Az 1971. május 31-én a megszűnt 6-os villamos helyett június 1-től 24-es jelzésű autóbusz járt.
Mivel a Csapót átépítették (Csapó-kanyar kiegyenesítése), ezért az új 24-es busz a Dósa Nádor tér - Kossuth utca - Rakovszky Dániel utca - Kassai út - MGM - Köztemető főkapu útvonalon közlekedett és betétjárat indult 24A jelzéssel, mely csak az MGM-ig közlekedett.
Apró helyreigazítás: A JÁFI-AUTOKUT az egy és ugyanazon cég. :-) Két nagyszülőm is ott dolgozott, így első kézből ismerem a sztorit... Tehát a mondatodban a "JÁFI-AUTOKUT-IKARUS hármas", az "kettes". :-)
Amint látható, itt elsősorban az első és a második ajtó közötti rész nyúlt meg egy kisebb ablakkal a 260-ashoz képest, a ládaajtókból következtetve pedig maga a gépészet is ennyivel hátrébb tolódott.
A lormányzott hátsó tengely viszont kevés volt alá, ezért kellett teleszékezéssel korlátozni az utánfutó terhelését, így viszont pont annyit tudott mint a 280 csak hosszabb volt másfél méterrel... A megoldás az volt, ami a 283-nál jött, duplakerekes merev tengely hátra is.
Nem igazán értem ezeket a kérdéseket... A 180 16,5 méter hosszú volt, a FAÜ csuklós még rövidebb, a 282 viszont 18 méter, ráadásul a változó szélességű ajtók helyett 4 egyformát kapott, így persze, hogy eltértek az arányai. Meg eleve miért kéne egy új típusnak a régebbi modellre hasonlítania?
A 4. tengely alkalmazása is egyértelműen költségnövekedést eredményezett volna, kb semmi hasznára.
Igen, a fenékvázas sztorit én is hallottam, de az első tényleges 282-es már a gyárkapun kívül nem nagyon jutó 262-essel egy időben készült el.
Az sem kevésbé fura, hogy ha a fenékváz tervei előbb voltak készen, akkor miért így, az addigiaktól (FAÜ-csuklós, 180) nagyban eltérő arányokkal tervezték meg, ráadásul egy esetleges negyedik kerékpár nélkül.