Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 110205

Azt 80 kg-s zsákokkal kelet csinálni.

 

Fínom rizs szerű kő őrlemény volt a zsákokban.

Előzmény: siófoki35 (110201)
D 20 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110204

Most néztem csak, hogy elv keletebbre még 2004-ig működött...

Viszont azt furcsállom, hogy 2003-as fotón vastag oldalgumi, zörgős ablakok, a 2004-es képen vékony léc, újabb ablakok.

Na mindegy is.

Előzmény: D 20 (110189)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110203

Most is lehet, csak kérni kell engedélyt utasszállításra.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
D 20 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110202

Ezen az egy képen kívül a plebs nem ismer egyéb felvételt róla.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110193)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110201

Mondjuk utasterheléses próba ;) 

Előzmény: triplaharom (110199)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110200

Nem bizony.

A KPM közúti ellenőrök meg is fogtak pár elkövetőt.

Megúszták 10-20 ezer forintos bírságokkal.

A cégek.

Nem az aki csinálta.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.29 0 0 110199

Biztosan ki volt találva rá, valami okosság. 😁

Előzmény: Alexander Pistoletov (110197)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.29 0 2 110198

Így van.

A 263/283-nál már eleve máshogy tagolódott a váz, a 262/282 esetében viszont úgy tűnik, csupán a megfelelő helyeken hosszabbítottak valamennyit.

Előzmény: Gordon Zsigmond (110196)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.29 0 1 110197

Pedig próbarendszámmal gondolom már akkoriban sem lehetett volna csak úgy furikázni...

Előzmény: trizs77 (110195)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110196

Érdekes.

Ugyanúgy egy méterrel nyújtották meg, mint a 263-ast, csak más elv mentén, ha jól értem.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110193)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.28 0 3 110195

262-est látott egyáltalán valaki, netalán készült róla fénykép?

 

-----------------------------------

 

 

Igen.

 

Elég sokan láthatták.

 

Úgy 1-2 évig az IKARUS-JÁFI-AUTÓKUT hármas cincálta kísérleti kocsi felirattal, próba rendszámmal.

Sokat járt Budapesten mert állandó lakása a XI.ker Bogyó utca-Csóka utcában volt.

 

Majd kb. 1,5 éves korában beosztották IKARUS belszolgálati busznak.

De amíg az IKARUS belszolgálati buszok kb. 90%-a műszakos munkásszállítást végzett, a 262-es nem.

Ő lett a Fehérvári IKARUS üzem és a Mátyásföldi IKARUS gyár közötti (amúgy belső menetrendszerinti) autóbusz.

 

Naponta minimum egyszer de néha naponta kétszer megfordult a két gyáregység között.

 

Szovjet sárga volt, középen az orosz piac jellegzetes felső  "kereső"  lámpájával.

Mint az Ik-55 Lux buszokon.

 

normál magyar rendszámot tudtommal sohasem kapott.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110192)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110194

OFF

Ma már biciklik állnak a helyén.

ON

Előzmény: trizs77 (110190)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.28 0 1 110193

De még mennyire.

Amint látható, itt elsősorban az első és a második ajtó közötti rész nyúlt meg egy kisebb ablakkal a 260-ashoz képest, a ládaajtókból következtetve pedig maga a gépészet is ennyivel hátrébb tolódott.

Előzmény: Gordon Zsigmond (110192)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 110192

262-est látott egyáltalán valaki, netalán készült róla fénykép?

Előzmény: Alexander Pistoletov (110187)
riezaK Creative Commons License 2024.02.28 0 1 110191

A lormányzott hátsó tengely viszont kevés volt alá, ezért kellett teleszékezéssel korlátozni az utánfutó terhelését, így viszont pont annyit tudott mint a 280 csak hosszabb volt másfél méterrel...   A megoldás az volt, ami a 283-nál jött, duplakerekes merev tengely hátra is. 

Előzmény: torqmatic (110188)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.28 -1 2 110190

Jól mutat a Karolina úti végállomáson.

 

amikor még FAÜ csuklós járt a vonalon a "nagykör" 48 perc alatt, a  "kiskör" 46 perc alatt ért körbe.

Előzmény: D 20 (110189)
D 20 Creative Commons License 2024.02.28 0 3 110189

BX-51-18: https://img.index.hu/imgfrm/1/6/1/8/IMG_0017821618.jpg

Kasztniszín, vagy mattfekete felnikkel is élhetőek lettek volna... 🙂

torqmatic Creative Commons License 2024.02.28 -1 2 110188

Nem igazán értem ezeket a kérdéseket... A 180 16,5 méter hosszú volt, a FAÜ csuklós még rövidebb, a 282 viszont 18 méter, ráadásul a változó szélességű ajtók helyett 4 egyformát kapott, így persze, hogy eltértek az arányai. Meg eleve miért kéne egy új típusnak a régebbi modellre hasonlítania?

A 4. tengely alkalmazása is egyértelműen költségnövekedést eredményezett volna, kb semmi hasznára.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110187)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.27 0 1 110187

Igen, a fenékvázas sztorit én is hallottam, de az első tényleges 282-es már a gyárkapun kívül nem nagyon jutó 262-essel egy időben készült el.

Az sem kevésbé fura, hogy ha a fenékváz tervei előbb voltak készen, akkor miért így, az addigiaktól (FAÜ-csuklós, 180) nagyban eltérő arányokkal tervezték meg, ráadásul egy esetleges negyedik kerékpár nélkül.

Előzmény: zsig (110186)
zsig Creative Commons License 2024.02.27 0 1 110186

Köszi. Volt a 2356-os motor is, ami tudtommal erősebb volt. Kicsit érthetetlen ez a sztori, a busz terv szinten 1970 körül már kész volt (asszem a 282-es padlóváz hamarabb mutatkozott be, mint a 280-as?), de aztán csak erre a 11 buszra futotta belőlük. 

Előzmény: torqmatic (110180)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.27 -1 2 110185

A 282-es semmivel se volt lustább egy 2156-os motorral, mint egy 280-as.

 

Engedély ügy.

A Az első (BKV-s) 282-es tényleg útvonal engedéllyel járt. (61E)

A későbbiek már nem biztos.

 

Amikor a Volánbuszhoz került az a 3 db (?) 282-es helyközi, akkor azt egyértelműen a Budapest-Dorog-Esztergomra szánták.

Na ott emlékszem egyedül olyan szakmai megbeszélésre a Szabolcs utcában, hogy :

    - ne oda mert az a határcsárdai emelkedő miatt majdnem hegyi járat,

    - de majd felkapaszkodik csak lassabban.

A vége az lett, hogy arról a viszonylatról kvázi le lettek tiltva ami nem jelentett igazi, írásos tiltást csak ajánlást.

Ezért dolgoztak a majdnem végig szinte asztallap simaságú Bpest-Szentendre-Visegrád-Esztergom vonalon.

 

Nincs infóm arról, hogy a 2 db Honvédségi 282-est milyen alapon osztották el, de Nyírtelek ugye szintén nem a nyírségi havasokban van.

 

 

 

 

 

 

 

Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.02.27 0 2 110184

A legfiatalabb a KSM-091, az még szinte gyerek, 17 éves sincs. :)

 

A vázállapotokat én nem ismerem, az biztos, hogy ha kizárólag a kor számítana, akkor ezek a kései EAG-k lennének az utolsók, de a nagyobb darabszám miatt a C56-ot tippelem utolsó képviselőnek. A még meglévő modellek közül nagy lesz a versenyfutás, hogy a 260, 280 vagy a 412 kopik ki következőnek, ha a trolik is számítanak, akkor a 260, aztán a C80. (jó, lehet, még egyetlen 256 megvan Szabolcsban, akkor nyilván az következik a listán, ezt most nem csekkoltam)

Előzmény: timetable (110183)
timetable Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110183

A legfiatalabb EAG-ok mennyi idősek? Meddig bírja még a vázszerkezetük?

(Ha jósolnom kéne, én is a C56-osokat várnám az utolsó búcsúzóknak...)

Előzmény: Dr.V.ker. (110181)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110182

A 412-eseknek mondjuk szerintem már csak pár hónapjuk van hátra.

Előzmény: Dr.V.ker. (110181)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110181

Ha a V127 számít, akkor az Ikarus 120e is, és így elég sokáig nem kell félni, hogy leállnak az utolsók, de szerintem egyiket sem kell figyelembe venni.

 

A topiktárs is inkább a maradék 200-asok, 412-esek, Classic-ok és EAG-ok leállására gondolhatott, ami szintén nem idén fog megtörténni, akkor az "1-2 évből" a kettő kicsit bővítve, tehát 2026 vége mondjuk optimista (vagy éppen pesszimista) szemmel már elképzelhető. Én arra tippelnék, hogy az utolsó C56-osoknak még több van hátra.

Előzmény: nemeza (110178)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110180

Gondolom, hogy azzal a D2156-os motorral finoman szólva még egy 260-as se tépte az aszfaltot, hát még egy 18 méteres csuklós... Na meg valószínűleg drágább is lett volna. Abban az időben mondjuk különösképpen nem is foglalkoztak a megrendelők igényeivel, bár a 280-asokat még az ezredfordulón is vették itthon is, hiába voltak nagyobb csuklósok is elérhetők (a vételár és az alacsonyabb üzemeltetési költség azért elég sokat nyomott a latba).

Előzmény: zsig (110179)
zsig Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110179

Van annak oka, hogy ez a hossz végül nem terjedt el? Ekkoriban komoly férőhelygondok voltak a helyközi közlekedésben, ez azért csak elvitt +10 utast ugyanazzal a gépészettel. A pótkocsi korlátozott terhelhetősége lehetett a gond? Amúgy, akkoriban 16,5 méter volt az engedélyezett legnagyobb hossz, ezek külön engedéllyel jártak?

Előzmény: Alexander Pistoletov (110169)
nemeza Creative Commons License 2024.02.25 -1 2 110178

Ha a V127 és a Szegedi trolik is számítanak, akkor azért ez még kitart tovább is.

Ha a 412 C56 és EAG vonalat nézzük, akkor is mutatóban még maradnak - főleg EAGok.

Előzmény: trizs77 (110177)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.25 -2 3 110177

Még 1-2 év és az utolsó hazai, közforgalmú IKARUS-k is meg- illetve leállnak.

 

 

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.02.25 0 9 110176

Vörös Lobogó MGTSZ

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!