Addig ertem en, hogy a bulvarsajto (igy a meg a TC-s fiuk is) abbol el, hogy kielegitik az olvasotaboruk azon reszet IS akik kifejezetten nem szeretik a villanyautokat... DE... szerintem ez a cikk nem arrol szol, hogy mennyire szarok az elektromos buszok meg a hulye szabalyozas...
...hanem arrol, hogyha egy ceg nem a valos muszaki parameterek + eloben folytatott teszteles alapjan, hanem a sajat rovidtavu profitratajanak kovetelmenyrendszerei menten inzeti a kozfeladat ellatasahoz a beszerzeseit, akkor ennek pont ez a vege... ezer es egy UGYANILYEN sztori van nemvillanybuszos valtozatban is (pl bp-i metrokocsik, vagy a bp-i buszok)...
Tehat mielott elmorzsoljunk itt par konnyet csendben + 1 perc nema vigyazallassal tisztelgunk a szegeny buszuzemelteteto vallalat emlekere, aki koncesszioban uzemeltet egy kozszolgaltatast, majd keptelen ugy levezenyelni egy beszerzesi eljarast, hogy menet kozben eletszeru korulmenyek kozott tesztel es annak eredmenyei alapjan vasarol buszokat... inkabb gondoljuk vegig, hogy miert csak a beszerzes UTAN derultek ki a hianyossagok? :)
------------------
Szoval ertemen, hogy mondjuk szerinted hulye politkai nyomas... meg miegymas... de azert szerintem az "osloban telen hideg van" nem valami meglepo es hirtelen uj peremfeltetel... a menetteljesitmennyel kapcsolatos elvarasok sem ujak... a beszerzest gyanithatoan nem 2 het alatt kellett lezavarni, mert a miniszterelnok ur leszolt az asloi varbol, hogy "gyerekek ne gatyazzatok mar annyit"... es ha mindez nem igy volt, akkor bizony marad az a verzio, hogy vannak meg olyan helyek IS a vilagban, ahol vannak kovetkezmenyei annak, ha egy piaci szereplo nem az elozetesen megallapodott feltetelek mellett teljesit...
Én elsősorban a hülye szabályozásra (és a döntéshozók hülye hozzáállására) gondolok ennél a konkrét esetnél, hogy a felmerülő technológiai probléma sem érdekli őket, csak vakon követik a dogmát, még ha egyelőre nem is oldható meg úgy a dolog, ahogy azt szeretnék. És nem az a lényeg, hogy egy időre leállnak a buszok extrém időjárásban, bár ott ez nagyobb probléma lehet, mivel az extrém időjárás (hideg) arrafelé nem ritka, úgy tudom, hanem, hogy az egész szolgáltatás leállhat végleg, mert a hülye , rugalmatlan hozzáállás miatt csődbe mehet egy fő szolgáltató cég. (aztán azt, hogy egy elektromos buszban a fűtést gázolajos állófűtés szolgáltatja, non plus ultra az ügyben, de értem, hogy legalább valahogy megoldották a problémát, azzal működőképes maradt az egész összeerőszakolt rendszer.)
Szóval erre a helyzetre mondom, hogy vicc az egész.
nem hiszem, hogy minden negyedévben ennyit fog nőni, mert a hajók száma véges, de hiszem, hogy hasonló ugrások lesznek minden alkalommal, amikor elkészül egy újabb hajójuk...
(úgy rémlik egy korábbi cikkből, hogy 2030-ig 80db minimum készülni fog)
Az egyszerüsített Model 3/Y autó ötlete mindössze egy spekuláció volt egy a piacot monitorozó szakértötöl. Amennyit most tudni lehet, az olcsóbb/kisebb modell nem a tavaly beharangozott, részben az új -dolgok jelenlegi állása alapján sanszosan meg sem épülö-, mexikói gyárban készíteni tervezett Redwood lesz (mert azt a koncepciót kukázták), hanem a jelenlegi gyártósorokon is egyszerüen gyártható, a jelenlegi modellek egyes alkatrészein osztozó autó lesz. Valószínüleg pl. üvegtetö, autopilot hardwer és hasonló költséges felszerelések kihagyásával fognak tudni faragni a költségeken, megtartva pl. a remek fedélzeti infotainment, az etalon hatékonyságú hajtáslánc és a dedikált töltöhálózat elönyeit.
Sztem szükség van egy kisebb Tesla modellre, amit a megalakulás óta ígérnek. M3, MY nem pici autók egyáltalán. Népautó. Mint amilyen a Golf volt egy időben vagy a Corolla.
A teslák így is meglehetősen takarékosak, hogy sokszor két nagy motorral vannak hajtva, nagy és nehéz akkujuk van és hatalmas kerekeik, fékrendszerük. Az aerodinamikai szempontból kevésbé előnyös Model Y átlagos felhasználóknál 20kWh/100km-t, a Model 3 18,5 kWh/100km-t fogyaszt sok száz Spritmonitor felhasználó saját adatai alapján.
Egy kimondottan spórolósra épített Model 3 szerintem még kis 50-es akkuval is tudná a 300km-t különösebb trükközés nélkül, a nagyobb Y meg 55-ös akkumérettel.
És ugye nem azt mondom, hogy ne legyen ennél nagyobb, csak azt hogy biztosan vannak akik egy kis E-Corsa, BYD Dolphin vagy ID3 helyett megvennének szívesebben olcsóbban egy Teslát, ilyen lefogyasztott verzióban. Most 40.000 egy új Model 3, 35.000-ért jó sok típust golyózna ki árban...
Jelenleg az a hír járja, hogy a Tesla rövid távon nem egy olcsó új modellel fog előrukkolni, hanem a meglevő Model 3 és Y egy egyszerűbb változatával.
Ezt már én is többször megfogalmaztam, hogy felesleges alap modellben a kb 300Le, a minimum 60-as akku és az ezekhez kapcsolódó nagy fékek, kerekek, stb.
Egy sima, 200Le körüli, 50-60kWh-sakkumérettel rendelkező, nem extrém nagy kerekekkel és fékkel gyártott modell sokkal olcsóbban lenne gyártható.
Legalábbis annyival olcsóbban, hogy konkurenciája lehessen még egy csomó olcsóbb, kisebb, gyengébb típusnak.
Nem a technológia tehet a hibás tervezésről, kivitelezésről...Olyan is van amikor a diesel buszok állnak a hideg miatt, vagy nincs rajtuk fűtés, mert elromlik...
Ah, megtaláltam, önjelölt várkonyigábor csupakisbetüvel autoipariszakértö....ha meglátom a nevét, el sem olvasom. Ennél kártékonyabb, korruptabb, ostobább fasz nincs jelenleg az autós szegmensben magyarországon...
Így röhögték ki koreát is, mikor kezdtek megjelenni a szerencsétlen Opel koppintásikkal, mint a Daewoo Racer, Nexia, meg az első SsangYong-ok, mint Korando és Musso, aztán mostanra meg mégis egy hatalmas szeletet hasítottak ki az európai és amerikai piacból a két legnagyobb márkájukkal, a Kia/Hyundai-al. Majd kínában is így lesz. van 15-20 márkájuk, majd marad belöle 3-4 nagy, ami kihasítja a maga szeletét a tortából..