Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219796

A kérdés a mechanikai terhelésről szólt, neked is fölösleges a hajánál fogva iderángatnod a hőterhelést, Münchausent, vagy bármi mást. 

Előzmény: cam aro (219795)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 1 219795

mi okozza a gyuru kokszosodast ? 

maskent,..mi a kokszolt olaj ? 

 

miert alakul ki a kokszosodas gyurunel, turbonal, vezerleseknel ? 

...es miert nem fotengely csapagyazasnal ? 

 

segitek. 

ho/terheles 

Előzmény: Paco155 (219792)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 2 219794

 A hajtókar csapágynál expanzió ütemben kap egy baszott nagy ütést az olaj amit ""

 

minden - jol mukodo - motorban kontrollalt eges folyik, egyikben sem detonacio sebessegu az eges. 

amelyikben igen, az hibas. (es nem is birja sokaig )

de mi most nem hibarol, hanem terhelesrol beszelunk. 

Előzmény: Paco155 (219780)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219793

nincs itthon erre eszkozom. 

ellenben mentem ma vele cirka 20km-et minden baj nelkul, ...ahogy eddig. 

lehet megprobalok ra egy kisebb max nyomasu orat.. hatha..

bar ha eddig 30k alatt nem volt ra szuksegem.. akkor most csak arra jo hogy belem bssza az ideget. :D 

 

Előzmény: lafanc (219777)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219792

Én úgy tudom azoknál inkább a kokszosodás miatt megragadó, és nem megfelelően dolgozó gyűrű, illetve az olajlemosódás miatt nem elegendően vastag film kialakulása a problémás.  

Előzmény: mica-r (219791)
mica-r Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219791

Akár egy dugattyúgyűrű hengerfal is kritikusabb pont lehet, nem véletlenül van egyre több gyűrű problémás motor.

Előzmény: Paco155 (219790)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 219790

Köszönöm, hogy elismerted, hogy nem tudsz egyet sem mondani mert nincs ilyen.

Előzmény: Capt.IQ229 (219789)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.06 0 2 219789

Kiszálltam 

Előzmény: Paco155 (219768)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219788

segítesz értelmezni a 2 képet?

a "csapágyat" ért terhelés 170 vagy 705Mpa

 

a szelephibánál a rugó ennél nagyobb erővel nyomja himbát a vezérműtengelyhez?

Előzmény: kisfo (219783)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219787

Jogos. A fizikai terhelés slendrián meghatározás volt

 

pl.: csak a mechanikai terhelést (nyomás, nyírás) ?  

igen én csak erre értettem

 

a höterhelést már nem oda értve ?

igen azt már nem oda értve

Előzmény: kisfo (219783)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.06 -3 0 219786

Neked félrebeszélésnek tűnik amit bem értesz.

Ez ellen többet nem tudok tenni.

Bölcs(ebb) volt aki bele sem kezdett.

Előzmény: bnorci71 (219767)
atuc Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219785

Nincs nyomaték. Nem tudod ellenőrizni. A szükséges összehúzó erőt a csavar tulajdonságai határozzák meg a szögrehúzás után.

Mi gond lehet egy lehúzott hengerfejjel amit "érzel"?

Előzmény: pega72 (219784)
pega72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219784

Igen,sejtettem. Úgy erzem,hogy valami gond van vele. Ezért szeretném megnézni. A 25 Nm megvan. Kellene egy támpont,hogy kb mennyi lehet,amit még elbír a kötés.

Előzmény: mica-r (219782)
kisfo Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219783

:-))))))             naggggyon tetszenek a hasonlatok !

 

a többire:

 

mit értetek "fizikai" igenybevetel alatt ?   (ebben: "hol kap még akkora fizikai terhelést az olaj mint a csapágynál?")   

 

pl.: csak a mechanikai terhelést (nyomás, nyírás) ?     a höterhelést már nem oda értve ?  mert az égéstermékböl gondolom már kémiainak minösül 

 

 

evvel egyetértek: "szvsz a mostani 'hig' olajok egyetlen ok miatt vannak.. hogy csokkentsek a fogyasztast"

 

szerintem is ez kulcs a (a fizikait inkabb mechanikaira modositanám) nagy mechanikai terhelés kérdésében:

"a nyomashoz felulet is tartozik. 

egy fotengely csapagyazas ugyan nominalisan valoban a legtobb nyomast kapja, de ehez kepest a felulete is tobbszorose mas, hasonlo terhelesu alkatreszeknel.. lasd fogaskerekek.. himbak"

 

 

+ : a geometriai design es a valos geometria (curvature, clearance, deformations) hogyan modositja a terhelt felület méretét (akar a siklocsapagynal, akar fogaskerekeknél,..)

 

+ : egyéb design, pl. kiegyensulyozottsagi mertek hogyan modositja az eröket es igy az olajfilm terheleset, vastagsagat

 

 

 

 

sokszereplös, sok befolyasolo tenyezös kerdes ez is

Előzmény: lafanc (219778)
mica-r Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219782

Nem kell utánhúzás, nincs megadott max nyomaték

Előzmény: pega72 (219781)
pega72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219781

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Opel x16xel motornál hengerfejtömítés csere volt. A gyári meghúzási nyomatékokat ismerem. 25nm,90°,90°,90°,45°. Viszont szeretném utánhúzással ellenőrizni. Meg tudja mondani valaki,hogy mi a végnyomaték? A fokolból nem igazán tudnám kiszámolni.... A suzukinal tudom,hogy 70-75 Nm. Ennél az Opelnál?Köszi előre is!

Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 219780

De, hogy meg is értsd bár azt hittem tudod. A hajtókar csapágynál expanzió ütemben kap egy baszott nagy ütést az olaj amit neki kell felvennie, ez alatt az idő alatt nem szabad a két csapágyfél közül kifolynia ->a két fém nem érheti el egymást...   sehol máshol a motoprban nincs ilyen mechanikai terhelés, sem a vezérlésnél, sem a turboban, sehol.  A főtengely nyugvócsapágyai kapnak hasonlót de eleve csak a felét mert minden eset két (több) nyugvócsapágyon oszlik el.

    

Előzmény: Paco155 (219779)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 219779

Egyikben sem kap nagyobb fizikai terhelést. 

Előzmény: cam aro (219772)
lafanc Creative Commons License 2024.05.06 0 1 219778

A qrva nagy tengerjáró hajók alja se kopik el, amig van víz a hajó alja és a tengerfenék között. Pedig ott van terhelés bőven. :) 

 

A csúszdán víz nélkül megsül a segged. Mégse azért folyatják a vizet, hogy hűtse a segged. :)

 

A HTHS viszkozitás nem jó példa volt ide. A csökenésével a csapágykopás sebessége változik legkevésbé.  Az olajnyomás nélkül kent alkatrészek mint pl.gyűrűk kopása viszont többszörösére gyorsul. (Ha nem alacsony HTHS viszkozitásra tervezték a motort.)

Előzmény: bnorci71 (219745)
lafanc Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219777

Vakold le a mérő és a hengerfej között egy indítás idejére. Ha úgy se épül fel a nyomás a csőben akkor lent van baj. Ha úgy felépül, akkor keresnék valami kiesett dugót a veztengelyen, mint a pd motoron a himbatengely dugója. Az is jön, megy, működik egy darabig a csökkent olajnyomással. :)

Előzmény: cam aro (219776)
cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219776

ahogy elnezem a legtobb kenesi helyen gordulo csapagy van, ott nem fog feltorlodni a nyomas.. 

hajtokar, es veztengely meg mindig nem derult ki, de ha veztengely fele nyitott a kor, akkor fotengely  fele is az kell legyen.

szvsz lehet beszoptam a nyomasmerobe  fektetett munkat.. 

 

...egy briggs&stratton ez a honda. :D 

szoro olajzas, ket allasu olajpumaval..  semmi nyomas alatt. 

..vagy elmentem aludni. 

Előzmény: cam aro (219775)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219775

de ha mar olajnyomas.. 

off motorrol van szo, amin a hengerfej olajzo csovere bekotottem egy mecha olajnyomas merot. 

(7bar max nyomasal.*  ) 
a kepen a-  (2) oil pipe - kapott egy plusz banjo eyet, dupla banjo csavaral. 

nos. 

motor ahogy eddig, indul, jon megy.. zug az olaj is mindenfele. 

de olajnyomas oran nincs erzekelheto valtozas. (* lehet a range tul nagy..?) 

 

goggliztam. 

nincs adat nyomasrol, ( SVmanualban sem )  de tobben is jeleztek hasonlo anomaliat.. 

szurok egy kepet a rendszerrol.. (nem tudom mennyire lesz nagyithato )

a kerdes.. elkepzelheto hogy egy nagy hengeres motor csupan csopogos olajzast kap ?? 

 

cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 1 219774

szerintem sehol nem kap az olaj akkora nyomást mint a hajtókar csapágyánál ""

 

szerinted.. .

azt elfelejted hogy a nyomashoz felulet is tartozik. 

egy fotengely csapagyazas ugyan nominalisan valoban a legtobb nyomast kapja, de ehez kepest a felulete is tobbszorose mas, hasonlo terhelesu alkatreszeknel.. lasd fogaskerekek.. himbak.. stb. 

szvsz ha leosztod azt a nyomast a feluletre.. szinte ez kapja a legkevesebb nyomast. 

(nem veletlen nem kopik ugye.. ?. raadasul koromel karcolhato csapagybevonatokal..  ) 

 

 

Előzmény: bnorci71 (219767)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219773

UL. 

Előzmény: Tectane (219765)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 1 219772

ott van, leirta. 

 

turbo,  vezerles, himbak, gorgok.. 

Előzmény: Paco155 (219763)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219771

ügyfél autójába locsolnak mást mint amit az a hülye mérnök kitalált ""

 

nem locsolnak bele mast. 

pont azt a specifikaciot locsoljak bele amit a gyar eloir. 

(egyebkent egy motor karnal seggbebaszhatnak magukat garancias oldalrol.  ) 

csak levonjak belole a redbull, a formula one, es egyeb olaj birodalmi reklam koltsegeket. 

ertsd is.

nem a tul hypeolt termeket veszik amit mindenhol a te elkoltott penzedbol reklamoznak, hanem olyan gyartotol u.a spect, de reklam koltsegek nelkul. 

Előzmény: bnorci71 (219755)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219770

fotengely csapagyaknal kicsi a nyiro feszultseg. 

 

A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.""

 

ez a magyarazat viszont pofont ad annak a szarnak, amivel eddig a 'hig' olajokat ajanlottak, mert hogy az gyorsabban jut el a kenesi pontokra. 

igen babam.. csak hogy hamarabb le is urul onnan . 

 

szvsz a mostani 'hig' olajok egyetlen ok miatt vannak.. hogy csokkentsek a fogyasztast, ami  meg =  kibocsajtott Co...grammjai..

szvsz nem baj ha motor hamarabb kopik, csak emisszios normat lehessen tartani.. 

Előzmény: bnorci71 (219746)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219769

akar viz is. 

 

a minoseg a nagy terhelesu pontok miatt van. 

ilyen terheles pl a turbo, vagy a megadott service intervallum hossza. 

de en nem errol beszeltem, hanem utangyartott fotengely csapagyakrol, ahol gyak mindegy az olaj minosege. >> ahoz hogy az siklas mukodjon. 

Előzmény: bnorci71 (219745)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 219768

EGY helyet mondj. 

Előzmény: Capt.IQ229 (219764)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219767

3x kérdeztük meg konkrét válasz helyett elkezdődött a félre beszélés hőtűrés és gázkezelés holott kimondottan fizikai terhelésről volt szó

 

nem véletlen raktam be idézetet

 

HTHS viszkozitás

A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.

 

hiányosak az ismereteim, de olvasni azért még tudok

 

szerintem sehol nem kap az olaj akkora nyomást mint a hajtókar csapágyánál

 

és egy modern motorba tervezett olajnak nem a viszkozitása a lényeg hanem pont a fent említett HTHS értéke csak kicsit nézegetni kel a gyártói specifikációkat

 

 

Capt.IQ229

 

te lusta voltál visszagörgetni én megteszem innen indult a flame

 

lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben

 

 

sehol nem azt mondtam cam aro öntött rossz olajat a motorba ne vidd félre általad kitalált dolgokkal az egészet

 

 

és nem véletlen zárom újra azzal a mondokámat

van aki viszkozitás szerint vesz olajat van aki minősítés szerint

 

mi vitatkozunk szerintem beszélgetünk a dologról a mérnök meg tudja miért azt írta elő

 

 

 

 

Előzmény: Paco155 (219763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!