Keresés

Részletes keresés

serekorsógéptűz Creative Commons License 3 órája 0 0 110472

Takraf  targonya?

Előzmény: Ep128 (110467)
Ep128 Creative Commons License 3 órája 0 0 110471

Szóval...? :-)

Előzmény: D 20 (110470)
D 20 Creative Commons License 24 órája 0 2 110470

Homlokára csapó szmájli nincs. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110469)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 26 órája 0 1 110469

Én inkább házon belül keresném a megoldást, a mostanihoz egészen hasonló célú eredettel ;)

Előzmény: D 20 (110468)
D 20 Creative Commons License 26 órája 0 0 110468

Random tippem valószínűleg bAROmság. 😁

Előzmény: Ep128 (110467)
Ep128 Creative Commons License 27 órája 0 0 110467

... meg a díszléc oldalt... :-) (De amúgy nagyon jópofa! Minek az alapjaira készült vajon...?)

Előzmény: D 20 (110466)
D 20 Creative Commons License 29 órája 0 0 110466

Azon a pöttöm jószágon kihúzhatták volna szürkével a kerékív peremét. 🙃

Előzmény: siófoki35 (110464)
Komlósfecskés Creative Commons License 30 órája 0 0 110465

Azt hiszem megtaláltam a konkrét munkát, a Bács megyei MEZŐGÉP épített gabonatárolókat ekkor Algériában, az ő alvállalkozójuk volt 1981-ben a 9-es.

"A 9-es Volán hat gépkocsivezetője — akik egy autóbuszt, két ZIL-billencset, két Skoda billenős pótkocsis szerelvényt, egy ZIL fixplatós gépkocsit vezetnek"

 

Előzmény: siófoki35 (110459)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 8 110464

Ikarus 60, és a kisöccse :D 

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 110463

Igen a kinti kb. 30 évből egy iciri szeletét bemutatta.

Előzmény: pitz75 (110462)
pitz75 Creative Commons License 1 napja 0 0 110462

Ha nem csal az emlékezetem, ezt írta meg Moldova a Pénz szagában. Egy sofőrbeszélgetésben elég részletesen kibontják a témát.

Előzmény: trizs77 (110461)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 110461

Még Ben Bella-val alakított ki Magyarország igen jó kapcsolatot.

 

A vele megkötött keret egyezmények alapján kb. 1963-tól több tízezer magyar dolgozott Algériában.

Persze nem egyszerre.

vizet kutattak, építettek, kórházban voltak, reptéri kiszolgálók voltak, stb.

 

A 18.számú Volán Tatabánya majd kettő tucat TATRA 148 billenős kocsival dolgozott kint vagy 6-8 évet.

Stb.

 

Amikor egy katonai puccs megbuktatta az aktuális helyi diktátort akkor a magyarokkal megkötött munka szerződéseket általában nem mondták fel.

Dolgoztunk ott, tovább.

 

Majd (szűk) 30 évig ment ez az üzlet.

 

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (110459)
Tomsz85 Creative Commons License 2 napja 0 1 110460

Asszem kőolajfinomitot építettek magyar cégek Algériaban, de erről nem sokat tudok. 

Előzmény: siófoki35 (110459)
siófoki35 Creative Commons License 2 napja 0 0 110459

Hogy került Algériába? Valami bérmunkát (pl. kőolajvezeték építés munkásszállítása) végeztek ott? 

Előzmény: Komlósfecskés (110458)
Komlósfecskés Creative Commons License 2 napja 0 3 110458

Szóval a GF 27-24-ből azért nem lett BZ 45-11, mert még 2 éves kora előtt összetörték Algériában.

Tomsz85 Creative Commons License 3 napja 0 0 110457

Én is ezt írtam.  :)

Előzmény: riezaK (110456)
riezaK Creative Commons License 3 napja 0 0 110456

A volt vagongyári is megvan az Árkád mellett. 

Előzmény: Tomsz85 (110455)
Tomsz85 Creative Commons License 3 napja 0 1 110455

A Rábánal én kettő légókockát tudok, mindkettő megvan még, egyik az egykori törzsgyar területén, a másik a szerszámgépgyárban. A szerszamgepgyariban voltam is. 

Előzmény: riezaK (110454)
riezaK Creative Commons License 3 napja 0 0 110454

RÁBÁBAN is volt több is, van amelyik ma is megvan, teljes felszereléssel, patika állapotban.... 

Előzmény: trizs77 (110453)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 110453

Az IKARUS székesfehérvári gyára, eredetileg ÁMG néven (Általános Mechanikai Gépgyár) tízen évig katonai üzem volt mielőtt az IKARUS-é lett.

 

Ott biztosan volt légó bunker.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.21 0 1 110452

Atom bunker gyárak alatt - tudtommal -  nem épült.

 

Atom bunker a bele építeni kötelező szelező, szűrő és túlélő berendezések miatt túl drága.

Azon kívül ha megépül egy kb. 8000 főt foglalkoztató üzem dolgozóinak kb. 1%-nak (80 fő) nyújt védelmet.

 

Síma légvédelmi (LÉGÓ) bunker sok gyárban, lakóházba volt.

 

 

 

 

Előzmény: Dappleda (110450)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 110451

Az 1940-1945 között működő valamennyi gyár alatt kötelező volt bunkert építeni.

És használták is.

 

 

Előzmény: Dappleda (110450)
Dappleda Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 110450

Sziasztok 

 

Hallottam olsyn legendákat hogy az egyik gyaregyseg alatt atombunker húzódik. Ez igaz ? Melyik telephelyen?

vt976 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 110449

Köszönöm az infót!

Előzmény: JLW-990 (110447)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 110448

Hidd el én örülök a legjobban, hogy nem lett az enyészeté.

Előzmény: riezaK (110444)
JLW-990 Creative Commons License 2024.05.21 0 1 110447

Volánbuszos sofőr a tulaj.

Előzmény: vt976 (110432)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.05.20 0 0 110446

AZB-108 -> KTY-534 -> jó néhány P-s, I-s kombó.

Előzmény: HBweb hu (110439)
D 20 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 110445

Random kínzó kérdés: valaki lőtte anno a néhai AIJ-114-et FIS-975 rendszámmal?

riezaK Creative Commons License 2024.05.19 0 1 110444

Vicces lenne ha most is ott állna :D    (volt már ilyen :D ) 

Előzmény: BP-16-63 (110443)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 110443

2023 Márciusában még a kecskeméti fürdőhöz közel állt egy telken ez a busz!

Előzmény: riezaK (110436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!