Igaz, nem Borsod, de már nagyon a felső határán van Hevesnek Szilvásvárad. 2016-ban egy Finglong a falu közepén megadta magát. Volánbusz alvállalkozó (2016-ot, tehát a KK-k idejét éljük), de sokszor láthattuk, hogy az alvállalkozók roncsait is a nagy VB vontatója menti ki.
Szóval ez a LIG-541-es két napon át taposta egy helyben az aszfaltot az Egri úton, mire kijött érte egy szervízkocsi, majd pedig a VB vontatója Budapestről kijött érte.
Akkor ezrk szerint annak esélye sem volt, hogy Miskolcról kimegy a vontató, Miskolcon megcsinálják, majd számlával együtt hazakocog a busz akár egy járaton vagy mentesítőként.
Engem abszolút nem lepett meg, hogy nem a Volánbusz hanem a Volán Tröszt, országos, központi fő ügyeletesét is elhajtották (nincs szabad buszunk címszóval) akkor vasárnap.
Pedig akkoriban kb. 500 db buszuk volt a borsodiaknak és pótlásnak egy Ik-266 is megfelelt volna.
De ők inkább nem.
Ezért nem csodálkoztam, hogy a Tengerszem Szálló előtt ott hagyott buszért nem a miskolci Rába ment el, hanem Budapestről küldtek inkább egyet.
amúgy mindegy volt mert a miskolci megy ki Miskolcról Jósvafőre és felakasztva hazahúzza Budapestre, akkor innen Budapestről meg üresen megy haza Miskolcra.
Kilométerben kb. ugyanott vannak mint ahogy hétfőn délelőtt a budapesti Rába felzörgött üresen Jósvafőre, ott felakasztotta a hibás IkARUS-255-t és hazahúzta az Andor utcába.
A Korabeli Volánok távolsági járatai jellemzően Ik-255 lettek kiadva ( Bp-Salgótarján, Bp- Nagyvisnyó etc.)
A salgótarjáni 1979 től már Domonyvölgyig használta az M3-ast a Bp- Gyöngyös Bp- Nagyvsnyó járatok a 4. sz Volánnál 1981-től nem álltak meg Bp Hatvan között amikor elkészült az M3 Hatvanig.
A 20 as Volán vegyesen részben lassújáratokat a régi 3 ason részben gyorsjáratokat közlekedetett az M3 ason.
Amúgy a főmenetet által - telefonon - elmondott terv nem ez volt.
Azt közölte velünk, hogy :
1./ Miskolc nem tud adni vasárnap délben Ik-255-t, ez tehát kiesik.
Ok.
2./ Kazincbarcika szintén nem.
Ok.
3./ Mi vigyük be ezzel a 311-tel a járatot Jósvafőtől-Kazincbarcikáig.
Ott kapunk egy barcikai 266-t sofőrrel együtt, azzal hazahozom a járatot, a GC 43-00 meg visszamegy Jósvafőre.
4./ De mire Kazincbarcikára értünk az ottaniaknak eszük ágában se volt kocsit adni inkább elhíresztelték a városban, hogy mi készül (még nem volt mobil)
képzeld 311-es viszi a pesti járatot
és összecsődültek röhögni rajtunk.
Így is csinálták.
A 311-es kocsik akkoriban már igen ritkán lépték át az adott megyék határait.
Ez nem volt világforradalmi tett hisz a májusi osztálykirándulós három hétben minden megyéből ahol még volt 311-es eljutott ilyen busz Budapestre is, más városokba is, nem beszélve a sok-sok TSZ 311-ről.
De menetrendszerinti forgalomban alig dolgoztak, távolsági menetrendszerintiben meg már évek óta nem.
Azon kívül a szakma még összetartóbb volt.
Nem volt mobil mégis a legkülömbfélébb módon (vasúti telefon, rendőr URH, erdész hasáb rádió, stb.) értesítették egymást, hogy menj csak ki X utcára, ilyet rég láttál......................:-))
De a budapesti bevezető szakasz utolsó kb. 1 km-re hiányzott.
Bejöttél a Rákospatakig autópályán.
Ott át a patakon egy jobb kanyar a hid után szűken, majd Szőnyi út, és kb. a Nagy Lajos magasságában vissza.
A magyarázat az, hogy a budapesti kivezető szakasz nyomvonalának kb. 1 km hosszában akkoriban még volt, akkoriban bontották el éppen az egyik katonai építő zászlóalj fabarakkjait (kb. 300 lapátos építő katona) aki többek között az M3-t is építették.
Az Ik-311 sík úton terhelten tudott kb. 70 km/h-t.
Egertől Budapestig általában 50-60 km/h között jöttünk.