Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.03.02 0 3 110220

M3 bevezető forgalma 1978 októberétől 1982-ig illetve 1984 ig terelőutakon zajlott....

 

Autó motor 1978.11.06. 

 

A Körvasút sori felüljáró teljes egészében az V. ötéves terv utolsó évében készül el. Az építés ütemezése biztosította, a forgalmi igények pedig szükségessé tették a fél pálya szeptemberi üzembe helyezését. Mint az errefelé közlekedő gépkocsivezetők is tapasztalják, az első ütemben 2X1 sávon keresztezik külön szintben a Körvasutat. Ez is része az M3-asautópálya elosztó úthálózatának. A bevezető szakasz forgalomba helyezése ütemezetten történik, az alábbi sorrendben kerülnek a pályaelemek átadásra: — a Körvasút sori felüljáró jobb pályája 2X1 sávval, — a teljes Körvasút sori felüljáró a végleges 2X3 sávval, — a bevezető út egyik útpályája a Körvasút sortól északkeleti irányban (a későbbiekben ismertetendő Rákos úti csatorna építése miatt), — a teljes, 6 km hosszú bevezető út a Felszabadulás úttól a Hungária körútig a Széchenyi és a Szerencs utcai csomópontban jelzőlámpás csomóponttal. — az előbbi két csomópontban külön szintű átvezető műtárgyak.

Az ötágú elosztó úthálózat elemei:

1. számú terelőút:Felszabadulás út—Szőcs Áron utca—Árpád út—Váci út, illetve Régi Fóti út—Pozsony utca—Fóti út—Váci út;

2. számú terelőút:Felszabadulás út—Rákos út—Tóth I. utca—Körvasút sori felüljáró;

3. számú terelőút:Felszabadulás út—Bánkút utca— Kolozsvár utca—Erzsébet királyné út;

4. számú terelőút:Felszabadulás út—Hevesi Gy. utca—Frankovics M. utca— Csömöri út;

5. számú terelőút:Felszabadulás út—György utca— Csömöri út—Rózsa utca— Füredi utca—Fogarasi út.

Az öt terelőútvonal kijelölése azért vált szükségessé, mert a meglevő úthálózat csak úgy képes biztosítani az autópályáról érkező forgalom továbbvezetését. A már említett terelőutaikon minden, szükséges helyen, és megfelelő számban helyezük el.

 

 

Az elosztó úthálózat ama csomópontjaiban, ahol indokolt volt, elvégeztettük a szükséges személymódosításokat, felfestéseket. A Felszabadulás úton öt jelzőlámpás csomópontot helyeztek üzembe az idén, valamint a terelőutakon két új forgalomirányító berendezés kezdte meg működését a közelmúltban. Az új jelzőlámpával irányított csomópontok az alábbiak: a Felszabadulás úton a Rákos útnál, a lehajtó rámpánál, a felhajtó rámpánál, a Bánkút utcánál és a Hevesi Gy. útnál, valamint a Hevesi Gy. úton a Zsókavár utcánál és a Cservenka M. utcánál. Számos egyéb munka is elkészült a forgalom zavartalanabb lebonyolódása érdekében. Ezek közül leghatalmasabb a már említett, XV., Rákos úton épülő 1800 mm átmérőjű szennyvízcsatorna, amely részben a távlatban létesülő lakótelepeket, részben az új főforgalmi utat fogja szolgálni. A csatorna első ütemben a Tóth I. utcától a Széchenyi utcáig került a burkolat alá, majd 1982-ig a Körvasút sortól, a Wesselényi utcáig készül el teljes hosszban a közművezeték a még hiányzó két szakasz elkészítésével. Azért fontos megszakítani a kivitelezését, mert az egyik, legnagyobb kapacitású terelőút a Rákos út, amelyen a közműépítés folytatása az autópálya bevezető szakasza egy részének belépése után lehetséges csupán A gödöllői csomópontnál, az autópálya kezdeténél, a TIR jelzésű, általában nagyméretű közúti szerelvények részére a Budapestre vezető ajánlott útvonal a régi 3. számú főút marad. Erre az intézkedésre azért volt szükség, mert a kevésbé fordulékony és nehezebben manőverező, hosszú járművek a terelőút-hálózaton igen nagy hátrányban lennének, és a forgalmat jelentősen lelassítanák. Az 1982-ig üzemelő terelőút-hálózat természetesen nem nyújt azonos színvonalú megoldást a végleges főforgalmi úttal. A 23,5 km hosszú első autópályaszakasznak és a 6 kilométeres bevezetésnek az építési költsége lényegében azonos, a kettő egyidejű megépítésére viszont nem volt lehetőség, a korlátozott anyagi források miatt. A főváros amúgy is zsúfolt, túlterhelt úthálózata az M3 autópályán érkező forgalmat nehézségek árán tudja csupán befogadni. Jelentős szolgáltatási színvonalemelkedést eredményez viszont a bevezető útszakasz elkészítése. Az új autópálya valószínűleg rövid idő alatt éppen olyan közkedvelt lesz az ország útjait járók táborában, mint az M7. Kényelmet, gyorsaságot, biztonságot nyújt, és környezetének szépsége, a szelíd gödöllői dombok látványa éppoly vonzó, mint azok a kirándulóhelyek, amelyeket kulturáltabb közlekedéssel érhetünk el az M3 autópályán.

 

 1980  Kacsó P úti felüljáró építése

forrás:Fortepan

Előzmény: nohab (110167)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.01 -1 0 110219

a helyi felsővezeték jégtörő ?

Előzmény: D 20 (110218)
D 20 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 110218

Dusanbe, 260T: https://transphoto.org/photo/01/64/21/164218.jpg

Már üzemen kívül. :/

D 20 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 110217

Kutató közléskényszer küldi...

Aztán hogy hol, azt már nem sikerült neki... :)

torqmatic Creative Commons License 2024.03.01 0 1 110216
Előzmény: f_k (110212)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 110215

Debrecen, 24-es busz története:

 

Az 1971. május 31-én a megszűnt 6-os villamos helyett június 1-től 24-es jelzésű autóbusz járt.

Mivel a Csapót átépítették (Csapó-kanyar kiegyenesítése), ezért az új 24-es busz a Dósa Nádor tér - Kossuth utca - Rakovszky Dániel utca - Kassai út - MGM - Köztemető főkapu útvonalon közlekedett és betétjárat indult 24A jelzéssel, mely csak az MGM-ig közlekedett.

Ekkor csúcsidőben 2,5 percenként közlekedett.

Előzmény: f_k (110212)
Blindmouse Creative Commons License 2024.03.01 0 0 110214

Jah.. 282-vel ütötték ki anno a cinkotai út sarkán a villanyoszlopot.

Előzmény: trizs77 (110185)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 110213

Debrecen.

Előzmény: f_k (110212)
f_k Creative Commons License 2024.03.01 0 3 110212

Forrás: Fbook

 

GC 66 29 

24 es vidéki Volán helyijárat

Melyik városban , kb mikor készülhetett a kép?

Korai Ik-260 talán Székesfehérvár?

trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 0 3 110211

Váltótársam egyik tartalék napján elvitte egy Budapest-Dunaföldvár-Budapest körre a 282-t.

Nem önként.

Előzmény: EKM-765 (110206)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110210

köszönöm.

Előzmény: Ep128 (110208)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110209

Az bizony egy okosba' átszámozás lehetett.

Előzmény: D 20 (110204)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.29 -1 2 110208

Fél-off:

Apró helyreigazítás: A JÁFI-AUTOKUT az egy és ugyanazon cég. :-) Két nagyszülőm is ott dolgozott, így első kézből ismerem a sztorit... Tehát a mondatodban a "JÁFI-AUTOKUT-IKARUS hármas", az "kettes". :-)

(1971 -ig JÁFI, onnantól AUTOKUT...)

Előzmény: trizs77 (110195)
D 20 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110207

BPC-330: https://platesmania.com/hu/foto20819829

Szójjjatok, ha újrafelfedezek, mer'elfelejtek mindent is. :/

EKM-765 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110206

Az egyiken 1987-88 táján a dorogi oldalban utaztam többször.

Előzmény: trizs77 (110185)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 110205

Azt 80 kg-s zsákokkal kelet csinálni.

 

Fínom rizs szerű kő őrlemény volt a zsákokban.

Előzmény: siófoki35 (110201)
D 20 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110204

Most néztem csak, hogy elv keletebbre még 2004-ig működött...

Viszont azt furcsállom, hogy 2003-as fotón vastag oldalgumi, zörgős ablakok, a 2004-es képen vékony léc, újabb ablakok.

Na mindegy is.

Előzmény: D 20 (110189)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110203

Most is lehet, csak kérni kell engedélyt utasszállításra.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
D 20 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110202

Ezen az egy képen kívül a plebs nem ismer egyéb felvételt róla.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110193)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110201

Mondjuk utasterheléses próba ;) 

Előzmény: triplaharom (110199)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110200

Nem bizony.

A KPM közúti ellenőrök meg is fogtak pár elkövetőt.

Megúszták 10-20 ezer forintos bírságokkal.

A cégek.

Nem az aki csinálta.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110199

Biztosan ki volt találva rá, valami okosság. 😁

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.29 0 2 110198

Így van.

A 263/283-nál már eleve máshogy tagolódott a váz, a 262/282 esetében viszont úgy tűnik, csupán a megfelelő helyeken hosszabbítottak valamennyit.

Előzmény: Gordon Zsigmond (110196)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.29 0 1 110197

Pedig próbarendszámmal gondolom már akkoriban sem lehetett volna csak úgy furikázni...

Előzmény: trizs77 (110195)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110196

Érdekes.

Ugyanúgy egy méterrel nyújtották meg, mint a 263-ast, csak más elv mentén, ha jól értem.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110193)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.28 0 3 110195

262-est látott egyáltalán valaki, netalán készült róla fénykép?

 

-----------------------------------

 

 

Igen.

 

Elég sokan láthatták.

 

Úgy 1-2 évig az IKARUS-JÁFI-AUTÓKUT hármas cincálta kísérleti kocsi felirattal, próba rendszámmal.

Sokat járt Budapesten mert állandó lakása a XI.ker Bogyó utca-Csóka utcában volt.

 

Majd kb. 1,5 éves korában beosztották IKARUS belszolgálati busznak.

De amíg az IKARUS belszolgálati buszok kb. 90%-a műszakos munkásszállítást végzett, a 262-es nem.

Ő lett a Fehérvári IKARUS üzem és a Mátyásföldi IKARUS gyár közötti (amúgy belső menetrendszerinti) autóbusz.

 

Naponta minimum egyszer de néha naponta kétszer megfordult a két gyáregység között.

 

Szovjet sárga volt, középen az orosz piac jellegzetes felső  "kereső"  lámpájával.

Mint az Ik-55 Lux buszokon.

 

normál magyar rendszámot tudtommal sohasem kapott.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110192)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110194

OFF

Ma már biciklik állnak a helyén.

ON

Előzmény: trizs77 (110190)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.28 0 1 110193

De még mennyire.

Amint látható, itt elsősorban az első és a második ajtó közötti rész nyúlt meg egy kisebb ablakkal a 260-ashoz képest, a ládaajtókból következtetve pedig maga a gépészet is ennyivel hátrébb tolódott.

Előzmény: Gordon Zsigmond (110192)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110192

262-est látott egyáltalán valaki, netalán készült róla fénykép?

Előzmény: Alexander Pistoletov (110187)
riezaK Creative Commons License 2024.02.28 0 1 110191

A lormányzott hátsó tengely viszont kevés volt alá, ezért kellett teleszékezéssel korlátozni az utánfutó terhelését, így viszont pont annyit tudott mint a 280 csak hosszabb volt másfél méterrel...   A megoldás az volt, ami a 283-nál jött, duplakerekes merev tengely hátra is. 

Előzmény: torqmatic (110188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!