Keresés

Részletes keresés

bugadoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110153

"Azért a volánnál 70-es évektől nagyrészt csak az IFA W50 - ZIL130 - Rába 831 szentháromságot. "

Nono! A 70-es években volt még sok Csepel 420 - 450, Skoda RT-MT, Molotov, Karpati - Bucegi, Robur, ZUK, Nysa, néhol UAZ.

Előzmény: riezaK (110152)
riezaK Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110152

Emiatt csak teherautóból egy-egy megyében kb. 40-60 különböző típusú teherautót üzemeltettek sok száz db-os állománnyal.

 

Azért a volánnál 70-es évektől nagyrészt csak az IFA W50 - ZIL130 - Rába 831 szentháromságot. 

Előzmény: trizs77 (110151)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 2 110151

Vidéken elég nagy javító kapacitás problémák voltak akkoriban.

 

Ne feledd, hogy kb. 1989-ig a megyei volánok vegyes profilú társaságok voltak, teher + személy együtt.

 

Emiatt csak teherautóból egy-egy megyében kb. 40-60 különböző típusú teherautót üzemeltettek sok száz db-os állománnyal.

Ez a sokszínűség nagyon rontotta a hozzáértést, az alkatrész utánpótlást, a ráfordítható javító időt.

Előzmény: nemeza (110149)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110150

Igaz, nem Borsod, de már nagyon a felső határán van Hevesnek Szilvásvárad. 2016-ban egy Finglong a falu közepén megadta magát. Volánbusz alvállalkozó (2016-ot, tehát a KK-k idejét éljük), de sokszor láthattuk, hogy az alvállalkozók roncsait is a nagy VB vontatója menti ki. 

Szóval ez a LIG-541-es két napon át taposta egy helyben az aszfaltot az Egri úton, mire kijött érte egy szervízkocsi, majd pedig a VB vontatója Budapestről kijött érte. 

Előzmény: nemeza (110149)
nemeza Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110149

Akkor ezrk szerint annak esélye sem volt, hogy Miskolcról kimegy a vontató, Miskolcon megcsinálják, majd számlával együtt hazakocog a busz akár egy járaton vagy mentesítőként.

Előzmény: trizs77 (110148)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 7 110148

A 20.számú Volánnak (Volánbusz) a legtöbb Volánnal jó kapcsolata volt.

Ha gondunk volt valahol általában segítettek.

 

Pár Volánnal karcos volt a viszony.

sofőr szinten nem tudtuk miért.

 

a 3.számú Volán (később Borsod Volán) ezek egyike volt.

Egész pályafutásom alatt soha, sehol, annyi csősz nem ellenőrzött engem mint ott.

Mindíg rendben volt a busz is, az utasok is, jegyek is, én is.

 

Úgy néztek rám mint valami UFO-ra, hogy még a csomagládában is minden csomagon volt csomagjegy.

 

---------------------------------------------------

 

Engem abszolút nem lepett meg, hogy nem a Volánbusz hanem a Volán Tröszt, országos, központi fő ügyeletesét is elhajtották (nincs szabad buszunk címszóval) akkor vasárnap.

Pedig akkoriban kb. 500 db buszuk volt a borsodiaknak és pótlásnak egy Ik-266 is megfelelt volna.

De ők inkább nem.

 

Ezért nem csodálkoztam, hogy a Tengerszem Szálló előtt ott hagyott buszért nem a miskolci Rába ment el, hanem Budapestről küldtek inkább egyet.

 

amúgy mindegy volt mert a miskolci megy ki Miskolcról Jósvafőre és felakasztva hazahúzza Budapestre, akkor innen Budapestről meg üresen megy haza Miskolcra.

Kilométerben kb. ugyanott vannak mint ahogy hétfőn délelőtt a budapesti Rába felzörgött üresen Jósvafőre, ott felakasztotta a hibás IkARUS-255-t és hazahúzta az Andor utcába.

 

 

 

Előzmény: BHK-443 (110147)
BHK-443 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 110147

"főnökök úgy döntöttek, hogy a Jósvafőn maradt Ik-255-ért hétfőn Budapestről lement egy RÁBA vontató és felvontatta Budapestre.

GC 65-23"

 

Hülyeségért akkor sem kellett sorba állni!

 

Ez a kiváló szokás évtizedekig megmaradt.

Előzmény: trizs77 (110143)
f_k Creative Commons License 2024.02.20 0 3 110146

M3 1981

 

épített szakaszok

A Korabeli Volánok távolsági járatai jellemzően Ik-255 lettek kiadva ( Bp-Salgótarján, Bp- Nagyvisnyó etc.)

A salgótarjáni 1979 től már Domonyvölgyig használta az M3-ast a Bp- Gyöngyös Bp- Nagyvsnyó járatok a 4. sz Volánnál 1981-től nem álltak meg Bp Hatvan között amikor elkészült az M3 Hatvanig.

A 20 as Volán vegyesen részben lassújáratokat a régi 3 ason részben gyorsjáratokat közlekedetett az M3 ason.

Előzmény: timetable (110142)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 6 110145

Amúgy a főmenetet által - telefonon - elmondott terv nem ez volt.

Azt közölte velünk, hogy :

 

1./ Miskolc nem tud adni vasárnap délben Ik-255-t, ez tehát kiesik.

Ok.

 

2./ Kazincbarcika szintén nem.

Ok.

 

3./ Mi vigyük be ezzel a 311-tel a járatot Jósvafőtől-Kazincbarcikáig.

Ott kapunk egy barcikai 266-t sofőrrel együtt, azzal hazahozom a járatot, a GC 43-00 meg visszamegy Jósvafőre.

 

4./ De mire Kazincbarcikára értünk az ottaniaknak eszük ágában se volt kocsit adni inkább elhíresztelték a városban, hogy mi készül (még nem volt mobil)

 

képzeld 311-es viszi a pesti járatot

 

és összecsődültek röhögni rajtunk.

Így is csinálták.

 

A 311-es kocsik akkoriban már igen ritkán lépték át az adott megyék határait.

 

Ez nem volt világforradalmi tett hisz a májusi osztálykirándulós három hétben minden megyéből ahol még volt 311-es eljutott ilyen busz Budapestre is, más városokba is, nem beszélve a sok-sok TSZ 311-ről.

 

De menetrendszerinti forgalomban alig dolgoztak, távolsági menetrendszerintiben meg már évek óta nem.

Azon kívül a szakma még összetartóbb volt.

Nem volt mobil mégis a legkülömbfélébb módon (vasúti telefon, rendőr URH, erdész hasáb rádió, stb.) értesítették egymást, hogy menj csak ki X utcára, ilyet rég láttál......................:-))

 

 

Előzmény: btbtbtbt (110141)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 110144

Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe."

 

Az Edelény nem lehet, hogy inkább Ormosbánya volt?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ebben Neked van igazad.

Ennyire nem ismertem a részleteket.

Előzmény: btbtbtbt (110141)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110143

Igen Hatvantól.

De a budapesti bevezető szakasz utolsó kb. 1 km-re hiányzott.

Bejöttél a Rákospatakig autópályán.

Ott át a patakon egy jobb kanyar a hid után szűken, majd Szőnyi út, és kb. a Nagy Lajos magasságában vissza.

 

A magyarázat az, hogy a budapesti kivezető szakasz nyomvonalának kb. 1 km hosszában akkoriban még volt, akkoriban bontották el éppen az egyik katonai építő zászlóalj fabarakkjait (kb. 300 lapátos építő katona) aki többek között az M3-t is építették.

 

Az Ik-311 sík úton terhelten tudott kb. 70 km/h-t.

Egertől Budapestig általában 50-60 km/h között jöttünk.

Emelkedőkön ez visszaesett 15-20 km/h-ra.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

a főnökök úgy döntöttek, hogy a Jósvafőn maradt Ik-255-ért hétfőn Budapestről lement egy RÁBA vontató és felvontatta Budapestre.

GC 65-23

Megcsinálták.

Az egyik legrosszabb 255-ös volt a garázsban.

Morogtunk miatta, hogy ilyen hosszú útra, ilyen rossz állapotú kocsi van oda beosztva.

Oka az volt, hogy a vonal állandó buszvezetője (Győző)  mindíg botrányt, balhét csinált.

Számtalan fegyelmi ügye volt.

Elbocsátották, visszavették, stb.

 

Valahol már megírtam.

A vonal jó volt, de rossz volt vele dolgozni.

 

 

 

Előzmény: timetable (110142)
timetable Creative Commons License 2024.02.20 0 2 110142

a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Honnan volt akkoriban autópálya, Hatvantól? Az M3-ason se nagyon fordulhatott meg ez a típus más alkalommal menetrend szerinti járatban, ha csak a 70'-es évek végén nem akadt még belőlük az Aszód környéki vonalakon...

 

Említed, hogy nem akartátok széthajtani a motort. Sík terepen mennyi volt vele a kényelmes utazósebesség?

 

A Jósvafőn maradt műszaki hibás járművet vontató húzta aztán a legközelebbi telepre?

Előzmény: trizs77 (110136)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.20 0 3 110141

Vicces lenne újra kipróbálni az esetet budapesti járattal. Akad még Ózdon Ikarus 256 is (JSZ-375), vagy Encsen Ikarus 263 (GXD-417), ráadásul nem is 10-, hanem 27 és 25 évesek, ki tudja hány millói km futásteljesítménnyel.:)

A Népligetbe nem csak az Esélyegyenlőségi Ombudsman jönne ki, hanem a Greenpeace is hozzájuk láncolná magát a világvégéig hátralévő kicsi ideig.

 

"Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe."

 

Az Edelény nem lehet, hogy inkább Ormosbánya volt?

Előzmény: trizs77 (110140)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110140

nem lehetett rossz állapotban.))

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

biztosan nem volt rossz állapotban.

 

Úgy kb. 1975-től elég sűrűn előfordult - ami azelőtt nem nagyon volt akövös- volános divat- hogy egy gyári új IKARUS  (211 vagy 266, 280, )  odakerült valahová egy megyei volán egyik falujába helyközi járatra, és 8-12 év után onnan selejtezték.

 

Magyarul egész életében azt a - fordájába tartozó - 4-5 járatot járta, azonos környéken.

Négy-hat állandó buszvezetővel és persze a szabadságos beváltókkal.

 

Eltelt a 8-12 év és még kilométer se sok volt bennük, hisz ezek a buszok ritkán futottak napi 300 km-nél többet.

Sőőőt.

Sok volt köztük amelyik hétvégente nem is járt.

 

A Jósvafői IKARUS-311 azért is volt icirit furcsaság mert amikor készült (1971-ben) még ez nem volt divat.

De ez a kocsi - gazdája elmondása alapján - valamiért az élete első napjától ott járt Jósvafőn addig amíg üzemben volt.

Azt mondta a gazdája, hogy a miskolci kollégák elhozták Fehérvárról (nem Ő).

Kb. egy hétig állt Miskolcon.

Nem járt sehová.

Majd, a váltótársával egy akkor már nagyon idős bácsival, berendelték őt is Miskolcra és minden ünnepélyesség nélkül átadták nekik.

Ők hozták haza Jósvafőre üresen.

 

A két ráncajtó végig működő képes volt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ep128 (110138)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 3 110139

Nem tudom.

Egy borsod megyeit kell(ene) erről megkérdezni.

 

Amúgy egy busz lehet akármilyen szipi-szupi állapotában életében, lehet gondos kezekben is, sűrűn előfordul, hogy selejtezésekor elviszik egy 40-70 km-re telepre, ami lehet Volán telep is de lehet vastelep is.

 

Az ott dolgozóknak nem jelent semmit az a busz.

Csak egy db, jövő hét keddre bontásra beütemezett ócskaság.

És szétvágják.

 

Előzmény: Ep128 (110138)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.19 -1 0 110138

Mi lett ezzel a busszal amúgy a 82' -es selejtezése után? (Ha addig annyira vigyázott rá, aki vitte, nem lehetett rossz állapotban.)

Előzmény: trizs77 (110136)
D 20 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110137

Ehhez a néhai AAI-640-hez bevéshetné valaki a BY-21-07 kombinációt első rendszámnak...

https://fotobus.msk.ru/vehicle/1116261/#n1382719

A közösségi oldalon került fel farfotó, s annak látá...

trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 23 110136

Köszönöm.

 

Megénekeltem már régebben, hogy a GC 43-00 saját gkv-vezetőjében sok TV Híradó részletben, egy vagy kettő ifjúsági filmben (pár kocka erejéig) stb. szerepelt.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Azt is megírtam már régen, hogy 1981 ősszel egyszer megjárta a Jósvafő-Budapest utat is.

 

Történt, hogy leértem vasárnap a GC 65-23-mal, (ik-255) kb.11,20 körül Jósvafőre és a Tengerszem szálló parkolóba való begurulás közben a váltó eltörött.

Nem a váltó bot/kar , hanem a kulissza belső része meg egy fogaskerék a váltó dobozban.

 

Az utolsó utasok is pont odáig jöttek, illet 2 vagy 3 fő le a faluig, de ők leballagtak.

Az látható volt, hogy ez a busz onnan 4-6 órán belül nem mozdul.

A délutáni visszaindulás ugrott.

Pont vasárnap amikor sok az utas.

 

Nosza telefon a Tröszti főmenetirányítónak segítsen.

Miskolc küldjön tartalék buszt ami majd vissza indul helyettem.

Budapest kiesett mert Budapest tudott volna adni tartalék buszt de kb. 5 óra még leér.

Az már késő.

 

Kb. 15-20 perc múlva visszaszólt a Tröszti főmenet, hogy Miskolc nem tud adni kocsit de még keresik a megoldást.

Közben megjött a GC 43-00 mely ott helyközizet körülöttünk.

 

Viccesen odaszóltam a kollégának, hogy nincs kedved eljönni Budapestre ?

Ő meg rávágta, hogy van.

Megtárgyaltuk.

További 20 perc múlva felhívtuk a főmenetet, hogy OK. megvan a megoldás a GC 43-00 itt van szabadon, ráér beugrik.

Jó ?

Csak este hat körül van egy helyközi köre itt a környéken azt váltsa ki valahogy.

 

A budapesti főmenet látványosan sóhajtott, hogy helyette megoldottuk nem neki kell veszekednie Miskolccal vagy Kazincbarcikával, hogy kerítsenek valakit vasárnap délben egy 2x230 km-es útra.

 

Szándékosan nem mondtuk meg a főmenetirányítónak, hogy a GC 43-00-nak mi a típusa.

Csak a rendszámot.

Ő meg hála Istennek nem kérdezett rá a típusra.

 

Ik-311.

Mert akkor azonnal letiltotta volna.

Ik-311-es akkor már sok éve sehol se járt az országban távolsági menetrendszerinti munkán.

 

Délután 14,25 vagy 15,25-kor szépen vissza indultunk Jósvafőről Budapestre.

Takarosan kitáblázva.

Két sofőrrel.

Minden.

 

Már Kazincbarcikáig majdnem megteltünk.

A titkolózásunk sokat nem ért mert már Kazincbarcika autóbusz állomáson még csak kicsi csődület támadt az éppen ott lévő autóbusz vezetőkből, mert ilyet már régen nem láttak, vagy volt köztük aki még sose látott Ik-311-t távolságin.

 

Mire Egerbe értünk a hírünk már megelőzött.

Ott már csődület várt bennünket.

Meg késtük is vagy 30-40 percet, mert a busz állandó vezetőjével megegyeztünk, hogy csak a menetrend tartása miatt, nem nyomjuk ki a szemét.

Mondjuk a Lázbérci víztározónál amúgy is szédítő 15-20 km/h-vall mentünk fel.

 

Annyi könnyítést kaptunk, hogy Egerből amúgy is volt olyankor másik busz is, és az átvette a gyönygyösi utasainkat, (talán 3-4 főt) és így mi - kényszerből - már akkor feltaláltuk az Eger-Budapest közvetlen express járatot, lévén Eger autóbusz állomástól a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Későn értünk az Engels térre, de olyan csődület várt bennünket, hogy ihaj.

 

Szó szerint kijött este otthonról a lakásáról emiatt az Engelsre Tari vezig is és Mennich Peti üe.vezető is, meg egy tucatnyi buszos, forgalmista és szerelő.

Olyan volt a felhajtás mintha ma gy dotto hozná haza Jósvafőről a vasárnap délutáni járatot.

 

A kolléga vissza fordult volna, de nem engedték.

Megvacsoráztatták, altatták és reggel feltöltve útnak engedték.

 

Rezgett a léc, hogy vagy fegyelmit kapunk vagy dícséretet?

De mindhármunkat dícséretben részesített a Tröszt Vezig dr.Tapolcazai Kálmán.

A főmenet aznapi ügyeletesét is. Ő volt a harmadik.

 

Így az Andorba nem ment be a megdicsőült GC 43-00 mert a Szabolcs utcában aludt.

Ezt sokan fájlalták, hisz már évek óta nem járt ott ilyen busz, és Andorban még szolgált pár tucat olyan sofőr akik évtizedig dolgoztak ilyen busszal.

 

 

 

Előzmény: gumikrumpli74 (110135)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110135

1982 tavaszán selejtezték.

Előzmény: trizs77 (110127)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110134

Ez a valamikori BU-88-13 elég hányattatott sorsú lett a zorozoknál...

2019-ben elvileg még megvolt a teteme: https://fotobus.msk.ru/vehicle/18421/#n1452492

torqmatic Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 110133

Inkább csak simán elkúrták a gyárban (mint sok mást is). 

Előzmény: vt976 (110122)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110132
Előzmény: D 20 (110131)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110131

N éve talán még foto is került elő róla, vagy csak nagyon úgy akarok emlékezni... :/

 

Előzmény: triplaharom (110128)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110130

Igen.

egy akkor kb. 35-40 éves kolléga.

Gyakorlatilag egyedül járt a busszal.

Persze kellett beváltó a munkaidő keret túllépés elkerülésére, de inkább Ő járt vele egyedül.

Símogatta, javítgatta.

Jósvafői lakos volt.

Miinden hajnalban onnan Indult át Aggtelekre és onnan visszafelé indulva a vasútállomás felé végig járta az említett útvonat, naponta többször.

Késő este végzett Jósvafőn.

 

 

Előzmény: triplaharom (110129)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110129

Jó pilótája volt biztosan.

Előzmény: trizs77 (110127)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110128

Figyelök ám. 😁

Előzmény: D 20 (110125)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 5 110127

A 3.számú Volán GC 43-00 frsz-ú két ráncajtós helyközi IKARUS-311-es busza 1981 végén még biztosan közlekedett naponta többször , menetrendszerinti járaton, az Aggtelek - Jósvafő -Színpetri  Szín - Jósvafő vasútállomás között.

 

napi 4-5 kanyar, 4-5x (2x18 km) = napi kb. 120-150 km.

Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe.

Amúgy kíváló állapotban volt.

 

 

 

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.17 0 2 110126

BFK-177.

És igen, borsodi a rendszám.

Előzmény: D 20 (110125)
D 20 Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110125

Emlékfalván létezik egy piros(?) 311-es is 3x3-as rsz-mal, mintha valami kajálda(?) lett volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (110124)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110124

Borsodban - franctudjamárhol - mintha kapott volna új rendszámot egy 311-es, mintha bányászbusz lett volna. 

Előzmény: siófoki35 (110123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!