhassam a rendszámot, és a kép jellemzőit. De a telefonom "reminder" -je is meg szokott felelni e célra.
Ja igen, és a képfájlt is át szoktam nevezni az azon szereplő jármű rendszámára.
Ez az utolsó (egyetlen) vegyesüzemű busz az országban, szóval ha esetleg valaki szeretne vele utazni, vagy le szeretné fényképezni, az szvsz ne habozzon sokáig...
A csapat tagjait, topictagokat és másokat tessék csak nyugodtan megbízni munkával.
Tudnillik az első napokban - és ők az első napon lesznek ott - egy bőröndnyi prospektust adnak ingyen.
Nem elírás !
Tényleg ennyit.
Úgyhogy minden Kortrijki hozzon magávl egy olyan kis hetyke , kerekes, kis bőröndöt amit a repülők fedélzetére is fel lehet vinni, mert :
- abban fér el legjoban a prosi,
- lehet húzni,
- beleférnek az ajándékok.
OFF
Persze van aki csak a lazacos szendvicsért jön........:-))
Két éve se evett meg 20 dn-nál többet együltében...........:-))
Én csak csúcsidőben utazok a 7-173 gyorssal, nekem is a lejáró jutott eszembe dőléskor. De reggel is eléggé bedől, csak nem a sebesség, hanem a sok jó munkásember miatt. :)
Bedőlős 280-ra tudom ajánlani a piros 7-est Buda felé az Erzsébet hidi lejáróban, este 8-9 után. Néha 60-al is veszik azt a kanyart, még gumicsikorgás is van néha. Még annyit tennék hozzá h szerintem a 435-ösnek a futóműve is jóval keményebb.
Téténybuszon volt egy ilyen (valamelyik ezüstnyil volt) : beér a Gellért térre, N-be teszi, motor leállit. Tiz perc múlva indulna, pörgeti a motort csodálkozik, miért nem megy. 3 perc után szóltam neki hogy ha D-be tenné lehet h könnyebb lenne:))))
Nyitott ajtóval nyáron Volánbuszon mentünk jónéhányszor (első ajtó volt csak nyitva).
Szintén Téténybusz, de akkor még 415ös volt:
Mindig amint állóra fékezett, egyből kinyilt mind a 3 ajtó. Vezér elintézte annyival h beszólt h lehetőleg ne álljon senki az ajtónál:)))))
Tőzeggyármajort jól irtátok, tényleg ott van. Én csak egyszer jártam arra, akkor is csak átmentünk ott kocsival, és csak természetes szükségleteink kielégitésére álltunk ott meg. (Na nem kell rosszra gondolni:)))))))) Szerintem nincs ott túl sok látnivaló, még a táj se valami szép, lapos, unalmas, pár fa az út szélén, pár ház, ennyi.
Nem tudom játszik-e közületek valaki a Midtown2-vel, van hozzá egy két letöltött buszom, az egyik csuklós (olyan MAN-435 keverék), és igényesebben ki van dolgozva, mint e forumon régebben ajánlott ruszki ik280-as.
Nos, amire talán tudom a választ, megpróbálok válaszolni.
"Mitől függ az, hogy a busz teste mennyire dől be egy kanyarban? 435-ösnél elég minimális, de a 280-as eléggé eldől egy pár fokot oldalra, főleg a hátsó része egy élesebb kanyarnál."
Részint azért, mert a 435 -ös alacsonyabb építésű kocsi, részint azért, mert nem olyan könnyű a fara, mint a 280 -asnak (lásd:farmotor), részint mert a 280 -as C tengelye kormányzott.
"Mitől van a 415/435-ösnek két eltérő zajszintje? Egy csendesebb és egy erőteljes zajosabb motorhangot lehet észrevenni, és véletlenszerüen menetközben bármikor oda-vissza változik. Mintha valami még plusz bekapcsolna..."
Bingo. Valóban valami ki -bekapcsol, és ez pediglen a hűtőventillátor.
Maga a ventillátor ékszíjakkal van hajtva a főtengely által, de amikor a motor hűtőfolyadéka még nem elég meleg, csak szabadon fut, nyitott géptérfedélnél akár még kézzel is lefogható.
Amint a hűtőfolyadék elér egy bizonyos hőmérsékletet, a hűtőradiátorba épített hőérzékelő patron pneumatikus úton zárja a ventillátor kuplungját, és ezáltal a ventillátor már direkt hajtást kap az ékszíjaktól. (Ezt a pillanatot általában a 415/435 -nél egy pillanatnyi, nyikkanó hang jelzi) Amint a hűtőfolyadék hőmérséklete egy adott hőfok alá csökken, a kuplung ismét kinyit, és a ventillátor szabadon fut, a túlhűtés elkerülése érdekében.
Általában a bekapcsolási hőmérséklet ~90 -95°C, kikapcsolni pedig ~75 -80°C -nál szokott a ventillátor.
Ezen értékek -a 200 -as szériánál- a hűtőn lévő hőérzékelő patronba (ún. Bosch -szelep) épített kis állítócsavarral bizonyos határok közt növelhetőek ill. csökkenthetőek.
Szerintem hogy megkulomboztessek az elso 280okkal amit a BKV epittet at ZIU alkatreszekbol.
BKV IK280T / GANZ IK280T.
remelem jol tudom, bocs ha hulyeseget irtam.
- Hét elején vettem észre, hogy az egyik kelenföldi 435-ös (BPI-125) oldalára a régi száma van felfestve (86-59), legalábbis a baloldali hátsó részén. Elég érdekes.
- 19-28 mellett a Reptér-buszon járó 05-48-nak is ugyanilyen a hátoldala (felső része is szürke), csak nyilván FOSGYEMes. Ezekről nem találtam képet most, helyette ezt: 415-ös hátulról
- Mitől függ az, hogy a busz teste mennyire dől be egy kanyarban? 435-ösnél elég minimális, de a 280-as eléggé eldől egy pár fokot oldalra, főleg a hátsó része egy élesebb kanyarnál.
- Mitől van a 415/435-ösnek két eltérő zajszintje? Egy csendesebb és egy erőteljes zajosabb motorhangot lehet észrevenni, és véletlenszerüen menetközben bármikor oda-vissza változik. Mintha valami még plusz bekapcsolna, vagy pedig valamilyen ki-be csukodó nyílás miatt csökken a hangszigeteltsége? Lehet hogy baromság, nem értek hozzá azért kérdezem. Csak a tünet olyan, mintha egy zárt szobából jövö zenét hallgatsz kivülről egyszer nyitott, egyszer zárt ajtó mögött.
Igen. GVM= Ganz Villamossági Művek, "aki" a troli komplett hajtásláncát és vezérlését gyártotta. A kocsik, újkorukban még viselték is a homloklemezükön a GANZ feliratot.
Ezek már bolygós ajtóval rendelkeztek felújítás előtt is, de az egyikben (talán az 59-41-nek) 1986-os létére korán kicserélték a motorját D10-esre, gondolom mert a belvároshoz tartozott :)
Még jobb volt, amikor már egy ráncajtós buszt is D10-es hajtott, ex-kelenföldiekre volt jellemző. Pl: 58-64, 58-96...
Lenne egy kis kerdesem, van-e olyan eredetileg rancajtos busz aminek ki csereltek az ajtoit bolygosra. Ha igen rendszam, kozlekedik meg? BKV-s? Szerintem a 7-173-as gyorsok között akad...
OFF
Haza tertem a mozibol, az Underworld filmet neztem (ez egy olyan matrix fele film vampirokkal es farkas emberekkel). Na a lenyeg hogy Pesten forgattak. Van egy jo lovoldozes az elejen a metroban, 208 es 209os kocsi szamot lattam. Jo kis film, ajanlom nektek
ON
Nagyon koszonom a kepeket, nagyon szepek, foleg hogy en vagyok rajta :)))
Lenne egy kis kerdesem, van-e olyan eredetileg rancajtos busz aminek ki csereltek az ajtoit bolygosra. Ha igen rendszam, kozlekedik meg?
Mindig 2 vezérrel megy. A poén az, hogy ebben a kocsiban, ami ma volt a vezér bemondását nem lehetett hallani a valódi tyúk meg igencsak küzdött a művel. (220-224-ben, ami a másik szakaszon járt szintén nem lehetett hallani a vezért)
A 19-es miért nem tud nyitott ajtókkal menni?
Pár éve a 44-es megtett egy megállót úgy, hogy a 3. ajtaja nyitva volt (kifelé Fuvallat utól vagy uig)
Na az Örs metró részlegén is volt ma meló bőven.
Nemtom megszokott-e, de az ingázó szerelvény minkét végén volt vezér, így beállt, és már ment is.
"Kérem igyekezzenek a beszállással...na...gyerünk má....." :o)
Ezt mondogatták a mikrofonba.
És sikerült a legszakadtabb gépe(ke)t kiküldeni ide.
Más:
A 19-essel indultam otthonról. Busz megáll a lámpánál ( az út közepén...mellette még 2 sáv!), vezér berakja parkolóállásba. Ez idáig oké, csak közbe sikeresen megpöccintette a 2 hátsó ajtó nyitógomját. (Nem vette észre)
Utasok néznek bambán... Vezér meg kétlábbal áll a gázon...nem megy... nem megy.... Na mondom előremegyek, mielőtt széthajta a motort. Bekopogok illedelmesen:
" Bocs, de nyitott ajtókkal nem fog menni" Vezér: hebe.. he .hádde.. én ...nem is...hm..Köszönöm.
A végállomásig ecsetelte, hogy nem érti motől nyílt ki. :o)
Azt hozzá kell tenni, hogy mindíg ettől féltem, hogy reggel a csúcsba, mikor az alsó lépcsőn is 3an vannak megtörténik ugyanez. Most csak kb. 10-en voltak a buszon.
Namindegy, ezt is túléltem... :o)
Na mégegyszer:
Tehát 10-kor volt a metróban egy álruhás szekuritty, aki ordított az egyik utasnak biztonsági sáv miatt. Az már kérdés, hogy utána a több utas ordibált vele, hogy ő minek ordibál.
Én 10 körül láttam egyet az Örsön ordibálni biztonsági sáv miatt, ő álruhában volt. Az más kérdés, hogy utána az utasok ordibáltak vele, hogy ő miért ordibál.
"Vezírekkel nem volt összetűzés a fényképezés miatt?"
Én is állíthatom, hogy ma nyugi volt. Pedig, jómagam nem voltam valami észrevehetetlen jelenség, hogy hol egy Zenittel, hol egy HP -vel kattogtatok.Kolbászolt ugyan néhány vezér Örs mindkét felén a közelemben, de maximum csak megbámultak, egy kukkot se szóltak. Ja, és a D***te S*c***ty se volt sehol sem. (Vagy ottvoltak, de láthatatlanul...)
Én két másik okot tartok valószínűbbnek:
1. Reggel lerobbant (akár hiszed, akár nem, de a Setrák többet állnak, mint az Ikarusok), így a másik pesti kocsi ment helyette.
2. A kocsi eredeti fordája olyan, hogy túl hosszú a szolgálati idő (szolgálatba jelentkezés: 5.05, szolgálatból távozás: 21 óra körül - attól függ, hogy csak tankolni kell menni a garázsba, vagy kell javítani is), így kerítettek neki szombatra egy könnyebb, rövidebb fordát...
A hazaútja az még egész tűrhető lehetett. De szerinted Zalaegerszegről 12.30-kor van 60 utas, aki a fővárosba akar utazni? Sajnos nincs, bár úgy lenne...
Hivatalosan egyébként munkanapokon 9.15 és 15.40 között megtalálható a Népligetben vagy a környékén (pl. Fék utca).
03-53 -mal ma én is találkoztam, de egyszerűen nem állt fotózható "pózban" ott az Expo-busz treffjén, olyanok voltak a fényviszonyok. Meg, ajtós oldalról sok "akadály" lett volna a képben.
Ha Troli odaad, akkor Gödöllőre nem. Egyébként Gödöllőre egy órában megy 2 hév. Ehelyett kell 2-2 busz (1 gyors, 1 Mogyoródon át) -esetleg 3-3, 2-1-esben leosztásban.
Ez 7-nél biztos nem több, ennyit meg ki tud adni Cinkota, tekintve, hogy ez Dél-Pesttől nagyon messze van, troli meg mást csinál
Itt van Helsinkiből egy majdnem BKV-s szinezésű gyönyörű E94-es. :)
Oldalról Elölről
Elég sok busz van a weblapon, érdemes megnézni őket.
Miért van olyan érzésem, hogy a Solaris fog győzni a csuklós tenderen? (Egyáltalán ha még érvényes marad a tender a BKV-s forráshiány miatt). Ha mégis a fapad M^N nyerne, akkor megérdemli a csődőt...
Győr-Moson-Sopron megyében, a Hanság területén, Kapuvártól É, ÉNY-ra található, közel az osztrák határhoz. A 80-as évekig Kapuvártól keskenynyomtávú vasút vezetett oda, amit felszedtek. Mintha vhol a közelben lenne vmi madármegfigyelő állomás, ami a Hanságban honos madárfélékkel kapcsolatban végez kutatómunkát.
Kapuvárról lehet eljutni oda busszal.
Nem feltétlen muszáj. Meg kell találni azt a szöget fényképezéskor -néhánytíz cm -es jobbra -balra vagy előre -hátra lépkedéssel (remélem nem túl nagy hülyeséget mondok, nekem legalábbis bejött ez a "technika"), amikor a szélvédő pont úgy csillog a ráeső fényben, hogy a vezér feje nem látszik.
Hat akkor jo csicszast, es holnap jo fotozast (szorittok hogy kint legyen hatha szerencsenk lesz).
Ma meg tudtam nezni a honlapodat (leg eloszor), de csak ugy gyorsan, majd holnap at nezem alaposan.
Amugy ket het mulva Buszworld, mar izgatottan varom. :)
Eddig 2x voltam a Stadionnál, és még nem kötöttek belém, csak egy buszvezető érdeklődte meg hogy miert van ő is a képen...mondom mert a vezetőűlésben volt...:)
Hááát, sok felé szeretnék elmenni, de valszeg az Örsön kezdek megint. Aztán tervben van a Stadion Station... (itt nem kötnek belém az Őrök?)
Szeretnék 412T-t is fotózni... majd holnap kialakul...
Hat idaig szohoz se jutok :)
Nagyon koszonom. Kuldtem vissza nehany kepet.
Kozbe talaltam egy jo kis oldalt neked :
http://didboss.free.fr/wall/206.php
Van ott tobb szep kep a 206 wrc-rol.
Ühümm! Futólag az Örsön. De csak Csömöri hév volt (Az meg nem olyan érdekes, meg nem is Ikarus, és qrva sok ember vóóót ott).Mindjárt felrakom a képeket.
Jaj, ezzel a farossal művelték a németek azt a szörnyűséget, hogy ráültették egy Scania alvázra.
Belülről meg úgy néz ki az egész, mint egy E98-as.
Nem épp nosztalgikus...
Üdv!:
Áhá. Én is oda saccoltam, de a fával nagyon nem ilett sehova. De most hogy igy mondod...
Ha jól tévedek a leszállóhelyen készült.
(amit épp ma néztem, hogy már megszűnt. Nincs ott a megállótábla)
Ami azt illeti, szerintem inkább a Nabi-vonalat kéne erősíteni. Az Ikarusnak már semmi esély:((
Viszont a Kapos volános próba-busz ma reggel nekem nagyon tetszett.
Ahogy én emlékszem, bár (majd NOLAN kijavít), a kocsinak nem volt típusengedélye, vagy mi, így nem szállíthatott utasokat. De takilaci ment vele egy kört a 61-esen, és kifele utasokkal.
Egyebet nem tudok elmondani.
Kérem kapcsojja be ezt.
Meg ezt.
Ez még otthon volt a gépemen.
Újra Én vagyok. A Cikk, amit a BKV-ról írtak alsó része ezt tartalmazza:
" Ez a drasztikus emelés azonban csak a pénzügyi hiány fedezetére lenne elegendő, a bevételekből fejlesztésre, a színvonal emelésére még mindig nem futná. Atkári János főpolgármester-helyettes korábban azt mondta: a fejlesztésekhez 120 százalékos emelésre lenne szükség. Ez azt jelentené, hogy a tanulóbérlet ára elérhetné a négyezer forintot, a felnőtt bérletért pedig tízezer forintot is elkérhetnének. "
Magyarul ennyit fiztünk, de ezért nem kapunk semmivel sem jobbat. Ez már elég gázos. Nem gondoljátok?
Én nem mennék el szavazni. Szerintem nem is fogok, pedig eddig elitéltem az olyanokat de se az elözö se a mostani társaságot nem akarom. Mást meg mégannyira se.
Sziasztok! Bocsi, hogy már rég nem ítam, de nem nagyon értem rá. Az SZDSZ nevében Demszky megoldja a BKV dolgát. 93%-os áremelés a diákoknak, 30%-os a felnőtteknek. A járatok ritkitása. A csúcsidőben átlagban járó buszok, és villamosok 10 percenként járnak, hétvégén meg a csúcsidőn kívül amikor arra téved, kb 20 percenként, de még ritkítsák. De a legfelháborítóbb a 2-es Metró felújításának leállítását is tervezik. Ez szerintem nem arányos. Többet fizetek, kevesebbet kapok? Ez így nem van jól. Amúgy még mindíg nem tud senki a tenderről? Vagy Lehet már nem is létezik? A 4-es metró szerrintem már meg sem fog épülni. Ezt az anyagias SZDSZ+MSZP koalíciót. Bárcsak lennének már választások. Hátha megjön az emberek esze. Na mindegy, majd holnap jövök.
Most hallottam a rádióban, hogy befejezték az Ikarus gyár alkalmazottainak elbocsátását. Összesen 11 ember nem kapott felmondólevelet.
Az összes dolgozó bizik abban, hogy a gyár kapui újra nyitva lesznek elöttük.
-------------------------------------------------
Mi is!!!!!!!!
Egyébként a hírnél azt is elmondták, hogy Szélessel nem tudtak beszélni,mert külföldön van (bele ne haljon a visszavásárlási ügyintézésbe) az Irisbus meg nem engedte hogy bármit is mondjanak az IKARUSBUS-osok.
Mit is mondtál, bármelyik vonalra mehetsz?
Nem, csak Kelenföldesekre, azon belül is sajnos egyelőre a szóló kocsisokra. Lassan akar ez a csuklós tanfolyam összejöni, de csak majd egyszer. :-))
Az hagyján hogy mondta, egy másik alap Kelenföldes arc is u.e. mondta. Állítólag a Géza járt vele a 7-esen: Mondjuk nekem is gyanús az, hogy nem emlékszem erre a kocsira. Buszra nem szoktam nem emlékezni :-). Kicsit OFF: voltam vasárnap reggel a 15-ösön, jó vonal. 8 körös számot jártam. Legközelebb valami 260, már hiányzik.
Debizony! Szentimre!
Azért nem emléxel ezekre a fákra,mert amikor térrendezést követtek el (2000-ben, talán????) akkor tőből csatt! Sajnos.
Majd mindet. Az újak 90%-a meg kiszáradt. De ha megnézed a fák helyét (Mekkora luk van kivágva nekik) akkor elhiszed,hogy ekkora fa is volt ott.
Eppen most nezzegetem lassan (nagyon lassu a gepem, tele van) Habe fotgaleriajat, a 90es evekrol szolo kepeket. Erdemes latni, egy kis nosztalgia, IK260 19A St Imre ter Jahn Ferenc korhaz...
Annyira este, hogy menetrend szerint még legyen mogyoródi hév.(ami szilasligeti) 17:45-kor indul az Örsről. Utána már valszeg tudnak egyvágányozni a gödöllőiek végig.
Szeva Rally,
a fene tudja, milyen színe lesz.A tulajnak 10 perce volt rám, oszt ennyibe bele kellett férnie a többinek(itt off): Csepel 710, mindjárt 3 db, nagy dutra, Vöcsi, stb...
Azt se tudom, hol voltam, valami almafák közt, de a Ik311-re konkrétan makk potyogott...
Na, adjisten emberek,
megjöttem.
Láttam ma az újabb, poraiból feltámadó Ik 311-et!
Nem is akármilyet!
Hathengeres motorja van( lehet hörögni :-)és hátul is van ajtaja.Épp a lemezelésnél tartanak, illetve az már kész, épp az üvegeket rakták a helyükre.Fotózni tilos volt, de lesz ez még így se... :-))
A tulaj szerint ez a motor már benne volt, és a forgalmiban is ez van feltüntetve..
"...nem reklámolom annyira,mert azé' annyira nem jók ám..."
Ha az Irfant letöltötted, avval még egy közepesen vacak képből is tűrhető minőségűt lehet csinálni.
(Gamma -értékkel való játszadozás, színtelítettség csavargatása, színkiegyenlítés...) -és az élességet is korrigálhatod. Ám ez utóbbit csak csínján, mert irtó könnyű vele nagyon zajos képet csinálni.
Ingyenes, van hozzá magyarítás. Azt is a fenti honlapról töltsd le. Töltsd még le az "All plugins.zip" -et is, és ahogy kell, installáld, mert néhány "képmoduláló" fícsör csak avval elérhető. Jó szórakozást. :o)
OFF:
Egy nagyon buta kérédésem lenne, vagy inkább kérésem.
Mondjon már nekem valaki egy nagyoneccerű képátméretező progit. Hírtelen nem ugrik be, mivel kell képet méretezni.
Mert lett tegnap egy pár nagy kép is.
Ja említettem, de az bizti, hogy 211-es volt, és hátul homemade matricabetükkel volt kiírva, hogy MAN. És két irtózatosan csúnya lemezollóval kiszabdalt levegőzőnyílás van a motortérfedélen. Nagyon csúnyácska volt szegény. Ja és Classic homlokfal!
92-eseket is megkeverték: ma is kint volt a 03-53, igaz, hogy a Jókainál kicsit leragadt. Tegnap és tegnapelőtt is volt kint 03-as.
18-09, 18-24, és 18-25 már ismét visszacsoportosítodott Cinkotára. A 18-25-ről meg leszedhetnék már a 7c-s matricát... (villamosközlekedés a Bartókon...)
Sziasztok
IK 293-ból egy készült. A 7 es csoportra volt kiadva a 80-as években egy pár évig. Ezt a Kulcsár Géza mesélte, ő járt vele. Ő most a Kelenföldi góré, rendes arc.
Tegnap 280T volt a 80-ason, ma reggel viszont ujra 435T.
Rally!
emlitettél multkor egy 211-est bazinagy MAN feliratokkal. Nem lehet h az egy 212-es volt? Csak mert én is láttam egyet a Hungárián tegnap. Az gyárilag MAN cucc, csak Ikarus kaszni. (A 211-es meg IFA:)))))) DDR rulez!!!!!!!!!)
Ha meg tovabb tolakodhatok, akkor kene az IK293rol is, a francia baratomnak. Majd holnap teknikai kerdesem is lesznek a buszrol.
Rally : nem kertem elobb mert azt hittem hogy kapok ajandekot toletek (igaz kaptam egyet grimbitol).
Grimbi, ha meg egyszer kaphatnam a havas kepet, teknikai okok miatt nem tudom nezni, legy olyan szives.
Másik dolog
Tegnap az Örsről a 20 percenként induló Rákoskert-busz elment 10 perc után. Rajta ültem. Még az előzőt is láttam elindulni, tényleg feleidőben ment.
Nem mintha engem zavart volna, de szerintem valamt el**szott a sofőr, elég zavartnak is tűnt - habár a kijelző is mutatta, hogy még 10 perc van...
12-7x-es ex-kelenföldi pont nincs Délpesten. :-)
A választék: 12-39, 12-44, 12-53, 12-57, 12-61, 12-62, 12-63, 12-64, 12-95. (Jaj, de sokan elmentek tőlünk... :-( )
Zöldkapaszkodós pl. a 12-64, kicsit csodálkoztam rajta, hogy ilyen lett, amikor nemrég véletlen láttam a KöKin.
Van még köztük ilyen, délpestiek?