Nem minden"vegán" műbőr szar. Új S-be ami van az szerintem tök jó, tapintásra is meg kinézetre is, egyáltalán nem hiányzik a valódi bőr. A Model3 , Y kicsit szarabb műbőrje se olyan rossz mint a pl dacia springben , az igazi ocsmadék, kellemetlen tapintásra és izzaszt azonnal. S,X-ben nagyon jó anyag van.
Ki a fenét érdekel, hogy statisztikailag mennyi ilyen van. Én tudom, hogy melyik szerelték LFP akksival és ha nekem számítani fog vételkor, akkor majd figyelek rá.
1: kilincsekkel semmi baj, megszokható, nekem fel sem tűnik, mások is előbb utóbb ki tudják nyitni. Mondjuk nekem 8 évig volt Nissan Gt-R-em amin ugyanilyen kilincsek vannak, tehát számomra nem volt szokatlan.
2:Ez sem hiányzik annyira, valahogy pont jó így ahogy van. Nem is a fel-le állítás hiányzik hanem az előre hátra, az meg sok autóban ugyanúgy nincs , hiába állítható függőlegesen a fejtámla.
3:A műbőr tök jó, mert könnyen tisztán tartható, nem is rossz benne ülni ha nem a legszarabb műbőrt használják mint pl a nissan leaf-ben, vagy a mercikben az artico. A baj csak melegben van hogy ráizzad az ember majdnem ugyanúgy mint a bőr ülésre. De a highlandban van üléshűtés ami megoldja ezt a problémát, mert nem izzadsz bele egyáltalán, hanem kellemes hőmérsékletű mindig az ülés. Az új S,X-ben sok jobb anyagból van az már majdnem olyan mint egy finom bőr , de az meg elég sérülékeny, a hűtés ott is hatékony. Nem hiányzik a koszolódó szövet kárpit amibe szellőztetés nélkül ugyanúgy bele lehet izzadni és legalább foltos lesz meg elszíneződik mindentől.
4: Ezt aláírom, tényleg jobb lenne az indexkar, vagy legalább választható lehetne(aftermarket már van)
5: Felesleges mert nem nagyon kell hozzányúlni, és nem kell menükben turkálni, hanem csak rányomsz a hőfok kijelzésre és bejön a klímaállító menü ahol minden jó nagy és érthető tehát könnyű beállítani ha ritkán mégis hozzá kell nyúlni. Csak a hőfokot meg külön lehet állítani vagy jobbra balra húzással a hőfok kijelzésen vagy a mellette lévő kis nyilakkal, vagy hangvezérléssel.
6: Ez is jó így ahogy van, azért egy követős tempomat sávtartóval már alap lassan amit tud az alap autopilot.
7:ezt már leírtam, inkább nagyobb kapacitás lehetne, minden évben vagy pár évente kicsit nagyobb kapacitású akkuval adnák. Elég biztonságos így ahogy van mindegyik verzió.
8: Ez sem hiányzik, simán megszoktam, én is akartam kijelzőt magam elé, de már nem akarok, ha meg valaki mégis akkor számtalan féle utólagos cucc van fillérekért is.
9: lehetne növelni a szervizek számát, de alapvetően nem nagyon van szükség rájuk, kisebb gondokat a házhoz jövős mobil szervizek is orvosolnak, nagyobb baj amivel szervizbe kell menni nem sűrűn fordul elő az újabb típusokkal. Lehetne azért Mo-n 4-5 központi szerviz de 3 is már elég lenne egyelőre. Debrecenbe lesz hamarosan, meg valahol nyugaton lehetne még egy, mondjuk Győr környékén.
10: Én sem vagyok(voltam oda a keret nélküli ablakért de igazából nem kell a keret, a mai típusok már sokkal csendesebbek, ez a highland is meg az Y is elég csendes szélzaj tekintetében amiben rosszabb a keret nélküli üveges ajtó mint a keretes. Talán még a becsukódás ami rosszabb keret nélkül , de bizton állíthatom hogy a highland-ben az is nagyon rendben van. Hangja is tök más mint a réginek. Az egész autó eléggé rendben van, nem kedvencem a model3 annyira de el kell ismerni hogy sokkal kifinomultabb és jobb lett mint az elődje.
Szerintem ha ezt tudnák még olcsóbban adni akkor nagyon vennék, ha az Y is megkapja mindezt akkor megint sokkal jobban fogy majd.(bár ott kisebb a tartalék mert az jobb autó volt mint a model3)
EV-t pörgető erre járókhoz lenne kérdés szerviz-témában. Volt már valaki valamilyen, mondjuk fék-futómű javításon független szervizben? Ha igen, mennyire kellett keresgélni vállalkozó szellemű szakit? Tehát fogadták bárhol az autót, vagy volt azért okoskodás, hogy EV-hez nem nyúlunk, mert megráz?:))
Igen, de a kőolaj, a tévhittel ellentétben, nem dinókból van, hanem főként tengeri algából. Tehát egy oxigént előállító vizi növény. Moszat féle.
Viszont ezzel az ananász ás alma rostból van dologgal most kíváncsivá tettél. Utána járok. Mert szerintem van benne némi picike és aztán sima műbőr a tetejére. Itt mellék téma, kikeresem, ne itt foglalkozzunk vele. A másik az akkus dolog, viszont ide tartozik.
A műbőr is vegán. A kőolaj egy természetes bomlási folyamat terméke, akármilyen furán is hangzik. Teljesen vegán dolgok bomlanak le. Tehát mit is ír erről a Tesla? Aranypókok szövik? :-)
Nem az aranypókok szövik. A klasszikus műbőr nem vegán, hanem valóban kőolajszármazék, és lassan ciki lesz a használata, mivel szennyező, és ráadásul még szar is. A vegán bőr, már ami a Teslában van ananász és almarostból készül, és meglehetősen strapabíró. Ha már zöldködünk, és igényled a valódi bőrt az autókban, akkor tudd hogy 1 kiló valódi bőrhöz kell vagy 15-20ezer liter víz, és vagy 10-15 kiló szerves hulladék társul hozzá a feldolgozás során. Rossz hírem van, egyre több 100+ -os autógyár fog átállni a vegán bőrre. Ha jól olvastam, legközelebb tán a vw.
Teljesen biztonságos a tesla NMC akku is, több BMW gyullad ki mint Tesla , több millió fut belőle az utakon és nem lehet hallani sok tűzesetről. Az LFP akkus változatok még biztonságosabbak. De az NMC ami LR- és perf modellekben van, se gyullad ki, és elég tartós egy autóba. 500e km futást simán tud. Nem összekeverendő az első gen NCA-val ami a régi Model S és X-ekben van, de még azok is sokat elfutnak és legtöbbször nem a degradáció miatt hal meg az akkupakk.
Kielemezhetnénk ez kicsit pontosabban. Mert ezek a szólamok, ugye sokszor csak marketing reklámfogások. A műbőr is vegán. A kőolaj egy természetes bomlási folyamat terméke, akármilyen furán is hangzik. Teljesen vegán dolgok bomlanak le. Tehát mit is ír erről a Tesla? Aranypókok szövik? :-)
Lehetne ebből egy jó autó valóban. Teendők a jövőben:
3. nem műbőr, vegán bőr, ami organikus.
6. lehet kérni. Alap AP a neve, és az eu-ban nem is kell ennél több.
7. mi bajod van a lifepo akkuval? Már az sem biztonságos?
9. ezt az egyet aláírom.
10. nekem már a beetle-be, meg a vw eosban sem hiányzott a keret.
A többi full szubjektív. Van akinek bejön, van akinek nem. Nekem pl, az egyikkel sincs problémám, és gondolom vagyunk ezzel még páran így. Akinek ez kizáró ok, annak természetesen mást kell vennie.
Jó autó lett az, persze nem egy audi, de az átlagosnál jobb.
Kell a f@sznak a túlárazott, arany áron üzemeltethető fos. Még a superchargerre sem tud rendesen beállni az elcseszett töltőnyilása miatt. Csak szopatja a többi polgártársat.
Ma voltunk autót átvenni fater, rendelt M3 RWD highland-ot.
Abszolút igazolom. Hétvégén bringatúrán voltam, és a haverom (akinek megjött az esze), - a széthullott motorú mercis - az új Highland-jével jött. Volt időm átnézni, úgyhogy nekem is hasonló élményeim vannak a hardverrel kapcsolatban.
"Valós adatok alapján a legkelendőbb plug-in hibrid autók vezetői évente csaknem kétszer annyit költenek üzemanyagra, mint amennyit a gyári, laboratóriumi teszteken alapuló adatok sugallnak – írja a Guardian.
Amíg a gyártók azt állítják, hogy átlagos használat mellett az éves üzemanyagköltség körülbelül 560 fontra rúg – ami 253 ezer forintnak felel meg –, igazából 1059 fontot, azaz 478 ezer forintot költenek a tulajdonosok. Az Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) nevű európai éghajlatkutató csoport jelentése szerint ennek egyik fő oka az, hogy nem használják a konnektoros hibridek (PHEV) elektromos rásegítését, noha a legtöbb esetben megtehetnék."
"a 2021-ben újonnan nyilvántartásba vett plug-in hibridek szén-dioxid-kibocsátása valójában 3,5-szer magasabb. 600 ezer autó adatai alapján a különbséget „nagyrészt” az adja a laboratóriumi tesztekhez képest, hogy a(z előzetes) feltételezésekkel ellentétben a gyakorlatban nem töltik fel, így nem is használják az elektromos hajtást."