Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 1 219821

 

olajzasrol beszelek. 

 

uj motor, viszonylag keves res vesztesegel. 

a pumpa max szallitasa fordulat x tomeg. 

legyen ez max  20 tomeg egyseg. 

 

a kenesi rendszer NYOMAS igenye  4 bar.

az ehez a nyomashoz szukseges tomeg 5 egyseg. 

a fent marado 15 egyse/ kulonbozet a nyomasszabalyzo szelepen keresztul tavozik, vissza a nem nyomott terbe.  

 

EZ a motor (elkezd kopni )  addig fog jo olajkorrel dolgozni, amig a 4bar nyomas tomeg igenye elnem eri a pumpa  max szallitast, vagyis a 20 egyseget. 

(vagyis, kopas fuggvenyeben  egyre jobban zar a nyom.szab szelep ) 

abban a pillanatban ahogy a max szallitas 20 egysege nem birja teljesiteni a 4 baros nyomast, kezdodnek a kenes gondok. 

 

ha ertelmezed a fenti peldat, akkor rajossz arra, hogy ahogy a motor kopik, ugy lesz egyre nagyobb a tomeg aram, de a pumpa tulmeretezese miatt ezt letudja kovetni a tartott nyomasban.  >>

egesz addig, amig a szallitott mennyiseg keves lesz az elvart nyomashoz.

 

na most tedd ez melle a tiedet. 

 

"ha megvan az olajnyomás akkor minden mindegy" eleve már itt téves mert nem nyomásnak kell lennie hanem megfelelő olajáramlásnak, ""

 

az elakadt koksz szemcset mar nem is velemenyezem. 

==================================

 


  

Előzmény: cam aro (219813)
violino1 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219820

Üdv!

2002 Renault Clio 2 1.2  D4F  és Citroen Xsara 1.6 NFU TU5JP4 motorhoz milyen fagyálló való?

Szín számít?

cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 2 219819

A csapágy előtt meg egy elakadt koszszemcse tömíti el az olajjáratot. ""

 

ha a joska pista lenne, nem hivnak zsuzsinak. 

mara bezarhatjuk a topikot. 

Előzmény: Paco155 (219816)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219818
Előzmény: Paco155 (219812)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219817

szinte biztos hogy szegeny kevereken *  jar az adott tartomanyban. 

hogy ezt mi okozza, az nem online feladat, de okozhatja akar a kifujo kipuff is ( lambda szenzor ) 

 

* ertsd is. 

vagy sok a levego, vagy keves a benzin. 

 

muhelyben nem tudok segiteni, de megdobbento hogy egy szegeny keverekes hibafeltarashoz spec garazst kell keresni.. 

Előzmény: Performen (219806)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 219816

Legyen az órád, vagy bármi szerint 8 bar olajnyomás.  A csapágy előtt meg egy elakadt koszszemcse tömíti el az olajjáratot. A magas nyomást pont az a szemcse fogja okozni, nélküle lenne mondjuk egy bar sem. Cserébe nem enged olajat a csapágyhoz ott nincs olaj utánpótlás és nem alakul ki megfelelő olajfilm.  

 

 

Nade 8 bar a nyomás! szóval elegendő igaz? 

 

Cam, a gondolataidat szedd össze :P 

Előzmény: cam aro (219813)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219815

vedd ugy hogy nem teljes terhelesrol beszeltem. 

az hp 1400 bar sem teljes terheles. ;) 

Előzmény: kisfo (219804)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219814

dobtam egy megkozelito  hasrapacsi erteket, gyak mindegy mekkora nyomasrol. 

 

osszehasonlitas volt a lenyeg, nem az hogy 1+1. 

Előzmény: kisfo (219804)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 2 219813

Camaro állítása pl., hogy "ha megvan az olajnyomás akkor minden mindegy" eleve már itt téves mert nem nyomásnak kell lennie hanem megfelelő olajáramlásnak, ""

 

 

kopott csapagynal olyan aramlas van mint a niagaraban. 

baszhatod az aramlast. .ha limitalt a szallitasi mennyiseg.  

a mennyiseg megnol, a nyomas lecsokken. 

akkor mi is kell .. ??? 

 

arrol nem is beszelve hogy nyomas, es aramlas kozt eleg egyszeru ossze fugges van. 

 

paco..

szedd ossze magad.  :)

Előzmény: Paco155 (219802)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 219812

"mondjon egy helyet ahol nagyobb a mechanika terhelés mint a hajtókarcsapágyon"

"fel lett sorolva tobb tetel is. "

 

Mutasd meg hol. 

Előzmény: cam aro (219811)
cam aro Creative Commons License 2024.05.07 0 2 219811

mondjon egy helyet ahol nagyobb a mechanika terhelés mint a hajtókarcsapágyon. Na erre már csak mellébeszélés hegyek jöttek, hogy mindenhol. Na de hol? Egyet lécci! Mindenhol.  De válassz ki egyet! ""

 

fel lett sorolva tobb tetel is. 

egyiket sem cafoltad, csak egyiket sem fogadtad el mert az nem illett a 'kepletedbe' ..

 

egyebkent meg a hot sehonnan nem tudod 'kivonni' . .

annelkul terhelest nezni nincs is ertelme.

innentol meg meddo az errol eroltetett vita. 

========

Előzmény: Paco155 (219800)
Thaila4eve Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219810

sziasztok!

 

2002. 1.4 8v benzin manual, no abs thalianak a FAST FT27166 a gyári féltengely márkája?

 

Illetve melyik féltengely márkát javasoljátok? nem járok sokat(évi 2-3 e km) de valami megbízható kell.

 

előre is köszönöm!

Performen Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219806

Sziasztok!

 

2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi motorral.

 

A hibajelenségem az lenne, hogy

- kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó.

- terhelésnél gyorsítva, tehát pl 2-3-as sebességben egyértelműen és minden alkalommal megakad, de utána kigyorsulja rendben tiltásig, illetve gyorsításkor a magasabb tartományokban ha nem tökig nyomom a gázt, hanem kicsit visszaengedek belőle, akkor jobban gyorsul, mintha tökig nyomom, mert akkor érezhetően kicsit rángat vagy megakad a gyorsulás.

- nem tudom, hogy számít-e de a kipufogó kicsit az egyik illesztésnél kifúj. Halk de azért ez odafigyeléssel hallható.

- a check engine lámpa világít, egyszer egy általános szervizben kiolvasák, azt mondták, hogy szegény a keverék de hogy miért, azt nem tudták megmondani.

 

 

Ha van valakinek tippje, hogy mi lehet, mondja nyugodtan, de persze nem távgyógyítást keresek :-) Igazából ha valaki azt megmondaná, hogy milyen típusú autószervizbe érdemes vinnem, már az segítség lenne. Lehet pl hogy valami injektor probléma és  akkor valami speciális szervizt kellene keresnem? Azt mindenképpen szeretném elkerülni, hogy elviszem szervizbe és akkor ott találgatva cserélgetik az alkatrészeket.

Eddig igazából olyasmi problémák voltak a kocsival, hogy olajcsere, légszűrő, féktárcsa, fékpofa csere vagy elrepedt a szélvédő és ilyen szervizekben, ahol ilyen általánosabb dolgokat csinálnak, lehet, hogy ennyire speciális dologhoz nem értenek, ezért kérek most segítséget. Az autó Budapesten van.

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.07 -2 1 219805

Hülyeségeket beszélsz. 

A mindenhol magában foglalja az egyet. Válassz magadnak.

Aki elbukott és bevallani valója van az egyelőre te vagy, mert latszólag fogalmad sincs hol milyen terhelesek ébrednek.

Vizsgalj csak egy egyszerű veztengelybütyköt. Vajon miért készül keményfémből?

Nem azért száltam ki mert nem értem miről van szó hanem mert a hozzád hasonló fogalmatlan arrogansoknak nincs időm oktatást tartani

Előzmény: Paco155 (219800)
kisfo Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219804

"max 50-60 baros csucsnyomasal."    milyen motornal ?  en ezt kevesnek erzem 

 

egy sima 10.5-es süritesü szivo benzines teljes terhelesnel:

 

Előzmény: cam aro (219797)
kisfo Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219803

az elsö abrat arra hoztam peldanak, hogy a valos terheles nagyon függ az alkatreszek merevsegetöl; kis deformaciok nagyon meg tudjak valtoztatni a terhelt felület méretét

 

a masodikat egy adalekkent hoztam, hogy a csapagyak terheleset befolyasolja a kiegyenlitettsegi fok is; mekkora az ellensuly a fötengelyen, az nem csak a kiegyenlitesben, hanem a csapagyterhelesben is jatszik

 

nem vagyok BMW fan - söt - igy azt is el tudom kepzelni, hogy ök a "vélt, szugferált dinamizmusuk, motor forgóképessége" érdekében erösebben hajlanak a kisebb tömegre, kisebb kiegyenlitettségre, ami miatt nöhetnek a csapagyban a problemak

azt ~biztosan tudom, hogy van olyan diesel modelljük, amiben a turbotöltö (p3, p2) a mas gyartoknal szokasosnal jobban "elöfeszitett", nagyobb p2-vel es ehhez nagyobb p3-mal mennek ...nekem ez nem/sem volt szimpatikus

Előzmény: bnorci71 (219788)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 219802

" (olajmechanika van?)"

Van bizony. :)  (Hidromechanika címszó alatt keresd)


"De ez nem feltétlen kritikus üzemállapot, vannak az olajnak nehezebb "munkahelyei" szerintem"

Ez így megint egy kivétel generálása.  A valóság az, hogy azért kurva nehéz jó olajat csinálni mert egy csomó egymással ellentétes követelménynek kellene megfelelnie. Pl. ezen a ponton nagynak kellene lennie a viszkozitásának 130 fokon is. És közben elég kicsinek, hogy szivattyúzható legyen -20 fokon is. Elég folyékonynak, hogy ne szakadjon meg a két felület között folyadékáramlás az ütésszerű terhelés hatására, de elég folyékonynak, hogy át lehessen préselni azon a hangyafasznyi résen. Camaro állítása pl., hogy "ha megvan az olajnyomás akkor minden mindegy" eleve már itt téves mert nem nyomásnak kell lennie hanem megfelelő olajáramlásnak, de dinamikus változásra ellenállónak. Csak ezen az egy ponton négy különböző követelmény  ( És ez éppen annak a viszkozitásnak a kérdésköre amit bnorci írt). 

 Más helyeken meg más szempontokból viszont más a követelmény ugyanazzal az olajjal szemben. Bírja jól a meleget, ne krakkolódjon, ne kokszosodjon, de közben ha lehet vegye fel jó gyorsan a hőt. Cserébe minél hamarabb adja le a hideg helyen.  Tisztítsa az érintkező felületeket, de közben ne ülepedjen le a benne levő szennyezés hanem lebegtesse. 

És ha ez nem lenne elegendő akkor a motorfejlesztők újabbnál újabb követelményeket találnak ki,  emeljük azt, csökkentsük ezt, kisebb legyen a folyadék ellenállása, hogy csökkentsük a fogyasztást, de legyen nagyobb a másik helyen, hogy  ne csorogjon le a túl gyorsan a hengerfalról.   

És így tovább.  Nagyon NEM mindegy milyen olaj van abban a motorban, és az egyetlen út, hogy ebből ne lehessen garanciamegtagadást csinálni az a gyártói jóváhagyás betartása.  Lehet azonos viszkozitású, ACEA besorolású, bármi.  HA nem a gyártó által jóváhagyott olaj van benne akkor bibi esetén mehet a delikvens a sóhivatalba. 

Előzmény: mica-r (219799)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 219801

Ezt senki nem vitatta.  A vita azon volt, hogy nem bírt egy egyenes választ adni egy egyszerű kérdésre, vagy egy olyat ami igaz, vagy bevallani, hogy bocs, nincs olyan, túltoltam. 

Előzmény: mica-r (219798)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 219800

Nem, nem te vitted, csak most amikor végre vissza lett terelve akkor megint hoztad a hőterhelést.  Ami jogos is az olajminőség szempontjából, és senki sem vitatta csak épp iqbajnokunk nem ezen bukott el hanem ott, hogy a hajtókarcsapány és mechanikai terhelés.... 

 

Ezek az első két eredeti - tőled: 

"lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben. "

"a csapagy/olaj kerdest az lihegi tul , aki nem tudja hogyan mukodik egy kenyszer olajzasu siklocsapagy rendszer. 

ehez a minosegnek keves koze van." 

 

IQvitéz hozta a formát, hogy a mechanikai terhelés tűrésének semmi szerepe, mindenhol máshol sokkal nagyobb terhelés éri az olajat. 

 

Bnorci csak annyit kért, hogy akkor mondjon egy helyet ahol nagyobb a mechanika terhelés mint a hajtókarcsapágyon. Na erre már csak mellébeszélés hegyek jöttek, hogy mindenhol. Na de hol? Egyet lécci! Mindenhol.  De válassz ki egyet! Azóta sem mondot egyet sem, az utolsó az, hogy akkor ő kilép.   

 

Mivel a gyűrűknél is hőterhelés van nem mechanikai így a te hozzáfűzésed is csak ismét a "nem a kérdésre válaszolás hanem terelés". Ennyi.   

 

Előzmény: cam aro (219797)
mica-r Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219799

Legyen úgy, hogy a hajtókar csapágynál van nagy mechanikai terhelés (olajmechanika van?)
De ez nem feltétlen kritikus üzemállapot, vannak az olajnak nehezebb "munkahelyei" szerintem

Előzmény: Paco155 (219796)
mica-r Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219798

Azért hoztam a témába, mert kritikus pont, a hőterhelés is ott jelentősebb. Nem érdemes kihegyezni egy siklócsapágyra az olajműködést szerintem

Előzmény: Paco155 (219792)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 1 219797

nem en vittem mas vaganyra a kerdest. 

 

de vedd ki belole a hoterhelest ha tetszik,

es menjunk at egy 1400baros nagynyomasu pumpa meghajtasara. 

atmero sacc 8mm, eloallitott nyomas 1400bar. az osszes siklo alkatresz acel. 

(nem mellesleg a tobbseget gazolaj keni ) 

 

vele szemben ott egy hajtokar csapagy,/felulete/  puhafemes csapagyazas, max 50-60 baros csucsnyomasal. 

 

ha ez sem eleg, akkor immar elmeleti tudas hianyaban, csupan a gyakolratra hagyatkozva ALLITOM.. hogy a forgattyus mu csapagyazasa az egyik legkevesbe serulo eleme a kenes rendszernek. 

vajh miert, ha - allitasod szerint - ott a legnagyobb a terheles. 

 

kezd ez nagyon felre menni. 

 

 

Előzmény: Paco155 (219796)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219796

A kérdés a mechanikai terhelésről szólt, neked is fölösleges a hajánál fogva iderángatnod a hőterhelést, Münchausent, vagy bármi mást. 

Előzmény: cam aro (219795)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 1 219795

mi okozza a gyuru kokszosodast ? 

maskent,..mi a kokszolt olaj ? 

 

miert alakul ki a kokszosodas gyurunel, turbonal, vezerleseknel ? 

...es miert nem fotengely csapagyazasnal ? 

 

segitek. 

ho/terheles 

Előzmény: Paco155 (219792)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 2 219794

 A hajtókar csapágynál expanzió ütemben kap egy baszott nagy ütést az olaj amit ""

 

minden - jol mukodo - motorban kontrollalt eges folyik, egyikben sem detonacio sebessegu az eges. 

amelyikben igen, az hibas. (es nem is birja sokaig )

de mi most nem hibarol, hanem terhelesrol beszelunk. 

Előzmény: Paco155 (219780)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219793

nincs itthon erre eszkozom. 

ellenben mentem ma vele cirka 20km-et minden baj nelkul, ...ahogy eddig. 

lehet megprobalok ra egy kisebb max nyomasu orat.. hatha..

bar ha eddig 30k alatt nem volt ra szuksegem.. akkor most csak arra jo hogy belem bssza az ideget. :D 

 

Előzmény: lafanc (219777)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219792

Én úgy tudom azoknál inkább a kokszosodás miatt megragadó, és nem megfelelően dolgozó gyűrű, illetve az olajlemosódás miatt nem elegendően vastag film kialakulása a problémás.  

Előzmény: mica-r (219791)
mica-r Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219791

Akár egy dugattyúgyűrű hengerfal is kritikusabb pont lehet, nem véletlenül van egyre több gyűrű problémás motor.

Előzmény: Paco155 (219790)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 219790

Köszönöm, hogy elismerted, hogy nem tudsz egyet sem mondani mert nincs ilyen.

Előzmény: Capt.IQ229 (219789)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.06 0 2 219789

Kiszálltam 

Előzmény: Paco155 (219768)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!