Ha a V127 számít, akkor az Ikarus 120e is, és így elég sokáig nem kell félni, hogy leállnak az utolsók, de szerintem egyiket sem kell figyelembe venni.
A topiktárs is inkább a maradék 200-asok, 412-esek, Classic-ok és EAG-ok leállására gondolhatott, ami szintén nem idén fog megtörténni, akkor az "1-2 évből" a kettő kicsit bővítve, tehát 2026 vége mondjuk optimista (vagy éppen pesszimista) szemmel már elképzelhető. Én arra tippelnék, hogy az utolsó C56-osoknak még több van hátra.
Gondolom, hogy azzal a D2156-os motorral finoman szólva még egy 260-as se tépte az aszfaltot, hát még egy 18 méteres csuklós... Na meg valószínűleg drágább is lett volna. Abban az időben mondjuk különösképpen nem is foglalkoztak a megrendelők igényeivel, bár a 280-asokat még az ezredfordulón is vették itthon is, hiába voltak nagyobb csuklósok is elérhetők (a vételár és az alacsonyabb üzemeltetési költség azért elég sokat nyomott a latba).
Van annak oka, hogy ez a hossz végül nem terjedt el? Ekkoriban komoly férőhelygondok voltak a helyközi közlekedésben, ez azért csak elvitt +10 utast ugyanazzal a gépészettel. A pótkocsi korlátozott terhelhetősége lehetett a gond? Amúgy, akkoriban 16,5 méter volt az engedélyezett legnagyobb hossz, ezek külön engedéllyel jártak?