Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142302

Korántsem. A buszfűtés kivétel, nem lehet általánosítani. Az I3 példája mutatja, hogy nem kell a népeknek, pedig kifejezetten jó megoldás volt.

A hibrid jó kompromisszum egy szűk rétegnek, nem versenyképes általában sem a pure pelsőégésűvel, sem az elektroomossal.

Előzmény: Cleaning Cloths (142301)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142301

 

Ok, de megint csak ott tartunk, hogy a jelenlegi technikai fejlettségünkkel, a legtöbb jármütipusra,  a hibrid meghajtás az igazán optimális megoldás. Kivétel lehet a csak helyi lótifutira való kis elektromos autók. 

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (142300)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142300

Megduplázná a busz tömegét. Amennyivel több energia kellene a mozgatáshoz, azzal akár be is lehet fűteni.

Egyetlen ésszerű megoldás egy apró range extender lenne, ami áramot és hőt állít elő összességében 80+ %-os hatékonysággal. Mint a BMW I3-é. Ezzel már közelíteni lehetne, vagy meg el lehetne érni (országfüggő) a hálózati töltőáram karbonlábnyomát, a hatótáv is helyreállna téli időszakban.


Persze adminisztratív akadályok miatt ez sem opció a konkrét esetben, változtatni kellene a szabályokon.

Előzmény: Cleaning Cloths (142299)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142299

 

 

A hőt is lehet tárolni. Vannak hő akkumulátorok. Nagyon korszerűek és jók. 

 

Amikor feltöltik a busz elektromos akkumulátorait árammal, akkor fel lehetne tölteni a hő akkumulátorait is hővel

 

Ennyire egyszerű lenne megoldás.

 

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (142294)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 142298

Nem csak vicces, de önellentmondásos is. 

 

Illene más megoldást keresni.

 

Például lehetne az ilyen buszok karosszériájában extra hőszigetelő réteg. Lehetne betenni bele elektromos infra paneleket. Lehetne beletenni hő akkumulátort. Tehát máshol felfűtött samat téglákat, vagy sóolvadék tartályt és az adná ki a meleget magából. Stb. 

Előzmény: Törölt nick (142295)
bananatree Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142297

ez egy mérnöki döntés (kellene legyen), hogy mivel fűt

 

a fűtés energia igénye eszement nagy

 

lehet ragaszkodni a tiszta vonalhoz, berakni k.nagy hőszivattyút, de az drága, és mellé úgyis kell egy cekászos kisegítés a még hidegebb időkre, aminek meg "csak" 99+% a hatásfoka, de így is sok energia menne pocsékba

nem hatékony

de létező és jó megoldás

 

ők nem ebbe az irányba mentek

a jármű mozgatásához a legjobb hatásfokú hajtást választották, és a beltér fűtésére meg a legolcsóbb és legjobb hatásfokú fűtési módot.

 

pont arról szól a dolog, hogy nem eszetlenül nézik a zöld irányelveket, hanem csak ott alkalmazzák azt, ahol tényleg jó, és érdemes.

 

Előzmény: FeZ_ (142294)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142296

Ez az autó, az árazási politika és taktika alapján a Teslát már nem is tekinti konkurenciának:

Ja és oda lehetett volna írni a Porsche, Audi, Skoda, Wolksvagen Huinday jó néhány elektromos autóját is. 

 

 

 

A BYD Seal és vetélytársai – Listaár, forint

 

BYD SEAL DESIGN (313 LE, 82,5 KW)  18 114 900

 

TESLA MODEL 3 (283 LE, 60 KWH)  17 056 900

 

BMW I4 EDRIVE35 (286 LE, 67 KWH)  21 530 000

 

KIA EV6 E170 AWD (170 LE, 77,4 KWH)  21 890 000

Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 142295

Azt mondod attól nem lesz NULLA emissziós a busz közlekedése, hogy hidegben olajjal/gázzal fűt?
Szükség szerint. 

Érdekessen ostoba nyakatekert logika...
A "csakazértis szar" alapálláshoz kitalálva.

Előzmény: FeZ_ (142294)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142294

Semmi, ha nem egy villanybuszban üzemelne. Szerintem vicces, hogy egy 0 emisszíós járműbe ilyet építenek.

Azt is írtam, hogy tökre értem, hogy megoldották vele a problémát de akkor is vicces szitu szerintem

 

Előzmény: toromon36 (142290)
bananatree Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142293

de ezek a tények senkit se érdeklenek, mert akkor nem lenne "hűha" a sztori

márpedig hűhának és kapitális barmoknak, akiket lehet sajnálni vagy még inkább kiröhögni, azoknak lennie kell!

 

 

Előzmény: Auralianus (142292)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 3 142292

Addig ertem en, hogy a bulvarsajto (igy a meg a TC-s fiuk is) abbol el, hogy kielegitik az olvasotaboruk azon reszet IS akik kifejezetten nem szeretik a villanyautokat... DE... szerintem ez a cikk nem arrol szol, hogy mennyire szarok az elektromos buszok meg a hulye szabalyozas...

 

...hanem arrol, hogyha egy ceg nem a valos muszaki parameterek + eloben folytatott teszteles alapjan, hanem a sajat rovidtavu profitratajanak kovetelmenyrendszerei menten inzeti a kozfeladat ellatasahoz a beszerzeseit, akkor ennek pont ez a vege... ezer es egy UGYANILYEN sztori van nemvillanybuszos valtozatban is (pl bp-i metrokocsik, vagy a bp-i buszok)...

Tehat mielott elmorzsoljunk itt par konnyet csendben + 1 perc nema vigyazallassal tisztelgunk a szegeny buszuzemelteteto vallalat emlekere, aki koncesszioban uzemeltet egy kozszolgaltatast, majd keptelen ugy levezenyelni egy beszerzesi eljarast, hogy menet kozben eletszeru korulmenyek kozott tesztel es annak eredmenyei alapjan vasarol buszokat... inkabb gondoljuk vegig, hogy miert csak a beszerzes UTAN derultek ki a hianyossagok? :)


------------------

Szoval ertemen, hogy mondjuk szerinted hulye politkai nyomas... meg miegymas... de azert szerintem az "osloban telen hideg van" nem valami meglepo es hirtelen uj peremfeltetel... a menetteljesitmennyel kapcsolatos elvarasok sem ujak...  a beszerzest gyanithatoan nem 2 het alatt kellett lezavarni, mert a miniszterelnok ur leszolt az asloi varbol, hogy "gyerekek ne gatyazzatok mar annyit"...  es ha mindez nem igy volt, akkor bizony marad az a verzio, hogy vannak meg olyan helyek IS a vilagban, ahol vannak kovetkezmenyei annak, ha egy piaci szereplo nem az elozetesen megallapodott feltetelek mellett teljesit...

 

 

Előzmény: FeZ_ (142272)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.07 -2 0 142291

 

Mivel nem jobb ilyen téren, az ilyen jármű, tisztán elektromos hajtása ... akkor nincs is túl sok értelme? 

 

 

Előzmény: toromon36 (142290)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142290

"a fűtést gázolajos állófűtés szolgáltatja, non plus ultra az ügyben"

Most őszintén, mi a baj ezzel? Mennyivel rosszabb egy gázolajos fűtésű jármű, mint egy hibrid? 

Előzmény: FeZ_ (142289)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.07 0 2 142289

Én elsősorban a hülye szabályozásra (és a döntéshozók hülye hozzáállására) gondolok ennél a konkrét esetnél, hogy a felmerülő technológiai probléma sem érdekli őket, csak vakon követik a dogmát, még ha egyelőre nem is oldható meg úgy a dolog, ahogy azt szeretnék. És nem az a lényeg, hogy egy időre leállnak a buszok extrém időjárásban, bár ott ez nagyobb probléma lehet, mivel az extrém időjárás (hideg) arrafelé nem ritka, úgy tudom, hanem, hogy az egész szolgáltatás leállhat végleg, mert a hülye , rugalmatlan hozzáállás miatt csődbe mehet egy fő szolgáltató cég. (aztán azt, hogy egy elektromos buszban a fűtést gázolajos állófűtés szolgáltatja, non plus ultra az ügyben, de értem, hogy legalább valahogy megoldották a problémát, azzal működőképes maradt az egész összeerőszakolt rendszer.) 

Szóval erre a helyzetre mondom, hogy vicc az egész.

 

Előzmény: Panzerbear (142276)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142288

Meg a gyárépítések Európában. 

Előzmény: bananatree (142285)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142287

Legyen igazad. Szimpatikus elgondolás.

Előzmény: R. Scherbotsky (142284)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142286

Mostanra egy Golf és egy Corolla is ekkora.

Előzmény: ShaReRe (142282)
bananatree Creative Commons License 2024.05.07 0 1 142285

2024 Q1, +23% a kínai export növekedése az EU irányába

 

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2024/05/hasit-a-kinai-autoexport-a-byd-mar-a-negyedik-helyen-all

 

nem hiszem, hogy minden negyedévben ennyit fog nőni, mert a hajók száma véges, de hiszem, hogy hasonló ugrások lesznek minden alkalommal, amikor elkészül egy újabb hajójuk...

(úgy rémlik egy korábbi cikkből, hogy 2030-ig 80db minimum készülni fog)

 

R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142284

Az egyszerüsített Model 3/Y autó ötlete mindössze egy spekuláció volt egy a piacot monitorozó szakértötöl. Amennyit most tudni lehet, az olcsóbb/kisebb modell nem a tavaly beharangozott, részben az új -dolgok jelenlegi állása alapján sanszosan meg sem épülö-, mexikói gyárban készíteni tervezett Redwood lesz (mert azt a koncepciót kukázták), hanem a jelenlegi gyártósorokon is egyszerüen gyártható, a jelenlegi modellek egyes alkatrészein osztozó autó lesz. Valószínüleg pl. üvegtetö, autopilot hardwer és hasonló költséges felszerelések kihagyásával fognak tudni faragni a költségeken, megtartva pl. a remek fedélzeti infotainment, az etalon hatékonyságú hajtáslánc és a dedikált töltöhálózat elönyeit.

toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142283

Fapados Tesla most mennyi elenne? (1) Fapados Tesla Model 3 teszt - YouTube

Előzmény: Panzerbear (142280)
ShaReRe Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142282

Sztem szükség van egy kisebb Tesla modellre, amit a megalakulás óta ígérnek. M3, MY nem pici autók egyáltalán. Népautó. Mint amilyen a Golf volt egy időben vagy a Corolla.

Előzmény: Panzerbear (142280)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142281
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142280

A teslák így is meglehetősen takarékosak, hogy sokszor két nagy motorral vannak hajtva, nagy és nehéz akkujuk van és hatalmas kerekeik, fékrendszerük. Az aerodinamikai szempontból kevésbé előnyös Model Y átlagos felhasználóknál 20kWh/100km-t, a Model 3 18,5 kWh/100km-t fogyaszt sok száz Spritmonitor felhasználó saját adatai alapján. 

Egy kimondottan spórolósra épített Model 3 szerintem még kis 50-es akkuval is tudná a 300km-t különösebb trükközés nélkül, a nagyobb Y meg 55-ös akkumérettel.

 

És ugye nem azt mondom, hogy ne legyen ennél nagyobb, csak azt hogy biztosan vannak akik egy kis E-Corsa, BYD Dolphin vagy ID3 helyett megvennének szívesebben olcsóbban egy Teslát, ilyen lefogyasztott verzióban. Most 40.000 egy új Model 3, 35.000-ért jó sok típust golyózna ki árban...

Előzmény: bananatree (142278)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142279
bananatree Creative Commons License 2024.05.07 0 1 142278

Ha a hatásfok (alacsony fogyasztás) lehetővé teszi a 300km körüli hatótávot, akkor van értelme akkuméretet csökkenteni.

 

A 64es Niro-ban is pont azt imádom (sok más emberrel együtt), hogy képes erre.

De a 39es akkuval már nem venném meg.

 

Szerintem "felhasználói élményben" ez a minimum.

 

Persze sokan megveszik a kisakkusat is, de sokan meg is bánják...

Előzmény: Panzerbear (142277)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142277

Jelenleg az a hír járja, hogy a Tesla rövid távon nem egy olcsó új modellel fog előrukkolni, hanem a meglevő Model 3 és Y egy egyszerűbb változatával.

Ezt már én is többször megfogalmaztam, hogy felesleges alap modellben a kb 300Le, a minimum 60-as akku és az ezekhez kapcsolódó nagy fékek, kerekek, stb.  

Egy sima, 200Le körüli, 50-60kWh-sakkumérettel rendelkező, nem extrém nagy kerekekkel és fékkel gyártott modell sokkal olcsóbban lenne gyártható.

Legalábbis annyival olcsóbban, hogy konkurenciája lehessen még egy csomó olcsóbb, kisebb, gyengébb típusnak.

 

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142276

Nem a technológia tehet a hibás tervezésről, kivitelezésről...Olyan is van amikor a diesel buszok állnak a hideg miatt, vagy nincs rajtuk fűtés, mert elromlik...

Előzmény: FeZ_ (142272)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142275

brand22    0 0 142266

 

vanak sokan akiket elvakit kina, mások meg a helyén kezelik

Előzmény: szilvatövis (142261)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 2 142274

Ah, megtaláltam, önjelölt várkonyigábor csupakisbetüvel autoipariszakértö....ha meglátom a nevét, el sem olvasom. Ennél kártékonyabb, korruptabb, ostobább fasz nincs jelenleg az autós szegmensben magyarországon...

Előzmény: brand22 (142271)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142273

 szilvatövis (142261) Irtaá

 

nem pedig brand22 csak idézni akart, de elnyomta a gombot

ámen

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!