Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a8lang Creative Commons License 9 órája 0 2 143105

Nem minden"vegán" műbőr szar. Új S-be ami van az szerintem tök jó, tapintásra is meg kinézetre is, egyáltalán nem hiányzik a valódi bőr. A Model3 , Y kicsit szarabb műbőrje se olyan rossz mint a pl dacia springben , az igazi ocsmadék, kellemetlen tapintásra és izzaszt azonnal.  S,X-ben nagyon jó anyag van.

Előzmény: mica-r (143100)
mica-r Creative Commons License 10 órája 0 0 143104

talán Cleaning kivétel :-)

Előzmény: JAMIE222 (143103)
JAMIE222 Creative Commons License 12 órája -1 1 143103

Hihi, valaki baszottul unatkozik, az utolsó két oldalon nincs olyan hozzászólás, amin ne lenne mínusz:)))

R. Scherbotsky Creative Commons License 13 órája -1 0 143102

XD

Előzmény: JGab (143101)
JGab Creative Commons License 13 órája -1 0 143101

Ebből a mondd, hány százalékozásból volt ma már baj, szerintem ne erőltesd :)

Előzmény: Cleaning Cloths (143088)
mica-r Creative Commons License 13 órája -2 1 143100

Lehetne akár alcantara, mert az sem bőr. Viszont komfortos anyag. Cimbora MG-jében vegán szar van, siralmasabb mint a 40 évvel ezelőtti taxi műbőr. 

Előzmény: VéPeti (143084)
JAMIE222 Creative Commons License 15 órája -1 1 143099

Odaírtam, az alap modellek, tehát legkisebb akksi egy motorral.

Előzmény: Cleaning Cloths (143097)
Capt.IQ229 Creative Commons License 15 órája -1 1 143098

Mekkora is jelenleg a TELSA autók összes arányában az ilyen akkus? 5-10 % ??? 

Az összes teszlát meg akarod venni??? 

Vagy csak egyet. Az meg lifepos. NA?

Előzmény: Cleaning Cloths (143081)
Cleaning Cloths Creative Commons License 15 órája -2 0 143097

M3 MY nem mindegyike azzal van szerelve. És nem minden gyárban, piacon. 

Előzmény: a8lang (143095)
Cleaning Cloths Creative Commons License 15 órája -2 0 143096

Jómagam csak azt írtam le, hogy milyen változtatásokkal lehetne növeli az eladásokat. 

Ha nem teszik, akkor stagnálás lesz inkább, vagy csak visszafogott növekedés. 

Előzmény: a8lang (143092)
a8lang Creative Commons License 15 órája -1 1 143095

2013-2020: 1.396.407 db

2021-2023: 4.058.498 db  ebben nincs benne a 2024-es eddig még jelentős mennyiség (első negyedévben 433.371db) , április  , május még min. 300ezer autó.

2021 óta van LFP és szerintem jelentős mennyiség fogy belőle, kb 2 millió minimum LFP akkus M3, MY van eddig, ami szerintem jelentős mennyiség.

Előzmény: a8lang (143093)
JAMIE222 Creative Commons License 16 órája -1 1 143094

Ki a fenét érdekel, hogy statisztikailag mennyi ilyen van. Én tudom, hogy melyik szerelték LFP akksival és ha nekem számítani fog vételkor, akkor majd figyelek rá.

Előzmény: Cleaning Cloths (143091)
a8lang Creative Commons License 16 órája -1 1 143093

Az elmúlt 3 évben készült a tesla-k jelentős része közel 4,5M autó, előtte összesen nem gyártottak 1M-t.

Előzmény: Cleaning Cloths (143091)
a8lang Creative Commons License 16 órája -1 2 143092

1: kilincsekkel semmi baj, megszokható, nekem fel sem tűnik, mások is előbb utóbb ki tudják nyitni. Mondjuk nekem 8 évig volt Nissan Gt-R-em amin ugyanilyen kilincsek vannak, tehát számomra nem volt szokatlan.

2:Ez sem hiányzik annyira, valahogy pont jó így ahogy van. Nem is a fel-le állítás hiányzik hanem az előre hátra, az meg sok autóban ugyanúgy nincs , hiába állítható függőlegesen a fejtámla.

3:A műbőr tök jó, mert könnyen tisztán tartható, nem is rossz benne ülni ha nem a legszarabb műbőrt használják mint pl a nissan leaf-ben, vagy a mercikben az artico. A baj csak melegben van hogy ráizzad az ember majdnem ugyanúgy mint a bőr ülésre. De a highlandban van üléshűtés ami megoldja ezt a problémát, mert nem izzadsz bele egyáltalán, hanem kellemes hőmérsékletű mindig az ülés. Az új S,X-ben sok jobb anyagból van az már majdnem olyan mint egy finom bőr , de az meg elég sérülékeny, a hűtés ott is hatékony. Nem hiányzik a koszolódó szövet kárpit amibe szellőztetés nélkül ugyanúgy bele lehet izzadni és legalább foltos lesz meg elszíneződik mindentől.

4: Ezt aláírom, tényleg jobb lenne az indexkar, vagy legalább választható lehetne(aftermarket már van)

5: Felesleges mert nem nagyon kell hozzányúlni, és nem kell menükben turkálni, hanem csak rányomsz a hőfok kijelzésre és bejön a klímaállító menü ahol minden jó nagy és érthető tehát könnyű beállítani ha ritkán mégis hozzá kell nyúlni. Csak a hőfokot meg külön lehet állítani vagy jobbra balra húzással a hőfok kijelzésen vagy a mellette lévő kis nyilakkal, vagy hangvezérléssel.

6: Ez is jó így ahogy van, azért egy követős tempomat sávtartóval már alap lassan amit tud az alap autopilot.

7:ezt már leírtam, inkább nagyobb kapacitás lehetne, minden évben vagy pár évente kicsit nagyobb kapacitású akkuval adnák. Elég biztonságos így ahogy van mindegyik verzió.

8: Ez sem hiányzik, simán megszoktam, én is akartam kijelzőt magam elé, de már nem akarok, ha meg valaki mégis akkor számtalan féle utólagos cucc van fillérekért is.

9: lehetne növelni a szervizek számát, de alapvetően nem nagyon van szükség rájuk, kisebb gondokat a házhoz jövős mobil szervizek is orvosolnak, nagyobb baj amivel szervizbe kell menni nem sűrűn fordul elő az újabb típusokkal. Lehetne azért Mo-n 4-5 központi szerviz de 3 is már elég lenne egyelőre. Debrecenbe lesz hamarosan, meg valahol nyugaton lehetne még egy, mondjuk Győr környékén. 

10: Én sem vagyok(voltam oda a keret nélküli ablakért de igazából nem kell a keret, a mai típusok már sokkal csendesebbek, ez a highland is meg az Y is elég csendes szélzaj tekintetében amiben rosszabb a keret nélküli üveges ajtó mint a keretes. Talán még a becsukódás ami rosszabb keret nélkül , de bizton állíthatom hogy a highland-ben az is nagyon rendben van. Hangja is tök más mint a réginek. Az egész autó eléggé rendben van, nem kedvencem a model3 annyira de el kell ismerni hogy sokkal kifinomultabb és  jobb lett mint az elődje.

 

Szerintem ha ezt tudnák még olcsóbban adni akkor nagyon vennék, ha az Y is megkapja mindezt akkor megint sokkal jobban fogy majd.(bár ott kisebb a tartalék mert az jobb autó volt mint a model3)

Előzmény: Cleaning Cloths (143073)
Cleaning Cloths Creative Commons License 16 órája -2 0 143091

Ha érdemi arány lenne, akkor tudnád fejből. Mert ugye a mémekekkel a Tesla jól bánik. Agyba főbe reklámoznák és terjesztenék.

Előzmény: JAMIE222 (143090)
JAMIE222 Creative Commons License 16 órája -1 1 143090

Csuklóztassál mást ilyesmiért, leginkább magadat, gugli a barátod neked is.

Előzmény: Cleaning Cloths (143088)
JAMIE222 Creative Commons License 16 órája -1 0 143089

EV-t pörgető erre járókhoz lenne kérdés szerviz-témában. Volt már valaki valamilyen, mondjuk fék-futómű javításon független szervizben? Ha igen, mennyire kellett keresgélni vállalkozó szellemű szakit? Tehát fogadták bárhol az autót, vagy  volt azért okoskodás, hogy EV-hez nem nyúlunk, mert megráz?:))

Cleaning Cloths Creative Commons License 16 órája -2 0 143088

Összes eladott Tesla autók százalékában, az mennyi is lehet? 

 

1 Teljes eddigi gyártásra vetítve? ( 1% alatti?)

 

2. Az elmúlt 10 évre vetítve?  ( 1% alatti%)

 

3. Az elmúlt 2 évre vetítve?  (5-10 %)

 

 

Előzmény: JAMIE222 (143085)
JAMIE222 Creative Commons License 16 órája -1 1 143087

Kell neki valami, amivel megindokolhatja, miért nem jó az EV neki.

Előzmény: a8lang (143083)
Cleaning Cloths Creative Commons License 16 órája 0 0 143086

Igen, de a kőolaj, a tévhittel ellentétben, nem dinókból van, hanem főként tengeri algából. Tehát egy oxigént előállító vizi növény. Moszat féle.

 

Viszont ezzel az ananász ás alma rostból van dologgal most kíváncsivá tettél. Utána járok. Mert szerintem van benne némi picike és aztán sima műbőr a tetejére. Itt mellék téma, kikeresem, ne itt foglalkozzunk vele. A másik az akkus dolog, viszont ide tartozik. 

Előzmény: VéPeti (143084)
JAMIE222 Creative Commons License 16 órája -1 1 143085

khmm, minden alap M3-MY  LFP-s akksival bír, úgy cirka  2-2,5éve.

Előzmény: Cleaning Cloths (143081)
VéPeti Creative Commons License 16 órája -1 2 143084

A műbőr is vegán. A kőolaj egy természetes bomlási folyamat terméke, akármilyen furán is hangzik. Teljesen vegán dolgok bomlanak le. Tehát mit is ír erről a Tesla? Aranypókok szövik? :-) 

Nem az aranypókok szövik. A klasszikus műbőr nem vegán, hanem valóban kőolajszármazék, és lassan ciki lesz a használata, mivel szennyező, és ráadásul még szar is. A vegán bőr, már ami a Teslában van ananász és almarostból készül, és meglehetősen strapabíró. Ha már zöldködünk, és igényled a valódi bőrt az autókban, akkor tudd hogy 1 kiló valódi bőrhöz kell vagy 15-20ezer liter víz, és vagy 10-15 kiló szerves hulladék társul hozzá a feldolgozás során. Rossz hírem van, egyre több 100+ -os autógyár fog átállni a vegán bőrre. Ha jól olvastam, legközelebb tán a vw.

Előzmény: Cleaning Cloths (143080)
a8lang Creative Commons License 16 órája -1 2 143083

Teljesen biztonságos a tesla NMC akku is, több BMW gyullad ki mint Tesla , több millió fut belőle az utakon és nem lehet hallani sok tűzesetről. Az LFP akkus változatok még biztonságosabbak. De az NMC ami LR- és perf modellekben van, se gyullad ki, és elég tartós egy autóba. 500e km futást simán tud. Nem összekeverendő az első gen NCA-val ami a régi Model S és X-ekben van, de még azok is sokat elfutnak és legtöbbször nem a degradáció miatt hal meg az akkupakk.

Előzmény: Cleaning Cloths (143081)
FRANKYE Creative Commons License 16 órája -4 0 143082
Előzmény: FRANKYE (143074)
Cleaning Cloths Creative Commons License 16 órája -2 0 143081

"mi bajod van a lifepo akkuval? Már az sem biztonságos?"

 

Ez is csak Tesla kábítás és marketing-fogás. Néhány ilyen akkus autó miatt nem lesz minden Teslában az.

 

Mekkora is jelenleg a TELSA autók összes arányában az ilyen akkus? 5-10 % ??? 

 

Ja és igen, ízlés kérdése az is, hogy miért nem vesz sok ember ilyen autót. Nem csak az akiknek megfelel és megveszik. 

Előzmény: VéPeti (143079)
Cleaning Cloths Creative Commons License 17 órája -3 0 143080

"nem műbőr, vegán bőr, ami organikus."   

 

Kielemezhetnénk ez kicsit pontosabban. Mert ezek a szólamok, ugye sokszor csak marketing reklámfogások. A műbőr is vegán. A kőolaj egy természetes bomlási folyamat terméke, akármilyen furán is hangzik. Teljesen vegán dolgok bomlanak le. Tehát mit is ír erről a Tesla? Aranypókok szövik? :-) 

Előzmény: VéPeti (143079)
VéPeti Creative Commons License 18 órája -1 3 143079

Lehetne ebből egy jó autó valóban. Teendők a jövőben:

 

3. nem műbőr, vegán bőr, ami organikus.

6. lehet kérni. Alap AP a neve, és az eu-ban nem is kell ennél több.

7. mi bajod van a lifepo akkuval? Már az sem biztonságos?

9. ezt az egyet aláírom.

10. nekem már a beetle-be, meg a vw eosban sem hiányzott a keret.

 

A többi full szubjektív. Van akinek bejön, van akinek nem. Nekem pl, az egyikkel sincs problémám, és gondolom vagyunk ezzel még páran így. Akinek ez kizáró ok, annak természetesen mást kell vennie.

 

Előzmény: Cleaning Cloths (143073)
VéPeti Creative Commons License 18 órája -1 1 143078

Jó autó lett az, persze nem egy audi, de az átlagosnál jobb.

Kell a f@sznak a túlárazott, arany áron üzemeltethető fos. Még a superchargerre sem tud rendesen beállni az elcseszett töltőnyilása miatt. Csak szopatja a többi polgártársat.

Előzmény: egylambos (143052)
VéPeti Creative Commons License 18 órája -1 3 143077

Ma voltunk autót átvenni fater, rendelt M3 RWD highland-ot.

 

Abszolút igazolom. Hétvégén bringatúrán voltam, és a haverom (akinek megjött az esze), - a széthullott motorú mercis - az új Highland-jével jött. Volt időm átnézni, úgyhogy nekem is hasonló élményeim vannak a hardverrel kapcsolatban.

Előzmény: a8lang (143051)
Cleaning Cloths Creative Commons License 19 órája -1 0 143076

"Valós adatok alapján a legkelendőbb plug-in hibrid autók vezetői évente csaknem kétszer annyit költenek üzemanyagra, mint amennyit a gyári, laboratóriumi teszteken alapuló adatok sugallnak – írja a Guardian.

 

Amíg a gyártók azt állítják, hogy átlagos használat mellett az éves üzemanyagköltség körülbelül 560 fontra rúg – ami 253 ezer forintnak felel meg –, igazából 1059 fontot, azaz 478 ezer forintot költenek a tulajdonosok. Az Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) nevű európai éghajlatkutató csoport jelentése szerint ennek egyik fő oka az, hogy nem használják a konnektoros hibridek (PHEV) elektromos rásegítését, noha a legtöbb esetben megtehetnék."

 

"a 2021-ben újonnan nyilvántartásba vett plug-in hibridek szén-dioxid-kibocsátása valójában 3,5-szer magasabb. 600 ezer autó adatai alapján a különbséget „nagyrészt” az adja a laboratóriumi tesztekhez képest, hogy a(z előzetes) feltételezésekkel ellentétben a gyakorlatban nem töltik fel, így nem is használják az elektromos hajtást."

 

 

Kétszer annyit esznek a hibridek, mint papíron 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!