Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142293

de ezek a tények senkit se érdeklenek, mert akkor nem lenne "hűha" a sztori

márpedig hűhának és kapitális barmoknak, akiket lehet sajnálni vagy még inkább kiröhögni, azoknak lennie kell!

 

 

Előzmény: Auralianus (142292)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 3 142292

Addig ertem en, hogy a bulvarsajto (igy a meg a TC-s fiuk is) abbol el, hogy kielegitik az olvasotaboruk azon reszet IS akik kifejezetten nem szeretik a villanyautokat... DE... szerintem ez a cikk nem arrol szol, hogy mennyire szarok az elektromos buszok meg a hulye szabalyozas...

 

...hanem arrol, hogyha egy ceg nem a valos muszaki parameterek + eloben folytatott teszteles alapjan, hanem a sajat rovidtavu profitratajanak kovetelmenyrendszerei menten inzeti a kozfeladat ellatasahoz a beszerzeseit, akkor ennek pont ez a vege... ezer es egy UGYANILYEN sztori van nemvillanybuszos valtozatban is (pl bp-i metrokocsik, vagy a bp-i buszok)...

Tehat mielott elmorzsoljunk itt par konnyet csendben + 1 perc nema vigyazallassal tisztelgunk a szegeny buszuzemelteteto vallalat emlekere, aki koncesszioban uzemeltet egy kozszolgaltatast, majd keptelen ugy levezenyelni egy beszerzesi eljarast, hogy menet kozben eletszeru korulmenyek kozott tesztel es annak eredmenyei alapjan vasarol buszokat... inkabb gondoljuk vegig, hogy miert csak a beszerzes UTAN derultek ki a hianyossagok? :)


------------------

Szoval ertemen, hogy mondjuk szerinted hulye politkai nyomas... meg miegymas... de azert szerintem az "osloban telen hideg van" nem valami meglepo es hirtelen uj peremfeltetel... a menetteljesitmennyel kapcsolatos elvarasok sem ujak...  a beszerzest gyanithatoan nem 2 het alatt kellett lezavarni, mert a miniszterelnok ur leszolt az asloi varbol, hogy "gyerekek ne gatyazzatok mar annyit"...  es ha mindez nem igy volt, akkor bizony marad az a verzio, hogy vannak meg olyan helyek IS a vilagban, ahol vannak kovetkezmenyei annak, ha egy piaci szereplo nem az elozetesen megallapodott feltetelek mellett teljesit...

 

 

Előzmény: FeZ_ (142272)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.07 -2 0 142291

 

Mivel nem jobb ilyen téren, az ilyen jármű, tisztán elektromos hajtása ... akkor nincs is túl sok értelme? 

 

 

Előzmény: toromon36 (142290)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142290

"a fűtést gázolajos állófűtés szolgáltatja, non plus ultra az ügyben"

Most őszintén, mi a baj ezzel? Mennyivel rosszabb egy gázolajos fűtésű jármű, mint egy hibrid? 

Előzmény: FeZ_ (142289)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.07 0 2 142289

Én elsősorban a hülye szabályozásra (és a döntéshozók hülye hozzáállására) gondolok ennél a konkrét esetnél, hogy a felmerülő technológiai probléma sem érdekli őket, csak vakon követik a dogmát, még ha egyelőre nem is oldható meg úgy a dolog, ahogy azt szeretnék. És nem az a lényeg, hogy egy időre leállnak a buszok extrém időjárásban, bár ott ez nagyobb probléma lehet, mivel az extrém időjárás (hideg) arrafelé nem ritka, úgy tudom, hanem, hogy az egész szolgáltatás leállhat végleg, mert a hülye , rugalmatlan hozzáállás miatt csődbe mehet egy fő szolgáltató cég. (aztán azt, hogy egy elektromos buszban a fűtést gázolajos állófűtés szolgáltatja, non plus ultra az ügyben, de értem, hogy legalább valahogy megoldották a problémát, azzal működőképes maradt az egész összeerőszakolt rendszer.) 

Szóval erre a helyzetre mondom, hogy vicc az egész.

 

Előzmény: Panzerbear (142276)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142288

Meg a gyárépítések Európában. 

Előzmény: bananatree (142285)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142287

Legyen igazad. Szimpatikus elgondolás.

Előzmény: R. Scherbotsky (142284)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142286

Mostanra egy Golf és egy Corolla is ekkora.

Előzmény: ShaReRe (142282)
bananatree Creative Commons License 2024.05.07 0 1 142285

2024 Q1, +23% a kínai export növekedése az EU irányába

 

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2024/05/hasit-a-kinai-autoexport-a-byd-mar-a-negyedik-helyen-all

 

nem hiszem, hogy minden negyedévben ennyit fog nőni, mert a hajók száma véges, de hiszem, hogy hasonló ugrások lesznek minden alkalommal, amikor elkészül egy újabb hajójuk...

(úgy rémlik egy korábbi cikkből, hogy 2030-ig 80db minimum készülni fog)

 

R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142284

Az egyszerüsített Model 3/Y autó ötlete mindössze egy spekuláció volt egy a piacot monitorozó szakértötöl. Amennyit most tudni lehet, az olcsóbb/kisebb modell nem a tavaly beharangozott, részben az új -dolgok jelenlegi állása alapján sanszosan meg sem épülö-, mexikói gyárban készíteni tervezett Redwood lesz (mert azt a koncepciót kukázták), hanem a jelenlegi gyártósorokon is egyszerüen gyártható, a jelenlegi modellek egyes alkatrészein osztozó autó lesz. Valószínüleg pl. üvegtetö, autopilot hardwer és hasonló költséges felszerelések kihagyásával fognak tudni faragni a költségeken, megtartva pl. a remek fedélzeti infotainment, az etalon hatékonyságú hajtáslánc és a dedikált töltöhálózat elönyeit.

toromon36 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142283

Fapados Tesla most mennyi elenne? (1) Fapados Tesla Model 3 teszt - YouTube

Előzmény: Panzerbear (142280)
ShaReRe Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142282

Sztem szükség van egy kisebb Tesla modellre, amit a megalakulás óta ígérnek. M3, MY nem pici autók egyáltalán. Népautó. Mint amilyen a Golf volt egy időben vagy a Corolla.

Előzmény: Panzerbear (142280)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142281
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142280

A teslák így is meglehetősen takarékosak, hogy sokszor két nagy motorral vannak hajtva, nagy és nehéz akkujuk van és hatalmas kerekeik, fékrendszerük. Az aerodinamikai szempontból kevésbé előnyös Model Y átlagos felhasználóknál 20kWh/100km-t, a Model 3 18,5 kWh/100km-t fogyaszt sok száz Spritmonitor felhasználó saját adatai alapján. 

Egy kimondottan spórolósra épített Model 3 szerintem még kis 50-es akkuval is tudná a 300km-t különösebb trükközés nélkül, a nagyobb Y meg 55-ös akkumérettel.

 

És ugye nem azt mondom, hogy ne legyen ennél nagyobb, csak azt hogy biztosan vannak akik egy kis E-Corsa, BYD Dolphin vagy ID3 helyett megvennének szívesebben olcsóbban egy Teslát, ilyen lefogyasztott verzióban. Most 40.000 egy új Model 3, 35.000-ért jó sok típust golyózna ki árban...

Előzmény: bananatree (142278)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142279
bananatree Creative Commons License 2024.05.07 0 1 142278

Ha a hatásfok (alacsony fogyasztás) lehetővé teszi a 300km körüli hatótávot, akkor van értelme akkuméretet csökkenteni.

 

A 64es Niro-ban is pont azt imádom (sok más emberrel együtt), hogy képes erre.

De a 39es akkuval már nem venném meg.

 

Szerintem "felhasználói élményben" ez a minimum.

 

Persze sokan megveszik a kisakkusat is, de sokan meg is bánják...

Előzmény: Panzerbear (142277)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142277

Jelenleg az a hír járja, hogy a Tesla rövid távon nem egy olcsó új modellel fog előrukkolni, hanem a meglevő Model 3 és Y egy egyszerűbb változatával.

Ezt már én is többször megfogalmaztam, hogy felesleges alap modellben a kb 300Le, a minimum 60-as akku és az ezekhez kapcsolódó nagy fékek, kerekek, stb.  

Egy sima, 200Le körüli, 50-60kWh-sakkumérettel rendelkező, nem extrém nagy kerekekkel és fékkel gyártott modell sokkal olcsóbban lenne gyártható.

Legalábbis annyival olcsóbban, hogy konkurenciája lehessen még egy csomó olcsóbb, kisebb, gyengébb típusnak.

 

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142276

Nem a technológia tehet a hibás tervezésről, kivitelezésről...Olyan is van amikor a diesel buszok állnak a hideg miatt, vagy nincs rajtuk fűtés, mert elromlik...

Előzmény: FeZ_ (142272)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142275

brand22    0 0 142266

 

vanak sokan akiket elvakit kina, mások meg a helyén kezelik

Előzmény: szilvatövis (142261)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 2 142274

Ah, megtaláltam, önjelölt várkonyigábor csupakisbetüvel autoipariszakértö....ha meglátom a nevét, el sem olvasom. Ennél kártékonyabb, korruptabb, ostobább fasz nincs jelenleg az autós szegmensben magyarországon...

Előzmény: brand22 (142271)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142273

 szilvatövis (142261) Irtaá

 

nem pedig brand22 csak idézni akart, de elnyomta a gombot

ámen

FeZ_ Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142272

"Nem kell mindennek elektromosnak lennie, pláne nem azonnal. "

 

Csak a (hülye) politikai nyomásnak engedve ilyen ostoba helyzetek is kialakulnak (lásd a cikket), ami egy bohózat szerintem. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR23sN_aZ7hIsk1ojJDY7XAAgoL0LglAnjDaHENQbOlS76QhloIMJyzjFEI_aem_AYEAg4BKnyP_Q1VDXORN0UCjlhBN3e8Rbc899vowFJN9I7CnP6J1rdluu6CucYh8PunqUd4GxB2H6h7ZJhVFc86p

Előzmény: R. Scherbotsky (142255)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142271

Nem a én beszolásom volt (bocs)

Előzmény: Panzerbear (142267)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142270

Ki hoz be és mit? Komolyan, már megint mit olvastál?

Előzmény: mica-r (142264)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 2 142269

Ne kényszerítsük az EU autógyárakat olyanra, amihez nem értenek! 

Mintha nem ök maguk döntenének minden olyan kérdésről, ami öket érinti...

Előzmény: brand22 (142263)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142268

Ez Nem a Én beszolásom volt

csalk rlnyomtam a gombot.😎

Előzmény: mica-r (142264)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142267

Így röhögték ki koreát is, mikor kezdtek megjelenni a szerencsétlen Opel koppintásikkal, mint a Daewoo Racer, Nexia, meg az első SsangYong-ok, mint Korando és Musso, aztán mostanra meg mégis egy hatalmas szeletet hasítottak ki az európai és amerikai piacból a két legnagyobb márkájukkal, a Kia/Hyundai-al. Majd kínában is így lesz. van 15-20 márkájuk, majd marad belöle 3-4 nagy, ami kihasítja a maga szeletét a tortából..

Előzmény: brand22 (142262)
brand22 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142266

Ezt a baszolást muszály voltam beidézni, ami a Elektromos autok fejlesztésére vonatkozott

Egyesek szerinit

Amit a idö fog eldönteni, De mamár látszik, hogy Europa nem alszik

és nemcsak kina a jövövö

 

Europpába épült a egyik legnagyob Gigafactory amiröl a Index meg a Porffolio egy kukott sem tud

mert ezek ugy le kinaiaznak mindent (bocs kina)

 

Ha valki hallot egy városrol amit Skelefteá nak hivnak észak Svédbe

Northvolt Gigafactory pár ezer dolgozik ott

info

 

 

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142265

Ragaszkodnak az autójukhoz...és? Az autózás Németországban szemtelenül olcsó, a keresetek meg magasak...

Majd ragaszkodnak a villanyautójukhoz is ugyan így.

Előzmény: mica-r (142259)
mica-r Creative Commons License 2024.05.07 0 0 142264

Sok évtizedes lesz az átállás (ha egyáltalán létezhet a teljes átállás), nem kell ezt erőltetni, 10-15 évre "behozni".

Előzmény: brand22 (142263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!